هواوی میت 30 پرو : مشخصات، قیمت، تاریخ عرضه و اخبار

huawei-mate-30-pro / هواوی میت 30 پرو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از آنجایی‌که مهم‌ترین پرچمداران جدید هواوی یعنی هواوی میت 30 پرو و هواوی میت 30 در آینده نزدیک معرفی خواهند شد، در ادامه این مقاله هر آنچه که تاکنون درباره این پرچمداران می‌دانیم را با شما در میان خواهیم گذاشت.

هواوی میت 30 و هواوی میت 30 پرو دو گوشی پرچمدار از هواوی هستند که در آینده نزدیک معرفی خواهند شد. در این راستا باید بگوییم که گوشی هواوی Mate 30 Pro فناورانه‌ترنی محصول هواوی است. خوب است بدانید که شرکت هواوی هم به مانند سامسونگ دو سری گوشی پرچمدار دارد.

یک سری از پرچمداران سری P است که ابتدای سال معرفی می‌شود و سری دیگر هم گوشی‌های سری میت هستند که در تاریخ 19 سپتامبر مصادف با 28 شهریور 98 در شهر مونیخ معرفی خواهند شد. در این راستا باید بگوییم که تاریخ عرضه میت 30 پرو و هواوی میت 30 هنوز مشخص نیست و هنوز معلوم نیست که به دلیل مشکلات ایجاد شده در خاک ایالات متحده عرضه خواهد شد یا خیر. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به این مطلب که درباره تحریم هواوی توسط ایالات متحده است، مراجعه کنید.

huawei-mate-30-pro / هواوی میت 30 پرو

در این مقاله می‌خوانید:

 


تاریخ عرضه میت 30 پرو


با توجه به اینکه گوشی‌های سری پی هواوی با نام‌های هواوی پی 30، هواوی پی 30 پرو و هواوی پی 30 لایت معرفی شده‌اند، انتظار می‌رود که گوشی‌های سری میت هم روند نامگذاری پیشین خود را ادامه دهند و با نام هواوی Mate 30 و هواوی Mate 30 Pro به دنیای فناوری معرفی شده و وارد بازار گوشی‌های هوشمند شوند.

huawei-mate-20-pro / هواوی میت 20 پرو

خوب است بدانید که سال گذشته همزمان با معرفی نسخه استاندارد هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو، که شما در اینجا می‌توانید بیشتر با این دو گوشی آشنا شوید، شرکت هواوی گوشی هوشمند هواوی میت 20 ایکس را نیز معرفی کرده بود. گفتنی است که این گوشی یک دستگاه بزرگ محسوب می‌شد که با هدف یک گوشی گیمینگ طراحی شده بود و به طور عجیبی یک نسخه گران از آن هم با نام هواوی پورشه دیزاین میت 20 آر اس (Huawei Porsche Design Mate 20 RS) روانه بازار شد. با این حساب هنوز اطلاعات دقیقی در مورد معرفی تعداد نسخه‌های هواوی میت 30 در دست نداریم و برای اطلاع از آن باید تا زمان برگزاری مراسم معرفی محصولات هواوی منتظر بمانیم.

huawei-mate-20-pro / هواوی میت 20 پرو

در مورد تاریخ عرضه میت 30 پرو و نسخه استانداردش باید بگوییم، چندین سال است که معمولاً هواوی گوشی‌های سری میت را در ماه اکتبر به بازار عرضه می‌کند. اما امسال به دلیل مشکلاتی که از سوی آمریکا برای هواوی ایجاد شد، قرار است این گوشی هوشمند در تاریخ 19 سپتامبر معرفی شود. با این حال هنوز نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که مشکلات پیش آمده تا چه اندازه روی روند و تاریخ عرضه میت 30 پرو تأثیرگذار خواهد بود.

 


طراحی گوشی هواوی Mate 30 Pro


huawei mate 30 rpo / طراحی هواوی mate 30 pro/

اولین اطلاعات منتشر شده درباره طراحی گوشی هواوی Mate 30 Pro به اطلاعات منتشر شده در Weibo باز می‌گردد. این مطلب با عنوان پرچمدار آتی که در راه است منتشر شد و تصویری را شامل می‌شود که بدنه‌ای با دوربین چهارتایی را به نمایش می‌گذارد. این در حالی است که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آپدیت هواوی در این زمینه به آپدیت هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو باز می‌گردد. شما در اینجا می‌توانید نتیجه ارزیابی بنچمارک DxOMARK را در باره میت 20 پرو بخوانید. همچنین در ویدیوی پایین هم می‌توانید شاهد مقایسه دوربین هواوی میت 20 پرو را با سامسونگ نوت 9 باشید:

گفتنی است که این گوشی هوشمند از دوربین سه گانه بهره می‌برد و نسخه جدیدش قرار است دارای لنز 4 گانه باشد. این در حالی است که شایعه شده است گوشی‌های آیفون 2019 و پیکسل 4 در آینده نیز قرار است با چهار دوربین در بدنه پشتی عرضه شوند. با این حساب می‌توانیم نتیجه بگیریم که هوای تلاش دارد تا ارتقای کیفیت دوربین را در گوشی‌های سری میت خود ادامه دهد.

خبر درزیافته از هواوی میت 30 پرو / mate 30 pro leak

علاوه بر این تصویر منتشر شده در خبر یاد شده نشان می‌دهد که هواوی میت 30 به رنگ‌های سبز و بنفش روشن خواهد بود. همچنین تصویر درزیافته نشان می‌دهد که بریدگی بالای نمایشگر نیز دربردارنده دوربین سلفی خواهد بود. هر چند خوب است خاطرنشان کنیم، تصویری که در دست داریم تنها براساس اخبار و شایعات است و هنوز اطلاعات رسمی درباره این گوشی هوشمند منتشر نشده است.

 

احتمالا دوربین سلفی در بریدگی بالای نمایشگر جای دارد

علاوه بر این، تصاویری نیز با کیفیت پایین از سوی سایت Pricebaba منتشر شده بود. در این تصویر هم شاهد شکاف بزرگی در بدنه پشتی برای دوربین هستیم در کنار جزئیات دیگری هستیم. خوب است بدانید به نظر می‌رسد دوربین اصلی این گوشی هوشمند دارای 4 لنز باشد و دوربین سلفی از نوع دوربین سه گانه است که در تصویرهای منتشر شده این موضوع به خوبی قابل مشاهده است. اگر هم دقت بیشتری در این تصاویر داشته باشید، متوجه خواهید شد که دکمه‌های کنترل صدا بر روی بدنه کناری گوشی مشاهده نمی‌شود که جای تامل خواهد داشت.

با این توصیفات باید بگوییم که هواوی میت 30 در بخش خصوصیات از آنچه که ما انتظارش را داشتیم متفاوت خواهد بود. درواقع براساس آنچه که از گوشی‌های 2019 امروزی دیده‌ایم، به روزترین آنها تلاش کرده‌اند تا بریدگی بالای نمایشگر را حذف کرده و نمایشگر تمام صفحه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهند. درواقع گوشی‌های امروزی از دو طریق توانسته‌اند بریدگی بالای نمایشگر را حذف کنند. در این میان می‌توانیم وان پلاس 7 را که در اینجا به بررسی آن پرداخته بودیم، مثال بزنیم که از یک دوربین پاپ آپ برخوردار است و از طرف دیگر نیز به سامسونگ گلکسی اس 10 اشاره کنیم که از یک حفره برای جای داده دوربین سلفی بر روی نمایشگر استفاده می‌کند. این در حالی است که براساس تصاویر منتشر شده، هواوی در پرچمدار 2019 خود از بریدگی ناچ بالای نمایشگر استفاده خواهد کرد.

 


مشخصات گوشی هواوی میت 30 پرو


اگر اطلاعات درزیافته از چین درباره مشخصات میت 30 پرو صحیح باشد، باید بگوییم که با یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند رو به رو خواهیم بود. در این راستا باید بگوییم که براساس خبرهای منتشر شده، هواوی میت 30 پرو از یک نمایشگر 6.71 اینچی امولد با نرخ رفرش 90 هرتز برخوردار است. گفتنی است که این نرخ رفرش نیز در گوشی وان پلاس 7 که اوایل سال 2019 میلادی معرفی شده بود، وجود دارد.

با این حساب و با توجه به این مشخصات میت 30 پرو وبگردی و پیمایش صفحات وب و کارهایی از این قبیل روان‌تر خواهد بود. همچنین اجرای برخی از بازی‌ها نیز بر روی چنین گوشی با این نمایشگر نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار واضح‌تر و روان‌تر است. گفتنی است که نرخ رفرش در سایر گوشی‌ها معمولاً 60 هرتز گزارش شده است.

 

پردازنده هواوی میت 30

kirin 985/ پردازنده کرین 985

علاوه بر این خبرها حاکی از این هستند که هواوی میت 30 پرو نیروی پردازشی خود را از پردازنده کرین 990 یا کرین 985 که به مودم Balong 5000 مجهز خواهد بود، تأمین می‌کند. با این حساب اگر پردازنده کرین 990 در این گوشی هوشمند استفاده شده باشد و از فناوری 7 نانومتری نیز پشتیبانی کند، می‌توانیم بگوییم این گوشی هوشمند از یک مودم 5G نیز برخوردار است. همچنین قادر خواهد بود تا ویدیوهای 4K با کیفیت 60 فریم در ثانیه نیز ضبط کند. این در حالی است که هواوی پیش از این اشاره کرده بود که هواوی میت 30 اولین گوشی پشتیبانی کننده از شبکه 5G در دنیای فناوری خواهد بود.

ice-universe leak about mate 30 pro/ خبر آیس یونیورس درباره هواوی میت 30 پرو

براساس خبرها و شایعاتی که افشاگر معروف Ice Universe منتشر کرد، دو لنز دوربین هواوی میت 30 پرو دارای دو دروبین 40 مگاپیکسلی خواهد بود که در این راستا باید بگوییم یکی از آنها سنسور اصلی و دیگری سنسور زاویه فوق گسترده است. همچنین شایعات منتشر شده از وجود یک سنسور 8 مگاپیکسلی هم تله فوتو با قابلیت بزگنمایی 5X خبر می‌دهند.

 

باتری هواوی میت 30 پرو

همچنین بخوانید :

در خبری دیگر شایعات حاکی از این است که هواوی میت 30 پرو از یک باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی سود خواهد برد که درواقع همان باتری است که در محصول سال گذشته یعنی هواوی میت 20 استفاده شده بود که آن را در رده بهترین گوشی‌ها از نظر باتری قرار می‌داد و ما در این مقاله به آن اشاره کرده بودیم. اما صحت خبر یاد شده می‌تواند پررنگ‌تر باشد چراکه در جای دیگری هم در مورد وجود یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی در هواوی میت 30 پرو خبر داده بودند. همچنین در همین پست مشابه بیان شده بود که ظرفیت باتری هواوی میت 30 در نسخه استاندارد معادل 4200 میلی‌آمپرساعت خواهد بود. بنابراین احتمالش زیاد است که گوشی هواوی Mate 30 Pro دارای باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی باشد و نسخه استاندارد از باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی بهره ببرد.

huawei mate 20 pro battery /باتری هواوی میت 20 پرو

با این حساب می‌توانیم شاهد ارتقای باتری در محصول جدید هواوی باشیم. درواقع حتی وجود یک باتری 4200 میلی‎آمپرساعتی که به شارژ سیمی 40 واتی و شارژ بی سیم 15 وات مجهز است، فوق‌العاده خواهد بود. به همین دلیل شاید هواوی به این زودی‌ها به فکر ارتقای این بخش از خصوصیات میت 30 پرو نباشد و همان باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی را در پرچمدارن جدید خود مورد استفاده قرار دهد. همچنین خوب است بدانید که آخرین مدل از پد شارژ بی سیم هواوی در FCC مشاهده شده است که می‌تواند زمان شارژ بی سیم را گوشی‌های سری میت 30 افزایش دهد. خوب است بدانید پد شارژ بی سیم پیشین هواوی از نوع 15 وات بود اما پد شارژ جدید، شارژ بی سیم 30 واتی را پشتیبانی می‌کند. البته این موضوع هنوز مورد تایید FCC قرار نگرفته است.

خبر درزیافته از هواوی میت 30 پرو / mate 30 pro leak

مشخصات حافظه در گوشی‌های سری میت 30

همان‌طور که می‌دانید هواوی میت 20 پرو از یک رم 6 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی سود می‌برد. حالا به احتمال زیاد نسخه جدید این گوشی هوشمند یا یک رم 8 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی 256 گیگابایت معرفی شود. بدین ترتیب هواوی میت 30 پرو نیز به خوبی می‌تواند با پرچمداران سامسونگ، شیائومی، وان پلاس و … رقابت کند.

در مورد سایر مشخصات میت 30 پرو هم باید بگوییم که با توجه به رندرهای منتشر شده این گوشی هوشمند از جک هدفون 3.5 میلی‌متری صدا نیز پشتیبانی می‌کند. اما احتمال وجود درگاه USB-C به جای درگاه یاد شده هم وجود دارد. با همه اینها در بخش نرم افزاری باید بگوییم که هواوی میت 30 سیستم عامل اندروید کیو (Android Q) را بر روی سخت افزار خود برای برقراری تعامل با کاربر اجرا می‌کند و روی آن نیز رابط کاربری EMUI اجرا می‌شود. البته خوب است این را هم بدانید که برخی از منابع خبری مدعی هستند هواوی از سیستم عامل اختصاصی خود به نام هارمونی OS در محصولات پرچمدارش استفاده می‌کند. اگر شما می‌خواهید درباره سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی هارمونی OS بیشتر بدانید می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

 


قیمت گوشی هواوی میت 30 پرو


هواوی Mate 30 پرو /mate-30-pro

در مورد قیمت هواوی میت 30 پرو باید بگوییم از آنجایی که از قیمت هواوی میت 20 پرو مطلع هستیم، قیمت هواوی میت 30 اندکی گران‌‎تر از محصول سال گذشته خواهد بود. اما اینکه پرچمدار جدید به چه میزان گران باشد، هنوز اطلاعاتی در دست نداریم. علاوه بر این با توجه به منع ایالات متحده از عرضه محصولات هواوی باید بگوییم که این موضوع می‌تواند استراتزی قیمت گذاری را در قیمت هواوی میت 30 پرو و هواوی میت 30 تحت تأثیر قرار دهد و باعث افزایش قیمت آن نیز شود. با این حساب هنوز نمی‌توانیم پیش بینی در مورد قیمت هواوی میت 30 پرو داشته باشیم اما قیمت نسخه‌های مختلف محصول سال گذشته یعنی هواوی میت 20 به قرار زیر است:

نام گوشیمدلقیمت
هواوی میت 20رم 4 و حافظه 128 گیگایتی799 یورو (حدود 898 دلار)
رم 6 و حافظه 128 گیگایتی849 یورو (حدود 954 دلار)
هواوی میت 20 پرورم 6 و حافظه 128 گیگایتی1049 یورو (حدود 1187 دلار)
هواوی میت 20Xرم 6 و حافظه 128 گیگایتی899 یورو (حدود 1010 دلار)
هواوی میت 20 پورشه دیزاینرم 8 و حافظه 256 گیگایتی1695 یورو (حدود 1904 دلار)
رم 8 و حافظه 512 گیگایتی2095 یورو (حدود 2353 دلار)

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی که از هواوی میت 30 پرو و نسخه معمولی آن در دسترس بود را با شما در میان بگذاریم. باید ببینیم تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت چه تاثیراتی را در این محصول خواهد گذاشت و آیا این محصول واقعا از دوربین چهارگانه استفاده خواهد کرد یا خیر. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا به اندازه کافی نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت کرده است؟

899x519 (950x548)
37.23 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402