اپلیکیشن خبرخوان چیست ؛ معرفی 10 برنامه خبری اندروید فارسی و انگلیسی

بهترین اپلیکیشن خبرخوان اندروید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر تمایل دارید از طریق گوشی خود اخبار روز ایران و دنیا را به صورت لحظه‌ای پیگیری کنید، استفاده از اپلیکیشن خبرخوان موبایل به شما پیشنهاد می‌شود. با پلازا همراه باشید تا 5 اپلیکیشن خبری اندروید برتر موجود در بازار را با هم مرور کنیم.

اپلیکیشن خبری اندروید/ khabarkhan

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، عموما اغلب افراد برای آنکه از اخبار روز دنیا مطلع شوند از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند. درواقع در عصر فناوری نقش روزنامه‌ها به مراتب کمتر شده و کاربران ترجیح می‌دهند از موبایل خود اخبار لحظه‌ای دنیا را پیگیری کنند. در این میان استفاده از نرم‌ افزار خبرخوان برای دنبال کردن و مطلع شدن خبرها به شدت توصیه می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از خبرخوان موبایل از قیمت روز سکه، ارز و طلا آگاه شده و خبرهای مختلف اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و … را پیگیری کنید. پیش‌تر در پلازا مقاله‌ای در خصوص معرفی بهترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن خبرخوان دنیا به نام فیدلی را منتشر کرده‌ایم اما این بار قرار است به برترین اپلیکیشن های خبرخوان فارسی و خارجی اشاره کنیم.

بهترین اپلیکیشن خبری اندروید

چنانچه یک گوشی اندرویدی دارید و تمایل دارید اخبار مختلف را از گوشی خود دنبال کنید، می‌توانید از برنامه های خبرخوان متنوعی که در حال حاضر در دنیای دیجیتال موجود هستند استفاده کنید. با پلازا همراه باشید تا در ادامه 10 اپلیکیشن خبر خوان فارسی و انگلیسی را با هم مرور کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


خبرخوان چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟


خبرخوان یک سیستم آگاهی‌دهنده است که بلافاصله پس از آنکه مطالب یک وبسایت یا وبلاگ به‌روز شد، به مشترکین خود اطلاع می‌دهد. خبرخوان که آن را با RSS نیز معرفی می‌کنند مخفف عبارت Rich Site Summary بوده و ایده جالبی است که برای اولین بار حدود 12 سال پیش توسط یکی از مسئولان شرکت اپل ارائه شد. سیستم خبرخوان یا همان RSS به گونه‌ای است که کاربر می‌تواند با استفاده از مرورگرهای وب مختلف و کلیک بر روی لوگوی RSS وبسایت موردنظر، دسترسی سریعی به آخرین اخبار و مطالب به‌روز آن سایت داشته باشد. RSS فایلی با فرمت XML است و چکیده‌ای از مطالب به‌روز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

خبرخوان چیست

تصور کنید که روزانه حدود 10 وبسایت مختلف را چک کرده و مطالب آن را مطالعه می‌کنید. حال اگر بخواهید هر روز به تک تک این وبسایت‌ها سر زده و چک کنید که آیا مطلب جدیدی روی سایت گذاشته شده است یا خیر، مطمئنا وقت زیادی را از شما می‌گیرد. مضاف براینکه باز کردن هر صفحه از یک سایت، تبلیغات، تصاویر و قالب‌های گرافیکی متعددی را به کاربر تحمیل می‌کنند که علاوه برآنکه زمانی برای لود شدن می‌‌خواهند، از پهنای باند اینترنت کاربر نیز استفاده می‌کنند. در نتیجه اگر می‌خواهید که با تمام این موارد مقابله کرده و مطالب جدید و به‌روز هر سایت را خیلی سریع و آسان دریافت کنید، بهترین کار استفاده از سیستم خبرخوان است. اغلب سایت‌ها یک آدرس مشخص برای خوراک یا فید مطالبشان دارند که کافی است کاربر با وارد کردن این لینک در مرورگر خود و اجرای نرم‌افزار خبرخوان به راحتی به اخبار و مطالب آپدیت شده دسترسی پیدا کند.

اپلیکیشن خبری اندروید/ khabarkhan

به خاطر داشته باشید چانچه از یک نرم‌افزار خبرخوان استفاده می‌کنید، دیگر لازم نیست برای دریافت خبرنامه یک سایت، آدرس ایمیل خود را وارد کرده و هرزنامه یا Spam دریافت کنید. درواقع شما می‌توانید با استفاده از RSS بدون وارد کردن آدرس ایمیل، اطلاعات موردنیاز خود را کسب کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از اپلیکیشن خبرخوان، امکان دریافت متن اخبار به صورت آنلاین و مطالعه خبرها در حالت آفلاین است.

 


5 اپلیکیشن خبر خوان فارسی برتر


این روزها که استفاده از گوشی‌های موبایل به مراتب خیلی زیاد شده است، در حقیقت کاربران خیلی از کارهای خود را از طریق گوشی خود انجام داده و بسیاری از اخبار را از اینترنت گوشی خود پیگیری می‌کنند. در این میان اپلیکیشن خبرخوان اندروید یکی از نرم ‌افزارهایی است که برای پیگیری اخبار و مطالب به‌روز یک سایت بسیار مفید و ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه 5 اپلیکیشن خبرخوان اندروید را که در حال حاضر جزو بهترین‌ها هستند را با هم مرور خواهیم کرد.

نرم افزار خبرخوان/ khabarkhan-app

 

اپلیکیشن خبر خوان آخرین خبر

اپلیکیشن خبرخوان

«آخرین خبر» اولین اپلیکیشن خبرخوان اندروید است که در حال حاضر یکی از برترین و قدرتمندترین اپلیکیشن‌های خبری اندروید محسوب می‌شود. این خبرخوان موبایل بیش از 24 بخش دارد که در 24 ساعت شبانه‌روز به صورت پیوسته به‌روز می‌شوند. این نرم‌ افزار خبری اندروید بخش‌هایی نظیر خبرهای فوری و مهم، دنیای ورزش، جدول لیگ‌های ایران و جهان، دنیای ویدیو و اخبار برگزیده را به خوبی پوشش داده و کاربر می‌تواند به‌راحتی و روزانه به جدیدترین اخبار ایران و جهان دسترسی داشته باشد. از مزایای این خبرخوان اندروید می‌توان به امکان مطالعه آفلاین اخبار سیاسی، اقتصادی، فناوری، حوادث و … اشاره کرد. همچنین کاربران این نرم‌ افزار قادر خواهند بود که از قیمت به‌روز دلار، سکه، خودرو و موبایل اطلاع کسب کرده و گزارش تصویری، عکس خبری، موسیقی و موزیک ویدیوهای به‌روز را تماشا کنند. شما می‌توانید این نرم ‌افزار خبری اندروید را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن خبر خوان آخرین خبر

 

نرم افزار خبر خوان برترین ها

اپلیکیشن خبری اندروید «برترین‌ها»، با بیش از 500 هزار بار دانلود جزو یکی از برترین و پرطرفدارترین خبرخوان های اندروید محسوب می‌شود. این اپلیکیشن خبرهای روز در حوزه‌های مختلف نظیر سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگ و هنر، دانش و فناوری و … را به خوبی پوشش داده و یک بانک اطلاعاتی از انواع مشاغل در تهران را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از مزایای برترین‌ها می‌توان به امکان ذخیره مطالب موردعلاقه و مرور آنها به صورت آفلاین و همچنین امکان شخصی‌سازی پیشخوان اخبار و مطالب اشاره کرد. شما می‌توانید با استفاده از خبرخوان موبایل «برترین‌ها» از نقشه لحظه‌ای ترافیک تهران، وضعیت آب و هوا و شاخص آلودگی هوا، نرخ لحظه‌ای طلا، سکه و ارز و قیمت روزانه خودروهای داخلی و وارداتی تنها با یک کلیک آگاه شوید.

دانلود نرم افزار خبر خوان برترین‌ها

 

اپلیکیشن خبرخوان خبر فوری

اپلیکیشن خبری اندروید/ khabarkhan

در میان خبرخوان‌های فارسی اندرویدی مختلفی که در حال حاضر برای استفاده کاربران وجود دارد، «خبر فوری» یکی از خبرخوان‌های قدرتمند است که با رابط کاربری مناسب، امکانات خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. کاربران اندروید می‌توانند با دانلود خبرخوان «خبر فوری» به اخبار روز ایران و دنیا دست پیدا کرده و از قیمت روز ارز، سکه، طلا و خودرو به صورت لحظه‌ای اطلاع کسب کنند. مضاف بر این در اپلیکیشن خبر فوری کاربر می‌تواند اخبار موردعلاقه خود را در سرویس‌های مختلف به صورت تفکیک شده مشاهده کند.

دانلود اپلیکیشن خبرخوان خبر فوری

 

برنامه خبرخوان موبایل دکه

خبرخوان «دکه» درواقع جایگزینی برای دکه‌های روزنامه فروشی است. این اپلیکیشن که ابتدا در نسخه iOS روانه بازار نرم‌افزارهای موبایلی شد، در حال حاضر برای سیستم عامل اندروید نیز عرضه شده است و مهم‌ترین و تازه‌ترین اخبار روز را از منابع مختلف در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. این خبرخوان موبایل در دهمین جشنواره وب و موبایل ایران در بخش اخبار و مجلات به انتخاب داوران، برنده شد. دکه آخرین اخبار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، علمی و فناوری را پوشش داده و آخرین قیمت طلا و ارز را به اطلاع کاربران خود می‌رساند.

برنامه خبرخوان موبایل دکه

 


5 اپلیکیشن اندروید خبرخوان خارجی برتر


در این قسمت هم به معرفی 5 اپلیکیشن اندروید خبرخوان می‌پردازیم.

 

برنامه خبرخوان اندروید Aggregator

Aggregator یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن های خبرخوان اندروید محسوب می‌شود. شما می‌توانید بسیاری از وبسایت‌ها را دنبال کرده و آخرین اخبار آن‌ها را در فید خود مشاهده کنید. این اپلیکیشن از RSS و Atom پشتیبانی می‌کند، تم‌های روشن و تاریک دارد و ازفایل‌های OPML هم پشتیبانی می‌کند. این نرم افزار خبرخوان از طراحی متریال بهره برده و استفاده از آن خیلی آسان است. Aggregator کاملا رایگان بوده و هیچ تبلیغاتی در آن وجود ندارد که این امر همیشه نکته مثبتی است. البته این برنامه به اندازه بقیه محبوب نیست که واقعا دلیلش را نمی‌دانیم زیرا با یک اپلیکیشن خبر خوان ساده و دارای ویژگی‌های خوب روبه‌رو هستیم.

دانلود برنامه خبرخوان اندروید Aggregator

 

نرم افزار خبری اندروید Feedly

Feedly یکی از بهترین برنامه های خبرخوان موبایل است. این برنامه شبیه یک خبرخوان استاندارد عمل می‌کند و می‌توانید تعدادی از منابع خبری که دوست دارید را در آن پیدا کنید. این نرم افزار خبری اندروید موارد دیگری مانند پشتیبانی کراس پلتفرم، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث مثل Evernote، توییتر، فیسبوک، پینترست، لینکدین و … را ارائه می‌دهد. تمامی این موارد به صورت رایگان و بدون خرید درون برنامه‌ای هستند. یک گزینه اشتراک وجود دارد ولی اگر واقعا نیازی به فونت‌های ویژه و پشتیبانی از Evernote ندارید، می‌توانید اشتراک را خریداری نکنید.

دانلود نرم افزار خبری اندروید Feedly

 

اپلیکیشن خبرخوان اندروید Flipboard

Flipboard را می‌توان بهترین اپلیکیشن خبری اندروید محسوب کرد. این برنامه انیمیشن‌ها و رابط کاربری روانی دارد و عملکرد آن هم بسیار خوب است. این اپلیکیشن خبرخوان دارای تمامی ویژگی‌های اساسی است که نیازی به ذکر آن‌ها نیست؛ البته Flipboard به اندازه Feedly قدرتمند نیست، اما با این وجود کنترل آن بهتر بوده و قطعا بهتر به نظر می‌رسد. این برنامه یک Daily Edition هم دارد که مجموعه‌ای از خبرها را از تمام منابع شما جمع آوری کرده و نشان می‌دهد. این اپلیکیشن خبری اندروید شبیه یک مجله برای موبایل است که شما انتخاب می‌کنید چه چیزی درون آن باشد.

دانلود اپلیکیشن خبرخوان اندروید Flipboard

 

اپلیکیشن خبری اندروید Inoreader

Inoreader یکی از گزینه‌های متفاوت این لیست است. این برنامه خبری دارای دسته‌بندی‌هایی است که شما چیزهایی که از آن دسته‌ها برای نمایش در فید خبری خود می‌خواهید را انتخاب می‌کنید. برخی از دیگر ویژگی‌های این برنامه شامل ذخیره کردن اخبار برای مطالعه در زمانی دیگر، آرشیو کردن مقالات، همگام‌سازی بین دستگاه‌ها و … است. این برنامه از طراحی متریال بهره می‌برد که استفاده از آن را راحت و رنگین می‌کند. اپلیکیشن خبری اندروید Inoreader هم رایگان و بدون خرید درون برنامه‌ای است؛ البته گزینه اشتراک پولی هم وجود دارد که برخی ویژگی‌های بیشتر مانند نبود تبلیغات، پشتیبانی از پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و … می‌شود.

دانلود اپلیکیشن خبری اندروید Inoreader

 

اپلیکیشن اندروید خبرخوان News360

News360 یک نرم افزار خبری شخصی‌سازی شده است. شما اخبار را می‌خوانید و درباره چیزی که می‌بینید، بازخورد ارسال می‌کنید. این برنامه خبرخوان رفته رفته درباره چیزهایی که می‌خواهید بخوانید هوشمندتر می‌شود. News360 از ویژگی‌هایی مانند رابط کاربری مناسب، یکپارچه سازی شبکه‌های اجتماعی، خواندن آفلاین و پشتیبانی کراس پلتفرم از هر سیستم عامل دسکتاپ که یک مرورگر دارد، پشتیبانی می‌کند. دانلود و استفاده از این اپلیکیشن خبرخوان رایگان است، اما تبلیغات دارد.

دانلود اپلیکیشن اندروید خبرخوان News360

 

قطعا استفاده از این 10 اپلیکیشن خبرخوان اندروید می‌تواند باعث شود بتوانید در مدتی زمانی کوتاه، مروری بر اخبار حوزه‌های مورد علاقه خود داشته باشید. در این مطلب سعی کردیم تا علاوه بر معرفی 5 نرم افزار خبری فارسی، 5 اپلیکیشن خبر خوان اندروید خارجی را هم معرفی کنیم. شما هم اگر از برنامه‌ای خاص برای مرور اخبار استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
علی
.
01 آبان 1400، 08:33
پاسخ
0
0
خیلی ممنون محتوای جالبی بود این روز ها که طرف حتی از تبلیغات لوله بازکنی برچسب ها استفاده نمیکنه و اینترنتی سفارش میده دیگه طرح صیانت از فضای مجازی نباید این راحتی و سرعت توی کارها رو از مردم بگیره امیدوارم یه فکری به حال مردم بکنن طرف الان برای لوله بازکنی هم اینترنتی سفارش میده چه برسه به سایر کارهای مهم که به اینترنت وابسته هستن
avatar
سجاد
.
29 مهر 1398، 00:17
پاسخ
0
0
خدایی نرم افزار های rss توی دنیای به ابن شلوغی نیاز مبرمه
avatar
میلاد
.
28 مهر 1398، 00:10
پاسخ
1
1
خبر فوری بسیار اپ خوبی هست. درسته الان بیشتر خبرها رو میشه از تلگرام و اینستا دنبال کرد ولی اگه دنبال یه اپ خوب برای دنبال کردن اخبار روز باشیم به نظرم خبر فوری گزینه مناسبی هست
avatar
علی رضا
.
25 مهر 1398، 17:46
پاسخ
0
1
من به مدت خیلی این اپلیکیشن های خبرخوان رو دنبال میکردم. خیلیاشون زود از کار میفتادن و نیاز به اپدیت داشتن امیدوارم اینا اینطوری نباشن.
avatar
Omid
.
25 مهر 1398، 15:51
پاسخ
0
0
اپای خوب بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402