تاریخ انتشار بازی Control برای کنسول های نسل نهمی مشخص شد

بازی کنترل / بازی Control
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Control یکی از عناوین خوب سال 2019 بود که توانست موفقیت‌های زیادی به دست بیاورد. در ادامه نگاهی به داستان، گیم‌پلی، سیستم مورد نیاز و نقدهای منتقدین به بازی کنترل داشته و راهنمای آن را ارائه می‌دهیم.

بازی اکشن-ماجراجویی Control که جدیدترین ساخته استودیوی خوشنام رمدی انترتینمنت (Remedy Entertainment) است، شهریور ماه 1398 منتشر شد. استودیوی رمدی مخصوصا نزد طرفداران ایکس باکس بسیار محبوب است، چون در سال‌های اخیر بازی‌های اختصاصی باکیفیتی را برای پلتفرم بازی مایکروسافت ساخته و ارائه کرده است. Alan Wake و دنباله‌اش یعنی Alan Wake’s American Nightmare به همراه بازی Quantum Break جزو مهمترین عناوین کنسول‌های مایکروسافت در چند سال گذشته بوده‌اند؛ اما گیمرهای قدیمی‌تر به یاد دارند که رمدی پیش از آنکه به یک استودیوی اختصاصی‌ساز مشهور شود، به ساخت عناوین انقلابی شهرت داشت. مثلا هیچکس فراموش نمی‌کند که این استودیو چگونه با سری Max Payne سبک شوتر سوم‌شخص را متحول کرد. البته، بازی های مکس پین ابتدا روی رایانه‌های شخصی و سپس برای ایکس باکس و پلی استیشن هم منتشر شدند.

نمرات بازی control

در سال 2019 رمدی دوباره به ریشه‌های خود بازگشت و یک بازی اکشن-ماجراجویی متفاوت ارائه کرد. بازی Control از هر نظر یک بازی بزرگ است که باز هم گیم پلی خلاقانه را با سبک داستان‌گویی منحصربه‌فرد رمدی ترکیب می‌کند و یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های 2019 محسوب می‌شود. تاریخ انتشار بازی Control مصادف است با 5 شهریور 1398 که برای پلتفرم‌های کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شد. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به داستان، گیم پلی، تریلر، سیستم مورد نیاز، نظرات و نمرات منتقدین نسبت به بازی Control داشته و راهنمای این بازی را در قالب نکات کاربردی هنگام بازی کردن، ارائه کنیم.

تاریخ انتشار بازی Control برای کنسول های نسل نهمی مشخص شد

راهنمای قدم به قدم بازی Control

به‌تازگی استودیو رمدی خالق بازی‌های Quantum Break و Alan Wake از تاریخ انتشار بازی Control برای کنسول‌های PS5 و Xbox Series X | S رونمایی کرده است. این بازی اوایل سال 2021 در دسترس کاربران کنسول‌های نسل جدید قرار خواهد گرفت.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، افرادی که نسخه دیجیتالی بازی Control Ultimate Edition را دارند، دومین روز از ماه فوریه می‌توانند بازی خود را به‌صورت رایگان ارتقا داده و روی کنسول نسل نهمی خود تجربه کنند. این‌در‌حالی است که کاربرانی که نسخه فیزیکی این بازی را دارند باید تا دوم مارس صبر کنند. بازی Control Ultimate Edition بر روی هر دو کنسول نسل نهمی سونی و مایکروسافت در دسترس خواهد بود و بهبودهایی از جمله عملکرد، کیفیت گرافیکی و افزایش فریم ریت تا 60 فریم‌بر‌ثانیه را در بر خواهد گرفت.

علاوه بر این، قابلیت ری تریسینگ را هم در بازی Control Ultimate Edition خواهیم دید. به‌ این نسخه همچنین یک حالت گرافیکی هم اضافه شده که بازی را با نرخ 30 فریم‌بر‌ثانیه و با تکنولوژی ری تریسینگ اجرا خواهد کرد. متاسفانه رمدی فعلا تریلری جدید از این بازی را در اختیار ما قرار نداده است.

راهنمای مراحل بازی کنترل

بازی Control Ultimate Edition در حال حاضر در دسترس بوده ولی هیچ ارتقایی برای کنسول‌های نسل بعدی صورت نگرفته است. ابتدا قرار بود که این ارتقا در سال 2020 در دسترس کاربران قرار بگیرد. کمی بعد از به‌پایان رسیدن توسعه آخرین بسته الحاقی بازی، رمدی اعلام کرد که تیم آن‌ها زمان بیشتری برای کار بر روی نسخه PS5 و Xbox Series X/S بازی نیاز دارد.

با انتشار بازی Control Ultimate Edition برای کنسول‌های نسل نهمی، ماجراهای رمدی با بازی کنترل هم به‌پایان رسیده و باید دید که این استودیو برای سال‌های آتی چه برنامه‌هایی دارد. در حال حاضر می‌دانیم که رمدی در حال کار بر روی بازی CrossFireX است. همچنین این استودیو بر روی یک شوتر چندنفره رایگان به‌نام Vanguard هم کار می‌کند و در عین حال، آن‌ها یک پروژه جدید که در دنیایی شبیه به دنیاهای Control و Alan Wake اتفاق می‌افتد را هم آغاز کرده‌اند. رمدی احتمالا یکی از استودیوهای فعال بازی‌سازی طی نسل نهم خواهد بود.

 


نسخه Ultimate Edition بازی Control معرفی شد


بازی Control قرار است برای کنسول‌های PS5 و Xbox Series X منتشر شود که بدین منظور، نسخه ویژه‌ای برای این بازی طراحی شده است.

همانطور که از اسمش پیداست، در بازی Control Ultimate Edition قرار است کل بازی کنترل در یک پکیج قرار داده شود. این پکیج شامل بازی اصلی و تمام DLCهای بازی است که با قیمت $39.99 / £29.99 عرضه خواهد شد. یکی از DLCها که The Foundation نام دارد، قرار است تاریخچه The Oldest House را بازگو کند. در DLC دوم که Alan Wake Expansion نام دارد، بازی کنترل را بطور عمیقی با آلن ویک مرتبط می‌سازد و دنیای این دو بازی را به هم وصل می‌کند.

اگر نسخه Ultimate Edition بازی کنترل را برای کنسول پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان خریداری کنید، یک نسخه دیجیتال از همین بازی بصورت رایگان برای کنسول‌های نسل بعد نیز به شما هدیه خواهد شد. متاسفانه این ویژگی فقط برای همین نسخه فعال است و اگر نسخه استاندارد را داشته باشید، هدیه‌ای به شما تعلق نخواهد گرفت. همراه با معرفی این نسخه، تریلر بازی Control Ultimate Edition نیز منتشر شد که می‌توانید با زیرنویس فارسی از تیم پلازا مشاهده کنید.  بازی Control Ultimate Edition در تاریخ 6 شهریور ماه برای استیم و 20 شهریور ماه برای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

 


داستان بازی Control؛ به دنبال حقیقت در ساختمانی با قوانین فراطبیعی


بازی کنترل / بازی Control

داستان بازی کنترل در یک ساختمان بزرگ به نام The Oldest House اتفاق می‌افتد. اینجا مرکز اداره فدرال کنترل یا همان FBC است. وظیفه این اداره بررسی و تحقیق درباره اتفاقات و اشياء فراطبیعی است که با قوانین علمی نمی‌توان توجیهی برای آنها پیدا کرد. اسم این اتفاقات و اشیاء را «آیتم‌های تغییریافته» گذاشته‌اند و بسیاری از آنها را در ساختمان اداره نگهداری می‌کنند.

The Oldest House در واقع یک آسمان‌خراش بزرگ در شهر نیویورک است. مانند بسیاری از مواردی که FBC روی آنها تحقیق می‌کند، خودِ ساختمان این اداره هم دارای نیروهای ماوراءالطبیعی زیادی است؛ مثلا مکان‌های داخلی این ساختمان به دنیاها و ابعاد دیگری متصل می‌شوند و به همین دلیل بسیار بزرگتر از چیزی هستند که از بیرون ساختمان مشاهده می‌شوند. همچنین اتاق‌های داخلی این ساختمان دائما در حال تغییر شکل و حرکت هستند. از سوی دیگر یک نیروی فراطبیعی به اسم Hiss وجود دارد که به عنوان دشمنان اصلی در بازی هم شناخته می‌شوند و هر چند وقت یک‌بار به ساختمان حمله می‌کنند.

داستان بازی کنترل حول شخصیتی به نام «جسی فیدن» شکل می‌گیرد. او در کودکی و طی یک حادثه عجیب، صاحب قدرت‌های فراطبیعی می‌شود و همین موضوع انگیزه‌ای است تا سال‌ها بعد، فیدن برای کشف راز این قدرت‌ها به The Oldest House برود. از سوی دیگر برادر فیدن هم توسط سازمان FBC ربوده می‌شود و او برای پیگیری رد برادرش تصمیم می‌گیرد که به ساختمان این اداره گام بگذارد.

گیم پلی بازی کنترل

ورود فیدن به این ساختمان عجیب با حمله‌ای از سوی Hiss همراه می‌شود. طی این حمله بسیاری از کارمندان FBC اسیر می‌شوند و حتی رئیس این اداره یعنی «زکریاه ترنچ» می‌میرد. ترنچ قبل از مرگش یک سلاح ویژه را باقی می‌گذارد. این سلاح که دارای قدرت‌های بسیار زیادی است Service Weapon نامیده می‌شود و این توانایی را دارد که صاحبش را انتخاب کند. در نهایت این اسلحه قدرتمند فیدن را به عنوان صاحب جدیدش انتخاب می‌کند و به همین واسطه، فیدن توانایی کنترل بخش‌های مختلف ساختمان FBC را به دست می‌آورد.

حالا هدف اصلی فیدن آن است که با نیروهای Hiss مبارزه کند و کنترل The Oldest House را به دست بگیرد تا از این طریق هم به برادر ربوده شده‌اش برسد و هم راز قدرت‌های فراطبیعی خود را کشف کند. در این راه، روح ترنچ و همچنین مدیر تحقیقات FBC به اسم دکتر کسپر دارلینگ هم فیدن را همراهی می‌کنند.

 


گیم پلی بازی کنترل


مانند بازی‌های قبلی که توسط رمدی ساخته شده‌اند، کنترل هم یک بازی اکشن-ماجراجویی و شوتر سوم‌شخص است؛ اما برخلاف بازی‌های قبلی این استودیو، کمتر به صورت خطی دنبال می‌شود و آزادی عمل بیشتری را به بازیکنان می‌دهد. محیط‌های ساختمان The Oldest House به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت غیرخطی می‌توان آنها را طی کرد. همچنین شخصیت اصلی بازی به مرور توانایی‌های جدیدی را به دست می‌آورد و با کمک آنها می‌تواند وارد مکان‌هایی شود که قبلا قابل دسترسی نبودند. در نقشه بازی نقاطی هم وجود دارند که بازیکن می‌تواند در آن نقاط Fast Travel یا همان جابه‌جایی سریع انجام دهد.

Service Weapon که کمی بالاتر درباره‌اش صحبت کردیم، نقش سلاح اصلی را در بازی ایفا می‌کند. این سلاح می‌تواند تغییر شکل دهد و به سلاح‌های مختلفی تبدیل شود که در درگیری‌های مختلف می‌توانید از آنها استفاده کنید. مثلا می‌توانید برای شلیک به دشمنانی که از شما فاصله دارند Service Weapon را به یک مسلسل تبدیل کنید یا برای درگیری‌های نزدیک، از شکل شاتگان این سلاح بهره ببرید.

بازی کنترل / بازی Control

اما علاوه بر این سلاح پرکاربرد، فیدن توانایی‌های مختلفی هم دارد که هم در مبارزات و هم برای جابه‌جایی در محیط‌های بازی می‌تواند از آنها استفاده کند. او می‌تواند از راه دور اجسام را جابه‌جا کند، در هوا معلق شود و به نوعی پرواز کند و حتی می‌تواند ذهن دشمنان خود را کنترل کند. از دیگر ویژگی‌های گیم پلی بازی control، استفاده از توانایی‌های جالب فیدن است که می‌تواند اشیاء اطرافش را به سمت خودش بکشد و از این طریق برای خود یک سپر در مقابل شلیک‌های دشمنان بسازد. توانایی‌های فیدن در طول بازی قابل ارتقا هستند؛ برای این کار او باید محیط‌های ساختمان را با دقت جستجو کند و آیتم‌های ویژه‌ای را به دست آورد.

عمده دشمنان بازی کارکنان FBC هستند که حالا توسط Hiss اسیر شده‌اند و تحت کنترل آن قرار دارند. علاوه بر کارمندان سابق FBC، در بازی با موجوداتی هم مواجه می‌شوید که عموما جهش یافته و دارای قدرت‌های فراطبیعی هستند. در بازی کنترل خبری از بازیابی سلامتی خودکار نیست و برای اینکه بتوانید سلامتی از دست رفته خود را بازگردانید، باید از بسته‌هایی که بعد از مردن دشمنان به جا می‌مانند استفاده کنید. استفاده از Service Weapon و همچنین توانایی‌های مختلف باعث تحلیل رفتن انرژی فیدن می‌شود؛ بنابراین باید حواستان باشد که در مبارزات بازی هم از سلاح‌ها و هم از قدرت‌ها به شکل حساب شده استفاده کنید.

 


تریلر بازی Control


تریلرهای زیادی از بازی کنترل وجود دارند که بخش‌های مختلف گیم‌پلی و دنیای این بازی را به نمایش می‌گذارند؛ اما در ادامه شاهد پیش‌ نمایش ویدیویی این بازی هستیم که از ترکیب ویدیوهای مختلف ساخته شده است. می‌توانید این پیش نمایش را با دوبله فارسی در بالا تماشا کنید.

 


سیستم مورد نیاز بازی Control


یکی از بزرگترین دستاوردهای فنی رمدی در بازی Control استفاده از قابلیت ری-تریسینگ (Ray-Tracing) در بالاترین سطح آن است. قبلا هم در بازی‌هایی نظیر Battlefield 5 شاهد استفاده از این ویژگی گرافیکی بودیم، اما در مورد بازی کنترل اوضاع فرق می‌کند. کیفیت و طبیعی بودن سایه‌ها در بازی، بازتاب نور از سطوح مات و شفاف، رنگ‌های فراگیر در اطرف اشیاء و بسیاری دیگر از ویژگی‌های گرافیکی که در تریلرهای بازی هم قابل مشاهده هستند، همگی ثابت می‌کنند که رمدی چقدر تلاش کرده تا بازی جدیدش از نظر بصری بی‌نقص باشد. در این بازی از تکنولوژی RTX کمپانی انویدیا به بهترین شکل ممکن استفاده شده تا با کمک ری-تریسینگ شاهد تصاویری طبیعی و باورپذیر باشیم. در زیر هم می‌توانید سیستم مورد نیاز بازی Control را مشاهده کنید.

ری-تریسینگ (Ray-Tracing) در بازی کنترل

 

حداقل سیستم مورد نیاز

  • پردازنده: Intel Core i5-4690 / AMD FX 4350
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 780 / AMD Radeon R9 280X
  • رم: 8 گیگابایت
  • سیستم عامل: ویندوز 7 نسخه 64 بیتی
  • دایرکت ایکس: DX11

 

سیستم مورد نیاز پیشنهادی

  • پردازنده: Intel Core i5-7600K / AMD Ryzen 5 1600X
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 1660/1060 / AMD Radeon RX 580
  • پردازنده گرافیکی برای ری تریسینگ: Nvidia GeForce RTX 2060
  • رم: 16 گیگابایت
  • سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیتی
  • دایرکت ایکس: DX12

 


راهنمای بازی Control ؛ نکاتی درباره نقشه بازی، آپگریدها و ساخت سلاح


کنترل مانند ساخته‌های قبلی رمدی المان‌های جدیدی در گیم‌پلی‌اش دارد که یادگیری همه آن‌ها نیازمند صرف زمانی زیاد در بازی است. برای اینکه بتوانید به تمام این المان‌ها تسلط پیدا کنید لازم است مدت زیادی را در محیط‌های بازی بگذرانید. شاید در اوایل بازی با اسلحه تغییر‌پذیر جذابی که در دست دارید حسابی احساس آرامش و راحتی کنید؛ اما وقتی جلوتر می‌روید و با معماهای سخت‌تر مواجه می‌شوید، به راهنما نیاز خواهید داشت. ما در این بخش سعی می‌کنیم مواردی را مطرح کنیم که به شما در پشت سر گذاشتن مراحل این بازی کمک می‌کنند. در ادامه با راهنمای بازی کنترل همراه پلازا باشید.

 

اول از همه قدرت Launch را ارتقا دهید

در ابتدای بازی کنترل توانایی‌های محدودی در اختیار دارید. همچنین امکان زیادی برای ارتقای آن‌ها نخواهید داشت. بنابراین کمتر پیش می‌آید که برای ارتقای یک مهارت اشتباه بکنید. اما وقتی در بازی پیشروی کنید همه چیز پیچیده‌تر می‌شود و لازم است دست به انتخاب‌های سرنوشت‌سازی بزنید. انتخاب‌هایی که تعیین می‌کنند ابتدا کدام قدرت‌های خود را ارتقا دهید. پیشنهاد ما این است که قدرت Launch را در اولویت بگذارید.

Control Guide / راهنمای بازی کنترل

این قدرت به شما اجازه می دهد تا صندلی‌ها، کپسول‌های آتش نشانی و سایر اشیایی که در محیط می‌بینید را به سمت دشمنان پرتاب کنید. گیم پلی بازی هم به گونه‌ای طراحی شده که با این مکانیزم سازگاری کامل دارد. قدرت Launch یکی از کارآمدترین توانایی‌های شما در بازی است که حتی در مراحل ابتدایی نیز خیلی به کمک‌تان خواهد آمد. با ارتقای این قدرت می‌توانید کاری کنید که اشیا پرتابی، صدمه بیشتری به دشمنان برسانند. همچنین با ترکیب Launch با مادهای شخصی می‌توانید تاثیر این قدرت را بیشتر کنید. در ادامه درباره مادها بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

بهترین مادهای شخصی آنهایی هستند که به سلامتی و انرژی مربوط می‌شوند

میزان سلامتی یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بازی کنترل است. هرچه در بازی پیشرفت می‌کنید به ارزش سلامتی بیشتر پی می‌برید. در حالت عادی ممکن است تصور کنید که سلامتی شما خیلی زودتر از آن چیزی که انتظارش را دارید به پایان می‌رسد اما با استفاده از مادهای مربوط به بازیابی سلامتی می‌توانید ورق را برگردانید و کاری کنید که سلامتی شما دیرتر به پایان برسد و زودتر تجدید شود.

Control Guide / نکات بازی کنترل

در واقع سیستم ریکاوری سلامتی در بازی کنترل به این شکل است که شما با آسیب دیدن، خون خود را از دست می‌دهید و برای بازیابی آن باید دشمنان را بکشید و کریستال‌های آبی را که با مرگ آنها به جا می‌ماند تصاحب کنید. با گرفتن این کریستال‌ها مقداری به خون یا سلامتی شما اضافه می‌شود. حالا اگر از مادهای ارتقای سلامتی استفاده کنید، با هر بار گرفتن کریستال‌ها میزان بیشتری خون به دست می‌آورید. اما علاوه بر این مادها که Health Recovery نامیده می‌شوند، انواع دیگر نیز در بازی وجود دارند. مثلاً Energy و Launch Efficiency دو نوع دیگر از مادها هستند که باعث می‌شوند تا قدرت‌های جادویی شما (مثل قدرت Launch) ارتقا پیدا کند. البته پیشنهاد می‌کنیم که مادهای بازیابی سلامتی را در اولویت قرار دهید و سپس به فکر مادهای انرژی و جادویی باشید.

 

همه چیز را بخوانید

تعداد بی‌نهایت متن خواندنی در بازی کنترل وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. نکته مهم این است که این موارد خواندنی خیلی اوقات هم نکات مهمی از داستان بازی را بازگو کرده و هم به شما کمک می‌کنند تا به شکل آسان‌تری مراحل بعدی را پشت سر بگذارید. بنابراین بی‌حوصلگی و تنبلی را فراموش کنید و متن‌هایی که بازی به شما ارائه می‌کند را با دقت بخوانید. مطمئن باشید از این کار ضرر نمی‌کنید.

بازی Control / بازی کنترل

 

هر وقت گم شدید سوار آسانسور شوید

این مورد کمی عجیب به نظر می‌رسد اما واقعاً جواب می‌دهد. در طول بازی کردن Control به دفعات اتفاق می‌افتد که درون ساختمان بزرگ بازی گم می‌شوید و نمی‌دانید که باید به کدام سمت حرکت کنید. در این حالت ممکن است دقایق زیادی را سردرگم باشید و در محیط‌های بازی به دور خودتان بچرخید. نکته مهم این است که در بیشتر این موارد باید وارد آسانسور شوید و به مسیر خود ادامه دهید.

بازی Control / بازی کنترل

آسانسورها معمولاً شما را به محیط‌های جدید یا مکان‌های قبلی می‌برند که در آنجا می‌توانید راه خود را دنبال کنید و به هدف بعدی برسید.

 

نقشه خوانی را یاد بگیرید

در بازی کنترل برای هر مکانی یک نقشه وجود دارد، اما این نقشه به طور دقیق به شما می‌گوید که برای رسیدن به یک نقطه باید چه مسیری را طی کنید. در ابتدای بازی محیط‌ها کمی ساده‌تر هستند و می‌توانید خودتان راه را پیدا کنید، اما وقتی وارد محیط‌های پیچیده تر می‌شوید اوضاع تغییر می‌کند. نقشه سیاه و سفید بازی اطلاعات اندکی به شما می‌دهد، اما اگر بتوانید این اطلاعات را به درستی تحلیل کنید، پیدا کردن مسیر خیلی راحت‌تر می‌شود. باید این نکته را در ذهن داشته باشید که محیط های تیره‌تر معمولاً بالاتر از از محیط‌های روشن‌تر قرار دارند.

بازی Control / بازی کنترل

در قسمتی از نقشه بالا که با دایره رنگی مشخص شده است می‌توانید ببینید که قسمت پایین‌تر از آسانسور با رنگ تیره دیده می‌شود. در نگاه اول به نظر می‌آید که اگر از آسانسور خارج شوید وارد منطقه‌ای سیاه خواهید شد اما در واقع این طور نیست. تیرگی و روشنی‌ها در نقشه بازی نشان دهنده سطح‌های مختلف هستند. اگر همین نکته کوچک را در ذهن داشته باشید خیلی راحت‌تر می‌توانید راه خود را پیدا کنید.

 

با انجام ماموریت های فرعی آیتم های ارزشمندی به دست می آورید

در بازی کنترل، شما می‌توانید فقط به ماموریت‌های اصلی بچسبید و داستان بازی را دنبال کنید، اما راه دیگری هم وجود دارد و آن انجام ماموریت‌های فرعی است. شما می‌توانید از شخصیت‌های مختلف داخل بازی ماموریت بگیرید و از این طریق به محیط‌های مختلف قدم بگذارید و کارهای متفاوتی را انجام دهید. بدین ترتیب هم لذت بیشتری از بازی می‌برید و هم می توانید جسی را قوی‌تر کنید.

راهنمای قدم به قدم بازی control

در ابتدای بازی یکی از شخصیت‌ها همین موضوع را به شما گوش‌زد می‌کند، ولی یادتان باشد که در ادامه می‌توانید به اتاق همین شخصیت برگردید و از تخته روی دیوارش، ماموریت‌های مختلف را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به بخش اجرایی بروید و با اعضای مختلف صحبت کنید و از آنها مأموریت بگیرید. این ماموریت‌ها معمولاً پاداش‌های خوبی نصیب‌تان می‌کنند؛ مخصوصاً امتیازات مهارت یا همان Ability Points بسیار ارزشمند هستند.

 

از قابلیت Astral Constructs به درستی استفاده کنید

در بازی کنترل مکان‌هایی وجود دارند که به آنها Control Point گفته می‌شود. در این مکان‌ها شما می توانید کارهای مختلفی را انجام دهید. مثلاً می توانید به صورت سریع جابه‌جا شوید و به ساخت سلاح‌های جدید یا ارتقای توانایی‌های خود بپردازد. با ورود به این مکان‌ها گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرند که یکی از آنها Astral Constructs است. این گزینه خود شامل دو حالت می‌شود که عبارتند از Weapon Forms و Mods.

دانلود بازی control

با Weapon Forms می‌توانید سلاح‌های جدید بسازید یا سلاح‌های قبلی خود را ارتقا دهید. یادتان باشد که همیشه این بخش را چک کنید چون بازی به شما اعلام نمی‌کند چه زمانی یک ارتقای جدید برای سلاح‌ها به دست آورده‌اید.

در بخش Mods می‌توانید مادهای شخصی برای ارتقای توانایی‌های جسی بسازید و یا به ساخت ماد مخصوص اسلحه اصلی بپردازید. البته در طول مراحل بازی به اندازه کافی ماد پیدا می‌کنید تا بتوانید قدرت‌های خود و اسلحه خودتان را افزایش دهید، اما در اواخر بازی لازم می‌شود که به ساخت مادها هم روی بیاورید.

 

از گشت و گذار غافل نشوید

در بسیاری از مواقع در بازیControl  وارد مکان‌های فرعی می‌شوید که راز و رمزهای زیادی را در خود پنهان کرده‌اند. این مکان‌ها اگرچه ربطی به خط داستانی اصلی بازی ندارند، اما شگفتی‌های زیادی را شامل می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که وارد این مکان‌ها شوید و با شخصیت‌های مختلف صحبت کنید، ماموریت‌های فرعی را انجام دهید و تا می‌توانید آیتم‌های به‌درد بخور جمع کنید.

دانلود بازی control برای pc

در بیشتر مواقع گشت و گذار باعث می‌شود تا یک راز جدید را کشف کنید. البته گاهی هم به بن بست می‌خورید و در این شرایط چاره‌ای جز برگشتن ندارید. به طور کلی هر چه بیشتر ماجراجویی کنید لذت بیشتری از  بازی خواهید برد.

 


بررسی و نمرات منتقدین بازی Control


در ادامه به نقد و بررسی بازی Control از دیدگاه منتقدین جهان خواهیم پرداخت.

بازی کنترل توانست نقدهای مثبتی را از سوی منتقدین به دست آورد. در سایت متاکریتیک، نسخه رایانه‌های شخصی این بازی دارای امتیاز 85 بر اساس 33 نقد، نسخه پلی استیشن 4 دارای امتیاز 82 بر اساس 63 نقد و نسخه ایکس باکس وان دارای امتیاز 84 بر اساس 31 نقد است. در ادامه این بخش نگاهی به نظرات برخی از سایت‌های معتبر و نمرات بازی Control خواهیم داشت.

دانلود بازی control برای کامپیوتر

 

Giant Bomb: نمره 100

به نظر می‌رسد در بازی کنترل استودیوی رمدی در بهترین وضعیت خود عمل کرده است که نتیجه کار، یک ماجراجویی اکشن هوشمندانه و فوق‌العاده شده است.

 

GamesRadar+: نمره 90

بازی کنترل که ترکیب بسیار خوبی از روایت داستان و گیم پلی، وابستگی و ناشناختگی است، عنوانی است که تا نسل‌ها درباره آن صحبت خواهیم کرد.

 

Destructoid: نمره 90

بازی کنترل یک شاهکار عجیب اسرارآمیز پیچیده است. این عنوان همچنین جامع‌ترین اثر رمدی تاکنون محسوب می‌شود. درست مانند جسی که از روی زمین به هوا برمی‌خیزد، بازی کنترل نشان می‌دهد که استودیوی رمدی می‌تواند به قله‌های بلندتری صعود کند.

راهنمای قدم به قدم بازی control

 

PC Gamer: نمره 88

شخصیت اصلی لاغر بازی کنترل و پایان ناگهانی آن با مقدار زیادی از معما، شگفتی و مبارزاتی که در آن‌ها محیط را نابود می‌کنید، سرپا نگه داشته شده است.

 

IGN: نمره 88

بازی کنترل در یک دنیای فراطبیعی درگیرکننده عجیب رخ می‌دهد که من را مجبور به کشف کردن آن می‌کرد. مهارت‌های ماورای طبیعی مختلف جسی و سلاح اصلی او باعث ایجاد مبارزات هیجان انگیزی از راه دور می‌شود و به لطف شخصیت‌های مکمل قوی، نمایشنامه خوب نوشته شده و موارد جذب‌کننده مختلف، من واقعا از ماجراجویی خود در Oldest House لذت بردم.

 

Game Informer: نمره 88

با وجود برخی مبارزات طولانی نه چندان جالب در انتهای بازی، کنترل بسیار هیجان‌انگیز است. با قدرتی که در جسی وجود دارد، من وقتی وارد هر اتاقی می‌شدم، آماده یک مبارزه فوق‌العاده بودم. وقتی از آن اتاق خارج می‌شدم، اینگونه به نظر می‌رسید که یک گرباد از ساختمان رد شده است. سازمان فدرال کنترل مکان جذابی برای کشف کردن است و من عاشق هر یک از رویارویی‌هایی بودم که در راهروهای غژعژکننده آن داشتم.

راهنمای قدم به قدم بازی کنترل

 VG247: نمره 80

نویسندگی، کارگردانی و نقش‌آفرینی‌های بازی به طور پیوسته‌ای فوق‌العاده هستند. این امر، رمدی را در بهترین وضعیت خود نشان می‌دهد. بازی کنترل شبیه آن است که یک کمپانی دوباره خودش را کشف کرده و از یک خواب بلند بیدار شده است. پاهای رمدی دوباره مثل قبل عمل می‌کنند و نشانه‌های فلج خواب، تبدیل به خاطره‌ای قدیمی شده است.

 

GameSpot: نمره 80

بازی‌های کمی مثل Control پیدا می‌شوند که این‌چنین افکار من را به خود مشغول کنند. من در وضعی هستم که می‌خواهم هر چیزی که این بازی ارائه می‌دهد را ببینم و اگر بخواهم صادقانه بگویم، این عنوان من را مجبور می‌کند تا برگشته و بازی‌های قبلی رمدی را هم انجام دهم. درست است که این بازی از برخی جنبه‌ها یک مترویدوانیای دارای ایراد است؛ ولی آن‌قدر موارد فوق‌العاده وجود دارند که باعث می‌شوند از دست Control ناراحت نشویم. من مشتقانه منتظر شرکت در بحث‌های مختلفی هستم که درباره بازی و مواردی که دیگران پیدا کرده‌اند هستند و می‌خواهم داستان جسی را بهتر درک کنم.

 

DualShockers: نمره 75

اگر از بازی‌های قبلی رمدی لذت برده‌اید، قطعا لذت بیشتری را از بازی کنترل خواهید برد.

راهنمای مراحل بازی control

استودیوی رمدی بازی‌های درخشانی را در کارنامه‌اش دارد. از سری Max Payne گرفته که طرفدارانش بسیار پرشمارند، تا Alan Wake که از هر نظر یک بازی کامل و جذاب بود. اما بازی جدید رمدی را بیش از هر چیز می‌توانیم شبیه Quantum Break بنامیم. با این حال بازی کنترل ویژگی‌های منحصر به ‌فردی دارد که آن را از Quantum Break متمایز می‌کنند. گیم پلی بازی و تنوع کارهایی که می‌توان در آن انجام داد واقعا تماشایی است.

در این مطلب نگاهی به اطلاعات مربوط به بازی کنترل شامل گیم پلی، داستان، تریلر، راهنما و نقد بازی Control توسط سایت‌های مختلف پرداختیم. در بخش راهنمای بازی Control چند نکته کلیدی و مهم را برای پشت سر گذاشتن مراحل بازی به شما یادآور شدیم. البته نکات بیشتری هم وجود دارند اما آنچه در بالا گفته شد مهمترین مواردی هستند که باید در ذهن داشته باشید. لطفاً اگر شما هم نکته یا ترفندی بلد هستید که انجام بازی را آسان‌تر می‌کند، آن را با ما و سایر مخاطبان پلازا در میان بگذارید. در ضمن می‌توانید نظرات خودتان را در رابطه با بازی کنترل از طریق کامنت‌ها مطرح کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402