روش تست سرعت اینترنت ؛ بهترین سایت ها و برنامه ها برای سنجش سرعت دانلود

internet speed test / تست سرعت اینترنت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

روش تست سرعت اینترنت چگونه است؟ سرعت اینترنت برای هر کاربری اهمیت فراوانی دارد. چه استفاده معمولی داشته باشید و چه گیمر باشید و این موضوع برایتان حیاتی باشد. برای سنجش سرعت دانلود اینترنت روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. در ادامه با پلازا همراه باشید تا به این روش‌ها بپردازیم.

سطح سرویسی که شما از شرکت ارائه دهنده اینترنت خود دریافت می‌کنید عموما بر اساس سرعت دانلودی است که روز اول درخواست آن را داشتید. این سرعت معمولا بر اساس مگابیت بر ثانیه تخمین زده می‌شود. با استفاده از یک سرعت سنج اینترنت می‌توانید بفهمید آیا شرکتی که از آن اینترنت دریافت می‌کنید سرعت واقعی را که برایش هزینه پرداخت می‌کنید را به شما ارائه می‌کند یا خیر. علاوه بر این؛ با انجام این تست می‌توانید اطلاعات دیگری از قبیل سرعت آپلود و میزان پینگ را هم به دست بیاورید. در ادامه به طور کامل بهترین سایت های تست سرعت اینترنت و مزایای آن را برایتان شرح خواهیم داد. همچنین برای آشنایی با کشورهایی که پرسرعت‌ترین اینترنت را دارند می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

در ادامه می‌خوانید:

روش تست سرعت اینترنت

برای انجام اینکار هم می‌توانید از بهترین سایت های تست سرعت اینترنت کمک بگیرید و هم از اپلیکیشن‌های مخصوص اینکار استفاده کنید. علاوه بر این؛ تقریبا اکثر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نیز دارای ابزاری برای تست سرعت هستند اما خیلی نباید به آن‌ها اتکا کنید و بهترین کار استفاده از سایت‌ها و برنامه‌های متفرقه است. در رابطه با نحوه ی تست سرعت اینترنت به راهکار و اطلاعات خوبی اشاره نموده ایم که در پایان توضیحات میتوانید با خیالی آسوده و با دانش کافی به سراغ تست سرعت بروید. لازم به ذکر است بدانید که در این زمینه شرایط دریافت اینترنت نیز مهم بوده که در خصوص این موضوع نیز به نکات حایز اهمیتی اشاره شده است. در اولین گام به سراغ معرفی ابزارهای این حوزه خواهیم رفت.

برترین برنامه های تست سرعت اینترنت

برای تست سرعت می‌توانید از نرم افزار تست سرعت اینترنت گوشی و کامپیوتر استفاده کنید. در زیر قصد داریم 6 برنامه تست سرعت اینترنت معتبر را معرفی کنیم.

1. نرم افزار تست اسپید اینترنت SpeedSmart

نرم افزار تست سرعت اینترنت

SpeedSmart هم مانند سایت بالا مبتنی بر زبان HTML5 است و سرعت بارگذاری بالایی دارد و با هر دستگاهی هم سازگار است. این سایت اطلاعاتی مثل سرعت دانلود و آپلود و میزان پینگ اینترنت شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر بخواهید دلیل یک مشکل به خصوص را پیدا کنید یا بررسی دقیق‌تری از کیفیت اینترنت خود داشته باشید، اطلاعات مربوط به پینگ اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. SpeedSmart همچنین یک نرم افزار تست سرعت اینترنت دارد که از طریق آن می‌توانید علاوه بر تست سرعت به تاریخچه تمامی تست‌های خود دسترسی داشته باشید. البته اگر به دنبال پهنای باند ایده آل برای انجام بازی‌ها نیستید یا این اطلاعات را برای کار و حرفه خود نیاز ندارید، احتیاجی به دانلود برنامه نیست.

2. برنامه اسپید تست Ookla ؛ برترین برنامه تست سرعت اینترنت

speedtest / نرم افزار تست سرعت اینترنت اسپید تست

نرم افزار تشخیص پهنای باند شرکت اکلا در چند سایتی که در این لیست به آن‌ها اشاره کردیم مورد استفاده قرار گرفته ولی کامل‌ترین نسخه آن در سایت اسپید تست که متعلق به اکلا است به کار گرفته شده است. فناوری که در این سایت به کار گرفته شده هم سرعت بالایی دارد و هم از هوش مناسبی برخوردار است. در این تست ابتدا از میان هزار سرور موجود نزدیک‌ترین سرور انتخاب شده، تست به طور کامل انجام می‌شود و در انتها اطلاعات مربوط به سرعت آپلود/دانلود، میزان تاخیر و هدر رفت اطلاعات نمایش داده می‌شود.

پس از انجام تست می‌توانید به پرسشنامه سایت پاسخ دهید. در این پرسشنامه از شما سوالاتی در مورد سرعتی که ISP مدعی است به شما ارائه می‌دهد و همچنین هزینه‌های ماهانه‌ای که در قبال سرویس خود پرداخت می‌کنید پرسیده می‌شود. اکلا از این طریق می‌تواند بانک اطلاعاتی گسترده‌ای از داده‌های مربوط به اینترنت کاربران جمع آوری کند. اطلاعات کاربران را بسته به محل زندگیشان می‌توان در مناطق مختلف دسته‌بندی کرد تا مشخص شود کدام مناطق سرعت بیشتر یا کمتری نسبت به بخش‌های دیگر کشور دارند. اسپید تست علاوه بر نسخه تحت وب، نرم افزار تست سرعت اینترنت برای گوشی‌های اندروید و آیفون نیز دارد و از همین رو؛ بهترین نرم افزار تست سرعت اینترنت به‌حساب می‌آید.

3. برنامه سرعت سنج اینترنت V-Speed

برنامه تست سرعت اینترنت برای آیفون

اگر به دنبال یک برنامه تست اسپید اینترنت قابل شخصی‌سازی می‌گردید، V-Speed انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این برنامه میزان پهنای باند را می‌تواند اندازه‌گیری کرده و حتی تست‌های پیشرفته VoIP انجام دهد. شما می‌توانید مدت زمان صورت گرفتن تست و تعداد اتصالات را به صورت دلخواه، انتخاب کنید.

4. نرم افزار Meteor Speed Tester

نرم افزار تست سرعت اینترنت اندروید

با استفاده از نرم‌افزار Meteor Speed Tester می‌توانید درک بهتری از سرعت اینترنت وای‌فای یا موبایل خود داشته باشید. این نرم افزار تست سرعت اینترنت به شما اجازه می‌دهد نحوه تاثیر سرعت اینترنت بر برنامه‌های موبایل خود را ارزیابی کنید. 25 برنامه از جمله فیسبوک، جیمیل، کروم، دراپ‌باکس و ویز در فهرست بشتیبانی Meteor Speed Tester قرار دارند. نتایج برنامه نیز به شکل ساده و قابل درکی به صورت گرافیکی ارائه می‌شوند.

5. اپلیکیشن Meteor by OpenSignal

روش تست سرعت اینترنت / سنجش سرعت دانلود اینترنت

OpenSignal یک ابزار مستقل برای تست سرعت اینترنت است. این برنامه به‌صورت رایگان برای هردو سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشر شده است و دارای یک رابط کاربری بسیار ساده برای اطلاع از میزان سرعت اینترنت است. در OpenSignal گذشته از سرعت دانلود، آپلود و پینگ اطلاعات تکمیلی دیگری به‌شما ارائه نمی‌شود و به همین خاطر برای انجام تست سرعت به‌صورت ساده و برای کاربران عادی مناسب است.

با این حال یکی از ویژگی‌های کاربردی این برنامه، امکان سنجش سرعت دانلود اینترنت در برنامه‌ها، به‌صورت جداگانه است. مثلا می‌توانید سرعت دانلود، آپلود و میزان پینگ را برای بازی پوکمن گو بسنجید و بعد همین مقادیر را برای یک بازی آنلاین دیگر تست کنید تا ببینید کدام برنامه سرعت بیشتری دارد.

6. اپلیکیشن FAST Speed Test

روش تست سرعت اینترنت / سنجش سرعت دانلود اینترنت

Fast.com یک وبسایت ساده متعلق به نتفلیکس است. وقتی می‌گوییم ساده یعنی این سایت از آن چیزی که فکر می‌کنید هم ساده‌تر است. Fast.com به طور خودکار تست سرعت را انجام می‌دهد و در انتها سرعت شما را با فونت بزرگی در وسط صفحه به نمایش می‌گذارد.

البته نتفلیکس این سایت را برای کسانی که می‌خواهند ببینند آیا اینترنت آن‌ها توانایی پخش محتوا این شبکه به خصوص فیلم‌ها و سریال‌های با کیفیت 4K را دارد راه اندازی کرده است. با این وجود کاربران می‌توانند از آن برای سایر مقاصد هم استفاده کنند. این سایت همچنین برای اندروید و iOS نیز اپلیکیشن دارد که مانند وبسایت به ساده‌ترین شکل به تست سرعت شما می‌پردازد.

اگر علاقه‌ای به دانستن میزان تاخیر اینترنت خود یا مشاهده نمودارهای مربوط به تست سرعت ندارید و فقط می‌خواهید سرعت اینترنت خود را بدانید، Fast.com بهترین وبسایت برای شما است.

 بهترین سایت های تست سرعت اینترنت

با پایان برنامه های مرتبط با نحوه ی تست سرعت اینترنت حال نوبت به بررسی سایت های آنلاین رسیده است که در این زمینه باید به سایت های خارجی اشاره شده بپیوندید زیرا منبع مناسب ایرانی هنوز در این زمینه وجود نداشته که بخواهیم به آن اشاره کنیم. روش تست سرعت اینترنت بعدی، استفاده از وبسایت‌های تست سرعت است. این وبسایت‌ها برخلاف اپلیکیشن‌های بالا احتیاج به‌نصب ندارند و می‌توانید از آن‌ها برای تست سرعت اینترنت همراه اول یا شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ثابت در هر دستگاه متصل به اینترنتی از جمله کامپیوتر، گوشی، تبلت و تلویزیون‌های هوشمند استفاده کنید. به همین خاطر نیز بهترین روش تست سرعت اینترنت استفاده از همین سایت‌ها است.

1. سایت تست سرعت اینترنت SpeedOf.Me

سنجش سرعت دانلود اینترنت / سنجش سرعت دانلود اینترنت

SpeedOf.Me وبسایتی مبتنی بر زبان HTML5 است که به دلیل ظاهر ساده خود سرعت بارگذاری بالایی دارد. این سایت فایل‌های مختلفی که حجم هرکدام بیشتر از دیگری است را دانلود کرده و سپس سرعت دانلود آن‌ها را ثبت می‌کند. این سایت با استفاده از یک نمودار، سرعت لحظه‌ای را نشان می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا نتایج تست‌های قبلی خود را هم با یکدیگر مقایسه کنید.

این سایت 88 سرور مختلف دارد و به جای آنکه نزدیک‌ترین سرور به شما را انتخاب کند، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین سرور را انتخاب می‌کند. علاوه بر این برای آن که تست تا جای ممکن به شرایط واقعی نزدیک‌تر باشد، فایل‌ها برخلاف سایر تست‌ها به ترتیب دانلود/آپلود می‌شوند و نه همزمان با هم.

ورود به سایت SpeedOf.Me

2. سایت TestMy.net

سایت جهانی تست سرعت اینترنت

اگر به دنبال تستی می‌گردید که اطلاعاتی فراتر از سرعت دانلود و آپلود را در اختیارتان قرار دهد، حتما به TestMy.net سری بزنید که یکی از  بهترین سایت های تست سرعت اینترنت است. در این سایت بخش‌های جداگانه‌ای برای تست سرعت دانلود و آپلود وجود دارد که برای دریافت سرعت هرکدام از آن‌ها باید جداگانه به این بخش‌ها بروید.

وقتی تست به اتمام رسید، نتایج شما با سایر کاربرانی که اخیرا این تست را انجام دادند مقایسه می‌شود و بر همین اساس یک نمره دریافت می‌کنید تا بدانید اینترنت شما در مقایسه با دیگران در چه وضعیتی قرار دارد. علاوه بر این یک نمودار از وضعیت اتصال شما به نمایش می‌گذارد تا از کیفیت ارتباطتان با سرور در طول انجام تست مطلع شوید. البته اگر این اعداد و نمودارها برایتان نامفهوم باشد می‌توانید به بخش راهنما مراجعه کنید و توضیحات مربوط به هرکدام را بخوانید.

ورود به سایت TestMy.net

3. وبسایت M-Lab Internet Speed Test

سنجش سرعت دانلود اینترنت / تست سرعت اینترنت منطقه

شاید بهترین سایت تست سرعت اینترنت را بتواند M-Lab دانست. این تست سرعت متن‌باز توسط گروهی از محققان کامپیوتری با پشتیبانی گوگل توسعه داده شده است و دقیقا همان تستی است که زمانی که عبارت internet speed test را وارد گوگل کنید، به‌عنوان نتیجه اول و با دکمه آبی RUN SPEED TEST برایتان نشان داده می‌شود.

بزرگ‌ترین مزیت آن هم همین است که احتیاجی به حفظ کردن آدرس یا بوک‌مارک کردن سایت آن ندارید. همچنین خبری هم از تبلیغات نیست و تنها اطلاعاتی که از طرف شما با M-Lab به‌اشتراک گذاشته می‌شود نیز آدرس آی‌پی است. البته برخلاف برخی تست‌ها، این تست به‌شما اجازه انتخاب سرور را نمی‌دهد و به‌صورت خودکار اینکار را انجام می‌دهد.

ورود به سایت M-Lab Internet Speed Test

4. وبسایت Bandwidth Place

سنجش سرعت دانلود اینترنت / بهترین نرم افزار تست سرعت اینترنت

Bandwidth Place وبسایت بعدی برای تست سرعت اینترنت و در حقیقت یکی از قدیمی‌ترین ابزارها است. این سایت کار خود را از سال 2002 آغاز کرد و از سال 2013 نیز تست سرعت را با زبان HTML5 انجام می‌دهد و به همین خاطر نیازی به دانلود برنامه ندارد.

این ابزار به‌طور خودکار به سریع‌ترین سرور نزدیک شما متصل می‌شود و همچنین دارای سرورهای مختلفی در آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و خاورمیانه است و شما هرکدام را که خواستید می‌توانید به‌صورت دستی انتخاب کنید. همچنین پس از پایان تست نیز می‌توانید آن را با دیگران به‌اشتراک بگذارید.

ورود به وبسایت Bandwidth Place

تست اسپید یا همان تست سنجش سرعت دانلود اینترنت چیست؟

بهترین راه برای سنجش سرعت دانلود اینترنت، انجام تست اسپید اینترنت است. در بیشتر مواقع شرکت ارائه دهنده اینترنت (ISP) سرعت دانلود و آپلود شما را بر اساس بسته‌ای که خریداری کردید، وضعیت شبکه اطراف شما و یا قوانین خود محدود می‌کند. آن‌ها با استفاده از عباراتی مانند «سرعت تا» برای خود راه فرار ایجاد می‌کنند.

مثلا اگر به شما قول سرویسی با سرعتی تا 30 مگابیت بر ثانیه را داده باشند و نهایت سرعتی که شما دریافت می‌کنید از 28 مگابیت فراتر نرود آن شرکت می‌گوید از ابتدا هم اعلام کرده که سرعتی که ارائه می‌دهد تا 30 مگابیت است. ولی اگر سرعت شما به 10 مگابیت رسید آن وقت است که می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید زیرا سرویس شما از حدی که برایش پول پرداخت کردید پایین‌تر است.

تست سرعت در کنار سرعت دانلود و آپلود میزان پینگ شما را هم اندازه‌گیری می‌کند. اندازه‌گیری دو مورد اول کار حیاتی است. چون شرکت‌ها تمرکز خود را بر روی سرعت دانلود و آپلود معطوف و بیشتر تبلیغ آن‌ها را می‌کنند. در بسته‌ها اکثرا روی سرعت دانلود مانور داده می‌شود. ولی اگر به جزییات آن بسته دقت کنید می‌بینید در هر بسته سرعت آپلود کمتر از سرعت دانلود است. مثلا یک ISP می‌تواند سرعتی 8 مگابیتی داشته باشد اما سرعت آپلود آن، 1 مگابیت است.

روش کار تست های سنجش سرعت دانلود اینترنت چگونه است؟

وقتی تست سرعت را از طریق مرورگر یا یک نرم افزار تست سرعت اینترنت آغاز می‌کنید، یک پروسه چند مرحله‌ای شروع می‌شود. ابتدا موقعیت مکانی و نزدیک‌ترین سرور به شما مشخص می‌شود. برخی وبسایت‌ها و سرویس‌های تست سرعت اینترنت رادیویی مثل سایت اسپیدتست به کاربر اجازه تغییر سرور را می‌دهند. با شروع تست اسپید اینترنت، این وبسایت‌ها یک سیگنال ساده را به آن سرور می‌فرستند و پاسخ آن را دریافت می‌کنند. این فرایند در عرض چند صدم ثانیه انجام می‌شود.

پس از آن تست سرعت دانلود آغاز می‌شود. در این مرحله وبسایتی که تست را انجام می‌دهد چندین ارتباط مختلف را با سرور برقرار و سعی می‌کند حجم اندکی از دیتا را دانلود کند. در این مرحله دو مولفه سنجیده می‌شوند یک، مدت زمانی که دریافت آن دیتا طول می‌کشد و دو میزان سرعت سرویس شما حین انجام این کار. اگر تشخیص داده شود اینترنت شما توانایی دانلود با سرعت بیشتری را دارد، تعداد ارتباطات افزایش پیدا کرده و طبیعتا حجم دیتا دریافتی هم بیشتر می‌شود. هدف از این کار سنجش کیفیت و سرعت ارتباط اینترنت شماست تا معلوم شود هنگام دانلود چندین دیتا به صورت همزمان چگونه عمل می‌کند.

تصور کنید سرویس اینترنت شما یک بزرگراه است. در همه بزرگراه‌ها محدودیت سرعت داریم. در اینجا برقراری ارتباطات و اتصالات بیشتر مثل افزایش تعداد خطوط بزرگراه‌ است. با این کار محدودیت سرعت تغییری نمی‌کند ولی خودروهای بیشتر با تعداد زیادتری می‌توانند از بزرگراه عبور کنند، در نتیجه یک ماشین در یک بزرگراه چهار خطه سریع‌تر از یک بزرگراه دو خطه به مقصد خود می‌رسد.

وقتی تعداد صحیح اتصالات اینترنت شما مشخص شود، حجم اطلاعات دریافتی بیشتر و بیشتر می‌شود و سپس مقدار اطلاعاتی که طی مدت زمان معینی دانلود شده است، میزان سرعت دانلود شما خواهد بود. پس از آن نوبت به تست سرعت آپلود می‌رسد. پروسه انجام آن دقیقا مثل پروسه سنجش سرعت دانلود اینترنت است ولی اینبار این فرایند به صورت برعکس اجرا می‌شود. به جای دریافت دیتا از سرور به کامپیوتر شما، اطلاعات از کامپیوتر شما به سرور آپلود می‌شوند.

آیا تست سرعت اینترنت دقیق است؟

همانطور که می‌بینید تست سرعت فرایند ساده‌ای دارد ولی سنجش سرعت دانلود اینترنت شما به نت مشکل‌تر از آن است که فکر می‌کنید. مرحله اول که انتخاب یک سرور است را در نظر داشته باشید. در بیشتر مواقع این سرور ممکن است در نزدیکی و حتی در همان شهر محل سکونت شما باشد. چنین حالتی برای اینترنت شما ایده‌آل خواهد بود زیرا اطلاعاتی که دریافت و ارسال می‌کنید لازم نیست مسافت طولانی را طی کنند. شرکت‌های تجاری به خوبی از این موضوع آگاه هستند و می‌دانند این نزدیک بودن چقدر بر کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند تاثیر گذار است. به همین دلیل است که بعضی از آن‌ها مانند نتفلیکس از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده می‌کنند تا اطلاعات تا جایی که ممکن است در نزدیکی کاربران قرار داشته باشد.

تست اسپید اینترنت

ولی تمام سرویس‌ها و خدمات اینترنتی نمی‌تواند در نزدیکی شما باشد. بیشتر آن‌ها بر روی کامپیوترهایی قرار دارد که در آن سوی کشور یا حتی در کشورهای دیگر هستند و فاصله بسیار زیادی با شما دارند. از همین رو با وجود اینکه ممکن است نتایج تست سرعت اینترنت، به شما نشان دهد که سرعت اینترنت بسیار بالایی دارید، ولی ممکن است هنگامی که بخواهید یک فایل را از سروری که در محلی دورتر از شما قرار دارد دانلود کنید متوجه شوید سرعت دانلودتان کمتر از آن مقدار است. به همین دلیل در تست سرعت اینترنت، سرعتی بیشتر از آن چه که در دنیای اینترنت تجربه می‌کنید را مشاهده خواهید کرد.

بسیاری از کاربران هنگام استفاده از وبسایت‌ها و سرویس‌های سنجش سرعت اینترنت مثل نتفلیکس، گوگل و اکلا به نتایج متفاوتی دست پیدا می‌کنند که احتمالا دلیلش همین موضوع است. هرچقدر سرور به شما نزدیک‌تر باشد، سرعت بیشتری را در تست سرعت ثبت خواهید کرد. علاوه بر این ISP شما هم ممکن است قسمتی برای تست سرعت در وبسایت خود داشته باشد ولی زیاد نباید به آن اتکا کنید.

همچنین بخوانید :

تست‌های شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، سرعت را در بهترین حالت ممکن و با استفاده از سرورهایی نزدیک به شما که اغلب متعلق به همان شرکت ارائه دهنده هستند می‌سنجند و بیشتر برای تست سرعت اینترنت منطقه اطراف کاربرد دارند. به همین دلیل ممکن است سرعتی که در این تست‌ها به شما نشان داده می‌شود بالاتر از سرعتی باشد که در تست‌های گوگل و نتفلیکس ثبت می‌کنید. تست‌های ISP بیشتر جنبه نمایشی دارند و سرعت واقعی را نشان نمی‌دهند.

ethernet / اترنت

در مرحله دوم وبسایتی که تست را انجام می‌دهد سعی می‌کند با برقراری چندین ارتباط با سرور از نهایت توان اینترنت شما استفاده کند. در چنین حالتی اگر خود شما هم به طور جداگانه مشغول استفاده از اینترنت باشید دیگر امکان استفاده از بیشترین پهنای باند وجود نخواهد داشت. مثلا اگر همزمان که در حال تماشای یک فیلم یا ویدیو به صورت آنلاین هستید تست را شروع کنید، سرعتی که در انتها به شما نشان داده می‌شود پایین‌تر از سرعتی است که در شرایط عادی به دست می‌آید.

افزون بر این، روش اتصال و نوع دستگاهی که برای تست سرعت و برقراری ارتباط با اینترنت از آن استفاده می‌کنید هم در نتیجه موثر است. تست سرعت کامپیوتری که با کابل اترنت به مودم وصل شده نتیجه بهتری نسبت به تبلتی که از طریق وای‌فای به مودم متصل شده خواهد داشت زیرا وای‌فای سرعت کمتری نسبت به اترنت دارد. به همین دلیل ممکن است نتایج این تست‌ها در دستگاه‌های مختلفی که به یک شبکه اینترنت متصل هستند متفاوت باشد.

چطور تست سرعت دقیق‌تری بگیریم؟

دقت تست اسپید اینترنت به آن مولفه‌ای که می‌خواهید اندازه گیری کنید بستگی دارد. اگر می‌خواهید بدانید آیا ISP شما سرعتی که ادعا کرده را ارائه می‌دهد، تست را در بهترین شرایط ممکن انجام دهید، از یک کابل اترنت استفاده، نزدیک‌ترین سرور را انتخاب و هر فعالیت دیگری که ممکن است سبب اشغال پهنای باند شود را متوقف کنید. حتی شاید بهتر باشد قبل از شروع تست مودمتان را یک بار ریستارت کنید. اگر خود مودم دارای تست سرعت است، به جای مراجعه به سایر وبسایت‌ها از آن استفاده کنید. با این کار برخی از موانع احتمالی که در حین انجام تست ممکن است بر نتیجه آن اثر بگذارد حذف می‌شوند.

slow-internet-snail/ کاهش سرعت اینترنت

اما اگر می‌خواهید سرعت واقعی را بسنجید، تست را از طریق مرورگر یا برنامه‌های سرعت‌سنج اینترنت انجام دهید. می‌توانید سروری را انتخاب کنید که دورتر از محل شما باشد. همچنین اگر به طور مداوم یک یا دو ویدیو یا فایل صوتی را به صورت آنلاین پخش می‌کنید قبل از شروع تست آن‌ها را اجرا کنید.

در نهایت گذشته از این که تست را تحت چه شرایطی انجام دهید، هرگز نمی‌توانید به نتیجه کاملا دقیقی دست پیدا کنید ولی می‌شود به نتیجه راضی کننده‌ای دست پیدا کرد که حس کنجکاوی شما را ارضا کند یا اینکه معلوم شود شرکت ارائه دهنده اینترنت سر شما را کلاه گذاشته یا خیر.

جمع بندی

با تست سرعت اینترنت می‌توانید درک دقیق‌تری از وضعیت اینترنت و مشکلات احتمالی آن به دست بیاورید. ما در این مطلب سعی کردیم بهترین روش های تست سرعت اینترنت را که کار با آن‌ها بسیار آسان است، به شما معرفی کنیم. آیا تا کنون از نرم افزار یا سایت تست اسپید اینترنت استفاده کرده‌اید؟ آیا از وضعیت اینترنت خود راضی هستید؟ نظرات خود را می‌توانید در پایین صفحه با ما درمیان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
هادی
.
05 بهمن 1398، 01:24
پاسخ
0
0
واقعا عالی بود، همه ی سایت های تست سرعت نت می.گفتن سرعتت خیلی پایینه ? مگه نمیدونن اینجا ایرانه
avatar
دیبا
.
04 بهمن 1398، 18:31
پاسخ
0
0
این مقالتون خیلی عالی بود و کاربردی
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402