وصل نشدن PS4 به اینترنت ؛ حل مشکل عدم اتصال پلی استیشن 4 به اینترنت

وصل نشدن ps4 به اینترنت / عدم اتصال پلی استیشن 4 به اینترنت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

وصل نشدن ps4 به اینترنت یکی از مشکلات رایجی است که خیلی از کاربران ممکن است با آن مواجه شوند. عدم اتصال پلی استیشن 4 به اینترنت وای فای می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از مشکلات مربوط به تنظیمات روتر و خود کنسول گرفته تا مشکلات جدی‌تر. در این مطلب به‌طور مفصل نگاهی داریم به مشکل وصل نشدن PS4 به Wi-Fi.

عدم اتصال پلی استیشن 4 به اینترنت وای فای یا کابل لن، یکی از آزاردهنده‌ترین مواردی است که هنگام استفاده از کنسول می‌توانید به آن بربخورید. در این صورت نه می‌توانید بازی‌های آنلاین را تجربه کنید و نه می‌توانید بازی‌هایی که خریداری کرده‌اید را دانلود یا آپدیت کنید. اما چرا PS4 به اینترنت وصل نمیشود؟  در این مطلب از پلازا، به علت وصل نشدن کابل لن به ps4 یا وای‌فای خواهیم پرداخت و راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن این مشکل ارائه می‌کنیم.

در ادامه می‌خوانید:

عدم اتصال پلی استیشن 4 به اینترنت با کابل لن

اکثر مشکلات وصل نشدن PS4 به اینترنت مربوط به اتصال وای‌فای است اما با کابل لن هم ممکن است برخی زمان‌ها به‌مشکل برخورید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید کابل شما سالم است. برای اطمینان، کابل را به یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر وصل و ببینید به اینترنت متصل می‌شود یا خیر.

اگر مشکل از کابل نبود ممکن است درگاه لن روی روتر آسیب دیده باشد. کابل را به یک درگاه دیگر روی روتر وصل کنید و ببینید مشکل برطرف خواهد شد. افزون بر این اگر درگاه لن روتر گرد و خاک دارد ابتدا آن را تمیز کنید. اگر مشکل همچنان وجود داشت، از راه‌حل‌های شماره 1 و همچنین روش تغییر DNS که در ادامه به آن‌ها پرداختیم کمک بگیرید.

وصل نشدن PS4 به اینترنت

مهمترین چیزی که در آموزش وصل شدن به PSN در PS4 گفته می‌شود و نکته‌ای که گیمرهای حرفه‌ای هم به آن توجه زیادی دارند این است که برای داشتن بهترین تجربه استفاده از اینترنت، کنسول را تنها باید با کابل به مودم وصل کرد. ولی اتصال وای‌فای نیز در صورتی که کنسول با مودم فاصله زیادی داشته باشد، تنها راه برای استفاده از اینترنت است. با این حال بیشتر مشکل وصل نشدن PS4 به اینترنت از همین اتصال بدون سیم است چرا که در اتصال سیمی ندرتا دچار مشکلی خواهید شد. اما برای حل مشکل وصل نشدن اینترنت به اکانت PS4 باید چه‌کاری انجام دهیم؟

1. کنسول و مودم را ریستارت کنید

وصل نشدن ps4 به اینترنت / عدم اتصال پلی استیشن 4 به اینترنت

برای حل هرگونه خطای پروکسی در اتصال به اینترنت در PS4 ابتدا اولین کاری که باید انجام دهید، ریستارت کردن کنسول و روتر است. اگر مشکل موقتی باشد، با اینکار برطرف می‌شود و درغیر اینصورت می‌توانید به سراغ دیگر راه‌حل‌ها بروید. مودم را می‌توانید از طریق دکمه خاموش و روشن ریستارت کنید. البته حداقل 10 ثانیه صبر کنید و بعد آن را روشن کنید.

بعد از اینکه مودم راه افتاد، به سراغ کنسول بروید. ابتدا دکمه PS روی کنترل را فشار دهید و در منو به بخش Power رفته و گزینه Restart PS4 را انتخاب کنید.

2. تست شبکه PS4 را انجام دهید

عدم اتصال پلی استیشن 4 به وای فای / مشکل وصل نشدن PS4 به Wi-Fi

در مرحله بعدی برای پیدا کردن علت مشکل وصل نشدن ps4 به اینترنت می‌توانید از ابزار تست شبکه خود کنسول استفاده و علت را پیدا کنید. این ابزار دقیقا به شما اطلاع می‌دهد که مشکل اصلی از کجاست. برای راه‌اندازی آن، به مسیر Settings > Network > Test Internet Connection بروید.

سپس اتصال شما در 3 بخش مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد:

  • Obtain IP Address: در صورتی که کنسول با موفقیت یک آدرس آی‌پی از روتر دریافت کند، پیام Successful را مشاهده می‌کنید. در غیر این صورت، کنسول نمی‌تواند به روتر متصل شود.
  • Internet Connection: این مورد نشان دهنده دسترسی یا عدم دسترسی کنسول به اینترنت است. اگر پیام موفقیت‌آمیز را اینجا مشاهده نکردید، مشکل از روتر و ارتباط اینترنت است.
  • PlayStation Network Sign-In: این مورد دسترسی شما به شبکه PSN را بررسی می‌کند. اگر پیام Failed را مشاهده کردید، ممکن است شبکه PSN توسط ارائه دهنده اینترنت مسدود شده باشد یا اینکه مشکل از طرف خود سونی باشد.

اگر همه این تست‌ها با موفقیت انجام شدند، کنسول شما هیچ مشکلی برای برقراری ارتباط ندارد.

4. نام شبکه و رمزعبور روتر را بررسی کنید

اگر کنسول نتواند به روتر متصل شود، تست Obtain IP Address با موفقیت انجام نمی‌شود. در این حالت علت وصل نشدن کابل لن به PS4 یا مشکل وصل نشدن PS4 به اینترنت گوشی در این است که اطلاعات شبکه را به‌درستی وارد نکردید. باید یک بار دیگر به شبکه متصل شوید. برای انجام اینکار به مسیر Settings > Network > Set Up Internet Connection > Use Wi-Fi > Easy بروید.

مشکل وصل نشدن PS4 به Wi-Fi / وصل نشدن ps4 به اینترنت

اگر قصد وصل شدن به وای فای مخفی در PS4 را دارید باید در قسمت SSID گزینه Set Up Manually را انتخاب و نام شبکه را به‌صورت دستی وارد کنید. اما اگر می‌خواهید با کابل وصل شوید، در قسمت Set Up Internet Connection باید به‌جای Use Wi-Fi، گزینه Use LAN Cable را انتخاب کنید. همچنین حواستان باشد که رمزعبور را هم به‌درستی وارد کنید. علت بیشتر مشکلات وصل شدن PS4 به اینترنت گوشی یا روتر و از رایج‌ترین دلایل مشکل وصل نشدن PS4 به اینترنت، وارد کردن رمز اشتباه است.

اگر همه این موارد را درست وارد کردید، ممکن است مشکل اینترنت همراه اول در PS4 از آدرس DNS شرکت ارائه دهنده اینترنت باشد. می‌توانید از DNS یک شرکت دیگر استفاده کنید. برای انجام اینکار، هنگام راه‌اندازی و اتصال به روتر، باید به‌جای Easy، گزینه Costom را انتخاب کنید. در پنجره‌های بعدی برای IP Address Settings، گزینه Automatic و برای DHCP Host Name هم گزینه Do Not Specify را انتخاب کنید. سپس به قسمت DNS Settings می‌رسید. در اینجا گزینه Manual را انتخاب کنید و بعد آدرس DNS یک شرکت دیگر مثل گوگل یا کلاودفلر را انتخاب کنید. برای وارد کردن DNS گوگل، در قسمت Primary DNS، باید 8.8.8.8 و در قسمت Secondary DNS آدرس 8.8.4.4 را وارد کنید.

عدم اتصال پلی استیشن 4 به اینترنت / عدم اتصال پلی استیشن 4 به وای فای

در ادامه Next را انتخاب و در صفحه‌ MTU Settings گزینه Do Not Use و برای Proxy Server هم Do Not Use را انتخاب کنید. حالا ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر.

5. مطمئن شوید شبکه PSN آنلاین است ؛ مشکل وصل نشدن PS4 به Wi-Fi

مشکل وصل نشدن اینترنت به PS4، ممکن است اصلا از طرف شما نباشد. شبکه PSN گاهی اوقات به‌دلیل خرابی و تعمیرات ممکن است چند ساعت از دسترس خارج شود. مخصوصا اگر در هنگام تست شبکه، تست PlayStation Network Sign-In با موفقیت انجام نشده باشد. برای اینکه از آنلاین بود شبکه PSN مطمئن شوید. به این صفحه از وبسایت سونی بروید. همچنین در خود کنسول هم می‌توانید به مسیر Settings > Network > View Status of PlayStation Network Services بروید و ببینید سرویس PSN فعال است یا خیر. اگر فعال نبود، کار زیادی برای پیام PlayStation Network Sign in Failed حل مشکل آن از دست شما برنمی‌آید و باید صبر کنید تا سونی مشکل را برطرف کند.

سوالات متداول

1. چگونه PS4 را با کابل لن به اینترنت وصل کنیم؟

ابتدا باید کابل را از مودم به کنسول وصل کنید و هنگام راه اندازی تنظیمات اینترنت نیز، گزینه Use a Lan Cable را انتخاب کنید.

2. چگونه PS4 هکی را به اینترنت وصل کنیم؟

وصل کردن PS4 هکی فرقی با وصل کردن مدل‌های غیرهکی ندارد. تنها تفاوت این است که در کنسول‌های هکی شما نمی‌توانید به PSN وصل شوید.

3. چرا ps4 به اینترنت وصل نمیشه؟

اینکه چرا پی اس فور به اینترنت وصل نمیشه می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. عدم اتصال پلی استیشن 4 به وای فای می‌تواند از وارد کردن نادرست اطلاعات شبکه و یا خود ارتباط اینترنت باشد.

سخن پایانی

وصل نشدن PS4 به اینترنت می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. برای حل مشکل عدم اتصال پلی استیشن 4 به اینترنت، می‌توانید از راه‌حل‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم استفاده کنید. همچنین اگر راه‌حل دیگری برای حل مشکل وصل نشدن PS4 به Wi-Fi سراغ دارید، در بخش نظرات آن را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران17 دیدگاه
avatar
.
09 آبان 1402، 14:23
پاسخ
0
2
منم تو بخش PlayStation Network Sign-In مشکل دارم میگه failed
avatar
طاها
.
30 شهریور 1402، 10:13
پاسخ
0
1
مشکل من Playstation network sign in هست چیکار کنم؟
avatar
Amir
.
11 شهریور 1402، 13:40
پاسخ
0
0
یه سوال من دستگاهم رو بالن وصل میکنم دستگاه که روشن تست میگیرم وصل نمیشه ولی ریستارت میکنم درست میشه دستگاه که اسیب نمیبینه
avatar
Rain
.
24 فروردین 1402، 21:35
پاسخ
0
0
من تو ps4 مورتال کمبت 11 رو بازی میکنم سیم اصلی خودم ایرانسله اصلا وصل نمیشه ولی همراه اول خیلی خوب و پرسرعت بالا میاره نمیدونم چرا اینجوریهفقط با سیم خودم نیست کل سیم کارت های ایرانسل اینجوریه
avatar
کمیل
.
03 بهمن 1401، 08:15
پاسخ
0
1
توی بخش Obtain IP Address ارور میده باید چیکار کنم
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402