چگونه ویژگی تگ خرید اینستاگرام را برای محصولات خود فعال کنیم؟

خرید اینستاگرام ویژگی جذابی است که به کاربر این امکان را می‌دهد با ضربه روی تگ محصول، از قیمت و جزئیات بیشتر محصول موردنظر آگاه شود. در ادامه نحوه فعالسازی این ویژگی را با هم مرور خواهیم کرد.

اینستاگرام ویژگی تحت عنوان خرید اینستاگرام (Instagram Shopping) دارد که به موجب آن کاربر می‌تواند در هر پست خود حداکثر تا پنج محصول را تگ کند. به‌واسطه این ویژگی خریدار قادر خواهد بود که قیمت و جزئیات محصول را هم در فید اینستاگرام مشاهده کرده و هم از طریق دکمه Shop که در پروفایل تجاری کاربر وجود دارد به این موارد دسترسی پیدا کند. در حقیقت به موجب این ویژگی کاربران قادر خواهند بود که ویترین مجازی فروشگاه‌ها را بررسی کرده و تنها با یک دکمه، محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

پیش‌تر در پلازامگ آموزش‌های متنوعی در زمینه صفر تا 100 اینستاگرام و استوری آن منتشر کرده‌ایم، اما امروز قصد داریم که نحوه فعالسازی خرید در اینستاگرام را با هم مرور کنیم. اگر تمایل دارید که از ویژگی خرید در اینستاگرام در پست‌های خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود در ادامه این مطلب آموزشی با پلازامگ همراه باشید.

فهرست عناوین:

  • چگونه ویژگی خرید در اینستاگرام را فعال کنیم؟
    • اکانت اینستاگرام خود را به اکانت تجاری تغییر دهید.
    • در پیج تجاری فیسبوک خود، کاتالوگ محصولات را بسازید.
    • تائیدیه اکانت خود را از اینستاگرام بگیرید.
    • برای محصولات در پست اینستاگرام‌تان، تگ قیمت (تگ محصول) بگذارید.

ویژگی فروشگاه اینستاگرام/ Instagram Shopping

 


چگونه ویژگی خرید در اینستاگرام را فعال کنیم؟


 

1- اکانت اینستاگرام خود را به اکانت تجاری تغییر دهید.

  • اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و روی پروفایل که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد، ضربه بزنید.
  • در این مرحله گزینه Switch to Business Profile را انتخاب کرده و صفحه تجاری فیسبوک خود که تمایل دارید به اکانت بیزینسی اینستاگرام خود متصل کنید را انتخاب کنید. در این مرحله اطمینان حاصل کنید که اکانت اینستاگرام‌تان قبلا در حالت عمومی (Public) قرار داده شده باشد چون اگر اکانت در حالت خصوصی و Private باشد امکان تبدیل آن به اکانت تجاری و بیزینسی وجود ندارد.
  • حال در صفحه اکانت تجاری اینستاگرام، قادر خواهید بود که اطلاعات و مشخصات قبلی خود را تغییر داده و سپس روی گزینه Done ضربه بزنید.

 

2- در پیج تجاری فیسبوک خود، کاتالوگ محصولات را بسازید.

  • در تنظیمات داشبورد Shop گوگل شاپینگ به منوی Google Merchant بروید.
  • حال آدرس URL مربوط به Google Merchant Feed را کپی کنید.
  • در این مرحله به صفحه فیسبوک بیزینس منیجر خود رفته و از نوار ابزار کناری روی Data Sources ضربه زده و سپس Catalogs را انتخاب کنید.

خرید از اینستاگرام/ Instagram Shopping

  • در این مرحله روی دکمه Add ضربه زده و با انتخاب گزینه Create a New Catalog، یک کاتالوگ جدید برای محصول خود بسازید.

ویژگی فروشگاه اینستاگرام/ Instagram Shopping

 

  • حال باید برای کاتالوگ خود یک نام انتخاب کرده و نوع کاتالوگ خود را مشخص کنید. همچنین در این قسمت مشخص می‌کنید که چه کاربرانی به کاتالوگ شما دسترسی داشته باشند.

ویژگی فروشگاه اینستاگرام/ Instagram Shopping

 

  • در این مرحله به قسمت Connect Pixels & Apps to Catalog رفته و کاتالوگی که به تازگی ایجاد کرده‌اید را انتخاب کنید.

 

  • حال با استفاده از گزینه Use Data Feeds، محصولات مورد نظر را به کاتالوگ خود اضافه کنید.
  • در این مرحله می‌بایست در پاسخ به این سوال که می‌خواهید چگونه دیتای خود را بارگذاری کنید، یک برنامه زمانبندی انتخاب کنید. پیشنهاد می‌شود که بارگذاری به صورت اتوماتیک و روزانه انتخاب شود. حال نام داده خود را وارد کرده و واحد پول موردنظر خود را مشخص نمایید.

خرید در اینستاگرام/ Instagram Shopping

 

  • در این مرحله پنجره‌ای مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد فید دیتای شما در حال بارگذاری است. پس از آنکه بارگذاری به اتمام رسید، از تب Products چک کنید و ببینید که آیا تمام محصولات موردنظر به کاتالوگ ایجاد شده، اضافه شده است یا خیر.

خرید از اینستاگرام/ Instagram Shopping

 

 

3- تائیدیه اکانت خود را از اینستاگرام بگیرید.

پس از آنکه تمام مراحل بالا را انجام دادید، اکانت تجاری اینستاگرام‌تان مورد بررسی اینستاگرام قرار خواهد گرفت. معمولا این فرآیند حدود چند روز زمان می‌برد اما برخی اوقات برای آنکه تیم اینستاگرام، تحقیقات بیشتر و جزئی‌تری پیرامون اکانت تجاری شما داشته باشند، این پروسه اندکی بیشتر طول خواهد کشید. در این حالت هرگاه اکانت شما تائید شود، نوتفیکیشنی روی اکانت تجاری اینستاگرام خود دریافت خواهید کرد. هرگاه اکانت تجاری اینستاگرام‌تان تائید شد، در قسمت تنظیمات اپلیکیشن، آپشن Shopping را مشاهده خواهید کرد. اما اگر گزینه Shopping را در تنظیمات Business خود مشاهده نکردید، معلوم می‌شود که اکانت شما همچنان تحت بررسی تیم اینستاگرام است و یا اصلا تائیدیه لازم را از اینستاگرام دریافت نکرده است. در این مواقع بهتر است با بخش پشتیبانی اینستاگرام تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنید.

 

4- برای محصولات در پست اینستاگرام تان تگ قیمت (تگ محصول) بگذارید.

  • ابتدا پروفایل اکانت تجاری خود در اینستاگرام را باز کنید.
  • در این قسمت روی گزینه Get Started که در بالای پروفایل قرار دارد ضربه بزنید. اما اگر این گزینه را در پروفایل خود مشاهده نمی‌کنید از قسمت تنظیمات به آدرس Shopping -> Continue -> Select a Product Catalog رفته و سپس روی گزینه Done ضربه بزنید.
  • برای آنکه روی محصولات خود تگ قیمت بزنید، یک عکس انتخاب کرده و کپشن موردنظر آن را بنویسید، حال روی محصول موردنظرتان که در عکس دیده می‌شود، ضربه زده و نام محصولی که می‌خواهید تگ کنید را وارد نمایید. سپس از میان فهرست محصولاتی که در کادر جستجو ظاهر می‌شود، محصول موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس روی Done و بعد از آن روی Share ضربه بزنید.
  • هرگاه پستی که در اینستاگرام با تگ محصول گذاشتید مورد تائید قرار گرفت، مخاطبان شما قادر خواهند بود که نام محصول و قیمت موردنظر آن را مشاهده کنند. در این حالت هرگاه کاربر روی تگ محصول کلیک کند، جزئیات بیشتری از پیج محصول در اینستاگرام مشاهده خواهد کرد که این اطلاعات از فید گوگل شاپینگ بازیابی شده‌اند. همچنین هرگاه کاربر روی گزینه View on website کلیک کند، به وبسایت اصلی شما هدایت شده و قادر خواهد بود که خرید خود را انجام دهد.

ویژگی فروشگاه اینستاگرام/ Instagram Shopping

دقت داشته باشید که شما می‌توانید برای هر پست جدید خود و یا حتی در پست‌های قبلی اکانت تجاری اینستاگرام خود، تگ خرید بگذارید. شما می‌توانید بر روی هر عکس، حداکثر برای 5 محصول تگ خرید بگذارید و در حالتی که یک پست با چندین عکس متعدد را به اشتراک می‌گذارید، قادر خواهید بود که 20 محصول را تگ کنید.

شما می‌توانید در پست‌هایی که تنها یک عکس به اشتراک گذاشته‌اید و روی آن محصولاتی را تگ کرده‌اید، در صورت نیاز، تگ محصولات را ویرایش کرده و یا حذف کنید اما به خاطر داشته باشید که در پست‌هایی با چند عکس متعدد، این اجازه را نخواهید داشت که پس از به اشتراک گذاری پست موردنظر، تگ محصولات خود را روی آن ویرایش کرده و یا حذف کنید.

همچنین در نظر داشته باشید چنانچه محصولی که با اکانت تجاری‌تان مرتبط است را حذف کنید، تگ مربوطه از روی همه پست‌هایی که این محصول روی آنها تگ شده است، حذف خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha