هر آنچه باید درباره اپل واچ بدانید

apple watches / ساعت های هوشمند اپل واچ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اپل واچ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند است و مدل‌هایی که هم‌اکنون از آن به فروش می‌رسد، اپل واچ 3 و اپل واچ 4 هستند. در این مطلب قصد داریم به ارائه اطلاعات در خصوص انواع ساعت هوشمند اپل پرداخته و در مورد ویژگی سلولار اپل واچ صحبت کنیم.

اپل از زمان معرفی ساعت هوشمندش در سال 2015، به صورت پیوسته به بهبود آن پرداخته است. با این وجود، با روش‌های نامگذاری مختلف و تغییرات گاهی بسیار کوچک، داشتن اطلاعات کامل از اپل واچ ها کمی دشوار است. در این مطلب قصد داریم به بیان اطلاعات مربوط به اپل واچ ها، از جمله اپل واچ 3 و اپل واچ 4 بپردازیم و در انتها در مورد ویژگی سلولار اپل واچ‌های جدید صحبت کنیم.

در حال حاضر دو نسخه اپل واچ سری 4 و اپل واچ سری 3 قابل خرید هستند و بقیه مدل‌ها دیگر تولید نمی‌شوند، اما شما ممکن است بتوانید آن‌ها از برخی فروشگاه‌های غیر اپلی تهیه کنید. اگر قصد دارید بدانید اپل واچ 3 برای شما مناسب است یا اپل واچ 4 پیشنهاد می‌شود ویدیوی زیر را تماشا کنید.

فهرست عناوین مطلب:

  • انواع مدل های اپل واچ
    • اپل واچ سری 4 (Apple Watch Series 4)
      • ویژگی های اپل واچ 4
    • اپل واچ مدل نایکی پلاس (Apple Watch Nike+ Model)
    • اپل واچ مدل هرمیس (Apple Watch Hèrmes Model)
    • اپل واچ سری 3 (Apple Watch Series 3)
      • ویژگی‌های اپل واچ 3
    • اپل واچ سری 1 و 2 (Apple Watch Series 1 and 2)
    • اولین اپل واچ (Original Apple Watch)
  • سلولار در اپل واچ چیست؟
    • آیا اپل واچ سلولار در ایران کار می کند؟
    • چگونه ارتباط شبکه موبایل (Cellular Data) را در اپل واچ سری 3 فعال و مدیریت کنیم؟
      • نحوه فعال‌سازی
      • نحوه مدیریت داده مصرفی سیم کارت (ارتباط شبکه موبایل)

 


انواع مدل های ساعت هوشمند اپل واچ


 

اپل واچ سری 4 (Apple Watch Series 4)

apple watch series 4 / اپل واچ سری 4 / اپل واچ 4

اپل واچ سری 4 در سپتامبر 2018 (شهریور 1397) با WatchOS 5 معرفی و عرضه شد. سری 4 اولین ساعت هوشمند دارای یک حسگر الکتریکی ضربان قلب (EGC) است. این ساعت هوشمند می‌تواند در صورت شناسایی ضربان قلب نامنظم آن را به استفاده کننده خود هشدار دهد. این ساعت همچنین می‌تواند سقوط صاحبش را تشخیص داده و به صورت خودکار به اورژانس زنگ بزند و گزارش‌هایی از نجات افراد توسط این ویژگی قبلا منتشر شده است.

اپل واچ سری 4 دارای دو اندازه 40 میلی‌متری و 44 میلی‌متری در مقایسه با اندازه‌های 38 میلی‌متری و 42 میلی‌متری نسخه قبل است. ضخامت این ساعت هوشمند 10.7 میلی متر است. اپل واچ سری 4 در دو جنس متفاوت عرضه می‌شود، آلومینیومی و فولاد ضدزنگ. هر یک از این دو نوع هم دارای رنگ‌های مختلفی برای انتخاب هستند.

ویژگی های اپل واچ 4

تاج دیجیتالی از نوع لمسی (Haptic)

قابلیت نمایش نوار قلب (ECG)

تشخیص سقوط

شتاب سنج بهبودیافته (تا 32 جی فورس)

ژیروسکوپ بهبود یافته

پشت ساعت از جنس سرامیک و کریستال یاقوت

 

اپل واچ مدل نایکی پلاس (Apple Watch Nike+ Model)

apple watch nike plus /ساعت هوشمند اپل واچ نایکی پلاس

اپل واچ مدل نایکی پلاس برای اولین بار در سپتامبر 2016 (شهریور 1395) به عنوان نسخه مخصوص نایکی از ساعت اپل واچ سری 2 (Apple Watch Series 2) معرفی شد. مدل‌هایی از اپل واچ 3 و اپل واچ 4 هم با برند نایکی پلاس تولید شده‌اند. از ویژگی‌های این ساعت هوشمند می‌توان به واچ فیس انحصاری نایکی پلاس، بند نایکی اسپورت، اپلیکیشن ران کلاب نایکی پلاس (Nike+ Run Club) و علامت نایکی در قسمت پشت ساعت اشاره کرد.

 

اپل واچ مدل هرمیس (Apple Watch Hèrmes Model)

apple watch hermes / اپل واچ هرمیس

مجموعه اپل واچ هرمیس برای اولین بار در سپتامبر 2015 (شهریور 1394) معرفی شد. این مجموعه با همکاری «خانه طراحی فرانسه» ساخته شده بود و هنوز هم به عنوان مجموعه‌ای از اپل واچ سری 4 عرضه می‌شود. از ویژگی‌های منحصر به فرد این ساعت می‌توان به بندهای چرمی مختلف گران، علامت هرمیس در پشت ساعت و واچ فیس انحصاری هرمیس اشاره کرد.

مچ بند اورجینال هوشمند شیائومی مدل Mi Band 3

مچ بند اورجینال هوشمند شیائومی مدل Mi Band 3Xiaomi Mi Band 3 Original Smart Band

نوع صفحه نمایشOLED
ظرفیت باتری110 میلی آمپر ساعت

 

اپل واچ سری 3 (Apple Watch Series 3)

apple watch series 3 / اپل واچ سری 3

اپل واچ سری 3 در سپتامبر سال 2017 (شهریور 1396) به همراه watchOS 4 عرضه شد. ویژگی اصلی آن داشتن اتصال سلولی در ازای هزینه اضافه بود. این ساعت هوشمند دارای دو اندازه صفحه نمایش 38 میلی متری و 42 میلی با ضخامت 11.4 میلی متر است. از شهریور سال 97 به بعد، اپل واچ سری 3 تنها با جنس آلومینیوم و در دو رنگ عرضه می‌شود.

ویژگی‌های اپل واچ 3

آنتن LTE برای استفاده از ساعت بدون آیفون و جواب دادن به تماس‌ها (این ویژگی اختیاری بود).

فرازسنج بارومتر برای زیر نظر گرفتن ارتفاع (پله‌های بالا رفته و …) و حساب کردن این اطلاعات در داده‌های سنجش میزان فعالیت

پردازنده S3 که اپل ادعا می‌کرد می‌تواند تا 70 درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به مدل‌های قبلی نشان می‌دهد.

چیپ W2 که وای فای سریع‌تری نسبت به مدل‌های قبلی ارائه می‌کند.

 

اپل واچ سری 1 و 2 (Apple Watch Series 1 and 2)

Apple Watch Series 1-2 / اپل واچ سری 1 و 2

اپل واچ سری 1 و 2 هر دو در پاییز 2016 (1395) معرفی شدند. سری 1، همان اپل واچ اولیه با پردازنده بروزرسانی شده برای ارائه سرعت بهتر بود. اپل واچ سری 2 هم همان ویژگی سرعت را در کنار چی پی اس برای موقعیت یابی بهتر و همچنین مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متری را ارائه می‌کرد.

سری 1 هم در برابر برخورد سطحی با آب مانند باران یا شستن دست‌ها مقاوم بود، اما نباید به صورت کامل در داخل آب قرار می‌گرفت، اما اپل واچ سری 2 اولین ساعت هوشمند اپل بود که به صورت رسمی می‌توانست تا عمق 50 متری آب از خود مقاومت نشان دهد و شامل بررسی‌های سلامتی مربوط به شنا کردن می‌شد.

اپل واچ سری 1 و 2 دارا نمایشگرهایی با دو اندازه 38 میلی‌متری و 42 میلی‌متری بودند. سری 1 دارای ضخامت 10.5 میلی‌متری و سری 2 دارای ضخامت 11.4 میلی‌متری بود.

مچ بند اورجینال هوشمند شیائومی مدل Mi Band 2

مچ بند اورجینال هوشمند شیائومی مدل Mi Band 2Xiaomi Mi Band 2 Original Smart Band

نوع صفحه نمایشOLED
اتصالبلوتوث 4.0
ظرفیت باتری70 میلی آمپر ساعت

 

اولین اپل واچ (Original Apple Watch)

apple watch / اولین اپل واچ

اولین اپل واچ هیچ شماره مربوط به سری نداشت و در سه مدل اپل واچ (Apple Watch)، اپل واچ اسپورت (Apple Watch Sport) و اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) عرضه شد.

اپل واچ اسپورت ارزان‌ترین مدل و از جنس آلومینیوم و اپل واچ مدل گران‌تر و از جنس فولاد ضدزنگ بود. اپل واچ ادیشن از طلای 18 عیار ساخته شده بود. هیچ تفاوتی بین این مدل‌ها به جز جنس آن‌ها وجود نداشت. قیمت اپل واچ ادیشن برای نسخه 38 میلی متری آن 10000 دلار و برای نسخه 42 میلی متری آن 12000 دلار بود. از سری 2 به بعد، نسخه ادیشن از جنس طلا کنار گذاشته شد و به جای آن نسخه سرامیکی عرضه شد.

اپل اولین ساعت هوشمند خود را در سپتامبر 2014 (شهریور 1393) معرفی کرد و این ساعت در بهار 2015 (1394) عرضه شد.

 

 


سلولار در اپل واچ چیست؟


در اپل واچ‌ 3 و اپل واچ 4 ویژگی جدید قابلیت برقراری تماس تلفنی و اتصال به شبکه موبایل اضافه شده است. این ساعت‌های هوشمند به کاربر این امکان را می‌دهند تا تماس صوتی نیز برقرار کنند. درنتیجه کاربر برای استفاده از ساعت هوشمند خود نیاز به اتصال مداوم به آیفون ندارد. داشتن ارتباط شبکه موبایل به اپل واچ سری 3 و 4 کمک می‌کند که به‌ عنوان یک دستگاه الکترونیکی مستقل عمل کند.

Apple watch 3

قابلیتی که در پرچمدار اپل واچ 3 و اپل واچ 4 از نوع LTE ارائه شده، امکان استفاده از این ساعت بدون اتصال به گوشی و در فاصله دور از آن است. برای راحتی کار کاربران، این قابلیت 3 ماه به صورت رایگان و آزمایشی در بیشتر دستگاه‌ها عرضه می‌شود.

 

آیا اپل واچ سلولار در ایران کار می کند؟

باید بگوییم که جواب این سوال منفی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت اپل از دستگاه‌ها و اپراتورهای پشتیبانی‌کننده از قابلیت سلولار اپل واچ مطلع شوید. تی-موبایل (T-Mobile)، ورایزون (Verizon)، ای تی اند تی (AT&T) و اسپرینت (Sprint) از جمله اپراتورهایی هستند که در ایالات متحده این قابلیت را پوشش می‌دهند. توجه داشته باشید که در حال حاضر اپل واچ از رومینگ پشتیبانی نمی‌کند و تنها داخل شبکه‌ای کار می‌کند که در آن فعالش کرده‌اید. یعنی قابلیت سلولار اپل واچی که در کانادا خریداری شده، در انگلیس کار نمی‌کند.

 

چگونه ارتباط شبکه موبایل (Cellular Data) را در اپل واچ 3 فعال و مدیریت کنیم؟

 

نحوه فعال‌سازی

  1. مطمئن شوید که اپل واچ سری 3 از ارتباط شبکه موبایل پشتیبانی می‌کند. برای این کار دکمه چرخان اپل (Digital Crown) باید قرمز باشد که نشان می‌دهد مدل ساعت شما از نوع LTE است.
  2. در گوشی آیفون به منوی Watch app > Cellular > Set Up Cellular بروید.
  3. از این مرحله به بعد در گوشی‌های مختلف فرق می‌کند. فقط کافی است که مراحل تنظیمات گوشی خود را دنبال کنید.
  4. بعد از انجام تمام مراحل چند دقیقه طول می‌کشد تا سرویس داده سیم کارت فعال شود. در برخی موارد باید برای فعال‌سازی با فرستنده تماس بگیرید.
  5. برای تایید سرویس ارتباط شبکه موبایل ابتدا باید بلوتوث آیفون را خاموش کنید یا به اندازه کافی از گوشی آیفون فاصله بگیرید که از دامنه بلوتوث آن خارج شوید. برای خاموش کردن (غیرفعال کردن) بلوتوث آیفون، به گزینه Settings > Bluetooth رفته و بلوتوث را خاموش کنید.
  6. صفحه ساعت روی اپل واچ سری 3 را به سمت پایین بکشید و روی آیکون Cellular بزنید تا روشن شود. حدودا 5 دقیقه طول می‌کشد تا اتصال به Cellular برقرار شود. اگر در نزدیکی شبکه وای فای (فقط 4/2 گیگاهرتز) باشید اپل واچ 3 شبکه وای فای را به اینترنت سیم کارت ترجیح می‌دهد. در غیر اینصورت، آیکون Cellular از رنگ سفید به سبز تبدیل می‌شود که به منزله روشن شدن داده مصرفی سیم کارت است. بجای آیکون آیفون نیز در سمت چپ بالای Control Center نقطه‌های سبز رنگ مشاهده می‌کنید.

Apple watch 3

 

نحوه مدیریت داده مصرفی سیم کارت (ارتباط شبکه موبایل)

  1. برای بررسی اطلاعاتی مانند میزان مصرف از گزینه Watch app روی آیفون تب Cellular بزنید. کمی طول می‌کشد تا داده‌ها جمع شوند.
  2. از اینجا می‌توانید مصرف کل داده‌های سیم کارت و مصرف به ازای هر اپلیکیشن را بررسی کنید. متاسفانه این آمار و ارقام با چرخه صورتحساب‌تان سینک نیستند، به همین خاطر باید به صورت دستی مصرف داده‌ها را مدیریت کنید. جای شکرش باقی است که بیشتر دستگاه‌ها در حال حاضر امکان داده نامحدود برای ساعت‌های هوشمندی مانند اپل واچ را دارند.

Apple watch 3 / اپل واچ 3

هر چند که هنوز مفید بودن ارتباط شبکه موبایل روی اپل واچ 3 و اپل واچ 4 جای بحث دارد، با این حال این قابلیت به کار کسانی می‌آید که ورزش روزانه می‌کنند یا آنهایی که می‌خواهند بدون گوشی (آیفون) از ساعت استفاده کنند.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
جلال ملک محمدی
.
23 شهریور 1401، 01:12
پاسخ
0
0
آیا از ساعت اپل واج ۳ تو ایران نمیشه استفاده کرد منظورم مکالمه هست
avatar
شادي
.
22 آبان 1398، 21:32
پاسخ
0
0
سلام. ممنون از توضيحاتتون. يعني با سري سه و سري چهار نميشه در ايران بدون گوشی (آیفون) از ساعت استفاده کنيم؟ يعني سلولار بودن يا نبودنش در ايران فرقي نداره حتي اگر سلولار از كانادا بخرم و بخوام در ايران استفاده كنم؟
avatar
Ys
.
14 آبان 1398، 23:53
پاسخ
0
0
فقط به گوشی آیفون متصل میشه؟
avatar
رضا رفیعی
.
03 اردیبهشت 1398، 16:23
پاسخ
0
1
اصلا از مچ بند یا ساعت های هوشمند خوشم نمیاد و فقط برای کلاس گذاشتن هست. به درد آدمای پولدار و بی درد جامعه میخوره
avatar
آرام حسینی
.
06 اردیبهشت 1398، 11:15
پاسخ
0
0
@رضا رفیعی
شاید کمی بدبینانه، اما در هر صورت نظر شما کاملا محترم، و از اینکه پلازامگ رو دنبال می کنین ممنونیم!
avatar
سهیل
.
03 اردیبهشت 1398، 15:55
پاسخ
0
1
ساعت های هوشمند الان دیگه داره جای ساعت های روزمررو میگیره... ولی این سری از ساعت ها نسبت به قیمتی که پیدا کرده فکر نکنم ارزش خرید داشته باشه... با نصف یا یک سوم قیمتش میشه کینگ ویر kw88 رو خرید که با اپل واچ قابل رقابته... ولی کلاس کار اپل واچ قطعا بیشتره
avatar
آرام حسینی
.
06 اردیبهشت 1398، 11:14
پاسخ
0
0
@سهیل
بله سیر استفاده از ساعت های هوشمند سرعت پیدا کرده و البته قیمت ها هم متاسفانه سیر صعودی دارند.
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402