مک پرو 2019 اپل یک کامپیوتر سوپر قدرتمند واقعی است

مک پرو 2019 / مراسم WWDC 2019 اپل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مراسم WWDC 2019 اپل امسال نیز با معرفی دستاوردهای جدید کوپرتینیویی‌ها همراه بود که در این میان کامپیوتر فوق قدرتمند مک پرو 2019 اپل یکی از مهمترین محصولات معرفی شده محسوب می‌شد که در ادامه به آن می‌‎پردازیم.
wwdc-2019/ مراسم WWDC 2019 اپل
مک پرو 2019 اپل یک کامپیوتر فوق قدرتمند است که بعد از معرفی در مراسم WWDC 2019 اپل در دنیای کامپیوتر به مانند یک خودروی سوپر قدرتمند می‌درخشد. با این حال می‌توانیم بگوییم که این دستاورد جدید اپل در کنار ویژگی‌های برجسته‌اش دارای قیمت بالایی نیز هست. این مسخصه‌ها باعث تمایز آن نسبت به سایر محصولات در دنیای کامپیوتر شده است. خوب است در توصیف مک پرو جدید این را نیز اشاره کنیم که این محصول به مانند آخرین مدل لامبورگینی است که از ظاهر زیبایی نیز برخوردار بوده و مسلما چیزی غیر از این هم از کوپرتینیویی‌ها انتظار نداشتیم. حالا با ما همراه باشید تا بر آنچه که مک پرو 2019 اپل در دل خود جای داده است و قرار است با آن طرفدارانش را شگفت زده کند، مروری داشته باشیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:


مک پرو 2019 / mac-pro

کامپیوتر مک یا مکینتاش چیست؟

کامپیوتر مک یا همان کامپیوتر مکینتاش یکی از محصولات شرکت اپل در زمینه کامپیوتر رومیزی است که نسخه اولیه آن در سال 1984 روانه بازار گردید. درواقع کامپیوتر مک سیستم عامل مکینتاش را بر روی خود اجرا می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع از کامپیوترها در مقابل کامپیوترهای ویندوزی، رابط کاربری آنها است که از طراحی سه بعدی برخوردار بوده و معمولا در نظر کاربران زیباتر به نظر می‌آید. با این حال اپل بعد از طراحی اولین نسخه از این کامپیوتر در سال‌های آتی نوآوری‌هایی را به این کامپیوتر اضافه کرده است که در این میان می‌توان به طراحی جدید و آینده‌نگرانه آن اشاره کرد که این سیستم‌های کامپیوتری را به سوی ماژولار بودن و بهره‌مندی از قدرت بیشتر سوق می‌دهد.

imac history/ تاریخچه imac

گفتنی است که سیستم عامل مک را می‌توانیم در محصولاتی همچون iMac و کامپیوتر مکینتاش مشاهده کنیم. درواقع آی مک بنا بر گفته استیو جابز در زمان معرفی، حاصل ترکیب هیجان‌انگیز استفاده از اینترنت و سادگی مکینتاش است. در این مقاله می‌توانید تاریخچه کامپیوتر مک را طی 20 سال اخیر مطالعه کنند. حالا در این راستا اپل دستاوردی جدید را بعد از آخرین ارائه خود از این کامپیوتر در سال 2013 رونمایی کرده است. گفتنی است محصول جدید چه از نظر طراحی و چه از نظر قدرتمندی توان بسیار بالایی دارد و می‌توان از آن به عنوان یکی از درخشان‌ترین محصولات مراسم WWDC 2019 اپل به شمار می‌رود.

 

مک پرو جدید اپل

یکی از جذاب‌ترین محصولات اپل در کنفرانس توسعه دهندگان 2019 یا به عبارتی مراسم WWDC 2019 اپل کامپیوتر جدید مک پرو است که روز دوشنبه در این مراسم سالانه رونمایی شد. درواقع سال‌هاست که طرفداران این محصول منتظر ایجاد تغییراتی در مک پرو بودند. حالا کوپرتینیویی‌ها همه نوآوری‌ها و توانشان را به کار گرفتند تا محصولی را به دنیای فناوری کامپیوتر معرفی کنند که از همه لحاظ قدرتمند بوده و انتخاب مناسبی برای کاربران خاص کامپیوتر همچون مهندسان، طراحان، فیلمسازان، تدوین‌گران حرفه‌ای و دانشمندان خواهد بود.

همچنین بخوانید :

خوب است بدانید که مک پرو جدید اپل از یک فریم استیل ضد زنگ ساخته شده است. این فریم ماژولار بوده و برای کاربران دسترسی آسانی را فراهم خواهد کرد؛ با این حال راه‌های بروزرسانی آن، آسان‌تر از مدل پیشین است. این سیستم از طراحی منحصربه‌فردی برخوردار بوده و همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، با مشخصات ظاهری که دارد هر بیننده‌ای را به سمت خود می‌کشاند. درواقع این محصول آینده نگرانه در پنل جلویی خود دارای سوراخ‌هایی است که باعث جذابیت بیشتر محصول شده و همین نکته کافی است تا به قدرت بالاتر و حرفه‌ای‌تر بودن این محصول پی ببریم. البته همه داستان در طراحی زیبای بدنه کیس بی نظیر این محصول خلاصه نمی‌شود. بلکه زمانی که نگاهی به اجزای داخلی آن بیندازیم، می‌توانیم به قدرت فوق تصور آن پی ببریم.

مک پرو 2019 اپل / mac pro 2019 apple

با توجه به مواردی که در بالا بیان کردیم، خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم مسلماً چنین طراحی و استفاده از متریال بسیار باکیفیت تنها از شرکتی همچون اپل انتظار می‌رود، چراکه این کامپیوتر در نهایت قرار است با قیمت 5999 دلار وارد بازار شود. با این حال می‌توانیم این‌گونه نتیجه بگیریم که خریداران مک پرو جدید اپل افراد عادی نخواهند بود. همان‌طور که یک راننده معمولی هرگز به فکر خرید خودرویی مانند فراری نیست. درواقع طیف خاصی از مشتریان هستند که طرفدار چنین محصولات لوکس و در عین حال قدرتمندی هستند. در اینجا نیز می‌توانید نمایی 360 درجه از این محصول شگفت انگیز را که در مراسم WWDC 2019 اپل معرفی شد را مشاهده کنید.

 

قدرت پنهان مک پرو 2019 اپل در دل یک طراحی زیبا

گفتنی است که مک پرو جدید اپل با رویکردی نوین آنقدر جدید و جذاب است که تا سال‌های سال در ذهن دنیای فناوری و اهالی آن باقی بماند. با این حال خوب است اشاره کنیم طراحی زیبا به تنهایی نمی‌تواند عامل موفقیت و منحصربه فرد بودن محصولی باشد. همان‌طور که خودرویی همچون مک لارن با ظاهر زیبای خود از موتوری قدرتمند نیز بهره می‌برد.

مک پرو 2019 اپل با افتخار تمام، دارای قدرتمندترین پردازنده گرافیکی جهان است. این بدین معنی خواهد بود که مک بوک پرو 2019 اپل در نسخه پایه از کارت گرافیک قدرتمند رادئون پرو 580X ساخت شرکت AMD بهره‌مند است. درواقع می‌توانیم اینگونه قدرت پردازش گرافیکی آن را بیان کنیم که پردازنده گرافیکی این کامپیوتر قدرتمند دارای قدرتی معادل دو برابر قدرت پردازش در ایکس باکس وان ایکس و سه برابر قدرت پلی استیشن 4 پرو است. همه این‌ها در کنار 32 گیگابایت حافظه با پهنای باند 1 ترابایت در ثانیه نشانی از قدرت بی نظیر مک پرو 2019 اپل هستند.

مک پرو 2019 / mac-pro

خوب است بدانید علاوه بر نسخه‌ای که در بالا معرفی شد، مک پرو جدید در نسخه‌ای دیگر با دو کارت گرافیک رادئون پرو وگا ۲ با توان 28 ترافلاپس و 64 گیگابایت حافظه نیز عرضه می‌شود. همین‌طور از آنجایی که امکان پشتیبانی از ماژول MPX فراهم است، می‌توان این مک پرو را با توان 56 ترافلاپسی و 128 گیگابایت حافظه نیز خریداری کرد. گفتنی است که ماژول MPX دارای Heat Sink مخصوص و پورت Quad-Wide PCIe و Thunderbolt 3 بوده که توانایی جا دادن دو کارت گرافیک را در خود دارد. همچنین جالب است بدانید این ماژول از درگاه USB-C نیز پشتیبانی می‌کند که امکان اتصال آن به یک مانیتور اضافه نیز با این امکان میسر خواهد بود. در این مقاله از پلازا می‌توانید با نحوه اتصال دو مانیتور با کامپیوتر آشنا شوید.

 

مشخصات گرافیکی و پردازشی مک پرو 2019 اپل

براساس ادعای اپل، مک پرو جدید قادر خواهد بود تا اطلاعات خود را در یک نمایشگر 6K که چیزی تقریبا معادل رزولوشن 122 مگاپیکسل است، نمایش دهد. همچنین کوپرتینیویی‌ها بر این موضوع تاکید دارند که مک پرو 2019 اپل محصولی برای اهداف خاص است تا بتوان به وسیله آن وظایف و کارهای دشواری همچون ساخت فیلم‌های انیمیشنی سه بعدی، طراحی و ویرایش ویدیوی 8K استفاده کرد. همچنین خوب است بدانید اپل برای اثبات این موضوع، لود شدن 1000 ترک صوتی در برنامه Logic Pro X را نشان داد که باعث تعجب بسیاری از دوستداران و توسعه دهندگان اپل شد. درواقع این نمایش باعث شد تا قدرت اجرایی مک پرو 2019 اپل به رخ کشیده شود و مشخص شود که این سیستم کامپیوتری تا چه اندازه قدرتمند است.

خوب است بدانید که مک پرو 2019 اپل از پردازنده‌های سری زئون اینتل تا 28 هسته سود می‌برد. درنتیجه به دلیل برخورداری از توان 300 واتی در کنار اینکه سیستم خنک کننده مناسبی در دل آن قرار گرفته است، مک پرو جدید می‌تواند با نهایت توان و کارایی و البته بدون کاهش عملکرد به کار خود ادامه دهد. گفتنی است که مک پرو 2019 اپل دارای 12 اسلات DIMM است و به دلیل برخورداری از معماری حافظه 6 کاناله از رم 1.5 ترابایتی پشتیبانی خواهد کرد. همچنین امکان سفارشی سازی نیز برای کاربران حرفه‌ای همان‌طور که در بالا اشاره شده است، نیز فراهم است.

 

انعطاف پذیری و ماژولار بودن مک پرو 2019 اپل

ماژولار بودن و انعطاف‌پذیری کاربرپسند از دیگر ویژگی‌هایی است که در مک پرو جدید اپل بیشتر از نسل پیشینش به چشم می‌آید. در واقع این ویژگی باعث خواهد شد تا کاربران بتوانند آزادی بیشتری در بروزرسانی‌های سخت افزاری مختلف داشته باشند. درواقع این ویژگی ممکن است به عنوان یک ویژگی رقابتی با محصول پیشین و سایر محصولات هم رده در بازار و یا نزدیک به آن محسوب شود. اما خوب است بدانید که ویژگی سیستم خنک کننده سفارشی این کامپیوتر که همه بخش‌های آن را خنک می‌کند، قابلیت افزودن کارت گرافیک‌های جدید با قدرتی که بیان کردیم، مخصوص خود مک پرو 2019 اپل بوده و نمونه دیگری از آن را نمی‌توان در بازار فناوری پیدا کرد. البته منعطف بودن سیستم سخت افزاری یاد شده به پردازنده‌های گرافیکی و قدرت‌هایی که در بالا اشاره کردیم، محدود می‌شود.

فن مک پرو 2019 / mac pro 2019 fan

خوب است بدانید با توجه به آنچه که در مراسم WWDC 2019 اپل بیان شد، مصرف برق این سوپر کامپیوتر قدرتمند نهایتا 1.4 کیلووات است. در بخش جلویی دستگاه  و دقیقا پشت آن که ساختاری مشبک را شاهد هستیم، سه فن قرار داده شده است که قادر هستند هوای را با طیف 300 فوت مکعب بر دقیقه بر روی اجزای داخلی بدمد. گفتنی است که اپل در مراسم WWDC 2019 اپل اعلام کرده است دمنده‌ای دیگر نیز در دستگاه قرار دارد و با همه اینها شاهد دستگاهی بی صدا خواهیم بود. همچنین خوب است بدانید آن دسته از کاربرانی که قصد جابجایی مک پرو جدید خود را دارند، از این امکان برخوردارند که زیر مک پرو چرخ را نیز اضافه کنند.

چرخ های مک پرو 2019/mac-pro-wheels

خب تا بدین جا دریافتیم که دقیقا به مانند یک سوپر خودرو کاربران این سوپرکامپیوتر نیز می‌توانند عملکردهای مورد نیاز خود را برای مک پرو تنظیم کنند. با این حال درست است که مک پرو جدید اپل برای کارهای خاص طراحی شده است و قیمت بالایی دارد، اما با توجه به عملکرد و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، می‌توان چنین قیمتی را برای این دستگاه قدرتمند تا اندازه‌ای قابل قبول از نظر امکانات بیان کرد.

 

درگاه‌های ورودی و خروجی در مک پرو 2019 اپل

خوب است بدانید که در قسمت پشتی دستگاه شاهد درگاه‌های ورودی و خروجی مختلفی نیز هستیم. این درگاه‌ها عبارت‌اند از درگاه تاندربولت 3 یا دو درگاه USB-C، دو درگاه USB-A و همین‌طور یک جک هدفون. علاوه بر این دو جک تاندربولت 3 هم برای پشتیبانی از اترنت با پهنای باند 10 گیگابیت در ثانیه از جمله درگاه‌های قابل مشاهده در مک پرو جدید اپل هستند. درواقع دو جک تاندربولت 3 این امکان را فراهم می‌آورند تا بتوان از قدرت بیشتری به همراه قدرت داخلی دستگاه بهره‌مند شد.

مک پرو جدید اپل / mac pro 2019 apple

 

تاریخ عرضه مک پرو 2019 چه زمانی است؟

با همه مواردی که بیان کردیم هیچ تردیدی وجود ندارد که مک پرو 2019 اپل که عنوان «پرو» را نیز یدک می‌کشد، محصولی خاص و منحصربه‌فرد چه از نظر طراحی و چه از نظر قدرت بی‌نظیرش در میان محصولاتی است که این شرکت تا بدین روز طراحی کرده است. درواقع بعد از آی مک پرو که دارای قدرت و قیمت بالایی بود، به نظر می‌رسد مک پرو جدید نیز به یکی از محصولات ماندگار در تاریخ محصولات کوپرتینیویی‌ها تبدیل شود. اما باید این را هم در نظر گرفت همان‌طور که پیش از این نیز بیان شد، مک پرو جدید اپل محصولی قدرتمند با طراحی خاص است که برای اهداف خاصی نیز طراحی شده است. با این حساب خودش به تنهایی محصولی کامل به نظر می‌آید و به نظر نمی‌رسد نیازی به تجربه استفاده برای قضاوت در مورد کارایی‌اش داشته باشد. با این حال نیز قابل مقایسه با کامپیوترهای ویندوزی نخواهد بود چرا که سیستم منحصر به فرد و همین‌طور نرم افزارهای خاص خود را دارد. همچنین خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که هنوز در مورد زمان دقیق ارائه این محصول جدید صحبتی به میان نیامده است.

Pro-Display-XDR / نمایشگر پرو XDR اپل/ مراسم WWDC 2019 اپل

اما خوب است بدانید که مک پرو جدید که در مراسم WWDC 2019 اپل رونمایی شد، در پاییز 2019 با قیمت 5999 دلار عرضه می‌شود و اما نسخه‌ای که دراین تاریخ عرضه خواهد شد، در مقایسه با قوی‌ترین نسخه معرفی شده ضعیف‌تر است. درواقع در پاییز امسال شاهد حضور نسخه پایه این محصول در بازار خواهیم بود که دارای ویژگی‌هایی همچون رم 32 گیگابایتی، کارت گرافیک رادئون پرو 580X، پردازنده هشت هسته‌ای Xeon اینتل، حافظه SSD با ظرفیت 255 گیگابایت در کنار یک نمایشگر 32 اینچی 6K با پشتیبانی از فناوری XDR است که این مانیتور به تنهایی 4999 دلار قیمت دارد. می‌توانید اطلاعاتی بیشتر در مورد این مانیتور را در مقاله‌ای با نام مراسم WWDC 2019 اپل چه گذشت که اخیرا در پلازا منتشر شده مشاهده کنید.

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم مک بوک پرو اپل یک کامپیوتر قدرتمند است که می‌تواند بسیاری از کاربران حرفه‌ای را راضی کند. نظر شما در خصوص کامپیوتر جدید اپل چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402