تاریخ انتشار بازی Borderlands 3 برای کنسول های نسل بعد مشخص شد

بازی بوردرلندز 3 / بازی Borderlands 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Borderlands 3 یکی از عناوین محبوب و پرفروش سال 2019 است. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به  داستان، تریلر، گیم پلی، نقدها و نمرات منتقدین به بازی بوردرلندز 3 داشته باشیم؛ همچنین راهنمای بازی Borderlands 3 را هم برای تجربه بهتر ارائه می‌کنیم.

مجموعه بازی‌‌های Borderlands از زمان انتشار نسخه اول خود در 2009 تاکنون طرفداران زیادی را در نقاط مختلف جهان برای خود دست و پا کرده‌اند. از جمله ویژگی‌های این مجموعه بازی، دنیای منحصر‌به‌فرد، داستان و روایت غیرکلیشه‌ای، ترکیب المان‌های نقش‌آفرینی با تیراندازی و ویژگی‌های بصری جذابی هستند که باعث می‌شوند گیمرها حتی مدت‌ها پس از انتشار این بازی‌ها از آن‌ها خسته نشوند.

راهنمای بازی Borderlands 3

بازی Borderlands 3 توسط گیرباکس سافتور ساخته شده و در 13 سپتامبر 2019 (22 شهریور 1398) توسط 2K Games برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. این بازی با استقبال خوبی مواجه شد و نه تنها توانست فروش اولیه بهتری نسبت به سایر بازی‌های مجموعه داشته باشد، بلکه یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های 2019 هم محسوب می‌شود. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به داستان، گیم‌پلی، تریلر، نظرات و نمرات منتقدین به بازی بوردرلندز 3 داشته باشیم و راهنمای این عنوان محبوب را برای افراد مبتدی به همراه نکاتی برای بازیکنان حرفه‌ای، ارائه دهیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


داستان بازی Borderlands 3


در بازی Borderlands 3 چهار شکارچی دروازه به نام‌های Amara ،Moze ،Zane و FL4K را کنترل می‌کنید. همچنین در این نسخه شاهد بازگشت شخصیت‌های آشنا از نسخه‌های قبل همچون زیرو، مایا، موردکای و لیلیث هستیم. علاوه بر این‌ها ریس از بازی Tales from the Borderlands نیز در این نسخه حضور دارد. کلپ‌ترپ، یار دیرین محبوب و از جذاب‌ترین شخصیت‌های سری هم مانند همیشه ما را در این نسخه همراهی می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت شخصیت‌های بازی Borderlands 3 ترکیبی از شخصیت‌های نسخه‌های پیشین به همراه افراد جدید‌ هستند.

بازی بوردرلندز 3 / شخصیت های بازی Borderlands 3

دشمنان اصلیتان در بازی بوردرلندز 3 دوقلوهای کالیپسو (Calypso Twins) نام دارند. رندی پیچفورد مدیر عامل گیرباکس در رابطه با این دوقلوها می‌گوید:

دوقلوهای کالیپسو متعلق به آینده و جزو شرورترین دشمنانی هستند که می‌توانید تصور کنید.

این دوقلوها که به ترتیب تایرین (Tyreen) و تروی (Troy) نام دارند، فرماندهان منطقه خزانه (Vault) در نسخه جدید هستند. داستان بازی حول جلوگیری از دسترسی این دوقلوها به قدرت خزانه‌های مختلف موجود در کهکشان است. دوقلوهای کالیپسو را ارتشی از روانی‌ها، ربات‌ها، جهش‌یافته‌ها و هیولاهای دیگر همراهی می‌کنند. همچنین در این نسخه باید خود را آماده مقابله با موجوداتی همچون دایناسورها، مورچه‌های غول‌آسا، وارکیدها (Varkid) و انبوهی از موجودات عجیب و غریب دیگر نیز بکنید.

بازی بوردرلندز 3 / بازی Borderlands 3

 


تریلر بازی Borderlands 3


در ادامه «تریلر زمان عرضه بازی Borderlands 3» را مشاهده می کنید.

در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر بازی Borderlands 3 را تماشا کنید که توسط سازندگان بازی منتشر شده است. این ویدیو دنیای بازی بوردرلندز 3 و شخصیت‌های آن به نمایش می‌گذارد و مربوط به تریلر هنگام عرضه بازی است.

 


گیم پلی بازی بوردرلندز 3


بازی بوردرلندز 3 بیش از یک میلیارد اسلحه دارد! تنوع اسلحه همواره در سری بازی‌های بوردرلندز ستوده شده است. در این نسخه این تنوع به اوج خود رسیده و به عبارت دیگر شما قادر به بازی با تعداد تقریبا نامحدودی از اسلحه هستید. همچنین انتظار خود از قابلیت‌های مختلف و متفاوت اسلحه‌ها را نیز بالا ببرید؛ چرا که شلیک گلوله ابتدایی‌ترین کارکرد یک اسلحه در بوردرلندز است. ممکن است اسلحه‌تان منفجر شود؛ حتی این امکان نیز وجود دارد که بر روی دشمنانتان اسید بپاشد و یا آن‌ها را منجمد کند.

بازی بوردرلندز 3 / بازی Borderlands 3

در این بازی اسلحه‌هایی وجود دارند که «دشمنانتان را در حال دشنام دادن تعقیب می‌کنند!». اسلحه‌هایی نیز هستند که گلوله‌هایشان دارای «سپرخودمحور» است. به غیر از این‌ها نوع دیگری از Elemental Damage هم به بازی اضافه شده که تشعشع یا همان Radiation است.

در بازی بوردرلندز 3 پایگاه اصلی شما یک سفینه فضایی به نام Sanctuary 3 است. به وسیله این سفینه قادر خواهید بود بین سیاره‌هایی همانند پاندورا، پرومتئا و سیاره‌های دیگر سفر کنید. در سفینه‌تان چهره‌های آشنایی زیادی شما را همراهی خواهند کرد که همگی جزو شخصیت‌های بازی Borderlands 3 هستند. در بخشی از سفینه یک بار نوشیدنی‌فروشی قرار دارد که Moxxi آن را اداره می‌کند. همچنین خواهید توانست غنائم جنگی خود را در اتاق آقای Hammerlock ذخیره کنید. Crazy Earl نیز با بازار سیاه خود در خدمتتان است. علاوه بر تمام این‌ها اتاق شخصی خود را نیز به همراه توانایی تزئین آن با اسلحه‌های دلخواه دارید.

 

بازی بوردرلندز 3 / گیم پلی بازی Borderlands 3

گیرباکس در رابطه با سفینه‌تان در بازی Borderlands 3 می‌گوید:

از سفینه می‌توان برای کشف دنیاهای جدید به غیر از پاندورا استفاده کنید؛ مکان‌هایی که هرکدام محیط و دشمنان خاص خود را دارند.

بخش چند نفره بازی بوردرلندز 3

بازی Borderlands 3 دارای حالت Co-op چهارنفره است. رندی پیچفورد مدیرعامل گیرباکس قبل از انتشار بازی در رابطه با گیم‌ پلی بازی Borderlands 3، علاقه کمپانی خود نسبت به بازی بین پلتفرم‌ها (Cross-platform Play) را ابراز کرده بود. البته بعدها پیچفورد از نبود این ویژگی در بازی بوردرلندز 3 به هنگام انتشار خبر داد و اعلام کرد گیرباکس «به زودی» این قابلیت را پس از عرضه بازی برای گیمرها تدارک خواهد دید که فعلا این اتفاق نیفتاده است. همچنین در بازی Borderlands 3 دیگر نیاز نخواهید داشت برای جمع کردن لوت با بازیکنان دیگر رقابت کنید. به عبارت دیگر لوت‌های بازی مختص هر بازیکن هستند. البته این امکان نیز وجود دارد که هر موقع که بخواهید از سیستم Loot Drop اشتراکی به شیوه نسخه دوم استفاده کنید.

بازی بوردرلندز 3 / بازی Borderlands 3

سازندگان گفته‌اند هدفشان از این تغییرات، تبدیل بازی Borderlands 3 به عنوانی است که شما را مجبور نمی‌کند برای رسیدن به لوت‌ و یا هم لول شدن با دیگران به ساعت‌ها بازی اجباری بپردازید. از جمله تغییرات گیم‌ پلی بازی Borderlands 3 توانایی بازی با هر فرد بدون در نظر گرفتن لول اوست. البته همانند سیستم لوت بازی هر موقع که بخواهید می‌توانید Level Scaling را روشن و یا خاموش کنید.

بازی بوردرلندز 3 / بازی Borderlands 3

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب گیم پلی بازی Borderlands 3 آن است که حتی وقتی با دیگران بازی نمی‌کنید، می‌توانید حضورشان را در دنیای اطراف خود احساس کنید. به عنوان مثال می‌توانید آیتم‌هایی را که به فروش گذاشته‌اند خریداری کنید. حتی این قابلیت نیز وجود دارد که آیتم‌هایشان را به طور مستقیم برایتان ارسال کنند. همچنین اگر به دنبال ایده‌های جدید باشید، می‌توانید در فهرست تجهیزات (Inventory) و مهارت (Skill tree) دوستان خود به کندو‌کاو بپردازید. نهایتا بازی بوردرلندز 3 یک سیستم علامت‌گذاری و یا پینگ‌کردن جدید دارد. به وسیله این ویژگی می‌توانید آیتم‌ها، مکان‌ها و دشمنان موردنظر خود را برای دوستان خود علامت‌گذاری کنید.

 


سیستم مورد نیاز بازی Borderlands 3


در این بخش به بررسی سیستم مورد نیاز بازی Borderlands 3 خواهیم پرداخت.

آموزش بازی Borderlands 3

 

حداقل سیستم مورد نیاز بازی بدین شرح است:

سیستم عامل (OS): ویندوز 7، ویندوز 8 ،  ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده AMD FX-8350 یا Intel Core i5-3570

رم: 6GB

پردازنده کارت گرافیک: کارت گرافیک AMD Radeon HD 7970 / NVIDIA GeForce GTX 680 2GB

دایرکت ایکس 11

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 75 گیگابایت

 

و اما سیستم پیشنهادی برای دریافت بهترین عملکرد از بازی:

سیستم عامل (OS): ویندوز 7، ویندوز 8 ،  ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده AMD Ryzen 5 2600 یا Intel Core i7-4770

رم: 16GB

پردازنده کارت گرافیک: کارت گرافیک AMD Radeon RX 590 / NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 75 گیگابایت

 

 


آخرین اخبار بازی Borderlands 3


در این بخش به بررسی آخرین اخبار منتشر شده از بوردرلندز 3 خواهیم پرداخت.

بازی Borderlands 3 با ویژگی های تازه برای نسل نهم عرضه می شود

بررسی بازی borderlands 3

امروز بازیکنان بازی Borderlands 3 با خبری خوش رو به رو هستند و آن ارتقا بازی به نسل بعد بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای است. بازی Borderlands 3 ویژگی جدیدی نیز به آن اضافه می‌کند. این بازی از حالت Split-Screen چهار نفره بهره می‌برد که حالتی بسیار پرهیجان برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه است. ماه سپتامبر یکی از خبرسازترین ماه‌های سال 2020 برای دنیای بازی‌های رایانه‌ای بوده است و بازی Borderlands 3 نیز در این ماه خودی نشان داد و بسیاری را خوشحال کرد. بازیکنان این بازی در کنار این خبر خوش، به SHIFT کدهای بیشتری دسترسی پیدا کرده و تفنگ‌ها، طرح‌ها، سرها و ماسک‌های بیشتری را پیش ‌روی خود می‌بینند.

بازی Borderlands 3 درصدد است تا محتوای بیشتری به بازی خود اضافه کرده و بیشتر به سمت دنیای بازی های RPG برود. به‌روزرسانی و بسته‌های الحاقی پیاپی تفنگ‌های بیشتر و روی هم رفته چیزهای بیشتری برای بدست آوردن برای بازیکنان آماده کرده است. تمامی این آیتم‌های قدرتمند به بازیکنان کمک می‌کند تا در برابر دشمنان کشنده خود ایستادگی کنند.

در کنار تمامی این غافلگیری‌های ماه سپتامبر، وبسایت Eurogamer اعلام کرد که ارتقا بازی به نسل نهم برای بازیکنانی که آن را در نسل هشتم خریداری کرده‌اند کاملا رایگان است. در کنار ارتقا رایگان، بازیکنان دو حالت Co-Op جدید نیز دریافت می‌کنند. حالت اول Split-Screen چهار نفره و حالت دوم قدرت انتخاب افقی یا عمودی بودن صفحه بازی در حالت Co-Op دو نفره است. نکته قابل ذکر این است که تمامی محتوای ذخیره شده نسل هشتم به نسل نهم انتقال می‌یابد.

توسعه دهنده بازی Borderlands 3، استودیو Gearbox Software، تاکید کرد که بازی در نسل نهم قابل اجرا در حالت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه خواهد بود. این بازی همچنین بسته‌های الحاقی برای نسل نهم در سال 2020 دریافت خواهد کرد. استودیو سازنده بازی در ادامه گفت:

بخش‌های اضافه‌ای که برای بازی خریداری می‌کنید شبیه به بسته‌های الحاقی Season Pass حالت کمپین نیستند. بسته‌های الحاقی یک حالت بازی جدید و لیست مهارت‌های جدیدی برای Vault Hunter را خواهند افزود. FL4K نیز یک گزینه جدید برای حیوان دست‌آموزش با نام Hyperion Loaderbot خواهد داشت که بر اساس چینش بازیکن، عملکردش تغییر می‌کند.

وجود ارتقا رایگان برای چنین بازی بزرگی، راهی عالی برای جذب بازیکنان جدید و همچنین نگه داشتن بازیکنان قدیمی‌ست. رایگان بودن در سال 2020 بحث جذابی‌ست، درحالی که می‌بینیم بسیاری از بازی‌سازها و توسعه‌دهندگان بر سر تعیین قیمت به مشکل برخورده‌اند. ولی قسمت جذاب‌تر این به‌روزرسانی بخش Co-Op این بازی‌ست. طی دهه اخیر و با ظهور بازی‌های آنلاین چندنفره، بازی‌های Co-Op رو به زوال رفته بودند، ولی بازی Borderlands 3 این حالت را برگرداند تا بسیاری از نوستالژی‌ها و خاطرات خانوادگی و دوستانه را زنده کند.

در گذشته هیچ‌چیز به شیرینی بازی‌های چندنفره شبکه‌ای و قرار گرفتن یک تیم در یک اتاق و تیم مقابل در اتاق دیگر نبود. در حالت دیگر به پایان رساندن کمپین یک بازی بر روی یک صفحه همراه دوست یا خواهر و برادر خود بصورت Split-Screen، لذتی وصف نکردنی داشت. حال بازی Borderlands 3 امیدوار است که با این ویژگی بتواند خاطرات خوش گذشته را زنده کرده و روحی تازه به بخش Co-Op و لابی‌های شبکه‌ای ببخشد. بازی Borderlands 3 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و گوگل استادیا در دسترس بوده و به زودی برای نسل نهم منتشر می‌شود.

تاریخ انتشار بازی Borderlands 3 برای کنسول های PS5 و ایکس باکس سری ایکس مشخص شد

راهنمای بازی بوردرلندز 3

استودیو Gearbox تایید کرد که ماه آینده همزمان با عرضه کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، بازی بوردرلندز 3 برای نسل بعد نیز منتشر خواهد شد. کسانی که در حال حاضر این بازی را خریداری کرده‌اند، با دریافت یک آپدیت رایگان می‌توانند بازی را روی کنسول نسل بعدی خود نیز تجربه کنند. همانطور که در خبر قبلی نیز شاهد بودید، این بازی قرار است از حالت Split-Screen و فریم 60 و کیفیت 4K پشتیبانی کند. استودیو گیرباکس همچنین تاکید کرد که تمامی محتواهای نسل حاضر مانند Save یا DLCهایی که داشتید، همگی با این آپدیت به نسل بعد منتقل خواهند شد. همچنین در ماه نوامبر، فصل دوم Season Pass نیز شروع می‌شود که هم زمان با انتشار DLC جدید، محتواهای جدیدی نیز به بازی اضافه خواهد شد.

 


راهنمای بازی بوردرلندز 3 برای بازیکنان مبتدی


اگر با دنیای بوردرلندز تازه آشنا می‌شوید و یا تجربه زیادی در بازی‌کردن آن ندارید، برخی از جنبه‌های گیم پلی Borderlands 3 می‌توانند برایتان عجیب و غریب جلوه کنند. با این وجود با اعمال مواردی که در پایین خواهیم گفت، شروع و راه افتادنتان در بازی برایتان آسان‌تر خواهد شد. راهنمای بازی Borderlands 3 به جنبه‌هایی از گیم‌ پلی بازی می‌پردازد که مخصوصا برای افراد مبتدی کارساز هستند. با ما باشید تا با آموزش بازی Borderlands 3 نکات کلیدی مربوط بخش‌های مختلف بازی را با همدیگر مرور کنیم. این آموزش‌ها گاهاً می‌تواند به رفع مشکلات بازی Borderlands 3 نیز کمک کند.

راهنمای بازی Borderlands 3

 

پول خود را برای خرید اسلحه هدر ندهید

بوردرلندز 3 پر از اسلحه‌های مختلف است و با پیش‌روی در بازی همواره اسلحه‌های جدید گیر خواهید آورد. بنابراین بهتر است پول خود را برای خرید اسلحه از دستگاه‌ها هدر ندهید. اسلحه‌های موجود در دستگاه‌های فروش تجهیزات در بازی بوردرلندز 3 اغلب کمی بهتر از اسلحه‌هایی هستند که در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنید، اما به سرعت و پس از یک یا دو ماموریت هم‌تراز و یا بدتر از اسلحه‌هایی می‌شوند که در ماموریت‌ها و یا پس از یک درگیری در نقاط مختلف به دست خواهید آورد. البته به دلیل تصادفی بودن سیستم ایجاد اسلحه (Weapon Generation) در بازی همواره شانس کوچکی هست که در دستگاه‌های فروش نیز اسلحه‌های به درد بخور پیدا کنید؛ اما به غیر از این موارد نادر بهتر است پول خود را برای موارد بهتری نگه دارید.

به عنوان مثال اگر اسلحه‌ای برای فروش گذاشته شد که دقیقا با آن‌چه می‌خواهید مطابقت دارد (مثلا میزان آسیب آن دوبرابر اسلحه کنونی شماست و نوع آسیب آن نیز مطابق میلتان است) خرید آن اسلحه توصیه می‌شود؛ اما به غیر از این موارد پس‌انداز کردن پول همواره گزینه بهتری است. همچنین در نظر داشته باشید در لول‌های بالاتر (به عنوان مثال لول 30 و بالاتر) کیفیت اسلحه‌های موجود در دستگاه‌ها بهتر می‌شود و قادر خواهید بود اسلحه‌هایی را که می‌خرید، بیشتر و برای زمان طولانی تری استفاده کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر اهل خرید اسلحه از دستگاه‌ها هستید حداقل تا لول‌های بالاتر کمی صبر کنید.

راهنمای بازی Borderlands 3

به خرید و ارتقای مهمات توجه زیادی نشان دهید

برخی از دشمنانتان در بازی بوردرلندز 3 نیاز به گلوله‌های زیادی برای کشته‌شدن دارند و مشکل از آن‌جا آغاز می‌شود که ممکن است نوع گلوله‌هایی که برای کشتن دشمنانتان از آن استفاده می‌کنید با نوع گلوله‌هایی که به هنگام مرگ از خود بر جای می‌گذارند مطابقت نداشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم همواره به خرید گلوله و مهمات اضافی اهمیت دهید.

اگر به توصیه قبلی‌مان در رابطه با عدم خرید اسلحه‌ از دستگاه‌ها عمل کنید، مشکلی در رابطه با پرکردن مداوم گلوله‌های خود از طریق دستگاه‌ها نخواهید داشت؛ چرا که پول‌های خود را برای این کار پس‌انداز کرده‌اید. همچنین بعد از این‌که بخش اول بازی را تمام کردید می‌توانید از طریق فروشگاه مارکوس گلوله‌های خود را ارتقا (Upgrade) دهید. ارتقا‌هایی که از این طریق برای گلوله‌های خود تهیه خواهید کرد بسیار قابل استفاده و به درد‌بخور خواهند بود. توصیه می‌کنیم هرموقع که می‌توانید برای گلوله‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید ارتقا تهیه کنید.

ماموریت های فرعی را انجام دهید

کسب تجربه (XP) در گیم پلی Borderlands 3 همواره به کارتان خواهد آمد و ماموریت‌های اصلی‌تان برای این کار کافی نیست. هر موقع که می‌توانید در کنار ماموریت‌های اصلی ماموریت‌های فرعی را نیز انجام دهید؛ چرا که ماموریت‌های فرعی منبع مهمی برای کسب تجربه در بازی بوردرلندز 3 هستند.

گیم پلی بازی Borderlands 3

 

چالش ها منبع مهم دیگری برای کسب تجربه و ارتقا یافتن هستند

یکی از منبع‌های مهم دیگر برای کسب تجربه چالش‌هایی هستند که در نقاط مختلف بازی بوردرلندز 3 با آن‌ها مواجه می‌شوید. این چالش‌ها موارد مختلفی را در برمی‌گیرند؛ کارهایی همچون پیدا کردن تکه‌های مختلف کلپ‌ترپ تا جستجو برای یافتن نوارهای گم‌شده‌ی شکارچیان خزانه قبلی. با گشت‌وگذار در بازی به چالش‌های متنوعی برخواهید خورد و با فعال‌سازی و انجام دادن ‌آن‌ها مقدار قابل توجهی از تجربه (XP) به دست خواهید آورد. همچنین نوع دیگری از چالش در گیم پلی Borderlands 3 وجود دارد که شامل ماموریت‌های Ellie می‌شود. با انجام دادن ماموریت‌های Ellie که شامل پیداکردن قسمت‌های جدید برای ماشین‌تان هست هم تجربه کسب می‌کنید و هم می‌توانید از این طریق بخش‌های مختلف وسیله نقلیه خود‌ را ارتقا دهید.

راهنمای بازی Borderlands 3

 

در استفاده از مهارت ها آزمون و خطا کنید

در گیم پلی Borderlands 3 برای هر کدام از شخصیت‌ها انواع مختلفی از مهارت‌های قابل ارتقا وجود دارد. هرکدام از شخصیت‌ها دارای سه طبقه‌بندی (‌Skill Tree) مختلف است که با فعال کردن مهارت‌های موجود در هر طبقه، قابلیت‌های مختلفی به شخصیتتان اضافه می‌شود. البته قادر نخواهید بود تمام مهارت‌های موجود برای شخصیت‌ خود را فعال کنید؛ با این وجود اگر در طول بازی ماموریت‌های فرعی و اکثر چالش‌های موجود را انجام دهید می‌توانید شخصیت‌تان و مهارت‌هایش را هر طور که می‌خواهید شخصی سازی کنید. هرکدام از ارتقا‌های مختلف بخش‌ خاصی از شخصیت‌ شما را مورد هدف قرار می‌دهد. بنابراین از تجربه کردن و ترکیب مهارت‌های مختلف نترسید؛ چرا‌که همواره قابلیت حذف مهارت‌های فعال شده (Respec) و فعال کردن مجدد مهارت‌های دیگر وجود دارد. قابلیت Respec به شما اجازه می‌دهد به تجربه و آزمایش ترکیب‌های مهارتی مختلف بپردازید.

آموزش بازی Borderlands 3

 

هنگام بازی به شکل Co-op ماموریت ها را بین خود تقسیم کنید

اگر تصمیم گرفته‌اید بوردرلندز 3 را به همراه دوستانتان بازی کنید، توصیه می‌کنیم ماموریت‌های مختلف را بین خود تقسیم کنید؛ چرا‌که با این کار قادر خواهید بود در آن‌واحد چند ماموریت‌ مختلف را باهم تمام کنید. البته اجباری برای این‌کار وجود ندارد؛ اما از آن‌جایی که اکثر ماموریت‌های گیم پلی Borderlands 3 در منطقه واحدی از بازی قرار دارند و شامل فرستادنتان برای کشتن افراد مختلف و یا پیداکردن اشیا می‌شوند، تقسیم ماموریت‌ها برای صرفه‌جویی در زمان و تسریع روند بازی کار عاقلانه‌ای است.

 


چند نکته در رابطه با بازی Borderlands 3 برای حرفه‌ای ها


اگر از طرفداران سرسخت سری بوردرلندز باشید و یا وقت زیادی را صرف تجربه نسخه‌های مختلف این سری بازی کرده باشید، احتمالا با زیر و بم مواردی که گفته شد آشنایی کافی دارید. با این وجود با توجه به تغییراتی که گیم پلی Borderlands 3 کرده است، مرور چند نکته در رابطه با بازی حتی برای حرفه‌ای‌ها خالی از لطف نیست. آموزش بازی Borderlands 3 به نکاتی می‌پردازد که می‌توانند برای حرفه‌ای ها کارساز باشند. با ما باشید تا به وسیله راهنمای بازی Borderlands 3 برای حرفه‌ای‌ها به مرور این نکات بپردازیم.

راهنمای بازی بوردرلندز 3 / آموزش بازی Borderlands 3

 

قابلیت بازگشت سریع به وسیله نقلیه تان در بازی

گیم پلی Borderlands 3 به شما امکان می‌دهد با کمک قابلیت Fast Travel بدون نیاز به پیمودن مسافت به نقاط مختلف بازی سفر کنید؛ اما نکته‌ای که شاید از آن غافل شوید قابلیت سفر یا بازگشت سریع به وسیله نقلیه‌تان است. شما در بازی قادر هستید هر موقع که بخواهید به وسیله نقلیه خود تلپورت کنید. برای این کار کافی است روی وسیله نقلیه خود در نقشه بازی کلیک کرده و نگه دارید.

آموزش بازی بوردرلندز 3 / راهنمای بازی Borderlands 3

 

ایمیل های خود را فراموش نکنید

با پیشروی در بازی بوردرلندز 3 و پس از انجام ماموریت‌ها، اکثر اوقات به شما یک ایمیل فرستاده می‌شود. همواره ایمیل‌های خود را چک کنید؛ چرا که این ایمیل‌ها اغلب حاوی لوازم و اسلحه‌های گران‌قیمت هستند. برای دسترسی به ایمیل خود در بازی بوردرلندز 3 کافی است دکمه ESC را فشار داده و به بخش منوی Social بروید.

راهنمای بازی بوردرلندز 3 / آموزش بازی Borderlands 3

 

ارتقای کوله‌پشتی خود را فراموش نکنید

تنوع وسایل و اسلحه‌ها یکی از بهترین ویژگی‌های گیم‌ پلی Borderlands 3 است که در عین حال می‌تواند برایتان آزاردهنده باشد؛ چرا که اغلب نگران فضای کافی برای جا دادن اسلحه‌های مختلف هستید. یکی از بهترین راه‌حل‌های ممکن برای رفع این مشکل خرید ارتقاهای مختص کوله‌پشتی (Backpack SDU) است که فضای قابل حمل کوله‌پشتی‌تان را ارتقا خواهد داد.

راهنمای بازی بوردرلندز 3 / آموزش بازی Borderlands 3

 

فضای مهمات خود را افزایش دهید

یکی از مشکلات آزاردهنده گیم پلی Borderlands 3 به خصوص در بخش‌های اولیه بازی، کمبود مقدار گلوله‌ای است که می‌توانید با خود برای هر اسلحه حمل کنید. برای حل این مشکل به محض این‌که به فروشگاه مارکوس دسترسی پیدا کردید فضای مهمات (Ammo Reserve) خود را ارتقا دهید.

راهنمای بازی بوردرلندز 3 / آموزش بازی Borderlands 3

 

ماموریت های فرعی با لول تان در بازی منطبق می شوند

یکی از ویژگی‌های گیم پلی Borderlands 3 قابلیت انطباق لول ماموریت‌های فرعی با لول شخصیت‌تان در بازی است. بنابراین اگر انجام دادن برخی از ماموریت‌های فرعی را در یک منطقه از یاد بردید نگران نباشید؛ چرا که می‌توانید برگردید و آن‌ها را بدون دل‌واپسی عدم انطباق لول انجام دهید.

راهنمای بازی بوردرلندز 3 / آموزش بازی Borderlands 3

 

از سیستم پینگ‌ کردن استفاده کنید

اگر در‌حالی که به یکی از دشمنان خود نگاه می‌کنید دکمه X را فشار دهید، دشمن مورد نظر در صفحه نمایش برای همه‌ هم‌بازی هایتان قرمز خواهد شد. همینطور اگر همین کار را برای یک اسلحه انجام دهید، اسلحه مورد نظر برای تشخیص بقیه آبی می‌شود. دوستان خود را نیز می‌توانید نشانه‌گذاری کنید که در این صورت سبز می‌شوند. سیستم پینگ یا نشانه‌گذاری مخصوصا هنگامی به کارتان می‌آید که کشتن یکی از دشمنانتان نسبت به بقیه اولویت دارد. به این وسیله می‌توانید دشمن مورد نظر را نشانه‌گذاری کنید تا برای همه قابل تشخیص شود.

گیم پلی بازی بوردرلندز 3 / آموزش بازی Borderlands 3

 

می‌توانید دوئل کنید

با فشاردادن دکمه Z می‌توانید با دوستان خود به دوئل بپردازید.

راهنمای بازی بوردرلندز 3 / گیم پلی بازی Borderlands 3

 

تزئین کردن اسلحه خود و استفاده از پوسته های اسلحه را فراموش نکنید

برای تزئین‌ کردن اسلحه خود در منوی Inventory روی بخش کوچکی که در قسمت چپ اسلحه‌‌تان وجود دارد کلیک کنید. برای استفاده از پوسته‌های (Skin) اسلحه با برجسته (Highlight) کردن اسلحه خود دکمه E را فشار دهید. از قسمت مورد نظر می‌توانید با فشردن دکمه X از پوست‌های مختلف برای اسلحه خود استفاده کنید.

راهنمای گیم پلی بازی Borderlands 3

 

به اسلحه های خود وابسته نشوید

ممکن است در طول بازی به اسلحه‌ای بر بخورید که علاوه بر انجام دادن کار خود (نابود کردن دشمنان) آن‌قدر برایتان جذابیت داشته باشد که دل‌کندن از آن و استفاده از اسلحه‌های جدید برایتان کمی سخت باشد. اما در طول بازی مجبور به این کار هستید چراکه با افزایش لول شما دشمنانتان نیز قوی‌تر می‌شوند و برای از پای درآوردن آن‌ها نیاز به اسلحه‌ها و تجهیزات جدید خواهید داشت.

آموزش گیم پلی بازی Borderlands 3

 

برای به دست آوردن اریدیوم عجله نکنید

در بخشی از سفینه‌تان فروشنده‌ای به نام Earl وجود دارد که تزئینات جالبی می‌فروشد. مشکل از آن‌جا ناشی می‌شود که Earl در ازای تزئیناتی که می‌فروشد عنصری به نام اریدیوم (Eridium) طلب می‌کند. شاید در ساعات اولیه بازی نتوانید تزئینات مورد نظر را بخرید چراکه به دست آوردن اریدیوم ناممکن به نظر می‌رسد. اما دلسرد نشوید؛ چراکه در بخش معینی از خط داستانی بازی، مناطق و راه‌های مشخصی برایتان باز‌خواهد شد که از طریق این راه‌ها به راحتی خواهید توانست اریدیوم جمع کنید.

راهنمای بازی بوردرلندز 3 / آموزش بازی Borderlands 3

 

برای بازی کردن حالت True Vault Hunter نیز عجله نکنید

با پایان خط داستانی بازی می‌توانید حالت True Vault Hunter را شروع کنید. اما به غیر از انجام این‌ کار گزینه‌های بهتری در اختیار دارید. به عنوان مثال می‌توانید لول‌های مختلف حالت Mayhem را تجربه کنید. این حالت که سه درجه سختی دارد، اسلحه‌ها و لوت‌های ارزشمندی در اختیارتان خواهد گذاشت. ماموریت‌های حالت Mayhem بهترین روش برای رسیدن به Level Cap (آخرین لول)، دسترسی به اسلحه‌ها و ابزارهای قدرتمند و همچنین جمع آوری امتیاز برای رسیدن به رتبه Guardian هستند.

 


بررسی و نمرات منتقدین بازی Borderlands 3


در پایان نیز به نقد و بررسی بازی borderlands 3 از دیدگاه منتقدین جهان خواهیم پرداخت.

بررسی بازی borderlands 3

بازی بوردرلندز 3 بعد از عرضه نقدهای مثبتی را از منتقدین دریافت کرد؛ ولی با وجود این، برخی نسبت به نبود نوآوری و مشکلات فنی، از آن انتقاد کردند. این بازی در سایت متاکریتیک برای نسخه رایانه‌های شخصی دارای امتیاز 81 از 53 نقد، نسخه پلی استیشن 4 امتیاز 78 از 43 نقد و نسخه ایکس باکس وان امتیاز 82 از 25 نقد است. در ادامه به بررسی بازی Borderlands 3 از دیدگاه منتقدین جهان خواهیم پرداخت.

 

IGN: نمره 90

بازی بوردرلندز 3 از سلاح‌های خود جدا نشده و با مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از سلاح‌ها، شوخی‌ها و ماموریت‌ها، بهتر از بقیه ظاهر می‌شود.

 

Destructoid: نمره 90

این بازی نیازی نداشت خودش را بازآفرینی کند؛ زیرا استودیوی گیرباکس این فرمول را در بار دوم کاملا درک کرده بود.

 

DualShockers: نمره 85

بازی بوردرلندز 3 پیشرفت خوبی در گیم‌پلی دارد؛ اما در عین حال داستان بدون ریسکی دارد که می‌توانست خیلی بهتر باشد.

راهنمای بازی بوردرلندز 3 / Borderlands

 

Game Informer: نمره 80

بازی Borderlands 3 یک نامه عاشقانه به طرفداران و بزرگداشتی برای سبک بازی است که خودش پایه‌گذاری کرده بود. این بازی پر از شخصیت‌هایی از عناوین قبلی این مجموعه است و هیچ هراسی از شوخی‌های احمقانه و اکشن گزاف ندارد؛ این یک عنوان سرگرم‌کننده ولی در عین حال بدون نوآوری است. اگر صرفا بازی دیگری از مواردی که قبلا دوست داشتید می‌خواهید، استودیوی گیرباکس این آرزوی شما را از طریق یک بازی بزرگ که ریسک زیادی نمی‌کند، برآورده کرده است.

 

GamesRadar+: نمره 80

بازی بوردرلندز 3 یک فن سروریس برای طرفداران است؛ البته به همراه داشتن مشکلات فنی و شخصیت‌های منفی نه چندان جالب

 

GameSpot: نمره 80

بازی Borderlands 3 مشکلاتی را در باس فایت‌های خود دارد؛ ولی این مبارزات زیر سایه گان‌پلی باارزش بازی و طنز فوق‌العاده آن قرار می‌گیرند. روایت مبتنی بر شخصیت‌های بازی، پایان خوشی را برای این مجموعه لوت شوتر رقم می‌زند و مکانیزم‌ها و ویژگی‌های جدید، مخصوصا درخت مهارت‌های اصلاح شده و تاثیرات تولیدکننده سلاح‌ها، آزادی عمل بیشتری به شما در نحوه بازی کردن می‌دهند. اگر هیچ وقت طرفدار این مجموعه نبودید، احتمالا بازی بوردرلندز 3 تغییرات کافی ندارد تا نظر شما را تغییر دهد؛ زیرا این بازی به انجام کارهایی که قبلا انجام داده است، به بهترین شکل ممکن ادامه می‌دهد.

بررسی بازی borderlands 3

 

Game Rant: نمره 70

با وجود داشتن مشکلاتی در روایت داستان و تعداد زیادی باگ و مشکلات فنی، هنوز هم عامل سرگرم‌کننده بودن بازی بوردرلندز 3 بسیار زیاد است.

 

Edge Magazine: نمره 70

بازی بوردرلندز 3 شاید چیز جدیدی برای گفتن نداشته باشد، ولی موارد زیادی را برای بحث کردن در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

PC Gamer: نمره 63

بازی بوردرلندز 3 چشمه‌ای بی‌پایان از جوک‌های بد و سلاح‌های جالب در بدترین داستانی است که تاکنون در این مجموعه دیده‌ایم و در این بازی فقط پرواز کردن اعداد و منفجر شدن دشمنان را می‌بینیم.

در این مطلب نگاهی به داستان، گیم‌پلی، تریلر، نقدها و نمرات منتقدین به بازی بوردرلندز 3 داشتیم و سعی کردیم راهنمای جامعی از نجوه بازی کردن آن را ارائه دهیم. امیدواریم این راهنمای بازی Borderlands 3 به درد شما خورده باشد. نظر شما راجع بخش‌های مختلف گیم‌ پلی بوردرلندز چیست؟ می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402