25 مکان و مرحله مخفی در بازی های ویدیوی و روش پیدا کردن آن ها

games مراحل مخفی بازی ها
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بسیاری از بازی‌های ویدیویی مراحل مخفی و بخش‌هایی دارند که از چشم بازیکنان دور می‌مانند و نیازمند جست وجوی بیشتر یا انجام عملیات خاصی هستند. در ادامه 25 مرحله مخفی در بازی‌های ویدیویی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فهمیدن این که در بازی‌های ویدیویی چه چیزی برای طرفداران جذاب به نظر می‌رسد، خیلی سخت نیست. خلق یک دنیای جدید، دعوتنامه‌ای به ماجراجو‌های جدید است. طراحی شخصیت‌ها و پیچش‌های داستانی روشی هستند که می‌توان با قهرمان و شخصیت‌های شرور فوق‌العاده هم‌ذات پنداری کرد. مهمتر از همه روایت داستان می‌تواند شما را در سفری پر از احساس و شگفتی وارد کند که اصلاً انتظارش را نداشتید. اگر این دلایل خیلی برایتان اهمیت ندارند، گاهی اوقات فقط بازی می‌کنید تا با دوستتان دو کلام اختلاط کرده باشید و همزمان در و دیوار و ملت را بترکانید.

دسته بازی هویت مدل HV-G142

دسته بازی هویت مدل HV-G142Havit HV-G142 Gamepad

نوع اتصالبا سیم
نوع رابطUSB

با این حال دلیل دیگری که باعث می‌شود بازیکنان با عنوانی ارتباط برقرار کنند، جست و جو برای ناشناخته‌ها است: اسرار مخفی در بازی‌های ویدیویی! از ابتدای ساخت بازی تاکنون، سازندگان سرنخ‌ها و پیام‌های مختلفی را در جای‌جای محیطشان و در مراحل مخفی به شکل علامت‌های خاص برای بازیکنانشان قرار داده‌اند. این تعامل پنهان بین خالقان و مشتریان است که بازی را ویژه‌تر می‌کند.

امروزه این پیام‌ها به مواردی تکامل پیدا کرده‌اند که تنها توسط طرفداران دوآتیشه، آن هم پس از چندین ساعت جست و‌‌‎جو و بازی کردن قابل ردیابی هستند. بسیاری از این سرنخ‌ها به یک اتاق مخفی با اسلحه‌های اضافی، میانبر به دنیاها یا مراحل دیگر منجر می‌شود (آنلاک کردن یک شخصیت مخفی یا حتی یک مکان کامل که از نظر بازیکن آماتور دور می‌ماند). جا انداختن مراحل مخفی و مکان‌های مختلف، خیلی بیشتر از آن چه که مردم فکرش را بکنند اتفاق می‌افتد، اما به لطف اینترنت، ماه خیلی پشت ابر نمی‌ماند. در ادامه 25 تا از مکان‌ها و مراحل مخفی در بازی‌های ویدیویی (و روش پیدا کردنشان) را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. برای آشنایی با عجیب‌ترین کدهای تقلب در بازی‌ها می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. قبل از شروع فهرست 25 تایی، ابتدا نگاهی به مراحل مخفی بازی GTA V خواهیم داشت.

 


مراحل مخفی بازی GTA V


مراحل مخفی بازی GTA V را نمی‌توان با شمردن تمام کرد. دنیای بازی بسیار بزرگ بوده و همواره اتفاقات مختلفی در آن جریان دارد که پیدا کردن همه آن‌ها کار دشواری است. در ویدیوی بالا می‌توانید 7 مورد از مراحل مخفی بازی GTA V را پیدا کنید که برای آزاد کردن هرکدام باید کارهای مختلفی را انجام دهید. آشنایی با مادر ترور، به دست آوردن یک ماشین فضایی و حل معمای جنایات مختلف بخش‌هایی هستند که در مراحل مخفی بازی GTA V پیدا می‌شوند.

 


25- سقف قصر (Super Mario 64)


Super-Mario-64 / مکان مخفی بازی ماریو

نینتندو با معرفی کنسول جدیدش یعنی نینتندو 64 در سال 1996 دنیای هر گیمری را دگرگون کرد. Super Mario 64 با طراحی ماریو به شکل سه بعدی مراحل بازی را به مراتب سخت‌تر کرد.

بازی با ورود ماریو به قصر آغاز می‌شود اما سقف خانه غیرقابل دسترس است، مگر این که بتوانید همه ستاره‌ها در دنیاهای مختلف را جمع‌آوری نمایید. به محض گرفتن هر 120 ستاره ماریو می‌تواند به سقف رفته و 100 جان و یک مهارت پرش جدید دریافت کند.

 


24- سیاهچاله مخفی (World of Warcraft)


مکان مخفی Hidden-Crypt-World-of-Warcraft

World of Warcraft منطقه ویران شده‌ای از اتفاقات Burning Cursade به نام «کارازان» دارد. این مکان پر شده از اشباح و هیولاهای چندش آوری که برای شکارتان کمین کرده‌اند. علاوه بر این عوامل ماورالطبیعی، کارزان یک سیاهچاله مخفی در خود پنهان کرده که در بین تپه‌‌هایی از استخوان مدفون است. جایی نیست که ماه عسلتان را در آن سپری کنید.

این سیاهچاله تنها موقعی در دسترس است که بازیکن در نزدیکی دروازه بمیرد و به سرعت به سمتش بدود. این روش در پچ 2.0 تغییر کرد. در پچ 7.3.0 سیاهچاله توسط هر کسی که بتواند معمای «کابوس لوسید» را حل کند قابل دستیابی خواهد بود.

 


23- مرحله مرموز شبح (Hitman: Contracts)


مرحله مخفی هیتمن / Hitman 2

بعضی اوقات برای پیدا کردن شخصیت یا مراحل مخفی بازی باید از چیزی که داستان از بازیکنان می‌خواهد فاصله گرفت. Hitman 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در Hitman: Contracts بازیکن می‌تواند شبحی را در یک مرحله پیدا کند که در اتاق‌های هتل سرگردان شده است. این روح هیچ تلاشی برای حمله به بازیکن نمی‌کند و اگر زیاد به آن خیره شوید، ناپدید می‌شود.

برای پیدا کردن روح باید وارد هتل شده و به سمت راست بروید. قفل در را باز کنید تا به اقامتگاه (که ظاهراً محل وقوع قتل بوده) روح سرگردان برسید. روح را از طریق انعکاس آینه نیز می‌توانید ببینید و حتی شکارش کنید. این که «چگونه» این کار انجام شدنی است، مشخص نیست؛ هر چه باشد با یک روح طرفید.

 


22- مرحله مخفی گاو (Diablo II)


Cow King Diablo 2 / مرحله مخفی گاو در دیابلو

مزرعه «ماااا» (صدای گاو) بین بازیکنان به یک فرهنگ کلاسیک تبدیل شده است. همه این قضایا همراه با اولین Diablo و این شایعه شکل گرفت که اگر بازیکن روی یک گاو ویژه کلیک کند به پورتالی مرموز منتقل خواهد شد. پس از چندین تئوری توسط طرفداران، سازندگان تصمیم گرفتند که یک مرحله گاوی در Diablo 2 قرار دهند.

برای انتقال به این مرحله مخفی باید کوئست Eve of Destruction را به پایان برسانید. پس از آن باید پای wirt را هنگامی که در کمپ Rogue ایستاده‌اید با یک پورتال Tome of Town ترکیب کنید. پس از آن پورتال قرمز پدیدار می‌شود و بازیکن باید با یک باس مبارزه کند. در نبرد با گاوهای شیطان صفت برایتان آرزوی موفقیت داریم.

 


21- زیر مجسمه ابوالهول (Assassin’s Creed Origins)


مراحل مخفی بازی Assassins Creed Origins

Origins در مصر باستان جریان دارد؛ زمان و مکانی که از معابد و گنج‌های اسرارآمیز پر شده بود. نقشه بازی تمام مکان‌های آنلاک شده، مأموریت‌های نزدیک و نقاط برجسته را نمایش می‌دهد. مکان‌های کشف نشده با علامت سوال دیده می‌شوند و یک مکان فوق مرموز در زیر مجسمه ابوالهول وجود دارد که به راحتی در دسترس نیست.

پس از جست وجو در نیم‌تنه عقبی ابوالهول یک تونل کوچک روی دیوار پیدا می‌کنید که توسطش می‌توانید به درون مجسمه وارد شوید. پس از این که مسیر را تا انتها رفتید، با ورود به شکاف دیوار به یک محوطه ستاره شناسی می‌رسید. پس از این که کوئست 12 دایره سنگی را تمام کردید، می‌توانید در ورودی یک مکانسیم کهن را باز کرده و علامت سوال را تکمیل کنید.

 

 


20- خطر در زیر لوسیس (Final Fantasy XV)


مراحل مخفی بازی فاینال فانتزی / Menace-beneath-Lucis

در این کوئست فرعی آخرین Final Fantasy بازیکن با یک موجود شیطانی سروکار دارد که پشت درهای بسته زندانی شده و این وظیفه ناکتیس، شخصیت اصلی بازی است که مردم را از شر این تهدید نجات دهد. پس از یافتن و تکمیل هر یک از درهای بسته شخصیت اصلی کلی «آرتیفکت» و گنج به درد بخور دریافت می‌کند.

برای پیدا کردن همه آن‌ها بازیکن باید Dungeons Balouve Mines ،Daurell Mines ،Crestholm و Costlemark Tower را تکمیل کند. پس از آن در ملداسیو با پیرزنی به اسم «ازما» مواجه خواهد شد. ازما به ناکتیس کلید Sealbreakers را می‌دهد که توسط یک پادشان لوسین و پیشگویی کهن ساخته شده و کوئستی جدید را آغاز می‌کند.

 

 


19- خانه ای مخفی در ونیز (Player Unknown Battleground)


اتاق مخفی بازی پابجی / submerged-house-PUBG

بازیکنان دو آتیشه PUBG همواره مکان‌های پیدا می‌کنند که پر شده‌اند از آیتم‌هایی که برای کشتن دشمنان استفاده می‌شود، اما بعضی چیزها بهتر است که در همان حالت مخفی باقی بمانند.

نقشه اصلی یک شهر معلق را نمایش می‌دهد که بسیاری به آن هیچ توجهی نمی‌کنند. در این منطقه ونیزی نقشه، خانه‌ای پیدا می‌شود که هیچ ورودی مشخصی ندارد. در و پنجره‌ها یا قفل هستند یا جلویشان توسط خرابه‌های معلق مسدود شده است. این خانه منحصربفرد دربی در سقفش دارد که تنها با بالا رفتن از دیوار حصار شده نزدیکش قابل دسترس است. هر کسی که شانس راهیابی به آن را داشته باشد، با شماری از لوت و اسلحه مواجه خواهد شد.

 


18- اتاق مخفی ماریو (Ocarina of Time)


اتاق مخفی بازی زلدا / Ocarina-of-Time

بعضی اوقات مکان های مخفی تنها یادبودی از دیگر بازی‌های کلاسیک هستند که برای سازندگان باعث انگیزه می‌شوند. البته این مورد چیزی از هیجان پیدا کردنشان کم نمی‌کند.

در بازی Zelda Ocarina of Time یک اتاق مخفی وجود دارد که به تجلیل از Super Mario 64 ساخته شده است. این اتاق هنگام ورود به حیاط قلعه همراه با پرنسس «زلدا» پیدا می‌شود. وقتی که از پنجره به سمت راست نگاه کنید، تصویر «یوشی»، «ماریو»، «لویجی»، «پیج» و «بوزر» را مشاهده خواهید کرد. حتی می توانید به سمت پنجره‌ها شلیک کرده و پاداش بگیرید.

 


17- جزیره مخفی (Player Unknown Battleground)


جزیره مخفی پابجی Loot-Island-PUBG

این یک قانون نانوشته و مسجل است که بازیکنان PUBG همیشه پرک‌های فوق‌العاده را از دست می‌دهند، حتی اگر به خودشان اطمینان داشته باشند که کل نقشه را مثل کف دست می‌شناسند. اگر مابین بحبوحه نبرد هوس گشت‌زنی به سر بازیکنی بزند، از یک جزیره مخفی سر در می‌آورد.

برای رسیدن به آن نیازمند یک شنای طولانی یا قایق موتوری و احتمالاً جاخالی از کلی دشمن و تیراندازی خواهد بود.

اگر بازیکن صحیح و سالم به جزیره برسند، چندتا لوت جانانه انتظارش را می‌کشد. شایعه‌ای هست که جزیره به زودی حذف خواهد شد، پس تا زمان هست از برکتش بهره‌مند شوید.

 


16- قلمروی قارچ (Super Mario Odyssey)


مراحل مخفی بازی ماریو Mushroom Kingdom
ماریویی که مراحل مخفی نداشته باشد، ماریو نیست! نینتندو در سال 2017 با بازی Super Mario Odyssey و ارائه قلمروی قارچ، ویژگی مراحل مخفی را به کمال رساند.

وقتی که بازیکنان داستان اصلی را به پایان برسانند، ماریو را می‌بینند که در خانه‌اش در قلمروی قارچ‌ها در حال استراحت است. این دنیای مخفی به بازی کلاسیک سه بعدی Super Mario 64 ارجاع دارد. هنگام دسترسی به این دنیا، بازیکنان باید لباسی خریداری کنند که ماریو را به شکل نسخه 64اش در می‌آورد، چون تنها با این پوشش می‌توانند تمام Power Starها را جمع آوری کنند.

 


15- منطقه پرتاب (Duke Nukem 3D)


اتاق مخفی بازی duke nukem 3d

چه چیزی بهتر از پیدا کردن مراحل مخفی و منفجر کردن بیگانگان فضایی؟ در دنباله Duke Nukem 3D مکانی مخفی را در مرحله LA Meltdown پیدا خواهید کرد. یک منطقه پرتاب که توسط بیگانگان فضایی ساخته شده و تنها از مسیر ضایعات هسته‌ای قابل دسترس است.

طبق روال بازیکنان باید یک راکت را برای پرتاب آتش کنند، اما این راکت قرار نیست به پرواز درآید؛ در نهایت عملکردش دچار می‌شود و همان جا می‌ترکد.

در عین حال که این مرحله مخفی هیچ ارزش داستانی ندارد و طبق معمول راهی است تا با چند فضایی بی‌اعصاب درگیر شوید، خالی از پاداش‌های ارزشمند نیست. یک راه مخفی وجود که در آن می‌توانید خشاب شاتگان و اتم سلامتی پیدا کنید.

 


14- مبارزه با رپتایل (Mortal Kombat)


مرحله مخفی Reptile در مورتال کمبت

هیچ کس از این که یک نفر برای مبارزه‌اش اختلال به وجود بیاورد، راضی نیست، اما بازیکنان غالباً «رپتایل» را می‌بخشند. در Mortal Kombat یک شخصیت مخفی وجود دارد که به شکل تصادفی در رقابت‌ها پدیدار می‌شود و بازیکنان را راهنمایی می‌کند تا چطور با او وارد مبارزه شوند. این شخصیت مخفی کسی نیست جز رپتایل که مهارت‌هایی در حد «اسکورپیون» و «ساب‌زیرو» دارد.

در  نسخه آرکید بازیکن باید مرحله سیاهچاله‌ را چندین بار تکرار کند تا این که یک شبح مرموز به سمت ماه کامل به پرواز در آید. پس از این که این اتفاق افتاد بازیکن باید دو حریفش را بدون دریافت کوچکترین آسیب شکست دهد (موفق باشید!) و فتالیتی شخصیتش را اجرا کند. تازه پس از تحمل این عذاب مکان مخفی رپتایل پدیدار خواهد شد. آماده نبرد باشید.

 


13- مرحله آزتک (GoldenEye 007)


مرحله مخفی بازی جیمز باند / aztec-level-goldeneye

مرحله «آزتک» در شوتر اول شخص فوق‌العاده GoldenEye 007 یکی از دشوارترین مراحل مخفی است. این اتاق مخفی که براساس فیلم معروفی از جیمز باند به نام Moonraker ساخته شده است، تنها هنگامی قابل دسترس خواهد بود که بازیکن تمام مأموریت را در حالت سختی Secret Agent به پایان برساند. هدف مأموریت برنامه نویسی مجدد یک ماهواره و نابودی تمام مأمورانی است که در جلوی راهتان سبز می‌شوند.

این مرحله یکی از سخت‌ترین بخش‌های بازی است و تنها یک بازیکن حرفه‌ای می‌تواند آن را تکمیل کند. دشمنان به مراتب سریعتر هستند و دقت تیر بالاتری دارند. علاوه بر همه این‌ها باید با «فک گنده» هم مقابله کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
Omid
.
05 خرداد 1398، 16:17
پاسخ
0
0
انتظار داشتم مکان مخفی تو رزیدنت اویلم بذارین که ...
avatar
سیامک
.
04 خرداد 1398، 22:26
پاسخ
0
0
خیلی مطلب خوبی بود.. یادم اون قدیما که شاهزاده ایرانی 2 رو بازی میکردم بعد از دوبار بازی کردن فهمیدم چقد جاهای مخفی و خفن داشت که با پیدا کردن اونا کلا داستان بازی عوض میشد و پایان بازی تغییر میکرد که خیلی ها هنوزم نیمدونن!!
avatar
کیوان
.
04 خرداد 1398، 16:23
پاسخ
0
0
ممنون از مطلبتون . مرحله های مخفی GTA V رو پیدا کردم و خیلی خوب بودند. کلی لذت بردم
avatar
سپهر گلمکانی
.
03 شهریور 1397، 23:13
پاسخ
0
0
انتظار داشتم که اتاق مخفی موجود در بازی Arkham Asylum تو لیست باشد که نبود!
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402