بررسی سونی اکسپریا 1 ؛ اولین گوشی با نمایشگر اولد 4K در دنیا

sony xperia 1 / سونی اکسپریا 1
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سونی اولین کمپانی است که یک نمایشگر 4K را در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می‌دهد. با نقد و بررسی جدیدترین گوشی این کمپانی یعنی سونی اکسپریا 1 همراه ما باشید.

سونی این بار هم دست به تغییرات گسترده‌ای در برند اکسپریا خود زده است و این بار مهم‌ترین تغییر، اضافه شدن یک صفحه نمایش با ابعاد سینماتیک است. جدیدترین مدل‌های سری اکسپریا همگی از یک پنل با نسبت 21:9 استفاده می‌کنند و تجربه‌ای بی‌نظیر را به کاربر ارائه می‌دهند، اما سونی اکسپریا 1 پا را از این نیز فراتر گذاشته و با صفحه نمایش 6.5 اینچی اولد که از 4K و HDR هم پشتیبانی می‌کند جان تازه‌ای به سری اکسپریا پرمیوم بخشیده است. قیمت اکسپریا 1 در حال حاضر در آمریکا 950 دلار است. در ادامه با این گوشی بیشتر آشنا خواهیم شد.

در حال حاضر سونی تنها شرکتی است که صفحات نمایش 4K قابل حمل را تولید و عرضه می‌کند و حالا با معرفی اکسپریا 1 قدم بلندی رو به جلو برداشته است. سونی اکسپریا 1 دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی اولد با نسبت 21:9 و قابلیت پشتیبانی از 4K و HDR و همچنین گستره رنگ BT.2020 است. علاوه بر این از آنجایی که هیچ برش یا حفره‌ای در صفحه نمایش قرار ندارد، تمامی پیکسل‌های پنل مورد استفاده قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه در طراحی این گوشی این است که با وجود اینکه صفحه نمایش آن به خودی خود در دنیای فناوری یک دستاورد شگفت انگیز به حساب می‌آید، سونی موفق شده حاشیه آن را هم به شکل تحسین برانگیزی نازک در بیاورد که خود یک دستاورد بزرگ دیگر اس

با این حال نقاط قوت سونی اکسپریا 1 تنها به صفحه نمایش آن محدود نمی‌شود. سونی جدیدترین پردازنده اسنپدراگون یعنی اسنپدراگون 855 را در این گوشی به کار گرفته است. همچنین تمامی اتصالاتی که ممکن است روزی به آن‌ها نیاز داشته باشید هم در کنار یک دوربین 3 گانه در این گوشی تعبیه شده است. البته که در بخش دوربین قبلا گوشی‌های زیادی را دیدیم که از لنزهای واید، اولترا و تله بهره می‌برند اما سونی این بار ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند Dual Pixel AF و ضبط ویدیو به صورت HDR را هم با هدف رقابت با سایر گوشی‌ها به این ترکیب اضافه کرده است. در ادامه با بررسی جامع گوشی اکسپریا 1 در خدمت شما هستیم. برای مطالعه نقد و بررسی‌های سایر گوشی‌ها می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید.

فهرست عناوین مطلب:

همچنین بخوانید :
  • مشخصات سونی اکسپریا 1
  • جعبه گشایی سونی اکسپریا 1
  • طراحی
  • صفحه نمایش اولد 4K بدون ناچ
  • عمر باتری
  • بلندگوها
  • کیفیت صدا
  • سیستم عامل
  • عملکرد و بنچمارک‌ها
  • دوربین سه گانه در یک اکسپریا
  • کیفیت تصاویر سونی اکسپریا 1
    • تصاویر پرتره
    • تصاویر سلفی
  • ضبط ویدیو
    • دوربین اصلی
    • دوربین تله فوتو
    • دوربین اولترا واید
    • برنامه ضبط ویدیو Cinema Pro
  • حرف آخر
  • رقبا
  • نظر نهایی

 

مشخصات سونی اکسپریا 1

قبل از آنکه مشخصات گوشی را به نمایش بگذاریم باید به جذابیت ظاهری سونی اکسپریا 1 نیز اشاره کنیم. این گوشی محصولی شیک و مدرن و مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است. البته از سونی که اولین شرکتی بود که مقاومت در برابر آب را به یکی از مهمترین ویژگی‌های هر پرچمداری تبدیل کرد، انتظار دیگری هم نداشتیم.

مشخصات سونی اکسپریا 1
بدنه قاب آلومینیومی، شیشه گوریلا گلس 6 در پنل پشتی و جلویی، ابعاد بدنه 167x72x8.2 میلی‌متر، وزن 180 گرم، دارای گواهینامه IP65/68
صفحه نمایش6.5 اینچ اولد، نسبت صفحه نمایش 21:9، 4K با رزولوشن 1644×3840 پیکسل، 643 پیکسل در هر اینچ، پشتیبانی از HDR و گستره رنگ BT.2020; DCI-P3
دوربین‌های پشتیدوربین اصلی 12 مگاپیکسل Motion Eye، دیافراگم f/1.6 با لنز 26 میلی‌متری | دوربین دوم 12 مگاپیکسل Dual Photodiode، لنز 52 میلی‌متری تله فوتو، دیافراگم f/2.4 | دوربین سوم 12 مگاپیکسل با لنز 16 میلی‌متری واید و دیافراگم f/2.4
قابلیت‌های دوربینتشخیص حرکت و لبخند، زوم خودکار با امکان ردیابی سوژه و تصویر برداری 10 فریم در هر ثانیه، زوم خودکار چشم (Eye Autofocus)، زوم خودکار هیبرید، شاتر ضد لرزش، سیستم هوشمند لرزش گیر اپتیکال (5-axis EIS + OIS)، قابلیت حذف نویز تصاویر
ضبط ویدیوامکان ضبط تصاویر 4K با نسبت 21:9 یا 16:9، ضبط تصاویر حرکت آهسته در حالت FullHD با نرخ 960 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی8 مگاپیکسل با سنسور 1/4، دیافراگم f/2.0 با فوکوس ثابت
پردازندهپردازنده 8 هسته‌ای اسنپدراگون 855 و پردازنده گرافیکی آدرنو 640
حافظه6 گیگابایت رم، حافظه داخلی 64/128 گیگابایت، پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 512 گیگ
سیستم عاملاندروید پای
باتریباتری 3330 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع، Smart STAMINA ،Battery Care و Xperia Adaptive Charging
اتصالات(با سرعت دانلود 1.6 گیگابایت در ثانیه) Wi-Fi a/b/g/n/ac،GPS + GLONASS، NFC ،5CA LTE 4×4 MIMO, Cat.19 LTE

پشتیبانی از نسخه 5 بلوتوث، درگاه USB 3.1 Type-C

صدابلندگوی هیبرید استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos ، DSEE HX, LDAC، Qualcomm aptX HD
سایر مشخصاتحسگر اثر انگشت در قاب کناری گوشی، بهره‌مندی از فناوری اختصاصی تلویزیون‌های براویا سونی با نام X1 Mobile Engine، صفحه نمایش TRILUMINOS، سیستم پردازش تصویر BIONZ X و برنامه Cinema Pro برای ضبط ویدیوهای سینماتیک

باید اقرار کنیم همه کاربران آنچنان به دوربین‌های سلفی 8 مگاپیکسلی که سونی اصرار به استفاده از آن‌ها را دارد روی خوش نشان نمی‌دهند. البته این دوربین‌ها همیشه عملکرد قابل توجهی داشتند اما سایر رقبا در این حوزه فرسنگ‌ها از این شرکت ژاپنی فاصله گرفته‌اند و شاید وقت آن باشد آن‌ها توجه بیشتری به این قسمت گوشی‌های پرچمدار خود داشته باشند. علاوه بر این باتری سونی اکسپریا 1 نیز یکی دیگر از مواردی بود که توجه ما را به خود جلب کرد. زیرا ظرفیت 3300 میلی آمپری آن برای چنین صفحه نمایش بزرگ و پر مصرفی کافی به نظر نمی‌رسد و باید در ادامه ببینیم در تست باتری چگونه عمل می‌کند. سونی قبلا در گوشی‌های خود چندین حالت انرژی و همچنین تکنولوژی مختلف برای صرفه جویی در مصرف باتری دستگاه پیش‌بینی می‌کرد به همین دلیل ممکن است این باتری نیز از این تست سربلند بیرون بیاید.

 

جعبه گشایی سونی اکسپریا 1

جعبه‌ای که این گوشی در آن قرار گرفته اندازه نسبتا بزرگی دارد و از خود گوشی بزرگ‌تر است. وقتی جعبه را باز می‌کنید با یک اکسپریا بسیار بزرگ رو به رو نمی‌شوید و در عوض یک گوشی جمع و جور و خوش دست را مشاهده می‌کنید. نسبت صفحه نمایش بسیار زیاد آن واقعا در نحوه کار با گوشی تاثیر گذار است. در کنار گوشی تمامی ملزومات مورد نیاز قرار داده شده است. سونی برای اولین بار یک شارژر 18 وات USB-PD و یک کابل USB-C را هم در جعبه محصولات خود گنجانده است. علاوه بر این یک هندزفری تو گوشی با جک 3.5 میلی‌متری با یک رابط USB-C هم در جعبه گذاشته شده است. از آنجایی که اکسپریا 1 جک هدفون ندارد برای استفاده از این هندزفری باید همیشه رابط آن را نیز همراه داشته باشید.

 

طراحی

سونی اکسپریا 1 گوشی دوست داشتنی است که در همان نگاه اول شما را به خود جذب می‌کند. البته شاید نسخه مشکی رنگی که ما آن را تست کردیم به نظر تکراری بیاید اما نسخه‌های بنفش، خاکستری یا سفید همگی زیبایی خیره کننده‌ای دارند. سونی در این گوشی یک ظاهر کلاسیک و ساده را به استفاده از صفحه نمایش خمیده و پاپ‌آپ‌های عجیب و غریب یا سایر مواردی که امروزه در گوشی‌ها می‌بینیم ترجیح داده است. علاوه بر این، استفاده از شیشه در پنل جلویی و عقبی که همچنان خاص‌ترین و ممتاز‌ترین متد طراحی گوشی به حساب می‌آید سبب شده اکسپریا 1 ظاهری شیک و مرغوب داشته باشد.

یک شیشه گوریلا گلس 6 به شکل تقریبا تخت، صفحه نمایش منحصر به فرد گوشی را پوشش می‌دهد و در طرف مقابل یک شیشه گوریلا گلس 6 دیگر با لبه‌های برآمده علاوه بر محافظت از دستگاه، ظاهری درخشان و خیره کننده به آن می‌دهد. یک قاب آلومینیومی براق و زیبا نیز این دو شیشه که در حال حاضر مقاوم‌ترین شیشه‌های جهان هستند را به یکدیگر متصل می‌کند.

تمامی قسمت‌های پنل جلویی که قابل استفاده هستند بوسیله یک صفحه نمایش 6.5 اینچی اولد و 4K پوشیده شده‌اند. اکسپریا 1 تنها گوشی در دنیا است که از این پنل نمایش بهره می‌برد. در بالا و پایین قسمت‌هایی هستند که جزو صفحه نمایش نیستند اما این حاشیه‌ها بسیار نازک و حتی لازم هستند زیرا هنگام تماشای محتوا 21:9 به شکل افقی، می‌توانید انگشتانتان را در این قسمت‌ها قرار دهید و از آن‌ها به عنوان جا انگشتی استفاده کنید. حاشیه‌های طولی که درازای زیادی هم دارند به اندازه قابل توجهی نازک هستند و استفاده از شیشه 2.5 بعدی در پنل جلویی نیز سبب شده از اندازه واقعی خود هم نازک‌تر به نظر بیایند.

sony xperia 1 / سونی اکسپریا 1

نوار بالایی صفحه نمایش محل قرار گیری بلندگوی تماس صوتی است. این بلندگو همچنین به عنوان بلندگو اصلی گوشی هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در سمت چپ آن، سونی دیگر ملزومات را جای داده است که شامل چراغ LED سه رنگ (قرمز، سبز و آبی) نوتیفیکیشن، چندین سنسور و دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی می‌شود.

درست در جایی که شیشه صفحه نمایش به انتها می‌رسد، قاب فلزی گوشی پدیدار می‌شود. به لطف خمیدگی‌های کوچکی که در هر دو متریال وجود دارد اصلا نمی‌توان مرز میان این دو قسمت را مشخص کرد؛ به گونه‌ای که اگر ما پیشتر نمی‌دانستیم که بدنه این گوشی از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده، گمان می‌کردیم بدنه آن یکپارچه است.

گوریلا گلس 6 دومی که در پنل پشتی قرار دارد به هر 4 طرف خود خمیدگی دارد. این خمیدگی‌ها آنقدر زیاد نیست اما به اندازه‌ای هست که ضخامت گوشی را از اندازه واقعی خود کمتر نشان دهد؛ البته این طراحی تاثیر منفی بر نحوه نگه داشتن گوشی در دست داشته به این معنی که گوشی آنقدرها که ما انتظار داشتیم خوش دست نیست.

قاب پشتی محلی برای خودنمایی دوربین سه گانه سونی اکسپریا 1 است. دوربین‌ها در یک قاب جداگانه حدود 2 میلی‌متر بالاتر از شیشه قرار گرفته‌اند و به همین دلیل گوشی به طور تخت بر روی سطوح صاف قرار نمی‌گیرد. 3 دوربین مورد استفاده هر کدام 12 مگاپیکسل هستند و از لنزهای واید، تله و اولترا واید بهره می‌برند. با وجود اینکه این ترکیب برای اولین بار در گوشی‌های سونی استفاده شده اما پیشتر در بسیاری از گوشی‌های رده بالای سایر تولیدکنندگان نظیر آن را دیده بودیم. فلاش LED و سنسور RGBC-IR نیز در خارج از این قاب جای داده شده‌اند.

قاب آلومینیومی گوشی هم براق و لغزنده بوده و حسگر اثر انگشت نیز بر روی آن قرار گرفته است. از نکات منفی طراحی این گوشی این است که به راحتی و با چندین بار قرار گرفتن در دست جای انگشتان دست و دیگر لکه‌ها بر روی آن نمایان می‌شود. از همین رو می‌توان گفت زیبایی گوشی به قیمت کثیف شدن زود به زود دستگاه و خوش دست نبودن آن تمام شده است. البته بی‌انصافی است اگر به رنگ‌بندی بی‌نقص و ترکیب عالی شیشه و قاب فلزی سونی اکسپریا 1 اشاره نکنیم.

این قاب فلزی بسیاری از درگاه‌های ورودی سونی اکسپریا 1 را در خود جای داده است. سیم‌کارت و کارت حافظه در بالای گوشی و در پایین نیز درگاه USB-C و بلندگوی دوم قرار دارند. در سمت راست این قاب نیز 3 کلید جای گرفته‌اند. کلید کنترل صدا، دکمه پاور و کلید دو مرحله‌ای شاتر دوربین. حسگر اثر انگشت هم درست میان دکمه‌های پاور و صدا است که به راحتی با انگشت شصت می‌توان از آن استفاده کرد.

sony xperia 1 / سونی اکسپریا 1

همچنین بخوانید :
متاسفانه عملکرد حسگر اثر انگشت بدون عیب و نقص نیست. با وجود اینکه دقت سنسور بسیار بالا است، اما در مرور زمان عملکرد آن دچار افت می‌شود. محلی که برای قرار دادن انگشت در نظر گرفته شده بسیار کوچک است و به سادگی لکه‌ها را جذب خود می‌کند، در نتیجه عملکرد سنسور تا زمانی که محل را تمیز نکنید بد و بدتر می‌شود. این موضوع آنقدرها نیز مشکل‌ساز نیست اما اگر بخواهید عملکرد راضی کننده‌ای داشته باشد باید هر چند وقت یکبار سطح آن را تمیز کنید. خبر خوب این است که این کار را می‌توانید با کشیدن انگشت شصت بر روی سنسور انجام دهید، خبر بد این است که این کار را باید هر روز تکرار کنید.

ابعاد سونی اکسپریا 1 حدود 167x72x8.2 میلی‌متر یعنی تقریبا به اندازه گلکسی A80 است. اکسپریا 1، 1 سانتی متر بلندتر از گلکسی اس 10 پلاس است اما حدود 2 میلی‌متر نیز عرض کمتری داشته و از نظر ضخامت نیز با آن برابر است. این دستگاه 180 گرم وزن دارد که حدود 5 گرم بیشتر از اس 10 گلاس و 40 گرم کمتر از گلکسی آ 80 است.

اکسپریا 1 گوشی واقعا درازی است اما این بهایی است که سونی حاضر بوده برای استفاده از یک صفحه نمایش سینماتیک پرداخت کند. از طرف دیگر گوشی بسیار باریک است و عرض کمی هم دارد و برای انجام کارهای روزانه می‌توان آن را به راحتی و بدون مشکل با یک دست گرفت. علاوه بر این به راحتی در جیب شلوارتان نیز قرار می‌گیرد؛ از همین رو از این بابت نباید نگرانی داشته باشید. با تمام این‌ها بدنه گوشی به شکلی طراحی شده که به آسانی از دست لیز می‌خورد و جدا می‌شود به همین دلیل حتما باید یک قاب هم برای آن خریداری کنید. اگر می‌خواهید ظاهر آن را مثل روز اولش نگه دارید همیشه باید با احتیاط آن را به دست بگیرید. گرچه گوریلا گلس 6 و مقاوم بودن گوشی در برابر آب تا حد زیادی خیالتان را از بابت آسیب به گوشی راحت می‌کنند.

sony xperia 1 / سونی ایکسپریا 1

 

صفحه نمایش اولد 4K بدون ناچ

صفحه نمایش 6.5 اینچی اولد 4K سونی اکسپریا 1 همانطور که از اسمش پیدا است عملکرد بی‌نظیری دارد. سونی اولین تولیدکننده‌ای است که توانسته رزولوشن 4K را با یک صفحه نمایش اولد ترکیب کند و یکی از دلایل بالا بودن قیمت اکسپریا 1 نیز همین صفحه نمایش است. دیگر فناوری‌ها و قابلیت‌های استفاده شده در کنار این صفحه نمایش، بیش از پیش به جذابیت‌های این گوشی می‌افزایند. سونی حتی یک نام تجاری اختصاصی با عنوان Cinema Wide را برای پنل پیشرفته خود در نظر گرفته است.

رزولوشن اصلی این پنل 1644×3840 است که گرچه شاید این رزولوشن در مقایسه با تلویزیون‌های 4K، کمتر باشد اما باز هم یک صفحه نمایش 4K به حساب می‌آید. این تفاوت به این دلیل است که نسبت صفحه نمایش در تلویزیون و گوشی‌های هوشمند با هم متفاوت است. صفحه 6.5 اینچی این گوشی دارای تراکم پیکسلی خیره کننده 643ppi است.

باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که به دلیل محدودیت‌های باتری و عملکردی، در بیشتر مواقع و در هنگام استفاده‌های روزمره و معمولی در رابط کاربری، گوشی رزولوشن پایین‌تری را به نمایش می‌گذارد. گوشی تنها وقتی از بالاترین رزولوشن خود استفاده می‌کند که تشخیص دهد محتوا مورد نظر قابلیت پخش 4K را دارد، درست مانند اکسپریا پرمیوم‌های قبلی. پس از انجام چندین تست مختلف متوجه شدیم از میان برنامه‌های اصلی گوشی فقط برنامه‌های آلبوم و ویدیو محتوای 4K را پخش می‌کنند. از میان سایر برنامه‌ها، نتفلیکس و Amazon Videos هم علاوه بر اینکه با رزولوشن 4K اجرا می‌شوند، فیلم‌ها را نیز با استفاده از قابلیت 4K HDR پخش می‌کنند. سایر برنامه‌هایی که ما اجرا کردیم از 2/3 رزولوشن پنل یا رزولوشن 1096×2560 استفاده می‌کردند.

sony xperia 1 / پوشی جدید سونی اکسپریا 1

این محدودیت از طرف سونی لحاظ نشده است. بیشتر برنامه‌ها و بازی‌هایی که در پلی‌استور موجود هستند از رزولوشن 4K پشتیبانی نمی‌کنند. در صورتی که برنامه و یا بازی مورد نظر از 4K پشتیبانی کند، اکسپریا 1 به طور پیش فرض آن را در رزولوشن 4K اجرا می‌کند. از طرف دیگر برخی نگرانی‌هایی هم در مورد صفحه نمایش این گوشی مطرح شده است. برخی کارشناسان بر این باورند که با وجود اینکه صفحه نمایش اولترا واید مثل برخی مانیتورهای کامپیوتر و یا پرده‌های سینما برای تماشای فیلم بسیار عالی است، اما برای انجام سایر فعالیت‌ها در حالت افقی کاربردی نیست. این مسئله تا حدودی در مورد اکسپریا 1 صادق است. این گوشی برای تماشای فایل‌های تصویری و استفاده از چندین برنامه به طور همزمان در کنار هم عملکرد خوبی دارد اما در برخی مواقع قسمت زیادی از صفحه نمایش بلا استفاده می‌ماند.

خوشبختانه نقاط قوت این صفحه نمایش 21:9 بیشتر از نقاط ضعف آن است. امروزه بیشترین استفاده‌ای که از گوشی هوشمند خودمان می‌کنیم اسکرول کردن میان تایم‌لاین‌های عمودی از نوع لیستی یا سایر است. در چنین صفحه نمایش بزرگی این کار با لذت بسیار زیادی همراه می‌شود. افزون بر این اکنون که نیمی از سال 2019 را پشت سر گذاشته‌ایم تعداد محتواهای 21:9 نیز بیشتر از گذشته شده است. برای مثال یوتیوب و سرویس‌های پخش آنلاین مانند آمازون و نتفلیکس چندین ویدیو با نسبت 21:9 را ارائه می‌دهند. نتفلیکس به خصوص تعداد زیادی فیلم با این نسبت را در آرشیو خود دارد و سونی نیز با آن‌ها برای پخش این محتوا آن هم به صورت 4K HDR برای اکسپریا 1 به توافق رسیده است.

حالا که صحبت از محتوای مناسب و پخش با کیفیت و صحیح آن کردیم هنوز به یک ویژگی درخشان اکسپریا 1 که سونی به آن Creator Mode می‌گوید اشاره نکرده‌ایم. این ویژگی در حقیقت یک حالت صفحه نمایش است که در صورتی که آن را فعال کنید، اکسپریا 1 رنگ‌ها را در هر ویدیو HDR را با نهایت کیفیت و دقت نمایش می‌دهد. در این حالت گوشی از گستره رنگ ITU-R BT.2020 استفاده می‌کند. در حالت Creator Mode گوشی هر نوع ویدیو SDR را نیز با حفظ محدوده رنگ آن به HDR تبدیل می‌کند. البته اگر می‌خواهید از این حالت استفاده حداکثری کنید بهتر است محتوای HDR را با آن تماشا کنید.

با وجود اینکه این پنل واقعا 10bit نیست و در واقع از نوع 2+8 بیت است که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در صورتی که محتوای درستی را برای پخش انتخاب کنید، علاوه بر کنتراست و Local Dimming فوق العاده‌ای که ارائه می‌دهد، رنگ‌ها را نیز با شفافیت و وضوح کم نظیری پخش می‌کند. حالت Creator Mode را می‌توان یا به طور همیگشی غیر فعال کرده یا به گونه‌ای آن را تنظیم کرد که به محض انتخاب محتوای متناسب به طور خودکار فعال شود.

sony xperia 1 / گوشی 4k سونی اکسپریا 1

سونی اکسپریا 1 همچنین از موتور اختصاصی X1 برای پردازش تصاویر بهره می‌برد. این موتور ویدیو‌هایی که کنتراست بالا و رنگ شفافی ندارند را بهینه سازی می‌کند. این فناوری مستقیما از تلویزیون‌های براویا سونی به این گوشی آورده شده و حتی قادر است محتوای آنلاین را هم بهبود ببخشد. صفحه نمایش اکسپریا 1 در حالت استاندارد غالبا از گستره رنگ DCI P3 استفاده می‌کند و رنگ‌ها را با دقت قابل قبولی به نمایش می‌گذارد. در این حالت می‌توانیم روشنایی صفحه نمایش را حداکثر تا 390 نیت افزایش دهیم.

اگر روشنایی صفحه نمایش را در حالت خودکار قرار دهید و سپس گوشی را زیر نور مستقیم خورشید ببرید روشنایی صفحه نمایش بیشتر از این نیز خواهد شد. البته فقط در زمانی که در حال تماشا ویدیو یا عکس هستید. در چنین حالتی روشنایی صفحه نمایش به 665 نیت نیز می‌رسد. این بیشترین مقداری بود که در بررسی‌ها ثبت شده است.

اعداد جدول زیر مربوط به زمانی است که روشنایی هر گوشی در حالت 100% قرار داشته است. همانطور که می‌بینیم روشنایی صفحه نمایش سونی اکسپریا 1 در حالت خودکار و زیر نور مستقیم تنها از گلکسی اس 10 پلاس کمتر است.

مدل گوشیمشکی / کاندلا بر متر مربعسفید / کاندلا بر متر مربعنرخ کنتراست
سونی اکسپریا 10391
سونی اکسپریا 1 (در حالت خودکار)0665
سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس0385
سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس (در حالت خودکار)0793
نوکیا 9 پیور ویو0531
آیفون ایکس اس مکس0653
هواوی پی 30 پرو0571
هواوی پی 30 پرو (در حالت خودکار)0605
شیائومی می 90428
شیائومی می 9 (در حالت خودکار)0620
ال جی جی 8 تینکیو0391
ال جی جی 8 تینکیو (در حالت خودکار)0655
سونی اکسپریا ایکس زد 2 پرمیوم0.3675181411
سونی اکسپریا ایکس زد 30442
سونی اکسپریا ایکس زد 3 (در حالت خودکار)0620
اوپو رنو 10 ایکس زوم0440
وان پلاس 7 پرو0436
وان پلاس 7 پرو (در حالت خودکار)0616

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، در حالت استاندارد، صفحه نمایش با استفاده از گستره رنگ DCI-P3 دقت قابل قبولی در نمایش رنگ‌ها دارد در حالی که دلتا E آن 4.3 و حداکثر انحراف آن در نقطه سفید 10 است. سونی می‌گوید در حالت Creator Mode و با گستره رنگ BT2020 دقت صفحه نمایش فوق العاده خواهد بود.

در صفحه بعد به بررسی مواردی مانند عمر باتری، بلندگوها و کیفیت صدا، سیستم عامل و بنچمارک‌های سونی اکسپریا 1 می‌پردازیم.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
ایوب
.
18 مهر 1398، 23:26
پاسخ
0
0
راز مهمی که مدیرعامل جدید ازش پرده برداشت این بود: تا قبل از اکسپریا وان هماهنگی و همکاری میان بخش دوربین سونی و بخش موبایل سونی نبود. ولی اکنون این اتفاق افتاده هست! چیزیکه مدیر گفت جواب سوال بسیاری از طرفداران برند سونی هست که چرا شرکتی که یکی از بهترین سازندگان دوربین هست، روی موبایلهایش این دوربینهای نه چندان باکیفیت استفاده میکنه؟...امیدواریم این روند اصلاحات با سرعت بیشتری انجام بشه و شامل قیمت گذاری هم بشود. اگر این گوشی ارزانتر بود قطعا پرفروشترین گوشی بازار میشد.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402