15 ویژگی جذاب اینستاگرام که از وجود آن‌ها بی خبر بودید

آموزش استوری گذاشتن در اینستاگرام / روش استوری گذاشتن در اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اینستاگرام برای بسیاری از ما یک شبکه اجتماعی محبوب است. اما امکانات آن در تماشای عکس‌های فید و پست کردن سلفی خلاصه نمی‌شود. اینستاگرام امکانات و قابلیت‌های زیاد دیگری دارد که بعضا از چشم کاربران مخفی می‌ماند.

در حالی که استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام آسان است، چالش واقعی این است که اطمینان حاصل کنیم کاربران پست‌هایمان را می‌بینند و از آن‌ها استقبال می‌کنند. در واقع خصوصیات، ابزارها و نیز اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که در این راه باید از آن‌ها کمک بگیرید. در این مقاله می‌توانید با 15‌ خصوصیت اینستاگرام آشنا شوید که به شما در استفاده بهتر و همراه با لذت بیشتر از این شبکه اجتماعی کمک می‌کنند.

Instagram / اینستاگرام

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  1. دریافت نوتیفیکیشن هنگام ارسال پست توسط افرادی که دنبال می‌کنید
  2. حذف کردن برچسب (تگ) خودتان از روی عکس‌ها
  3. حذف تاریخچه جستجوی اینستاگرام
  4. دیدن پست هایی که اخیرا لایک زده‌اید
  5. عکس های اینستاگرام خود را همانند یک حرفه‌ای ویرایش کنید
  6. صرفه جویی در مصرف حجم اینترنت در اینستاگرام
  7. استفاده از چند حساب اینستاگرام در یک گوشی
  8. ساخت کلاژ (ترکیب چند عکس)
  9. جذاب‌تر کردن پست های ارسالی در اینستاگرام با اپلیکیشن Boomerang
  10. پیدا کردن هشتگ های مرتبط برای استفاده
  11. فیلتر کردن کامنت های اینستاگرام
  12. مخفی کردن استوری خود از دیگر کاربران اینستاگرام
  13. عدم مشاهده اعلان برای استوری های جدید یک کاربر
  14. رد کردن، توقف، و بازگشت به استوری ها
  15. آرشیو کردن پست های قدیمی‌ خود در اینستاگرام
  16. اینستاگرام ترفندهای جالب زیادی دارد

 


1- دریافت اعلان هنگام ارسال پست توسط افرادی که دنبال می‌کنید


 

اگر یک حساب کاربری وجود دارد که نمی‌خواهید هیچ یک از پست‌های ارسالی آن را از دست بدهید، گزینه فعال بودن اعلان یا نوتیفیکیشن‌های آن حساب را انتخاب کنید. بدین ترتیب شما هرگز از فعالیت‌های اینستاگرامی ‌آن حساب بی خبر نخواهید ماند.

برای روشن کردن نوتیفیکیشن‌ها دو راه آسان وجود دارد. روش اول این است که به صفحه یک نفر که او را دنبال می‌کنید مراجعه کرده و روی منوی کشویی Following که در زیر بخش توضیحات حساب کاربری قرار دارد کلیک کنید. سپس گزینه Notifications (اعلان‌ها) را انتخاب کنید. در مرحله بعد می‌توانید گزینه‌های مربوط به اعلان‌های پست، استوری و ویدیوی زنده را انتخاب کنید.

شما همچنین می‌توانید به صورت مستقیم از طریق یکی از پست‌های آن کاربر، اعلان‌های پست را فعال کنید. بر روی یک پست شخص مورد نظر کلیک کرده و سه نقطه موجود در گوشه راست تصویر را انتخاب کنید. سپس برای «فعال کردن اعلان‌ها»، گزینه Turn On Post Notifications را انتخاب کنید. اگر پس از فعال کردن اعلان‌های یک کاربر، نوتیفیکیشن‌های آن برایتان آزاردهنده بود همواره می‌توانید از طریق طی همین مسیرهای ذکر شده و انتخاب گزینه Turn Off Post Notifications اعلان‌های آن کاربر را غیرفعال کنید.

 


2- حذف کردن برچسب (تگ) خودتان از روی عکس‌ها


آیا یکی از دوستانتان پیوسته شما را به عکس‌های نامربوط یا نه چندان زیبا تگ می‌کند؟ خوشبختانه دو روش برای حل این مشکل وجود دارد.

به عکس مورد نظر مراجعه کرده و آن را لمس کنید تا بتوانید اسمتان را انتخاب کنید. در اینجا دو گزینه Remove Me From Post و Hide From Profile را مشاهده می‌کنید. گزینه Remove Me From Post تگ شما را برروی تصویر به طور کامل حذف می‌کند. اما اگر نمی‌خواهید تگ را حذف کنید ولی همچنان می‌خواهید آن را از بخش عکس‌های برچسب شده تان در حساب کاربری خود مخفی کنید، گزینه Hide From Profile را انتخاب کنید.

 


3- حذف تاریخچه جستجوی حساب اینستاگرام


اینستاگرام دریایی از مطالب جورواجور را در خود دارد. ممکن است نخواهید دوستانتان سرچ‌های قبلی شما را ببینند.

به منظور حذف تاریخچه جستجو، به پروفایل خود مراجعه و دکمه سه نقطه موجود در گوشه بالا سمت راست را انتخاب کنید. سپس گزینه Settings را در پایین منوی باز شده انتخاب کنید تا به بخش تنظیمات هدایت شوید. در آنجا گزینه Security را انتخاب کنید. در مرحله آخر گزینه Clear Search History را انتخاب کنید. بدین‌ترتیب همه تاریخچه سرچ‌های شما در اینستاگرام پاک خواهد شد.

در نظر داشته باشید که در صورت انتخاب این گزینه، اینستاگرام هنگام جستجوها، به طور خودکار سرچ‌های قبلی شما را نشان نخواهد داد. بنابراین قبل از چنین اقدامی، مطمئن شوید به تاریخچه جستجوهایتان نیازی ندارید.

 


4- دیدن پست هایی که اخیرا لایک زده‌اید


اگر می‌خواهید یک عکس خاص که قبلا لایک زده بودید را پیدا کنید، لازم نیست ساعت‌ها وقت خود را صرف پیمایش فید خود یا حساب کاربری آن شخص کنید.

در عوض، کافیست به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید، در آنجا روی دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، و مسیر Settings > Account > Posts You’ve Liked را طی کنید. در این صورت یک صفحه متشکل از 300 پست آخری که لایک زده‌اید را مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید هر کدام از این عکس‌ها را باز و تماشا کنید.

 


5- عکس های اینستاگرام خود را همانند یک حرفه‌ای ویرایش کنید


بسیاری از کاربران قبل از ارسال عکس‌هایشان، در عرض چند ثانیه یک فیلتر برروی تصویر اعمال می‌کنند و تمام. این در حالی است که فیلترهای اینستاگرام بسیار مشکل گشا و کارآمد هستند. همچنین به جز فیلترهای آماده، می‌توانید از گزینه‌های متنوعی برای «تنظیم دستی» میزان روشنایی، کنتراست، ساختار، گرمی و رنگ بندی تصویر و موارد دیگر استفاده کنید.

برای دسترسی به این ابزارهای ویرایش، در هنگام اعمال افکت‌ها گزینه Edit را در پایین صفحه کنار گزینه Filter انتخاب کنید.

علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید به بهترین سایت‌های ویرایش تصاویر اینستاگرام سر بزنید.

 


6- صرفه جویی در مصرف حجم اینترنت در اینستاگرام


از آنجا که اینستاگرام، عکس‌ها و ویدیوها را از پیش بارگذاری (دانلود) می‌کند ممکن است به سرعت حجم داده‌های شما را مصرف کند.

برای محدود کردن حجم مصرفی اینستاگرام، دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست و بعد گزینه Settings را انتخاب کنید. سپس Cellular Data Use را انتخاب کرده و در مرحله بعد Data Saver را روشن کنید. در این حالت شما ممکن است مجبور باشید برای لود شدن تصاویر و ویدیوها بیشتر صبر کنید، اما مصرف داده اینترنتی شما به طرز قبل توجهی کمتر می‌شود.

 


7- استفاده از چند حساب اینستاگرام در یک گوشی


همانند توییتر، در اینستاگرام نیز می‌توانید به آسانی چند حساب کاربری در یک گوشی داشته باشید.

برای استفاده از یک حساب کاربری دیگر در اپلیکیشن اینستاگرام خود، به صفحه پروفایل خود رفته و دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست را انتخاب کنید. سپس گزینه Add Account (افزودن حساب کاربری) را انتخاب کنید. در مرحله بعد یک صفحه باز می‌شود که در آن می‌توانید وارد حساب کاربری مورد نظر شوید یا یک حساب جدید ایجاد کنید.

با مطالعه این مطلب می‌توانید اطلاعات کامل‌تری در این زمینه کسب کنید.

 


8- ساخت کلاژ (ترکیب چند عکس)


اینستاگرام یک افزونه به نام Layout دارد که با آن می‌توانید به راحتی چند عکس را کنار هم قرار داده و در یک تصویر‌ ترکیب کنید. به این تصاویر که از‌ ترکیب چند عکس به دست می‌آیند کلاژ می‌گویند. پس از ساخت کلاژ می‌توانید آن را پست کنید.

برای دسترسی به Layout دو راه وجود دارد؛ از طریق اپلیکیشن جداگانه آن یا از داخل خود اینستاگرام. اگر قصد دارید روش دوم را امتحان کنید، هنگام انتخاب تصاویر ارسالی باید دکمه Layout را انتخاب کنید. شکل آیکون Layout به صورت یک مربع است که به سه قسمت تقسیم شده است.

بعد از دسترسی به Layout، گزینه‌های مختلفی برای تنظیم کلاژ به صورت دلخواه شما در دسترس خواهد بود. شما می‌توانید اندازه تصاویر و ترتیب آن‌ها در کلاژ را تغییر دهید. همچنین معکوس کردن، آینه‌ای کردن و نمایش خطوط حائل بین تصاویر امکان پذیر است.

در اینجا می‌توانید مطالب بیشتری از ساخت کلاژ و برنامه‌های مرتبط با آن بخوانید.

 


9- جذاب‌تر کردن پست های ارسالی در اینستاگرام با اپلیکیشن Boomerang


آیا می‌خواهید بدانید دوستانتان چطور آن ویدیوهای کوتاه که از پخش بازنمی‌ایستند را ارسال می‌کنند؟ این ویدیوها معمولا با اپلیکیشن Boomerang درست شده‌اند. با این ابزار می‌توانید یک ویدیوی کوتاه تکرارشدنی که به صورت پشت سر هم پخش می‌شود را خلق کنید تا برروی فید دوستانتان نمایش یابد. از آنجا که بومرنگ یکی از سرگرم کننده‌ترین ابزارهای اینستاگرام محسوب می‌شود استفاده از آن واجب است.

برای هرچه زیباتر کردن حساب اینستاگرام خود و افزایش فالوور، می‌توانید این مطلب را نیز مطالعه کنید.

 


10- پیدا کردن هشتگ های مرتبط برای استفاده


instagram related hashtags / انتخاب هشتگ‌های مناسب در اینستاگرام

راز موفقیت اینستاگرام استفاده از هشتگ‌های کلیدی است. این قابلیت به شما فرصت می‌دهد تا با دیگر کاربران ارتباط یافته و محتواهای مورد علاقه خود را پیدا کنید. برعکس این مساله نیز صادق است؛ کمک به دیگر کاربران برای دیدن پست‌های شما.

برای بیشتر دیده شدن پست‌هایتان همچنین می‌توانید از ابزارهایی چون Hashtagify استفاده کنید. این وب سایت کلمه کلیدی مورد نظر شما را دریافت و سپس هشتگ‌های مناسب مرتبط با آن را ارائه می‌دهد. به عنوان نمونه، اگر می‌خواهید تصویر همستر خود را پست کنید، علاوه بر هشتگ #Hamster، استفاده از هشتگ‌هایی نظیر #Pet (حیوان خانگی)، #Cute (زیبا و جذاب) و #Animal (حیوان) نیز می‌توانند به بیشتر دیده شدن آن تصویر کمک کنند.

فراموش نکنید که از استوری‌های Instagram Highlights نیز استفاده کنید. این استوری‌ها به صورت دائمی برروی پروفایل شما باقی می‌مانند و با آیکون‌های دایره‌ای زیبا در بالای پروفایل شما در دسترس قرار می‌گیرند.

برای اطلاعات کامل‌تر درباره چگونگی استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام به این مطلب سر بزنید.

 


11- فیلتر کردن کامنت های اینستاگرام


آیا می‌خواهید از شر برخی کامنت‌های آزاردهنده و نامناسب برروی پست‌هایتان خلاص شوید؟ به جای حذف یک به یک این کامنت‌ها، می‌توانید اینستاگرام را به عنوان مسئول فیلتر خودکار آن‌ها تعیین کنید.

به صفحه حساب خود بروید و سه نقطه گوشه بالا سمت راست را انتخاب کنید. سپس مسیر Settings > Privacy > Comments را طی کرده و گزینه Hide Offensive Comments را فعال کنید. شما همچنین با استفاده از Manual Filter می‌توانید کلمات مورد نظر برای فیلتر کامنت‌ها را به صورت دستی وارد کنید.

 


12- مخفی کردن استوری خود از دیگر کاربران اینستاگرام


عدم امکان نمایش استوری‌های خود برای دیگران یکی از قابلیت‌هایی است که احتمالا از آن اطلاع نداشته‌اید.

هنگامی‌ که به هر دلیل نمی‌خواهید فردی استوری‌های شما را مشاهده کند می‌توانید آن‌ها را از دید آن شخص مخفی سازید. برای این منظور، پس از انتخاب دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست، مسیر Settings > Privacy > Story را طی کنید. با انتخاب 0 People در زیر گزینه Hide Story From، یک صفحه جدید باز می‌شود. در آنجا می‌توانید افرادی که نمی‌خواهید استوری شما را ببینند را انتخاب کنید.

 


13- عدم مشاهده اعلان برای استوری های جدید یک کاربر


اینکه فردی دائم استوری‌های جدید می‌فرستد، نوتیفیکیشن‌های آن ممکن است برای شما آزاردهنده شود. در این صورت می‌توانید آن کاربر را بیصدا (Mute) کنید. برای بیصدا کردن یک کاربر، به بخش فید استوری مراجعه و آیکون کاربر مورد نظر را نگه دارید. سپس در منوی ظاهر شده گزینه Mute و سپس Mute Story را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، این مقاله مفید است.

 


14- رد کردن، توقف، و بازگشت به استوری ها


هنگام تماشای استوری‌های کاربران، لازم نیست تک تک آن‌ها را تا آخر ببینید. می‌توانید با سوایپ کردن به سمت چپ یا لمس کردن سریع صفحه به استوری بعدی بروید. همچنین با نگهداشتن انگشت خود را روی صفحه، استوری متوقف می‌شود. برای بازگشت به استوری‌های قبلی نیز باید سمت چپ صفحه را لمس کنید یا به سمت راست سوایپ کنید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استوری‌ها در اینستاگرام، می‌توانید به مقاله «آموزش استوری اینستاگرام (از صفر تا 100)» نیز مراجعه کنید.

 


15- آرشیو کردن پست های قدیمی‌ خود در اینستاگرام


اگر می‌خواهید یکی از پست‌های خود را بدون آنکه کامل حذف شود، از روی صفحه خود بردارید، باید آن را بایگانی (آرشیو) کنید. بدین منظور، به پست مورد نظر مراجعه کنید و دکمه سه نقطه در بالای پست را لمس کنید. سپس گزینه Archive را برگزینید.

شما همواره می‌توانید این پست‌های بایگانی شده را مشاهده کنید. بدین منظور دکمه سه نقطه موجود در گوشه بالای سمت راست صفحه حساب خود را انتخاب و گزینه Archive و سپس Posts را انتخاب کنید.

در اینجا مطالب کامل‌تری درباره آرشیو اینستاگرام ذکر شده است.

 


اینستاگرام ترفندهای جالب زیادی دارد


Instagram tips / اینستاگرام

قابلیت‌های اینستاگرام بیش از آنچه که فکر می کنید متنوع هستند. شما می‌توانید کارهای بسیار بیشتری به جز پیمایش ساده عکس‌ها در فید خود، انجام دهید. این ترفندها و قابلیت‌های اینستاگرام می‌توانند تجربه لذت بخش‌تر و موفق‌تری از بودن در اینستاگرام به ارمغان بیاورند؛ جذاب‌تر کردن پست‌هایتان، استفاده بهتر از هشتگ‌ها و استفاده روزمره آسان‌تر از اینستاگرام.

به یاد داشته باشید که همه مطالبی که درباره اینستاگرام می‌شنویم یا می‌خوانیم دقیق یا مطابق با واقعیت نیستند. به عنوان نمونه با خرید فالور فیک نمی‌توان به موفقیت رسید. تنها چیزی که موفقیت شما را تضمین می‌کند ارسال محتوای جذاب و مفید است. شما همچنین می‌توانید با داشتن اکانت تایید شده اعتبار حساب خود را افزایش دهید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402