آموزش وصل کردن دسته PS4 و Xbox One به گوشی آیفون

وصل کردن دسته PS4 به ایفون / اتصال دسته PS4 به گوشی اپل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

وصل کردن دسته ایکس باکس و PS4 به ایفون یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های دارندگان دستگاه‌های iOS بود. خبر خوش این است که با عرضه iOS 13 اکنون می‌توانید شاهد وصل کردن دسته پلي استيشن ٤ و ایکس باکس به گوشی آیفون باشید. در ادامه اتصال دسته PS4 و Xbox به گوشی اپل را آموزش خواهیم داد.

سخت‌افزارهای گوشی‌های هوشمند از مدت‌ها پیش، به محبوب‌ترین دستگاه‌های قابل حمل مخصوص بازی تبدیل شده‌اند. البته در تمامی حوزه‌ها به جز یک مورد: کنترل. گوشی آیفون شما قادر به اجرای بازی‌های بسیار زیاد و شگفت‌انگیزی است و تنها نقطه ضعف آن تاکنون کنترل‌های لمسی بوده‌اند. به همین دلیل، جای خوشحالی دارد که اپل امکان وصل کردن دسته PS4 به گوشی و همین طور دسته ایکس باکس را به سیستم عامل iOS 13 اضافه کرده است.

دسته‌های بازی اکسترنال ضرورتا چیز جدیدی برای iOS نیستند. تا پیش از ارائه iOS 13، این امکان برای کاربران وجود داشت تا انواعی از دسته‌های بازی طراحی شده برای کار با بازی‌های گوشی آیفون و منطبق با MFi را تهیه کنند. اما، کیفیت این دسته‌های بازی آن قدرها بالا نبود. اما حالا دیگر کیفیت دسته‌های بازی منطبق با MFi در iOS 13 بسیار بهتر شده و دیگر نیازی به خرید دسته‌های بازی مختلف نیست و به راحتی می‌توان به وصل کردن دسته پلي استيشن ٤ به گوشی آیفون پرداخت.

در مطلب قبلی سایت پلازا آموزش وصل کردن دسته PS4 به اندروید را به شما ارائه کردیم. در این مطلب نحوه وصل کردن دسته PS4 به گوشی آیفون و همین طور دسته ایکس باکس وان را به گوشی‌های آیفون و iOS به شما آموزش می‌دهیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

نحوه وصل كردن دسته ps4 به گوشی آیفون

در این بخش مرحله به مرحله اموزش وصل كردن دسته PS4 به گوشی ایفون را مرور می‌کنیم.

مرحله 1: iOS 13 را نصب کنید (البته اگر تاکنون این کار را نکرده‌اید)

قبل از هر کاری، اگر گوشی شما آپدیت نشده و iOS 13 را روی گوشی خود نصب نکرده‌اید، بدانید که بدون این آپدیت امکان وصل کردن دسته PS4 به ایفون و کار با بازی‌های منطبق با MFi برای شما وجود ندارد. تنها آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون امکان پشتیبانی از دسته‌های بازی پلی‌استیشن 4 را برای این نوع بازی‌ها دارند و به همین خاطر، لازم است که پیش از مراحل بعدی، اول سیستم‌عامل آیفون خود را به‌روز کنید.

مرحله 2: وضعیت جفت شدن را در دسته بازی پلی استیشن 4 خود وارد کنید

چگونه دسته PS4 را به iOS وصل کنیم؟ بر خلاف دستگاه‌های دارای بلوتوث 5.0 نظیر ایرپادز (Airpods) و یا برخی از محصولات بیتس (Beats)، نمی‌توان به سادگی موقعیت دسته بازی PS4 را در تنظیمات بلوتوث آیفون پیدا کرده و با آن جفت شد. در عوض، باید دسته بازی را وارد وضعیت جفت شدن کنید تا فرآیند وصل کردن دسته PS4 به گوشی صورت گیرد که همین امر باعث می‌شود تا iOS آن را شناسایی کند.

وصل کردن دسته PS4 به ایفون / اتصال دسته PS4 به گوشی اپل

روش وصل كردن دسته PS4 به گوشی آیفون این است که دکمه پلی استیشن و دکمه Share را نگه دارید تا چراغ دسته به صورت مداوم شروع به چشمک زدن کند. این چشمک زدن نشان می‌دهد که دسته بازی در وضعیت جفت شدن قرار دارد و آماده است تا از طریق بلوتوث به هر دستگاه منطبقی متصل شود و در نتیجه فرآیند وصل کردن دسته PS4 به ایفون قابل انجام است.

مرحله 3: اتصال دسته بازی در قسمت تنظیمات

پس از طی کردن مراحل نحوه اتصال دسته PS4 به گوشی آیفون، هنگامی که چراغ دسته بازی پلی استیشن شروع به چشمک زدن می‌کند، بلوتوث را در قسمت تنظیمات باز کنید. نکته: این کار را از قسمت مرکز کنترل یا Control Center نیز می‌توانید انجام دهید.

اجازه دهید تا برای اتصال دسته PS4 به گوشی اپل، سیستم iOS چند لحظه به جستجو بپردازد. سپس در صفحه نمایش دسته بازی مورد نظر به نمایش در می‌آید. روی این دسته بازی بزنید و در عرض چند ثانیه وصل کردن دسته PS4 به ایفون صورت می‌گیرد. هنگامی که عبارت Connected به نمایش درآید، متوجه خواهید شد که فرآیند وصل کردن دسته PS4 به ایفون با موفقیت انجام شده و در ادامه نور چراغ روی دسته بازی با یک رنگ ثابت روشن می‌شود.

پیشنهاد می‌شود برای تنوع در ظاهر دسته بازی و افزایش عمر بدنه آن از روکش سیلیکونی آنالوگ استفاده کنید.

مرحله 4: یک بازی منطبق با گوشی را شروع کنید

در مرحله پایانی اموزش وصل کردن دسته PS4 به گوشي ايفون، تنها کاری که باقی مانده آن است که یک نوع بازی منطبق با دستگاه خود را شروع کنید. هیچ نیازی نیست که بخواهید داخل بازی هم دستگاه خود را جفت کنید؛ در صورتی که از دسته‌های MFi پشتیبانی کند، دسته بازی PS4 شما نیز به خوبی با آن کار خواهد کرد. بسیار جالب و هیجان‌انگیز است که مثلا GTA Vice City را با گوشی خود همراه با دسته‌های بازی وایرلس DualShock 4 بازی کنید.

وصل کردن دسته ایکس باکس به ایفون

توجه: اگرچه پس از وصل کردن دسته پلي استيشن ٤ به گوشی آیفون، تمامی بازی‌های منطبق با MFi قاعدتا باید با گیم‌پد (Gamepad) مخصوص پلی‌استیشن 4 به خوبی کار کنند، اما ممکن است گاهی اوقات، در صورتی که نسخه بتای iOS 13 روی دستگاه است، تصاویر دچار مکث شوند. همچنین توجه داشته باشید که اگر توسعه‌دهنده هنوز بازی خود را برای iOS 13 به‌روزرسانی نکرده باشد، در آن صورت پس از وصل کردن دسته پلي استيشن ٤ به گوشی آیفون به خوبی کار نخواهد کرد.

مرحله 5: قطع کردن اتصال دسته PS4 به گوشی اپل

بعد از مدتی عدم استفاده، دسته بازی پلی‌ استیشن 4 به صورت خودکار میزان انرژی مصرفی را کاهش می‌دهد. اما در عین حال، باز هم کمی از ظرفیت باتری دسته بازی صرف این کار می‌شود و شاید دلتان نخواهد که شارژ دسته بازی در این راه هدر برود. در صورتی که می‌دانید کارتان تمام شده و دیگر بازی نمی‌کنید، سه کار می‌توانید انجام دهید تا فرآیند وصل کردن دسته PS4 به ایفون قطع و اتصال لغو شود. اول، دکمه پلی استیشن روی دسته بازی را فشار دهید تا خاموش شود، با این کار اتصال دسته PS4 به گوشی اپل قطع می‌شود.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید آن است که Control Center را باز کنید، در قسمت سمت چپ، منویی را که در آن حالت پرواز، Cellular Data، وای فای و بلوتوث قرار دارد، زده و نگه دارید. سپس دستتان را روی آیکون بلوتوث زده و نگه دارید. بعد از آن، دسته بازی خود را از فهرست به نمایش درآمده انتخاب کنید. این کار اتصال دسته PS4 به گوشی اپل را به صورت خودکار قطع می‌کند.

در صورتی که این کارها جواب نداد، همیشه گزینه سومی دارید: به صفحه تنظیمات بلوتوث بروید، دسته بازی خود را از صفحه My Devices پیدا کرده و آیکون کنار اسم آن را فشار دهید. در صفحه بعد، گزینه Disconnect را انتخاب کنید. این کار اتصال دسته PS4 به گوشی اپل را قطع می‌کند.

بهترین قسمت این تنظیمات آن است که دیگر نیازی نیست که روند نصب دسته بازی را دوباره طی کنید. تا زمانی که دسته بازی را به دستگاه دیگری متصل نکرده‌اید، می‌توانید روی دکمه پلی‌استیشن بزنید و با همین کار، دسته بازی به صورت خودکار با گوشی آیفون شما جفت می‌شود. در صورتی که این کار جواب نداد، Control Center را باز کنید و وارد فهرست بلوتوث شوید و سپس دسته بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا به آن وصل شوید.

پیشنهاد می‌شود برای شارژ دسته بازی از پایه نگهدارنده پلی استیشن 4 استفاده کنید.

نحوه اتصال دسته Xbox به گوشی اپل

دسته بازی بی سیم ایکس باکس شما ابزاری بسیار مناسب برای بازی در دستگاه‌هایی نظیر کنسول ایکس باکس وان و کامپیوترهای ویندوز 10 است. اما اگر بخواهید بازی‌های مورد علاقه خود را اجرا کنید، حتما نیازی نیست که دستگاه‌های مورد نظر را در اختیار داشته باشید. این امکان برای شما فراهم شده تا به راحتی به یادگیری نحوه وصل کردن دسته Xbox One به گوشی آیفون پرداخته و از تجربه بازی با موبایل لذت ببرید.

دسته بازی ریزر مدل Wolverine Tournament Edition

دسته بازی ریزر مدل Wolverine Tournament EditionRazer Wolverine Tournament Edition Gamepad

نوع اتصالبا سیم
نوع رابطجک 3.5 میلی متری,MicroUSB

پیش از اقدام در این زمینه، آگاه باشید که پشتیبانی از دسته بازی Xbox One و اتصال دسته Xbox به گوشی اپل، قابلیت جدیدی‌ست که در iOS 13 ارائه شده است.

وصل کردن دسته پلي استيشن ٤ به گوشی آیفون / اتصال دسته Xbox به گوشی اپل

امکان وصل کردن دسته ایکس باکس به ایفون به سادگی صورت می‌گیرد و دسته بازی وایرلس ایکس باکس در iOS 13 برای تمامی بازی‌هایی که از گیم‌پدهای MFi پشتیبانی می‌کنند به خوبی کار می‌کند. این بدان معناست که تمامی بازی‌های موجود در اپ استور با دسته بازی گیمینگ ایکس‌باکس شما بدون مشکل کار خواهد کرد. البته، ممکن است در طول کاربری نسخه بتا گیمرها با مشکلاتی روبرو شوند و این هم به خاطر آن است که احتمالا توسعه دهندگان به صورت مناسب بازی خود را برای iOS 13 آپدیت نکرده‌اند.

مرحله 1: iOS 13 را نصب کنید (البته اگر تاکنون این کار را نکرده‌اید)

چگونه دسته Xbox را به iOS وصل کنیم؟ در اولین قدم از روش وصل كردن دسته ایکس باکس به گوشی آیفون، باید گوشی خود را به نسخه iOS 13 آپدیت کنید. این در حالی است که امکان دارد نسخه بتا در حال حاضر مشکلاتی داشته باشد، اما اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، نصب آن به سادگی صورت می‌گیرد.

مرحله 2: دسته بازی ایکس باکس خود را وارد حالت جفت شدن کنید

پیش از اینکه مراحل بعدی را برای وصل کردن دسته Xbox One به گوشی طی کنید، بدانید که تنها آن مدل از دسته بازی‌های ایکس باکس که دارای بلوتوث داخلی هستند با iOS 13 همخوانی دارد. اگر دسته بازی شما مربوط به ایکس باکس وان اس است و یا آن را بعد از عرضه این کنسول تهیه کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که دارای قابلیت بلوتوث باشد. یکی از راه‌های تشخیص این مسئله آن است که دکمه ایکس باکس را روی دسته بازی خود بررسی کنید. در صورتی که این دکمه در روی قسمت بامپرهای دسته بازی باشد، این مدل دسته قدیمی بدون بلوتوث است. اما در صورتی که بخشی از قسمت جلویی دسته باشد، از بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

وصل کردن دسته ایکس باکس به ایفون

اگر دسته بازی شما از نوع بلوتوث است، نحوه اتصال دسته ایکس باکس وان به گوشی آیفون همچون دیگر ابزارهای بلوتوثی است. اول، دسته بازی را با نگه داشتن دکمه ایکس باکس روشن کنید. سپس، «دکمه ثبت وایرلس» را که در کنار پورت شارژ USB قرار دارد، فشار داده و نگه دارید و سپس آن را رها کنید تا فرآیند جفت شدن شروع شود.

مرحله 3: اتصال به دسته بازی در صفحه تنظیمات

در ادامه اموزش وصل كردن دسته ایکس باکس به گوشي ايفون، هنگامی که دسته بازی وایرلس ایکس باکس شما در وضعیت جفت شدن قرار گرفت و فرآیند وصل کردن دسته به گوشی انجام شد، منوی بلوتوث را در قسمت تنظیمات انتخاب کنید. این کار را از قسمت مرکز کنترل یا Control Center نیز می‌توانید انجام دهید.

در صفحه تنظیمات بلوتوث به iOS کمی فرصت دهید تا برای دستگاه‌های منطبق جستجو کند. هنگامی که دسته بازی وایرلس ایکس باکس را پیدا کرد، در صفحه مربوط به «دستگاه‌های دیگر» آن را مشاهده خواهید کرد. برای وصل کردن دسته ایکس باکس به ایفون روی نام دسته بازی مورد نظر خود بزنید و در عرض چند لحظه، iOS به آن متصل شده و فرآیند وصل کردن دسته Xbox One به گوشی با موفقیت انجام می‌پذیرد. هنگامی که دستگاه مورد نظر در قسمت فهرست «دستگاه‌های من» با گزینه Connected همراه شود، بدان معناست که دسته بازی شما با گوشی جفت شده است.

مرحله 4: یک بازی سازگار را شروع کنید

هنگامی که روند وصل کردن دسته ایکس باکس به ایفون تکمیل شد، می‌توانید بازی‌های منطبق با MFi را روی آن امتحان نمایید. در واقع، اینها تمام کارهایی بود که باید انجام دهید. اصلا لازم نیست که هر بازی جدید را با دسته بازی خود همخوان کنید، در صورتی که توسعه‌دهنده مورد نظر، بازی را برای کار با iOS 13 به درستی به‌روزرسانی کرده باشد، در آن صورت بدون مشکل می‌توانید با آن کار کنید. بازی‌هایی همچون Minecraft و Sonic بسیار جذاب هستند و به خوبی با گوشی آیفون قابل اجرا خواهند بود.

وصل کردن دسته PS4 به ایفون / اتصال دسته PS4 به گوشی اپل

مرحله 5: قطع کردن اتصال دسته Xbox به گوشی اپل

هنگامی که کارتان با بازی تمام شد، احتمالا می‌خواهید اتصال دسته Xbox به گوشی اپل را قطع کنید تا باتری گوشی شما بی‌جهت مصرف نشود. منتظر نمانید که گیم‌پد خودش خاموش شود. به جای آن، می‌توانید دکمه ایکس‌باکس روی دسته را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که چراغش خاموش شود. با این کار، دسته بازی خاموش شده و اتصال دسته Xbox به گوشی اپل قطع می‌شود.

پیشنهاد می‌شود برای مراقبت از کنسول و دسته بازی از کیف کنسول پلی استیشن استفاده کنید.

اگر مصرف شدن باتری دسته بازی وایرلس ایکس باکس برای شما اهمیتی ندارد، می‌توانید آن را از طریق iOS 13 قطع کنید و منتظر بمانید تا دسته بازی آن را به صورت خودکار خاموش کند. برای عملکرد بهینه، می‌توانید Control Center را باز کنید، در قسمت سمت چپ، منویی را که در آن حالت پرواز، وای فای و بلوتوث قرار دارد، باز کنید. سپس دستتان را روی آیکون بلوتوث نگه دارید. بعد از آن، دسته بازی خود را از فهرست به نمایش درآمده انتخاب کنید. این کار اتصال را به صورت خودکار قطع می‌کند.

در صورتی که این کارها در صفحه Control Center جواب نداد، به صفحه تنظیمات بلوتوث بروید، دسته بازی خود را از صفحه My Devices پیدا کرده و آیکون کنار اسم آن را فشار دهید. در صفحه بعد، گزینه Disconnect را انتخاب کنید. این کار اتصال دسته Xbox به گوشی اپل را قطع می‌کند.

در اینجا نیز، دسته بازی ایکس باکس شما، فرآیند وصل کردن دسته ایکس باکس به ایفون را به خاطر می‌سپارد و هر زمان که دوباره آن را به گوشی متصل کنید، به صورت خودکار جفت می‌شود، مگر اینکه آن را با دستگاه دیگری جفت کنید. با تمام این‌ها، اگر به صورت خودکار نتوانستید به دسته بازی متصل شوید، دوباره به فهرست بلوتوث در Control Center بروید و روی نام دسته بازی مورد نظر خود بزنید تا فرآیند اتصال دوباره برقرار شود.

سوالات متداول

1. چرا دسته PS4 به گوشی ایفون وصل نمی شود؟

یکی از رایج‌ترین دلایل این اتفاق می‌تواند آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی به iOS 13 و بالاتر باشد. از قسمت تنظیمات گوشی نیز یک بار بلوتوث را خاموش و روشن کنید.

2. چگونه دسته پی اس فور را به گوشی آیفون وصل کنیم؟

بطور خلاصه، اول کنترلر را روشن کرده و دکمه پلی استیشن و دکمه Share را نگه دارید تا چراغ دسته به صورت مداوم شروع به چشمک زدن کند. سپس بلوتوث گوشی را روشن کرده و عملیات جفت‌سازی (Pairing) را انجام دهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
Mobin
.
14 فروردین 1399، 20:34
پاسخ
0
0
سلام ببخشید اگه مدل دسته بازی ایکس باکس وان از نوع اول باشه و بلوتوث نداره باید چیکار کنیم؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402