افتضاح صفحه نمایش گلکسی فولد‌ ؛ دلجویی از خریداران بهترین راه پیش روی سامسونگ
نویسنده:محمد علی محمدی
ارسال شده در:17 اردیبهشت 1398، 18:00

افتضاح صفحه نمایش گلکسی فولد‌ ؛ دلجویی از خریداران بهترین راه پیش روی سامسونگ

پس از مشکلات رخ داده برای نمونه گوشی‌هایی که در دست منتقدان بود، سامسونگ همچنان فرصت دارد تا با ارائه تسهیلاتی به کاربران، گلکسی فولد را از یک شکست بزرگ نجات دهد و آن را با قدرت وارد بازی کند.

گلکسی فولد تنها چندین هفته تا عرضه رسمی، با دردسرها و مشکلات فراوانی روبه رو شده بود. پس از آن که تعداد گلکسی فولدهایی که صفحه نمایش آن‌ها به مشکل برخورد به 5 رسید، بسیاری از کاربران امیدشان را به گوشی تاشو سامسونگ از دست دادند. با این وجود، سامسونگ خوش شانس بوده که مشکلات این گوشی که در مجموع 3 مورد هستند همگی در دستگاه‌هایی پیدا شده‌اند که نمونه‌های اولیه خط تولید این گوشی بوده و زودتر از موعد به منظور ارزیابی و بررسی برای منتقدین فرستاده شده‌اند، نه دستگاه‌هایی که خریداران نزدیک به 2 هزار دلار برای آن‌ها پرداخته بودند و احتمالا قرار است نمونه‌های ارزان‌تری توسط برندهای دیگر ساخته شود.

samsung galaxy fold / سامسونگ گلکسی فولد

سامسونگ تاریخ عرضه گلکسی فولد را برای بررسی این موضوع به تعویق انداخته است. این به آن معناست که سامسونگ که بزرگترین تولید کننده گوشی در جهان به شمار می‌آید، یک فرصت دیگر هرچند اندک، برای برطرف کردن این مشکلات دارد. آن‌ها ابتدا باید به مشکلات مربوط به صفحه نمایش و لولای این گوشی که به راحتی دچار آسیب می‌شوند بپردازند.

در ادامه پس از آن که به خریداران گلکسی فولد اطلاع دادند که تحت هیچ شرایطی نباید محافظ صفحه نمایش آن را جدا کنند، قدم بعدی سامسونگ ارائه تسهیلات ویژه به خریداران این گوشی است. تا به امروز سامسونگ تمامی گلکسی فولدها چه آن‌هایی که دچار مشکل شدند و چه آن‌هایی که سالم بودند را جمع آوری کرده است. البته این نمونه از همان ابتدا قرار بود پس از یک دوره 10 روزه ارزیابی و بررسی، بازگردانده شوند. اما شکی نیست که سامسونگ قصد دارد موج انتقادات و حرف و حدیث‌هایی را که پس از به وجود آمدن این مشکل پدید آمدند و به اعتبار این برند آسیب زده‌اند را کنترل کند.

سامسونگ گلکسی فولد / samsung galaxy fold

گلکسی فولد فرسنگ‌ها با یک گوشی تلفن همراه معمولی تفاوت دارد. این گوشی که دو برابر گلکسی اس 10 پلاس که خود جزو بهترین گوشی‌های دنیا به حساب می‌آید قیمت دارد، ساختار کاملا متفاوت و مبتکرانه‌ای دارد و می‌توان هم به عنوان یک گوشی و هم یک تبلت از آن استفاده کرد. اگر سامسونگ به دنبال این است که گلکسی فولد را به عنوان یک گوشی «لاکچری» به کاربران معرفی کند باید با تسهیلات ویژه‌ای مانند سرعت بالا در ارائه خدمات پس از فروش، بروزرسانی‌های رایگان، هدایا و یا در دسترس قراردادن محصولات جدید پیش از زمان عرضه رسمی، کاری کند تا خریداران گلکسی فولد واقعا احساس کنند عضوی از یک مجموعه خاص هستند. چه کسی از مزایا و خدمات ویژه بدش می‌آید؟

خریداران کالاهای گران قیمت و رده بالا به طور ناخودآگاه انتظار دارند خدمات و محتوای اختصاصی دریافت کنند و به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود. برای مثال صاحبان خودروهای لاکچری را در نظر بگیرید که برای خرید و رسیدگی به خودرو خود یک مشاور مخصوص دارند یا از طرف کمپانی خودروساز برای آن‌ها کلاس‌های آموزشی رایگان در ارتباط با نحوه کار با خودرو برگذار می‌شود، اعضای انجمن‌های نوشیدنی‌ که به مهمانی‌های خصوصی دعوت می‌شوند و یا افرادی که پس از چندین بار سفر با یک خط هوایی به بخش فرست کلاس و شیرینی‌های شکلاتی تازه پخته شده دسترسی پیدا می‌کنند.

سامسونگ و شرکای مخابراتی آن‌ها نیز در وضعیت فعلی برای همراه کردن خریداران باید چنین راهکارهایی را در پیش بگیرند. گلکسی فولد صفحه نمایش ظریفی دارد. اگر این صفحه نمایش خراب شود، آیا این شرکت بلافاصله آن را تعمیر می‌کند یا مدتی طول خواهد کشید؟ آیا در این فاصله آن‌ها گوشی جایگزینی به کاربر قرض می‌دهند؟ آیا سامسونگ یک خط تلفن جداگانه برای خدمات پس از فروش مربوط به مشکلات این گوشی در نظر خواهد گرفت؟

درون جعبه گلکسی فولد علاوه بر گوشی، یک قاب و یک جفت هندزفری گلکسی بادز (Galaxy Buds) نیز وجود دارد. اما شاید بهتر باشد والپیپرهای با کیفیت، تعداد زیادی از امتیازات مربوط به فروشگاه سامسونگ (Samsung Rewards) یا اعطا اعتبار 20 دلاری سامسونگ پی (Samsung Pay) را نیز برای خریداران این گوشی در نظر گرفت.

سامسونگ گلکسی فولد / Samsung Galaxy Fold

حتی پیش از عرضه گلکسی فولد و پدید آمدن مشکلات صفحه نمایش آن هم پرداخت 2 هزار دلار برای یک گوشی خواسته زیادی بود. سامسونگ باید با کاهش ریسک خرید گلکسی فولد به دنبال این باشد تا هرگونه نگرانی افرادی را که می‌خواهند این گوشی را خریداری کنند برطرف و وفاداری آن‌ها را جذب کند. افزون بر این آن‌ها باید تلاش کنند تا این محصول را آنقدر با ارزش نشان دهد که مردم تمایل داشته باشند هزینه زیادی را صرف گوشی که پیشتر با مشکلات صفحه نمایشش تیتر شده بود کنند.

آیا ارائه چنین تسهیلاتی می‌تواند کاربران را به خرید این گوشی راضی کند؟ شاید سامسونگ نتواند افرادی که با دقت تحولات این حوزه را دنبال می‌کنند را جذب کنند چراکه احتمالا آن‌ها ترجیح می‌دهند تا عرضه گوشی‌های تاشو با قیمت پایین‌تر یا شیشه‌هایی که قابلیت تاشدن دارند صبر کنند. اما کسانی که به دنبال تکنولوژی روز هستند و گوشی دیگری به جز گلکسی فولد دارند یا سایر کسانی که هنوز به استفاده از گوشی‌های تاشو علاقه‌مند هستند ممکن است با ارائه تضمین‌هایی از سوی سامسونگ و همچنین برخی خدمات اختصاصی به این گوشی شانس دوباره‌ای بدهند.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha