نمایشگاه IFA 2019 ؛ در بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی اروپا چه گذشت؟

نمایشگاه ایفا 2019 / نمایشگاه IFA 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نمایشگاه ایفا هر ساله در ماه سپتامبر در کشور آلمان و شهر برلین برگزار می‌شود. این نمایشگاه آینده را به ما نشان می‌دهد! اما در نمایشگاه IFA 2019 چه گذشت؟ در ادامه قصد داریم محصولات معرفی شده در این نمایشگاه را معرفی کنیم.

در نمایشگاه IFA 2019 که پاسخ اروپایی‌ها به نمایشگاه CES است شاهد ظهور بسیاری از فناوری‌های جدید بوده‌ایم. در این مقاله بهترین گجت‌های معرفی شده در این نمایشگاه که خود را برای درخشیدن در سال 2019 و بعد از آن آماده کرده‌اند را معرفی می‌کنیم. با آغاز ماه سپتامبر شاهد برپایی نمایشگاه IFA 2019 در برلین بوده‌ایم، جایی که می‌توان سلیقه مصرف کنندگان محصولات تکنولوژی را که در آینده نزدیک (یا گاها دور) به اروپا و سایر نقاط جهان می‌آیند، دانست. اگر بخواهیم یک موضوع مشترک در بین تمامی محصولاتی که در نمایشگاه امسال عرضه می‌شوند پیدا کنیم، آن این است که این محصولات تغییرات قابل ملاحظه‌ای با نسخه قبلی خود داشته‌اند.

نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019

معرفی بزرگ سامسونگ، یعنی گوشی سامسونگ گلکسی فولد، در واقع دومین تلاش سامسونگ بعد از تلاش‌های این کمپانی برای غلبه بر بازار و خودنمایی بود. به طور مشابه گوشی انعطاف پذیر ال جی به نام ال جی جی 8 ایکس تینکیو را می‌توان به عنوان نسخه اصلاح شده ال جی V50 دید. این رویه فقط در گوشی‌های هوشمند خلاصه نمی‌شود. نمایشگر جدید لنوو، نمایشگر اسمارت 7، یک نسخه آپدیت شده بسیار کاربردی نسبت به نسخه‌های قبل از خود یعنی مدل‌های 8 و 10 اینچی است. همچنین لپتاپ Razer Blade Stealth با مجهز بودن به پردازنده‌ Ice Lake به عنوان یک لپتاپ گیمینگ مستقل شروع به کار کرده است.

گرچه در این نمایشگاه شاهد عرضه محصولاتی فوق العاده و با ویژگی‌های خاص نیستیم، اما ارزش دارد که چرخی در IFA 2019 بزنیم. در ادامه با ما همراه باشیم تا با شاخص‌ترین محصولات معرفی شده در این نمایشگاه آشنا شویم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


بهترین گوشی: ال جی جی 8 ایکس تین کیو


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / گوشی ال جی جی 8 ایکس تین کیو

برای دیدن یک گوشی انعطاف پذیر آماده شوید! سامسونگ در گوشی تاشو خود یعنی گلکسی فولد تغییرات بسیار زیادی اعمال کرد تا از نتایج فاجعه بار اولین استفاده‌ها از این گوشی بکاهد، اما با این حال گلکسی فولد هنوز هم یک گوشی نسل اول است. گوشی ال جی جی 8 ایکس تین کیو را می‌توان طلایه دار نسل دوم گوشی‌های انعطاف پذیر دانست. در حقیقت ال جی با آزمون و خطا در گوشی V50 Dual Screen تا حدود زیادی توانست اشکالات احتمالی گوشی تاشو آینده خود را اصلاح کند.

جی 8 ایکس تین کیو با داشتن سخت افزار با کیفیت و جدید و البته یک رابط کاربری کاملا نو، تمام چیزهایی که برای رقابت با گوشی‌های هوشمند برتر بازار لازم دارد را با خود همراه دارد! این که شما می‌توانید نمایشگر دوم را در صورتی که نیازی به آن ندارید از گوشی جدا کنید، ویژگی منحصر بفردی است که جی 8 ایکس تین کیو را متمایز می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این گوشی می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

 


بهترین تبلت: لنوو یوگا اسمارت تب


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / لنوو یوگا اسمارت تب

طرفداران تبلت های اندرویدی حتما باید در نمایشگاه IFA 2019 به تبلت جدید لنوو نگاهی بیندازند. لنوو یوگا اسمارت تب با سازگاری با دستیار دیجیتال گوگل و داشتن حالتی که زمان استفاده از نگهدارنده تبلت، خود به خود فعال می‌شود به سادگی می‌تواند هم نقش تبلت و هم نقش یک نمایشگر هوشمند را برای کاربر خود بازی کند. در مقایسه با ارزان ترین آیپد (329 دلار) تبلت یوگا اسمارت تب با قیمت 249 دلار می‌تواند یک انتخاب بسیار مقرون به صرفه باشد.

 


بهترین لپ تاپ: ایسوس پرو آرت استودیو بوک وان


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / ایسوس پرو آرت استودیو بوک وان

ایسوس در نمایشگاه ایفا 2019 ما را با لپتاپ ایسوس پرو آرت استودیو بوک وان شگفت زده کرد. این لپتاپ که مناسب برای نویسنده‌ها و تولید کنندگان محتواست، مجهز به پردازنده نسل نهم اینتل یعنی اینتل Core i9 است. لپتاپ پرو آرت استودیو بوک وان با مجهز بودن به پردازنده گرافیکی جیفورس کوادرو RTX 6000، اولین دارنده این کارت گرافیک جدید انویدیا است. نمایشگر 4K با نرخ تجدید صفحه 120 مگاهرتز این لپتاپ، ادعای ایسوس در زمینه عالی بودن پرو آرت در نمایش رنگ‌ها را ثابت می‌کند. طبق گفته ایسوس لپتاپ پرو آرت استودیو بوک وان می‌تواند کل محدوده رنگ‌های ادوبی RGB را با رتبه Delta-E کمتر از 1 نمایش دهد. این خصوصیات می‌تواند برای کسانی که به لپتاپ‌هایی با گرافیک بالا علاقه دارند، بسیار خوشحال کننده باشد!

مطمئننا لپتاپ ایسوس پرو آرت استودیو بوک وان یکی از بهترین لپتاپ‌های غیر گیمینگ در بازار و قطعا قدرتمندترین آن‌ها در نمایشگاه ایفا 2019 است. مهم ترین اشکالی که می‌توان به این محصول گرفت، حذف صفحه لمسی از روی کیبورد است.

 


بهترین کامپیوتر گیمینگ: ریزر بلید استیلث (GTX 1650)


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 /ریزر بلید استیلث (GTX 1650)

در حالی که بلید 15 لپتاپ پرچم دار گیمینگ ریزر حساب می‌شود، ریزر بلید استیلث (GTX 1650) با به روز رسانی‌های متعدد و داشتن مانیتور 13 اینچی، به یک ماشین بازی قدرتمند تبدیل شده است. مدل های میان‌رده این محصول با قیمت 1799 دلار و مدل‌ بالاتر با قیمت 1999 دلار عرضه می‌شوند که هر دو مجهز به کارت گرافیک GTX 1650 هستد. این کارت گرافیک بسیار قدرتمند نیست اما برای اجرای جدیدترین بازی‌های روز دنیا هیچ چیز کم ندارد! ویژگی‌ خاص دیگر این لپتاپ، با توجه به نوع کاربرد و سخت افزار آن و با توجه به دیگر مدل‌های بلید، ساخت دقیق و نازک بدنه آن است. همچنین با داشتن پردازنده قدرتمند و کمیاب Ice Lake، ریزر بلید استیلث می‌تواند یک ماشین قدرتمند سیار بازی باشد!

 


بهترین حافظه SSD: حافظه پی 50 وسترن دیجیتال


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / حافظه پی 50 وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال از نمایشگاه IFA 2019 برای رونمایی از نسخه‌های جدید محصولات My Passport خود استفاده کرد. My Passport محصولات اصلی این شرکت است که تا 5 ترابایت حافظه ذخیره سازی دارند. اما مدل‌های جدید بلک که به تازگی معرفی شده‌اند ویژگی‌های بسیار جذابی دارند. این سری از محصولات، برای مشتری‌های خاصی ساخته شده‌اند. هاردهای SSD سری بلک به طور مخصوص برای گیمرهایی طراحی شده که حافظه کافی برای بازی‌های حجیم امروزی ندارند. هاردهای SSD به طرز فوق العاده سرعت بازگذاری فایل‌ها را افزایش می‌دهد.

محصول پی 50 وسترن دیجیتال در نسخه‌های 500 گیگابایتی، 1 و 2 ترابایتی به بازار عرضه می‌شود و از درگاه USB 3.2 Gen 2×2 پشتیبانی می‌کند. نامگذاری نسخه درگاه این محصول بسیار عجیب و غریب است و حداکثر نرخ تبادل داده آن، 20 گیگابایت بر ثانیه گزارش شده است. این محصول از لحاظ ظاهری در دو نوع صنعتی و مدل نرمال مناسب برای کاربران عادی عرضه می‌شود. وسترن دیجیتال، برای این محصول خود نسخه‌های مختلفی مخصوص برای دسکتاپ و لپتاپ و ایکس باکس وان عرضه می‌کند.

 


بهترین نمایشگر: ایسوس پرو آرت PA32UCG


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / ایسوس پرو آرت PA32UCG

ایسوس با معرفی نمایشگر پرو آرت PA32UCG در نمایشگاه IFA 2019، اپل را هدف قرار گرفت! پرو آرت یک محصول خلاقانه و به اندازه کافی پرقدرت برای علاقه مندان به بازی کردن در تاریکی شب است. قدرت روشنایی این نمایشگر 1600 نیت بوده و اندازه 32 اینچی آن به خوبی از پس نشان دادن هر صحنه HDR بر می‌آید. اما چه وِیژگی این نمایشگر آن را از نمایشگر اپل جدا کرده است؟ کیفیت نمایشگر پرو اپل 6K بوده اما کیفیت نمایشگر پرو آرت 4K است. این جایی است که اپل برتری دارد اما نرخ تجدید صفحه نمایش جایی است که ایسوس برتری خود را نشان داده است. نمایشگر ایسوس نرخ تجدید صفحه نمایشی معادل 120 هرتز دارد اما نرخ تجدید صفحه نمایش نمایشگر اپل 60 هرتز است. پنل IPS ده بیتی، استفاده از نور پس زمینه مینی LED، پشتیبانی از HDR10 و پورت ورودی تاندربولت 3 از دیگر ویژگی‌های قابل توجه نمایشگر ایسوس است.

 


بهترین قطعه کامپیوتری: انویدیا کوادرو RTX 6000 Mobile


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / انویدیا کوادرو RTX 6000 Mobile

امسال انویدیا نمایشگاه ایفا 2019 را محلی برای معرفی جدیدترین پردازنده گرافیکی رندرینگ خود استفاده کرد. این پردازنده گرافیکی قابل حمل است که یک قدم از نسخه مجزای خود که قبلا توسط انویدیا معرفی شده بود، عقب‌تر است. این پردازنده گرافیکی ما را قادر می‌سازد که لپتاپ خود را به یک لپتاپ قدرتمند برای طراحی تبدیل کنیم و نیازی به خریدن یک دسکتاپ نداشته باشیم. تفاوت‌هایی بین این نسخه و نسخه دسکتاپ وجود دارد. اولین تفاوت قدرت این پردازنده‌ 295 وات در نسخه دسکتاپ در مقابل 250 وات در نسخه قابل حمل است. تفاوت دیگر در حداکثر تفاوت پردازشی در مقیاس حداکثر ترافلاپس است. قدرت پرداش در نسخه قابل حمل 14.3 و در نسخه دسکتاپ 16.3 ترافلاپس است.

این محصول در تعداد معدودی از لپ تاپ‌های استودیوی انویدیا به کار برده می‌شود و که یکی از این لپتاپ‌ها ایسوس پرو آرت استودیو بوک وان است که در همین مقاله به آن اشاره کردیم. هر دو محصول یاد شده، یعنی لپتاپ و کارت گرافیک قابل حمل ایسوس در ماه اکتبر سال جاری (مهر 98) میلادی عرضه می‌شوند که البته هنوز اطلاعی از قیمت این محصولات نداریم.

 


بهترین ساعت هوشمند: ساعت هوشمند گارمین Venu


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / ساعت هوشمند گارمین Venu

اپل واچ در نمایشگاه IFA 2019 رقیب جدیدی پیدا کرد. ساعت هوشمند گارمین Venu با قیمت 399.9 دلار یک صفحه نمایش اولد 1.2 اینچی دارد که می‌تواند با یک شارژ تا 5 روز دوام بیاورد. ویژگی‌های فیتنس این ساعت چیزی فراتر از اندازه گیری تنفس، هیدراتاسیون و مقدار عرق کردن است. این ساعت هوشمند با طراحی مناسب و موجود بودن در رنگ‌های مختلف، قطعا استفاده کنندگان از ساعت هوشند را به وجد می‌آورد.

 


بهترین ردیاب سلامت: ایسوس ویوو واچ SP


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / ایسوس ویوو واچ SP

ایسوس ویوو واچ SP که درنمایشگاه ایفا 2019 معرفی شد، یک محصول فراتر از یک ردیاب سلامتی است. دو حسگر اثر انگشت در کنار لبه این ساعت تعبیه شده که برای شما ECG و PPG (نوار قلب و مقدار حجم خون) را اندازه گیری می‌کند. این ردیاب همچنین می‌تواند ضربان قلب، شاخص فعالیت عصبی و میزان اکسیژن خون شما را هم اندازه گیری و محاسبه کند. این محصول با داشتن GPS و ارتفاع سنج برای ردیابی تمرینات و بدست آوردن پارامترهایی مثل سرعت، مدت زمان و طول انجام فعالیت‌های ورزشی نیز به شما کمک می‌کند. با داشتن تمام این ویژگی‌ها و تعدد سنسور، ایسوس ویوو واچ SP تا 14 روز می‌تواند با یک بار شارژ دوام بیاورد.

 


بهترین محصول هوشمند خانگی: لنوو Smart Display 7


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / لنوو Smart Display 7

نمایشگر لنوو Smart Display 7 در نمایشگاه ایفا 2019 معرفی شد و یکی از بهترین هاست. این محصول با طراحی بهتر نسبت به مدل‌های 8 و 10 خود همان نمایشگر هوشمندی است که سال‌ها برای خرید به دنبالش می‌گشتید! علی رغم کوچک بودن و استفاده بسیار راحت از آن، لنوو Smart Display 7 ویژگی‌های مناسب بسیار زیادی دارد. پخش ویدیو و موسیقی، سازگاری با دستیار دیجیتال گوگل و انجام کارهای بسیار با دستورات صوتی (مثل بررسی آب و هوا، یادآوری تنظیمات و کنترل سایر دستگاه‌های هوشند خانگی) از دیگر ویژگی‌های مفید این محصول است.

 


بهترین لوازم خانگی: سامسونگ AirDresser


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / سامسونگ AirDresser

با داشتن سامسونگ AirDresser دیگر نیازی به مراجعه به خشک شویی نخواهید داشت. AirDresser سامسونگ از یک سیستم جت هوایی و آویزهای هوایی برای ضد عفونی و دفع گرد و غبار لباس استفاده می‌کند. یک فیلتر غبار نیز در این محصول وجود دارد که باعث می‌شود همه ذرات موجود در هوا حذف شوند تا هم لباس و هم کمد شما تمیز شود. یک فیلتر خوشبو کننده نیز وجود دارد که عطر خوبی به لباس‌های شما می‌بخشد. سامسونگ AirDresser بعد از تمیز کردن لباس‌ها، آن‌ها را در دمایی پایین تر از معمول خشک می‌کند تا از جمع شدن لباس جلوگیری کند. طراحی Crystal Mirror این محصول به خوبی با سایر وسایل منزل شما ترکیب شده  و نمای خوبی به خانه تان می‌دهد.

 


بهترین تلویزیون: تلویزیون 55 اینچی سامسونگ Q900 8K


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / تلویزیون 55 اینچی سامسونگ Q900 8K

سامسونگ محصول دیگری هم در نمایشگاه IFA 2019 معرفی کرد. یک تلویزیون بسیار با کیفیت! وقتی صحبت از تلویزیون می‌شود، معمولا تلویزیون‌هایی با اینچ بالاتر بیشتر در چشم می‌آیند اما سامسونگ دست به کار جالبی زده و تلویزیون کوچکی را با کیفیت فوق العاده 8K معرفی کرده است. تلویزیون Q900 سامسونگ 55 اینچ است و البته در مدل‌هایی با کیفیت و اندازه‌های مختلف دیگر نیز عرضه می‌شود. این تلویزیون در مدل 8K خود 3500 دلار قیمت گذاری شده اما مشتریانی هستند که ترجیح می‌دهند یک تلویزیون پیشرفته‌تر با کیفیت 4K را انتخاب کنند.

در حالی که مطمئناً این محصول مقرون به صرفه ترین تلویزیون در بازار نیست، اما با داشتن کیفیت 8K می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار مناسب اقتصادی خرید برای همگان باشد. این محصول در 50 کشور دنیا عرضه می‌شود و برای کسانی که قصد دارند وارد دنیای تلویزیون‌های باکیفیت شوند، خرید آن یک انتخاب جذاب است!

 


بهترین اسپیکر: سونوس Move


نمایشگاه ایفا 2019/نمایشگاه IFA 2019 / سونوس Move

سونوس سرانجام از اسپیکر قابل حمل سازگار با بلوتوث خود رونمایی کرد. این اسپیکر بیشتر می‌تواند یک اسپیکر برای مصارف خانگی باشد تا بیرون از خانه. این اسپیکر با داشتن ظاهری استوانه‌ای شکل و کمی بلند و البته قابلیت IP56 در مقابل پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است. سونوس برای اطمینان از مقاومت این محصول در برابر پاشیدن آب آزمایش‌های زیادی انجام داده و ما را مطمئن کرده است (آن را به زیر آب نبرید که مقاوم نیست!)

سونوس Move برای اتصال به وای فای نیز طراحی شده و از ده‌ها سرویس پخش موسیقی، اپل ایرپلی 2 و حتی دریافت فرمان‌های صوتی از طریق میکروفون پشتیبانی می‌کند. این محصول از فرمان‌های صوتی آمازون الکسا و دستیار گوگل پشتیبانی می‌کند. در صورتی که وای فای این محصول برد کافی را برای شما نداشت، می‌توانید با اتصال از طریق بلوتوث، موسیقی خود را پخش کنید. این محصول از 24 سپتامبر (سه شنبه، ۲ مهر ۱۳۹۸) و با قیمت 399 دلار در دسترس خواهد بود.

همانطور که مشاهده کردید، محصولات پیشرفته و متنوعی در نمایشگاه IFA 2019 معرفی شدند که شامل تمیزکننده لباس سامسونگ، گوشی دارای دو صفحه نمایش ال جی، کامپیوترهای جدید مختلف برای کارهای متفاوت و … می‌شوند که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم. بیشتر این محصولات در ماه‌های پیش رو به بازار عرضه خواهند شد و باید ببینیم چه عملکردی خواهند داشت و آیا خواهند توانست از نظر تجاری موفق شوند یا خیر.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402