5 دلیل که خرید کیبورد گیمینگ را توجیه می کنند

خرید کیبورد گیمینگ / gaming keyboard
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

چه یک گیمر و چه یک کاربر ساده هستید که زمان زیادی را پشت کامپیوتر خود صرف می‌کند، در این مقاله ما با 5 دلیل که خرید کیبورد گیمینگ را برای قشرهای مختلف کاربران توجیه می‌کند، به سراغ‌تان آمده‌ایم.

آیا به بازی‌های کامپیوتری و گیمینگ علاقه‌مندید و با دیدن اکسسوری‌های پر زرق و برق دوستان گیمر خود، احساس می‌کنید که چیزی در تجربه گیمینگ خود کم دارید؟ خب، باید بگوییم فقط شما نیستید که چنین احساساتی را تجربه می‌کنید و دقیقا به همین دلیل قرار است در این مقاله به پنج دلیل نیاز گیمرها به خرید کیبورد گیمینگ و دسترسی به صفحه کلید گیمینگ اشاره کنیم و به شما نشان دهیم که شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. {خرید صفحه کلید کامپیوتر}

[namasha id=”lMvJErGg” ]

کیبورد ریزر مدل BlackWidow Ultimate Stealth 2016

کیبورد ریزر مدل BlackWidow Ultimate Stealth 2016Razer BlackWidow Ultimate Stealth 2016 Keyboard

نوع اتصالباسیم
رابطUSB
عمر ضربه پذیری کلیدها80 میلیون ضربه

آنچه در ادامه خواهیم خواند:

  • ۵ دلیل برای خرید کیبورد گیمینگ
    • وجود دکمه های زیاد در کیبورد مخصوص بازی
    • ظاهر زیبای کیبورد گیمینگ
    • عملکرد راحت و آسان صفحه کلید مخصوص بازی
    • وجود فیدبک های مکانیکی در صفحه کلید گیمینگ
    • طول عمر بالای کیبورد گیمینگ

 


وجود دکمه های زیاد در کیبورد مخصوص بازی


خرید صفحه کلید گیمینگ / gaming keyboard
صفحه کلید مخصوص بازی عموماً علاوه بر دکمه‌های معمولی یک صفحه کلید، دارای دکمه‌های ماکروی اضافی هم هست. شما می‌توانید این دکمه‌ها را هر طور که خواستید شخصی‌سازی کنید و کاری کنید که هر کدام از آن‌ها در بازی‌های متفاوت، کارهای مختلفی انجام دهند.

در این کیبوردهای گیمینگ می‌توان از چندین پروفایل مختلف استفاده کرد که به صورت خودکار در بازی‌های مختلف، کاربرد دکمه‌ها را تغییر می‌دهد. از طرف دیگر، با استفاده از این صفحه کلید گیمینگ می‌توانید عملکرد دو کلید همزمان را تنها در یک کلید خلاصه کنید. به عنوان مثال، زمانی که می‌خواهید یک فایل را کپی کنید به جای اینکه دو کلید Ctrl و C را همزمان فشار دهید، کافی‌ست تنها از یک کلید استفاده کنید.

بسیاری از دکمه‌های کیبورد گیمینگ نه تنها بازی را برای‌تان آسان‌تر می‌کنند، بلکه به شما این امکان را می‌دهند تا با خرید کیبورد مخصوص بازی به شکلی پیروزمندانه‌ در برابر رقیبان خود ظاهر شوید.

 


ظاهر زیبای کیبورد گیمینگ


خرید کیبورد مخصوص بازی/ gaming keyboard
شاید بسیاری از گیمرها با این مسئله موافق نباشند اما باور کنید شکل ظاهری یک محصول بسیار اهمیت دارد. تا کنون فکر کرده‌اید که چرا کیبوردها و ماوس‌های گیمینگ از جادوی طیف رنگ‌های آرجی‌بی استفاده می‌کنند؟ بله. درست است. به همین خاطر است که می‌گوییم همیشه پای ظاهر در میان است!

مسلماً شما علاقه‌ای به استریم کردن یک بازی به وسیله‌ی کیبورد اپل خود ندارید. این‌طور نیست؟

گاهی اوقات تنها عملکرد عالی و صد در صدی یک محصول کافی نیست. بلکه آن‌چه اهمیت دارد وجود فاکتورهای جذاب هم هست. برای افزودن این فاکتور جذابیت، هیچ چیز بهتر از یک صفحه کلید مخصوص بازی آرجی‌بی با دکمه‌ها و ظاهری زمخت که هیچ‌کس تا به حال ندیده و درباره‌شان نشنیده است، نیست و نکته اینجاست که اگر این کیبورد یک نمایشگر هم داشته باشد دیگر نور علی نور است!!!

یک مسئله‌ی دیگر، قابلیت کاستومایز یا سفارشی کردن این سخت‌افزار نیز هست. عموماً مردم به کاستومایز کردن وسایل خود علاقه مندند و در رابطه با یک کیبورد گیمینگ، دقیقاً می‌توانید این کار را انجام دهید. با خرید کیبورد گیمینگ شما می‌توانید افکت‌های روشنایی روی صفحه کلید را تنظیم، سوئیچ موردنظر خودتان را انتخاب و عملکرد یک دکمه را تعیین کنید. با این صفحه کلید گیمینگ نه تنها گزینه‌های بیش‌تری برای انتخاب دارید بلکه آزادی عمل‌تان نیز بیش‌تر است.

 


عملکرد راحت و آسان صفحه کلید مخصوص بازی


خرید صفحه کلید مخصوص بازی/ gaming keyboard

کیبوردهای گیمینگ پیش از هر چیز برای گیمرها ساخته شده‌اند. سازندگان این صفحه کلیدهای گیمینگ هم به این مسئله واقف‌اند که گیمرها بیش از دیگران زمان‌شان را پشت کامپیوترهای خود صرف می‌کنند و به همین خاطر کیبوردهای مخصوص بازی را مطابق با چنین مسئله‌ای می‌سازند.

به همین دلیل است که اغلب اوقات این کیبوردها دارای پدهای حرفه‌ای گیمینگ هستند که برای مچ دست مناسب‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربر پس از صرف مدت زمان طولانی پشت کامپیوتر خود احساس درد و گرفتگی در ناحیه‌ی دست نداشته باشد. علاوه بر این، این کیبوردها ساختاری ارگونومیک دارند، سایزشان بزرگ است و دکمه‌هاشان دارای فاصله‌ی زیادی از یک‌دیگرند.

 


وجود فیدبک های مکانیکی در صفحه کلید گیمینگ


خرید کیبورد مخصوص بازی/ gaming keyboard

در بازی هیچ چیز مثل وسیله‌ای که فیدبک مکانیکی دارد نمی‌تواند احساس واقعی را به گیمر القاء کند. اما با خرید کیبوردهای مخصوص بازی مثل کیبورد چری ام‌اکس رد و یا چری ام‌اکس بلو و یا هر مدل دیگری که این جنبش مکانیکی را داشته باشد، کاربر این احساس خوب را تجربه خواهد کرد. برای اطلاع از تفاوت میان کیبورد مکانیکی و معمولی می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

در حالی که در بسیاری از صفحه کلیدهای جدید مثل کیبوردهای اپل با مکانیسم سیزور (Scissor) یا مکانیسم باترفلای (Butterfly) برای تقلید از فیدبکی که شما از کیبورد گیمینگ می‌گیرید تلاش شده است، اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند در اعمال این احساس به کاربر به درستی عمل کنند.

اگر به بازی‌های کامپیوتری کاملاً جدی نگاه می‌کنید، فیدبکی که از کیبوردتان می‌گیرید بسیار مهم و اساسی‌ست. اگر کیبورد گیمینگ شما برای استفاده از یک کلید هیچ تاییدی ارائه نمی‌دهد، باید گفت که به هیچ دردی نمی‌خورد. فیدبک یک کیبورد که با حس لامسه در هم آمیخته‌، برای بسیاری از کاربران کامپیوتر آن‌قدر رضایت‌بخش است که تصور نبود آن برای‌شان غیرممکن است.

نکته‌ی حائز اهمیت دیگری که در تصمیم برای خرید کیبورد گیمینگ عالی به نظر می‌رسد، شمار زیاد کلیدهایی‌ست که می‌توانند به طور همزمان روی صفحه کلید فشرده شوند. به بیان روشن‌تر، در حالی که در یک کیبورد معمولی حداکثر ۴ کلید را می‌توانید به طور همزمان فشار دهید، در کیبورد گیمینگ این میزان دو برابر است. برای آشنایی با بهترین کیبوردهای مکانیکی می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

 


طول عمر بالای کیبورد گیمینگ


خرید کیبورد گیمینگ / gaming keyboard

ساختار صفحه کلید مخصوص گیمینگ به گونه‌ای‌ست که طول عمر بالایی را ارائه می‌دهد. هر یک از دکمه‌های یک کیبورد استاندارد معمولی را می‌توانید حداکثر یک میلون مرتبه بفشارید، این در حالی‌ست که در یک کیبورد گیمینگ قادر خواهید بود این عمل را تا ۵۰ میلیون بار تکرار کنید.

اما این تمام ماجرا نیست. برخلاف کیبوردهای اپل که به سادگی آسیب می‌بینند و به این ترتیب هزینه‌ای هم برای تعویض آن‌ها باید در نظر گرفت، در صورت آسیب‌دیدن یا شکستن کلیدهای کیبورد گیمینگ، خود کاربر می‌تواند به راحتی آن‌ها را تعویض کند. بنابراین اگر چند کلید کیبوردتان شکست، جای نگرانی نیست. چون تعویض آن‌ها نه زمان زیادی می‌خواهد نه هزینه‌ گزافی! اصلاً، محض اطلاع‌تان بگوییم که چه بسا کیبوردهای گیمینگی که از پدر به فرزند به ارث رسیده‌اند!!

از سوی دیگر، سازندگان سخت‌افزارهای کامپیوتری به طراحی این کیبوردها توجه بسیار زیادی نشان می‌دهند و در این راستا می‌دانند که این صفحه‌ کلیدهای مخصوص بازی ممکن است در حین بازی‌های رقابتی آن‌قدر سخت فشرده شوند که ضربه ببیند. به همین دلیل است که جنس آن‌ها عموماً فلزی‌ست و بسیاری از آن‌ها هم ضد آب هستند. بنابراین این طول عمر بالا چندان دور از ذهن نیست.

آیا برای خرید کیبورد گیمینگ متقاعد شده‌اید؟ اگر این‌طور است به مدل‌هایی از کیبورد گیمینگ یا همان کیبورد مخصوص بازی که در پلازا برای‌تان مهیا کرده‌ایم نگاهی بندازید:

کیبورد گیمینگ ریزر مدل BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 with Green Switch

کیبورد گیمینگ ریزر مدل BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 with Green SwitchRazer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 with Green Switch Gaming Keyboard

نوع اتصالباسیم
رابطUSB
عمر ضربه پذیری کلیدها80 میلیون ضربه

کیبوردهای گیمنگ سری شرکت ریزر از محبوب‌ترین کیبوردهای مخصوص بازی در میان گیمرهاست. کیبوردهایی با ظاهری جذاب، صفحه استراحت مچ دست و تنظیمات نورپردازی. از سوی دیگر اگر به مشخصات کیبوردهای گیمینگ بالا دقت کنید، خواهید دید که میزان ضربه پذیری و مقاومت کیبوردهایی که در پلازا موجود است، از آن چه در مقاله هم به آن اشاره شد بالاتر بوده و از سوی دیگر قیمت آن‌ها نسبت به بازار نیز بسیار مناسب است.

در آخر باید این نکته را اضافه کنیم که نمی‌شود یک نسخه را برای همه پیچید. چه بسا یک چیزی را ما بپسندیم در حالی که شما حتی حاضر نباشید نگاهی هم به آن بیندازید یا بالعکس. بنابراین از آن‌چه قرار است پای‌اش هزینه صرف کنید، اطمینان حاصل کنید. همین‌طور اگر تصمیم به خرید یک کالا دارید، حتماً تمامی مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید.

تمامی مدل‌هایی که توسط لینک بالا به آن‌ها ارجاع داده شد، کیبوردهای فوق‌العاده‌ای هستند که ارزش خرید دارند. توصیه می‌کنیم به دنبال برندهای ناشناس و کم کیفیت نروید؛ حتی اگر این محصولات ظاهر و کارکردی مشابه مدل‌های نام آشنا داشته باشند. در غیر این صورت، مطمئن باشید کیبوردتان خیلی زود خراب می‌شود.

خلاصه کلام آن که ما تلاش کردیم دلایل خود را برای خرید یک کیبورد گیمینگ یا همان خرید کیبورد مخصوص بازی ارائه دهیم. در نهایت این را هم اضافه کنیم که حتی اگر یک گیمر نیستید اما به دنبال کیبورد خوب می‌گردید، کیبوردهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانند گزینه‌های‌ مناسبی باشند.

برای مشاهده قیمت کیبوردهای گیمینگ به فروشگاه پلازا مراجعه کنید.
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
agabi
.
16 آذر 1400، 02:22
پاسخ
0
0
Nice and useful information. Thanks for sharing.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402