سریال فارگو (Fargo) | لینک های دانلود، داستان و بازیگران

دانلود سریال Fargo
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال فارگو مجموعه‌ای در ژانرهای درام، جنایی و کمدی سیاه است که پخش آن از سال 2014 شروع شده و همچنان ادامه دارد. اگر از طرفداران آثار جنایی هستید، با معرفی کامل سریال Fargo همراه ما باشید.

فارگو سریالی در ژانر درام و جنایی است که توسط نوآ هاولی (Noah Hawley) نوشته و ساخته شده است. این سریال از فیلمی به کارگردانی برادران کوئن و محصول سال 1996 الهام گرفته است. پخش این سریال از آوریل سال 2014 در شبکه FX شروع شد. هر فصل سریال Fargo داستان و بازیگران متفاوتی دارد و داستان آن در دوره‌ای متفاوت می‌گذرد. البته این فصل‌ها ارتباطات کمی هم با یکدیگر دارند. در هر فصل ارجاعات زیادی به فیلم برادران کوئن می‌شود. در فوریه 2022 خبر ساخت فصل پنجم سریال جنایی فارگو نیز تایید شد، اما هنوز تاریخ پخش آن مشخص نشده است. در این مقاله از پلازا با معرفی مجموعه تلویزیونی فارگو همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر سریال Fargo فصل چهارم را تماشا کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

مروری بر فصل های سریال فارگو

در ابتدا خوب است نگاهی به فصل‌های مختلف و خلاصه سریال جنایی فارگو بیندازیم. این بررسی اجمالی کمک شایانی به درک فضای فیلمنامه و داستان سریال Fargo خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

فصل اول

معرفی مجموعه تلویزیونی فارگو

تعداد قسمت‌هاشروع پخشپایان پخشامتیاز راتن تومیتوزامتیاز Metacritic
1015 آوریل 2014 (26 فروردین 1393)17 ژوئن 2014 (27 خرداد 1393)97%85%

داستان فصل 1 سریال فارگو در سال 2006 میلادی می‌گذرد. از بازیگران این فصل می‌توان به بیلی باب تورنتون (Billy Bob Thornton)، الیسن تولمن (Allison Tolman)، کالین هنکس (Colin Hanks) و مارتین فریمن (Martin Freeman) اشاره کرد. داستان این فصل از این قرار است که در ژانویه 2006، لورن مالوو (با بازی بیلی باب تورنتون) از شهر بمیجی عبور می‌کند و مردم این شهر را، به ویژه لستر نیگارد (با بازی مارتین فریمن) فروشنده بیمه، با کینه‌توزی، خشونت و فریب کاری خود آزار می‌دهد. در همین حال، معاون کلانتر مالی سالورسون (با بازی الیسن تولمن) و افسر پلیس گاس گریملی (با بازی کالین هنکس)، در جریان حل چند پرونده قتل معتقدند که شاید مالوو و نیگارد به این حوادث مرتبط باشند.

فصل اول سریال Fargo در جشنواره جوایز امی جایزه‌های بهترین مینی‌سریال، بهترین کارگردانی و بهترین گروه بازیگری را دریافت کرد. همچنین این فصل جوایز بهترین مینی‌سریال و بهترین بازیگر مرد (برای بیلی باب تورنتون) را در گلدن گلوب گرفت.

همچنین بخوانید :

فصل دوم

سریال جنایی فارگو

تعداد قسمت‌هاشروع پخشپایان پخشامتیاز راتن تومیتوزامتیاز Metacritic
1012 اکتبر 2015 (20 مهر 1394)14 دسامبر 2015 (23 آذر 1394)100%96%

در فصل 2 سریال فارگو بازیگرانی چون کرستن دانست (Kirsten Dunst)، پاتریک ویلسون (Patrick Wilson)، جسی پلمونس (Jesse Plemons)، جین اسمارت (Jean Smart) و تد دنسن (Ted Danson) حضور دارند. داستان این فصل در سال 1979 در سو فالز داکوتای جنوبی و لوورن مینه‌سوتا رخ می‌دهد. افسر پلیس، لو سالورسون (پدر مالی سالورسون در فصل اول با بازی پاتریک ویلسون) که به تازگی از جنگ ویتنام برگشته است، در مورد یک جنایت محلی مربوط به باندی به تحقیق می‌پردازد. سالورسون پس از آن مامور حفاظت از رونالد ریگان (با بازی بروس کمپبل)، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه در جریان کمپین انتخاباتی وی در شهر فارگو است. فصل دوم سریال Fargo برای جوایز زیادی در جشنواره‌های امی و گلدن گلوب نامزد شده بود.

فصل سوم

آیا سریال فارگو واقعی است

تعداد قسمت‌هاشروع پخشپایان پخشامتیاز راتن تومیتوزامتیاز Metacritic
1019 آوریل 2017 (30 فروردین 1396)21 ژوئن 2017 (31 خرداد 1396)93%89%

در فصل 3 سریال فارگو بازیگرانی همچون ایوان مک‌گرگور (Ewan McGregor)، کری کون (Carrie Coon)، مری الیزابت وینستد (Mary Elizabeth Winstead)، گوران بوگدان (Goran Bogdan) و دیوید تیولیس (David Thewlis) بازی کرده‌اند. داستان این فصل در سال 2010 میلادی رخ می‌دهد. این فصل روایتی از داستان دو برادر دوقلوست که یکی از آن‌ها پادشاه پارکینگ‌های مینه سوتا و دیگری مسئول عفو مشروط آگاهی است.

فصل 3 سریال Fargo در جشنواره امی اواردز برای جوایزی چون بهترین مینی‌سریال و بهترین بازیگری (برای مک‌گرگور، کون و تیولیس) نامزد شده بود. همچنین در گلدن گلوب برای 3 جایزه، همچون جایزه بهترین مینی‌سریال، نامزد بود.

فصل 4 سریال Fargo

تریلر سریال فارگو فصل چهارم

تعداد قسمت‌هاشروع پخشپایان پخشامتیاز راتن تومیتوزامتیاز Metacritic
1127 سپتامبر 2020 (6 مهر 1399)29 نوامبر 2020 (9 آذر 1399)84%68%

در خلاصه داستان سریال فارگو فصل چهارم آمده است که در سال 1950، در اواخر دو دوره بزرگ مهاجرت به آمریکا، شاهد درگیری خاندان‌های مهاجری هستیم که برای دست یافتن به رویای آمریکایی خود با یکدیگر می‌جنگند. در این فصل بازیگرانی چون کریس راک (Chris Rock) و جسی باکلی (Jessie Buckley) بازی کرده‌اند.

در شهر کانزاس سیتی دو گروه تبهکاری در صلحی پر از دردسر گیر کرده‌اند. یکی از این گروه‌ها ایتالیایی و دیگری آمریکایی-آفریقایی به رهبری لوی کنون (با بازی کریس راک) است. این دو گروه در به موازات یکدیگر از طریق اختلاس اقتصادی و تولید و پخش مواد مخدر به درآمدهای کلان دست می‌یابند.با افزایش تنش و درگیری بین این دو گره مافیایی و برای حفظ صلح منطقه،رئیسان هر دو خانواده مافیایی، پسران ارشدشان را معامله می‌کنند. کریس راک نقش رئیس یکی از این خانواده‌ها را بازی می‌کند که برای پیشرفت خانواده‌اش پسر بزرگش را تسلیم دشمن کرده است و در عوض باید پسر خانواده مقابل را بزرگ کند. در بستر این داستان، وقایع تاریخ آمریکا نیز روایت می‌شود.

فصل پنجم سریال فارگو

فصل پنجم سریال Fargo نیز در دست ساخت است اما هنوز تاریخ پخش آن مشخص نشده است. در این فصل بازیگرانی چون جان هم (Jon Hamm)، جونو تیمپل (Juno Temple) و جنیفر جیسون لی (Jennifer Jason Leigh) به ایفای نقش می‌پردازند.

بازیگران سریال فارگو

یکی از هیجان‌انگیزترین خبرها برای طرفداران سریال فارگو، اسامی بازیگران و عوامل هر فصل این سریال است. در ادامه با معرفی بازیگران اصلی همه فصل های سریال Fargo همراه ما باشید.

بیلی باب تورنتون در نقش لورن مالوو (فصل 1)

بازیگران سریال فارگو

بیلی باب تورنتون بازیگر آمریکایی متولد سال 1955 است. وی در ابتدا با بازی در فیلم جنایی One False Move در سال 1992 مورد توجه قرار گرفت که فیلمنامه‌اش را نیز خودش نوشته بود. و سپس در سال 1996 در فیلم درام مستقل Sling Blade بازی کرد که نویسندگی و کارگردانی‌اش را نیز خودش بر عهده داشت و برایش جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به ارمغان آورد و برای جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نامزد شد.

برخی از آثار دیگر این هنرپیشه عبارتند از فیلم سیاسی Primary Colors محصول سال 1998، فیلم درام Monster’s Ball محصول سال 2001، فیلم اکشن Eagle Eye محصول سال 2008، فیلم درام The Judge محصول سال 2014، فیلم رمزآلود London Fields محصول سال 2018 و فیلم اکشن The Gray Man محصول سال 2022.

الیسن تولمن در نقش مالی سالورسون (فصل 1)

بازیگران سریال Fargo

الیسن تولمن بازیگر آمریکایی است که بیشتر به خاطر بازی در فصل اول سریال فارگو شناخته می‌شود. او به واسطه این نقش برای جوایز امی و گلدن گلوب نیز نامزد شده است.

کریستن دانست در نقش پگی (فصل 2)

معرفی مجموعه تلویزیونی فارگو

کریستن دانست بازیگر آمریکایی متولد سال 1982 است که تاکنون جوایز و افتخارات زیادی به دست آورده است؛ از جمله یک جایزه کن بهترین بازیگر زن و نامزدی برای جوایز اسکار، امی و گلدن گلوب. وی با بازی در فیلم آنتولوژی New York Stories محصول سال 1989 وارد عرصه بازیگری شد و سپس با بازی در فیلم ترسناک Interview with the Vampire محصول سال 1994 بیشتر شناخته شد.

برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم فانتزی Jumanji محصول سال 1995، فیلم درام The Virgin Suicides محصول 1999، فیلم Spider-Man محصول سال 2002، فیلم عاشقانه Eternal Sunshine of the Spotless Mind محصول سال 2004، فیلم هنری Melancholia محصول سال 2011، فیلم بیوگرافی Hidden Figures محصول سال 2016، سریال کمدی On Becoming a God in Central Florida و فیلم درام The Power of the Dog محصول سال 2021.

پاتریک ویلسون در نقش لو سالورسون (فصل 2)

داستان سریال فارگو

پاتریک ویلسون بازیگر و کارگردان آمریکایی متولد سال 1973 است. او کارش را از سال 1995 و تئاتر شروع کرد. و سپس با بازی در مینی سریال Angels in America محصول سال 2003 مورد توجه همگان قرار گرفت.

برخی از آثار ویلسون عبارتند از فیلم روانشناختی Hard Candy محصول سال 2005، فیلم ترسناک Insidious محصول سال 2010، فیلم Insidious: Chapter 2 محصول سال 2013، سریال درام A Gifted Man، سری فیلم کانجورینگ و فیلم ابرقهرمانی Aquaman محصول سال 2018.

ایوان مک گرگور در نقش امیت و ری (فصل 3)

فصل های سریال فارگو

ایوان مک گرگور بازیگر اسکاتلندی متولد سال 1971 است که جوایز و افتخارات زیادی به دست آورده است؛ از جمله یک جایزه گلدن گلوب، یک جایزه امی و یک جایزه بفتا. اولین نقش جدی‌اش را در سریال Lipstick on Your Collar ایفا کرد.

برخی از دیگر آثار او عبارتند از فیلم درام کمدی Trainspotting محصول سال 1996، سری فیلم‌های پیش درآمد Star Wars، فیلم موزیکال Moulin Rouge! محصول سال 2001، فیلم Angels and Demons محصول سال 2009، فیلم فانتزی Beauty and the Beast محصول سال 2017، فیلم ترسناک Doctor Sleep محصول سال 2019، فیلم ابرقهرمانی Birds of Prey محصول سال 2020 و مینی سریال Obi-Wan Kenobi محصول سال 2022.

کری کون در نقش گلوریا برگل (فصل 3)

خلاصه سریال جنایی فارگو

کری کون بازیگر آمریکایی متولد سال 1981 است که بیشتر به خاطر بازی در سریال درام The Leftovers و فصل سوم سریال Fargo شناخته می‌شود. برخی از دیگر آثار او عبارتند از فصل دوم سریال The Sinner، سریال تاریخی The Gilded Age، فیلم روانشناختی Gone Girl محصول سال 2014، فیلم سیاسی The Post محصول سال 2017، فیلم تریلر Widows محصول سال 2018، فیلم درام The Nest محصول سال 2020 و فیلم Ghostbusters: Afterlife محصول سال 2021.

کریس راک در نقش لوی کنون (فصل 4)

بازیگران فصل 4 سریال فارگو

کریس راک (Chris Rock) متولد سال 1965 میلادی، کمدین، هنرپیشه، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی است. او فعالیت خود را با استندآپ کمدی آغاز کرد و سپس در فیلم‌های محبوبی نظیر  Death at a Funeral ،Grown Ups و 2 Days in New York به ایفای نقش پرداخت. راک همچنین تجربه‌هایی چون اجرا در هفتاد و هفتمین مراسم اسکار در سال 2005 را نیز در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

کریس راک در نقش اصلی سریال فارگو این فصل نیز به عنوان رئیس یک باند خلافکار به ایفای نقش خواهد پرداخت. بسیاری از منتقدان بر این عقیده هستند که ایفای نقش کریس راک در سریال فارگو به عنوان نقش اصلی، مهم‌ترین و بهترین نقش او در کارنامه کاری‌اش است و به نقطه عطفی در زندگی حرفه‌ای این بازیگر تبدیل شده است. حال باید دید راک این بار نیز با بازی متفاوت خود در فصل چهارم فارگو می‌تواند مخاطبان این سریال را راضی کند یا خیر.

همچنین بخوانید :

جسی باکلی در نقش اوریتا میفلاور (فصل 4)

دانلود فصل چهارم Fargo

نام جسی باکلی (Jessie Buckley)، خواننده و بازیگر ایرلندی نیز در میان بازیگران سریال فارگو فصل چهارم نیز به چشم می‌خورد. باکلی متولد سال 1989 میلادی در ایرلند است. او فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه نمایش را از سال 2008 و با شرکت در مسابقه استعدادیابی شبکه بی‌بی‌سی با خوانندگی آغاز کرد. جسی باکلی در این مسابقه موفق شد به جایگاه دوم دست یابد و این موفقیت سرآغازی برای دیده شدن او بود.از جمله فیلم‌هایی که باکلی در آن‌ها درخشید می‌توان به  Beast،Wild Rose و Judy اشاره کرد. همچنین ایفای نقش او در سریال مطرح شبکه HBO یعنی چرنوبیل، مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت. در سال 2020 مجله ایرلندی The Irish Times نام جسی بارکلی در فهرست برترین بازیگران ایرلندی در رتبه 38 قرار داد.

جیسون شوارتزمن در نقش جوستو فادا (فصل 4)

بازیگران سریال فارگو فصل چهارم

جیسون شوارتزمن (Jason Schwartzman) متولد سال 1980، هنرپیشه، فیلمنامه‌نویس،تهیه‌کننده و موزیسین آمریکایی است. او به دلیل همکاری‌های متعدد خود با کارگردان مطرح هالیوود یعنی وس اندرسون، شناخته شده است. از جمله همکاری‌های موفق این شوارتزمن و اندرسون می‌توان به فیلم‌های  Rushmore،The Darjeeling Limited، The Grand Budapest Hotel و  Isle of Dogs اشاره کرد. شوارتزمن همچنین به عنوان ستاره سریال معروف HBO یعنی Bored to Death نیز خوش درخشید. اکنون خبرها حاکی از حضور جیسون شوارتزمن در فصل چهارم فارگو است.

جان هم در نقش روی (فصل 5)

تریلر سریال Fargo

جان هم بازیگر آمریکایی متولد سال 1971 است. وی با بازی در سریال درام تاریخی Mad Men شناخته شد. وی برای بازی در این سریال و تهیه‌کنندگی آن برای 16 جایزه امی نامزد شده بود. وی سپس در آثاری چون سریال A Young Doctor’s Notebook، سریال آنتولوژی Black Mirror و سریال فانتزی Good Omens بازی کرد.

از دیگر آثار جان هم باید به فیلم علمی تخیلی The Day the Earth Stood Still محصول سال 2008، فیلم ورزشی Million Dollar Arm محصول سال 2014، فیلم اکشن Baby Driver محصول سال 2017، فیلم سیاسی Beirut محصول سال 2018، فیلم نئو-نوآر Bad Times at the El Royale محصول سال 2018، فیلم سیاسی The Report محصول سال 2019 و فیلم اکشن Top Gun: Maverick محصول سال 2022.

کلام آخر

بازیگران سریال فارگو

در این مقاله به بررسی و معرفی سریال فارگو پرداختیم. آیا شما نیز از طرفداران پروپاقرص سریال Fargo هستید؟ نظر شما در مورد داستان و بازیگران این مجموعه چیست؟ نظرات خود را در کادر پایین با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
sohrab
.
26 دی 1398، 13:43
پاسخ
0
2
حرف نداره این سریال خصوصا اینكه بصورت مینی سریال نمایش داده میشه و اصطلاحا آب نمیبندن توش ولی فصل یك و دو تكرار نشدنی بودند
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402