این 10 بازی را بهتر است روی کامپیوتر تجربه کنید

10 بازی که بهتر است روی کامپیوتر اجرا کنید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سوال «کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی» همواره ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می‌کند. در این مقاله ابتدا مزایای PC نسبت به PS4 و Xbox را بر می‌شمریم و سپس به معرفی «بهترین بازی های کامپیوتری که نباید از دست داد» می‌پردازیم. با ما باشید.

اگر به دنبال تجربه بازی‌های ویدیویی باشید خرید یک کنسول در نگاه اول شاید جذاب‌‌ترین گزینه باشد. کنسول‌‌ها همواره در دسترس‌اند؛ ده‌ها بازی خوب برای هر کدامشان وجود دارد و از نظر قابلیت‌های رسانه‌ای و شبکه‌ای نیز برای مخاطبان خود کم نمی‌گذارند. با تمام این‌ها، به عقیده ما بازی از طریق کامپیوتر از بسیاری از جهات گزینه بهتری است. با ما باشید تا دلایل برتر بودن بازی به وسیله رایانه نسبت به کنسول را با همدیگر بررسی کنیم. سپس 10 بازی که بهتر است در کامپیوتر تجربه شوند را با هم مرور می‌کنیم.

مزایای pc نسبت به ps4

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


مزایای PC نسبت به PS4 و Xbox


 

قابلیت شخصی سازی کامپیوتر

کنسول‌ها از نظر سخت افزاری آزادی انتخاب زیادی برای مخاطبان خود ارائه نمی‌دهند. البته نسل کنونی کنسول‌ها نسخه‌های قدرتمندتری دارد (همانند ایکس باکس وان X که از نظر سخت افزاری قدرتمندتر از ایکس باکس وان S است) و همچنین قابلیت انتخاب میزان حجم داخلی را نیز برای گیمرها ارائه می‌دهند؛ اما دامنه انتخاب سخت‌افزاریمان در خرید کنسول صرفا به همین گزینه‌ها محدود می‌شود. در آن سوی ماجرا وقتی با یک کامپیوتر سر و کار دارید تقریبا در رابطه با همه اجزای دستگاه خود آزادی انتخاب خواهید داشت. پول زیادی ندارید و دنبال جمع کردن یک کامپیوتر ارزان قیمت اما کار راه انداز هستید؟ هیچ مشکلی نیست. یا شاید به دنبال خرید بهترین کارت گرافیکی قابل خرید با پول و اجرای بازی‌ها در نهایت تنظیماتشان باشید؛ این امر نیز قابل اجراست. یکی از مزایای PC نسبت به PS4 و دیگر کنسول ها قابلیت شخصی سازی آن است که به شما اجازه می‌دهد به جای قطعات از قبل انتخاب شده یک کنسول، قطعات مورد نیاز خود را بگیرید. علاوه بر این در نظر داشته باشید که یک کامپیوتر گیمینگ را بسیار آسان می‌توان ارتقا داد. به عنوان مثال اگر به دنبال حجم بیشتر و یا رم بیشتر باشید تعویض قطعات گفته شده صرفا شامل باز و بسته کردن کیس و جایگزین کردن سخت‌افزارهای جدید خواهد بود؛ بر خلاف کنسول‌ها که راه‌های کمی را (به جز خرید یک کنسول کامل جدید) برای ارتقای سخت‌ افزاری پیش روی مخاطبان خود می‌گذارند.

مزایای pc نسبت به ps4

 

قابلیت بازی آنلاین به صورت رایگان

یکی از مخارج پنهان یک کنسول آن است که برای بازی آنلاین باید اشتراک ماهیانه پرداخت کنید. به عبارت دیگر برای استفاده بهینه از کارکردهای آنلاین کنسول‌هایی مانند پلی استیشن یا ایکس باکس نیازمند سرویس‌های پلی استیشن پلاس و ایکس باکس لایو گلد خواهید بود که برای استفاده از هر کدامشان سالانه 60 دلار باید بپردازید. حتی کنسول نسل جدید نینتندو (نینتندو سوییچ) نیز برای بازی آنلاین سالانه 20 دلار هزینه در نظر گرفته است. در آن سوی ماجرا بازی‌های کامپیوتر محدودیت گفته شده را ندارند که خود دلیل دیگری برای پاسخ ما در رابطه با سوال «کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی» محسوب ‌می‌شود. بازی آنلاین به وسیله کامپیوتر رایگان است و هر چقدر که بخواهید می‌توانید بازی کنید (البته به غیر از برخی MMO‌ها و بازی‌های دیگری که اشتراک مخصوص به خود را می‌طلبند). پول مورد نیاز برای بازی آنلاین در کنسول‌ها را با بازی با کامپیوتر می‌توانید خرج وسایل گیمینگ مورد علاقه خود و یا بازی‌های بیشتر بکنید.

مزایای pc نسبت به ps4

 

گزینه های بیشتر برای خرید دسته‌

اکثر اوقات در بازی با کنسول صرفا محدود به دسته‌ای خواهید بود که همراه آن ارائه می‌شود. اما در بازی با کامپیوتر هر دسته‌ای را که دوست داشته باشید می‌توانید تهیه کنید که از سایر مزایای PC نسبت به PS4 و کنسول های دیگر محسوب می‌شود. این را نیز در نظر داشته باشید که به خصوص برای ژانرهای شوتر اول شخص (FPS) و استراتژی هم‌زمان (RTS) کیبورد و موس مزیت‌های قابل توجهی نسبت به دسته دارند. برای پلتفرمرها یا ژانرهای دیگر نیز که با کیبورد چندان سازگار نیستند، همواره می‌توانید دسته مورد علاقه خود را تهیه و به کامپیوترتان وصل کنید. علاوه بر تمام این‌ها بسیاری از ابزار و وسایل گیمینگ دیگر نیز تقریبا با تمامی کامپیوترها سازگارند. برای نمونه می‌توانید برای بازی‌های مسابقه‌ای از فرمان مخصوص استفاده کنید و یا برای بازی‌های مبارزه‌ای از جوی استیک بهره ببرید. حتی می‌توانید برای تجربه بازی‌های کلاسیک شبیه سازی شده روی کامپیوتر خود از یک دسته طرح قدیمی دارای یو اس بی استفاده کنید. این موارد سبب می‌شوند در بازی با کامپیوتر گزینه‌هایتان در تجربه بازی ها نسبت به ژانر گیم مورد نظر بازتر باشد.

مزایای pc نسبت به ps4

 

 لذت بردن از حداکثر گرافیک ممکن

اگر می‌خواهید در بازی‌ های خود از حداکثر گرافیک ممکن لذت ببرید؛ بازی به وسیله کامپیوتر تنها گزینه شماست. بازی‌های پلتفرم کامپیوتر به شما اجازه می‌دهند جزئیات بصری همانند بافت‌ها، نورپردازی، سایه‌ها و دیگر مولفه‌های گرافیکی را به دلخواه خود کنترل کنید. همچنین مطمئن باشید که به وسیله یک کامپیوتر قوی و یک مانیتور با کیفیت در بازی‌های خود نسبت به تمامی کنسول‌ها (حتی نسل جدید آن‌ها) کیفیت گرافیکی بسیار بهتری را تجربه خواهید کرد. مهم نیست که در نظر داشته باشید بهترین بازی ها را با کیفیت 4K اجرا کنید و یا به دنبال اجرای بازی‌ها در فریم ریت های سریع باشید؛ بازی به وسیله کامپیوتر به شرط انتخاب سخت افزار مناسب تمامی این گزینه ها را برای شما فراهم خواهد کرد.

مزایای pc نسبت به ps4

 

قابلیت خرید بازی‌ها از همه جا

بر روی یک کنسول به غیر از قابلیت خرید نسخه‌های فیزیکی بازی ها تنها گزینه شما برای دانلود و خرید دیجیتال فروشگاه‌های رسمی همانند Nintendo eShop یا PlayStation Store هستند. با اینکه در قابلیت‌های سرویس های گفته شده هیچ شکی نیست، گیمرهای کامپیوتر در این زمینه نیز نسبت به کنسول‌ها گزینه‌های بیشتری دارند که خود دلیل دیگری بر پاسخ ما برای سوال «کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی» محسوب می‌شود. شبکه استیم اصلی‌ترین منبع خرید بازی‌های کامپیوتر به صورت دیجیتالی محسوب می‌شود؛ همچنین جالب است بدانید این شبکه در برهه‌های مشخصی از هر سال تخفیف‌های قابل توجهی برای محصولات خود در نظر می‌گیرد. با این وجود استیم تنها گزینه خرید دیجیتالی برای گیمرهای کامپیوتر محسوب نمی‌شود. از جمله سرویس‌های دیگر در این زمینه GOG است که بازی‌هایی بدون DRM برای مخاطبانش عرضه می‌کند. Green Man Gaming نیز سرویس دیگری است که تخفیف‌های مداوم خوبی برای بازی‌ها در نظر می‌گیرد. کمپانی دیگری هم به نام Humble Bundle در عین فعالیت در زمینه خیریه، مجموعه‌های مختلفی از بازی‌های گوناگون را به همراه تخفیف برای مخاطبان خود ارائه می‌کند. بنابراین در خرید بازی‌ها به وسیله کامپیوتر بر خلاف کنسول محدود به یک فروشگاه مشخص نخواهید شد. تخفیف‌ها و قیمت‌ها نیز اغلب نسبت به کنسول بیشتر و بهتر هستند. همچنین بازیکنان کامپیوتر گزینه‌های مختلفی نیز در رابطه با دسترسی به برخی از بازی‌ها به صورت رایگان دارند.

کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی

 

پشتیبانی از بازی‌های قدیمی‌تر

از دیگر مزایای PC نسبت به PS4 و باقی کنسول‌‌ها آن است که به وسیله کامپیوتر قادر خواهید بود تقریبا تمامی عناوینی را که در دهه اخیر برای ویندوز منتشر شده‌اند، بدون هیچ مشکلی تجربه کنید. بازی‌های نسل قبلی که هنوز در شبکه استیم موجودند به راحتی در سیستم‌های جدیدتر قابل اجرا هستند. برای بازی‌های بسیار قدیمی نیز اغلب تدابیری تدارک دیده شده که بتوان آن‌ها را در نسخه‌های جدیدتر ویندوز اجرا کرد. البته برای اجرای بازی‌های قدیمی با کامپیوتر خود شاید کمی نیاز به جستجو و کنکاش داشته باشید؛ اما بر خلاف کنسول‌های مدرن کنونی با کمی تلاش تقریبا هر عنوانی روی کامپیوتر قابل اجرا است. البته استثناهایی هم در این زمینه وجود دارد؛ به عنوان مثال کنسول ایکس باکس وان قابلیت اجرای برخی از بازی‌های نسل پیش خود را دارد؛ اما این مورد برای تمامی کنسول‌ها صدق نمی‌کند. به عنوان مثال کنسول نینتندو سوییچ بازی‌های Wii U را اجرا نمی‌کند و پلی استیشن 4 نیز از بازی‌های نسل پیش خود پشتیبانی نمی‌کند. به طور خلاصه کامپیوتر تنها پلتفرمی است که قابلیت اجرای مجموعه عظیمی از بازی‌های نسل‌های پیشین را دارد.

کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی

 

با کامپیوتر کارهای بیشتری می‌توانید انجام دهید

شاید با تمام موارد گفته شده باز هم خرید کنسول را نسبت به پرداخت هزینه برای یک کامپیوتر گیمینگ ترجیح دهید؛ اما در نظر داشته باشید که با خرید یک کامپیوتر گیمینگ صرفا برای بازی کردن هزینه نمی‌کنید؛ بلکه کامپیوتر شما قادر به انجام تعداد بی‌شماری از کارهای دیگر نیز خواهد بود که دلیل آخر ما در پاسخ به سوال «کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی» محسوب می‌شود. به عنوان مثال سیستمی که دارای مشخصه‌های یک کامپیوتر گیمینگ باشد، از عهده وظایف سنگینی مانند ویرایش ویدیو نیز برخواهد آمد. برای چنین سیستمی استفاده از سرویس‌هایی مانند ایمیل و آفیس نیز به طرز قابل توجهی روان خواهد بود. حتی می‌توانید از سیستم خود به عنوان یک سرور رسانه‌ای استفاده کنید و ده‌ها کارکرد دیگر. به عبارت دیگر به جای خرید یک کنسول و یک کامپیوتر ارزان قیمت که در برهه کوتاهی از گود خارج می‌شود، می‌توانید سیستمی تهیه کنید که هر دو کار را به نحو احسن انجام دهد که از نظر ما بدون شک معامله بهتری است.

کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی

تعدادی از دلایل برتر بودن بازی به وسیله کامپیوتر نسبت به کنسول‌ها را برایتان برشمردیم. به طور خلاصه ارجحیت بازی با کامپیوتر بیشتر به دلیل آزادی عمل شما در انتخاب سیستم مورد علاقه خود و بازی به شیوه مورد علاقه خودتان است. یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند سال‌ها همراه شما خواهد بود و در طی این مدت تجربیات خوبی را برایتان رقم خواهد زد. حال بیایید بازی با کامپیوتر را از جنبه دیگری بررسی کنیم. کنسول‌ها معمولا دوره مشخصی دارند. با آمدن کنسول‌های نسل جدید همواره برهه‌ای وجود دارد که به نظر می‌رسد این کنسول‌‌ها قدرتمندتر از سیستم‌های کامپیوتر یا مک هم دوره خود هستند. بخشی از این قضیه مربوط به بازاریابی کمپانی‌های بزرگ می‌شود؛ تا جایی که واقعا باور می‌کنید این کنسول‌ها هیچ‌ گاه قدیمی نخواهند شد و یا هیچ گاه از گود خارج نمی‌شوند.

کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی

پس از این برهه به تدریج قدرت این کنسول ها زوال پیدا می‌کند و کمتر از یک سال نمی‌گذرد که سر و کله یک سیستم رایانه‌ای جدید پیدا می‌شود که از هر نظر یک و سر و گردن از آن‌ها قدرتمند است. مثال بارز این امر عدم پشتیبانی کنسول‌های نسل اخیر از رزولوشن 4K و یا حتی 2K است؛ تا جایی که کنسول ایکس باکس وان بازی‌های خود را در بیشتر اوقات حتی با رزولوشن 1080 نیز نمی‌تواند اجرا کند. با در نظر گرفتن تمام این‌ موارد، همواره سری بازی‌هایی وجود دارند که فارغ از بحث قدرت سیستم های کامپیوتری در مقایسه با کنسول، تجربه شان از طریق کامپیوتر بسیار لذت‌بخش‌تر است. نسخه کامپیوتر این بازی ها دارای محتوای بیشتر، گیم‌ پلی بهتر و همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر نیز هست. به طور خلاصه این بازی‌ها را بهتر است روی کامپیوتر اجرا کنید. با ما باشید تا 10 بازی عضو لیست «بهترین بازی های کامپیوتری که نباید از دست داد» را در صفحه بعد با همدیگر بررسی کنیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
امین
.
17 دی 1398، 14:25
پاسخ
0
2
اصلا بازی بود باهوش
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402