سامسونگ گلکسی فولد 2 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و آخرین اخبار

گلکسی فولد ۲
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی سامسونگ گلکسی فولد ۲ احتمالا در سال 2020 منتشر می‌شود. تاکنون اطلاعات اندکی از این محصول منتشر شده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به تمامی اخبار و شایعات پیرامون مشخصات و تاریخ عرضه گلکسی فولد 2 داشته باشیم.

مدت زمان زیادی طول کشید تا گوشی سامسونگ گلکسی فولد بعد از شایعات بسیار و ماه‌ها تاخیر، در بازار عرضه شود؛ اما کاملا مشخص بود که محصول نهایی، نیاز به کار بیشتر دارد. سامسونگ یک گوشی تاشو دیگر با نام Z Flip هم در بهمن 98 معرفی کرد که البته نحوه تا شدن آن متفاوت بوده و شبیه گوشی‌های تاشو قدیمی یا موتورولا ریزر 2019 است. با اینکه گوشی Z Flip یک گزینه ارزان‌تر نسبت به فولد است، ولی گلکسی فولد، مخصوص کسانی است که به جدیدترین تکنولوژی اهمیت می‌دهند و برایشان فرقی ندارد که دستگاهشان چه قیمتی دارد یا عملکرد آن چگونه است.

با اینکه نمی‌توانیم این محصول را به همه پیشنهاد کنیم، اما آینده هیجان انگیزی با گوشی سامسونگ گلکسی فولد ۲ در انتظار ما است. سامسونگ Fold 2 قرار است بسیاری از اشتباهات دستگاه اول را حل کند. در این مطلب قصد داریم تمام اخبار و اطلاعات مربوط به گوشی سامسونگ گلکسی فولد 2 را به همراه تاریخ عرضه آن بررسی کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


قیمت و تاریخ عرضه گوشی تاشو سامسونگ گلکسی فولد 2


بسیاری از شایعات مربوط به تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی فولد ۲ به عرضه آن در اویل سال 2020 اشاره داشتند، اما بعدا مشخص شد که این شایعات مربوط به گوشی گلکسی Z Flip است و مشخص نیست که گوشی گلکسی فولد2 چه زمانی عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود گوشی گلکسی فولد 2 در اواخر سال 2020 عرضه شود تا فاصله زمانی مناسبی بین این گوشی و گلکسی زد فلیپ باشد؛ حتی شاید این گوشی به همراه سامسونگ گلکسی نوت 20 عرضه شود.

تاریخ عرضه گلکسی فولد 2

دو گزارش ادعا کرده‌اند که گلکسی فولد ۲ قرار است در سه ماهه سوم سال 2020، یعنی چیزی بین ماه‌های تیر و شهریور عرضه شود و یکی از آن منابع، مطمئن است که گلکسی Fold 2 در جولای (تیر 1399) عرضه خواهد شد. این تاریخ‌ها منطقی به نظر می‌رسند زیرا گوشی اول گلکسی فولد هم در شهریور 1398 عرضه شد و گلکسی فولد ۲ هم می‌تواند در چنین بازه زمانی عرضه شود. البته لازم به ذکر است که گوشی اول گلکسی فولد در بهمن سال 1397 معرفی شده بود ولی به علت مشکلاتی که برایش پیش آمد، این ‌قدر دیر عرضه شد. بنابراین احتمال می‌رود گوشی سامسونگ گلکسی فولد 2 بتواند زودتر هم عرضه شود. همین منبع ادعا کرده است که قیمت گلکسی فولد 2 مشابه نسخه اول آن خواهد بود و 1980 دلار قیمت خواهد داشت.

سامسونگ فولد 2

البته نمی‌توان به هیچ یک از این اطلاعات درباره تاریخ عرضه گوشی گلکسی فولد ۲ اعتماد کرد زیرا یک منبع دیگر هم اخیرا اعلام کرده است که گوشی جدید سامسونگ، در سه ماهه دوم سال 2020 (بهار 1399) عرضه خواهد شد.

 


شایعات و اخبار مربوط به گوشی سامسونگ گلکسی فولد ۲


شایعات و اخبار زیادی پیرامون گوشی گلکسی فولد ۲ موجود نیست و آن‌هایی هم که بودند، بعدا معلوم شد که بیشتر مربوط به گلکسی زد فلیپ هستند؛ اما چندین مورد مختلف درباره این گوشی می‌دانیم که در این بخش به آن‌ها خواهیم پرداخت. برای مثال، سه طراحی محتمل برای گوشی گلکسی فولد ۲ منتشر شده‌اند که یکی از آن‌ها به صورت صدفی (احتمالا مربوط به Z Flip) است و دو مورد دیگر، بیشتر شبیه به مدل کنونی هستند.

گوشی Fold 2

یک پتنت دیگر هم منتشر شده که مربوط به یک گوشی تاشو است که از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند؛ این امر شاید گلکسی فولد را به سری گلکسی نوت سامسونگ نزدیک‌تر کند. اگر سامسونگ فولد 2 در کنار سری جدید نوت عرضه شود، امری منطقی خواهد بود. عرضه سامسونگ گلکسی فولد 2 با قلم استایلوس چندان هم تعجب‌برانگیز نیست؛ زیرا می‌توان استفاده بیشتری از صفحه نمایش بزرگ گوشی کرد. این پتنت به طور واضحی به قلم استایلوسی اشاره دارد که می‌تواند حتی در قسمت‌های منحنی صفحه هم وقتی گوشی تاحدودی تا شده است، به خوبی کار کند.

سامسونگ Galaxy Fold 2

شایعه دیگری نیز به استفاده گوشی سامسونگ گلکسی Fold 2 از نوع جدیدی از استایلوس اشاره دارد. از آنجایی که قلم‌های استایلوس کمی بزرگ هستند و فضای زیادی را در داخل گوشی به خود اختصاص می‌دهند، باید دید که سامسونگ چگونه از آن استفاده خواهد کرد و منظور از «نوع جدید استایلوس» چیست. هر چه که باشد، اگر این خبر حقیقت داشته باشد، بسیار خوشحال‌کننده خواهد بود و با توجه به اینکه در حالت باز، گوشی گلکسی فولد تقریبا تبدیل به یک تبلت می‌شود، می‌توان روی آن یادداشت برداری کرده و نقاشی کشید و از سایر قابلیت‌های استایلوس بهره‌مند شد. همچنین این خبر نشان می‌دهد که سامسونگ نگاه جدی‌تری به گوشی و تبلت بودن فولد 2 به صورت همزمان دارد.

سامسونگ گلکسی Fold 2

این شایعات بعد از انتشار اطلاعاتی مبنی بر اینکه سامسونگ در حال کار بر روی دو گوشی جدید تاشو است، منتشر شدند که یکی از آن‌ها دستگاهی صدفی است که درباره آن زیاد شنیده‌ایم؛ اما گفته می‌شود مورد دیگر، درست مانند گوشی گلکسی فولد اول، دارای تای عمودی است ولی به بیرون تا می‌شود تا صفحه نمایش اصلی همیشه در بیرون و قابل مشاهده باشد. این مورد، چیزی شبیه به گوشی هواوی میت ایکس است که صفحه نمایش بر اساس اینکه تا شود یا نه، می‌تواند کوچک یا بزرگ باشد.

درباره دوربین گوشی سامسونگ گلکسی فولد 2 شایعاتی شنیده می‌شد که احتمال دارد یک لنز اصلی 108 مگاپیکسلی و یک لنز با زوم اپتیکال 5x داشته باشد؛ البته از آن زمان به بعد، شایعه دیگری هم منتشر شده که قابل باورتر است و اشاره به یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی دیگر دارد.

سامسونگ فولد 2

یک گزارش دیگر، ادعا می‌کند که گوشی گلکسی فولد ۲ با یک دوربین سلفی درون نمایشگر عرضه خواهد شد تا دیگر فضایی روی صفحه نمایش برای ناچ اشغال نشود و شاهد یک گوشی تمام صفحه واقعی باشیم. مدت زیادی است که شنیده می‌شود سامسونگ در حال کار روی چنین تکنولوژی است. از سوی دیگر، شایعه‌ای منتشر شده است که ادعا می‌کند گوشی گلکسی فولد 2 سامسونگ دارای یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی و یک پردازنده اسنپدراگون 855 خواهد بود. این همان پردازنده‌ای است که در گوشی گلکسی فولد اولیه استفاده شده بود و احتمالا برای سال 2020 کمی قدیمی محسوب می‌شود. چندین بار شنیده شده که گوشی Fold 2 از اسنپدراگون 855 استفاده خواهد کرد، اما اسنپدراگون 855 پلاس هم در این میان ذکر شده است.

گوشی فولد 2

یکی از جدیدترین اخبار مربوط به Fold 2 بیان می‌کند که این گوشی تاشو دارای صفحه نمایش اینفینیتی وی با حفره درون نمایشگر خواهد بود و یا دوربین‌ها در زیر صفحه نمایش قرار خواهند گرفت. همچنین دوربین این گوشی مشخصات مشابه با گلکسی اس 20 پلاس خواهد داشت و جنس آن از سرامیک و فولاد ضد زنگ خواهد بود. این شایعه در انتها ادعا می‌کند که این گوشی با رنگ‌های آبی، نقره‌ای، طلایی، صورتی و مشکی عرضه خواهد شد.

درباره باتری گوشی گلکسی فولد 2 باید بگوییم که با توجه به کد پیدا شده در نرم‌افزار رسمی سامسونگ، به نظر می‌رسد گوشی جدید دارای سرعت شارژ سریع بین 25 و 45 واتی خواهد بود. این در حالی است که نسخه اول گلکسی فولد تنها از شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کرد. در یک شایعه دیگر، شنیده‌ایم که گوشی گلکسی فولد ۲ دارای شارژ 15 واتی خواهد بود و از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی همچنین از تکنولوژی پیشرفته شارژ بی‌سیم معکوس هم پشتیبانی خواهد کرد که به شما اجازه می‌دهد دستگاه خود را به یک پد شارژر بی‌سیم تبدیل کنید.

سامسونگ گلکسی فولد / samsung galaxy fold

در یکی از جدیدترین شایعات، احتمال می‌رود گوشی گلکسی فولد ۲ هم در دو نسخه 5G و 4G عرضه شود. گوشی اول Fold هم در دو نسخه 4G و 5G عرضه شده بود، اما بسیاری از کشورهای دنیا تنها یک مدل را دریافت کرده بودند؛ برای مثال، تنها نسخه 4G این گوشی در آمریکا فروخته می‌شود. این خبر را سایت GalaxyClub منتشر کرده که سابقه نسبتا خوبی در افشای اطلاعات دارد. آن‌ها اسم رمز یک گوشی نامشخص را کشف کرده‌اند که Winner2 نام دارد. با توجه به اینکه گوشی گلکسی فود دارای اسم رمز Winner بود، جای تعجبی نیست که این اسم رمز جدید، اشاره به گلکسی فولد 2 دارد. آن‌ها توانسته‌اند انواع مختلفی از این اسم رمز را پیدا کنند که شامل Win2 و Win2 5G هم می‌شود.

یک نشریه تجاری کره‌ای به نام The Bell گزارش داده است که سامسونگ به منظور تولید محافظ شیشه‌ای برای گوشی فولد 2 خود که دارای صفحه نمایش 8 اینچی است، می‌خواهد به یک شرکت تامین‌کننده داخلی مراجعه کند. اگرچه شرکت‌های Corning و Schott، صفحات شیشه‌ای انعطاف‌پذیری را در دست تولید دارند، ولی می‌توان حدس زد که شرکت DoInsys می‌تواند به عنوان یک انتخاب مناسب برای تامین‌کننده این محافظ شیشه‌ای جدید برای گوشی سامسونگ گلکسی فولد 2 در نظر گرفته شود؛ چراکه این شرکت یک محافظ شیشه‌ای برای نمایشگرهای تاشو ساخته و ظاهراً محصول آن یک شیشه نرم بسیار نازک است که می‌تواند برای گوشی‌های تاشو استفاده شود.

Galaxy-Fold-2-to-be-released-with-larger-display-bendable-glass-cover / محافظ گوشی تاشو

ظاهراً به دلیل اینکه ژاپن، صادرات کالاهای نادر را به کره به خاطر اتفاقات رخ داده در دهه‌های پیش محدود کرده، سامسونگ از سه جهت تحت تأثیر قرار گرفته است که عبارتند از محدودیت در تدارکات اصلی پیکسل OLED، اجزای تراشه حافظه و همچنین لایه نازک محافظ گلکسی فولد.

محافظ شیشه‌ای گوشی فولد ۲ که توسط کارخانه سومیتومو ژاپن، از پلی ایمید (PI) بادوام ساخته می‌شد، اکنون تحت محدودیت‌های تجاری بین ژاپن و کره قرار دارد. این نوع محافظ، لایه بالایی از صفحه نمایش منعطف گلکسی فولد را تشکیل داده و درواقع بخش اصلی صفحه نمایش به حساب می‌آید. متأسفانه اهمیت وجود این لایه محافظ، در نسخه‌های پیش‌نمایش سامسونگ کاملاً مشخص نشده بود و برخی بدون توجه، آن را می‌کندند که این کار باعث خراب شدن نمایشگر گوشی می‌شد.

با اینکه سامسونگ با گسترش دادن پوشش PI تا گوشه‌های گوشی فولد به‌روز شده، توانست تا حدودی مشکلات مربوط به آسیب‌پذیری صفحه نمایش آن را برطرف کند، ولی به نظر نمی‌رسد که از این به بعد بخواهد از این نوع پوشش به ‌عنوان محافظ صفحه نمایش استفاده کند.

سامسونگ گلکسی فولد / samsung galaxy fold

نکته قابل‌توجه این بوده که شیشه جدیدی که این شرکت می‌خواهد در سامسونگ گلکسی فولد 2 استفاده کند اگرچه بسیار نازک است، ولی سخت‌تر از غشاء محافظ پلی ایمیدی معمولی بوده که اکنون گلکسی فولد از آن استفاده می‌کند. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که مگر می‌توان شیشه را بدون شکستن خم کرد؟ درست است؛ فرض عجیبی به نظر می‌رسد اما اگر دقت کنید، جواب سؤال شما در کلیدواژه «نازک» بوده و محصول DoInsys بسیار مقاوم است و توانسته نتایج بسیار خوبی را در این زمینه کسب کند. این شرکت قصد دارد تولید انبوه را از سال 2020 آغاز کند و یکی از موانع سر راه طراحی سامسونگ گلکسی فولد 2 را کنار بزند.

به تازگی، شایعاتی از تاریخ عرضه گلکسی فولد 2 منتشر شده‌اند. طبق این شایعات، این گوشی سامسونگ شیشه ای جذاب، نخست در رویداد Unpacked در تاریخ هفت اوت (17 مرداد) جاری نمایش داده خواهد شد. در ادامه، برخی از کارشناسان حوزه موبایل ادعا کرده‌اند که سامسونگ Galaxy Fold 2 در همین رویداد رسما عرضه خواهد گشت. دیگر تاریخ عرضه احتمالی این محصول، اوایل اکتبر (مهر) است. در هر صورت،‌ مشخصات گلکسی فولد 2 خبر از محصولی قدرتمند می‌دهند؛ محصولی که ساخت آن بسیار دشوار و زمان‌بر به نظر می‌رسد.

قیمت گوشی گلکسی فولد 2

شماری از رسانه‌ها، ادعا کرده‌اند که نام محصول جدید سامسونگ گلکسی فولد 2 نخواهد بود. آن‌ها انتخاب نام Galaxy Z Fold 2 را بسیار محتمل می‌دانند. این خبر در راستای استراتژی غول کره‌ای مبنی بر ترکیب خط تولید گوشی‌های تاشوی خود است. توجه داشته باشید که در حال حاضر مدل اولیه فولد در بخش گلکسی زد وبسایت سامسونگ قرار دارد.

در اوایل ماه جاری، تعدادی رندر جدید از طراحی گوشی گلکسی فولد ۲ منتشر شد؛ طراحی‌هایی که نوید محصولی خلاقانه و نوآورانه را می‌دهند. این رندرها توسط یکی از کاربران توییتر به نام Ice Universe فاش شده‌اند. برجسته‌ترین نکته در این تصاویر را می‌توان مکان قرارگیری دوربین سلفی دانست. دوربین مورد بحث در میان قسمت میانی صفحه قرار نگرفته و تفاوت‌هایی با سایر محصولات سامسونگ دارد. اگر نگاه دقیق‌تری به این رندرها بیندازیم، متوجه قرارگیری دوربین سلفی سامسونگ گلکسی فولد ۲ در قسمت میانی نیمه راستی آن خواهیم شد؛ امری که منطقی به نظر رسیده و بسیار بهتر از دوربین سلفی زشت و بزرگ مدل اولیه خواهد بود. در مجموع، سامسونگ نقطه میان خلاقیت و طراحی خاص محصولات خود را حفظ کرده است.

خرید گلکسی فولد 2

در ماه‌های گذشته، کارشناسان زیادی به پیش‌بینی قیمت گوشی گلکسی فولد 2 پرداخته‌اند. با این حال، معتبرترین این پیش‌بینی‌ها متعلق به راس یانگ، مدیر عامل شرکت Display Supply Chain Consultants، است. طبق سخنان یانگ، قیمت سامسونگ گلکسی فولد 2 در بازه 1780 الی 1980 دلار خواهد بود. برای یادآوری، جالب است بدانید که مدل اولیه با قیمت 1980 دلار عرضه شد. یانگ دلیل این شیوه قیمت‌گذاری را جذب مشتریان بیشتر و بهبود وضعیت فروش گلکسی فولد ۲ می‌داند. با این حال، نباید فراموش کرد که قیمت 1780 دلاری نیز بسیار گران است. یانگ همچنین به نمایشگر، دوربین و قلم بهتر و پشتیبانی سامسونگ گلکسی فولد 2 از فناوری 5G اشاره کرد.

راس همچنین اشارات دقیقی به جزییات گوشی سامسونگ گلکسی فولد 2 کرده است. طبق گفته‌های او، گلکسی فولد ۲ حاوی سیستم دوربین سه گانه 64، 16 و 12 مگاپیکسل، نرخ به‌روزرسانی صفحه 12 هرتز و قلم S-Pen ارتقا یافته خواهد بود.

 


سخن پایانی


گوشی گلکسی فولد 2019

این‌ها بخشی از اخبار و اطلاعاتی بود که درباره مشخصات و تاریخ عرضه گلکسی فولد2 در اختیار داشتیم. به نظر می‌رسد سامسونگ در تلاش است تا اشتباهات خود در گوشی گلکسی فولد 2019 را جبران کند. نظر شما در مورد قیمت گلکسی فولد ۲ در ایران چیست؟ آیا قصد خرید گلکسی فولد 2 را دارید؟ باید اعتراف کرد که اخبار دسته گوشی‌های تاشو روز به روز هیجان‌انگیزتر می‌شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402