اپل در رویداد معرفی آیفون 11 از چه چیزهایی رونمایی نکرد؟

apple 2019 event/ رویداد 2019 اپل/ رویداد اپل 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هرچند رویداد اپل 2019 دستاوردهای جالبی برای طرفداران اپل به دنبال داشت اما محصولاتی نیز بودند که علی‌رغم خبرها و شایعات معرفی نشدند. با ما همراه باشید تا برایتان بگوییم که اپل چه چیزهایی را رونمایی نکرد.

آیفون 11 پرو مکس / iphone 11 pro max

اگر از طرفداران محصولات اپل هستید حتما می‌دانید که رویداد اپل 2019 اخیرا در اپل پارک برگزار شد؛ اما آیا همه محصولاتی که براساس اخبار و شایعات انتظار می‌رفت کوپرتینویی‌ها در این مراسم معرفی کنند، رونمایی شدند یا خیر؟ البته با برگزاری رویداد اپل 2019 بالاخره شایعات درباره محصولاتی که از سوی این شرکت معرفی خواهند شد، پایان یافت. باید بگوییم شاهد این بودیم که اپل دستگاه‌هایی را در این رویداد معرفی کرد که همگی ویژگی‌های جدید و نوآورانه‌ای را در خود جای داده‌اند. در صورت تمایل به آشنایی با اینکه در این رویداد چه گذشت می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

اگر بخواهیم بیشتر در این باره توضیح دهیم باید بگوییم که سه نسخه از گوشی‌های آیفون 2019 معرفی شدند و دو گوشی آیفون جدید با پسوند پرو یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس هر دو از باتری قدرتمندتری برخوردارند؛ به طوری که دوام و طول عمر باتری آنها نسبت به محصولات آیفون سال گدشته ارتقا یافته است. از طرف دیگر شاهد معرفی اپل واچ سری 5 با ویژگی جالب صفحه نمایش همیشه روشن نیز بودیم که شما در اینجا می‌توانید بیشتر در مورد آن بخوانید. برای آشنایی با آیفون 11 پرو نیز می‌توانید ویدیوی زیر ببینید.

همچنین خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که کوپرتینویی‌ها در این رویداد عنوان کردند که اگر کاربران، اپل TV پلاس و یا سایر محصولات جدید این شرکت را خریداری کنند می‌توانند به مدت یک سال به صورت رایگان از امکانات این سرویس تلویزیونی بهره‌مند شوند. در غیر این صورت نیز کاربران می‌بایست برای استفاده از این سرویس تلویزیونی ماهیانه 5 دلار بپردازند.

اپل TV پلاس

اما با همه اینها محصولات دیگری نیز هستند که انتظار می‌رفت در رویداد اپل 2019 معرفی شوند، اما این اتفاق نیفتاد. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی محصولاتی از اپل بپردازیم که در این مراسم مهم رونمایی نشدند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


مک بوک پرو 16 اینچی


مک بوک پرو / mac-book-pro

برخی از شایعات منتشر شده درباره رویداد اخیر اپل قبل از برگزاری مبنی بر این بود که مک بوک پرو 16 اینچی نیز در این رویداد معرفی می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد. انتظار هم نمی‌رود که تا پایان سال این محصول معرفی شود. درواقع در ماه می بود که اپل مک بوک پرو جدید خود را با پردازنده جدید آپدیت کرد و اینگونه نیست که اپل در هر رویداد مهم محصولات خود را آپدیت کند مگر اینکه دلیل موجهی برای این کار وجود داشته باشد و یا تغییر بزرگی را در محصول مورد نظر اعمال کرده باشد.

اما از طرف دیگر خبرهای منتشر شده از سوی تحلیلگر معروف اپل یعنی مینگ چی کو نشان می‌دهد که دلیل خوبی برای این کار وجود دارد. درواقع با معرفی مک بوک پرو جدید اپل بالاخره از شر کیبوردهای کنونی بر روی محصولاتش خلاص خواهد شد. حالا برخی از خبرگزاری‌ها پیش بینی می‌کنند، احتمال دارد مک بوک 16 اینچی جدید در پاییز 98 و یا در واقع در ماه اکتبر به همراه آیپد رونمایی شود.

 


آیپد پرو های جدید


آیپد 2019 / رویداد اپل 2019

در حالی که حالا قابلیت اتصال صفحه کلید فولیو اپل به آیپد میسر شده است و اپل درواقع امکانات یک لپ تاپ را در تبلت معروف خود برای کاربرانش به ارمغان آورده، باید بگوییم که امسال انتظار می‌رود آیپدی جدید با سرعت بالاتر و دوربین‌های ارتقا یافته‌تر نیز از سوی کوپرتینویی‌ها معرفی شود. درواقع ویژگی‌های یاد شده هم در آیپد 11 اینچی و 12.9 اینچی وجود خواهند داشت. اگر می‌خواهید بیشتر درباره آیپد جدید اپل بخوانید به شما پیشنهاد می‌دهیم که سری به این مطلب از پلازا بزنید. هرچند برخی از شایعات نشان می‌دادند که آیپد پرو 2019 با پردازنده A13 قرار است در رویداد اپل 2019 معرفی شوند، اما باید بگوییم که این محصول حالا که در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی نشد، احتمالا در اواخر سال 2019 رونمایی خواهد شد.

در مورد ویژگی‌های این محصول هم خوب است اشاره کنیم که انتظار می‌رود نیروی پردازشی آیپد پرو 2019 از پردازنده A13 بایونیک اپل که در رویداد 2019 اپل معرفی شد، با عنوان پردازنده A13X تأمین کند. گفتنی است که این تراشه بازدهی بالاتری داشته باشد و عملکرد سریع‌تری را به ارمغان می‌آورد. پس باید برای معرفی این محصول تا ماه اکتبر 2019 منتظر بمانیم.

 


اپل تگ یا ردیاب بلوتوثی اپل


چندی پیش اپل در نظر داشت تا محصولی مشابه تایل (Tile) را عرضه کند. درواقع این تگ بلوتوثی در پیداکردن وسایل به کاربران کمک خواهد کرد. از این رو اگر در جریان باشید اپل در خلال معرفی آیفون‌های 2019 چیپ اختصاصی Apple U1 را نیز معرفی کرد. این تراشه که دستاورد خود اپل است، از فناوری باند فوق وسیع (Ultra Wideband) برای ادراک فضایی پشتیبانی می‌کند. درنتیجه استفاده از این فناوری در آیفون‌های 2019 نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود. گفتنی است که این فناوری می‌تواند به مسیریابی درون ساختمان، پیدا کردن آیفون و یا آیپد مجهز به این فناوری کمک کند. در حال حاضر این ویژگی اجازه خواهد داد که کاربران تصاویر خود را از طریق ایردراپ با اشاره کردن به گوشی‌های سایرین به اشتراک بگذارند.

Apple Tile like tag tracker/ اپل تگ تایل یا ردیاب بلوتوثی

اما اپل به همین دستاورد بسنده نمی‌کند. چراکه کدهای iOS 13 نشان می‌دهند این شرکت در حال آزمایش گجتی به نام اپل تگ تایل یا ردیاب بلوتوثی است که احتمالاً می‌توان آن را به سایر وسایل نیز متصل کرد و از این طریق به آسانی آنها را مورد ردیابی قرار داد. درواقع می‌توان این تگ ها را به وسایلی مانند کیف پول چسباند و از طریق برنامه Find My اپل آن را ردیابی و پیدا کرد. بنابراین دور از انتظار نخواهد بود که آیپد هم از این ویژگی پشتیبانی کند.

خوب است اشاره کنیم که برخی از رسانه‌ها هم درباره استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای راحت‌تر پیدا کردن وسایل کم شده خبر می‌دهند. به عنوان مثال ار از طریق اپلیکیشن Find My وارد دوربین شوید و از طریق آن به محیط نگاهی بیندازید، بالون قرمزرنگی را مشاهده خواهید کرد که به محل وسیله گم شده اشاره دارد و مسیر مورد نظر برای یافتن وسیله مورد نظر را نشان خواهد داد.

 


نمایشگر پرو دیسپلی XDR برای مک پرو


xdr display/ نمایشگر پرو دیسپلی XDR برای مک پرو

نمایشگر Pro Display XDR جدید ترین دستاورد اپل است که در رویداد WWDC 2019 این شرکت معرفی شده بود. این نمایشگر با قیمت 5 هزار دلار عرضه می‌شود و دارای ویژگی 4K و پنل 32 اینچی بوده و همینطور روشنایی حداکثری 1600 نیتی را نیز به ارمغان می‌آورد. با این حساب دور از انتظار نخواهد بود اگر اپل در پاییز امسال محصول مورد نظر را در کنار مک پرو عرضه کند. در این راستا برای دریافت جزییات و خبرهای بیشتری در این باره باید تا پاییز 98 منتظر بمانیم.

 


پخش کننده جدید اپل TV


ستاپ باکس اپل تی وی / apple-tv-setup

خوب است بدانید اپل قصد دارد در تاریخ 1 نوامبر مصادف با 9 آبان 98 سرویس به اشتراک گذاری اپل TV Plus را رونمایی کند. اما در خبرهای منتشر شده اشاره‌ای به اپل آرکید نشده است. اما از طرف دیگر پخش کننده جدید تلویزیون اپل که از قابلیت 4K پشتیبانی می‌کند، حدود دو سال است که معرفی شده اما اپل هنوز پخش کننده اپل تی وی با قابلیت HD را هم به فروش می‌رساند. با همه اینها انتظارات در این زمینه از کوپرتینویی‌ها بالاتر رفته و انتظار می‌رود اپل این محصول را با پردازنده جدید برای اجرای بهتر سرویس‌های اپل تی وی در ماه اکتبر معرفی کند. درواقع شایعات کنونی مبنی بر این است که اپل تی وی با پردازنده A12 بایونیک اپل معرفی خواهد شد که در اینجا می‌توانید خبری را در این باره بخوانید.

 


قابلیت نویز کنسلینگ ایرپادز اپل در سال 2019


ایربادز / airpods

بر اساس خبرهای منتشر شده قرار است  ایرپادز های اپل در نسخه پرچمدار در سال 2019 با قابلیت‌های جدیدی رونمایی شوند. این قابلیت‌ها به ویژگی نویز کنسلینگ و قابلیت ضد آب اشاره دارند. خوب است بدانید براساس خبرها ما در ابتدا تصور می‌کردیم ویژگی مقاومت در برابر آب تنها ویژگی است که ایرپادزهای 2019 به آن مجهز هستند. اما شایعاتی دیگر براساس تحلیل‌های مینگ چی کو نشان می‌دهند اپل قصد دارد ایرپادز را با ویژگی‌های جدیدتری رونمایی کند؛ اما از طرف دیگر بلومبرگ نیز اشاره داشته است که ویژگی‌های جدید در سال 2020 به این محصول اضافه خواهند شد.

به هر حال انتظار می‌رود در نیمه دوم سال 2019 هدفون اپل با ویژگی‌های جدیدی معرفی شوند که با این حساب شاهد یک هدفون کامل خواهیم بود. درواقع اپل ویژگی‌هایی را در هدفون خود خواهد گنجاند که می‌تواند این محصول را به هدفونی هم رده گجت‌های شرکت‌های مطرح در این زمینه معرفی کرد.

 


هوم پاد های ارزان‌تر


homepods/ اسپیکرد هوم پادز

به نظر شما خوب نخواهد بود اگر بتوانید هوم پاد اپل را که با قیمت 349 دلار در زمان رونمایی معرفی شده بود را حالا با قیمت 299 دلار خریداری کنید؟ البته این موضوع یک شایعه است. درواقع گفته شده که هوم پاد ارزان‌تر اپل دارای اندازه کوچک‌تر و اسپیکرهای ضعیف‌تر خواهد بود و 150 یا 200 دلار ارزان‌تر از نسخه اصلی به فروش خواهد رسید. اما با همه اینها رسانه‌ای مانند بلومبرگ در این زمینه بیان می‌کند که برای چنین محصولی باید تا سال 2020 منتظر بمانیم.

 


شارژ وایرلس معکوس: تلفن شما می‌تواند بادزها را نیز شارژ کند


wireless-charging/ شارژ بی سیم آیفون

کمتر از 24 ساعت قبل از رویداد 2019 اپل یکی از شایعات و پیش بینی‌ها در مورد شارژ بی سیم معکوس از بین رفت. درواقع شایعه شده بود که آیفون‌های جدید به ویژگی شارژ بی‌سیم دو طرفه مجهز خواهند بود. تا بتوانید به وسیله آیفون گجت‌های دیگر اپل با پشتیبانی از شارژ بی سیم را شارژ کنید.

اما تحلیلگر مسائل اپل یعنی مینگ چی کو معروف معتقد است که این ویژگی مطابق استانداردهای بهره‌وری اپل نیست. البته شاید امکان نرم افزاری چنین ویژگی‌هایی برای اپل میسر باشد اما به آزمایش‌ها و صدور گواهینامه‌های بیشتری در این مورد نیاز خواهد بود. به احتمال زیاد حالا اگر اپل منصرف نشده باشد، برای پشتیبانی گوشی‌های آیفون ار این ویژگی می‌بایست تا سال آینده منتظر بمانیم.

 


ردیابی خواب اپل واچ


apple watch 5 series/ اپل واچ سری 5

خبرها و شایعات منتشر شده حاکی از این بود که اپل واچ سری 5 به ویژگی ردیاب خواب مجهز خواهد بود. اما در رویداد 2019 اپل هیچ اشاره‌ای به ویژگی ردیاب خواب در اپل واچ 5 نشد و مثل اینکه اپل در نظر دارد قابلیت‌های بهینه‌تری را در این زمینه در سال 2020 برای اپل واچ در نظر بگیرد. اما از طرفی هم شواهد مبنی بر این است که اپل این ویژگی را در بروزرسانی WatchOS ارائه دهد.

 


بازگشت حسگر اثر انگشت


با توجه به آنچه که از تقویت لاگین کردن یا شناسایی کاربر در گوشی‌های آیفون انتظار داشتیم، حالا گوشی‌‎های آیفون نیز این ویژگی خود را ارتقا داده‌اند؛ به‌طوری‌که FaceID سی درصد سریع‌تر چهره افراد را شناسایی می‌کند و گوشی را باز خواهد کرد. اما با همه اینها خبری از حسگر اثر انگشت در گوشی‌های آیفون 2019 نیست و این ویژگی در رویداد 2019 اپل معرفی نشد. آخرین شایعه در این باره مبنی بر این هستند که برای معرفی و بهره‌مندی آیفون از حسگر اثر انگشت باید تا سال 2020 یا 2021 منتظر بمانیم.

faceid in iphones/ ویژگی FaceID در آیفون

این در حالی است که از سال‌ها پیش این شایعه منتشر شده بود که گوشی‌های آیفون به حسگر اثر انگشت مجهز خواهند بود و این در شرایطی است که بسیاری از رقبای بزرگ اپل از ویژگی حسگر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر بهره می‌برند. اما شاید تعلل اپل در این مورد به این دلیل باشد که بخواهد دستاورد پیشرفته‌تری را در این زمینه به دنیای فناوری معرفی کند.

 


آیفون 5G


باوجود برخی از خبرها و شایعات، هیچ کدام از گوشی‌های آیفون 11 از اینترنت و یا شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کنند. دلایل واضحی هم برای این موضوع مشاهده می‌شوند. یکی از این دلایل به مشکلات بین کوالکام و اپل باز می‌گردد. از طرف دیگر مسئله سرعت مطرح است.

شبکه 5g

بگذارید مثالی را برایتان مطرح کنیم. یکی از کارشناسان این حوزهT آزمایشی را در زمینه پشتیبانی از اینترنت 5G بر روی گوشی‌های سامسونگ انجام داد. نتیجه سرعت بیشتر این شبکه در برابر اتصال LTE بود که در یک تجربه واقعی اثبات شد. از طرف دیگر اگر اپل بخواهد از این فناوری در گوشی‌های خود استفاده کند، حتما به دنبال سرعت‌های بالاتر خواهد بود. البته کوالکام مودم‌های 5G را تولید می‌کند که در آیفون قابل استفاده باشد اما احتمالا سرعت آن فقط در حد قابل قبول باشد و می‌توان گفت که هنوز نقص‌هایی در این زمینه مشاهده می‌شود. با این حساب با توجه به سابقه اپل در این زمینه که کوپرتینویی‌ها هیچگاه تجربه ناقص را به کاربرانشان ارائه نمی‌دهندT می‌توانیم فعلا از ویژگی پشتیبانی از شبکه 5G در گوشی‌های آیفون چشم‌پوشی کنیم.

دلیل دیگر هم در این زمینه می‌تواند این موضوع باشد که هنوز شبکه 5G از سوی همه شبکه‌های ارتباطی در مناطق مختلف دنیا پشتیبانی نمی‌شود. با همه اینها برخی از خبرها حاکی از این هستند که گوشی‌های آیفون در سال 2020 از ویژگی یاد شده برخوردار خواهند بود. در این زمینه در این خبر می‌تواند اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید. همچنین به این دلیل بود که گفته می‌شد برای خرید آیفون تا سال 2020 دست نگه دارید. ما در پلازا در این‌باره و در اینجا مقاله‌ای را منتشر کرده بودیم.

 


عینک اپل


بله اپل محصول دیگری نیز دارد که از معرفی آن در رویداد 2019 خودداری کرد. درواقع عینک اپل یک عینک واقیعت مجازی است که احتمالا از رزولوشن بالایی نیز پشتیبانی می‌کند اما احتمالا معرفی آن به سال 2020 موکول شده باشد. براساس خبرها و شایعات نیز اپل از مدت‌ها قبل در حال آزمایش گجت یاد شده است.

عینک اپل / apple-glassess

خب با توجه به آنچه که اشاره کردیم باید بگوییم که اپل همیشه در هر رویدادی تلاش اسمی‌کند تا دستاوردهای نوینی را به کاربران معرفی کند که همه آن‌ها در عین حال که جدید هستند، کامل و بدون نقص نیز خواهند بود. از طرف دیگر مورد مهمی که شاید کمتر در رویداد 2019 این شرکت به آن پرداخته شده باشد، برخوردای آیفون از درگاه لایتنیگ به جای درگاه USB-C برای شارژ است. در واقع براساس خبرهای منتشر شده، امسال آخرین سال استفاده از درگاه لایتنینگ خواهد بود و از سال آینده آیفون‌ها با پشتیبانی از درگاه USB-C عرضه می‌شوند. با این حساب اگر این اتفاق بیفتد، کاربران قادر خواهند بود تا گوشی‌های آیفون خود را با کابل مشابه کابل شارژ مک بوک، آیپد پرو، گوشی‌های اندرویدی و یا برخی از لپ تاپ های ویندوزی شارژ کنند.

هرچند رویداد اپل 2019 دستاوردهای هیجان‌انگیزی را به نوبه خود داشت، اما برای معرفی سایر محصولات این‌چنینی باید منتظر سایر رویدادها در سال 2019 و یا سال‌های آتی باشیم. نظر شما در این باره چیست؟ آیا اپل توانست با معرفی آیفون‌های 2019 و اپل واچ جدید کاربرانش را سر ذوق آورد و آنها را راضی کند؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402