با حذف آیتونز چه بلایی بر سر آهنگ های ما می آید؟

Apple iTunes / آیتونز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اعلام توقف فعالیت آیتونز اپل در آینده نزدیک، بسیاری از کاربران ناراحت کرده است. این اپلیکیشن تاثیرگذار و دوست داشتنی تحولی در نحوه گوش دادن ما به موسیقی ایجاد کرد. این مقاله به برنامه‌های اپل بعد از آیتونز می‌پردازد.

اپل در حال کنار گذاشتن اپلیکیشن آیتونز و محول کردن بیشتر وظایف و قابلیت‌های آن به اپل موزیک است. پس از 18 سال که از عمر آیتونز می‌گذرد، شرکت اپل به فعالیت آن پایان بخشیده و از شما می‌خواهد به اپل موزیک، اپل پادکست و اپل تی وی روی بیاورید. این سه اپلیکیشن برروی همه دستگاه‌های اپل شما در دسترس هستند و آرشیو موسیقی‌های شما را نیز پوشش می‌دهند. در مراسم WWDC 2019 که چندی پیش برگزار شد اپل به مسائل دیگری چون آپدیت‌های جدید برای دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک شامل سیستم عامل‌ iOS 13 و iPadOS و سیستم عامل مک نیز اشاره کرد. اما این اپلیکیشن آیتونز اپل بود که توجه وفاداران به مک را به خود جلب کرد و آن‌ها را با این سوال روبرو کرد که بعد از آیتونز چه بر سر آهنگ‌های کاربران می‌آید؟

itunes split in three / تقسیم وظایف آیتونز اپل بین سه اپلیکیشن دیگر

متوقف کردن فعالیت آیتونز سوالات بزرگی را برای کاربرانی که طی سال‌ها آرشیوهای موسیقی خود را در آن ایجاد کرده‌اند به وجود می‌آورد. چه بر سر آرشیو موسیقی می‌آید و چه باید کرد تا دست نخورده بماند؟ کاربران آیتونز برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز باید چکار کنند؟ سرویس iTunes Match چه می‌شود؟

اقدامات اپل در حیطه سرویس‌های موسیقی حاکی از سیاست‌های جدید این شرکت در این زمینه است. اپل از دیرباز عملکرد موفقی در فراهم کردن تجربه‌ای عالی در زمینه سرویس‌های موسیقی داشته و کاربران وفاداری برای خود دست و پا کرده است. به عنوان یک شرکت که در درجه اول برروی سخت افزار تمرکز دارد، آیتونز یکی از نخستین موفقیت‌های بزرگ اپل در زمینه سرویس‌های موسیقی است. کاربرانی که در سرویس‌های موسیقی اپل برای خرید آهنگ پول خرج کرده‌اند همواره راضی بوده‌اند. حالا اپل امیدوار است بتواند با اپل موزیک راه آیتونز را ادامه بدهد.

در ادامه به نقل از وبسایت Cnet به سوالات رایجی که برای کاربران آیتونز پیش می‌آید می‌پردازیم تا با جزئیات چگونگی انتقال امکانات و وظایف آیتونز به برنامه‌های اپل موزیک، اپل پادکست و اپل تی وی بیشتر آشنا شوید.

 


آیا آیتونز اپل هنوز فعال است؟


بله. اپل همچنان آیتونز را برروی وبسایت خود تبلیغ می‌کند. آیتونز برای مدتی به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اما اپل از ارائه آن در نسخه جدید سیستم عامل مک یعنی کاتالینا (MacOS Catalina) صرف نظر خواهد کرد. بسته بروزرسانی کاتالینا پاییز امسال ارائه خواهد شد.

 


چرا اپل آیتونز را متوقف کرد؟


ا

پل می‌گوید iTunes در ابتدا برای رایت کردن آهنگ‌ها برروی سی دی و تلفیق آهنگ‌ها در مک طراحی شد اما در ادامه بسیار حجیم و بزرگ شد و هدف اولیه خود را گم کرد. کریگ فدریگی از مهندسان ارشد اپل پیش‌تر به شوخی گفته بود: «چطور است یک تقویم هم به آیتونز اضافه کنیم؟ منظورم این است که شما می‌توانید همه قرارهایتان و آهنگ‌های محبوبتان را در یک اپلکیشن داشته باشید!»

شرکت اپل برنامه اپل موزیک را بسیار سریع توصیف می‌کند؛ این احتمالا بدین معنی است که آیتونز به تدریج به یک برنامه سنگین و کند تبدیل شده است.

 


آیا تعداد آهنگ‌های اپل موزیک با آیتونز برابر است؟


بله، اپل فهرستی شامل 50 میلیون آهنگ و نیز مجموعه‌ای از موزیک ویدیوها (از طریق اپلیکیشن اپل تی وی) و پادکست‌ها (از طریق اپلیکیشن اپل پادکست) را تبلیغ می‌کند.

Apple Music / اپل موزیک

 


آیا آهنگ‌های کاربران آیتونز از بین می‌رود؟


به هیچ وجه. همه آهنگ‌های خریداری شده، ریپ شده، آپلود شده و وارد شده، در اپل موزیک نیز قابل دسترسی خواهند بود. البته این با آپدیت سیستم عامل مک کنونی شما به نسخه Catalina محقق خواهد شد. همه فایل‌هایی که از قبل برروی کامپیوتر شما موجود هستند باقی خواهند ماند. اپل آهنگ‌های شما را دست نخورده باقی خواهد گذاشت.

 


چه اتفاقی برای سی دی‌های ریپ شده و لیست‌های پخش می‌افتد؟


این موارد نیز در اپل موزیک و در بخش کتابخانه (Library) قابل دسترسی خواهند بود.

آیتونز برای کامپیوتر

 


آیا با اپل موزیک هم می‌توان سی دی رایت کرد؟


بله، اگر کامپیوتر شما از درایو سی دی و کابل‌های لازم برخوردار باشد چنین امری میسر است.

 


آیا بعد از آیتونز امکان بکاپ گیری محتویات دستگاه، ریست تنظیمات و همگام سازی تنظیمات وجود دارد؟


پیش‌تر قابلیت‌های مذکور توسط آیتونز ارائه می‌شد. در غیاب آیتونز برای کامپیوتر مک، نسخه آینده سیستم عامل این کامپیوترها که کاتالینا نام گرفته است از قابلیت‌های مذکور برخوردار خواهد بود. به بیان دیگر این قابلیت‌ها به صورت درونی در سیستم عامل مک وجود خواهد داشت و نه در برنامه اپل موزیک. آن‌ها را در سیستم عامل مک با استفاده از ابزار Finder می‌توان پیدا کرد. در آنجا یک آیکون مربعی شکل با چهره خندان می‌بینید که مربوط به بخش مدیریت فایل‌ها است. آن را باز کرده و نام دستگاه خود را در منوی Finder خواهید دید.

 


بعد از آیتونز چگونه آهنگ های خود را به گوشی دیگر انتقال دهیم؟


اگر می‌خواهید آهنگ‌های خود را به یک دستگاه دیگر انتقال دهید، یک اپلیکیشن پخش چند رسانه‌ای را اجرا کرده و آهنگ‌های خود را از Music Library برروی فولدر مربوط به دستگاه مورد نظر درگ کنید.

apple music / اپل موزیک

برنامه اپل موزیک سرویس موسیقی اشتراکی ارائه می‌دهد که قابل اجرا بر روی تمامی‌ دستگاه‌های اپل شما است.

 


بعد از آیتونز، آیفون خود را چگونه همگام سازی کنیم؟


در حال حاضر اگر آیفون خود را به یک دستگاه متصل کنید، آیتونز پیغامی برای همگام سازی دو دستگاه نمایش می‌دهد. اما در مورد اپل موزیک مساله متفاوت است. بعد از آیتونز اگر بخواهید دو دستگاه را همگام سازی کنید تنظیمات آن را در نوار فرعی موجود در بخش Finder خواهید یافت. به بیان دیگر در حال حاضر با وجود آیتونز پیغام همگام سازی به صورت خودکار نمایش داده می‌شود ولی اپل این سیاست را تغییر می‌دهد و پیغامی نمایش داده نمی‌شود. کاربر در صورت تمایل می‌تواند خود برای همگام سازی اقدام کند.

 


کاربران ویندوزی آیتونز باید چکار کنند؟


آیتونز همانند قبل برروی ویندوز فعال خواهد بود.

 


آیا آیتونز برروی نسخه‌های قدیمی‌تر مک کار می‌کند؟


شما همچنان می‌توانید از نسخه‌های آیتونز برای کامپیوتر در نسخه‌های قدیمی‌تر از کاتالینا (مانند موهاوی) سیستم عامل مک استفاده کنید. اما اگر سیستم عامل مک را به نسخه کاتالینا بروزرسانی کنید دیگر قابل دسترسی نخواهد بود.

 


تفاوت اپل موزیک با آیتونز در چیست؟


آیتونز برنامه‌ای «رایگان» برای مدیریت مجموعه فایل‌های موسیقی، پخش ویدیو، خرید آهنگ و همگام سازی دستگاه‌ها است. اپل موزیک برنامه‌ای است که اشتراک پخش آنلاین موسیقی ارائه می‌کند که هزینه آن ماهیانه 10 دلار، ماهیانه 15 دلار برای یک خانواده 6 نفره و ماهیانه 5 دلار برای دانشجویان است.

اپل موزیک رقیبی نزدیک برای اسپاتیفای است و کاربر می‌تواند آهنگ‌ها را به صورت آفلاین با هر کدام از دستگاه‌هایش پخش کند.

apple music / اپل موزیک

 


آیا برای استفاده از اپل موزیک نیاز به گرفتن اشتراک است؟


خیر. شما بدون اشتراک هم می‌توانید به آهنگ‌های خودتان دسترسی داشته باشید. گرفتن اشتراک کاملا اختیاری است.

 


آیا فروشگاه آیتونز اپل برچیده خواهد شد؟


اسم آیتونز به تدریج ناپدید خواهد شد، اما شرکت اپل فروشگاه آن را به برنامه اپل موزیک منتقل خواهد کرد. شما می‌توانید برای خرید آهنگ یا آلبوم‌های جدید از طریق آن اقدام کنید. البته اگر اشتراک اپل موزیک را خریداری کرده باشید احتمالا فروشگاه آن چندان کاربردی برای شما نخواهد داشت.

 

apple wwdc 2019 tim cook / تیم کوک

اپل تی وی یک اپلیکیشن برای دستگاه‌های مک، آیفون و اپل واچ خواهد داشت.

 


سرنوشت iTunes Match چه خواهد بود؟


iTunes Match خصوصیتی است که به شما امکان دسترسی به آهنگی که از طریق سرویس دیگری (مثلا آمازون) خریده‌اید را می‌دهد. اپل موزیک از پیش چنین خصوصیتی را در خود دارد، بنابراین در صورت خرید اشتراک اپل موزیک چیزی را از دست نخواهید داد.

 


آیا امکان میکس آهنگ در اپل موزیک وجود دارد؟


اگر دوست دارید همانند یک دی جی آهنگ‌های خودتان را میکس کنید این امکان از طریق اپل موزیک برقرار خواهد بود. شما همچنین می‌توانید این آهنگ‌ها را از طریق همه دستگاه‌های اپل خود گوش دهید.

 


چه اتفاقی برای فیلم‌های کاربران آیتونز می‌افتد؟


در اینجا نام اپلیکیشن اپل تی وی مطرح می‌شود. هر فیلمی که پیش‌تر از طریق iTunes خریداری کرده باشید به اپلیکیشن اپل تی وی (نسخه مبتنی بر سیستم عامل مک) منتقل خواهد شد.

اپلیکیشن اپل تی وی (این اپلیکیشن تنها محدود به دستگاه اپل تی وی نیست و برای همه دستگاه‌های اپل در دسترس خواهد بود) در سیستم عامل مک، جایی است که سریال‌ها، فیلم‌ها و موزیک ویدیوهای شما قرار خواهند گرفت. این شامل برنامه‌های شبکه‌های اچ بی او و شوتایم و فیلم‌هایی که قبلا از طریق آیتونز خریداری کرده بودید نیز می‌شود. این برنامه از کیفیت 4K HDR با استانداردهای HDR10، دالبی ویژن و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند.

Apple iTunes / آیتونز

 


نقش برنامه اپل پادکست بعد از آیتونز چیست؟


سوال خوبی است. اپل در حال پخش کردن وظایف گسترده آیتونز بین برنامه‌های مختلف است. اپل پادکست وظیفه ساده‌ای دارد و آن امکان پخش پادکست‌ها و جستجو و دنبال کردن سریال‌ها است. در نسخه کاتالینا از سیستم عامل مک، اپل پادکست به شما امکان تایپ کردن چند کلمه یا حرف برای پیدا کردن یک سریال یا یک قسمت خاص را نیز خواهد داد.

 


آیا دلیلی برای آپدیت نکردن سیستم عامل مک به نسخه کاتالینا وجود ندارد؟


اگر سیستم عامل مک خود را به نسخه جدید بروزرسانی نکنید امکان استفاده از آیتونز اپل را خواهید داشت اما این شرکت با معرفی برخی مزیت‌ها، شما را تشویق به بروزرسانی می‌کند. علاوه بر افزایش سرعت اپلیکیشن‌های جایگزین آیتونز، بهبود امکانات مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیت نیز از مزیت‌های بروزرسانی مک خواهند بود. در این لینک می‌توانید درباره خصوصیات جدید نسخه کاتالینا سیستم عامل مک که پاییز امسال عرضه خواهد شد بیشتر بخوانید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
امیر
.
18 بهمن 1398، 02:14
پاسخ
0
0
سلام میشه در مورد انتقال موسیقی در مک کاتالینا از بخش موریک به آیفون توضیح بدید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402