با ویژگی های هیجان انگیز اینستاگرام در سال 2019 آشنا شوید

دوربین جدید استوری های اینستاگرام، ایجاد کننده پروفایل و استیکرهای جدید برای استوری‌ها از قابلیت‌ها و ویژگی های جدید اینستاگرام خواهد بود که در سال 2019 به اپلیکیشن این شبکه اجتماعی اضافه می‌شوند.

در سال 2019 کاربران اینستاگرام شاهد ویژگی‌های جدیدی از این اپلیکیشن موبایلی خواهند بود. درواقع کاربران اینستاگرام قادر خواهند بود تا برند محصولات را در پست‌های خود تگ کنند. همچنین در تابستان نیز امکانی به اینستاگرام اضافه می‌شود تا کاربران بتوانند با استفاده از امکانات اپلیکیشن، فیلترهای چهره را برای اینستاگرام طراحی کرده و خودشان آن‌ها را ایجاد کنند. از همه این‌ها گذشته بزرگ‌ترین تغییر اینستاگرام در سال 2019 اضافه شدن ویژگی‌های جدید یاد شده نیست، بلکه اینستاگرام به فکر حذف ویژگی مشاهده یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایش است. بله؛ براساس خبرها و اطلاعات منتشر شده باید بگوییم که اینستاگرام به صورت رسمی در حال تست حذف گزینه تعداد لایک‌ها توسط کاربران و فالورها است. حالا با ما همراه باشید تا به طور مفصل به ویژگی های جدید اینستاگرام در سال 2019 بپردازیم و تا اندازه‌ای قبل از انتشارشان با آن‌ها آشنا شویم. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • ویژگی های جدید اینستاگرام (1): دوربین جدید برای استوری های اینستاگرام
  • ویژگی های جدید اینستاگرام (2): با استیکرهای جدید پول بیشتری بدست آورید
  • ویژگی های جدید اینستاگرام (3): سازنده پروفایل (creator profile)
  • ویژگی های جدید اینستاگرام (4): خرید آسان‌تر
  • ویژگی های جدید اینستاگرام (5): ساخت فیلترهای شخصی
  • ویژگی های جدید اینستاگرام (6): پنهان کردن تعداد لایک ها
  • ویژگی های جدید اینستاگرام (7): ویژگی Away Mode

 

instagram-new-futures-in-2019/ ویژگی های جدید اینستاگرام در سال 2019

ویژگی های جدید اینستاگرام (1): دوربین جدید برای استوری های اینستاگرام

چندان جای تعجب نیست که شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال تغییراتی را در بخش بسیار پرطرفدار استوری به وجود آورد. درواقع براساس آنچه که در کنفراس توسعه‌دهندگان فیسبوک بیان شد، قرار است رابط کاربری استوری اینستاگرام تغییر کند. درواقع نماد دوربین پیشین استوری با دوربین جدیدی که Create Mode نامیده می‌شود، جایگزین خواهد شد.

create mode/ وژگی جدید Creat Mode در اینستاگرام

براساس بیانات رئیس اینستاگرام، آدام موسری دوربین جدید شامل یک حالت نیم دایره‌ای است که سوئیچ کردن و استفاده از آن آسان‌تر خواهد بود و طراحی خلاقانه‌تر و دوست داشتنی‌تری نیز خواهد داشت.

رابط کاربری استوری جدید اینستاگرام / new ui story in instagram

به عنوان مثال هنگامی که شما در گزینه دوربین هستید و وارد ویژگی جدید Camera Mode می‌شوید، با کشیدن نوار پایینی به سمت راست می‌توانید شاهد گزینه‌هایی مانند Boomerang ،Superzoom و Rewind باشید و اگر نوار را به سمت چپ بکشید شاهد ابزارهای خلاقانه اینستاگرام برای استوری مانند استیکرها، گیف‌ها، متن و سایر ویژگی‌ها را مشاهده خواهید کرد.

همچنین خوب است بدانید Camera Mode جدید به کاربران اجازه خواهد داد تا استوری‌ها را پیش از آپلود تصویر و یا ویدیو ایجاد کنند. این امکان برای به اشتراک گذاری نظرسنجی و یا استوری‌هایی که شامل متن هستند، بسیار عالی خواهد بود. شما در این مطلب از پلازامگ می توانید با Type Mode در استوری اینستاگرام و اینکه چگونه با فونت نستعلیق استوری درج کنید، آشنا شوید.

 

ویژگی های جدید اینستاگرام (2): با استیکرهای جدید پول بیشتری بدست آورید

درواقع ویژگی جدید استیکر Donation قرار است در آینده نزدیک برای کمک به جمع‌آوری کمک‌های مالی و بشردوستانه و استیکر مخصوص خرید چهره‌های معروف در آینده نزدیک به اینستاگرام اضافه شود. بر اساس آنچه که آدام موسری بیان کرد، برای استفاده از این ویژگی جدید کافی است به سادگی دوربین را بازکرده، عکس بگیرید و یا تصویری را آپلود کنید و آیکن استیکر مخصوص را با انتخاب استیکر Donation از لیستی که به شما نشان داده می‌شود، به آن اضافه کنید. می‌توانید در تصویر پایین استکیری که به رنگ آبی نشان داده شده است را ببینید.

donation sticker/Donattion sticke/story-donation-in-instagram/ استیکر Donation /

از طریق این لیست قادر خواهید بود، با هدف کمک و کارهای بشردوستانه (Non-Profit) استوری‌های اینستاگرام خود را سفارشی سازی و آن را برای جمع‌آوری کمک با ابزارهای خلاقانه جدید طراحی کنید. در تصویر زیر این موضوع به خوبی نشان داده شده است.

story-donation-in-instagram/ استیکر Donation

خوب است بدانید که کاربران در این صورت می‌توانند کل مبلغ جمع‌آوری شده را نیز مشاهده کنند. براساس بیانات اینستاگرام 100 درصد پولی که کاربران جمع‌آوری کرده‌اند به کمک‌های بشردوستانه‌ای که از آنها پشتیبانی می‌کنند، اختصاص خواهد یافت.

 

ویژگی های جدید اینستاگرام (3): سازنده پروفایل (Creator Profile)

ویژگی جدید Creator Profile از آن جمله ویژگی‌هایی است که کاربران معمولاً سوال می‌پرسند که آیا لازم است به آن سوئیچ کنند یا خیر؟ خوب است اشاره کنیم که یکی از مزیت‌های این ویژگی جدید این است که کاربرن می‌توانند تغییرات را در تعداد دنبال کنندگان و فالوورهای خود مشاهده کنند. به این صورت کسی که پیجش را مدیریت می‌کند می‌تواند دقیق‌تر دلایل افزایش محبوبیت و یا از دست دادن دنبال کنندگانش را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد. خوب است اشاره کنیم که شما از این مقاله می‌توانید اطلاعاتی را درباره افزایش دنبال کننده های و تم های خلاقانه اینستاگرام خود بدست آورید.

البته این همه داستان نیست و در بخش Instagram Insights امکانات بیشتری در اختیار افراد قرار می‌گیرد، به‌طوری‌که آنها می‌توانند تعداد دنبال کنندگان آنلاین و آمارهای مختلفی مانند میزان بازدید پست‌ها را نیز مشاهده کنند.

instagram-account-reached/تجزیه و تحلیل حساب اینستاگرام

برای اولین بار با این ویژگی کاربران اینستاگرام قادر خواهند بود تا دریابند کدام پست‌ها بیشتر مورد توجه دنبال کنندگانشان قرار گرفته است و با این روند می‌توان به دلایل افزایش تعداد دنبال کنندگان، محبوبیت و یا ریزش و کم شدن تعداد دنبال کنندگان پی برد. با این حساب دارندگان حساب‌های پرطرفدار می‌‎توانند بررسی کنند کدام پست‌ها مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند.

علاوه بر همه این‌ها کاربران در بخش دایرکت نیز این امکان را خواهند داشت تا پیام‌ها را با استفاده از ویژگی‌های جدید فیلتر کنند. به‌عنوان مثال ترتیبی دهند تا پیام‌های افراد خاص و یا دوستان نزدیک خود را با اولویت بالاتری مشاهده کنند و یا اینکه آن‌ها را با توجه به زمان و یا مکانی که در آن قرار دارند رتبه بندی کنند تا هیچ درخواست یا پیامی را از دست ندهند و همچنین از پیام‌های مزاحم نیز به دور باشند.

creator-studio-for-instagram/ ویژگی جدید مدیریت حساب اینستاگرام

با این حساب در ویژگی جدید Creator Profile کاربران قادر خواهند بود تا اولویت‌های خود را در زمینه‌های مربوط به تماس، ایمیل، متن و پیام صوتی را مشخص کنند. همان‌طور که تاکنون نیز متوجه شده‌اید، کاربران با امکانات جدید مدیریت بهتری بر روی پیج‌های خود خواهند داشت. با اینکه بسیاری از ویژگی‌های بیان شده جدید هستند اما Creator Profiles هنوز دارای نواقصی نیز است. درواقع پروفایل کریتورهای اینستاگرام به API اصلی اینستاگرام متصل نیستند. این بدین معنی است که آن‌ها نمی‌توانند پست‌های اینستاگرام را به صورت اتوماتیک زمانبندی کنند و یا از ابزاهای تجزیه و تحلیل پیشرفته‌تر استفاده کنند. همچنین براساس خبرها و شایعات منتشر شده، ویژگی جدیدی که از آن یاد کردیم برای کاربرانی فعال خواهد شد که بیش از 10K دنبال کننده دارند.

 

ویژگی های جدید اینستاگرام (4): خرید آسان تر

اینستاگرام در حال تست ویژگی جدیدی در رابطه با تگ خرید نیز خواهد بود. بدین وسیله و با این ویژگی جدید کاربران، هنرمندان و سلبریتی‌ها می‌توانند لباس‌هایی که پوشیده‌اند را تگ کرده تا دنبال‌کنندگانشان نیز امکان خرید آن‌ها را در اینستاگرام داشته باشند.

buying-in-instagram/ خرید از اینستاگرام

پیش از این تنها کسب و کارها می‌توانستند از برچسب‌های خرید برای فروش محصولات خود استفاده کنند. حالا اینستاگرام بیان کرده است چهره‌های عمومی، تولیدکنندگان، ورزشکاران، ناشران و هنرمندان نیز به این ویژگی دسترسی خواهند داشت و امکان خرید بلافاصله در خود اینستاگرام برای عموم میسر خواهد بود. حالا باید منتطر بمانیم و بیینیم که نتیجه کار این ویژگی جدید برای فروشندگان و کاربران چگونه خواهد بود. با این حال باید بگوییم که کاربران برای فروش محصولات خود زمان بیشتری را در اینستاگرام صرف خواهند کرد و با این حساب فروش بیشتری را نیز تجربه می‌کنند. البته هنوز جزئیات دقیق در این زمینه از سوی اینستاگرام بیان نشده است.

خوب است بدانید در حال حاضر ویژگی یاد شده تنها برای تعداد اندکی از میلیون‌ها کاربر اینستاگرامی فراهم است. افرادی همچون تولیدکنندگان مطرح، سلبریتی‌های معروفی همچون کیم کارداشیان و …. می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

 

ویژگی های جدید اینستاگرام (5): ساخت فیلترهای شخصی

اگر تا پیش از این شما جزو کاربران علاقه‌مند به فیلترهای واقعیت مجازی اینستاگرام بودید باید بگوییم که اینستاگرام در حال کار برای پیشرفت این ویژگی خود است. درواقع با اعمال این ویژگی همه کاربرن اینستاگرام قادر خواهند بود تا فیلترهای دلخواه خود را در استوری‌های اینستاگرام ایجاد کنند.

بله درست یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک درباره اینستاگرام بیان شد اشاره به همین نکته بود. درواقع در این کنفرانس نرم افزار Spark AR Studio معرفی گردید و به زودی در اختیار کاربران کامپیوتر دسکتاپ و کاربران سیستم عامل مک نیز قرار خواهد گرفت.

spark ar/ اسپارک AR

گفتنی است که تاکنون برندها و طراحان خاصی می‌توانستند از فیلتر AR اینستاگرام در استوری‌های خود استفاده کنند. اما با استفاده از پلتفرم Spark AR توسعه دهندگان و سایر پلتفرم‌ها می‌توانند آن را در برنامه‌ها بگنجانند. در این راستا انتظار بر این است تا شاهد تعداد زیادی از برندها و کسب و کارهایی باشیم که افکت‌های AR را در آینده مورد استفاده قرار می‌دهند.

با همه این‌ها باید بگوییم که تأثیرات خوب فیلترهای واقعیت مجازی تاکنون اثبات شده است و پیشرفت آن در اینستاگرام نیز تغییرات بزرگی را پدید می‌آورد. براساس آنچه که مدیرعامل فیسبوک مارک زاکربرگ اعلام کرد، تنها در سال گذشته بیش از یک میلیارد نفر از آثار برنامه Spark AR در اپلیکیشن‌های فیسبوک شامل اینستاگرام، فیسبوک مینجر و پورتال (Portal) استفاده کرده‌اند.

instagram new filter / فیلتر جدید اینستاگرام

به‌عنوان مثال اگر شما دارنده یک حساب تجاری برای لوازم آرایشی هستید، می‌توانید یک فیلتر AR مخصوص به نام کیلی ایجاد کنید و این امکان را فراهم آورید تا دنبال کنندگان شما محصولاتی لوازم آرایشی کیلی کازماتیک را به صورت مجازی امتحان کنند.

AR filter in instagram/ فیلتر واقعیت مجازی در اینستاگرام

فیلترهای واقعیت مجازی اینستاگرام یک پیشرفت بزرگ برای این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. همچنین خوب است اشاره کنیم که ساخت فیلتر با اپلیکیشن Spark AR کار بسیار آسانی است و می‌تواند امکانی جالب برای کاربران باشد.

 

ویژگی های جدید اینستاگرام (6): پنهان کردن تعداد لایک‌ها

به تازگی اینستاگرام به صورت رسمی در حال تست ویژگی جدید است که تعداد لایک‌ها را از نظر کاربران و همچنین دنبال کنندگان شان پنهان کند. درواقع همان‌طور که می‌دانید تعداد لایک‌ها همیشه به صورت آنلاین پخش می‎‌شد و همه می‌توانستند از تعداد آن باخبر شوند.

instagram-like / لایک های اینستاگرام

اما یکی از سخنگویان اینستاگرام این موضوع را تکذیب کرد: «ما در حال تست این ویژگی نیستیم؛ اما به دنبال روش‌هایی برای کاهش فشار از روی اینستاگرام هستیم. این موضوعی است که ما مدام بر روی آن فکر می‌کنیم.»

hide like test/ تست مخفی کردن لایک اینستاگرام

اما همه این‌ها در حالی است که این ویژگی برای برخی از کاربران کانادایی تست خواهد شد. حالا براساس گفته آدام موسری ویژگی جدید بخشی از هدف فیسبوک برای کاهش فشار از رسانه‌های اجتماعی و فراهم آوردن محیطی آرام‌تر است. درواقع موسری در سخنرانی خود بیان کرد:

ما می‌خواهیم مردم نگرانی کمتری را در محیط شبکه‌های اجتماعی تجربه کنند و در محیط اینستاگرام آرام‌تر باشند و زمان بیشتری را به افراد و نزدیکانشان اختصاص دهند.

تعداد لایک های مخفی شده در اینستاگرام / hide like in instagram

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود تعداد افرادی که لایک کرده‌اند مشخص نیست. اما کاربران می‌توانند افرادی که تصاویر و ویا ویدیویشان را لایک می‌کنند را در صورت تمایل مشاهده کنند.

facebook-developer-confrance/ کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک

این موضوع نشان دنده تغییر بزرگی در اینستاگرام خواهد بود. همچنین مارک زاکربرگ هم در جایی اشاره کرده بود که ما می‌خواهیم مردم نگرانی کمتری نسبت به تعداد لایک‌های خود و مقاسه آن با پست‌های دیگران داشته باشند.

 

ویژگی های جدید اینستاگرام (7): ویژگی Away Mode

فیسبوک همچنین اعلام کرده است در حال افزودن و بررسی ویژگی‌های جدیدی در رابطه با آزار و اذیت‌های اینترنتی است. در این راستا آدام موسری هم اعلام کرده است که اینستاگرام در این رابطه برنامه‌هایی در پیش دارد و در این مورد بسیار مصمم است. اما ممکن است برخی از آنها نیز عملی نشوند. وی تاکید کرد اینستاگرام به صورت جدی از کاربرانش در برابر جرائم و انتشار پست های نامربوط و … مراقبت می‌کند.

یکی از این ویژگی‌ها «Away Mode» است که به کاربران اجازه خواهد داد تا دوران حساس زندگی خود مانند طلاق یا تغییر شغل را در اینستاگرام انتخاب کنند. این ویژگی این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بدون آنکه حساب کاربری خود را پاک کنند، به طور موقت از اینستاگرام دور بمانند.

combat bullying in instagram/ lfhvci f/ مبارزه با کامنت های غیر اخلاقی و نامناسب در اینستاگرام

موسری همچنین ویژگی جدید «Nudge» را معرفی کرد. به این ترتیب که کاربرانی که در یک پست در حال گذاشتن کامنت‌های نامناسب و غیر اخلافی هستند یک اخطار «Nudge» را از اینستاگرام دریافت خواهند کرد. این ویژگی باعث خواهد شد تا کامنت‌هایی که حاوی جملات نامناسب هستند، سانسور شوند. و این فرصت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا پیش از ارسال نظر درباره آن فکر کنند. علاوه بر این خوب است بدانید چندی پیش انتشار محتوای مربوط به خودآزاری نیز از سوی اینستاگرام ممنوع شده بود.

با همه این‌ها باید بگوییم ویژگی‌های یاد شده مواردی بود که در کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک 2019 یا F8 برگزار شد. شما می‌توانید از اینجا ویدیوی کامل این کنفرانس توسعه دهندگان 2019 را نیز مشاهده کنید. همچنین در ادامه می‌توانید با چند ترفند و ویژگی پنهان در اینستاگرام در ویدیوی زیر آشنا شوید.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha