لینکدین چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ آموزش کار با Linkedin

LinkedIn / لینکدین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لینکدین یک پلتفرم ارزشمند برای گسترش کسب و کار و معرفی فرصت‌های شغلی است. در این مطلب با کاربرد لینکدین بیشتر آشنا می‌شویم. با ادامه این مطلب، همراه پلازا باشید.

شاید شما هم تا به حال نام لینکدین را از همکاران، همکلاسی‌های دانشگاه یا دوستی که به دنبال کار می‌گردد شنیده باشید. به طور خلاصه این سایت یک شبکه اجتماعی برای کار است. همانطور که فیسبوک برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان است. این شبکه اجتماعی در سال 2003 فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون بیش از 300 میلیون کاربر از 200 کشور جهان در آن حضور دارند. از این مقدار حدود 27 درصد نیز کارفرمایانی هستند که به دنبال استخدام افراد جدید می‌گردند.

لینکدین از زمان شروع کار خود به سرعت پله‌های ترقی را طی کرده تا جایی که مایکروسافت در سال 2016 با 26.2 میلیارد دلار این شبکه اجتماعی را خریداری کرد. به گفته کارشناسان این رقم یکی از بیشترین مبالغی است که مایکروسافت برای خرید یک شرکت پرداخت کرده است. با این وجود بسیاری از کاربران هنوز هم با این شبکه اجتماعی که امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین وبسایت‌های اینترنت شناخته می‌شود نا آشنا هستند. علاوه بر این خیلی‌ها هم هنوز نمی‌دانند چطور باید از آن استفاده کنند و نیاز به آموزش صفر تا صد لینکدین دارند. از همین رو ما در این مطلب به کاربرد لینکدین و چگونگی استفاده از آن خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

لینکدین (Linkedin) چیست؟

اگر یک مدیر بازاریابی در یک کمپانی بزرگ باشید یا صاحب یک کسب و کار کوچک محلی باشید یا حتی اگر یک دانشجوی سال اول هستید و به دنبال کار می‌گردید، لینکدین می‌تواند کمک زیادی به شما کند؛ این شبکه اجتماعی بهترین پلتفرم برای افرادی است که می‌خواهند با پیدا کردن فرصت‌های شغلی جدید و معرفی به سایر افراد، به طور جدی حرفه خود را دنبال کنند.

می‌توانیم لینکدین را معادل یک رویداد یا نمایشگاه بدانیم که در آن افراد مختلف می‌توانند با مدیران و کارکنان شرکت‌های مختلف آشنا شوند، با آن‌ها در ارتباط با زمینه فعالیت خود صحبت کنند و شماره تلفن یا دیگر اطلاعات تماس خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. در لینکدین می‌توانید این کار را با افزودن آن‌ها به عنوان Connections انجام دهید. مانند زمانی که برای فردی در فیسبوک درخواست دوستی می‌فرستید.

سپس می‌توانید با آن‌ها از طریق پیام خصوصی یا دیگر راه‌های ارتباطی صحبت کنید. علاوه بر این می‌توانید در پروفایل خودتان هم اطلاعات مربوط به سوابق شغلی و دستاوردهای خود را اضافه کنید تا تمام آن‌ها به طور منظم و دسته بندی شده برای دیگر کاربران به نمایش گذاشته شود. لینکدین از نظر کاربرد و رابط کاربری شباهت زیادی با فیسبوک دارد؛ با این تفاوت که در اینجا این امکانات کمی تخصصی‌تر هستند تا با زمینه فعالیت وبسایت سازگاری بیشتری داشته باشند.

معرفی سایت لینکدین

در ادامه به معرفی چند نمونه از امکانات لینکدین می‌پردازیم.

صفحه خانه: روش کار با صفحه خانه لینکدین این است که بعد از اینکه با حساب خود وارد سایت شوید صفحه اولی که خواهید دید صفحه خانه یا News Feed شما است. در این صفحه پست‌های جدیدی که کانکشن‌های شما یا صفحات کمپانی‌ها و چهره‌هایی که دنبال می‌کنید ارسال کرده‌اند را خواهید دید.

آموزش صفر تا صد کار با لینکدین

پروفایل: در پروفایل شما اسم، تصویر، موقعیت مکانی، شغل و سایر موارد در قسمت بالای صفحه به نمایش گذاشته می‌شود. در قسمت زیر آن می‌توانید قسمت‌های مختلف مانند زندگی نامه کوتاه، تجربیات شغلی، تحصیلات و … را به سلیقه خود درست مانند زمانی که یک رزومه می‌سازید پر کنید.

شبکه من: در بخش شبکه من (My Network) یک لیست از تمام افرادی که در حال حاضر با آن‌ها در ارتباط هستید را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این در منو بالای صفحه اگر موس را بر روی این قسمت ببرید گزینه‌های دیگری مانند افزودن مخاطبین و پیدا کردن افرادی که ممکن است آن‌ها را بشناسید مثل فارغ التحصیلان دانشگاه را خواهید دید.

نحوه کار با لینکدین - آموزش فعالیت در لینکدین

مشاغل: همه روزه همه نوع فرصت شغلی توسط کارفرمایان در لینکدین پست می‌شود. لینکدین نیز بر اساس اطلاعاتی که در پروفایل خود ثبت کردید، موقعیت مکانی و همچنین ترجیحات شغلی که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را مشخص کنید، آن دسته از فرصت‌های شغلی که بیشتر از همه مناسبتان باشند را به شما پیشنهاد می‌دهد.

علاقه‌مندی‌ها: در لینکدین علاوه بر امکان برقراری ارتباط با افراد متخصص می‌توانیم برخی از علاقه مندی‌هایمان مثل صفحات کمپانی‌ها، گروه‌های محلی یا گروه‌هایی در مورد موضوع مورد علاقه ما هستند، پلتفرم SlideShare لینکدین که برای انتشار اسلایدها است و همچنین پلتفرم لیندا (Lynda) لینکدین که برای اهداف آموزشی و تحصیلی ساخته شده است را هم دنبال کنیم.

نوار جستجو: لینکدین از یک موتور جسجتو قدرتمند بهره می‌برد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند نتایج جستجو خود را بر اساس چندین فاکتور شخصی سازی شده فیلتر کنند. در این قسمت با کلیک بر روی گزینه Advanced می‌توانیم متخصصین، کمپانی‌ها و مشاغل به خصوص را پیدا کنیم.

لینکدین چیست - آموزش لینکدین حرفه ای

پیام‌ها: وقتی می‌خواهید با یک شخص ارتباط برقرار کنید می‌توانید با ارسال یک پیام خصوصی این کار را انجام دهید. افزون بر این می‌توانید تصاویر و سایر موارد را هم به پیام خود ضمیمه کنید.

نوتیفیکیشن‌ها: لینکدین‌ هم مانند سایر شبکه‌های اجتماعی دارای یک سیستم اطلاع رسانی یا همان نوتیفیکیشن است. هنگامی که فردی از شما حمایت کند، برای عضویت در گروه یا موضوعی دعوت شوید یا از شما خواسته شود به یک پست نگاهی بیندازید، لینکدین شما را با ارسال یک نوتیفیکیشن مطلع می‌کند.

دعوتنامه‌های در حال انتظار: دیگر کاربران لینکدین به منظور معرفی و برقراری ارتباط با شما برایتان دعوتنامه خواهند فرستاد که شما در صورت تمایل می‌توانید آن را قبول کنید.

این موارد امکانات و ویژگی‌های اصلی بودند که هنگامی که برای اولین بار از لینکدین‌ استفاده کنید به کارتان می‌آیند. اما این وبسایت قابلیت‌های دیگری هم دارد که پس از مدتی استفاده می‌توانید با اموزش تنظیمات لینکدین و تمام آن‌ها آشنا شوید. حتی شاید تمایل داشته باشید از سرویس‌های کسب و کار لینکدین و یا اکانت‌های پرمیوم آن استفاده کنید.

آموزش استفاده از LinkedIn - لینکدین در ایران

با این اکانت‌ها قادر خواهید بود فرصت‌های شغلی پست کنید، از ابزارهای خلاقانه جذب نیرو Talent Solutions لینکدین استفاده کنید، در وبسایت تبلیغ کنید و استراتژی فروش خود را گسترش دهید.

لینکدین علاوه بر وبسایت برای سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید نیز عرضه شده است. برای نصب لینکدین برای اندروید می‌توانید از اینجا و برای نسخه آیفون از اینجا اقدام کنید. در صورتی که خیلی با کامپیوتر کار نمی‌کنید می‌توانید از مزیت های اپلیکیشن Linkedin مثل دسترسی سریع به پروفایل و تمام امکاناتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، استفاده کنید.

کاربرد لینکدین

بسیاری از کاربران پس از ایجاد یک حساب کاربری دیگر به لینکدین بازنمی‌گردند و آن‌ را رها می‌کنند چون اصلا نمی‌دانند چگونه باید از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. ما در این قسمت به چند نمونه از موارد استفاده‌ای که هر کاربر می‌تواند با حساب لینکدین خود داشته باشد اشاره می‌کنیم.

همچنین بخوانید :

برقراری ارتباط با همکاران قدیمی: می‌توانید از طریق قسمت شبکه من همکاران، معلمان و کسانی که زمانی با آن‌ها به مدرسه می‌رفتید را پیدا کنید. برای این کار فقط کافی است ایمیل خود را به لینکدین بدهید تا مخاطبین شما با سرورهای این سایت سینک شوند. دو اکانت در لینکدین می‌توانند به راحتی به هم معرفی شده و ارتباط برقرار کنند.

آموزش کامل لینکدین - Linkedin

از پروفایل خود به عنوان رزومه استفاده کنید: شاید مهمترین کاربرد لینکدین، پروفایل و رزومه‌سازی باشد. پروفایل شما در لینکدین در اصل یک رزومه کامل به شمار می‌آید. زمانی که می‌خواهید برای شغلی رزومه بفرستید می‌توانید لینک آن را در ایمیل یا در نامه پوششی خود ذکر کنید. حتی برخی از وبسایت‌های کاریابی قسمتی برای اتصال پروفایل لینکدین کاربران به سایت خود دارند.

پیدا کردن فرصت‌های شغلی و ارسال رزومه: به خاطر داشته باشید که لینکدین یکی از بهترین ابزارها برای معرفی و جسجتوی فرصت‌های شغلی به صورت آنلاین است. در این وبسایت همیشه آگهی‌های کاری که مناسب شما باشد به شما پیشنهاد داده می‌شود. همچنین می‌توانید از طریق نوار جستجو برای فرصت‌های شغلی به خصوص و متفاوت نیز استفاده کنید.

پیدا کردن و آشنایی با افراد جدید: پیدا کردن همکاران قدیمی و یا همکاران فعلی که در لینکدین عضو هستند یکی دیگر از کاربرد های این سایت است؛ اما علاوه بر آن می‌توان با افراد جدیدی که در نزدیکی ما و یا در یک کشور دیگر هستند هم آشنا شد و از راهنمایی‌های آن‌ها در زمینه شغلی خود بهره برد.

راهنمای تخصصی روش کار با لینکدین

عضویت در گروه‌ها: یکی از راه‌های بسیار خوب برای آشنایی با افراد جدید پیدا کردن و عضویت در گروه‌هایی است که بر اساس علاقه و یا حرفه کاربران قابل دسترسی هستند. از این طریق حتی دیگر عضوهای گروه ممکن است بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند. گروه‌ها از جمله کاربرد های کلیدی لینکدین هستند.

ارسال پست: از طریق قابلیت ارسال پست لینکدین‌ کاربران می‌توانند پست‌های خود را انتشار دهند و آن‌ها را در دسترس هزاران کاربر دیگر قرار دهند. پست‌های که ارسال می‌کنید در پروفایل شما هم به نمایش در می‌آیند و از این طریق می‌توانید خودتان را به‌شکل بهتری در زمینه کاری که در آن فعال هستید، معرفی کنید.

عضویت در این سایت رایگان است ولی کاربران می‌توانند اکانت خود را به یکی از نسخه‌های پولی Premium Career ،Business Plus ،LinkedIn Learning ،Sales Navigator و Recruiter Lite ارتقا دهند. با این حال کاربرد ها و امکانات حساب کاربری رایگان برای بسیاری از کاربران و صاحبان مشاغل خانگی کافی است. امکانات این حساب شامل پروفایل حاوی مهارت‌ها و تجربیات، اطلاع از افرادی که پروفایل شما را دیده‌اند (به صورت محدود)، دیدن 100 پروفایل با هر با جستجو و امکان ذخیره سه جستجو مختلف است.

در نسخه‌های پولی کاربرد های لینکدین گسترده‌تر و کامل‌تر می‌شوند. مثلا اطلاعات بیشتری از افرادی که پروفایل شما را دیده‌اند دریافت می‌کنید و یا تعداد پروفایل‌های نمایش داده شده در هر جستجو افزایش می‌یابد. علاوه بر این ویژگی‌های جدیدی مثل InMail که از طریق آن می‌توان به افرادی که با آن‌ها در ارتباط نیستید پیام ارسال کنید و همچنین فیلترهای به خصوص که سرعت جستجو را بیشتر می‌کنند هم در نسخه‌های پولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

ساخت اکانت در سایت لینکدین

پس از معرفی و آشنایی با کاربرد ها، اکنون تنها کاری که لازم است انجام دهید ساخت یک حساب کاربری در لینکدین‌ است. ابتدا به صفحه ثبت نام و ورود به سایت لینکدین بروید. یک آدرس ایمیل معتبر را وارد و سپس رمزعبور حسابتان را تعریف کنید. در نهایت روی Agree & Join کلیک کنید.

معرفی لینکدین

در مراحل بعدی، لینکدین برای ثبت نام و تکمیل پروفایل، چندین سوال مختلف مثل نام و نام خانوادگی را خواهد پرسید. همچنین شماره تلفن خودتان را نیز باید وارد کنید. برای ادامه مراحل باید کدی که به شما پیامک می‌شود را در سایت وارد کنید.

لینکدین چیست

در مراحل بعدی، باید سوابق شغلی خودتان را وارد کنید. همچنین اگر دانشجو هستید، می‌توانید روی گزینه I am a student کلیک کنید. پس از این که ایمیل خودتان را نیز تایید کردید، می‌توانید پروفایل را نیز با آپلود کردن تصویر و دنبال کردن موضوعات مورد علاقه و افراد شناخته‌شده تکمیل کنید. این مراحل اجباری نیستند و می‌توانید با کلیک روی Skip، آن‌ها را رد کنید.

نحوه استفاده از لینکدین

پس از این که در لینکدین‌ عضو شدید نوبت به ساخت پروفایل می‌رسد.

برای تکمیل پروفایل، از نوار بالای صفحه روی Me و سپس View profile کلیک کنید.

کاربرد لینکدین

سپس روی آیکون قلم در سمت راست عکس پروفایل خود کلیک کنید. حالا می‌توانید قسمت‌های مختلف پروفایل از تصویر گرفته تا نام، شغل، تحصیلات و اطلاعات تماس را ویرایش کنید. برای اضافه کردن سوابق شغلی، روی + که روبه‌روی Work experience است کلیک کنید.

معرفی لینکدین

در صفحه بعدی می‌توانید دوباره با کلیک روی + سوابق شغلی جدید اضافه کرده و یا با کلیک روی آیکون قلم در کنار هر شغل، آن را ویرایش کنید.

سایت لینکدین

در نهایت و پس از اعمال هر تغییری، روی Save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

برخی دیگر از مواردی که می‌توانید آن‌ها را به پروفایل خود اضافه کنید شامل اطلاعات پایه‌ای از رزومه لینکدین، خلاصه‌ای از زندگی نامه و علایق، اطلاعات تماس، لینک بلاگ یا وبسایت، کارفرمایان قبلی، کتاب‌های منتشر شده و پروژه‌های کاری مهم و برجسته می‌شود. حتما یادتان باشد که یک تصویر هم به پروفایل لینکدین خود اضافه کنید زیرا بیشتر کاربران تمایلی به معرفی و برقراری ارتباط با پروفایل‌های بدون عکس ندارند.

از آنجایی که پروفایل لینکدین حکم رزومه یا کارت ویزیت شما را دارد، در حقیقت می‌توان آن را یک ابزار بازاریابی تلقی کرد. به همین دلیل بهتر است هنگام ساخت پروفایل به نقاط قوت تاکید بیشتری کنید تا کارفرمایان احتمالی بتوانند مزیت‌های همکاری با شما را به راحتی تشخیص دهند. وقتی کار ساخت پروفایل تمام شد می‌توانید با جستجوی افراد در لینکدین، به دنبال Connections بگردید. در لینکدین کانکشن به فردی گفته می‌شود که با او آشنا هستید یا می‌خواهید آشنا شوید.

توصیه ما این است که تا جایی که می‌توانید با افزودن افرادی که در حلقه کاری شما قرار دارند و همچنین افرادی که در حلقه کاری آن‌ها هستند کانکشن‌های خود را افزایش دهید. این کانکشن‌ها می‌توانند شما را به افراد به خصوصی که تمایل دارید با آن‌ها در لینکدین آشنا شوید هم معرفی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند مهارت‌های شما را تایید (Endorse) و فرصت‌های شغلی مختلفی را به شما پیشنهاد دهند.

نحوه ارسال پست در لینکدین

از مهمترین قسمت‌های آموزش لینکدین نحوه ارسال پست است. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که لینکدین یک شبکه اجتماعی با کاربرد تخصصی است و به همین دلیل پروفایل شما باید خلاصه‌ای از حرفه یا کسب و کار شما باشد. اینجا جای ارسال تصاویر نوزادان و یا به اشتراک گذاشتن ویدیوهای مهمانی نیست.

لینکدین طی چند سال گذشته چندین گزینه مختلف برای ارسال محتوا را به پلتفرم خود اضافه کرده و اکنون راه‌های ارسال پست در این شبکه اجتماعی نسبت به قبل افزایش است. هرکدام از این گزینه‌ها می‌توانند پست شما را به مخاطبین خاصی که مدنظرتان هست برسانند. از همین رو هنگامی که با نحوه ارسال پست در لینکدین آشنا شدید می‌توانید به گونه‌ای این کار را انجام دهید که بیشتر از همه به حرفه و کسب و کار شما کمک کند.

در هر پست کاربران می‌توانند از بیش از 3000 کاراکتر استفاده کنند. البته اگر قصد بلاگ نویسی ندارید لزومی ندارد از تمام این کاراکترها استفاده کنید. ولی به اندازه‌ای فضا برای توضیح تمام و کمال یک موضوع یا نکته به خصوص، در اختیار دارید. این میزان کاراکتر برای پست‌هایی که فورا ارسال می‌کنید یا آن‌ پست‌هایی که زمان خاصی را برای انتشار آن‌ها مشخص می‌کنید یکسان است.

اموزش تنظیمات دو اکانت در لینکدین

یک نکته بسیار مهم هنگام نوشتن متن‌های طولانی این است که حتما زمان اضافی برای بازخوانی و ویرایش غلط‌های املایی کنار بگذارید. اگر وقت این کار را ندارید می‌توانید از برنامه‌هایی که مخصوص این کار هستند مانند Grammarly استفاده کنید؛ یا متن را ابتدا در ورد تایپ و سپس به وسیله قابلیت غلط یاب این نرم افزار ایرادات متن را اصلاح و سپس آن را در لینکدین کپی پیست کنید.

علاوه بر این برای اینکه پستی که ارسال می‌کنید در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرد، می‌توانید از هشتگ‌ها هم استفاده کنید. آن‌ها را در انتهای متن قرار دهید تا خوانندگان هنگام خواندن پست اذیت نشوند.

ارسال عکس در لینکدین

علاوه بر متن می‌توانید تصاویر را هم در لینکدین پست کنید. تصاویری که عرض بیشتری نسبت به طول داشته باشند در لینکدین بهتر نشان داده می‌شوند. بهترین رزولوشن برای تصاویر 1200×627 پیکسل است. باز هم به خاطر داشته باشید که پست‌هایی که در لینکدین می‌فرستید باید تخصصی باشند. این تصاویر باید کیفیت بالا، حرفه‌ای و مربوط به زمینه کاری شما باشند.

ارسال ویدیو در Linkedin

در لینکدین به نسبت سایر شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای زیادی پست نمی‌شود و به همین دلیل شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید تا بهتر خود را معرفی کنید. البته قبل از آن که برای ساخت ویدیو زمان بگذارید مطمئن شوید که فایل ویدیویی الزاماتی که لینکدین تعیین کرده را دارد:

  • ویدیوها تنها باید با فرمت‌های ASF ،AVI ،FLV ،MPEG-1 MPEG-4 ،MKV ،QuickTime و WebM باشند
  • حداقل 75 کیلوبایت و حداکثر 5 گیگابایت حجم داشته باشند
  • حداقل 3 ثانیه و حداکثر 10 دقیقه باشند

در اینجا هم حتما لازم است محتوای شما کیفیت بالایی داشته باشد. یکی از دلایلی که کاربران لینکدین از این سایت استفاده می‌کنند بهره‌مندی از محتوای تخصصی و ممتاز سایر کاربران است؛ علاوه بر این هر 3 نوع پست را می‌توانید با ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی مثل Agorapulse زمانبندی کنید تا در وقت خود صرفه جویی و بهتر بتوانید نتایج پست‌های خود را بررسی کنید.

شخصی‌سازی لینک پروفایل؛ از مهمترین کاربرد های لینکدین

با شخصی کردن URL پروفایل عمومی لینکدین، آن را حرفه‌ای تر کنید. حروف اسم شما به جای URL با اعداد گیج کننده در پایان، زیبا و تمیز به نظر می‌رسد مانند این: http://www.linkedin.com/in/amandazantalwiener. می‌توانید این کار را با کلیک روی View Profile و سپس روی Edit Public Profile and URL انجام دهید. در اینجا می‌توانید URL خود را به هر چیزی که می‌خواهید تغییر دهید، مانند نام و نام خانوادگی یا نام تجاری. با این فرض که قبلاً توسط کاربر لینکدین دیگری گرفته نشده است.

 یک عکس پس زمینه LinkedIn به پروفایل خود اضافه کنید

با افزودن یک عکس پس زمینه با نام تجاری، به پروفایل لینکدین خود شخصیت بیشتری بدهید. اگرچه یکی به طور خودکار در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما می‌توانید آن را تغییر دهید تا برند شخصی و علایق خاص خود را به نمایش بگذارید یا چشم مدیران و استخدام‌کنندگان را جلب کنید. لینکدین اندازه عکس پس زمینه 1584 در 396 پیکسل را توصیه می‌کند و باید یک فایل JPG، PNG یا GIF کمتر از 8 مگابایت باشد.

از لینک‌های وبلاگ و وب سایت در پروفایل لینکدین خود استفاده کنید

از کاربرد های لینکدین امکان اشتراک گذاری محتوا از سایر سایت‌ها است. می‌توانید لینک‌های نمونه کارها و شبکه‌های اجتماعی خود را به صفحه لینکدین خود اضافه کنید. برای افزایش کلیک، لینک‌هایی به محتوا و اطلاعات کسب و کار شما نیز می‌تواند به پروفایل شما اضافه شود. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که توجه بیشتری را به مناطق خاصی از صفحه خود جلب کنید. برای مثال، اگر پادکست تولید کرده‌اید، می‌توانید لینک‌های قسمت‌های خود را در لینکدین (مثلاً آهنگ‌های SoundCloud) برای تبلیغ و معرفی کار خود، به اشتراک بگذارید.

بررسی کنید چه کسی پروفایل لینکدین شما را مشاهده کرده است

کمی در مورد اعضا و مشتریانی که پروفایل شما را مشاهده می‌کنند و محتوای بازاریابی که در لینکدین به اشتراک می‌گذارید، بیاموزید. چگونه؟ با ویژگی Who Viewed Your Profile. این ابزار که در تنظیمات اصلی از طریق گزینه‌های کشویی پروفایل قابل دسترسی است، شما را قادر می‌سازد تا افرادی را که از صفحه شما بازدید کرده اند، شناسایی کنید.

پست‌ها را با متن طولانی ایجاد کنید

پست‌های طولانی، یکی از ابزارهای عالی برای معرفی بهتر در لینکدین هستند. متن‌های طولانی توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند و منجر به ماندگاری طولانی تری در برنامه می‌شود. این نوع پست‌ها باید در برنامه محتوای لینکدین شما جایگاهی داشته باشند. شما نمی‌خواهید به عنوان فردی که فقط مونولوگ به اشتراک می‌گذارد شناخته شوید. در همین راستا، بسیاری از پست‌های کوتاه ممکن است به عنوان محتوایی در نظر گرفته شوند که می‌تواند باعث شود که شما کمتر معتبر به نظر برسید.

برای پست گذاشتن برنامه داشته باشید

آموزش استفاده از Linkedin

چه هر روز، یک روز در میان یا حتی یک بار در هفته پست بگذارید، به طور منظم محتوا خواهید داشت که باعث ایجاد اعتماد می‌شود. برنامه ای را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما منطقی باشد و به مدت یک ماه به آن پایبند باشید. ببینید چه روزها و زمان‌هایی بهترین تعامل را دارند و آن را بخشی از برنامه انتشار خود قرار دهید.

از جستجوهای ذخیره شده در LinkedIn Recruiter استفاده کنید

اگر از LinkedIn Recruiter استفاده می‌کنید، می‌توانید از Saved Searches برای ذخیره معیارهای جستجوی خود استفاده کنید. اگر فرصت‌های شغلی را از طریق LinkedIn بازاریابی می‌کنید، این یک ابزار عالی برای شما است. با این ویژگی، می‌توانید هر تعداد جستجو را که می‌خواهید ذخیره کنید و زمانی که نیروهای کار جدید با معیارهای شما مطابقت دارند، یک اعلان دریافت کنید. می‌توانید انتخاب کنید که هشدارهای جستجوی روزانه یا هفتگی را از سیستم در مورد نتایج مرتبط از طریق صفحه اصلی Recruiter دریافت کنید.

به گروه‌های لینکدین بپیوندید؛ کاربرد لینکدین

گروه‌های لینکدین یک راه عالی برای ایجاد ارتباط و معرفی افرادی است که در صنعت شما کار می‌کنند یا به آن علاقه مند هستند. گروه‌ها به عنوان مرکزی برای شما و سایر اعضا برای به اشتراک گذاشتن محتوا، رشد لیست مخاطبین خود، تثبیت خود به عنوان یک متخصص در این زمینه و افزایش آگاهی از برند عمل می‌کنند.

علاوه بر این، با پیوستن به گروه‌ها، می‌توانید پروفایل‌های کامل سایر اعضای همان گروه را بدون اتصال مشاهده کنید. همچنین، اگر عضوی از همان گروه با کاربر دیگری هستید، لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر 15 پیام رایگان در هر ماه برای سایر اعضای گروه ارسال کنید.

گروه LinkedIn خود را ایجاد کنید

دلیل استفاده از لینکدین - آموزش فعالیت در لینکدین

می‌توانید از گروه خود برای تثبیت خود به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود، رشد جامعه ای از طرفداران، ایجاد ایده‌های محتوای بازاریابی جدید، ارتقاء آگاهی از برند و ایجاد ارتباطات جدید استفاده کنید.

می‌توانید برای اعضای گروه پیام ارسال کنید یا یک پست گروهی ایجاد کنید. ارسال پیام به شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً یک پیام به یکی از اعضای گروه خود بنویسید یا محتوا را از صفحه گروه خود با آنها به اشتراک بگذارید. ایجاد یک پست گروهی به شما امکان می‌دهد هر محتوایی را که می‌خواهید در صفحه گروه خود به اشتراک بگذارید.

در به‌روزرسانی‌های وضعیت خود از منشن استفاده کنید؛ کاربرد های لینکدین

در لینکدین، می‌توانید کاربران و سایر شرکت‌ها را در به‌روزرسانی‌های استاتوس خود برچسب‌گذاری یا منشن کنید، مانند روشی که در فیس‌بوک، توییتر یا اینستاگرام کار می‌کند.

نماد @ را بلافاصله به دنبال نام کاربر/شرکت در به‌روزرسانی وضعیت یا پست خود وارد کنید. در نتیجه، به آن کاربر/شرکت هشدار داده می‌شود که شما آن‌ها را منشن کرده‌اید، و نام آن‌ها نیز به پروفایل و صفحه به‌روزرسانی وضعیت پیوند داده می‌شود. در لینکدین، این یک راه عالی برای معرفی افزایش تعامل در محتوای شما و همچنین آگاهی از برند است.

سوالات متداول

چگونه در لینکدین فعالیت کنیم؟

نحوه کار با لینکدین بسیار شبیه به فیسبوک است. شما در این پلتفرم پست می‌گذارید، به کاربران دیگر پیام می‌دهید و در گروه‌ها عضو می‌شوید.

به چه دلیل از لینکدین استفاده میشود؟

لینکدین پلتفرمی برای پیدا کردن کار یا نیروی کار است.

سخن پایانی

برقراری ارتباط با دیگران تنها کاربرد لینکدین نیست. استفاده بهینه از تمامی امکانات آن می‌تواند ارتباطات زیادی در زمینه شغلی شما برایتان فراهم کند و همچنین اعتبار شما را نزد دیگر همکاران خود به اندازه زیادی بیشتر کند. نظر شما در مورد این شبکه اجتماعی چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
پریسا بابایی
.
28 شهریور 1400، 12:20
پاسخ
0
0
ممنون از مطالب مفیدتون ممنون میشم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402