گلکسی نوت 10 و نسخه پلاس آن رونمایی شد؛ مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس / Samsung Galaxy Note 10
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سامسونگ گلکسی نوت 10 به همراه Note 10 Plus به تازگی معرفی شده‌اند. برای آشنایی با مشخصات گلکسی نوت 10 سامسونگ به همراه قیمت آن و زمان پیش فروش و تاریخ عرضه با ما همراه باشید.

بالاخره زمان رونمایی گلکسی نوت 10 فرا رسید و این شرکت کره‌ای برای اولین بار، دو نسخه از گوشی‌های نوت خود را معرفی کرده است. یکی از این گوشی‌ها گلکسی نوت 10 و دیگری گلکسی نوت 10 پلاس است. البته یک نسخه سومی هم وجود دارد که نسخه 5G این گوشی‌ها است. Note 10 Plus را در واقع باید همان دنباله واقعی نوت دانست چراکه سایز صفحه نمایش آن مشابه نوت 9 است و تمامی مشخصات نوت واقعی را در اختیار دارد. این در حالی است که نسخه معمولی چیزی شبیه به گلکسی اس 10 با ویژگی‌های گوشی‌های نوت همچون قلم استایلوس است.

samsung-galaxy-note-10-note-10-plus-46 / پیش فروش نوت 10

از تغییرات اصلی گلکسی نوت 10 می‌توان به رنگ رنگین کمانی قسمت پشتی، حذف جک هدفون از هر دو نسخه، داشتن چهار دوربین در نسخه پلاس و نبود درگاه میکرو اس دی در نسخه معمولی اشاره کرد. در این مطلب به بررسی مشخصات و قیمت گلکسی نوت 10 به همراه تاریخ عرضه و زمان پیش فروش آن خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • مشخصات گلکسی نوت 10
  • طراحی سامسونگ گلکسی نوت 10
  • دوربین گوشی نوت 10 و نوت 10 پلاس
  • قابلیت های جدید قلم اس پن گلکسی Note 10
  • قابلیت DeX و سایر ویژگی های گوشی های گلکسی نوت 10 سامسونگ
  • تاریخ عرضه نوت 10 سامسونگ
  • قیمت گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ

 


مشخصات گلکسی نوت 10


سامسونگ این بار هم از نظر مشخصات گلکسی نوت 10 چیزی را کم نگذاشته است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات نوت 10 را مشاهده کنید.

مشخصهمشخصات نوت 10مشخصات نوت 10 پلاس
صفحه نمایش6.3 اینچ امولد، 2280×1080  پیکسل6.8 اینچ امولد، 3040×1440  پیکسل
تراکم پیکسل401 پی پی آی498 پی پی آی
ابعاد151×71.8×7.9 میلی متر162.3×77.2×7.9 میلی متر
وزن168 گرم196 گرم
نرم افزاراندروید 9 پایاندروید 9 پای
دوربین اصلی

12 مگاپیکسل عریض

16 مگاپیکسل فوق عریض

12 مگاپیکسل تله فوتو

12 مگاپیکسل عریض

16 مگاپیکسل فوق عریض

12 مگاپیکسل تله فوتو

سه بعدی تشخیص عمق

دوربین سلفی10 مگاپیکسل10 مگاپیکسل
ضبط ویدیو4K4K
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 855 یا سامسونگ اگزینوس 9825کوالکام اسنپدراگون 855 یا سامسونگ اگزینوس 9825
ذخیره سازی256 گیگابایت256 یا 512 گیگابایت
رم812
میکرو اس دیپشتیبانی نمی‌کندتا 1 ترابایت
باتری3500 میلی آمپر ساعتی4300 میلی آمپر ساعتی
حسگر اثر انگشتدرون نمایشگردرون نمایشگر
اتصالUSB-CUSB-C
جک هدفوننداردندارد
ویژگی‌های خاصقلم استایلوس، اشتراک شارژ بی سیم

حفره درون نمایشگر، مقاومت در برابر آب (IP 68)

قلم استایلوس، اشتراک شارژ بی سیم

حفره درون نمایشگر، مقاومت در برابر آب (IP 68)

قیمت949 دلار1099 دلار
اگر بخواهیم به تفاوت مشخصات گلکسی نوت 10 و Note 10 پلاس بپردازیم، واضح ترین تفاوت در بزرگ‌تر بودن نسخه پلاس و داشتن صفحه نمایش 6.8 اینچی در برابر نمایشگر 6.3 اینچی Note 10 و وزن 28 گرم بیشتر آن است. همچنین نسخه پلاس یک دوربین اضافی برای ویدیوهای واقعیت افزوده و نقاشی دارد. از نظر باتری در مشخصات نوت 10 پلاس می‌بینیم که این گوشی باتری 4300 میلی آمپری دارد که 800 میلی آمپر بیشتر از نسخه معمولی است. رم این نسخه هم 12 گیگابایت است که 4 گیگابایت بیشتر از رم 8 گیگابایتی نسخه معمولی گوشی است و همچنین می‌توانید نسخه پلاس را در دو نسخه 256 یا 512 گیگابایتی تهیه کنید. در نسخه معمولی، محدود به حافظه 256 گیگابایت هستید و با توجه به اینکه نسخه معمولی بر خلاف نسخه پلاس از میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌کند، همواره مجبور به استفاده از این ظرفیت محدود هستید.

 


طراحی سامسونگ گلکسی نوت 10


نوت 10 مانند بیشتر گوشی‌ها، از جنس شیشه و فلز است اما این بار سامسونگ تاکید زیادی روی کیفیت کلی گوشی داشته است. شاید بتوانید مشخصات بهتری را در گوشی اندرویدی دیگری پیدا کنید، اما قطعا نمی‌توانید چیزی به چنین زیبایی و راحتی پیدا کنید. حاشیه‌های گوشی تا حد ممکن کمتر شده‌اند و حتی حفره درون نمایشگر که دوربین سلفی را در خود جا می‌دهد، به وسط بالای نمایشگر نقل مکان کرده و نسبت به اس 10 کوچک‌تر است. حسگر اثر انگشت هم در زیر صفحه نمایشگر قرار دارد و به نظر می‌رسد کمی بالاتر از جایی که در اس 10 بود، قرار دارد ولی بزرگ‌تر نشده است. قلم استایلوس هم طراحی زیبایی دارد. در این گوشی سه دوربین در پشت گوشی به صورت عمودی قرار گرفته‌اند.

181-samsung-galaxy-note-10-note-10-plus / تاریخ عرضه نوت 10

اما مهم‌تر از همه این‌ها، از طراحی دستگاه‌ها معلوم است که با گوشی‌های نوت طرف هستیم. گوشه‌ها به جای اینکه گرد باشند، مربعی هستند و قلم استایلوس هم در جای خود قرار گرفته است. نسخه پلاس بسیار بزرگ و در عین حال، باریک است. از سوی دیگر، اگر همیشه می‌خواستید یک نوت و قلم استایلوس داشته باشید اما علاقه‌ای به سایز بزرگ آن ندارید، می‌توانید این بار نسخه معمولی گلکسی Note 10 را انتخاب کنید که اندکی عریض‌تر از گلکسی اس 10 است.

صفحه نمایش این گوشی‌ها هم از نوع HDR پلاس اولد هستند. سامسونگ در مورد رفرش ریت این گوشی‌ها سخنی به میان نیاورده است که احتمالا به معنی این است که  وان پلاس 7 پرو هنوز هم روان‌ترین گوشی هنگام اسکرول کردن خواهد بود.

samsung-galaxy-note-10-note-10-plus-10 / گلکسی نوت 10 سامسونگ

این بار دیگر شاهد حضور جک هدفون نیستیم و طبق ادعای سامسونگ، این فضای بیشتر برای افزایش ظرفیت باتری به کار رفته است و بیش از 70% مالکان گوشی‌های سری اس و نوت از جک هدفون استفاده نمی‌کردند. اینکه سامسونگ همیشه جک هدفون را در گوشی‌های خود حفظ می‌کرد، نکته مثبتی بود که خب هر چیز خوبی بالاخره به پایان می‌رسد. سامسونگ یک هدفون USB نوع C را درجعبه گوشی عرضه خواهد کرد که البته دانگلی همراهش نخواهد بود.

سامسونگ علاوه بر کنار گذاشتن جک هدفون، دکمه اضافی بیکسبی را هم حذف کرده است. این بار بیکسبی با نگه داشتن دکمه پاور فعال می‌شود. دوبار فشار دادن دکمه پاور هنوز هم باعث اجرای دوربین می‌شود. تمامی دکمه‌ها در سمت چپ گوشی قرار دارند که کمی عجیب است، اما عادت کردن به آن آسان است و حتی شاید افراد چپ دست از این مورد خوششان بیاید.

samsung-galaxy-note-10-note-10-plus-23 / مشخصات گوشی گلکسی نوت 10

طبق اعلام سامسونگ، گوشی Note 10 پلاس دارای باتری 4300 میلی آمپر ساعتی خواهد بود و نسخه معمولی از باتری 3500 میلی آمپری استفاده می‌کند اما هنوز تست‌های لازم برای تخمین طول عمر باتری صورت نگرفته است. هر دوی این مقادیر بیشتر از باتری‌های 4100 میلی آمپر ساعتی اس 10 پلاس و 3400 میلی آمپر ساعتی اس 10 است. هر دو گوشی Note 10 از USB PD استاندارد برای شارژ سریع استفاده می‌کنند و نسخه پلاس می‌تواند با آداپتورهای تا 45 واتی هم شارژ شود. البته شارژر گوشی که در جعبه قرار دارد، فاقد چنین قدرتی است.

 


دوربین گوشی نوت 10 و نوت 10 پلاس


در بخش دوربین باید گفت که سامسونگ تغییرات اندکی را نسبت به دوربین‌های گلکسی اس 10 اعمال کرده است. یک دوربین سلفی تکی 10 مگاپیکسلی در قسمت جلو و 3 لنز در پشت گوشی تعبیه شده که لنز زاویه گسترده 16 مگاپیکسلی، اصلی 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 12 مگاپیکسلی را شامل می‌شوند. درست مانند گوشی‌های اس 10، شما می‌توانید بین لنزهای عقب گوشی سوییچ کنید. نکته جالب این است که سامسونگ از دوربین دوگانه در بخش جلوی گوشی استفاده نکرده و دلیل آن را هم وجود نرم افزار بهتر برای ثبت تصاویر پرتره اعلام کرده است. برای آشنایی با بهترین گوشی‌ها از نظر دوربین در 2019 می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

galaxy-note10-in-depth_main_12-camera / دوربین نوت 10

سامسونگ یک دوربین سه بعدی زمان پرواز (ToF) هم به نوت 10 پلاس اضافه کرده است. نقطه بسیار عالی این دوربین، ویژگی‌های واقعیت افزوده AR Doodle آن است که سامسونگ در مراسم رونمایی، این ویژگی را نشان داد. شما می‌توانید با قلم استایلوس اشیایی را در فضای سه بعدی ترسیم کنید، به طوری که در همان‌جا بمانند یا آن‌ها را به چهره شخصی متصل کنید تا هنگام حرکت کردن، با آن‌ها حرکت کنند. همچنین یک اسکنر سه بعدی هم معرفی شد که می‌توانید با استفاده از آن فایلی را ایجاد کنید تا بعدا آن را به صورت سه بعدی چاپ کرده یا کاراکترهای سه بعدی را در تصاویر خود قرار دهید. این مورد زیاد دقیق به نظر نمی‌رسید اما استفاده از آن باید سرگرم کننده باشد.

samsung-galaxy-note-10-note-10-plus-54 / سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاسسامسونگ تلاش‌های بیشتری در راستای بهبود قابلیت‌های ویدیویی گوشی‌های جدید خود کرده است. این شرکت قابلیت لایو فوکوس برای تار کردن پس زمینه را به عنوان یک ویژگی اختیاری اضافه کرده و ثبات ویدیو را هم افزایش داده است. اما یک ویژگی که بسیار هیجان انگیز است، قابلیت زوم میکروفون است. با استفاده از سه میکروفون، این گوشی‌ها تلاش می‌کند تا صدا را از جایی که دوربین گوشی ضبط می‌کند ثبت کند. این یعنی وقتی به شخصی که در حال صحبت است زوم کنید، صدای او بلندتر می‌شود. سامسونگ برنامه ادیتور ویدیوی خود را هم بهبود بخشیده است.

195-samsung-galaxy-note-10-note-10-plus / مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10

 


قابلیت های جدید قلم اس پن گلکسی Note 10


قلم اس پن هم قابلیت‌های بیشتری را نسبت به قبل به دست آورده است. هنوز هم می‌توان از آن به عنوان کنترلی برای عکس گرفتن یا تعویض اسلایدهای پاورپوینت استفاده کرد، اما اکنون سامسونگ یک ژیروسکوپ و شتاب سنج هم به آن اضافه کرده است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا بتوانید آن را مانند یک چوب جادو استفاده کنید. اما در بررسی‌های صورت گرفته این مورد کمی تاخیر داشت و عجیب بود. در حال حاضر قلم اس پن به خوبی با اپلیکیشن دوربین کار کرده و به شما اجازه تغییر حالت‌ها و تغییر زوم را می‌دهد. سامسونگ اعلام کرده است که یک SDK ارائه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های بیشتری بتوانند از این ویژگی استفاده کنند.

samsung-galaxy-note-10-note-10-plus-1 / مشخصات نوت 10 پلاس

یکی دیگر از ویژگی‌های اس پن، قابلیت تبدیل دست نوشته به متن است. این کار با زدن روی ناحیه نوشته شده و زدن یک دکمه روی صفحه نمایش صورت می‌گیرد. شما می‌توانید این نوشته را به یک فایل مایکروسافت ورد تبدیل کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید.

samsung-galaxy-note-10-note-10-plus-46 / پیش فروش نوت 10

 


قابلیت DeX و سایر ویژگی های گوشی های گلکسی نوت 10 سامسونگ


DeX یک رابط کاربری دسکتاپ است که توسط گوشی سامسونگ هنگام وصل کردن دستگاه خود به یک مانیتور یا لپ تاپ اجرا می‌شود. در نسخه جدید این گوشی‌ها شاهد برنامه‌های اختصاصی برای مک و ویندوز هستیم. این یعنی می‌توانید گوشی خود را به لپ تاپ وصل کرده و پنجره‌ای با تمام اپلیکیشن‌های خود مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید به راحتی فایل‌ها را از طریق کشیدن و رها کردن بین گوشی و کامپیوتر جابه‌جا کنید. سامسونگ اعلام کرده است که این برنامه‌ها با گلکسی اس 10 کار نخواهند کرد.

Samsung-Galaxy-Note-10-Plus-DeX-Mode-2-1200x675 / ویژگی های نوت 10

سامسونگ از ویژگی Your Phone مایکروسافت هم در ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن را به راحتی از طریق تنظیمات سریع فعال کنید. یک نسخه جدید هم از نرم افزار بهینه‌سازی بازی وجود دارد که از هوش مصنوعی برای بهینه سازی شرایط، بسته به نوع بازی که در حال انجام آن هستید، استفاده می‌کند. یک گزینه هم برای گیمرهای پی سی وجود دارد تا بتوانند از اکانت سامسونگ خود برای پخش بازی‌هایشان از کامپیوتر ویندوز استفاده کرده و آن را روی Note 10 خود بازی کنند. ضبط کننده صفحه نمایش هم وجود دارد که اجازه می‌دهد تا با استفاده از قلم اس پن روی ویدیوها متن بنویسید.

 


تاریخ عرضه نوت 10 سامسونگ


گلکسی نوت 10 و Note 10 پلاس از تاریخ 8 آگوست 2019 (17 مرداد 1398) قابل پیش خرید هستند و تاریخ عرضه نوت 10 هم 23 آگوست (1 شهریور 1397) خواهد بود. در آمریکا این گوشی‌ها در رنگ‌های سفید، سیاه و رنگین کمانی عرضه خواهد شد. رنگ صورتی هم در بریتانیا و و رنگ قرمز در برخی کشورهای دیگر موجود خواهند بود. همچنین نسخه پلاس هم به رنگ آبی که پشت رنگین کمانی دارد، برای کاربران آمریکایی که از Samsung.com یا Best Buy خرید کنند، عرضه می‌شود.

samsung-galaxy-note-10-note-10-plus-4-2 / تاریخ عرضه نوت 10

اگر هر کدام از گلکسی Note 10ها را از Samsung.com یا برخی از اپراتورهای مشخص خریداری کنید، میزانی اعتبار دریافت می‌کنید که می‌توانید در دستگاه‌های سامسونگ خود مانند گلکسی بادز و گلکسی واچ اکتیو 2 خرج کنید. سامسونگ 100 دلار برای خرید نسخه معمولی و 150 دلار برای Note 10 پلاس اعتبار می‌دهد.

 


قیمت گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ


قیمت گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ 949 دلار و با مشخصات ثابت است: 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی. قیمت گلکسی نوت 10 پلاس هم از 1099 دلار برای 12 گیگابایت رم و 256 گیگاباتی فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود. قیمت این گوشی با حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایت 100 دلار گرانتر و 1199 دلار است.

samsung-galaxy-note-10-note-10-plus-4-2 / قیمت گوشی گلکسی نوت 10

همانطور که گفتیم یک نسخه 5G هم از گلکسی Note 10 وجود خواهد داشت. قیمت گلکسی نوت 10 نسخه 5G هم 1299 دلار خواهد بود که مشابه قیمت نسخه 5G گلکسی اس 10 است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
Mohammad
.
28 مرداد 1398، 23:34
پاسخ
0
0
قیمتش چنده عایا؟؟
avatar
توماج تیموری
.
30 مرداد 1398، 11:56
پاسخ
0
0
@Mohammad
سلام دوست عزیز قیمت مدل پایه تقریبا بالای 11 میلیون میشه.
avatar
سهیل
.
23 مرداد 1398، 16:18
پاسخ
0
0
به نظر من سامسونگ هیچ نوآوری ای دیگه نداره و هی فقط دوربین قوی میکنه و کارای تکراری انجام میده
avatar
سهیل
.
21 مرداد 1398، 15:07
پاسخ
0
0
واقعا این گوشی ها بی نظیرن.. ما که در حد یه مشخصات خوندن و حسرت خوردن که چرا نمیتونیم بخریمشون ازشون مجبوریم بگذریم! تا 1 ترا میکرو اس دی ساپورت میکنه لامصب :( سامسونگ با تولید گلکسی نوت 10 رسما روی اپل رو کم کرد.. دمش گرم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402