33 کلید میانبر در گوگل کروم که باید حتماً بدانید

Google Chrome / گوگل کروم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کلید های میانبر کروم زیادی وجود دارند و یادگرفتن هرکدام از آن‌ها برای همه می‌تواند مفید باشد. از همین رو ما در این مطلب به مهمترین میانبر های کروم اشاره می‌کنیم.

کلید های میانبر یا Shortcuts بهترین راه برای افزایش سرعت و بهره وری هنگام کار با کامپیوتر هستند. تمامی برنامه‌ها دارای این کلیدها هستند و گوگل کروم نیز یکی از آن‌ها است. این مرورگر دارای کلید های میانبر بی‌شماری است که هرکدام از آن‌ها برای بهبود تجربه کاربران هنگام گشت و گذار در اینترنت طراحی شدند.

ما در این مطلب به معرفی این کلید های میانبر کروم خواهیم پرداخت. البته نکته مهم این است که ما در اینجا سعی کردیم به مواردی اشاره کنیم که بیشترین کاربرد را برای کاربران دارند و این لیست شامل تمامی کلید های میانبر کروم نیست. اگر میانبر مورد نظر خود را در اینجا پیدا نکردید یا اگر به دنبال لیست کامل میانبرهای کروم می‌گردید به این صفحه در پشتیبانی این مرورگر مراجعه کنید.

با یادگرفتن این میانبرها می‌توانید هنگام کار با مرورگر گوگل تا حد زیادی در وقت خود صرفه جویی کنید. البته حتما لزومی ندارد وقت خود را برای حفظ کردن تمام آن‌ها هدر دهید. کافی است کلید های میانبر کروم کارهایی که روزانه در کروم انجام می‌دهید را به خاطر بسپارید.

33 کلید میانبر در گوگل کروم

بازکردن تب جدید

Open New Tab Shortcut / کلید ترکیبی باز کردن تب جدید کروم

برای ایجاد یک تب جدید در مک کلید Command را نگه دارید و سپس کلید T را فشار دهید. در ویندوز نیز کافی است Ctrl را همزمان با T فشار دهید.

 

بستن تب

Close Current Tab / کلید میانبر بستن تب کروم

با حفظ این میانبر دیگر لزومی ندارد بر روی آن ضربدر احمقانه کنار هر تب کلیک کنید و به جای آن با نگه داشتن Command و فشار دادن W می‌توانید تب را ببندید. در ویندوز به جای کلید Command کلید کنترل را فشار بدهید.

 

تب بسته شده را دوباره باز کنید

Reopen Last Tab / کلید بازکردن دوباره تب بسته شده کروم

یکی از آزاردهنده‌ترین مواردی که حتما شما هم هنگام کار با کروم به آن برخورده‌اید، بستن اشتباهی یک تب است. وضعیت وقتی بدتر می‌شود که به اطلاعات آن تب احتیاج داشته باشید. خوشبختانه می‌توان با استفاده از یکی از میانبر های کروم تب بسته شده را بلافاصله دوباره باز کرد. برای انجام این کار در مک، باید کلید Command و Shift را با کلید T فشار دهید. در ویندوز نیز به جای Command، کنترل را فشار دهید.

 

انتقال به تب بعدی

View Next Tab / کلید میانبر رفتن به تب بعدی کروم

به جای آنکه نشانگر موس را به بالای صفحه انتقال دهید و از آنجا بر روی تب مورد نظر خود کلیک کنید می‌توانید با نگه داشتن Ctrl و Tab به سرعت به تب بعدی منتقل شوید. در مک باید کلیدهای Command و Option را با کلید پیکان راست فشار بدهید.

 

رفتن به تب قبلی

View Prev Tab / کلید ترکیبی رفتن به تب قبلی کروم

به همین ترتیب با فشار دادن کلیدهای Command و Option و پیکان سمت چپ در مک می‌توانید به تب قبلی بروید. در ویندوز برای انجام این کار کافی است کلید کنترل را با کلید عدد 9 فشار دهید.

 

رفتن به یک تب به خصوص (فقط 8 تب اول)

Switch To Specific Tab / کلید میانبر رفتن به یک تب به خصوص کروم

یکی از کاربردی‌ترین کلید های میانبر کروم همین مورد است. اگر بخواهید به سرعت به یک تب به خصوص بروید باید کلید Command را فشار داده و در ادامه کلید شماره آن تب را فشار بدهید. برای مثال اگر بخواهیم به هفتمین تبی که در مرورگر باز است برویم کلید Command را فشار داده و بعد کلید شماره 7 را فشار می‌دهیم. اگر بخواهیم به تب دوم برویم دوباره Command را فشار می‌دهیم و این بار عدد 2 را فشار می‌دهیم. طرز کار این کلید ترکیبی در ویندوز نیز به همین ترتیب است؛ فقط مانند میانبرهای دیگر به جای Command باید کلید کنترل را فشار بدهید.

بازکردن لینک در یک تب جدید

Open Link In New Tab / میانبر های کروم

اگر مشغول خواندن مطلبی باشید و به یک لینک مهم در آن مطلب بربخورید می‌توانید با نگه داشتن Command و کلیک بر روی لینک آن را در یک تب جدید باز کنید. می‌توانید این میانبر را با این لینک امتحان کنید.

 

بازکردن لینک در یک پنجره جدید

Open Link In New Window / کلید میانبر بازکردن لینک در پنجره جدید کروم

به همین شکل اگر این بار بخواهیم لینک را در یک پنجره جدید باز کنیم باید کلید Shift را نگه داشته و بر روی لینک کلیک کنیم.

 

انتقال سریع نشانگر موس به نوار آدرس

Put Cursor In Search Bar/ کلید میانبر رفتن به نوار جستجو کروم

با این میانبر دیگر نیازی نیست نشانگر موس را به بالای صفحه و قسمت نوار URL ببرید تا آدرس یک سایت را وارد و یا چیزی را در گوگل جستجو کنید. با نگه داشتن کلید های ترکیبی Command و L می‌توانید به سرعت به نوار آدرس بروید.

 

پاک کردن محتویات نوار آدرس

Erase Current Search / کلید میانبر پاک کردن نوار جستجو کروم

اگر هنگام نوشتن آدرس سایت و یا کلمه‌ای که می‌خواهید جستجو کنید دچار اشتباه شدید، می‌توانید با فشار دادن Command و سپس Delete نوشته خود را کاملا پاک و دوباره از اول شروع کنید. در ویندوز برای این کار باید کلید کنترل را با کلید Backspace فشار دهید.

 

هایلایت کلمه بعدی در هنگام جستجو

Move To Next Key Term / کلید میانبر هایلایت کلمه بعدی کروم

در هنگام جستجو برای آن که کلمه بعدی را هایلایت کنید باید دکمه‌های Shift و Option را فشار دهید و سپس کلید پیکان سمت راست را fckdn. در ویندوز نیز کافی است کنترل را با پیکان سمت راست فشار بدهید.

هایلایت کلمه قبلی هنگام جستجو

Move To Previous Term / کلید ترکیبی هایلایت کلمه قبلی کروم

برای هایلایت کلمه قبلی دوباره Shift و Option را نگه می‌داریم و این بار پیکان سمت چپ را فشار می‌دهیم. در کامپیوتر هم باید کلید کنترل با کلید پیکان سمت چپ فشار داده شود.

 

رفتن به صفحه قبلی

Go To Prev Page / کلید میانبر رفتن به صفحه قبل کروم

برای رفتن به صفحه قبلی در مک تنها کافی است کلید Delete و در ویندوز کلید Backspace را فشار دهید.

 

رفتن به صفحه بعدی

Go Forward Next Page / کلید میانبر رفتن به صفحه بعد کروم

اگر می‌خواهید به صفحه بعدی بروید باید کلید Shift و Backspace را فشار دهید.

 

بارگذاری مجدد صفحه فعلی

Reload Current Page / کلید میانبر بارگذاری مجدد صفحه کروم

اگر صفحه به درستی بارگذاری نشده با نگه داشتن Command و R می‌توانید آن را به مجددا بارگذاری کنید. در ویندوز نیز به جای Command کلید کنترل را فشار بدهید.

 

پیدا کردن کلمه یا عبارت

Opens Find Bar / کلید میانبر جستجو کلمه کروم

اگر به دنبال یک عبارت به خصوص در یک صفحه می‌گردید حتما نیازی نیست تمام صفحه را با چشم زیر و رو کنید. با فشار دادن Ctrl+F یک نوار جستجو در بالای صفحه پدیدار می‌شود که می‌توانید کلمه مورد نظرتان را در آن تایپ کنید تا مرورگر آن را برایتان پیدا کند.

 

رفتن به کلمه بعدی در نتایج

Scroll To Next Keyword / کلید های ترکیبی

اگر اولین کلمه‌ای که پیدا شد کلمه مور نظرتان نبود با فشار دادن دکمه اینتر می‌توانید به کلمه بعدی در نتایج بروید. کلیدهای میانبر این عمل در ویندوز Ctrl+G هستند.

 

رفتن به کلمه قبلی در نتایج

Scroll Prev Keyword / کلید های ترکیبی رفتن به کلمه قبلی در نتایج کروم

به همین شکل اگر خواستید به کلمه قبلی بروید کلید های ترکیبی کنترل + شیفت و G را فشار دهید. در مک کافی است دکمه‌های کنترل + شیفت را فشار دهید.

 

صفحه فعلی را به عنوان بوکمارک ذخیره کنید

Bookmark Current Page / میانبر بوکمارک صفحه کروم

یکی از مهمترین میانبر های کروم امکان بوکمارک کردن صفحات است. اگر به یک وبسایت یا مقاله جالب برخوردید و می‌خواهید دوباره به آن سر بزنید می‌توانید آن را بوکمارک کنید. کلیدهای میانبر این کار در ویندوز Ctrl+D هستند.

 

بازکردن صفحه تنظیمات مرورگر گوگل کروم

Open Settings In New Tab / کلید های میانبر کروم

اگر می‌خواهید به صفحه تنظیمات بروید و مثلا یک افزونه را فعال کنید در مک می‌توانید با فشردن کلیدهای Command و کاما این کار را انجام دهید. متاسفانه هیچگونه کلید میانبری برای این کار در ویندوز وجود ندارد.

 

باز کردن صفحه دانلودها

Open Downloads / کلید میانبر صفحه دانلودها کروم

برای باز کردن صفحه دانلودهای مرورگر باید کلیدهای Ctrl+J را در ویندوز فشار دهید. در مک می‌توانید این کار را با کلیدهای Command + Shift + J انجام دهید.

 

بازکردن پنجره جدید

Open New Window / میانبر باز کردن پنجره جدید کروم

اگر تعداد تب‌هایی که در یک پنجره باز کردید بسیار زیاد است و نمی‌خواهید برخی از آن‌ها را ببندید، می‌توانید یک پنجره جدید باز کنید. برای این کار باید کلیدهای Command و N را فشار دهید.

 

کشیدن و بازکردن تب در یک پنجره جدید

Drag Tab Out / باز کردن تب در پنجره جدید کروم

این مورد جز Shortcuts کیبورد نیست ولی به اندازه بقیه کلید های ترکیبی کاربردی است. اگر هنگام کار با مروگر بخواهید تنها بر روی یک تب تمرکز کنید می‌توانید بر روی آن کلیک و آن را به سمت پایین کشیده و رها کنید. با این کار تب مورد نظر از سایر تب‌ها جدا شده و به یک پنجره جدید در مرورگر منتقل خواهد شد.

 

بستن پنجره مرورگر

Close Current Window / کلید میانبر بستن پنجره کروم

می‌توان با فشردن کلیدهای کنترل + شیفت + W در ویندوز پنجره فعلی مرورگر را به سرعت بست. در مک نیز کلید های ترکیبی Command + Shift + W همین کار را انجام می‌دهند.

 

مینیمایز کردن پنجره فعلی

Minimize Current Window / میانبر مینیمایز کردن پنجره مرورگر کروم

در مک با فشردن کلیدهای Command + M می‌توانید پنجره فعلی مرورگر را کوچک یا مینیمایز کنید. در ویندوز چنین میانبری وجود ندارد.

 

بزرگ کردن پنجره فعلی

برای آن که پنجره فعلی مرورگر را بزرگ کنید در مک کلیدهای Control و Command را نگه داشته و سپس کلید F را فشار دهید. در ویندوز فقط کافی است کلید F4 را فشار بدهید.

 

به انتهای صفحه بروید

برای آن که فورا به انتهای یک صفحه در مرورگر خود بروید کلید فاصله را یک بار فشار دهید.

 

خارج شدن از گوگل کروم

در ویندوز با فشار دادن کلید های ترکیبی کنترل + شیفت + Q و در مک با کلیدهای Command + Q می‌توانید از گوگل کروم خارج بشوید.

 

رفتن به آخرین تب

اگر می‌خواهید به آخرین تب در مرورگر خود بروید در مک کلیدهای Command + 9 و در ویندوز کلیدهای کنترل + 9 را فشار دهید.

 

مخفی کردن گوگل کروم

برای آنکه کروم را کاملا مخفی کنید و به سراغ برنامه دیگری بروید می‌توانید کلیدهای Command + H را در مک فشار دهید. در ویندوز میانبر مشابهی وجود ندارد.

 

به عنوان یک کاربر دیگر در کروم لاگین کنید

اگر می‌خواهید به عنوان یک کاربر دیگر وارد مرورگر خود شوید در ویندوز کلیدهای کنترل + شیفت + دیلیت و در مک کلیدهای Command + Shift + Delete را فشار دهید.

مرورگر گوگل کروم / Google Chrome

 

متن انتخابی را جستجو کنید

اگر نوار جستجو باز باشد در سیستم عامل مک می‌توانید با فشردن کلیدهای Command + E متن انتخابی خود را جستجو کنید. در ویندوز میانبر مشابهی نداریم.

 

یادگرفتن این میانبرها شاید مجموعا بیش از چند دقیقه طول نکشد. اگر روزانه 80 درصد از وقتمان را پای کامپیوتر و اینترنت بگذرانیم آیا واقعا یادگرفتن چندین میانبر که می‌توانند تا حد قابل توجهی در وقتمان صرفه جویی کنند ارزش ندارد؟ بهتر است این تصویر را در سیستم خود ذخیره کنید تا بعدا اگر بعضی از این Shortcuts را فراموش کردید بتوانید به آن مراجعه کنید. این تصویر شامل 25 میانبر مهم است که می‌توانند شما را در هنگام استفاده از  گوگل کروم یاری کنند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
منوچهر نظری
.
24 خرداد 1401، 23:17
پاسخ
0
1
dبه همراه دکمه ویندوز مینی مایز ماکسی مایز می کنه صفحه کروم رو
avatar
مهدی
.
03 آبان 1400، 09:22
پاسخ
0
0
عالی بود مرسی
avatar
میلاد
.
26 شهریور 1399، 17:34
پاسخ
0
2
بعضیاشونو بلد بودم اما دونستن همه اینها کمک خوبی به اتلاف وقت میکنه.. ممنونم از مطالب خوبتون.
avatar
barret85ripper
.
04 تیر 1399، 20:22
پاسخ
0
2
ممنون از مقاله.خیلی خوب بود....
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402