بررسی بازی World War Z ؛ گیم پلی ، تریلر و دانلود بازی

بازی World War Z
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی ورلد وار زد یک شوتر سوم شخص چند نفره است که در آن بازیکنان با سیلی از زامبی‌های مواجه می‌شوند که هدف‌شان از بین بردن شما است. در این مطلب قصد داریم به بررسی کلی بازی World War Z و سایر اطلاعات آن بپردازیم.

بازی World War Z یکی از عناوین محبوب شوتر است که بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده است. این بازی در دنیای فیلمی که با بازی برد پیت از روی این کتاب ساخته شده جریان دارد. ورلد وار زد روی گیم پلی سریع تمرکز دارد و داستان شخصیت‌های مختلفی از سراسر دنیا را بازگو می‌کند. گروه زامبی‌ها در این بازی هیچ ترس و رحمی ندارند و به صورت وحشیانه به سمت شما هجوم می‌آورند و هر مانعی را کنار می‌زنند.

 

اگر قبلا درباره بازی جنگ جهانی زد شنیده‌اید، احتمالا شما هم شباهت‌های بین آن و بازی Left 4 Dead را تشخیص داده‌اید. بازی WWZ یک ادای احترام به بازی های شوتر زامبی محور ولو است که با این وجود، تفاوت‌های کافی بین آن‌ها وجود دارد که هنگام بازی کردن احساس نمی‌کنید بازی یکسانی را انجام می‌دهید. علاوه بر این، بیش از 10 سال است که ولو کاری با Left 4 Dead انجام نداده است، پس چرا استودیوی دیگری شانس خود را در این سبک امتحان نکند؟ بازی WWZ بسیاری از مکانیزم‌های خود را از سری L4D الهام گرفته است که البته به معنی بد بودن آن نیست و نزدیک‌ترین شباهت را به سری Left 4 Dead دارد. در این مطلب نگاهی کلی به این بازی زامبی‌محور داشته و تریلرهای آن و بازخورد منتقدین را با هم مرور می‌کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید: 

 


بخش داستانی بازی WWZ


سناریوهای بخش داستانی بازی به خوبی کنار هم قرار گرفته و تنوع خوبی دارند. کمپین نیویورک به خوبی برای شما آشنا خواهد بود که در آن، بازماندگان از سقف ساختمان‌ها به مترو و فاضلاب نیویورک فرار می‌کنند. کمپین بیت‌المقدس هم بیشتر شبیه یک شوتر نظامی است و شما باید از یک دانشمند در حالی که تلاش می‌کند تا یک سلاح مخفی را فعال کند، محافظت کنید. مرحله مسکوی بازی دارای برخی مفاهیم دینی بوده و در مرحله نهایی که در توکیو جریان دارد، بازیکنان باید از آخرین بازمانده‌ها در مسیر رفتن به یک کشتی محافظت کنند.

بازی جنگ جهانی زد / World War Z

درست مانند L4D4 شما انتخاب می‌کنید که با کدام کاراکتر بازی کنید و هر بازیکن، نقش یک شخصیت را به عهده می‌گیرد. هر شخصیت می‌تواند هر کلاسی باشد و نیازی نیست از این بابت نگران باشید. با کامل کردن هر قسمت داستانی با یکی از این شخصیت‌ها، یک ویدیوی کوتاه پخش می‌شود که زندگی آن شخصیت قبل از بحران زامبی‌ها را نشان می‌دهد و انگیزه آن‌ها در وضعیت کنونی را می‌فهمید. این‌ها جزئیات کوچکی هستند اما به شما انگیزه می‌دهند تا داستان را با کاراکترهای مختلف تمام کنید.

 


گیم پلی بازی World War Z


در کمپین اصلی بازی WWZ شما نقش یکی از 4 بازمانده‌‌ای را بازی می‌کنید که می‌توانند یک اسلحه اصلی، یک اسلحه ثانویه و یک سلاح سنگین را با خود حمل کنند و باید از نقطه‌ای به نقطه دیگر رفته و مراقب حمله‌های زامبی‌ها باشند. معمولا مهمات سلاح‌ها بسیار سریع تمام می‌شوند و در راه باید همواره چشم‌تان به جعبه‌های مهمات باشد. اگر مهمات سلاح اصلی شما تمام شد، می‌توانید یک اسلحه جایگزین برای آن با کمی خارج شدن از مسیر اصلی پیدا کنید.

بررسی بازی World War Z

بسیاری از زامبی‌ها تهدید شدیدی محسوب نمی‌شوند و تنها تعداد زیاد آن‌ها است که می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند. برخی زامبی‌های ویژه در بازی وجود دارند که می‌توانند ادامه کار شما را با مشکل روبه‌رو کنند و شما یا یکی از یاران‌تان را تا زمانی که کمک برسد، از کار بیندازد. خوشبختانه همیشه می‌توانید موقعیت دوستان خود را از پشت دیوارها هم ببینید و هاله رنگی دور آن‌ها زمانی که مورد حمله قرار می‌گیرند، تغییر می‌کند. مسیر و موارد مهم هم به همین شکل در بازی نمایش داده می‌شوند که باعث می‌شوند به راحتی بتوانید مسیر خود را پیدا کنید.

بازی جنگ جهانی زد / world war z undead sea

بازیکنان می‌توانند به هم کمک کرده و آیتم سلامتی رد و بدل کنند. استفاده از ارتباطات صوتی هم برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره موقعیت سلاح‌ها و سایر آیتم‌ها در محیط بازی شدیدا پیشنهاد می‌شود. تا اینجای کار احتمالا همه این موارد برای شما آشنا بوده‌اند، درست است؟ بازی WWZ چندین نوآوری کوچک هم به فرمول موفق L4D اضافه کرده که باعث می‌شود حس مدرن‌تری نسبت به آن بازی داشته باشد. اولین تفاوت واضح، تغییر از نمای اول شخص به سوم شخص است و دوربین در بالای شانه شخصیت‌ها قرار دارد. این مورد زیاد گیم پلی بازی جنگ جهانی زد را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، اما باعث می‌شود توسط زامبی‌های پرتعداد بازی، از پشت غافل‌گیر نشوید. هر شخصیت همواره به یک سلاح تن‌به‌تن هم دسترسی دارد که می‌تواند در چنین شرایطی به کمک‌تان بیاید.

بازی World War Z برای PC

قبل از شروع هر مسابقه، بازیکنان می‌توانند یکی از کلاس‌های متنوع بازی را انتخاب کنند که هر کدام نسبت به دیگری از نظر سبک بازی و تجهیزات، کمی متفاوت است. برای مثال، کلاس پزشکی (Medic) کار را با یک Stim Pistol آغاز می‌کند که می‌توان از آن برای افزایش دادن سلامتی به مقدار اضافه‌تر به دوستان برای مدت موقت استفاده کرد و در سطوح بالاتر کاراکتر، می‌تواند از دور یارهای خود را با استفاده از این دستگاه زنده کند. Stim Pistol در کوله‌پشتی شما جای آیتم‌های پرتاب‌شدنی را می‌گیرد که به معنی عدم توانایی استفاده این کلاس از نارنجک‌ها بر خلاف سایر کلاس‌ها است.

هر کلاس با بازی کردن و افزایش سطح، پرک‌هایی (Perks) را به دست می‌آورد که می‌توان از آن‌ها در حالت‌های چند نفره و کمپین استفاده کرد. این پرک‌ها شامل مواردی مثل افزایش قابلیت حمل آیتم‌های قابل پرتاب کردن و یا توانایی‌هایی مثل بلند شدن از زمین، وقتی که همه یارانتان هم به زمین افتاده‌اند می‌شود. اسلحه‌ها هم هر چه بیشتر از آن‌ها استفاده کنید، XP بیشتری کسب می‌کنند که سبب ارتقا آن‌ها می‌شود. شما با استفاده از پولی که درون بازی به دست آورده‌اید، می‌توانید پرک خریده یا قابلیت‌های سلاح‌های خود را تغییر دهید. این قابلیت‌ها شامل افزایش قدرت تخریب اسلحه، زمان ریلود پایین‌تر و … می‌شوند.

بازی World War Z برای PC

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بازی، رفتار گروه زامبی‌ها است. در بعضی نقاط، صدها عدد از این موجودات به سمت شما سرازیر می‌شوند و تیم شما هم گاهی اوقات می‌تواند ابزار تدافعی مانند سیم تیغ‌دار، تیربارهای خودکار و تله‌های زمینی الکتریکی را پیدا کند. این گله زامبی‌ها هیچ تلاشی برای زنده ماندن نمی‌کنند و هدفشان فقط از بین بردن شما و دوستان‌تان به هر قیمتی است. همین امر هم باعث به وجود آمدن صحنه‌های جالبی می‌شود که مثلا زامبی‌ها مانند قطرات باران از سقف می‌ریزند یا با انباشته شدن روی هم، خود را به شما در بالای یک ساختمان می‌رسانند. فیزیک خوب بازی هم باعث می‌شود که اگر قسمت‌های پایینی این هرم انسانی را از بین ببرید، همه آنها فرو می‌ریزند. بنابراین همیشه پرتاب کردن نارنجک به قسمت پایینی هرم، لذت‌بخش است.

 


سیستم مورد نیاز بازی ورلد وار زد


در این بخش به بررسی سیستم مورد نیاز بازی World War Z می‌پردازیم.

تاریخ انتشار بازی World War Z

بازی World War Z برای PC به صورت انحصاری روی فروشگاه اپیک عرضه شده است. همانطور که در زیر مشاهده می‌کنید، سیستم مورد نیاز بازی ورلد وار زد چندان سنگین نیست و در سیستم‌های ضعیف هم اجرا می‌شود.

 

حداقل سیستم مورد نیاز بازی ورلد وار زد

  • OS: Windows 7 or later
  • CPU: Core i5-750 / Core i3-530 / AMD Phenom II X4-810
  • RAM: 8GB
  • Video card: AMD R7 240 GB / Nvidia GT 730 2GB / Intel HD 530
  • HDD: 20GB

 

سیستم پیشنهادی بازی جنگ جهانی زد

  • OS: 64 bit Windows 10, DX11
  • CPU: Intel Core i7-3970 @ 3.50GHz
  • RAM: 16GB
  • Video card: GeForce GTX 960 / Radeon R9 280
  • HDD: 20GB

 


دانلود بازی World War Z نسخه کدکس


با استفاده از لینک‌های زیر می‌توانید به دانلود بازی ورلد وار زد برای کامپیوتر (نسخه Codex) و آپدیت نسخه 1.21 آن بپردازید.

بررسی بازی World War Z

دانلود بازی World War Z – پارت 1 (5 گیگابایت)

دانلود بازی World War Z – پارت 2 (5 گیگابایت)

دانلود بازی World War Z – پارت 3 (5 گیگابایت)

دانلود بازی World War Z – پارت 4 (5 گیگابایت)

دانلود بازی World War Z – پارت 5 (3 گیگابایت)

دانلود آپدیت بازی ورلد وار زد ورژن 1.21 – پارت 1 (5 گیگابایت)

دانلود آپدیت بازی ورلد وار زد ورژن 1.21 – پارت 1 (1 گیگابایت)

دانلود کرک فیکس بازی ورلد وار زد نسخه 1.21

 


بازی World War Z برای کنسول های خانگی


بازی جنگ جهانی زد ps4

پس از مدتی بازی World War Z برای PS4 و ایکس باکس وان نیز منتشر شد. با انتشار یک آپدیت رایگان، اکنون بازیکنان می‌توانند بر روی هر سه پلتفرم بصورت آنلاین با یکدیگر به صورت کراس پلی به انجام بازی بپردازند. تا پیش از این، انجام بازی بین دو پلتفرم فقط برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان امکان پذیر بود و سونی حالت تدافعی نسبت به قبول کردن اجرای کراس پلی داشت. اما خوشبختانه نظر کمپانی سونی تغییر کرد و اکنون جامعه World War Z یکپارچه شده است. با انجام آپدیت Dronemaster، کلاسی با همین نام نیز به بازی اضافه خواهد شد که یک کاراکتر جدید به همراه دارد. این کلاس جدید همانطور که از نامش پیداست، قابلیت کنترل پهپاد را دارد که به وسیله آن هم می‌توان زامبی‌ها را برای مدت کوتاهی بی‌حرکت کرد و هم به هم‌تیمی‌ها کمک رساند.

 


تریلر بازی ورلد وار زد


در این بخش می‌خواهیم تریلرهای بازی ورلد وار زد را با شما به اشتراک بگذاریم. قبل از همه، تریلر معرفی این بازی است که در مراسم The Game Awards سال 2017 منتشر شده بود.

 

در زیر هم می‌توانید تریلر بازی World War Z که مربوط به نمایش گیم پلی آن است را تماشا کنید.

 

در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر بازی World War Z با عنوان «زامبی‌ها می‌آیند» را تماشا کنید:

 

ویدیوی نهایی هم مربوط به تریلر هنگام عرضه بازی است:

 


امتیازات و نظرات سایت ها درباره بازی WWZ


طبق امتیازات ثبت شده در سایت متاکریتیک، بازی جنگ جهانی زد نقدهای متوسطی را از سوی منتقدین دریافت کرده است. این بازی زامبی‌محور در رایانه‌های شخصی میانگین امتیاز 70 از 25 نقد، پلی استیشن 4 میانگین امتیاز 67 از 32 نقد و ایکس باکس وان میانگین امتیاز 73 از 17 نقد را دریافت کرده است. در این بخش قصد داریم امتیاز و نظرات برخی از وب‌سایت‌های معتبر را درباره بازی با شما به اشتراک بگذاریم.

بازی World War Z برای PS4

سایت Game Informer امتیاز 83 به بازی داد و درباره مکانیزم انباشته شدن زامبی‌ها گفت:

World War Z قطعا بهترین بخش فیلم را برداشته و با استفاده از آن، یک مکانیزم گیم پلی زیبا ایجاد کرده که تماشای آن وحشتناک و از بین بردن آن سرگرم‌کننده است.

سایت Destructoid امتیاز 75 به بازی داده و درباره آن گفت:

آیا WWZ به اندازه Left 4 Dead خوب است؟ نه. آیا علیرغم این سرگرم کننده است؟ بله. لذت‌های کمی در دنیای گیمینگ شبیه این وجود دارد که بتوانید اره برقی را بین ارتشی از  زامبی‌های وحشی حرکت دهید که جنگ جهانی زد به بهترین شکل این کار را انجام می‌دهد.

بازی World War Z برای Xbox One

وبسایت IGN با دادن امتیاز 74 به بازی گفت:

بهترین راه تجربه بازی جنگ جهانی زد، روشن کردن میکروفون و ایجاد یک گروه 4 نفره برای بازی کردن کمپین کوتاه ولی سرگرم کننده آن است. بازی به ندرت از ریشه‌های عنوانی که از آن الهام گرفته است، دور می‌شود و تنوع زیادی در ارتباط با ماموریت‌ها، زامبی‌های ویژه یا اسلحه‌ها وجود دارند و چیزی که ارائه می‌شود، حتی اگر برای مدت کوتاهی هم که شده، جای خالی بازی Left 4 Dead را در قلب ما پر می‌کند.

وبسایت GameSpot امتیاز 60 را به این بازی داده و در رابطه با آن گفت:

بازی WWZ مشکلات زیادی دارد که به راحتی مشاهده می‌شوند و این وضعیت با محتوای محدود که باعث کاهش جذابیت تکرار مراحل می‌شود، بدتر شده است. اما با این وجود یک شوتر همکاری محور است که فضای لازم برای ماجراهای دینامیک و خنده‌دار بین بازیکنان را ارائه می‌دهد.

 


ترینر بازی WWZ


در این بخش به ارائه ترینر بازی World War Z می‌پردازیم.

بازی World War Z برای PS4

گاهی درجه سختی بازی بطور ناعادلانه‌ای غیر ممکن می‌شود؛ در اینجور مواقع گیمرها ممکن است از بازی زده شده و به کل از تمام کردن آن مرحله قطع امید کنند. بعضی معتقدند که «بازیِ من، قوانین من» حق هر گیمر است و بدین جهت حق دارند که بخواهند قوانین بازی را تغییر دهند. بدین منظور، بهترین و معتبرترین ترینر ساخته شده برای بازی World War Z را فراهم کردیم که با کلیک بر روی لینک می‌توانید آن را دانلود کنید.

 

دانلود ترینر بازی World War Z نسخه FLiNG

 

برای استفاده صحیح از ترینر به این نکات توجه کنید:

  1. ابتدا ترینر را باز کرده و سپس بازی را اجرا کنید. برای دریافت عملکرد صحیح نیز کلیدهای گفته شده در ترینر را در منوی بازی اعمال کنید.
  2. رمزهای بازی با استفاده از کلیدهای Numpad قابل اجرا هستند.
  3. این فایل به هیچ وجه ویروس نیست و آسیبی به سیستم شما وارد نخواهد کرد. اگر آنتی ویروس شما پیامی مبنی بر ویروسی بودن فایل اعلام کرد، آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید یا اگر با تنظیمات آنتی ویروس آشنایی دارید، به نرم افزار اجازه دید که این فایل را نادیده بگیرد.
  4. همواره به این نکته توجه داشته باشید که ترینر در فرم اصلی بازی تغییر ایجاد می‌کند. مثلا ممکن است لازم باشد برای گذر کردن از یک مرحله، در جنگ با حریف شکست بخورید یا با دشمنانی که در محیط حضور دارند نجگید و در عوض فرار کنید. ترینر تمامی این قضایا را تغییر می‌دهد. پس در مواقعی که نیاز دارید از ترینر استفاده کنید.

 


سخن پایانی


بررسی بازی ورلد وار زد / World War Z

بطور کلی در این مطلب سعی کردیم تا مروری بر داستان، گیم پلی و سیستم مورد نیاز و مشخصات بازی World War Z داشته باشیم. در ادامه نیز لینک دانلود بازی World War Z برای کامپیوتر را قرار دادیم تا به راحتی به جدیدترین نسخه از آن دسترسی داشته باشید. جدیدترین ترینر World War Z نیز در این مطلب آورده شده تا اگر جایی در بازی به مشکل برخورد کردید، با استفاده از آن بتوانید به راحتی مسیر را ادامه دهید. تریلرهای منتشر شده از بازی جنگ جهانی زد نیز در این مطلب آورده شده تا با محیط و گیم پلی بازی wwz بیشتر آشنا شوید. نقدها و نمرات بازی از دیدگاه چند سایت معتبر نیز در این مقاله آورده شد تا دیدگاه کلی منتقدین را هم نسبت به آن بدانید.

نظر شما در مورد بازی World War Z چیست؟ آیا از انجام آن لذت بردید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
نا شناس
.
21 خرداد 1400، 20:31
پاسخ
0
1
میخواهم بدانم میتوانیم دو نفره بازی کنم
avatar
حسین
.
06 مرداد 1398، 16:30
پاسخ
0
0
بازی خیلی باحالیه ولی بعد چند روز به طور وحشتناکی تکراری میشه بخش pvp جذابی هم داره ولی همونطور که منتقدا گفتن باعث نمیشه بقیه بازی ها رو ول کنین
avatar
سامان
.
06 مرداد 1398، 00:19
پاسخ
0
2
اوووف،عجب بازیه خفنیه واقعا. تریلراشو دیدم فوق العاده بوود فقط توو کف سیستم مورد نیازشم!! رم 16! گرافیک 960 GTX!! خوش بحال اوناییی که میکشه سیستمشووون :(
avatar
Omid
.
08 مرداد 1398، 16:38
پاسخ
1
0
@سامان
مذخرفه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402