معرفی توییتر (Twitter) ؛ آموزش ساخت اکانت و کار کردن با توئیتر

توییتر (Twitter) از پرطرفداتربن و جذاب‌ ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است. بعید است که عاشق گفتگو و دنبال کردن اخبار باشید و از توئیتر غافل بمانید. با معرفی و آموزش توییتر همراه پلازامگ باشید.

توییتر یک از شبکه‌های اجتماعی است که بیش از 330 میلیون کاربر دارد و  بیش از 134 میلیون از این کاربران روزانه از آن استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد که این روزها همه از توییتر استفاده کرده و توییت ارسال می‌کنند. این شبکه اجتماعی جایی است که خبرهای مختلف سریعا منتشر شده و ترندهای جدیدی در آن به وجود می‌آید. اگر شما هم به دنبال فعالیت در این شبکه اجتماعی هستید، در این مطلب قصد داریم آموزش توییتر را از نحوه ثبت نام و ارسال توییت گرفته تا حذف اکانت توییتر را با شما به اشتراک بگذاریم.

twitter-tutorial / آموزش توئیتر

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


توییتر چیست؟


توییتر یک شبکه‌ اجتماعی برمبنای میکروبلاگ است؛ شبکه‌ای که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پیام متنی خود را در 280 حرف با دوستان خود به اشتراک بگذراند. در سال 2006 جک دورسی (Jack Patrick Dorsey) وب‌سایتی را به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo بنیان نهاد. اما پس از مدتی این‌ وب‌سایت رشد قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرد و روزبه‌روز به تعداد اعضای آن افزوده شد؛ به‌طوری که در سال 2015 توییتر دارای بیش از 282 میلیون کاربر فعال بود. یکی از مهم‌ترین اهداف توئیتر این است که به کاربران خود این امکان‌را بدهد که دسترسی نامحدود و البته سریعی به منابع خبری و اطلاعاتی و موضوعات موردعلاقه و سرگرمی‌ها داشته باشند.

توییتر / twitter / قطع صدای نوتیفیکیشن

در توییتر افراد مشهور بسیاری عضو هستند و دنبال‌کننده‌هایی میلیونی دارند. تقریبا تمامی سیاستمداران جهان، هنرمندان و بازیگران، ورزشکاران، روزنامه‌نگاران و… در این شبکه حضوری فعال دارند و به‌طور مداوم به انعکاس اخبار و بیان نظرات و دیدگاه‌های خود نسبت به موضوعات مختلف می‌پردازند. توئیتر محل حضور مستمر برندها و کارخانجات هم هست. هر یک آن‌ها به طریقی سعی می‌کنند تا نظرها را به سمت و سوی محصولات خود جذب کرده و گوی رقابت را از یک‌دیگر بربایند.

یکی از ویژگی‌های جالب توییتر محدودیت 280 کارکتری آن است. البته این سایت فقط برای اشتراک گذاری متن‌ها نیست. شما می‌توانید عکس، فیلم و صوت را نیز در این شبکه‌ی جهانی منتشر کنید.

امروزه از توئیتر به عنوانی ابرازی برای آموزش، خبررسانی، بازاریابی و سرگرمی استفاده می‌شود.

 


چرا باید از توییتر استفاده کنید؟


 

1- افراد جذاب

همه‌ی ما دوست داریم اطراف‌مان پر از افراد جذاب و جالب باشد. اما در دنیای واقعی معمولا هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد. ما از لحاظ خونی وابسته و علاقه‌مند به خانواده‌ی خود هستیم و هریک از ما بنا به هر دلیل شغلی، تحصیلی و … دوستانی داریم و باید با آنان به نحو احسن رفتار کنیم اما خب همه‌ی این‌ها به آن معنی نیست که لزوما افراد خانواده و دوستانمان باید افرادی جذاب و جالب باشند و همیشه حرفی برای گفتن داشته‌ باشند. فلسفه‌ی وجودی توییتر برای ارتباط شما نه لزوما با خانواده و دوستان بلکه با افرادی است که باهم به موضوعات مشترکی علاقه‌مند هستید و هردو دوست دارید درباره‌ آن‌ها حرف بزنید و اطلاعات کسب کنید. نکته بعدی این است که در Twitter محدودیتی برای فالو کردن یا نکردن افراد خاص مانند فیسبوک وجود ندارد. شما هرکسی را می‌توانید فالو کنید و هرکسی هم می‌توانید در عوض شمارا فالو کند. حتی اگر 500 نفر را هم فالو کنید ولی کسی شمارا فالو نکند باز مشکلی پیش نمی‌آید. در این شبکه اجتماعی افراد زیادی هستند که حرف‌هایی برای گفتن دارند و شما می‌توانید به آن‌ها گوش دهید.

 

2- اخبار فوری

twitter / توییتر/ توئیتر
توییتر قابلیت بالای خود را برای پوشش اخبار فوری در طول سال‌های اخیر ثابت کرده است. سادگی و راحتی استفاده از سایت باعث شده است که زمزمه‌های اولیه‌ هرخبری بعد از چند توییت و ریتوییت به صورت سریعی انتشار یاید و افراد زیادی درباره آن حرف بزنند. این قابلیت این قدرت را به توئیتر داده است که در بسیاری از مواقع از خبرگزاری‌های سنتی پیشی بگیرد و آن‌ها را در سرعت عمل و محبوبیت پشت‌ سر بگذارد. حتی اگر مایل به حضور فعال در این سایت نیستید می‌توانید از آن به عنوان منبع خبری فوری استفاده کنید. News aggregators این شبکه این امکان را به شما می‌دهد که در بطن اخبار و درمیان صدها روزنامه‌نگار و خبرگزاری باشید و خیلی قبل‌تر از آن‌که خبر در رسانه‌هایی مثل تلویزیون منتشر شود از آن باخبر شوید.

 

3- به دنبال موضوعات داغ روز

هشتگ/توییتر/توئیتر

همانند اخبار فوری، Twitter بهترین مکان برای دنبال کردن موضوعات داغ و جنجالی دنیا است. اگر ویدوئویی در یوتیوب پرطرفدار شده است، قطعا در توییتر هم به اشترک گذاشته می‌شود. اگر هنرمندی کاری قابل توجه از نظر خبری انجام داده باشدريال حتی اگر تمام تلاش خودش‌ را بکند که این خبر به رسانه‌های اصلی نرسد باز احتمالا شما خبرش را در توئیتر خواهید خواند. اگر ژانر طنز جدید به راه بیفتد قطعا در این شبکه اجتماعی شما آن را مشاهده خواهید کرد.

 

4- ارتباط با شرکت‌‌ها و کمپانی‌ها

برند / لوگو / logoکمپانی‌ها عاشق Twitter هستند. نام و برند تجاری مورد علاقه شما به احتمال زیاد برای محصول خود در توئیتر فعالیت می‌کند. شرکت‌ها از این شبکه اجتماعی برای ارتباط با مشتریان و همچنین تبلیغ خود و کالاهایشان استفاده می‌کنند. اما این کار بدون حضور و کمک طرفداران امکان‌پذیر نیست. Twitter یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها را برای ارائه خدمات ارتباط با مشتری ارائه داده است. درست که شاید نتوانید بازخورد مفیدی مثل وقتی که به یک شرکت تلفن می‌زنید بگیرید اما لااقل برای زدن حرفتان هم زیاد منتظر نماندید.

 

5- حضور سلبریتی ها

سلبریتی / ستاره ها/ hollywood / celebrity stars
سلبریتی‌ها هم عاشق این شبکه اجتماعی محبوب هستند. تقریبا درصد بالایی از سلبریتی‌ها در توئیتر حضور دارند. آنها نیز از آن برای معرفی و تبلیغ خود یا فیلم یا آثار خود استفاده می‌کنند. طرفداران هم راهی حدید از این طریق پیدا‌ کرده‌اند تا با سلبریتی‌ها ارتباط داشته‌ باشند. توییتر برای کسانی‌ که به‌صورت جدی این سلبریتی‌ها را دنبال می‌کنند این امکان‌ را داده‌ است که بتوانند به راحتی با آنان در ارتباط باشند و به آن‌ها پیام دهند. ممکن است جواب پیام خود را نیز گرفته باشند.

 

6- محتواهای خلاقانه

بیشتر اکانت‌های محبوب توئیتر به‌خاطر تولید محتواهای خلاقانه خود مشهور شده‌اند. شما هم می‎توانید با ارائه خلاقیت خود چشم‌ها را به سوی خود برگدانید. می‌توانید یک شخص مشهور را تقلید کنید، شعری کوتاه بگویید و یا عکس‌ها و ویدوئوهای خلاقانه و جذاب تولید کنید. تا زمانی که مقررات توییتر را نقض نکرده‌ باشید با خیالی آسوده در این شبکه فعالیت کنید؛ تنها محدودیت واقعی شما میزان خلاقیت شما است.

 

7- محدودیت 280  کاراکتری

اگر شما نیز از آن دسته آدم‌هایی هستید که می‌توانید بدون خسته شدن ساعت‌ها مطالعه کنید، اما گاهی ترجیح می‌دهید زیاد ذهنتان را درگیر مطالب و تمرکز نکنید، Twitter بهترین شبکه‌ اجتماعی برای شما است. اما گاهی ممکن است کل حرفی که برای زدن دارید بیشتر از 280 کاراکتر نشود. پس در این مواقع مخاطب شما تمام تمرکز خود را روی همین 280 کاراکتر می‌گذارد تا بفهمد شما درباره‌ی چه چیزی صبحت می‌کنید. البته درضورت نیاز شما می‌توانید لینکی از ادامه مطلبتان یا توضیحی جامع‌تر از آنچه در توییت نوشته‌اید را ارائه کنید تا برای علاقه‌مندان به مطلب شما، فرصت مناسبی‌ را فراهم کرده باشید.

 


آموزش استفاده از سایت Twitter


 

قدم اول: به وب سایت Twitter بروید. در آنجا گزینه Sign-Up را مشاهده خواهید کرد.

قدم دوم: روی گزینه‌ی Sign up کلیک کنید.

توییتر/ توئیتر

قدم سوم: نام و شماره تلفن خود را وارد کنید. درصورت لزوم می‌توانید به جای شماره تلفن، ایمیل خودتان‌ را وارد کنید. اگر سایت با اطلاعات واردشده‌ شما مشکلی نداشت گزینه‌ی Next برای شما فعال می‌شود. روی آن کلیک کنید.

توییتر/توئیتر

قدم چهارم: حال برای شما دو گزینه نمایش داده می‌شود، اگر می‌خواهید دوستانتان با استفاده از شماره تلفنی که وارد کرده‌اید شما را پیدا کنند، گزینه‌ی اول را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید تبلیغاتی متناسب با علایقتان مشاهده کنید گزینه‌ی دوم را هم فعال کنید. روی Next کلیک کرده و در مرحله بعدی یک کد تایید به شماره موبایل شما برای ثبت نام ارسال می شود، کد تایید را تایپ کنید و روی Next کلیک کنید.

توییتر / توئیتر

قدم پنجم: پسورد مورد نظر خودتان‌ را وارد کنید. مراقب باشید پسوردی مانند تاریح تولد یا نام فرزندتان را انتخاب نکنید که حدس زدن آن آسان باشد. سایت به صورت اتوماتیک دشواری رمزعبور شمارا اندازه‌گیری و به شما نشان می‌دهد.

قدم ششم: با کلیک کردن بر روی موضوعات مختلف، مباحث مورد علاقه‌ی خودتان‌ را انتخاب کنید. سپس روی گزینه‌ی Next کلیک کنید. حال Twitter بر اساس انتخاب‌های شما فهرستی از اکانت‌ها و اشخاص مرتبط برای فالو کردن را به شما نشان خواهد داد. بعد از این مرحله حساب کاربری جدید شما ایجاد می‌شود.

توییتر/ توئیتر

قدم هفتم: اگر شما شخصی را می‌شناسید که در توییتر است، یا مثلا به دنبال هنرمند، شرکت یا خبرگزاری هستید، کافی است نام مورد نظر را در قسمت جستجو وارد کنید. لیستی ار تمامی افراد حاضر در این شبکه اجتماعی که هم‌نام با نام مورد نظر شما هستند برایتان نمایش داده می‌شود. همچنین اگر کسی نام مورد نظر شما را توییت کرده باشد، آن توییت نیز برای شما نشان داده خواهد شد.

توییتر / توئیتر

قدم هشتم: به لیست فالورهای دوستانتان نگاه کنید؛ با این کار قطعا افرادی را خواهید یافت که با شما سلایق مشترکی دارند یا حتی ممکن است آشنایان بیشتری را در آنجا پیدا کنید.

شما در این مرحله Timeline را مشاهده خواهید کرد. تایم‌ لاین را با نام «پخش زنده‌ی توییتر» هم می‌شناسند که در آن فهرستی از توییت‌های کسانی که آن‌ها را فالو کرده‌اید، نمایش داده می‌شود. آیتم‌هایی هم که زیر نوشته‌ی «Trends for you» مشاهده می‌کنید، مربوط به موضوعات داغی هستند که هم‌اکنون در توییتر راجع به آن‌ها بحث و توییت می‌شود. اگر روی این هشتگ‌ها کلیک کنید، توییت‌های بیشتری را راجع به آن پیدا خواهید کرد.

توییتر / توئیتر

 

برای داشتن نگاهی جزئی‌تر به اکانت‌ها یعنی برای اینکه بفهمید نام کامل، شغل، سن و یا سایر اطلاعات جزئی دیگر هر اکانتی چیست، روی نام کنار عکس آن کلیک کنید تا صفحه‌ی اصلی اکانت برایتان نمایش داده شود.

قدم نهم: در قسمت اعلان‌های (Notifications) اکانت شما، منشن‌ها (Mention) یعنی وقتی کسی در توییت خود نام کاربری شما را می‌نویسد برایتان نمایش داده می‌شود؛ فالورهای (Follower) جدید یعنی کسانی که شروع می‌کنند به دنبال کردن پست‌هایتان و ریتوییت‌ها (Retweet) یعنی وقتی کاربرانی اقدام به اشتراک گذاری توییت‌های شما می‌کنند برایتان نمایش داده‌ می‌شود.

قدم دهم: شما می‌توانید اطلاعات پروفایل خود را ویرایش کنید. عکس جدیدی برای خودتان انتخاب کنید یا در هر زمانی می‌توانید بک گراند خودتان را عوض کنید. در هر صفحه‌ای که هستید در قسمت راست صفحه روی آیکون پروفایل کلیک کنید و گزینه‌ی «Edit profile» را انتخاب کنید. در این قسمت با ویرایش قسمت‌های مختلف می‌توانید به فالوورهایتان بگویید اهل کجا هستید، شغلتان چیست، علایقتان چیست و …

توئیتر/توییتر

قدم یازدهم: برای ایجاد یک توییت جدید روی Tweet کلیک کنید و متن خود را بنویسید. شما می‌توانید از هشتگ استفاده کنید یا افراد دیگر‌ را با استفاده از «@» قبل از نام کاربری آنها منشن کنید. بعد از اتمام نوشتنتان رو گزینه‌ی Tweet کلیک کنید تا توییت شما با دنیا به اشتراک گذاشته شود.

توییتر/ توئیتر

قدم دوازدهم: برای ویرایش تنظیمات امنیتی خود، روی آیکون «Profile» کلیک کرده و گزینه‌ «Settings and Privacy» را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید تاییدیه‌های ورود با حساب یا تایید حساب خودتان را تنظیم کنید. قبل از خروج حتما تنظیماتتان را ذخیره کنید.

 


آموزش حذف اکانت توییتر


 

حذف اکانت توئیتر از روی کامپیوتر

قدم اول: روی آیکون پروفایل در قسمت راست صفحه کلیم کنید. سپس گزینه‌ی Settings and Privacy را انتخاب کنید.

توییتر / توئیتر

قدم دوم: در تب Account وارد شوید. پایین‌تر بیایید تا گزینه‌ «Deactivate Your Account» را ببینید. آن‌ را انتخاب کنید.

توییتر/توئیتر

قدم سوم: در قسمت پایین صفحه «Deactivate» را انتخاب کنید.

توییتر/توئیتر

قدم چهارم: برای تایید اینکه می‌خواهید حسابتان‌ را حذف کنید، پسوردتان‌ را وارد کرده و گزینه «Deactivate Account» را انتخاب کنید.

توئیتر/توییتر

حذف اکانت توییتر در گوشی های آیفون

قدم اول: روی آیکون پروفایل را لمس کنید سپس در پایین گزینه «Settings and Privacy» را انتخاب کنید.

توییتر/توئیتر

قدم دوم: روی «Account» کلیک کنید.

توئیتر/توییتر

قدم سوم: در پایین صفحه گزینه‌ «Deactivate Your Account» را انتخاب کنید.

توییتر/توئیتر

قدم چهارم: در پایین صفحه گزینه‌ی «Deactivate» را انتخاب کنید.

توئیتر/توییتر

قدم پنجم: پسوردتان‌ را وارد کنید و Deactivate Account را بزنید.

توییتر/توئیتر

 

حذف اکانت توییتر در گوشی های اندروید

قدم اول: روی آیکون پروفایل را لمس کنید سپس در پایین گزینه «Settings and Privacy» را انتخاب کنید.

توئیتر/توییتر

قدم دوم: روی «Account» کلیک کنید.

توئیتر/توییتر

قدم سوم: در پایین صفحه گزینه‌ «Deactivate Your Account» را انتخاب کنید.

توئیتر/توییتر

قدم چهارم: در پایین صفحه گزینه‌ی «Deactivate» را انتخاب کنید.

توئیتر/توییتر

قدم پنجم: پسوردتان‌را وارد کنید و Deactivate Account را بزنید.

توئیتر/توییتر/twitter

در این مطلب سعی کردیم آموزش توییتر را به صورت واضح و تصویری بیان کنیم. در ابتدا به خود توییتر و کاربرد آن پرداختیم و سپس نحوه ساخت اکانت و توییت کردن را آموزش دادیم. در انتها هم به نحوه حذف اکانت توییتر در کامپیوتر و موبایل پرداختیم. اگر سوالی درباره نحوه استفاده از این شبکه اجتماعی محبوب دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برای آگاهی از آخرین مقالات مجله پلازا در کانال تلگرام ما عضو شوید t.me/plazamag عضویت در کانال تلگرام
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha