Вход на сайт казино через рабочее зеркало Вавада . Вы попадете на официальный сайт Vavada casino, где можно регистрироваться.

آموزش ساخت اینفوگرافی ؛ چگونه بهترین اینفوگرافی را بسازیم؟

Infographic / ساخت اینفوگرافی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اینفوگرافی به منظور ارائه اطلاعات و داده‌ها به صورت بصری شکل گرفته و به سرعت مفهوم را به مخاطب منتقل می‌کند. در این مقاله به معرفی بهترین برنامه‌های ساخت اینفوگرافی و آموزش اینفوگرافی خواهیم پرداخت.

در حالی که «اینفوگرافی» یک اصطلاح نسبتا جدید است، اما مفهوم نمایش اطلاعات در قالب گرافیکی برای مدت زمان طولانی وجود داشته است. از هزاران سال پیش انسان‌ها تلاش کرده‌اند دنیای پیرامون خود را از راه بصری توضیح دهند. از نقاشی غارنشینان گرفته تا تکامل متن چینی همه این‌ها حکایت از آن دارد که طبیعتا ما موجوداتی بصری هستیم و تمایل داریم وقتی اطلاعات به صورت تصویری ارائه می‌شود، بهترین یادگیری را داشته باشیم.

خوب است بدانید که Infographic مدرن کمی متفاوت‌تر از پیشینیان خود شکل گرفته است؛ با این حال، اصول همچنان یکسان است. ترکیبی از داستان پردازی بصری با ارائه داده‌ها، عامل اصلی محبوبیت اینفوگرافی است و در عصری که داده‌ها در همه جا وجود دارد، ساخت اینفوگرافی واقعا ضروری است. اما چگونه اینفوگرافی بسازیم؟ با پلازا همراه باشید تا به هرآنچه باید در این مورد بدانید، بپردازیم.

فهرست مطالب

اینفوگرافی چیست؟

اینفوگرافی (کلیپی ترکیب شده از اطلاعات و گرافیک) نمایشی گرافیکی از اطلاعات، داده‌ها یا دانش محسوب می‌شود که هدف آن نمایشی سریع و واضح از اطلاعات است. اینفوگرافی می‌تواند درک از مسائل را ارتقا دهد. به این صورت که با استفاده از گرافیک به افزایش توانایی سیستم بینایی انسان برای دیدن الگوها و تمایل‌ها کمک می‌کند. از فعالیت‌های مشابه در این زمینه می‌توان به بصری سازی اطلاعات، تصویر سازی داده، گرافیک آماری و طراحی اطلاعات یا معماری اطلاعات اشاره داشت. در واقع، اینفوگرافی در سال‌های اخیر به عنوان ارتباط جمعی تکامل یافته است و بنابراین با تعهد کمتری در مورد دانش خوانندگان نسبت به سایر نمایش‌های گرافیکی طراحی شده است. ایزوتیپ‌ها (زبان تصویر) نمونه اولیه اینفوگرافی‌ها هستند که اطلاعات را به سرعت و به راحتی به توده مردم منتقل می‌کنند.

چگونه اینفوگرافی بسازیم؟

در قسمت اول با برنامه‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای ساختن گرافیک اطلاع‌رسان استفاده کنید، آشنا شدیم. اما در این قسمت می‌خواهیم به آموزش ساخت اینفوگرافی پرداخته و ببینیم برای انجام این کار باید چه مراحلی را پشت سر بگذاریم.

1. اجازه دهید داده‌ها داستان اینفوگرافی را بازگو کنند

Let the data tell its story in creating infographic / داده در ساخت اینفوگرافی

برای داده، برقراری ارتباط موثر با مخاطب مورد نظر شامل سه چیز است:

  • مورد توجه مخاطب واقع شود
  • دارای اعتبار باشد
  • بحث برانگیز باشد

در واقع برای جلب توجه باید جالب باشد و از سایر داده‌های موجود متمایز جلوه کند. از خود بپرسید که آیا این موضوع برای مخاطب در نظر گرفته شده جالب خواهد بود؟ همچنین داده‌ها باید از یک منبع معتبر و مهم تهیه شوند. این موضوع برای ارتقای اعتماد خوانندگان شما بسیار مهم است؛ مهمتر این که حتما منبع خود در حاشیه پایینی اینفوگرافی ذکر کنید.

به علاوه، در تعیین سهم آنها در به اشتراک گذاری آن از طریق شبکه‌های اجتماعی آنلاین نقش مهمی ایفا خواهد کرد. در پایان مباحثه همیشه خوب است. اگر داده‌ای که انتخاب کرده‌اید بتواند واکنشی از خوانندگان شما ایجاد کند، شما برنده شده‌اید. در واقع، داده‌های بحث برانگیز می‌توانند بحث‌های بزرگی را تقویت کرده و نفوذ شما را در ورای حوزه و اطلاعات اینفوگرافی گسترش دهند.

2. هدف و مخاطب را تعیین کنید

Determine purpose and audience in infographic / تعیین مخاطب و هدف در ساخت اینفوگرافی

با توجه به موضوع و مجموعه‌ای از داده‌هایی که باید با آن کار کنید، خوب است که اجازه دهید ذهن شما با ایده‌های عالی برای روایت و تصاویر خود سرازیر شود، اما در اولین قدم باید به عقب برگردید، نه به جلو و با چند سوال کار خود را پیش ببرید. با چه کسی صحبت خواهید کرد؟ چگونه می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را به زندگی مخاطب خود اضافه کنید؟ و هنگامی که خواننده به بخش انتهایی اینفوگرافی شما رسید، می‌خواهید که آنها در مورد چه موضوعی فکر کنند یا چه کاری انجام دهند؟

همچنین بخوانید :

شناخت مخاطبان شما باید عامل اصلی در کارگردانی و تعیین هدف گرافیکی باشد که شما قصد تولید آن را دارید. بعد از اینکه مخاطبان خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده که هدف را تعیین کنید و گرافیک به میدان عمل بیاید. در واقع، نحوه برقراری ارتباط با مخاطب، مهم‌ترین عامل موفقیت اینفوگرافی است.

3. یک روایت جذاب بسازید

Construct an engaging narrative in infographic / ساخت اینفوگرافی با روایت

روایت شما فقط به اندازه توانایی شما برای برقراری ارتباط موثر با خوانندگانتان خوب است. به خاطر داشته باشید که آنها چه کسانی هستند، چه نظری در ارتباط با موضوع شما دارند، چه چیزی را از قبل در مورد آن می‌دانند و کجا اینفوگرافی شما را می‌خوانند. جادوی داده این است که می‌تواند روندها و الگوهای مخفی را که چشم غیر مسلح قادر به دیدن آن نیست، به ما نشان دهد. همچنین، برخی موارد دیگر که در مقیاس گسترده وجود دارند، تا زمانی که آنها در چشم انداز عددی قرار نگیرند، نمی‌توانیم آنها را درک کنیم.

4. مجموعه داده های پیچیده را قابل درک کنید

هنگامی که داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کرده و داستانی را که می‌خواهید بگویید می‌دانید، باید به فکر روش‌های ارائه بصری داده باشید. درنهایت، هدف اصلی گرافیک شما این است که داده‌ها را برای طیف وسیعی از مخاطبان قابل فهم سازید. ارائه داده‌ها به روش بصری می‌تواند به درک بیشتر بیننده در ارتباط با موضوع مورد نظر نسبت به صفحه گسترده یا یک پاراگراف متن کمک کند.

به عنوان یک طراح داده، کار شما این نیست که داده‌ها را زیبا جلوه دهید. مهم‌تر از همه وظیفه شما این است که داده‌ها را برای مخاطب قابل درک بسازید. یک اینفوگرافی می‌تواند هم از نظر بصری جذاب باشد و هم آموزنده، اما نکته اصلی ایجاد توازن بین ایجاد چیز مفید و ایجاد یک اثر هنری خیره کننده است.

آموزش ساخت اینفوگرافی

برای مثال آمار و ارقام عددی را با استفاده از فونت بزرگ و رنگی برجسته کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از آیکون‌های مربوط به آمار، توجه بیشتری را به آن جلب کنید. افزون بر این می‌توانید آمار درصدی را با چارت‌های دایره‌ای یا پیکتوگرام، مثل تصویر بالا نشان دهید تا برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشند.

در مرحله بعدی می‌توانید شباهت‌ها یا تفاوت‌های بین داده‌ها را نیز نشان دهید. با استفاده از یک چارت مقایسه‌ای این کار به‌راحتی قابل انجام است. بسته به سلیقه خودتان می‌توانید از نمودارهای ستونی، دایره‌ای یا حبابی برای مقایسه داده‌های متفاوت از یکدیگر استفاده کنید.

چگونه اینفوگرافی بسازیم

برای مقایسه داده‌هایی ریز که در یک دسته مشترک هستند هم بهتر است از پیکتوگرام یا نمودارهای درختی استفاده کنید و برای داده‌هایی که در دسته‌های مختلف هستند می‌توان از نمودارهای ستونی پیوسته استفاده کرد.

مهمتر از همه برای داده‌هایی که در طول یک بازه زمانی جمع‌آوری شده‌اند، بهترین کار استفاده از نمودارهای خطی است.

5. ابتدا روی ساختار متمرکز شوید

یک اینفوگرافی آموزنده و موفق متکی به یک ساختار قوی و واضح است. ساختار صحیح، سازماندهی داده‌ها را تعیین و جریان روایت را کنترل کرده و همچنین صحت اطلاعات را تضمین می‌کند. در واقع، با تمرکز اولیه بر روی ساختار، داده کنترل بیشتری بر روی اینفوگرافی خواهد داشت تا طراحی بصری. همانطور که در حال ایجاد مفاهیم ساختاری هستید، از خود بپرسید: آیا این ساختار، داده‌ها را برای فهم آسان‌تر می‌کند؟ از آنجا که هدف اصلی اینفوگرافی اطلاع رسانی است، موفقیت آن هم به این فاکتور وابسته است.

برای این که ایفوگرافی شما قابل درک باشد، استفاده از یک قالب با ترتیب مشخص حیاتی است. برای مثال ما در زبان فارسی از سمت راست به چپ و از بالا به پایین می‌خوانیم. همین ترتیب را بهتر است در اینفوگرافی خودتان نیز رعایت کنید. داده‌ها را به ترتیب از راست به چپ ترتیب‌بندی کنید و برای داده‌های خطی مثل مراحل تولید یک محصول نیز از بالا به سمت پایین بیایید و در صورت نیاز هم می‌توانید اینفوگرافی را به دو ستون جداگانه تبدیل و داده‌های مشابه را، مثل نمونه زیر، مقایسه کنید.

آموزش اینفوگرافی

اگر داده به روشی ارائه شده که به مخاطب در درک آن کمک می‌کند، در این صورت، آن اینفوگرافی موفقیت آمیز است. در صورتی که ساختار داده بسیار پیچیده باشد و باعث شود مخاطب برای کشف و بررسی آنچه داده نشان می‌دهد تلاش کند، اینفوگرافی شما شکست خورده قلمداد می‌شود.

آموزش ساخت اینفوگرافی

با این حال برخی اوقات نیز ترتیب خواندن داده‌ها اهمیت زیادی ندارد. در این مواقع می‌توانید از قالب‌های چند بخشی استفاده داده‌ها را در هر بخش وارد کنید. به‌طور کلی قالب کلی اینفوگرافی وابسته به داده‌های شما است و برای همین باید پیش از شروع ساخت اینفوگرافی، قالب مناسب را پیدا کنید.

برای مثال در اینفوگرافی زیر می‌خواهیم تفاوت بین ویروس و باکتری را شرح دهیم؛ در این مواقع استفاده از یک قالب با 2 ستون جداگانه و مقایسه داده‌ها به‌صورت مستقیم بهترین انتخاب است.

آموزش اینفوگرافی

ممکن است انتخاب نمودار بر اساس شکل و شمایل نسبت به ساخت یک نمودار که داده‌ها را به شکل ساده ارائه می‌کند وسوسه انگیزتر باشد؛ چرا که می‌خواهید یک اینفوگرافی جذاب و زیبا بسازید اما هنگام نمایش داده‌ها به‌شکل بصری، باید توجه زیادی هم به قابل درک بودن گراف‌ها داشته باشید. اگر زیباترین اینفوگرافی جهان را بسازید اما مخاطب نتواند درک درستی از داده‌های ارائه شده داشته باشد، فقط وقت خود را تلف کرده‌اید.

6. رویکرد بصری مناسب را انتخاب کنید

در مورد طراحی بصری اینفوگرافی، دو رویکرد روشن وجود دارد. از یک طرف کسانی را دارید که واقعا به داده اجازه خودنمایی می‌دهند. آنها با استفاده از ترکیب رنگ، شکل و تایپوگرافی تمیز، آثار هنری خیره کننده‌ای را ایجاد می‌کنند و روایتی که تنها از طریق ارائه داده‌ها حاصل می‌شود را بیان می‌کنند.

ساخت اینفوگرافی

از طرف دیگر، کسانی هستند که از تصاویر و استعاره‌های بصری هوشمندانه استفاده می‌کنند تا به هدایت روایت کمک کرده و بیننده را از طریق داده هدایت کنند. یقینا تصاویر می‌توانند به بازنمایی روایت مورد نظر شما کمک کنند، اما باید از آنها با احتیاط استفاده کرد. این داده و اطلاعات هستند که نقش کلیدی ایفا می‌کنند و به همین خاطر عناصر مصور نباید مانع درک بیننده شوند.

چگونه اینفوگرافی بسازیم

یک راه بسیار ساده برای ایجاد هماهنگی و همچنین جذابیت بصری، استفاده از گرافیک‌های اضافی است که ارتباطی به خود داده‌ها ندارند. برای مثال در اینفوگرافی بالا که به‌صورت شبکه‌ای ایجاد شده است، طراح یک شکل ثابت، در اینجا مستطیل سفید، برای هر شبکه تکرار کرده است و همانطور که می‌بینید پس از ایجاد این تغییر، اینفوگرافی جذابیت بصری بیشتری پیدا کرده است.

آموزش اینفوگرافی

افزون بر این می‌توانید به اینفوگرافی آیکون نیز اضافه کنید تا علاوه بر ایجاد تمایز میان داده‌ها و همچنین جذابیت بیشتر، تاکید بیشتری هم روی خود داده داشته باشید. بهتر است آیکون‌ها رنگ، استایل و اندازه یکسانی داشته باشند و در صورت اضافه کردن رنگ نیز بهتر این کار را با اضافه کردن پس‌زمینه‌های رنگی انجام دهید. اما حتما حواستان باشد که این گرافیک‌ها و المان‌های اضافی کاملا تراز باشند؛ حتی کوچک‌ترین عدم هماهنگی نیز کل اینفوگرافی را خراب خواهد کرد.

7. از فضای منفی غافل نشوید

فضای منفی به بخش‌هایی از صفحه گفته می‌شود که فاقد متن یا تصویر هستند. هر طراحی از اهمیت زیاد این فضاهای خالی در طراحی گرافیک مطلع است. در اینفوگرافی نیز باید حواستان به فضای خالی اطراف هر المان مربوط به هر گروه باشد. مثلا مطمئن شوید که یک فضای خالی در اطراف کل اینفوگرافی وجود دارد.

چگونه اینفوگرافی بسازیم

علاوه بر این حتما بین گرافیک‌ها و نمودارهایی که ربط مستقیمی به هم ندارند نیز فضای خالی بگذارید تا مخاطب بلافاصله متوجه شود که کدام داده مربوط به کدام دسته است.

ساخت اینفوگرافی

فضای سفید همچنین در جلوه دادن رنگ‌ها نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر بین رنگ‌ها یک فضای سفید رنگ وجود داشته باشد، با راحتی بیشتری می‌توانید رنگ‌ها را با هم هماهنگ کنید.

8. نحوه استفاده از رنگ‌ها در اینفوگرافی

رنگ‌ها با وجود این که ابزارهای قدرتمندی برای طراحی گرافیک هستند اما در ساخت اینفوگرافی اهمیت کمتری دارد چرا که یک ایفوگرافی حتی اگر سیاه و سفید هم باشد، باید بتواند به تنهایی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و داده‌ها را انتقال دهد؛ با این وجود رنگ‌ها می‌توانند کار شما را راحت‌تر کنند تا مخاطبین درک بهتری از محتوای شما داشته باشند.

مانند مثال زیر، از رنگ‌ها می‌توانید برای تاکید بیشتر روی داده‌های مهم استفاده کنید.

چگونه اینفوگرافی بسازیم

همچنین می‌توان داده‌های مرتبط به یکدیگر را با استفاده از رنگ‌ها گروه‌بندی کرد.

آموزش اینفوگرافی

از رنگ‌های خنثی نیز غافل نشوید. کار کردن با این رنگ‌ها آسان است و با استفاده از آن‌ها می‌توانید رنگ‌های روشن را نیز با توازن بیشتری نشان دهید.

9. توزیع و انتشار اینفوگرافی

پس از ساخت اینفوگرافی، زمان آن رسیده تا آن را منتشر کنید. حقیقت این است که شما می‌توانید زیباترین و بهترین اینفوگرافی را که تاکنون شناخته شده است ایجاد کنید، اما اگر از ابتدا برنامه توزیع و انتشار آن را در ذهن ندارید، هیچ کس آن را نخواهد دید. اولین قدم آشکار در توزیع باید به اشتراک گذاری آن از طریق شبکه‌های اجتماعی باشد. در مرحله بعد، مهم است که مشخص شود خوانندگان شما وقت خود را به صورت آنلاین در چه سایت‌هایی می‌گذرانند. هنگامی که آن مکان‌ها را شناسایی کردید، به آن سایت‌ها دسترسی پیدا کنید و توضیح دهید که چرا اینفوگرافی شما به خوانندگانشان ارزش می‌افزاید.

 

بهترین برنامه های ساخت اینفوگرافی

زمانی که می‌خواهید انبوهی از اطلاعات را به تصاویری با خوانایی آسان تبدیل کنید، برنامه‌های ساخت اینفوگرافی راه حلی ایده آل به نظر می‌رسند. آیا می‌دانید که اینفوگرافی تمایل به خواندن را تا 80 درصد افزایش می‌دهد! دلیل آن هم این است که در این صورت مغز ما می‌تواند اطلاعات را سریع‌تر جذب کند. در این بخش، برای کمک به شما در شروع کار با معرفی چند مورد از بهترین برنامه های ساخت اینفوگرافی به منظور آموزش اینفوگرافی همراه شما خواهیم بود.

1. برنامه ساخت اینفوگرافی Adobe Creative Cloud Express

ساخت اینفوگرافی

  • نقاط قوت: راحتی استفاده، بهترین انتخاب برای شبکه‌های اجتماعی است، نسخه رایگان امکانات فراوانی دارد
  • نقاط ضعف: قالب‌های برتر آن رایگان نیستند

اگر به دنبال برنامه‌ای به منظور ایجاد سریع و آسان اینفوگرافی برای شبکه‌های اجتماعی هستید، در این صورت Adobe Creative Cloud Express گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. این برنامه بیش از 10 هزار قالب برای انتخاب و هزاران مورد امکانات رایگان برای زیباتر کردن طراحی شما دارد. این برنامه فوق العاده از یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن (drag and drop) استفاده می‌کند که با یک الگوی پیش فرض همراه است. شما می‌توانید در میان قالب‌ها، نمونه مورد نظر خود را جستجو و ویرایش را شروع کنید. همچنین می‌توانید پیش زمینه خود را اضافه کنید، متن را تغییر دهید، تصویر اضافه کنید، یک آیکون معرفی کنید و آرم خود را نیز درج کنید.

2. ابزار اینفوگرافی Canva

آموزش اینفوگرافی

  • نقاط قوت: امکانات فراوان، مجموعه گسترده از قالب‌های آماده، مناسب برای ساخت اینفوگرافی به صورت گروهی
  • نقاط ضعف: احتیاج به ارتباط اینترنت دارد

احتمالا تا به‌حال نام Canva را شنیده‌اید. یک ابزار قدرتمند که برای کارهای گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار دارای مجموعه گسترده‌ای از قالب‌ها، آیکون‌ها، تصاویر و فونت‌های مختلف است که می‌توانید برای ساخت اینفوگرافی از آن‌ها استفاده کنید. شما همچنین به یک ابزار رایگان مخصوص ساخت اینفوگرافی دسترسی دارید و می‌توانید از صدها المان‌های طراحی و فونت رایگان هم استفاده کنید. برای دسترسی به المان‌های اضافی نیز تنها کافی است 1 دلار پرداخت کنید.

3. برنامه ساخت اینفوگرافی Visme

چگونه اینفوگرافی بسازیم

  • نقاط قوت: امکانات بی‌نظیر از جمله فونت‌ها، آیکون‌ها و تصاویر اختصاصی
  • نقاط ضعف: هزینه اشتراک بالا

برنامه ساخت اینفوگرافی Visme قول می‌دهد به شما کمک کند تا بصری صحبت کنید. شما می‌توانید از این ابزار برای ساختن ارائه‌های خود بهره بگیرید، اما خوب است بدانید که از این برنامه به ویژه در ایجاد اینفوگرافی‌های جذاب استفاده می‌شود. این ابزار رایگان اینفوگرافی شامل بیش از 100 فونت رایگان، میلیون‌ها تصویر رایگان و هزاران آیکون با کیفیت است و گزینه‌هایی برای افزودن فیلم و صدا نیز دارد.

آنچه این ابزار را از سایر برنامه‌های موجود در این لیست متمایز می‌کند این است که Visme به لطف کتابخانه قدرتمند خود به کاربران اجازه می‌دهد تا در چند دقیقه و به سرعت یک اینفوگرافی بسازند. این ابزار حتی به افراد مبتدی امکان می‌دهد داده‌های خود را به صورت بصری نمایش دهند.

4. برنامه ساخت اینفوگرافی Snappa

آموزش ساخت اینفوگرافی

  • نقاط قوت: امکانات زیاد نسخه رایگان، تصاویر متنوع و زیاد، امکان اضافه کردن گرافیک های کاربر
  • نقاط ضعف: نیاز به اینترنت دارد

Snappa برنامه‌ای تحت وب برای طراحی گرافیکی بوده که شامل یک ابزار رایگان ساخت اینفوگرافی است. این برنامه فوق العاده مختص افراد مبتدی و غیر طراح ساخته شده است. Snappa این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا در کمتر از 10 دقیقه یک اینفوگرافی بسازید. این برنامه دارای الگوهای از پیش تعیین شده و بهینه شده‌ای است که آن‌ها را برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی تحت وب مناسب کرده است.

5. برنامه ساخت اینفوگرافی Venngage

ساخت اینفوگرافی

  • نقاط قوت: قالب‌های خلاقانه و زیاد، راحتی استفاده
  • نقاط ضعف: فونت‌های محدود، برخی ویژگی‌ها تنها با اشتراک بیزنس قابل دسترسی هستند

Venngage برنامه‌ای عالی برای ساخت اینفوگرافی و انتشار آن است، زیرا استفاده از آن بسیار ساده و آسان است. در این ابزار می‌توانید از الگوها، قالب‌ها و صدها نمودار و نماد و همچنین بارگذاری تصاویر و پیش زمینه‌های خود استفاده کنید یا یک تم را متناسب با نام تجاری خود تطبیق دهید.

این برنامه دارای بیش از 7500 قالب مختلف برای ساخت اینفوگرافی است و حتی یک ابزار جستجوی تصویر نیز دارد تا بتوانید با راحتی تصاویر مرتبط را پیدا کنید. از جمله امکانات شاخص آن می‌توان به امکان آپلود فونت، ارائه خروجی پاورپوینت و یا PDF و موارد دیگر است که البته اکثر آن‌ها تنها در نسخه پولی بیزنس قابل دسترسی هستند.

سخن پایانی

در این مطلب با آموزش ساخت اینفوگرافی همراه شما بودیم. اینفوگرافی می‌تواند کمک شایان توجهی به انتقال داده‌های مهمی که در حالت عادی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند یا برای مخاطبین جذابیت زیادی ندارند، باشد؛ با این وجود باید حواستان به نکاتی که گفته شد باشد و اینفوگرافی را به‌صورت اصولی طراحی کنید تا مورد توجه کاربران قرار بگیرد. نظر شما در مورد اینفوگرافی چیست؟ آیا تاکنون اینفوگرافی ساخته‌اید؟ در این صورت در بخش دیدگاه‌ها تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم این آموزش برایتان کاربردی باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
فریبا قجاوند
.
20 آبان 1400، 19:17
پاسخ
0
0
عالی بود متشکرم
avatar
الهام ناصری / سردبیر
.
20 آبان 1400، 21:03
پاسخ
0
0
@فریبا قجاوند
خواهش می‌کنم. راستش من خودمم عاشق اینفوگرافی هستم و این مطلب حسابی برام جالب بود.
avatar
پریسا
.
03 خرداد 1399، 03:42
پاسخ
0
3
خوب بود مرسی
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402