تاریخچه بازی های جنگ ستارگان برای کامپیوتر، کنسول و اندروید

تاریخچه بازی جنگ ستارگان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از جمله بهترین سری عناوین در بازی‌های رایانه‌ای بازی های جنگ ستارگان هستند که طرفداران بی‌شماری دارند. در این مقاله بهترین‌ عناوین سری بازی های Star Wars را بررسی کرده و مروری بر تاریخچه بازی جنگ ستارگان خواهیم داشت.

سری بازی های جنگ ستارگان یکی از محبوب‌ترین عناوین در میان طرفداران بازی‌های ویدیوئی محسوب می‌شوند. تاکنون بازی های استار وارز متعدد و مختلفی روانه بازار شده‌اند و هر یک رویکرد متفاوتی نسبت به ساخت یک بازی بر اساس دنیای Star Wars داشته‌اند. البته می‌‌توان گفت برخی از این عناوین در رسیدن به هدف خود بسیار موفق‌تر از عناوین دیگر عمل کرده‌اند و همین امر سبب شده است که برخی بازی‌ها همانند Star Wars: Knights of the Old Republic از زمان انتشار خود تا کنون طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان پیدا کنند.

بهترین بازی های جنگ ستارگان

 

فهرست مطالب

تاریخچه بازی جنگ ستارگان

در این بخش به بررسی تاریخچه سری بازیهای جنگ ستارگان پرداخته و با سیر تحولی بازی های Star Wars بیشتر آشنا خواهیم شد.

دانلود بازی star wars برای xbox 360

سری بازی های جنگ ستارگان بیش از صد بازی کامپیوتری، آرکید و برد گیم منتشر کرده که زمان عرضه نسخه‌های ابتدایی آن به کنسول‌های خانگی اولیه برمی‌گردد. برخی از آنها مستقیماً بر اساس فیلمنامه سینمایی ساخته شده‌اند، در حالی که برخی دیگر به طور گسترده به جهان غیر متعارف جنگ ستارگان (که با نام تجاری Star Wars Legends نام‌گذاری شده و در سال 2014 مسیر آن از Canon جدا شد) متکی هستند.

سیر تحولی سری بازی های جنگ ستارگان ، سه مرحله اساسی را پشت سر گذاشت؛ بازی‌های اولیه که طی سال‌های 1979 تا 1993 ساخت و منتشر شدند، بازی‌هایی که پس از پایه‌گذاری کمپانی لوکاس آرتز طی سال‌های 1993 تا 2013 ساخته شدند، و بازی‌های حال حاضر که پس از بسته شدن کمپانی لوکاس آرتز در سال 2013 ، حق امتیاز آن توسط کمپانی الکترونیک آرتز در سال 2014 خریداری شد.

اولین مجموعه بازی های جنگ ستارگان پس از آن که جورج لوکاس، سازنده مجموعه فیلم های جنگ ستارگان، حق امتیاز بازی های ویدئویی آن را نیز خرید، توسط شرکت‌های مختلفی توسعه یافت و می‌توان گفت در تاریخچه بازی Star Wars ، استودیوهای سازنده زیادی نقش داشتند. چندین مورد از این بازی‌ها با بنر “Lucasfilm Games” منتشر شدند. اولین سری بازی های استار وارز که در دوران بازی های 8 بیتی و 16 بیتی منتشر شدند، داستانی را روایت نمی‌کردند و اگر داستانی هم بود، روایت سه گانه اصلی استار وارز و یا سکانسی از یک فیلم را شامل می‌شد.

بازی جنگ ستارگان برای کامپیوتر

بعدها لوکاس به موفقیت روزافزون بازار بازی های ویدیویی علاقه‌مند شد و تصمیم گرفت شرکت توسعه بازی های ویدیویی مخصوص خود، یعنی LucasArts را ایجاد کند، بنابراین از این طریق می‌توانست کنترل خلاقانه‌تری روی بازی‌ها و روایت‌های آن‌ها داشته باشد. در طول این دوران، گرافیک به اندازه کافی تکامل یافته بود تا بازی‌ها بتوانند روایت‌های پیچیده‌ای را بیان کنند، و منجر به بازی‌هایی شود که با بازخوانی پیشرفته‌تری از داستان فیلم‌ها، با صداگذاری و صحنه‌های سینماتیک CGI و همچنین عناوین اصلی با روایت‌های جدید در همان پیوستگی فیلم‌ها قرار بگیرند.

مهم‌ترین اتفاق تاریخچه جنگ ستارگان در این قسمت اتفاق می‌افتد؛ زمانی که کمپانی والت دیزنی، در سال 2012 امتیاز Lucasfilm را خریداری کرد و یک سال پس از آن نیز لوکاس آرتز تعطیل شد، بازی‌های ساخته شده طی سال‌های 2012 تا 2014 پس از آن از Canon جدا شده و برچسب Star Wars Legends را به خود اختصاص دادند. بطور کلی، Star Wars Legends به داستان‌هایی می‌گویند که داستان آن توسط جورج لوکاس نوشته شده، و Canon نیز به داستان‌هایی گفته می‌شود که توسط دیزنی روایت شده‌اند.

دانلود بازی star wars battlefront 2

پس از تعطیلی LucasArts ، حق تولید مجموعه بازی های Star Wars فقط به Electronic Arts واگذار شد. بازی‌های منتشر شده توسط الکترونیک آرتز از اهمیت و پیوستگی داستانی بالایی برخوردار است و گروه داستان نویسی لوکانس فیلم (Lucasfilm Story Group) توانستند وفاداری این مجموعه را به استار وارز حفظ کنند. حق امتیاز استار وارز تا سال 2023 برای الکترونیک آرتز خواهد بود اما در سال 2021 لوکاس آرتز اعلام کرد که با تهیه‌کنندگان دیگری برای همکاری درحال مذاکره هستند و همکاری با الکترونیک آرتز نیز همچنان ادامه‌دار خواهد بود. مجموعه بازی Star Wars تا سال 2020 توانسته بیش از 90 میلیون نسخه را به فروش برساند.


بهترین بازی های جنگ ستارگان برای کامپیوتر، PS4 و Xbox


در این قسمت نیز با بهترین سری های جنگ ستارگان برای کامپیوتر و کنسول‌های خانگی آشنا خواهیم شد. بازی های نامبرده در لیست خودشان جزو بهترین ها بوده اند و این موضوع عامل مهمی در تقویت لیست بوده است که پیشنهاد میشود گزینه های پیشنهادی خود را باما به اشتراک بگذارید.

بازی جنگ ستارگان Star Wars: Dark Forces

دانلود بازی star wars battlefront برای اندروید

بازی Star Wars: Dark Forces یکی از بهترین بازی های جنگ ستارگان برای کامپیوتر و کنسول است که در سال 1996 توسط استودیو لوکاس آرتز (LucasArts) برای پلتفرم‌های PC و PS منتشر شد. این بازی که متعلق به دهه نود است همزمان با عناوین بزرگی همانند Doom و Quake پا به میدان گذاشت و با وجود آن‌که بسیاری دو عنوان گفته شده را «قله» ژانر شوتر اول شخص در زمان خود می‌دانند، بازی Star Wars: Dark Forces نیز از بسیاری از جهات همانند خلاقیت‌های سازندگان قابل تحسین است.

از جمله این خلاقیت‌ها می‌توان به مکانیزم‌های پرش (Jump)، هدف‌گیری آزاد (Free Aiming) و همچنین پازل‌های چندمرحله‌ای (Multi-step puzzle) اشاره کرد که همگی برای اولین بار در بازی Dark Forces ظاهر شدند و به سرعت تبدیل به بخش جدایی ناپذیر ژانر شوتر اول شخص گردیدند. بازی Star Wars: Dark Forces از منظر عمق موجود در گیم‌پلی خود از اغلب شوترهای رقیب خود در دهه 90 درخشان‌تر است.

بازی Star Wars: Empire at War

دانلود بازی star wars battlefront

یکی از نامزدهای بهترین بازی جنگ ستارگان برای کامپیوتر Star Wars: Empire at War است که در سال 2006 توسط استودیو Petroglyph Games برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. بازی Empire at War در سبک استراتژیک هم‌زمان (RTS) ساخته شده است و با این‌که در عمق موجود در گیم‌پلی خود به پای عناوینی همانند Starcraft II نمی‌رسد از بسیاری از جهات یک بازی استراتژیک متوسط به بالا محسوب می‌شود. از واحد‌ (Unit)های موجود در بازی می‌توان به X-wing ها و AT-AT ها اشاره کرد که همگی را می‌توانید در خلال مبارزات خود رهبری کنید. یکی از نکات جالبی که با این بازی به آن پی می‌بریم، قابلیت‌های دنیای جنگ ستارگان در چهارچوب ژانر استراتژیک است که می‌توان گفت بسیاری از سازندگان تا کنون نسبت به آن بی‌توجه بوده‌اند. Star Wars: Empire at War را می‌توان در سبک استراتژیک، یکی از بهترین بازی‌های Star Wars به شمار آورد.

بازی Star Wars Battlefront

Star Wars Battlefront یکی از بازی های جنگ ستارگان برای PS4 است که برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان هم عرضه شده. در رابطه‌ با بازی Battlefront نظرهای مختلفی وجود دارد و بسیاری از مخاطبان بازی های جنگ ستارگان از کمبود محتوای موجود در آن و همچنین نبود برخی از ویژگی‌های مشخص کننده جنگ ستارگان در بازی گله کرده‌اند.

اما با در نظر گرفتن تمام این موارد می‌توان گفت Battlefront یک بازی تیراندازی چندنفره سرگرم‌کننده است که به خوبی (و حتی بهتر از اکثر بازی های جنگ ستارگان) حال و هوای موجود در فیلم‌ها را درک و در خود گنجانده است. علاوه بر تمام این‌ها بازی Battlefront از نظر بصری یکی از زیباترین و باکیفیت‌ترین عناوین نسل کنونی محسوب می‌شود. بسته الحاقی Rogue One نیز که یک سال پس از انتشار بازی برای آن عرضه شد به تازه نگه داشتن محتوای بازی کمک کرده است.

بازی استار وارز Star Wars: The Force Unleashed

دانلود بازی های لگو جنگ ستارگان برای کامپیوتر

Star Wars: The Force Unleashed یکی دیگر از بهترین بازی های جنگ ستارگان برای PS3 ، ایکس باکس 360 ، کامپیوتر و Wii است که در سال 2008 توسط استودیو LucasArts ساخته شد. با وجود این‌که The Force Unleashed بدون شک یک بازی تمام عیار یا بهترین بازی های استار وارز محسوب نمی‌شود، اما می‌توان گفت بهتر از هر عنوان Star Wars دیگری قدرت تسلط بر روی نیرو (Force) و قابلیت‌های آن را درک و به تصویر کشیده است.

این تصویرسازی نمودهای مختلفی در بازی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مبارزات روان و رضایت‌بخش با لایت‌سیبر و نیرو و همچنین مواردی مثل از بین بردن سفینه‌های مختلف صرفا از طریق نیرو اشاره کرد. جا دارد اشاره کنیم که بازی The Force Unleashed از منظر روایت داستانی نیز می‌توانست یک عنوان بسیار خوب باشد؛ چرا که داستان اصلی آن به سه‌گانه اصلی مربوط می‌شد؛ اما خریده شدن استودیو لوکاس‌فیلم توسط کمپانی دیزنی و وقایع پس از آن مانع از قضیه مورد نظر شد.

بازی جنگ ستارگان Star Wars: Republic Commando

دانلود بازی های جنگ ستارگان / استار وارز

عنوان پنجم لیست بهترین بازی های جنگ ستارگان Star Wars: Republic Commando نام دارد که در سال 2005 توسط استودیو LucasArts برای پلتفرم‌های PC و Xbox منتشر شد. طراحان بازی Republic Commando در ساخت و پرداخت این عنوان چندین ریسک بزرگ کردند که البته نتیجه بخش نیز بوده است. در این بازی خبری از جدای نیست؛ و گیم‌پلی اکشن/ماجراجویی اغلب عناوین جنگ ستارگان نیز به شوتر اول شخص تاکتیکی (Tactical FPS) تغییر یافته است. در بازی Star Wars: Republic Commando فرماندهی گروه متخصصی از سربازان کلون (Clone Trooper‌ها) را در بازه زمانی شروع جنگ‌های کلونی (Clone Wars) بر عهده می‌گیرید.

بیش از یک دهه از تاریخ عرضه بازی Republic Commando گذشته است و می‌توان گفت هنوز هم بازی‌های بسیار کمی از منظر خلاقیت و همچنین جذابیت موجود در گیم ‌پلی به پای آن می‌رسند. علاوه بر این شاید بتوان گفت بازی Star Wars: Republic Commando از جمله عناوین جنگ ستارگانی است که بدون‌شک نیازمند یک دنباله و یا بازسازی است.

بازی استار وارز Lego Star Wars: The Complete Saga

اسباب بازی های جنگ ستارگان / Star Wars

ششمین عنوان لیست بازی های جنگ ستارگان Lego Star Wars: The Complete Saga نام دارد که در سال 2007 توسط یک کمپانی به نام Traveller’s Tales برای پلتفرم‌های PC ،PS3 ،Wii و Xbox 360 منتشر شد. بازی Lego Star Wars تنها بازی جنگ ستارگانی است که به شما اجازه می‌دهد وقایع شش فیلم اول استار وارز را به ترتیب دنبال کنید.

علاوه بر این از عنوان Lego نیز نترسید؛ چرا که طراحی بازی بسیار عالی و گیم پلی آن شدیدا متنوع است و سازندگان در زمینه وفاداری به منبعی که از روی آن بازی را ساخته‌اند (البته با کمی تغییرات) هم موفق عمل کرده‌اند. جا دارد بگوییم در بازی Lego Star Wars حدود 160 کاراکتر قابل بازی وجود دارد و بدون شک تمام شخصیت‌های محبوب خود را در آن خواهید یافت.

بازی Star Wars: Knights of the Old Republic

دانلود بازی های جنگ ستارگان برای کامپیوتر / Star Wars

عنوان هفتم لیست بازی جنگ ستارگان بازی محبوب Star Wars: Knights of the Old Republic است که در سال 2003  توسط کمپانی بایوویر (Bioware) برای پلتفرم‌های PC و Xbox منتشر شد. می‌توان گفت بازی Knights of the Old Republic موفق به انجام کاری شده است که تا کنون هیچ کدام از بازی های جنگ ستارگان دیگر نتوانسته‌اند انجام دهند: ساخت روایتی که از همه نظر حتی بر فیلم‌های سری برتری دارد.

داستان پیشرفت شخصیت شما به عنوان یک جدای (Jedi) در این بازی و همچنین گره موجود در داستان این عنوان حتی امروزه نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر این شاید اغراق نباشد اگر بگوییم هیچ بازی استار وارز دیگری به اندازه Knights of the Old Republic در زمینه تصمیم در رابطه با سرنوشت کهکشان (Galaxy) به مخاطب خود آزادی عمل نداده است. در این بازی می‌توانید انتخاب کنید که حزب جمهوری (Republic) را نجات دهید و یا مقتدرانه بر آن حکم فرمایی کنید. بی‌شک Star Wars: Knights of the Old Republic یکی از برترین بازی‌های Star Wars محسوب می‌شود.

 

بازی استار وارز Star Wars Jedi: Fallen Order

بازی های جنگ ستارگان برای pc / استار وارز

Star Wars Jedi: Fallen Order یک بازی اکشن و ماجراجویی است که توسط Respawn Entertainment ساخته و توسط Electronic Arts برای ویندوز ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در 15 نوامبر 2019 (مصادف با 24 آبان 1398) منتشر شده است. داستان این قسمت، پنج سال پس از Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith  در جهان جنگ ستارگان دنبال می‌شود، جایی که جدای پادوان ، کال کستیس (Cal Kestis) هدف امپراتوری کهکشانی است و در حالی که سعی در تکمیل آموزش خود، فرار از گذشته آشفته خود و بازسازی Jedi Order دارد، توسط دو مفتش عقیده در سراسر کهکشان شکار می‌شود.

این بازی ابتدا در جریان E3 2018 معرفی شد و سپس به مناسبت جشن استار وارز در آوریل 2019 ، اطلاعات کامل‌تری از آن در دسترس عموم قرار گرفت. این بازی از سمت منتقدین نیز بطور کلی مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت و تا پایان مارس 2020 بیش از ده میلیون نسخه فروخت. این عنوان یکی از بازی های جنگ ستارگان برای PS4 است که امتیاز متای 79 را دریافت کرده.


بازی های جنگ ستارگان برای اندروید


در ادامه این مقاله بهترین بازی های جنگ ستارگان برای اندروید را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. ناگفته نماند که هریک از بازی های معرفی شده با لینک دانلود همراه است که بی مشکل میتوانید بازی های نامبرده را برای گوشی اندرویدی خود دریافت و نصب کنید.

بازی اندروید Star Wars: Force Arena

بازی های جنگ ستارگان برای ps4 / استار وارز

اولین بازی لیست بازی جنگ ستارگان اندروید Star Wars: Force Arena نام دارد که در سبک MOBA ساخته و پرداخته شده است. در بازی Force Arena ابتدا باید به انتخاب و ساخت‌ قهرمان‌ها و نیروهای خود بپردازید. در این بازی با کنترل قهرمان جنگ ستارگان خود به عنوان لیدر، نیروهای مختلفی را روانه میدان خواهید کرد و این نیروها به صورت اتوماتیک به مسیرهای متفاوت رفته و با دشمنان مقابله خواهند کرد.

هر کدام از قهرمان‌ها قابلیت‌ها و مهارت‌های مخصوص خود را دارند و برای تسلط کامل بر بازی و پیدا کردن شخصیتی که به صورت کامل مطابق با سلیقه شماست، به کمی زمان نیاز خواهید داشت. مبارزات بازی نیز چه نیروهای شورشی (Rebellion) را انتخاب کنید و چه تاریکی (Dark Side)، عادلانه طراحی شده‌اند. علاوه بر این‌ها حالت‌های تک‌نفره و مسابقات تیمی چندنفره نیز در بازی وجود دارند.

دانلود بازی Star Wars: Force Arena برای اندروید

 

بازی اندروید Star Wars: KOTOR

بهترین بازی‌های Star Wars / استار وارز

دومین بازی لیست بازی های اندروید جنگ ستارگان Star Wars: KOTOR است که با وجود این که 15 سال از زمان انتشار آن می‌گذرد، محبوبیت خود را میان طرفداران جنگ ستارگان حفظ کرده. بازی به سبک نقش‌آفرینی (RPG) طراحی شده است و شما در آن در نقش شخصیتی ظاهر می‌شوید که از نیرو (Force) بهره برده است و هم قسمت تاریک و هم قسمت روشنایی آن را می‌تواند در وجود خود احساس کند.

بازی KOTOR توسط کمپانی‌های بایوویر (Bioware) و لوکاس‌ آرتز (LucasArts) طراحی شده است و داستان آن 4000 سال پیش از اوج‌گیری امپراطوری گالاکتیک رخ می‌دهند؛ جایی که سیت لوردی به نام دارث مالاک (Darth Malak) حمله‌ای پیش‌بینی نشده به حزب جمهوری انجام داده و نیروهای جدای را پراکنده باقی گذاشته است. داستان بازی به طور کلی از سه‌گانه فیلم‌های جنگ ستارگان جدا است و این قضیه یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. انتخاب‌های شما در بازی KOTOR اهمیت دارند و جدا از روایت بازی گیم‌پلی آن نیز حتی بر روی گوشی‌های هوشمند بسیار روان و درگیرکننده است.

دانلود بازی Star Wars: KOTOR برای اندروید

 

بازی‌ اندروید Lego Star Wars

بازی های جنگ ستارگان برای کامپیوتر / استار وارز

برای سومین عنوان لیست بازی های جنگ ستارگان مجموعه عناوین مختلف جنگ ستارگان لگو (Lego Star Wars) را در نظر گرفته‌ایم که چه بر روی کنسول و چه بر روی گوشی‌های هوشمند جزو بهترین بازی های جنگ ستارگانی هستند که می‌توانید تجربه کنید. کامل‌ترین بازی این مجموعه Lego Star Wars: The Complete Saga محسوب می‌شود که قبل‌تر آن را معرفی کردیم که 6 عنوان جنگ‌ستارگان را در یک بسته کامل ارائه داده است. حدود 36 مرحله داستانی مختلف در این بازی (نسخه اندروید) وجود دارند و 120 کاراکتر قابل بازی نیز در دسترس هستند.

به غیر از این بازی، از بازی‌های خوب دیگر لگو جنگ ستارگان می‌توان به عناوین Lego Star Wars: The Force Awakens و Lego Star Wars Microfighters اشاره کرد. هر دو این بازی‌ها رایگان محسوب می‌شوند اما از سوی دیگر مجموعه کاملی را ارائه نمی‌دهند؛ اما اگر به طور کلی به بازی‌های لگو علاقه‌مند هستید هر دو جزو بهترین عناوینی هستند که می‌توانید روی گوشی‌های هوشمند خود تجربه کنید.

دانلود بازی Lego Star Wars: The Force Awakens برای اندروید

 

بازی اندروید Star Wars Pinball 7

بازی های جنگ ستارگان برای ps2 / استار وارز

چهارمین و آخرین عنوانی که در لیست بازی جنگ ستارگان اندروید می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم بازی Star Wars Pinball 7 است. با این‌که بدون شک هیچ بازی رایانه‌ای نمی‌تواند تجربه یک میز پین‌بال واقعی را برایمان ارائه دهد، بازی Star Wars Pinball 7 حداقل از منظر بازسازی اکشن موجود در پین‌بال بر روی گوشی‌های هوشمند موفق عمل کرده است.

در بازی Star Wars Pinball 7 هر کدام از میز‌های پین‌بال دارای جزئیات صوتی و بصری برگرفته شده از فیلم‌ها همانند انیمیشن‌هایی است که امکان وجودشان در دنیای واقعی میسر نیست. بازی Star Wars Pinball 7 دارای 19 میز پین‌بال منحصر به فرد است که هر یک از آن‌ها بر اساس فیلم‌ها و یا کاراکترهای متفاوتی از سری جنگ ستارگان ساخته شده است؛ اما خبر بد آن است که برای باز کردن اکثر این میزها باید پول پرداخت کنید. در هر صورت اگر پولی هم پرداخت نکنید با دانلود بازی به یک میز پین‌بال به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از آن لذت ببرید.

دانلود بازی Star Wars Pinball 7 برای اندروید

 

سخن پایانی

بازی های جنگ ستارگان برای ps3 / استار وارز

بطور کلی در این مطلب ابتدا مروری بر تاریخچه سری Star Wars داشتیم و سپس بهترین بازی های جنگ ستارگان برای PC و کنسول‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و در انتها بهترین بازی های جنگ ستارگان اندروید را برایتان معرفی کردیم. البته ما تمام بازی های جنگ ستارگان را معرفی نکردیم و بدون شک بازی‌ های جنگ ستارگان شاخص دیگری نیز وجود دارند که در لیست ما حضور ندارند. بازی‌هایی همانند TIE Fighter ،Shadows of the Empire ،The Old Republic و بسیاری از عناوین دیگر که هر یک به نوبه خود به غنای موجود در دنیای جنگ ستارگان افزوده‌اند.

یکی از مواردی که سعی کردیم در لیست‌ بازی‌ های جنگ ستارگان این مقاله رعایت کنیم، تنوع سبکی این بازی‌ها بود. به عبارت دیگر سعی کردیم از هر کدام برای هر کدام از سبک‌های شاخص بازی‌های ویدیویی یک بازی جنگ ستارگان معرفی کنیم. نهایتا امیدواریم اگر به دنیای جنگ ستارگان علاقه‌مند باشید، این مقاله شما را به تجربه عناوین بیشتری از این دنیای پهناور و محبوب ترغیب کند.

نظر شما در مورد لیست بهترین بازی های جنگ ستارگان چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را می‌توانید از طریق کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402