همه آنچه از نمایشگاه CES 2020 انتظار داریم

CES 2020 / نمایشگاه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انتظار می‌رود در جریان نمایشگاه CES 2020 از تلویزیون‌های شفاف، لپ‌تاپ‌های جدید و قدرتمند و همچنین گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از 5G رونمایی شود.

نمایشگاه CES امروزه دیگر کمتر با نام اصلی خود یعنی نمایشگاه الکترونیک مصرفی شناخته می‌شود و همه آن را به عنوان نمایشگاه سی‌ئی‌اس (CES) می‌شناسند. این رویداد یک فرصت بسیار عالی برای شرکت‌های مختلف است تا از جدیدترین و بهترین محصولات و فناوری‌های خود رونمایی کنند. این محصولات از یک گوشی 5G، تلویزیون اولترا اچ دی شفاف گرفته تا یک پهپاد اختصاصی که می‌تواند شما را از این طرف به آن طرف ببرد و حتی یک سگ رباتیک را شامل می‌شوند.

با وجود اینکه بعید است نمایشگاه امسال تفاوت چندانی با نمایشگاه سال گذشته داشته باشد اما انتظار می‌رود امسال تمرکز بیشتری بر مباحثی از قبیل مسافرت و توریسم، تجزیه و تحلیل دیتا و بهبود تجربه مشتریان معطوف باشد. البته که امسال هم ده‌ها تلویزیون جدید، بلندگو، هدفون، لپ‌تاپ و گوشی را خواهیم دید اما در کنار این موارد مباحث دیگری در ارتباط با سلامت دیجیتال و کالایی شدن اطلاعات خصوصی کاربران نیز مطرح خواهد شد.

زمان برگزاری نمایشگاه ces 2020

به طور خلاصه می‌توان اینطور گفت که نمایشگاه CES برای تمامی علاقه‌مندان به فناوری یک محصول یا تکنولوژی جدیدی را ارائه می‌دهد. چه جزو یک تشکیلات اقتصادی باشید و چه به ترندهای جدید و به روز علاقه داشته باشید. بنابر این بدون اتلاف وقت به سراغ نمایشگاه امسال می‌رویم تا ببینیم در مرکز همایش‌های لاس وگاس باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشیم.

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


زمان برگزاری نمایشگاه CES 2020


زمان برگزاری نمایشگاه CES 2020 اندکی گیج کننده است ولی اگر تاریخ رسمی را در نظر بگیریم این نمایشگاه از 17 دی (7 ژانویه) تا 20 دی (10 ژانویه) در جریان خواهد بود. با این حال اکثر خبرنگاران معمولا چندین روز قبل از آغاز به کار نمایشگاه به لاس وگاس می‌آیند تا کنفرانس‌های خبری قبل از نمایشگاه را پوشش دهند. این کنفرانس‌ها قرار است از 15 دی تا روز شروع نمایشگاه برگزار شوند.

در جریان این کنفرانس‌های خبری است که کمپانی‌هایی مانند سونی، سامسونگ، ال جی و دیگران به روی صحنه آمده و جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود را معرفی می‌کنند. مانند هر سال مهمترین کنفرانس‌های خبری در روز دوشنبه (16 دی) برگزار می‌شوند زیرا سونی، سامسونگ و ال جی همگی در این روز به روی صحنه می‌آیند. اما اولین اخباری که از نمایشگاه دریافت خواهیم کرد در روز یکشنبه و با آغاز کنفرانس‌های خبری سایر شرکت‌ها خواهد بود.

 


قیمت بلیط نمایشگاه CES 2020 چقدر است؟


ثبت نام برای نمایشگاه امسال هم اکنون در وبسایت آن در جریان است. بلیط‌های اولیه که با خرید آن‌ها می‌توانید به نمایشگاه و کنفرانس‌های خبری دسترسی داشته باشید تنها با قیمت 100 دلار به فروش می‌رسند. البته از تاریخ 27 آذر (18 دسامبر) قیمت آن‌ها به 300 دلار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اگر خواهان دسترسی بیشتری هستید می‌توانید بلیط Starter Conference که شامل یک لیست منظم از رویدادهای نمایشگاه در ارتباط با مهمترین ترندها است را با قیمت 700 دلار خریداری نمایید.

نمایشگاه CES 2020

همچنین با خرید بلیط Deluxe Conference با قیمت 1400 دلار می‌توانید در بیش از 14 نشست مختلف نمایشگاه در ارتباط با موضوعاتی مثل اینترنت اشیا، ربات‌های خدمات رسان، اقتصاد دیجیتال و … شرکت کنید. خبرنگاران، تحلیلگران، اینفلوئنسرها و بلاگرها می‌توانند به صورت رایگان در نمایشگاه شرکت کنند. البته آن‌ها باید ابتدا در وبسایت ثبت نام کرده و مدارک شناسایی خود را ارائه دهند.

 


رویداد CES 2020 در کجا برگزار می شود؟


سی‌ئی‌اس در مقیاس عظیمی برگزار می‌شود و در طول برگزاری خود بیشتر قسمت‌های منطقه معروف نوار لاس وگاس و خیابان‌های اطراف آن را به خود اختصاص می‌دهد. در حقیقت از نظر مساحت، نمایشگاه در فضایی بالغ بر 255 هزار متر مربع برگزار خواهد شد. این فضا علاوه بر سالن همایش‌های لاس وگاس شامل هتل ونیزی لاس وگاس و هتل‌های مندلی بی و سندز نیز می‌شود. تقریبا تمامی قسمت‌های این هتل‌ها میزبان نمایشگاه هستند. نکته جالب این است که در لاس وگاس تقریبا 160 هزار اتاق هتل وجود دارد و هر سال نزدیک به 180 هزار نفر از نمایشگاه CES بازدید می‌کنند. با توجه به این اعداد ظرفیت هتل‌ها به سرعت پر می‌شود و تمامی خیابان‌های اطراف نمایشگاه نیز به شدت شلوغ خواهد شد.

زمان برگزاری نمایشگاه ces 2020

CTA که وظیفه برگزاری نمایشگاه را بر عهده دارد، برای کاهش ترافیک خیابان‌ها اتوبوس‌هایی را به صورت رایگان در اختیار تمامی هتل‌های بزرگی که در نوار لاس وگاس هستند قرار می‌دهد تا بازدیدکنندگان را به محل برگزاری نمایشگاه انتقال دهند.

با تمام این‌ها اگر قصد بازدید از نمایشگاه را دارید بهتر است خودتان را برای پیاده روی آماده کنید. همانطور که بالاتر هم گفتیم نمایشگاه در مقیاس گسترده‌ای برگزار می‌شود و بازدید از هرکدام از بخش‌های آن حداقل بین 1 تا 2 ساعت زمان خواهد برد. در هر کدام از این بخش‌ها باید 4 تا 6 کیلومتر پیاده روی کنید.

 


کدام برندها در CES 2020 حضور دارند؟


CTA اخیرا چند موضوع اصلی که قرار است در جریان رویداد امسال به طور جامع به آن‌ها پرداخته شود را اعلام کرده است. این موضوعات شامل حمل و نقل و توریسم، تجزیه و تحلیل داده‌ها و حریم خصوصی، سلامت دیجیتال، رقابت جهانی برای نسل پنجم اینترنت همراه، مصرفی‌سازی (Consumerization) هوش مصنوعی و البته نمایشگرهای 8K می‌شوند.

هرکدام از این‌ها موضوعاتی چند وجهی و جامع هستند و با وجود اینکه اهمیت بسیار زیادی دارند، در جریان نمایشگاه به بیشتر آن‌ها برنخواهید خورد. اگر به دنبال اخبار محصولات جدید هستید این اخبار مانند سال گذشته از سوی تولیدکنندگان و کمپانی‌های مطرح منتشر خواهد شد. از همین رو ما در ادامه مطلب به تمامی این برندهای برجسته که در نمایشگاه امسال حضور دارند اشاره می‌کنیم.

 

AMD در نمایشگاه CES 2020

AMD Ryzen III / رایزن ای ام دی

انتظار می‌رود ای‌ام‌دی سال آینده و حتی شاید در جریان نمایشگاه، مدل‌های جدید و رده بالای پردازنده‌های گرافیکی خود را معرفی کند. طی سال‌های گذشته AMD محصولات خود را در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در روز دوشنبه معرفی می‌کرد و احتمال دارد امسال نیز همین کار را انجام دهد. آن‌ها سال گذشته از اولین پردازنده گرافیکی 7 نانومتری خود به نام رادئون VII رونمایی کردند و به همین دلیل انتظار داریم امسال نیز شاهد یک محصول قدرتمند و تازه باشیم.

 

ال جی در نمایشگاه CES 2020

پیش‌بینی برنامه‌های ال جی هم مانند سامسونگ کار آسانی است. ال جی احتمالا از سری جدید تلویزیون‌های اولد خود پرده برداری و تاریخ عرضه تلویزیون تاشو خود را که سال گذشته آن را معرفی کرد اعلام می‌کند. حالا که صحبت از تلویزیون‌های جدید و دور از دسترسی که پول خریدشان را نداریم شد، باید به این نکته هم اشاره کنیم که ال جی احتمالا در جریان نمایشگاه امسال نمونه اولیه تلویزیون شفاف خود که در نمایشگاه سال گذشته آن را پشت درهای بسته به نمایش گذاشت را هم به شکل رسمی معرفی می‌کند.

LG / ال جی

ال جی همچنین قرار است از سری جدید لوازم خانگی خود از جمله ماشین‌های لباس شویی هوشمند و گجت‌های خانگی جذابی مانند دستگاه‌های تصفیه هوا و جاروبرقی‌های رباتیک رونمایی کند. آن‌ها سال گذشته یک دستگاه نوشیدنی ساز خانگی و یک گنجه هوشمند با قابلیت بخارشویی لباس‌ها را معرفی کردند. این گنجه که با نام استایلر معرفی شد دارای یک درب یک تکه به همراه یک نمایشگر، چوب لباسی‌هایی که به طور خودکار حرکت می‌کنند و یک سیستم بخارشوی هوشمند است. استایلر ال جی کاملا با محصولاتی که در جریان یک نمایشگاه فناوری انتظار داریم آن‌ها را ببینیم متفاوت بود و توجه زیادی را به خود جلب کرد.

LG Styler / ال جی استایلر

ال جی همچنین در نمایشگاه CES از گوشی‌های میان رده خود هم رونمایی می‌کند. سال گذشته شاهد ال جی وی 40 تینکیو بودیم و کمی قبل‌تر در سال 2017 هم ال جی استایلوس 3 معرفی شد. امسال انتظار رونمایی از یک گوشی پرچمدار را نداشته باشید ولی طرفداران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند به معرفی چند گوشی جدید از سوی ال جی امیدوار باشند.

 

انویدیا در نمایشگاه CES 2020

همچنین بخوانید :
پس از آن که به طور مرتب شاهد افشای اطلاعات مختلفی از انویدیا شیلد بودیم، می‌توانیم مطمئن باشیم که در جریان نمایشگاه امسال نسل جدید این کنسول معرفی شود. در حال حاضر هیچ اطلاع دقیقی در این باره در اختیار نداریم ولی بر اساس گزارشات، میکرو کنسول جدید انویدیا قادر خواهد بود به سرویس استریم بازی گوگل یعنی استادیا متصل شود و احتمالا از اپل تی وی نیز پشتیبانی می‌کند.

در نمایشگاه CES 2020

انویدیا سال گذشته از کارت‌های گرافیک جی‌فورس RTX Mobility و RTX 2080 و همچنین سایر کارت‌های گرافیک مختص لپ‌تاپ‌های گیمینگ رونمایی کرد. اما سوال مهم این است که آیا آن‌ها امسال هم برنامه مشابهی دارند؟ باید منتظر ماند و دید.

 

سامسونگ در نمایشگاه CES 2020

سامسونگ همیشه با قدرت در CES ظاهر می‌شود. این کمپانی در بیشتر مواقع در جریان این نمایشگاه از جدیدترین تلویزیون‌های QLED، نمایشگرهای مفهومی و تلویزیون‌های غول پیکر خود رونمایی می‌کند. آن‌ها سال گذشته یک تلویزیون 219 اینچی به نام دیوار را معرفی کردند. علاوه بر این شاهد نسخه بروزرسانی شده سیستم عامل تایزن که از اپل تی وی نیز پشتیبانی می‌کرد بودیم.

در نمایشگاه CES 2020

امسال انتظار می‌رود از تلویزیون بدون حاشیه جدید QLED پرده برداری شود. شایعه‌ای که اخیرا با ثبت یک پتنت در دفتر ثبت اختراع اتحادیه اروپا قوت گرفته است. در دسته لپ‌تاپ سال گذشته سامسونگ از نوت بوک فلش و نوت بوک 9 پرو رونمایی کرد و احتمال دارد امسال نسخه‌های بروزرسانی شده آن‌ها را ببینیم.

افزون بر این سامسونگ در دسته مانیتور و درایو‌های حالت جامد یا اس‌اس‌دی نیز به شدت مشغول بوده است. بنابراین ممکن است در نمایشگاه امسال نیز شاهد محصولات جدیدی در این دسته‌بندی باشیم.

 

سونی در نمایشگاه CES 2020

سال گذشته سونی محصولات زیادی برای معرفی نداشت ولی با این حال شاهد رونمایی از جدیدترین تلویزیون‌های این کمپانی از سری مستر (Master) مانند Z9G و فرمت Sony 360 Reality Audio بودیم. احتمالا امسال از این فرمت اطلاعات بیشتری ارائه شود. به علاوه چندین تلویزیون جدید در سری‌های 950، 850، Z و A در کنار ساندبارهای جدید 2.1 با پشتیبانی از دالبی اتموس نیز معرفی می‌شوند.

sony / سونی در نمایشگاه CES 2020

گذشته از دنیای صدا و تصویر سونی به احتمال زیاد اخبار جدیدی از PS5 ارائه و به تبلیغ لوازم جانبی آن مثل عینک واقعیت مجازی PlayStation VR خواهد پرداخت. خیلی بعید است در نمایشگاه امسال شاهد معرفی کامل پلی استیشن 5 باشیم به خصوص اگر تاریخچه ناخوشایندی که کنسول‌های سونی در CES دارند را هم در نظر بگیریم. البته انتظار می‌رود در جریان کنفرانس سونی در روز دوشنبه حداقل اشاره کوچکی به این کنسول جدید بشود.

نمایشگاه CES 2020 در 17 دی برگزار می‌شود و در آن شاهد رونمایی از آخرین فناوری‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، از سوی شرکت‌های این حوزه خواهیم بود. شما هم می‌توانید انتظارات خود را از این نمایشگاه در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402