Вход на сайт казино через рабочее зеркало Вавада . Вы попадете на официальный сайт Vavada casino, где можно регистрироваться.

کاریابی در لینکدین و 6 دلیل برای استفاده از آن فراتر از جستجوی کار

کاریابی در لینکدین / Job Search in Linkedin
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کاریابی در لینکدین شاید در نگاه اول کار ساده‌ای باشد، اما برای خود فنونی دارد و با استفاده از این روش ها به جستجو و پیدا کردن کار در Linkedin پرداخته و نهایت استفاده را از آن ببرید.

لینکدین یا همان Linkedin به عنوان یکی از رسانه‌های اجتماعی بسیار معتبر در دنیا شناخته می‌شود و امروزه افرادی که به دنبال شغلی جدید هستند، می‌توانند از ابزارهای کاریابی در لینکدین استفاده کرده و شغلی جدید برای خود دست و پا کنند. در این مطلب قصد داریم تا دلایل لزوم استفاده از این سایت و شبکه اجتماعی را برای کاریابی و … را به شما ارائه کرده و روش های استفاده از لینکدین برای پیدا کردن شغل را مرور کنیم.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

 


لینکدین چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟


کاریابی در لینکدین / Job Search in Linkedin

لینکدین یا Linkedin برترین سایت شبکه اجتماعی دنیا در حوزه مشاغل به شمار می‌رود که تنها در آمریکا 133 میلیون کاربر دارد و کاربران آن افرادی از 200 کشور مختلف دنیا را شامل می‌شود و این کاربران به معرفی خود و سوابق تحصیلی و کاری در صفحه کاربری می‌پردازند و خود را در معرض دید کارفرمایان مختلف قرار می‌دهند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی  Jobvite Recruiter Nation Survey، هشتاد و هفت درصد از کارفرمایان و کسانی که به استخدام افراد می‌پردازند، از سایت لینکدین به عنوان ابزاری برای جستجوی شخص مورد نظر خود استفاده می‌کنند و در نتیجه، کاریابی در لینکدین می‌تواند به عنوان مقوله‌ای مهم در نظر گرفته شود.

 


12 روش برای کاریابی در لینکدین


در اینجا به 14 روشی می‌پردازیم که با آنها می‌توانید بهترین استفاده را از حساب کاربری Linkedin ببرید و توجه کارفرمایان را به رزومه خود جلب کنید. با دنبال کردن این نکات و به کار بستن آنها می‌توانید چگونگی کار کردن با سایت و ابزارهای کاریابی در لینکدین را یاد گرفته و به پیدا کردن کار در لینکدین بپردازید.

 

پروفایل خود را همواره به روز نگاه دارید

اعضای سایت لینکدین که برای حساب کاربری خود تصویر انتخاب کرده‌اند، 14 برابر در مقایسه با افراد بدون عکس شانس بالاتری برای دیده شدن دارند. این در حالی است که در آن دسته از افرادی که به گذاشتن سوابق کاری خود می‌پردازند، شانس دیده شدن حساب آنها 13 برابر افرادی است که سوابق خود را نگذاشته‌اند. در سایت لینکدین 45 هزار توانایی مختلف قرار دارد که کاربران می‌توانند از میان آنها انتخاب کنند؛ به همین خاطر اگر تمایل دارید تا سایت‌های جوینده افراد برای کار شما را ببینند، یک تصویر پروفایل به حساب خود اضافه کنید و فهرستی از توانایی‌های خود را نیز ذکر نمایید.

 

در مورد مهارت‌ها و اهداف کنونی ثبت شده خود مطلع باشید

برای این که اطمینان داشته باشید حساب کاربری Linkedin خود را به درستی مورد استفاده قرار می‌دهید و همچنین برای پیدا کردن کار در لینکدین هیچ یک از مهارت‌ها و اهداف کنونی خود را خالی نگذارید. عنوان شما باید نشان‌دهنده نوع فعالیت و نوع موقعیت شغلی باشد که به دنبالش هستید. «متخصص منابع انسانی و رابط بین کارکنان و مدیریت» مثال‌هایی از عنوان‌های مناسب است که به صورت واضح و شفاف توجه افراد را به خود جلب می‌کنند و در مقایسه با عناوین ساده‌ای همچون «مهندس شیمی در بخش عمومی» بسیار جذاب‌تر هستند.

لینکدین - LinkedIn

 

به دیگران نشان دهید که در دسترس هستید

اگر قصد دارید اعلام کنید که به دنبال کار هستید، در عنوان خود واقعا این مسئله را نشان دهید. با استفاده از عنوان خود آن را اعلام کنید. مثلا، «در جستجوی کسب و کارهایی که به دنبال نویسنده‌ای مناسب می‌گردند» و یا «مهندس پتروشیمی که شما را ثروتمند خواهد کرد» عناوینی هستند که می‌توانند توجه کارفرمایان و افراد در جستجوی کارمند را به خود جلب کنند.

 

شبکه کاری خود را به صورت درجه 1 تبدیل کنید

ارتباطات شما با افراد دیگر می‌توانند در معرض دید قرار گرفتن شما را افزایش دهند و برای پیدا کردن کار در لینکدین بسیار مناسب هستند. لینکدین ارتباط با افرادی که می‌شناسید را ساده کرده و امکان وارد کردن فهرست حساب کاربری افراد از سایت‌هایی نظیر جیمیل را برای شما فراهم کرده است و این دسته از کاربران در مجموعه ارتباطات درجه 1 شما قرار می‌گیرند.

یافتن کار در لینکدین / Job Search in Linkedin

 

به جستجوی شرکت‌هایی بپردازید که به آنها علاقه دارید و آنها را دنبال کنید

لینکدین جستجوی شرکت‌ها و دنبال کردن آنها را برای شما ساده کرده است. برای کاریابی در لینکدین و در صورتی که تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، سعی کنید فهرستی از شرکت‌های مورد علاقه خود تهیه کرده و آنها را در لینکدین دنبال کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا از اخبار آن شرکت و همین طور موقعیت‌های شغلی آنها مطلع شوید.

از قابلیت جستجوی پیشرفته استفاده نمایید

از گزینه جستجوی پیشرفته در لینکدین استفاده کنید و در مورد شرکت‌های مورد علاقه خود جستجو کنید. این مسئله را مورد بررسی قرار دهید که کدام یک از افراد موجود در دایره ارتباطات شما با شرکت‌های مورد توجه شما مرتبط هستند و فهرستی از آنها تهیه کنید. بر اساس نوع ارتباطی که آنها با شرکت مربوطه دارند، می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. اگر آنها در آن شرکت کار کنند، می‎توانید در مورد فرهنگ و فضای آنجا از آنها بپرسید. اگر مشتری یا عرضه‌کننده خدمات هستید، می‌توانید در این مورد بپرسید که کار کردن با آنها چگونه است. خلاق باشید و با لذت به جستجو بپردازید تا بتوانید بهترین راهکار برای ارتباط برقرار کردن با شرکت‌های مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

از کسی بخواهید که شما را معرفی کند

زمانی که به اطلاعات شرکت مورد نظر خود دست پیدا کردید، می‌توانید از ارتباطات خود بخواهید که شما را به فرد یا افرادی معرفی کنند که درون سازمان و یا شرکت مورد نظر مشغول به کار هستند.

Linkedin/لینکدین

 

به دنبال افراد دانشگاهی بگردید که در دانشکده و یا دانشگاه محل تحصیل شما کار می‌کنند

جستجوی نام دانشگاه و یا دانشکده‌ای که در آن درس خوانده‌اید، یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط برقرار کردن با کارمندانی است که در همان محل تحصیل کرده‌اند. بدین ترتیب، می‌توانید به این افراد دسترسی یابید تا برای جستجوی کار در لینکدین به شما کمک کنند.

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌های کاریابی در لینکدین و استفاده از قدرت این سایت از طریق ابزار فارغ‌التحصیلان آن است. ابتدا می‌توانید دانشکده یا دانشگاه خود را پیدا کنید و سپس به دنبال افرادی بگردید که در شرکت‌های مورد علاقه شما کار می‌کنند و از جمله فارغ‌التحصیلان آن دانشگاه‌ها هستند. شما همچنین می‌توانید نام دانشگاه و دانشکده مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کرده و ارتباطات موجود در آن دانشگاه را پیدا کنید.

پیدا کردن کار در لینکدین / Job Search in Linkedin

 

فعال باشید

سعی کنید که در سایت لینکدین فعال باشید. از خود علاقه و اشتیاق نشان دهید و در آن به‌روز باشید. تمامی مقالاتی که می‌نویسید یا موارد مرتبط دیگر را در آن به اشتراک بگذارید. با گروه‌ها و افراد دیگر در لینکدین ارتباط برقرار کنید. هر قدر که دایره ارتباطی شما بزرگ‌تر شود و در این سایت پست بگذارید، بیشتر احتمال دارد که در معرض دید کارشناسان شرکت‌های بزرگ قرار گیرید و در واقع از این روش به عنوان روش کاریابی در لینکدین استفاده کنید.

 

در گروه‌های حرفه‌ای لینکدین عضو شوید

یک نوع جستجوی حرفه‌ای راه بیندازید تا گروه‌های حرفه‌ای مرتبط با خود را در محدوده جغرافیایی و کاری خود پیدا کنید. این مسئله کمک می‌کند که شبکه زیرمجموعه شما گسترش یابد و تخصص و مهارت‌های شما در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرد و در نهایت بتوانید با سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در آینده احتمالا می‌توانید برایشان مشغول کار شوید، ارتباط برقرار کنید. این کار نوعی روش کاریابی در لینکدین به شمار می‌رود. هنگام جستجو برای گروه‌های مختلف، در آنهایی که اخیرا فعالیت داشته‌اند عضو شوید. اگر گروه‌هایی که عضوشان می‌شوید، فعالیت روزانه‌ای نداشته باشند، در واقع وقت خود را هدر خواهید داد.

لینکدین - LinkedIn

 

به جستجوی رئیس و تیم مدیریتی آینده خود بپردازید

پیش از آنکه برای مصاحبه بروید، می‌توانید از لینکدین برای جستجوی مدیران استخدام‌کننده و مصاحبه‌کنندگان استفاده کنید تا در مورد علاقه‌مندی‌ها و موارد دیگر آنها اطلاعاتی کسب کنید. با استفاده از این اطلاعات در روز مصاحبه می‌توانید نشان دهید که کار خود را به نحو احسن انجام خواهید داد. این اقدام می‌تواند به روند پیدا کردن کار در لینکدین کمک خوبی کند.

 

بعد از ساعات اداری به گسترش شبکه کاری خود بپردازید

تحقیقات نشان می‌دهند که تنها 8.33 درصد از آمریکایی‌ها در طول ساعات اداری از لینکدین استفاده می‌کنند. این در حالی است که استفاده از سایت‌های شبکه اجتماعی دیگر از جمله فیسبوک حدود 30 درصد از کاربران است و این نشان می‌دهد که اگر بعد از ساعات اداری پستی جدید در لینکدین بگذارید، با افراد جدید ارتباط برقرار کنید و یا به جستجوی شرکت‌های بزرگ بپردازید، احتمال موفقیت شما بیشتر است. این مسئله را در ساعت‌های مختلف روز امتحان کنید تا بهترین زمان را برای ارتباط برقرار کردن با افراد پیدا کنید.

 


6 دلیل برای استفاده از لینکدین فراتر از پیدا کردن کار


کاربران معمولا برای کاریابی در لینکدین جستجو می‌کنند و صرفا استفاده از آن را محدود به پیدا کردن کار در لینکدین می‌دانند. درست است که این سایت یا شبکه اجتماعی به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای یافتن شغلی جدید اعتبار بسیار خوبی دارد، اما با تمام اینها، حتما نیازی نیست که به دنبال کاری باشید تا از لینکدین استفاده کنید. در ادامه این مقاله به دلایلی می‌پردازیم که فراتر از پیدا کردن کار در لینکدین می‌توانید از حساب کاربری خود استفاده کنید.

 

استفاده از لینکدین برای کسب اعتبار به عنوان یک فرد خبره

اگر از ابزارهای در دست خود به خوبی استفاده کنید، شرکت مناسبی را برای کار کردن پیدا خواهید کرد. بسیاری از ما زمان زیادی را برای جستجوی یک شغل جدید صرف می‌کنیم تا بتوانیم از پس مخارج خانه خود بر بیاییم و زندگی بهتری داشته باشیم. اگر شانس بیاوریم و کارفرمای ایده‌آلی که دنبالش هستیم را پیدا کنیم، می‌توانیم برای مدتی طولانی برای آن شرکت کار کنیم.

کاریابی در لینکدین / Job Search in Linkedin

اما اینکه شما مشغول به کار هستید، به معنای آن نیست که باید دست از یادگیری بردارید و یا اینکه دیگر نیازی به تجربه کردن چیزهای جدید ندارید. یکی از بهترین کاربردهای لینکدین استفاده از آن برای معرفی خود به عنوان یک کارشناس و خبره است. این کار را با به روز کردن پروفایل خود و اضافه کردن اهداف جدید کاری، یک پست جدید و یا جشن گرفتن دستاوردهای جدید می‌توانید انجام دهید.

این حجم از دانش برای شما و شرکت شما بسیار به‌دردبخور است. بدین ترتیب، افراد و کارفرمایان دیگر که به دنبال شخص جدیدی برای یک جایگاه شغلی هستند، شما را پیدا می‌کنند. همچنین به عنوان یک ابزار فیلترکننده عمل کرده و زمانی که به دنبال جای جدیدی برای کسب تجربه هستید، بسیار به‌دردبخور به شمار می‌روند.

 

از لینکدین برای کسب مهارت‌های جدید استفاده کنید

اگر از جمله کاربران طلایی لینکدین به شمار می‌روید، یکی دیگر از کاربردهای این سایت برای شما قابلیت یادگیری لینکدین خواهد بود. این قابلیت برای به‌روزکردن مهارت‌های شما در رابطه با صنعتی است که در آن کار می‌کنید. از نکات جدید فتوشاپ گرفته تا ترفندهایی برای استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه، همه این موارد را می‌توانید در لینکدین پیدا کنید.

جستجوی کار در لینکدین / Job Search in Linkedin

در صورتی که از جمله کاربران پولی این سایت اینترنتی هستید، دسترسی نامحدودی به محتوای تخصصی خواهید داشت که به شما در پیشرفت کاریتان کمک می‌کند. جدیدترین ویدیوهای آموزشی به صورت مداوم به این سایت اضافه می‌شوند.

این یادگیری مداوم، برای شمایی که در حوزه‌ای تخصصی کار می‌کنید و همواره به دانش به‌روز نیاز دارید و مخصوصا زمانی که دیگر امکان رفتن به دانشگاه را ندارید، بسیار موثر و به‌دردبخور است. برای آنکه در یک موقعیت شغلی امکان رقابت را داشته باشید، لازم است تا از همه اطلاعات ممکن در این حوزه برخوردار شوید.

 

از لینکدین برای جستجوی بازار استفاده کنید

علاوه بر راه و روش کاریابی در لینکدین یک امکان مناسب دیگر که در این سایت قرار دارد، دسترسی به اطلاعات خاص در مورد رقبای کاری شما است. این داده‌ها از تعداد متوسط کارکنان مورد نیاز یک شرکت تا مهارت‌های مورد نیاز آنها را در بر می‌گیرد.

پیدا کردن کار در لینکدین / Job Search in Linkedin

در صورتی که یک متخصص حوزه منابع انسانی باشید که به مدیریت کارکنان می‌پردازید، این ابزار بسیار برای شما ارزشمند است. بدین ترتیب، شرکت شما با استخدام‌های جدید در صنعت بهتر عمل خواهد کرد.

حتی اگر یک کاربر طلایی نیز نباشید، می‌توانید از ابزار جستجوی بازار مورد نظر استفاده کنید و پروفایل لینکدین یک شرکت را مورد بررسی قرار داده و ببینید که شرکت مورد نظر چند نفر کارمند دارد و به جستجوی موقعیت‌های شغلی جدید آن شرکت بپردازید.

 

از لینکدین برای ایجاد شبکه جهت استفاده در روز مبادا استفاده کنید

هنگامی که به شغل رویایی خود دست یافتید، به معنای آن نیست که دیگر نیازی به ایجاد شبکه ندارید. همچنین در مورد آن به دل خود هراس راه ندهید.

کاریابی در لینکدین / Job Search in Linkedin

این کار نوعی مهارت است که به چند دلیل باید به صورت مداوم آن را انجام دهید. این مسئله از یک طرف باعث رضایت شما خواهد شد و از سوی دیگر با ایجاد ارتباط با افرادی که همچون شما فکر می‌کنند، در خود ایجاد انگیزه می‌کنید. این ایجاد شبکه همچنین باعث افزایش سود شما و شرکت شده و فرصت‌های جدید و ناشناخته‌ای برای شما ایجاد می‌کند که چندان در معرض دید عموم قرار نمی‌گیرد. در نتیجه، برای کاریابی در لینکدین ایجاد شبکه بسیار اهمیت دارد.

ایجاد شبکه همچنین برای روز مبادا بسیار به‌درد می‌خورد. همه ما به دنبال شغلی هستیم که تا مدت‌های زیادی در آن بمانیم، اما گاهی اوقات چالش‌هایی به وجود می‌آید یا لازم است که حرکت جدیدی کنید. مشکلات سلامت نیز ممکن است جلوی ادامه کار شما را بگیرد.

در موقعیت‌های نظیر این، بهترین کار آن است که شما اعتباری برای خود به عنوان یک آدم حرفه‌ای کسب کرده باشید و در دسترس دیگران قرار گیرید. در آن صورت هنگام نیاز، ممکن است که آنها به کارتان بیایند.

 

از لینکدین برای کسب اطلاعات در مورد ترندهای موجود در صنعت استفاده کنید

لینکدین ابزاری عالی برای کسب اطلاعات در مورد ترندهای موجود در صنعت است. این مسئله شباهتی به نمایش مهارت‌های شما و انجام تحقیقات در مورد رقبای کاری شما ندارد. در اینجا، شما موضوعاتی را پیدا می‌کنید که همه در موردشان صحبت می‌کنند و بدین ترتیب، می‌توانید از موضوعات آنها نهایت استفاده را ببرید.

کاریابی در لینکدین / Job Search in Linkedin

همچنین با دنبال کردن شرکت‌ها و کارشناسان صنعت که به انتشار پست‌های مرتبط می‌پردازند تا نظرات خود را در اختیار عموم مردم قرار دهند، می‌توانید موضوعاتی را برای پست گذاشتن پیدا کنید. این اطلاعات همچنین شامل دوره‌های زمانی می‌شود که ممکن است با بالا و پایین رفتن سود همراه گردد یا موضوعاتی در مورد پیشرفت‌های خاص در حوزه فناوری و یا تحقیقات جدید را در بر گیرد.

اگر شرکت‌ها و افراد مشهور مناسبی را در لینکدین دنبال کنید، می‌توانید اطلاعات به‌روزی را به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه در مورد صنعت خود به دست آورید. ضرورتا در اینجا نیز می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که در فیسبوک و یا توییتر به کار می‌روند.

اما تنها تفاوت لینکدین با فیسبوک و توییتر آن است که به جای مشاهده پست‌های زیاد خانوادگی و همین طور عمومی، تمامی پست‌ها به صورت اختصاصی مرتبط با حوزه کاری شما است و این بدان معناست که از مشاهده اطلاعات اضافی جلوگیری می‌کنید.

 

یک بلاگ لینکدین راه‌اندازی کنید

در نهایت آنکه، شما می‌توانید منبع مناسبی از اطلاعات باشید و نوعی بلاگ لینکدین را راه‌اندازی کنید.

کاریابی در لینکدین / Job Search in Linkedin

در این حوزه می‌توانید به انتشار پست‌هایی بپردازید که منطبق با دانش کاری شما هستند و یا اینکه توصیه‌هایی عمومی ارائه کرده و یا توانایی خود را در زمینه نوشتن تثبیت کنید. در صورتی که نویسندگی و نوشتن یکی از اصلی‌ترین وظایف شما است، این کار بسیار می‌تواند به دردتان بخورد. در نهایت شناخته شدن به عنوان یک منبع باعث می‌شوند تا کار و استعداد خود را به خوبی در معرض نگاه دیگران قرار دهید و خودتان را به عنوان یک کارشناس در حوزه کاری خود معرفی کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402