7 کاری که می توانید با گوشی هوشمند قدیمی خود انجام دهید

خرید گلکسی نوت 10 / Galaxy Note 10
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در صورت خرید گلکسی نوت 10 شما می‌توانید به‌جای فروش گوشی قدیمی خود، آن را به دستگاه‌های کاربردی جالبی تبدیل کنید؛ بطوریکه هرروز قابل استفاده باشد.

سامسونگ از گوشی‌های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس خود در در تاریخ 7 آگوست رونمایی کرد و شما دیگر می‌توانید این گوشی‌های قدرتمند را پیش‌خرید کنید (البته این امکان مخصوص کاربران غیر ایرانی است). اما پس از خرید گلکسی نوت 10 با گوشی فعلی خود چه خواهید کرد؟ آن را می‌فروشید یا تعویض می‌کنید؟ اگر قصد فروش گوشی خود را ندارید و می‌خواهید آن را نگه ‌دارید، حتماً این مقاله را بخوانید؛ چون در ادامه کاربردهای جدیدی را برای گوشی قدیمی شما پیشنهاد می‌کنیم که آن را به دستگاهی متفاوت و مفید تبدیل می‌کنند. پس اگر می‌خواهید زندگی جدیدی را برای گوشی خود رقم بزنید، با ما همراه باشید.

recycle_old phones / با گوشی قدیمی خود چه کنیم

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های کوچک و قدرتمندی با حافظه ذخیره‌سازی و دوربین هستند. بنابراین، بعد از خرید گلکسی نوت 10 باز هم می‌توانید از گوشی قدیمی خود به‌عنوان دستگاه‌های گران‌قیمت استفاده کنید. تعجب می‌کنید؟ خلاقیت خود را به کار بیندازید تا ببینید چگونه یک گوشی هوشمند می‌تواند جایگزین مفیدی برای بسیاری از لوازم الکترونیکی دیگر ازجمله دوربین امنیتی خانگی، تشخیص‌دهنده مشکلات مکانیکی ماشین و … شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • گوشی اندرویدی قدیمی خود را به کنسول گیم بوی نینتندو تبدیل کنید
  • گوشی آیفون یا اندرویدی خود را به یک ریموت همه‌کاره تبدیل کنید
  • گوشی اندرویدی خود را به دستیار صوتی گوگل هوم تبدیل کنید
  • آیفون یا اندروید خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید
  • با گوشی قدیمی خود همیشه مراقب نوزاد خود باشید
  • گوشی آیفون یا اندوریدی خود را به یک ماوس بی‌سیم تبدیل کنید
  • از گوشی قدیمی خود به‌عنوان یک پخش‌کننده موسیقی استفاده کنید

 


گوشی اندرویدی قدیمی خود را به کنسول گیم بوی نینتندو تبدیل کنید


گوشی قدیمی گیم بوی نینتندو / Nintendo Game Boy

آیا شما هم از یکنواختی زمان‌ استراحت بین کاری خود خسته شده‌اید؟ پس گوشی اندروید خود را به یک کنسول گیم بوی نینتندو تبدیل کنید تا بتوانید بازی‌های ویدیویی را در هر مکانی انجام داده و ساعات شاد و نیرو بخشی را تجربه کنید. با داشتن گوشی اندرویدی مناسب، تنها وسیله‌ای که برای ساخت گیم بوی نینتندو نیاز دارید؛ یک دستگاه قابل‌حمل Hyperkin Smartboy (دستگاهی که تصویرش را در بالا می‌بینید) است. گوشی خود را داخل دستگاه قرار داده و از همراهی با گیم بوی خود لذت ببرید.
برای استفاده از گیم بوی ساخته شده، باید کارتریج‌های دستی کنسول بازی را خریداری کنید (مگر اینکه آن‌ها را داشته باشید). البته اگر هم نمی‌توانید کارتریج‌های مبدل را تهیه کنید، جای نگرانی نیست؛ در اینصورت هنوز هم می‌توانید برنامه‌های کنسول بازی ویدیویی گیم بوی ادونس را اجرا کنید.

 


گوشی آیفون یا اندرویدی خود را به یک ریموت همه‌کاره تبدیل کنید


گوشی قدیمی ریموت همه کاره / universal remote

تصور کنترل دستگاه‌های مختلف از راه دور، به‌خصوص در مواقع خستگی بسیار هیجان‌انگیز است. اما می‌دانستید که این یک رؤیا نیست؟ یک روز کاری بسیار پرمشغله را در نظر بگیرید. حال به خانه رسیده‌اید، یک لیوان شربت از یخچال برداشته و روی مبل می‌افتید. هوا بسیار گرم است و روشنی لامپ‌های اتاق چشم شما را اذیت می‌کند. می‌خواهید در هوای خنک و تاریک فیلم موردعلاقه خود را تماشا کنید تا اینکه به خواب بروید، اما کنترل تلویزیون و سوییچ لامپ هوشمند و کولر در دسترس شما نیست و توانایی بلند شدن هم ندارید، گوشی خود را که همواره همراه شماست، از جیب خود درآورده و کارهای مورد نظر خود را درحالی‌که هنوز لم داده‌اید، سریع انجام می‌دهید. قابلیت وسوسه‌انگیزی به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟
بدست آوردن چنین قابلیتی کار سختی نیست؛ کافی است ابتدا یک برنامه کنترل از راه دور مانند iRule (برای آیفون یا اندروید) دانلود کرده و سپس گوشی خود را با دستگاه‌های موردنظر، که می‌تواند دستگاه‌های Xbox One ،Roku و Apple TV باشد، همگام سازید.

 


گوشی اندرویدی خود را به دستیار صوتی گوگل هوم تبدیل کنید


گوشی قدیمی اسپیکر هوشمند گوگل هوم / Google Home smart speaker

آیا از کاربردهای اسپیکر هوشمند گوگل هوم خوشتان می‌آید ولی توانایی پرداخت هزینه بالای آن را ندارید؟ دیگر جای نگرانی نیست؛ می‌توانید به‌سادگی و بدون نیاز به دانلود برنامه خاصی، گوشی اندرویدی خود را به یک بلندگوی گوگل هوم تبدیل کنید. هیجان‌زده شده‌اید؟ حتماً می‌پرسید چگونه؟
اول مطمئن شوید که گوشی شما با جدیدترین سیستم‌عامل اندورید بروز شده و دارای برنامه «OK, Google» است. در مرحله بعد، یک بلندگوی بلوتوثی را به گوشی خود وصل کنید. دقت کنید که هر دو دستگاه در طول مدت باید به همدیگر وصل بوده و روشن باشند. از هم‌اکنون می‌توانید هر زمان که خواستید دستورات خود را به گوگل ارائه دهید. اگر می‌خواهید در مورد کاربردهای اسپیکر هوشمند گوگل هوم بیشتر بدانید، این لینک به شما کمک می‌کند.

 


آیفون یا اندروید خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید


گوشی قدیمی دوربین امنیتی / home security camera

آیا در خانه‌ی خود وسایل ارزشمندی دارید و پس از ترک خانه، احساس نگرانی می‌کنید؟ مطمئناً خوشحال می‌شوید اگر بدانید با تبدیل گوشی قبلی خود به یک دوربین امنیتی، می‌توانید در زمانی که سر کار هستید نیز خانه خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه‌چیز رو به راه است. اما دقت کنید که برای اطمینان بیشتر، باید گوشی خود را در اتاق اصلی خانه و درجایی قرار دهید که بهترین دید را داشته باشد.
کاربرد این دوربین امنیتی تنها برای کنترل داخل خانه نیست. اگر کارآگاه بودن را دوست دارید و می‌خواهید ببینید چه کسی درب خانه شما را می‌کوبد و چه کسی زباله‌های خود را مقابل دیوار خانه شما قرار می‌دهد و یا هرگونه فعالیت مشکوکی را در کوچه خود مشاهده کنید، گوشی خود را در بیرون از خانه به‌صورت کاملاً مخفی تنظیم کنید. در اینصورت می‌توانید در داخل خانه یا بیرون از خانه رخدادهای مقابل درب خانه‌تان را تحت نظر بگیرید. حتی ممکن است با این کار بتوانید، با ارائه‌ی مستند فیلم‌های گرفته شده، در یافتن مجرم و یا دزد به پلیس و همسایگان خود کمک کنید.

 


با گوشی قدیمی خود همیشه مراقب نوزاد خود باشید


گوشی قدیمی مانیتور کودک / Baby Monitor

آیا شما هم، هنگام انجام کارهای خانه همواره نگران سلامتی و راحتی نوزاد خود هستید و با شنیدن کوچک‌ترین صدا به سمت اتاق او می‌دوید؟ این استرس، روند کار شما را در خانه کند کرده، شما را خسته می‌کند و حتی در برخی مواقع باعث از خواب پریدن و یا ترسیدن نوزاد می‌شود. اما حتماً هیجان‌زده می‌شوید اگر بفهمید بدون خرید دستگاه گران‌قیمت و تنها با کمک گوشی قدیمی خود، می‌توانید یک مانیتور کودک داشته باشید تا بتوانید بدون استرس و هم‌زمان با انجام کارهای خانه، همیشه اوضاع کودکتان را تحت نظر داشته باشید.

برای این کار کافی است، گوشی قدیمی خود را در اتاق کودک تنظیم کرده و با نصب Skype بر روی آن و گوشی کنونی خود، به گوشی داخل اتاق دسترسی پیدا کنید. علاوه براین، شما می‌توانید از یک برنامه مانیتور کودک مانند Dormi (برای اندروید) یا برنامه Cloud Baby Monitor (برای آیفون) نیز استفاده کنید. البته اعتراف می‌کنیم که ما این برنامه‌ها را برای نوزادان واقعی آزمایش نکرده‌ایم، اما امتیاز مخاطبین به این برنامه‌ها همیشه بالا بوده است. دلیلش معلوم است؛ چون هرکسی با دانستن این حقیقت که می‌تواند در حین انجام کار در هرکجای خانه، باز هم کودک خود را دیده و اوضاع او را کنترل کند، احساس بهتری خواهد داشت.

 


گوشی آیفون یا اندوریدی خود را به یک ماوس بی‌سیم تبدیل کنید


موس بی سیم / wireless mouse

آیا تابه‌حال این اتفاق برای شما رخ داده است که در حین کار با لپ‌تاپ خود، ماوس بی‌سیم شما بدون هیچ هشداری از کار بیفتد؟ آری، واقعاً آزاردهنده‌ است. اما دیگر نگران نباشید چراکه می‌توانید گوشی خود را به‌سرعت، به یک ماوس بی‌سیم تبدیل کنید. چگونه؟ ابتدا یک برنامه مانند Remote Mouse برای گوشی آیفون یا اندرویدی خود دانلود کنید. سپس با اتصال گوشی و دسکتاپ خود به یک شبکه Wi-Fi یکسان، با ماوس‌های نسل قدیم خداحافظی کنید.
زمانی را تصور کنید که در مسافرت هستید و لپ‌تاپ خود را همراهتان برده‌اید. اما به دلیل نبردن ماوس، سرعت شما در کار کردن با لپ‌تاپ پایین است. در این صورت می‌توانید در طول سفر از گوشی قبلی خود که همواره همراه شماست، به‌عنوان ماوس بی‌سیم استفاده کنید.

 


از گوشی قدیمی خود به‌عنوان یک پخش‌کننده موسیقی استفاده کنید


پخش کننده موسیقی / media player

آیا هنگام دانلود موسیقی دائماً حافظه گوشی خود را چک می‌کنید؟ آیا همیشه به خاطر پر شدن حافظه گوشی خود مجبور به پاک کردن بعضی از اطلاعات خود می‌شوید؟ اگر گوشی قبلی‌تان را نگه دارید، می‌توانید تمام داده‌ها به‌جز موسیقی را از حافظه‌ی آن در حافظه گوشی جدیدتان بریزید و از گوشی قدیمی خود، تنها به‌عنوان یک پخش‌کننده موسیقی استفاده کنید. در این صورت، فضای ذخیره‌سازی هر دو گوشی از داده‌های غیرضروری آزاد شده و هریک کاربرد مخصوص خود را خواهد داشت.
اکنون بدون نگرانی درباره اینکه چقدر فضای گوشی شما استفاده شده است، قادر خواهید بود هر تعداد موسیقی که می‌خواهید را به گوشی قبلی خود اضافه کنید و مهم‌تر از همه این است که با این کار، می‌توانید بدون نگرانی از دریافت تماس و پیام که باعث قطع صدای موسیقی می‌شود، گوشی خود را در حین پخش موسیقی رها کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402