بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 6

سامسونگ گلکسی تب اس 6 /tablet galaxy tab s6
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سامسونگ گلکسی تب اس 6 (Samsung Galaxy Tab S6) یکی از تبلت‌های پرچمدار اندرویدی با است که می‌توان آن را با آیپد پرو 2018 نیز مقایسه کرد. اگر می‌خواهید بیشتر درباره این تبلت سامسونگ بدانید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

هرچند به نظر می‌رسد که عمر تبلت‌ها با رویکرد جدید دنیای فناوری بر روی گوشی‌های تاشو رو به پایان باشد؛ اما تولیدکنندگانی همچون سامسونگ و اپل با دمیدن نوآوری‌های خاص در در روح محصولات خود توانسته‌اند هنوز بازار فروش چنین محصولاتی را سرپا نگه دارند. در این راستا آخرین محصول غول فناوری کره‌ای یعنی سامسونگ گلکسی تب S6 یکی از این‌ها بوده که به عنوان یک تبلت پرچمدار روانه بازار شده است.

تبلت galaxy tab s6 s6/ samsung-galaxy/ tab s6/

شاید بتوان تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 6 را به عنوان یکی از برترین تبلت‌های اندرویدی معرفی کرد که می‌تواند یک تنه با محصولی از کوپرتینو یعنی آیپد پرو مبارزه کند. در واقع در بازار تبلت، سامسونگ توانسته است تاکنون محصولاتی درخور را روانه بازار کند که همه اینها باعث کسب اعتبار و ارزش این شرکت در بازار فناوری شده است. سامسونگ با محصول میان‌رده خود یعنی سامسونگ گلکسی تب اس 5 ای در اوایل سال 2019 توانست این موضوع را اثبات کند.

با این حساب سوال اینجاست که آیا عملکرد سامسونگ گلکسی تب اس 6 به گونه‌ای است که بتواند بهتر از آیپد پرو ظاهر شود؟ برای دریافت پاسخ این سوال می‌توانید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در ادامه و در جدول زیر می‌توانید نگاهی سریع به مشخصات تبلت گلکسی تب اس 6 داشته باشید:

تبلت سامسونگ گلکسی تب S6مشخصات
نمایشگر10.5 اینچ سوپر امولد با رزولوشن 2560×1600 پیکسل
سیستم عاملاندروید 9 پای
پردازندهپردازنده مرکزی: اسنپدراگون 855 کوالکام
پردازنده گرافیکی: آدرنو 640
حافظهحافظه رم: قابل انتخاب 6 و 8 گیگابایتی، حافظه ذخیره سازی: 256 گیکابایت
دوربین اصلیلنز 13 مگاپیکسلی + لنز 5 مگاپیکسلی آلترا واید
دوربین سلفیلنز 8 مگاپیکسلی با پشتیبانی از بوکه
باتری7040 میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع
بلندگو۴ اسپیکراستریو AKG با پشتیبانی دالبی اتمز
حسگرهاحسگر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر، قطب نما، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سنسور نوری RGB
قیمت پایه646 دلار

 

همچنین بخوانید :

طراحی گلکسی تب اس 6


گلکسی تب اس 6 سامسونگ جزو تبلت‌‎هایی محسوب می‌شود که بدنه‌ای فلزی، نازک و ظریف دارد و به این ترتیب شکل و شمایل مدرن و امروزی به خود گرفته است. هر چند گلکسی تب اس 6 به اندازه آیپد پرو 11 جذاب نیست، اما به هر حال به عنوان یک محصول اندرویدی از طراحی خوبی برخوردار بوده و ویژگی‌های خوبی را هم در بخش نمایشگر برای کاربران به ارمغان می‌آورد. در ادامه جزئیات بیشتری از طراحی و نمایشگر این تبلت را ارائه خواهیم کرد.

 

طراحی ظاهری سامسونگ گلکسی تب اس 6

از نظر ظاهری باید بگوییم که انتظار می‌رفت گلکسی تب اس 6 با در مقایسه با آیپد پرو 11 سبک‌تر باشد؛ اما اینطور نیست و تب اس 6 وزنی معادل وزن 468 گرم دارد و وزن آیپد پرو هم 426 گرم است. از طرف دیگر اگر سامسونگ به این ویژگی توجه می‌کرد و تبلت پرچمدارش را اندکی با طراحی ظریف‌تر ارائه می‌کرد، شاید تبلت گلکسی تب اس 6 می‌توانست رقابت بهتری در این قسمت با همتای کوپرتینویی خود داشته باشد.

تب s6 سامسونگ/samsung-galaxy-tab-s6

البته ناگفته نماند که سامسونگ گلکسی تب اس 6 توانسته در این بخش از نسخه قبلیش بهتر ظاهر شود. درواقع این مسأله پیشرفت قابل توجه سامسونگ گلکسی تب اس 6 را نسبت به گلکسی اس تب 4 نشان می‌دهد. همان‌طور که پیش از این اشاره کرده بودیم، تبلت میان رده گلکسی تب اس 5 ای چندی پیش معرفی شده بود. اما طراحی‌اش به اندازه تبلت پرچمدار سامسونگ جذاب نیست؛ چراکه تبلت پرچمدار سامسونگ گلکسی تب اس 6 از دوربینی با آرایش دوگانه در بدنه پشتی سود می‌برد و بر روی بدنه، شکافی هم برای جای دادن قلم اس پن دارد. هرچند این شکاف ممکن است طبیعی به نظر برسد و عملکرد مشخصی داشته باشد، اما باید بگوییم در بخش طراحی یک ویژگی منحصر به فرد در تبلت‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

بلندگوی گلکسی تب اس 6 سامسونگ / galaxy-s6-speeker

علاوه بر اینها خوب است بدانید که سامسونگ در این تبلت از 4 بلندگوی باکیفیت نیز استفاده کرده است و با یک درگاه USB-C همراه خواهد شد. اما خبر بد این است که جک هدفون 3.5 میلی‌متری صدا به رسم مدل‌های مدرن دستگاه‌های هوشمند، در این تبلت مشاهده نمی‌شود. همچنین دکمه‌های پاور و کنترل صدا هم در بدنه کناری تبلت خود را نشان می‌دهد. در ادامه ویدیویی نیز از بررسی تبلت سامسونگ گلکسی اس 6 نشان داده می‌شود.

 

نمایشگر تبلت S6 سامسونگ

در بخش صفحه نمایش هم باید بگوییم که این تبلت از یک نمایشگر 10.5 اینچی سوپر امولد (Super AMOLED) بهره می‌برد و رزولوشنی معادل 2560×1600 پیکسل با تراکم پیکسلی 287ppi دارد. هرچند ممکن است حضور نمایشگر سوپر امولد را در گلکسی تب اس 4 (که در اینجا می‌توانید درباره‌اش بخوانید) و گلکسی تب اس 5 ای مشاهده کنیم، اما به هر حال حضور این نمایشگر در تبلت Tab S6 سامسونگ آن را به یک تبلت گزینه امروزی تبدیل کرده است. درواقع این نمایشگر از کنتراست بالایی برخوردار است و از فناوری +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که زیبایی خاصی به این نمایشگر می‌بخشد. درواقع همه ویژگی‌های یاد شده در این دستگاه دست به دست هم داده‌اند تا تبلت Galaxy Tab S6 به عنوان وسیله‌ای مناسب برای نقاشی‌های دیجیتال نیز استفاده شود.

تبلت s6 سامسونگ /tablet galaxy tab s6

اما حالا سوال اینجاست که آیا نمایشگر این تبلت به خوبی نمایشگر آیپد پرو  است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر دو نمایشگر قدرت پردازش قوی تصویر را دارند. اما با این وجود نمایشگر تبلت Galaxy Tab S6 از قدرت رفرش 120 هرتز آیپد پرو برخوردار نیست و روشنایی‌اش نیز اندکی کمتر خواهد بود.

این در حالی است که نسبت ابعاد گلکسی تب اس سامسونگ بیشتر از مدل‌های پیشین یعنی 16:10 بوده و مشاهده فیلم با آن اندکی دلپذیرتر خواهد بود. یکی دیگر از مزیت‌هایی که در بررسی تبلت گلکسی تب اس 6 و در بخش نمایشگر خود را نشان می‌دهد، سنسور اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر است. با این حساب کاربران نیازی به قابلیت تشخیص چهره و با وارد کردن رمز عددی یا الگو برای کار با تبلت نخواهد داشت. گفتنی است که این سنسور اثر انگشت عملکرد خوبی در تبلت خواهد داشت و شاید بتوان گفت که اندکی عملکرد کنnتری نسبت به محصولات پیشین سری گلکسی تب دارد.

 


مشخصات سخت افزاری گلکسی تب S6


سامسونگ تب S6 به دلیل داشتن ویژگی‌های سخت افزاری قدرتمند جزو محصولات پرچمدار بازار شناخته می‌شود و قابل مقایسه با تبلت آیپد پرو نیز است. از این جهت باید اشاره کنیم که سامسونگ توانسته است در این تبلت هوشمند از جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده دستگاه‌های اندرویدی کمک بگیرد و نیروی مناسب انجام کارهای پردازشی تبلت S6 سامسونگ را تأمین کند.

سامسونگ Galaxy Tab S6

 

پردازنده و حافظه گلکسی تب اس 6

در این بخش باید اشاره کنیم که قلب تپنده گلکسی تب اس 6 سامسونگ پردازنده اسنپدراگون 855 کوالکام است که به عنوان یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های اندرویدی نیز شناخته می‌شود و در اینجا می‌توانید گزارش بنچمارک را در این زمینه بخوانید. درواقع با این ویژگی گلکسی تب S6 به یکی از سریع‌ترین تبلت‌های بازار تبدیل شده است. همینطور باید اشاره کنیم که پردازده یاد شده در محصولات پرچمدار اندرویدی همچون وان پلاس 7 پرو نیز استفاده شده است که در اینجا می‌توانید اطلاعاتی در این باره کسب کنید.

samsung-galaxy-tab-s6(1)/ اجرای بازی تبلت گلکسی تب s6

پردازنده یاد شده با یک رم 6 و یا 8 گیگابایتی که قابل انتخاب است، همراهی خواهد شد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا تبلت یاد شده اجرای روان و راحتی را نیز به همراه داشته باشد. همچنین تقسیم نمایشگر به اندازه‌های مختلف برای اجرای چندین برنامه با هم و همچنین اجرای بازی نیز به خوبی صورت می‌پذیرد.

اما با همه این‌ها باید اشاره کنیم که امتیاز گلکسی تب اس 6 در گیکبنچ در بخش پردازش چند هسته‌ای معادل 10,741 بود که به عنوان یک دستگاه اندرویدی امتیاز بسیار بالا و قابل قبولی تلقی می‌شود. اما در طرف مقابل امتیاز آیپد پرو 11 مربوط به سال 2018 معادل 18,104 بوده که حتی این رقم از محصول 2019 اپل یعنی آیپد ایر 2019 هم در این زمینه با امتیاز 11,575 بیشتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیپد پرو 2019 می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. همچنین برای آشنایی با سایر ویژگی‌های آیپد پرو 2018 می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

اما اگر بخواهیم آن را با یک دستگاه اندرویدی مقایسه کنیم می‌توانیم اشاره‌ای به تبلت هواوی مدیاپد ام 5 پرو (Huawei MediaPad M5 Pro) اشاره کنیم که امتیاز گیکبنچ آن در بخش پردازش چند هسته‌ای تنها 6,540 است.

 

باتری تبلت تب S6

این تبلت از یک باتری 7,040 میلی‌آمپرساعتی سود می‌برد و با این حساب می‌تواند تنها با یک بار شارژ 14 ساعت در کار مداوم دوام بیاورد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ظرفیت باتری اشاره شده در گلکسی تب اس 6 از باتری بکار رفته در گلکسی تب اس 4 با باتری 7300 میلی‌آمپرساعتی ضعیف‌تر است. اما هنوز هم عملکرد خوبی خواهد داشت که با بهره‌مندی از مزایای اسنپدراگون 855 در بخش مصرف بهینه انرژی نیز این ویژگی تکمیل‌تر می‌شود و نگرانی در این بخش وجود نخواهد داشت.

تبلت galaxy tab s6 s6/ samsung-galaxy/ tab s6/

خوب است بدانید این ویژگی خوب باتری در تستی معمولی اثبات شده است. زمانی که شارژ باتری تبلت به اندازه 12 درصد باقیمانده بود، کارشناسان سایت techradar ویدیویی 90 دقیقه‌ای را بر روی آن اجرا کردند. نتیجه بسیار جالب بود. بعد از اتمان پخش فیلم 90 دقیقه‌ای تنها 3 درصد باتری مصرف شده بود و ظرفیت باقیمانده معادل 9 درصد بود. همچنین خوب است بدانید که سامسونگ تخمین زده است که باتری تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 6 برای استفاده در 14 ساعت به صورت مداوم بسایر مناسب باشد. با این حساب می‌توان آن را یک ویژگی رقابتی خوب در مقایسه با آیپد پرو 2018 معرفی کرد.

بررسی تبلت گلکسی تب اس 6 نشان می‌دهد این تبلت از قابلیت شارژ سریع با قدرت 15W پشتیبانی می‌کند. البته خوب است بدانید که این قابلیت در گوشی‌های هوشمندی همچون سامسونگ گلکسی اس 10 نسخه 5G معادل 25W خواهد بود. این موضوع اندکی در بخش مقایسه با آیپد پرو 11 با شارژر 18W دلسردکننده است؛ البته خیلی هم چشمگیر نیست و در کارایی کلی تبلت تأثیرگذار نخواهد بود.

 


دوربین تبلت Galaxy Tab S6 سامسونگ


شاید دوربین دوگانه در بدنه پشتی تبلت سامسونگ تب S6 ویژگی خیلی تاپی در مقایسه با گوشی‌های هوشمند امروزی به نظر نیاید. اما باید اشاره کنیم که این تبلت اولین محصول سامسونگ با پشتیبانی از دوربین دوگانه محسوب می‌شود. خوب است بدانید که دوربین اصلی این تبلت از یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 به همراه یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2  آلترا واید بهره می‌برد. هرچند این ویژگی امروزه به عنوان یک ویژگی خوب در میان گوشی‌های هوشمند میان رده شناخته می‌شود، اما به عنوان یک تبلت که عکاسی با آن اولویت بالایی ندارد، داشتن چنین ویژگی یک مزیت خوب محسوب خواهد شد.

galaxy tab s6 camera / دوربین سامسونگ گلکسی تب اس 6/ دوربین تب S6/

همچنین در بخش دوربین سلفی نیز شاهد یک لنز تکی 8 مگاپیکسلی با پشتیبانی از ویژگی زاویه گسترده هستیم که از قابلیت اعمال بوکه در تصاویر سلفی نیز برخودار است. با این حساب در بخش عکاسی می‌توانیم شاهد ثبت تصاویری با کیفیت تصاویر ثبت شده با گوشی‌های میان رده باشیم.

علاوه بر اینها خبر خوب در این بخش این است که از نظر نرم افزاری، ویژگی عکاسی در شب (Night Mode) معروف گوشی‌های سامسونگ نیز در این گوشی به کار گرفته شده است و کاربران با خیال راحت می‌توانند در نور ضعیف هم تصاویر قابل قبولی را ثبت کنند. البته برای این منظور ممکن است اندکی زمان بیشتری برای گرفتن عکس صرف شود. با این حساب می‌توانید در ادامه نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین سامسونگ گلکسی تب S6 را مشاهده کنید.

 


قیمت سامسونگ گلکسی تب S6


خوب است بدانید که سامسونگ گلکسی تب اس 6 در اواخر آگوست 2019 روانه بازار شد و قیمت پایه آن نیز معادل 649.99 دلار است. همچنین در مدل بالاتر این تبلت هوشمند با پشتیبانی از شبکه LTE، وای فای، حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایتی قیمتی معادل 729.99 دلار دارد.

گلکسی تب اس 6 / samsung galaxy tab s6

علاوه بر این بهترین مدل تبلت گلکسی تب اس 6 نیز با مشخصاتی که در بالا بیان شد با قیمتی 759 پوند در انگلیس به فروش می‌رسد. هرچند این محصول هنوز در آمریکا در دسترس نیست اما به طرز عجیبی قیمتی معادل 1,299 دلار در استرالیا دارد. بدون شک قیمت یاد شده برای یک تبلت گران به نظر می‌رسد.

بنابراین قیمت‌های یاد شده در برابر اپل آیپد پرو ای که از قیمت 799 دلار با 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی آغاز می‌شود، مناسب‌تر خواهد بود. این در حالی است که کاربران برای بهره‌مندی از قلم اپل می‌بایست مبلغ اضافه‌تری را پرداخت کنند. اما قلم اس پن محبوب سامسونگ به همراه تبلت سامسونگ تب S6 عرضه می‌شود؛ اما از طرف دیگر برای برخوداری از کیبورد فیزیکی باید آن را به صورت جدا خریداری کنید. در واقع در آیپد پرو اپل نیز همین اتفاق می‌افتد و می‌بایست کیبورد فیزیکی را در صورت تمایل به صورت جدا خریداری کرد.

قلم اس پن در تبلت S6 سامسونگ/ spen

 


سخن پایانی


همچنین بخوانید :

هرچند امروزه به نظر می‌رسد که تبلت‌ها دیگر جایگاه سابق را در میان اهالی دنیای فناوری ندارند، اما باید اشاره کنیم که شرکت‌هایی همچون سامسونگ در تلاش هستند که هنوز این سری از محصولات فناورانه را سر پا نگه دارند. در این راستا سامسونگ در آخرین دستاورد خود یعنی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 6 تلاش کرده که آخرین ویژگی‌های پردازشی را بکار بگیرد و تبلتی را روانه بازار کند که هم از نظر پردازشی قدرتمند باشد و هم از ویژگی‌هایی مانند قلم اس پن پشتیانی کند. از این رو نقاشانی هم که نقاشی دیجیتال می‌کشند انتخاب خوبی در این زمینه پیش روی خواهند داشت.

samsung-galaxy-tab-s6 / تب s6

بررسی تبلت گلکسی تب اس 6 نشان دهد که این تبلت به اندازه آیپد پرو 2018 قدرتمند نیست اما باید اشاره کنیم که در میان محصولات اندرویدی از قدرت پردازش بالایی برخوردار است و می‌توان از آن به عنوان بهترین تبلت اندرویدی نیز یاد کرد. همچنین در مقایسه با رقیب کوپرتینویی خود تبلت گلکسی تب اس 6 قیمت پایین‌تری دارد. علاوه بر این در بخش دوربین هم شاهد دوربین قابل قبولی در این تبلت هستیم؛ هرچند که تبلت‌ها در دنیای فناوری با هدف دیگری عرضه می‌شوند اما داشتن چنین ویژگی‌هایی می‌تواند به محبوبیت بیشترشان نیز کمک کند.

شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما هنوز هم تبلت‌ها می‌توانند به اندازه گوشی‌های هوشمند امروزی جای پیشرفت داشته باشند یا خیر؟ و یا اینکه وجود چنین دستگاه‌های هوشمندی با حضور گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ‌های چند کاره لازم است یا خیر؟ خوشحال خواهیم شد اگر نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

899×519 (950×548)
58.42 KB
899×519 (950×548)
58.42 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402