5 دلیل مهم برای خرید موس گیمینگ (حتی اگر گیمر حرفه ای نیستید!)

gaming mouse/ موس گیمینگ/ ماوس گیمینگ / موس مخصوص بازی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یک موس گیمینگ این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند ساعت‌ها بدون احساس خستگی از آن استفاده کنند. در ادامه این نوشتار دلایلی درباره خرید موس مخصوص بازی یا همان ماوس گیمینگ را برای شما بیان خواهیم کرد.

اگر از یک گیمر در مورد ابزارهای مناسب برای یک بازی کامپیوتری سوال کنید مطمئناً اولین جوابش این است که یک کیبورد و موس گیمینگ تأثیر بسیار خوبی در بازی خواهد داشت. با این حساب داشتن یک موس مخصوص بازی یک ابزار ضروری برای یک گیمر به حساب می‌آید. علاوه بر این دلایل متعددی وجود دارند که می‌توانند حتی به عنوان یک کاربر غیرحرفه‌ای در زمینه بازی و گیم شما را مجاب به خرید یک موس گیمینگ کنند. به بیان دیگر حتی اگر یک گیمر حرفه‌ای نیستید هم داشتن یک ماوس گیمینگ خوب به شما توصیه می‌شود. در ادامه هم تیترهای زیر همراه ما خواهید بود تا به چرایی این موضوع پی ببرید.

 

  • نرم افزار و سفارشی سازی در موس گیمینگ
  • طراحی موس گیمینگ
  • دقت و حساسیت در موس گیمینگ
  • طراحی ارگونومیک موس گیمینگ
  • دوام و طول عمر بالای موس گیمینگ
  • خرید موس گیمینگ از فروشگاه پلازا

 

best-gaming-mouses/ بهترین موس های گیمینگ/ ماوس گیمینگ/ موس مخصوص بازی

 

نرم افزار و سفارشی سازی در موس گیمینگ

موس گمینگ یکی ابزارهایی است که شما می‌توانید آن را با کمک نرم افزار برنامه ریزی کنید. درواقع دکمه‌های قابل تنظیم موس گیمینگ دکمه‌هایی قابل سفارشی کردن هستند که همچنین حساسیت‌های بیشتری نسبت به موس‌های معمولی دارند و علاوه بر دکمه‌های معمول، یک ماوس گیمینگ ممکن است در کناره‌ها هم دکمه‌هایی برای انجام کارهای مشخصی داشته باشد و کار را برای کاربران راحت‌تر کنند.

همچنین بخوانید :

خوب است بدانید که حتی بسیاری از آنها قابلیت تنظیم وزن دارند و امکان حذف برخی از اجزا نیز در آنها فراهم شده است. این اجزا معمولاً فلزی بوده و در عرض چند ثانیه نیز می‌توان آنها را حذف کرد. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم یک موس گیمینگ از قابلیت تنظیم عملکرد برای دکمه‌ها نه تنها در یک بازی بلکه در بازی‌های مختلف نیز برخوردار است. در نتیجه هرکدام از آنها راه‌حل‌های اختصاصی خاصی برای تنظیم دکمه‌های خود دارند. همچنین تنطیم میزان حساسیت دکمه‌ها نیز برای کاربران میسر خواهد بود. علاوه بر این‌ها جالب است بدانید که در ماوس گیمینگ امکان تنظیم برای هر بازی فراهم است و کاربر متناسب با بازی مشخص می‌تواند پروقایل مربوطه را از طریق نرم افزار برای موس مخصوص بازی خود اجرا کند.

 

طراحی موس گیمینگ

gaming mouse/ طراحی موس گیمینگ/ ماوس گیمینگ

اگر شما یک موس مخصوص بازی داشته باشید، متوجه می‌شوید که از طراحی متفاوتی برخوردار است. در واقع ماوس گیمینگ با موس‌های معمولی متفاوت بوده و این ویژگی مورد دیگری است که باعث می‌شود تا این نوع از ابزارهای بازی به ابزارهایی مناسب برای گیمرها و البته سایر کاربرانی که ساعت‌های زیادی از موس استفاده می‌کنند، تبدیل شود. اکثر انواع موس گیمینگ ارگونومیک بوده و در استفاده طولانی مدت نیز کاربری راحتی دارند. به همین دلیل موس گیمینگ یک انتخاب خوب برای همه کاربران محسوب می‌شود.

علاوه بر طراحی ارگونومیک، خوب است بدانید که نورپردازی این نوع از موس‌ها از دیگر موارد مربوط به طراحی یک موس گیمینگ است که ترکیبی از نورهای RGB زیبایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. این در حالی است که با نرم افزاری که به همراه موس مخصوص بازی ارائه می‌شود، نور موس گیمینگ نیز قابل تنظیم خواهد بود.

 

دقت و حساسیت در موس گیمینگ

طراحی دقیق و میزان حساسیت بالا در ماوس گیمینگ به لطف بهره‌مندی این ابزار از سخت افزار ویژه‌ای است. درواقع علاوه بر سخت افزار، میزان DPI و حساسیت دکمه‌ها هم در برخی از موس های گیمینگ قابل تنظیم بوده که این ویژگی یکی از موارد مهم در انتخاب موس محسوب می‌شود. درواقع هر چه میزان حساسیت دکمه‌ها در موس مخصوص بازی بیشتر باشد، عملکرد و نتیحه بهتری حاصل خواهد شد و شاهد تاخیر کمتری نیز در اجرا خواهیم بود. همان‌طور که اشاره کردیم DPI یکی از موارد مهم در انتخاب موس است. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم می‌توانید به مقاله آیا در انتخاب یک موس گیمینگ باید به DPI آن توجه کنیم مراجعه کنید.

با این حساب لازم نیست که کاربر به دلیل هیجان بالایی که از یک بازی دارد برای انجام کاری دکمه مربوطه را محکم‌تر فشار دهد که این خصوصیت یکی از موارد مهم در بازی ویدیویی و کامپیوتری محسوب می‌شود. همه این‌ها در حالی است که موارد بیان شده در موس های معمولی رعایت نمی‌شود. با این حساب می‌توانید مشکل خود را با خرید موس گیمینگ و امتحان کردن آن حل کنید. اگر می‌خواهید با بهترین موس‌های 2019 نیز آشنا شوید خواندن مقاله آشنایی با بهترین موس های گیمینگ 2019 را نیز به شما پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر این در ویدیوی زیر نیز می‌توانید با 10 نمونه از بهترین موس‌های گیمینگ آشنا شوید:

گفتنی است که امروزه همه موس‌ها از فناوری لیزر برای مسیریابی استفاده می‌کنند که بهتر است بر روی سطوح تیره مورد استفاده قرار بگیرند. با این حساب خوب است این را هم بدانید که شرکت لاجیتک، فناوری به نام «Dark Field Laser» دارد که می‌توان حتی از این موس‌ها بر روی سطوح شیشه‌ای نیز استفاده کرد.

 

طراحی ارگونومیک موس گیمینگ

طراحی ارگونومیک موس گیمینگ / موس مخصوص بازی / gaming mouse

معمولاً کاربرانی که به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنند، ساعات زیادی را به کار مشغول هستند. در نتیجه به ابزارهایی نیاز دارند که ارگونومیک بوده و خستگی کمتری ایجاد کنند. این در حالی است که اگر کاربران ساعات زیادی را هم با موس کار نکنند، باز هم ممکن است که با مشکلاتی در مچ دست، انگشتان و کف دست مواجه شوند؛ پس داشتن یک ماوس گیمینگ ارگونومیک به همه کاربران کامپیوتر توصیه می‌شود. این در حالی است که شرکت‌های تولید کننده موس مخصوص بازی مطالعات زیادی بر روی آناتومی دست افراد انجام می‌دهند تا بتوانند یک ماوس گیمینگ متناسب با دست افراد مختلف طراحی کنند. علاوه بر آن می توانید با تهیه یک ماوس پد ارگونومیک نیز شرایطی را برای دستتان فراهم کنید که ساعت‌ها بدون احساس خستگی از موس تان استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر شما با موس پد های برتر موجود در بازار مقاله ای را با عنوان 10 موس پد برتر موجود در بازار برای گیمرها و کاربران عادی نوشته ایم. پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز از دست ندهید.

gaming-mouse/ موس گیمینگ/ ماوس گیمینگ

دوام و طول عمر بالای موس گیمینگ

گیمرها بیش از کاربران معمولی از تجهیزت کامپیوتری خود استفاده می‌کنند. بنابراین لازم است تجیهزات و ابزارهایی را در اختیار داشته باشند که به سادگی و در زمان کوتاهی از استفاده، خراب نشوند. از این رو ابزارهایی همچون یک موس گیمینگ و سایر ادوات مربوط به بازی به نوعی طراحی می‌شوند که از دوام و طول عمر بالایی برخوردار باشند. در این راستا شما می‌توانید شرکت‌هایی را پیدا کنید که حتی اشاره می‌کنند موس مورد نظر تا چند کلیک را دوام می‌آورد. اما همه این‌ها به نوع مواد به کار رفته و سخت افزار موس نیز بستگی خواهد داشت.

 

خرید موس گیمینگ از فروشگاه پلازا

برخی از موس های گیمینگ در فروشگاه پلازا/ gaming-mouse

همان‌طور که در بالا اشاره شد، گیمرهای حرفه‌ای و حتی آن دسته از کاربرانی که چندان در این زمینه حرفه‌ای نیستند، همیشه مشتاق خرید موس‌هایی هستند که کار کردن با آن‌ها راحت باشد. درواقع موس‌های گیمینگ از مشخصه‌هایی سود می‌برند که به راحتی می‌توانند از سایر موس‌های موجود در بازار متمایز باشند. از این رو موس مخصوص بازی نیز یکی از محصولات موجود در فروشگاه پلازا است که اگر شما قصد خرید یک ماوس گیمینگ را دارید، با خیال راحت می‌توانید مطابق سلیقه خود و بودجه‌ای که درنظر دارید یکی از آنها را انتخاب کنید.

به این ترتیب می‌توانید لذت انجام بازی را برای خود دوچندان کنید. از طرفی خوب است بدانید در فروشگاه پلاز می‌توانید انواع موس مخصوص بازی از برندهای معروف دنیا را بیابید. درواقع در دنیای موس گیمینگ برندهایی همچون ریزر، رپو، ای فورتک، بیاند، بلودی، تسکو، لاجیتک و سادیتا جزو برندهای معروف هستند که محصولات آنها توسط پلازا به فروش می‌رسد. برای خرید موس گیمینگ تنها کافی است بر روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین قیمت روز موس های گیمینگ را نیز می‌توانید از پلازا مشاهده کنید.

خرید موس گیمینگ از فروشگاه پلازا

 

899x519 (950x548)
58.61 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402