20 روش کم هزینه برای کسب درآمد در منزل

کسب درآمد در منزل/ Startup-Yourself
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروزه به دلایل متعددی افراد شرایط مناسب برای کار در بیرون خانه را ندارند. از این رو به کسب درآمد در منزل فکر می‌کنند تا هم وقت خود را بیهوده هدر ندهند و هم بتوانند درآمدی کسب کنند. با این مقاله همراه ما باشید تا چند روش برای درآمدزایی در خانه به شما پیشنهاد دهیم.

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد زیادی ترجیح می‌دهند به جای رفتن به بیرون از خانه و یا اداره، در منزل مانده و کسب درآمد کنند. از طرف دیگر برای شروع یک فعالیت در منزل و کسب درآمد، می‌بایست برای خرید تجهیزات و لوازم موردنیاز و یا آموزش دیدن، هزینه کرد و همین موارد می‌توانند به عنوان مانعی برای شروع یک کار و فعالیت تلقی شوند و شخص را به کلی از تصمیمی که گرفته است، منصرف کنند.

اما خبر خوب این است که امروزه به لطف دسترسی به اینترنت و کامپیوتر و در برخی مواقع داشتن یک گوشی هوشمند یا دوربین دیجیتال باکیفیت می‌توانند کمک کنند که افراد در خانه خود هم آپشن‌های زیادی برای انتخاب به عنوان کسب درآمد داشته باشند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا 20 روش درآمدزایی در خانه به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

روش های کسب درآمد در منزل

در ادامه 20 ایده برای کار در خانه به شما پیشنهاد می‌دهیم تا بسته به مهارت‌های خود از آنها استفاده کنید.

1. کسب درآمد در منزل از طریق رونویسی فایل‌های صوتی به متن

کسب درآمد با سرمایه کم/ درآمد در خانه بدون سرمایه

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر، نرم افزار پردازش لغت، هدفون و دسترسی به اینترنت

چنانچه دنبال درآمد در خانه بدون سرمایه می‌گردید بهتر است به رونویسی فایل‌های صوتی فکر کنید. اگر یک کامپیوتر، هدفون و دسترسی به اینترنت دارید، به راحتی می‌توانید فایل‌های صوتی را به متن تبدیل کرده و از این طریق به درآمدزایی در خانه بپردازید. برای این حرفه می‌بایست سرعت تایپ بالا و مهارت‌های اولیه کامپیوتر را داشته باشید. به عنوان مثال باید بتوانید فایل‌های صوتی را دانلود کرده و یا یک فایل را در ایمیل خود، ضمیمه کرده و برای شخص موردنظر ارسال کنید. این کار می‌تواند به راحتی در منزل انجام شود و فرد از استقلال کافی برخوردار خواهد بود. گفتنی است سرعت لازم و کافی برای این کار بسته به موسسه‌ای دارد که با آن همکاری می‌کنید اما مشخصا هرچه سریع‌تر باشید، بهتر خواهد بود.

اگر قصد دارید به عنوان یک رونویس کننده فایل‌های صوتی به متن مشغول به کار شوید و در حال حاضر موقعیت‌های این چنینی را جستجو می‌کنید، پیشنهاد می‌شود حتما در رزومه خود هرگونه سابقه و تجربه که در زمینه رونویسی دارید را ذکر کنید. همچنین بهتر است به مهارت‌های کامپیوتری خود نیز به صورت کامل اشاره داشته باشید.

2. کسب درآمد در منزل از طریق کارشناس پشتیبانی آنلاین (چت و مکالمه)

کسب درآمد با سرمایه کم/ راه های کسب درامد با گوشی در خانه

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر و دسترسی به اینترنت

از دیگر راه های کسب درامد با گوشی در خانه کارشناس پشتیبان آنلاین است که نیاز به سرمایه یا ابزار خاصی ندارد. اگر می‌خواهید به عنوان یک کارشناس پشتیبانی آنلاین در منزل فعالیت داشته باشید، برای شروع به یک کامپیوتر و در مواردی به آموزش در محل کار نیاز خواهید داشت. در این حرفه، فرد به عنوان یک کارشناس آنلاین، مشتریان شرکت‌ها و موسسه‌های مختلف را راهنمایی و پشتیبانی می‌کند.

کارشناس‌های پشتیبان آنلاین، از طریق پنجره چت کوچکی که در برخی از سایت‌ها مشاهده می‌شود، با مشتریان ارتباط برقرار کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند و چنانچه نتوانند مشکل مشتری را حل کنند، او را به مسئول دیگری ارجاع می‌دهند. این کار به برقراری ارتباط مکرر با مشتری و چت و مکالمه‌های پیوسته نیاز دارد و بسته به نوع شرکتی که با آن همکاری می‌شود، می‌توان به راحتی از راه دور به صورت آنلاین مشتری‌ها را پشتیبانی کرد و به کسب درآمد در منزل پرداخت.

توجه داشته باشید که این روش درآمدزایی در خانه، کارث مشتری مدار است؛ بنابراین داشتن رفتاری مودبانه و دوستانه می‌تواند کمک بسیاری به موفقیت شما بکند. به عنوان مثال باید بتوانید سوال‌های مرتبطی را از مشتری بپرسید تا بتوانید مشکل او را حل کنید. همچنین بهتر است در مورد تجارت، محصولات، خدمات، فرآیندها و خط مشی شرکتی که در آن کار می‌کنید، آگاهی کامل داشته باشید.

3. کسب درآمد در منزل از طریق مسئول وارد کردن دیتا شدن

کسب درآمد با سرمایه کم/ اپلیکیشنهای کسب درآمد

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر و دسترسی به اینترنت

فردی که به عنوان وارد کننده دیتا و اطلاعات با موسسه‌ای همکاری می‌کند، برنامه زمانبندی منعطفی خواهد داشت و به راحتی می‌تواند به کسب درآمد در منزل بپردازد. علاوه براین به هیچگونه سرمایه اولیه و یادگیری مهارت خاص، نیازی نخواهد داشت. از آنجا که در این حرفه تنها می‌بایست یکسری اطلاعات و داده‌ها وارد کامپیوتر شوند در نتیجه به هیچگونه تجربه یا مدرک خاصی نیاز نخواهد بود.

گفتنی است فرد برای موفقیت در این شغل می‌بایست مهارت‌های اولیه کامپیوتر نظیر تایپ کردن سریع و با دقت را داشته باشد و علاوه براین باید قادر باشد که یک نرم افزار کامپیوتری را نصب و یا حذف کند، فولدرها و پوشه‌‎های جدید ایجاد کرده و ایمیل ارسال کند. پیدا کردن روش درآمدزایی در خانه به راحتی از طریق اپلیکیشنهای کسب درآمد میسر است.

4. کسب درآمد در منزل از طریق ویراستاری

کسب درآمد با سرمایه کم/ کسب درآمد در منزل

  • مقدار سرمایه اولیه: اندک یا بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر، دسترسی به اینترنت، استفاده از کتاب یا داشتن اشتراک آنلاین به عنوان راهنما

ویراستار یا ادیتور فردی است که مقالات و یا نوشته‌های ارسالی را از نظر ساختار، معانی و دستوری و همچنین دقت و صحت مطلب، بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، آن را همراه یک بیانیه و توضیحات به نویسنده اطلاع می‌دهد. این  روش درآمدزایی در خانه برای افرادی که از قبل پایه محکمی در زمینه دستور زبان، علائم نگارشی و املایی داشته و همچنین دقت بسیاری دارد، پیشنهاد می‌شود. بنابراین چنانچه پیش‌تر سابقه و مهارت خوبی در زمینه نگارشی، املایی و دستور زبان دارید، ویراستاری می‌تواند گزینه خوبی برای کسب درآمد در منزل باشد.

گفتنی است ویراستاری می‌تواند به صورت فریلنسری و از راه دور انجام شود و فرد می‌تواند علاوه برآنکه با موسساتی نظیر مجلات چاپی و یا شرکت‌های مالی همکاری می‌کند، به عنوان یک ویراستار و ادیتور وبسایت نیز فعالیت کند. البته شما می‌توانید با صرف هزینه جزئی، در آزمون‌های موسسات مربوطه شرکت کرده و گواهینامه ویراستاری نیز دریافت کنید.

5. کسب درآمد در منزل از طریق برنامه نویسی

کسب درآمد در منزل/ ایده های درآمدزایی در خانه

  • مقدار سرمایه اولیه: متغیر است؛ بسته به اینکه بخواهید چه میزان برای آموزش اولیه هزینه کنید.
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر و دسترسی به اینترنت

برنامه نویسی از ایده های درآمدزایی در خانه و یک شغل بسیار حرفه‌ای است اما در عین حال به تجهیزات زیادی نیاز ندارد. چنانچه تا حدودی با زبان برنامه نویسی برای نرم افزار، اپلیکیشن و یا وبسایت آشنایی دارید، منابع آنلاین آموزشی فراوانی وجود دارد که می‌توانید زبان‌های مختلف برنامه نویسی از قبیل جاوا اسکریپت، پایتون، HTML و CSS را از آنها بیاموزید. اگرچه ممکن است که همه این وبسایت‌ها به صورت رایگان آموزش خود را در اختیار کاربر نگذارند، اما کاملا مقرون به صرفه هستند.

در حال حاضر فرصت‌های شغلی بسیاری برای برنامه نویسان کامپیوتر وجود دارد که خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به راحتی از منزل خود به صورت فریلنسری، کدنویسی مربوطه را انجام داده و به کسب درآمد با سرمایه کم بپردازند. خاطر نشان می‌شود که زبان‌های برنامه نویسی مختلفی وجود دارد که می‌توان آنها را یاد گرفت اما در حال حاضر جاوا اسکریپت و HTML دو زبان رایج برنامه نویسی هستند که برای توسعه وبسایت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر برای استارت و شروع اولیه دچار سردرگمی شده‌اید، بهتر است کار خود را با زبان‌های برنامه نویسی شروع کنید که کارایی بیشتری داشته و در اکثر اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال جاوا اسکریپت در اکثر وبسایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر وبسایت از HTML به عنوان زبان نشانه‌گذاری استفاده می‌کند که نوع نمایش وبسایت را کنترل می‌کند.

اگر قصد دارید به عنوان یک برنامه نویس تازه‌کار مشغول به کار شوید، پیشنهاد می‌شود در ابتدا رزومه خود را با فریلنسری پر کنید و سپس به سراغ کارهای تمام وقت بروید. پس از آنکه به عنوان یک برنامه نویس پاره وقت توانستید تجربه و سابقه فعالیت خوبی کسب کنید، آنگاه خواهید توانست که پیشنهادهای شغلی تمام وقت خوبی را دریافت کنید.

6. کسب درآمد در منزل از طریق مدیریت شبکه‌ های اجتماعی

کسب درآمد در منزل/ کسب درآمد در خانه بدون سرمایه

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: گوشی هوشمند یا کامپیوتر و دسترسی به اینترنت

مدیریت شبکه‌های اجتماعی از ایده‌های کسب درآمد در خانه بدون سرمایه است. برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی می‌بایست زمان زیادی آنلاین بود و البته قادر خواهید از هر مکانی از طریق گوشی، کامپیوتر و وای فای کار خود را انجام دهید. اگر به فضای مجازی علاقه بسیاری دارید و یا مایل هستید در این مسیر چیزهای بیشتری یاد بگیرید، احتمالا در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، آینده خوبی خواهید داشت.

یک ادمین یا مدیر شبکه‌های اجتماعی می‌بایست علاوه بر کنترل اکانت‌ها و ارتباط صحیح با مشتری، در زمینه تولید و بازاریابی به شیوه‌های صحیح نیز فعالیت داشته باشد. ادمین می‌بایست مهارت بالایی در سازمان‌دهی شبکه اجتماعی داشته و در راستای افزایش مخاطبان شبکه، گام بردارد.

تقریبا راه‌های متعددی وجود دارد که بتوانید ادمین یا مدیر یک شبکه اجتماعی شوید. اکثر موقعیت‌های تمام وقت به دنبال جذب افرادی با مدرک لیسانس در زمینه ارتباطات، خبرنگاری و یا بازاریابی هستند. اگر شما هیچکدام از مدارک ذکر شده را ندارید، نگران نباشید. شما می‌توانید فعالیت خود را در ابتدا به صورت فریلنسری و دورکاری آغاز کرده و از این طریق اعتبار و تجربه کسب کنید. شما همچنین می‌توانید با صرف مقدار اندکی هزینه از وبسایت‌های آموزشی آنلاین، آموزش‌های لازم مربوطه را دیده و گواهینامه معتبر دریافت کنید.

به خاطر داشته باشید نکته اصلی برای انکه بتوانید یک ادمین خوب شوید، توضیح بهتر اهداف شبکه و جذب مخاطبان از طریق تولید محتواهای متنی و تصویری است. همچنین توصیه می‌شود جهت بازاریابی بهتر و فروش بیشتر، خدمات آنلاین خود را تقویت کرده و برای مثال وبلاگی طراحی کنید که به صورت رایگان، مطالب آموزشی متنوع و کاربردی را در اختیار مخاطبان شما می‌گذارد.

7. کسب درآمد در منزل از طریق تدریس موسیقی

کسب درآمد در منزل/ درآمد در خانه بدون سرمایه

  • مقدار سرمایه اولیه: متغییر بستگی به نوع ساز موسیقی
  • تجهیزات مورد نیاز: ساز موسیقی، کامپیوتر و دسترسی به اینترنت برای جستجو و بازاریابی

چنانچه در حال حاضر به یکی از سازهای موسیقی مسلط هستید، حتما سال‌های زیادی از عمرتان را صرف آموزش و یادگیری این مهارت کرده‌اید. پس چرا از آن به عنوان یک ایده درآمدزایی در خانه استفاده نمی‌کنید؟ شما می‌توانید این مهارت خود را در قالب کلاس خصوصی و یا حتی به صورت گروهی به هنرجویان آموزش دهید.

برای آنکه بتوانید به عنوان معلم موسیقی به درآمدزایی در خانه بپردازید، باید بتوانید که خواندن نت‌ها و نواختن ساز را به مراحل آسان برای یادگیری بهتر تبدیل کنید. همچنین می‌توانید همانند معلم‌های دیگر، برای هنرجوی خود یک برنامه شخصی تدوین کنید که در آن اهداف و توضیحات مربوط به نوع ساز موسیقی را مشخص کنید.

روش‌های بسیاری وجود دارد که بتوانید به عنوان معلم موسیقی، کسب درآمد کنید. اگر بخواهید در یک آموزشگاه به صورت عمومی تدریس کنید، مستلزم آن است که مدرک لیسانس موسیقی و یا یک گواهینامه معتبر داشته باشید؛ اما اگر بخواهید به صورت خصوصی موسیقی را تدریس کنید، نیازی به مدرک معتبر نیست و شما می‌توانید از طریق نمایش هنر، تجربه و تخصص خود، هنرجو را به این کلاس ترغیب کنید.

شما می‌توانید در ابتدا با استفاده از کامپیوتر و اینترنت، برای خود بازاریابی و تبلیغ کرده و سپس به صورت حرفه‌ای کار خود را آغاز کنید.

8. کسب درآمد در منزل از طریق تدریس به صورت مجازی

کسب درآمد با سرمایه کم/ راه های کسب درامد با گوشی در خانه

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر و دسترسی به اینترنت

چنانچه مدرک دانشگاهی دارید و بنا به دلایلی قادر به کار کردن در بیرون از منزل نیستید، تدریس به صورت مجازی می‌تواند گزینه خوبی برای استفاده از مهارت و تخصص و کسب درآمدتان باشد. در این حرفه شما می‌توانید با استفاده از فیس تایم، اسکایپ، Google Hangouts و دیگر تکنولوژی‌ها با دانش‌آموزان خود ارتباط برقرار کنید.

معمولا همیشه تقاضا برای یادگیری دروسی نظیر ریاضی، زبان، فیزیک، شیمی و زیست زیاد است پس چنانچه در یکی از دروس ذکر شده، تبحر دارید پیشنهاد می‌شود حتما شغل تدریس مجازی را جدی بگیرید.

خاطر نشان می‌شود امروزه که بازار مهاجرت نسبتا داغ است، تقاضا برای یادگیری تافل و آیلتس نیز به نسبت زیاد شده است. بنابراین اگر مدرک آیلتس یا تافل دارید می‌توانید از طریق این مهارت به درآمدزایی در خانه بپردازید.

9. بازاریاب تلفنی

کسب درآمد در منزل/ درآمدزایی در خانه

  • مقدار سرمایه اولیه: سرمایه پایین یا در بعضی شرایط بدون سرمایه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر، اینترنت و گوشی

مطمئنا شما هم تا به حال تماسی از طرف یک بازاریاب تلفنی داشته‌اید که قصد داشته جنس و کالای موردنظر خود را به شما بفروشد. باید گفت که بازاریابی تلفنی یکی از مشاغل کسب درآمد در منزل است که می‌توانید بدون آنکه مدرک خاصی داشته باشید و یا آموزش زیادی ببینید، از راه دور و از منزل خود به کسب درآمد با سرمایه کم بپردازید.

برای آنکه بتوانید یک بازاریاب تلفنی ماهر شوید می‌بایست در روز تماس‌های متعددی با مشتریان برقرار کرده و از طریق نظرسنجی و پشتیبانی از محصول، رابطه خود را با آنها حفظ کنید. اگر پیش‌تر تجربه فروش داشته‌اید، این شغل می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. شما می‌توانید با جستجوی واژه «استخدام بازاریاب تلفنی» از شرکت‌ها و مراکزی که به دنبال استخدام بازاریاب هستند، مطلع شده و با آنها همکاری کنید.

10. پرستار بچه

کسب درآمد در منزل/ راه های کسب درامد با گوشی در خانه

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر، دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند

پرستار بچه وظایف مختلفی دارد. ممکن است از او خواسته شود که کودک را از مدرسه تحویل گرفته و در انجام تکالیفش به او کمک کند و یا حتی غذای موردنظر را آماده کرده و کودک را به حمام ببرد. در هر صورت می‌توان گفت که برای فعالیت در این شغل می‌بایست مهارت، تجربه و مهم‌تر از همه علاقه زیادی داشته باشد.

اگر رابطه خوبی با کودکان دارید و ترجیح می‌دهید که به جای بیکار ماندن در خانه، وقت خود را با کودکان سپری کرده و از این راه به کسب درآمد در منزل بپردازید، پرستاری بچه برای شما گزینه خوبی خواهد بود. شما می‌توانید از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی در فضای مجازی، حرفه و مهارت پرستاری خود را معرفی کرده و شانس استخدام خود را بالا ببرید. همچنین می‌توانید بروشوری تهیه کرده و در اماکن عمومی مثل فروشگاه‌ها و پارک‌ها که والدین در آنها حضور دارند، خدمات خود را به عنوان یک پرستار، اعلام کنید.

11. نماینده خدمات مشتریان

کسب درآمد با سرمایه کم/ درآمد در خانه بدون سرمایه

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر، گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت

در برخی مواقع می‌توان شغل نماینده خدمات مشتری را برای کسب درآمد در منزل انجام داد. این در حالی است که برخی مراکز ترجیح می‌دهند که فرد از محل کار این شغل را مدیریت کند. در این شغل می‌بایست با مشتری از طریق تلفن ارتباط برقرار کرده و به سوالات و مشکلاتی که درباره محصول برای او پیش آمده است، پاسخ داد. در نظر داشته باشید از آنجا که در این شغل با افراد و مشتری‌های بسیار با روحیات و اخلاق‌های متفاوت در تعامل خواهید بود، می‌بایست آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و رفتاری دوستانه و مشتری مدار داشته باشید.

اگر بخواهید به عنوان یک نماینده خدمات مشتری فعالیت داشته باشید، معمولا بهتر است حدود یک سال سابقه کار و تجربه داشته باشید. بنابراین خوب است چنانچه هرگونه فعالیت و تجربه‌ای که در زمینه خدمات‌دهی به مشتری و یا مشاوره در زمینه فروش محصول داشته‌اید را در رزومه خود قید کنید. گفتنی است در اغلب موارد به مسئول نماینده خدمات مشتری، آموزش داده می‌شود. این روش ایده خوبی برای درآمدزایی در خانه به نظر می‌رسد.

12. مترجم

کسب درآمد با سرمایه کم/ راه های کسب درامد با گوشی در خانه

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر و دسترسی به اینترنت

ترجمه یک کار مبتنی بر مهارت است. چنانچه به زبان دومی به غیر از زبان مادری خود مسلط هستید، این شانس را دارید که بتوانید از این راه به کسب درآمد در منزل بپردازید. حوزه کاربردی این مهارت گسترده است و فرد مترجم می‌تواند در ترجمه فایل‌های صوتی و یا ویدیویی و اسناد از مهارت خود استفاده کند. بعضا چنانچه مترجم تسلط خوبی به زبان دوم خود داشته باشد می‌تواند به عنوان مترجم حضوری در جلسات کاری، کنفرانس‌ها، دادگاه‌ها، بیمارستان‌ها و … نیز فعالیت داشته باشد.

خاطر نشان می‌شود که در حال حاضر حرفه مترجمی بشدت در حال رشد است و پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد آن تا سال 2026، حدود 18 درصد افزایش یابد. گفتنی است اغلب مترجمان به صورت خویش‌فرما و در منزل خود به صورت دور کاری به فعالیت خود می‌پردازند.

معمولا برای آنکه بخواهید به عنوان یک مترجم کسب درآمد در منزل داشته باشید، می‌بایست صاحب یک مدرک لیسانس باشید. با این حال بسیاری از مراکز و شرکت‌ها نیز صرف نظر از مدرک مترجم، به مهارت و تسلط وی توجه کرده و اهمیت می‌دهند.

13. کارشناس آنلاین

کسب درآمد در منزل/ درآمد در خانه بدون سرمایه

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر، گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت

به عنوان یک کارشناس آنلاین، مردم به شما برای تخصص‌تان پول می‌دهند و شما مجبور نخواهید بود که منزل خود را ترک کنید. خوشبختانه امروزه شرایطی فراهم شده است تا افراد حرفه‌ای بتوانند تخصص خود را از خانه در اختیار دیگر افراد گذاشته و از این طریق به درآمدزایی در خانه با سرمایه کم بپردازند. به عنوان مثال افراد ماهری در زمینه‌های مختلف از قبیل حسابداری، حقوق، پزشکی، علوم اجتماعی، بازاریابی و دامپزشکی وجود دارند که می‌توانند از راه دور با تخصص و مهارت خود، کسب درآمد کنند.

شما می‌توانید رزومه خود را در سایت‌های مختلف ثبت کنید و مهارت و تخصص خود را از این طریق به مخاطب و مشتری معرفی کنید. در نتیجه مشتری براساس نیاز خود به پروفایل شما مراجعه کرده و درخواست راهنمایی و مشاوره خواهد داد. البته می‌توانید با ایجاد یک کلاس مجازی نیز تخصص و مهارت خود را به دیگران آموزش داده و کسب درآمد کنید. برای ایجاد یک کلاس مجازی می‌بایست از قبل برنامه درسی خود را تنظیم کرده و فایل‌های صوتی و تصویری مختلفی را آماده کرده باشید.

14. ارزیاب شبکه های اجتماعی

کسب درآمد با سرمایه کم/ درآمدزایی در خانه

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر، گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت

یک ارزیاب شبکه‌های اجتماعی به جهت تحلیل و بررسی عملکرد شرکت در فضای اجتماعی، دستمزد می‌گیرد. در حقیقت این فرد کیفیت تبلیغات مرتبط، نتایج جستجو و اخبار به روز را در بازار خود بررسی می‌کند. شما می‌توانید چنانچه به این شغل علاقه دارید و به کامپیوتر و اینترنت نیز دسترسی دارید، در این حرفه فعالیت کرده و به کسب درآمد در منزل بپردازید.

اما دقت داشته باشید یکی از اشکالاتی که در این شغل دیده می‌شود این نکته است که فرآیند استخدام آن کاملا دیجیتالی است و فرآیند ارزیابی حدودا هفته‌ها طول خواهد کشید. اما از طرف دیگر ساعات کار کردن دست خود ارزیاب است، ضمن اینکه نسبتا کار ساده ایست و روش خوبی برای درآمدزایی در خانه محسوب می‌شود.

15. محقق و ارزیاب بازار

کسب درآمد با سرمایه کم/ کسب درآمد از یوتیوب

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر و دسترسی به اینترنت

معمولا شرکت‌ها برای ایده، نظرات و ارزیابی‌هایی که پیرامون محصولات شرکت دارید، به شما دستمزد می‌دهند؛ علاوه بر اینکه می‌توانید این کار را از راه دور و از منزل خود نیز انجام دهید. توجه داشته باشید که مقدار هزینه‌ای که یک محقق و ارزیاب بازار دریافت می‌کند به تعداد تست و بررسی‌هایی که انجام می‌دهد بستگی دارد. در ادامه راه‌ها و زمینه‌های مختلفی که می‌توانید از طریق تست و بررسی به کسب درآمد در منزل بپردازید را با هم مرور خواهیم کرد:

1. تست و بررسی وبسایت: شما می‌توانید فیدبک‌ها و بازخوردهای مخاطبان را نسبت به اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های مختلف، جمع‌آوری کرده و از این راه دستمزد دریافت کنید. این کار معمولا حدود 10 تا 15 دقیقه زمان می‌برد.

2‌. به عنوان یک خریدار اقدام کنید: برخی مراکز به افرادی دستمزد می‌دهند که به عنوان خریدار به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کرده و گزارشی از آنجا و آنچه دیده‌اند را بازگو نمایند. البته این ارزیابی می تواند شامل یک فروشگاه اینترنتی نیز باشد.

3. به مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی ملحق شوید: برخی شرکت‌ها افرادی را استخدام می‌کنند که در قالب یک گروه به صورت روزانه به سوالات مشتری‌ها پاسخ دهند.

4. نظرسنجی‌های آنلاین را پر کنید: اطلاعات خود را برای یک سایت نظرسنجی تحقیقاتی تجاری ثبت کنید. حال چنانچه نظرسنجی متناسب با شرایط شما باشد، با شما تماس خواهند گرفت.

16. نویسنده فریلنسر

کسب درآمد در منزل/ راه های کسب درامد با گوشی در خانه

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر، گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت

اگر به نوشتن و تحقیق و جستجو علاقه دارید و در کنار اینها یک کامپیوتر، گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت دارید، نویسندگی می‌تواند شغل خوبی برای کسب درآمد در منزل باشد. شما می‌توانید به صورت آزاد کار (فریلنسر) از راه دور و در منزل خود مطالب موردنظر خود را نوشته و از این طریق کسب درآمد کنید. نمونه‌های مختلفی از نویسندگی وجود دارد؛ فرد می‌تواند کپی رایتینگ کرده و یا محتوای متنی و یا تصویری تولید کند. همچنین می‌توان برای شرکت‌ها و یا موسسه‌های مختلف، نوشته‌های تبلیغاتی نوشت.

مشخصا میزان تقاضا و مراجعه به نویسنده فریلنسر به صورت مستقیم به تجربه او و زمینه‌ها و حوزه‌های مختلفی که نویسنده می‌تواند درباره آنها بنویسد، بستگی خواهد داشت. بنابراین توصیه می‌شود تنها به پیشنهاداتی پاسخ دهید که قبلا درباره آنها نوشته و حداقل آشنایی با این حوزه را داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود که به عنوان یک نویسنده فریلنسر برای خود یک وبلاگ شخصی بسازید تا بتوانید بهترین نوشته‌ها و مقالات خود را در آنجا بارگذاری کرده و از این طریق مهارت خود را بهتر به دیگران نشان دهید. امروزه سایت‌های مختلفی هستند که برای تامین تولید محتوا، نویسنده استخدام می‌کنند؛ کافی است در گوگل عبارت «استخدام تولید محتوا» را سرچ کنید تا با فرصت‌های شغلی بیشتری روبه‌رو شوید.

17. ساخت رزومه

کسب درآمد با سرمایه کم/ راه های کسب درامد با گوشی در خانه

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر و دسترسی به اینترنت

شما می‌توانید تنها با داشتن یک کامپیوتر و دسترسی به اینترنت، در خانه رزومه ساخته و به کسب درآمد در منزل بپردازید. البته باید بتوانید اطلاعات شغلی و مهارت‌های هر فرد را سازماندهی کرده و در یک قالب منسجم، تمام مهارت‌های شخص را پوشش دهید. فردی که بتواند به صورت حرفه‌ای برای دیگران رزومه بنویسد، می‌تواند در این مسیر به افراد مختلفی که به دنبال کار و استخدام شدن در شرکت‌های مختلف هستند اما قادر نیستند که برای خود یک رزومه حرفه‌ای بنویسند، کمک کند. رزومه نوشته شده می‌بایست عاری از هرگونه اشکال نگارشی و غلط املایی باشد و حداقل حدود دو بار مرور و ویرایش شود. در حقیقت برای نوشتن یک رزومه جامع و حرفه‌ای حداقل حدود 4 تا 5 ساعت زمان نیاز است.

شما می‌توانید برای شروع، کار خود را از دانشگاه‌ها و یا انجمن‌های علمی آغاز کرده و در آنها تبلیغات کنید. در نظر داشته باشید که نوشتن رزومه برای افراد متخصص و حرفه‌ای که سابقه شغلی گسترده‌ای دارند با افرادی که تازه فارغ التحصیل شده‌اند کاملا متفاوت است و حساسیت بیشتری می‌طلبد.

18. کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: موبایل، دوربین، کامپیوتر و دسترسی به اینترنت

یوتیوبری امروزه یکی از شغل‌های پردرآمد در جهان است. شاید در نگاه اول این شغل بسیار آسان به نظر بیاید اما باید خاطرنشان کرد که قضیه به همین سادگی نیست. در حقیقت برای کسب درآمد در منزل از طریق یوتیوب باید ایده‌های خلاقانه یا چیزی برای ارائه داشته باشید. چیزی که مخاطب را متقاعد کند تا محتوای شما را دنبال کند. اگرچه این روش درآمدزایی در خانه را بدون هزینه خواندیم اما اگر محتوایی داریم که ممکن است به سادگی به چشم نیاید، برای پیشرفت در آن باید از تبلیغات غافل نشویم.

برای شروع کار ابتدا باید ایده‌های مختلف را امتحان کنید و حتما در شبکه‌های اجتماعی دیگر به تبلیغ درباره کار خود بپردازید. چیزی که در انجام این کار واجب به نظر می‌رسد، داشتن صبر و حوصله کافی و توانایی پذیرش شکست‌های کوچک است.

19. ویرایش عکس و فیلم

آموزش کسب درامد از اینترنت در خانه

  • مقدار سرمایه اولیه: بستگی به میزان آموزشی که می‌خواهید ببینید دارد.
  • تجهیزات مورد نیاز: کامپیوتر و دسترسی به اینترنت

روش دیگری که برای کسب درآمد در منزل پیشنهاد می‌کنیم‌، ویرایش عکس و فیلم است. در دنیای امروز بیشترین محتوایی که دیده می‌شوند عکس‌ها و فیلم‌ها هستند. اکثر بلاگرها و حتی افراد عادی نیز نیازمند فردی متخصص برای ویرایش عکس‌ها و فیلم‌های خود هستند.

اگر شما قبلا دوره‌های حرفه‌ای این کار را دیده باشید که کاملا آمده درآمدزایی در خانه از راه ویرایش عکس و فیلم هستید. چنانچه چنین مهارتی ندارید هم می‌توانید از طریق دوره‌ها یا ویدیوهای آموزشی مهارت را کسب کنید و با به روز نگه‌داشتن خود، همیشه‌ مشتری‌های مخصوص داشته باشید.

20. کسب درآمد از طریق تایپ

  • مقدار سرمایه اولیه: بدون هزینه
  • تجهیزات مورد نیاز: گوشی، کامپیوتر و دسترسی به اینترنت

اگر مهارت ویراستاری، ترجمه و نویسندگی را ندارید. کار تایپ در منزل می‌تواند بهترین شغل برای شما باشد. اکثرا دانشجویان یا کسانی که مشغله زیادی دارند، نیازمند کسانی هستند که جزوات یا کارهای تایپی مورد نظرشان را به جای آنها انجام دهند. کار تایپ نیز کار سختی نیست و به راحتی می‌توان آن را آموخت.  اکثر اپلیکیشنهای کسب درآمد نیز قسمتی برای جذب تایپیست دارند که در آنجا می‌توانید به راحتی پروژه خود را پیدا کنید. باید توجه داشته باشید که این روش درآمدزایی در خانه پر زحمت است و باید مراقب سلامتی خود باشید.

کلام آخر

در این مقاله به  آموزش کسب درامد از اینترنت در خانه و سایر روش‌ها پرداختیم. با توجه به گستردگی مشاغل و زمینه‌های مختلفی که به آنها اشاره شد، شما هم می‌توانید چنانچه به هر دلیلی فعلا قصد کار کردن در بیرون از منزل را ندارید، با توجه به علاقمندی و مهارت‌هایی که دارید شغل مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای خود درآمد مستقل داشته باشید. ممنون که تا پایان مطلب همراه ما بودید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
علیرام
.
17 فروردین 1399، 10:01
پاسخ
0
0
ممنون از مطلب خوبتون درمورد کسب درآمد در خانه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402