10 قدم برای شروع یک کسب و کار اینترنتی با کمترین هزینه
زینب افروز
نویسنده:زینب افروز
ارسال شده در:22 آذر 1398، 10:00

10 قدم برای شروع یک کسب و کار اینترنتی با کمترین هزینه

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی با هزینه‌های کم، تنها به چند قدم درست و برنامه‌ریزی شده نیاز دارید. در این مطلب شما را با 10 قدم اصولی به سمت یک کسب و کار آنلاین و پرسود هدایت خواهیم کرد.

وقتی صاحب یک کسب و کار آنلاین باشید، می‌توانید در هر کجا و در هر ساعتی از شبانه روز مشغول به کار شوید. مشاغل آنلاین سود‌دهی خوبی دارند و این روز‌ها پر طرفدار‌تر هم شده‌اند. برای شروع کسب و کار اینترنتی خود، نیاز به بودجه زیادی نخواهید داشت و در عوض می‌توانید به خوبی از این شغل آنلاین درآمدزایی کنید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با 10 قدم مؤثر و ساده، شما را به سمت یک شغل اینترنتی پردرآمد هدایت کنیم.

کسب و کار آنلاین

آنچه در این مقاله می‌خواهید:

 

 


تاریخچه کسب و کار‌های آنلاین


تجارت الکترونیکی که به به آن ای کامرس (Ecommerce) هم می‌گویند، قدمتی حدوداً 40 ساله دارد؛ یعنی درست زمانی شروع به کار کرد که «WorldWideWeb» در حال رسیدن به هدف اصلی استفاده جهانی خود بود. آمازون یک نمونه اصلی به‌روز، با حرکت رو به جلو از آنچه که امروزه به عنوان تجارت الکترونیکی در ذهن داریم است؛ یعنی راحت، ایمن و کاربرپسند.

آغاز کسب و کار اینترنتی

باید بدانید که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی، همه چیز دقیقاً از همان جایی شروع می‌شود که رویا‌هایتان شروع می‌شود. فن‌آوری‌های جدید، نوآوری‌ها، هزاران مشاغل و ایده‌های میلیون دلاری، تنها با رویاپردازی شروع شده‌اند. حالا ممکن است بپرسید چطور باید این کار را انجام داد؟ پاسخ در بهینه سازی انتخاب‌هایتان و از آن مهم‌تر، خود شناسی شماست.

 


انواع مشاغل اینترنتی


هر نوع فعالیت تجاری که در جبهه تجارت آنلاین رخ می‌دهد، تجارت آنلاین یا تجارت الکترونیکی نامیده می‌شود. از خرید و فروش گرفته تا ارائه خدمات و تمام مواردی که در اجرای یک تجارت آنلاین در سراسر جهان از طریق اینترنت وجود دارد. این روز‌ها که دیگر همه می‌دانند چطور باید چیزی را به صورت آنلاین بخرند، کسب و کار‌های اینترنتی پیش رو هم می‌توانند در هر کجای دنیا انجام شوند. بگذارید تنها به چند مورد از انواع کسب و کار‌های اینترنتی اشاره کنیم:

شروع کسب و کار اینترنتی

 

وب سایت‌های تجارت الکترونیکی

آن‌ها سایت‌هایی مانند اپل و آدیداس که محصولات یا خدمات خود را از طریق اینترنت می‌فروشند.

 

فروشگاه‌های اینترنتی و بازی‌های آنلاین

فروشگاه‌هایی مانند Google Shopping، آمازون و eBay که می‌توان گفت تقریباً هر مارکی که به آن فکر کنید و هر چیزی که به آن نیاز دارید و خلاصه هر چیزی را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید؛ جزء این دسته هستند.

 

وبلاگ‌ها

می‌توانید به عنوان یک وبلاگ نویس، محتوای خود را ایجاد کنید. یعنی اگر تصمیم دارید کالایی را بفروشید و یا یک سرویس منحصر‌به‌فرد را به گروهی از مردم ارائه دهید، می‌توانید برای فروش از بلاگ‌ها استفاده کنید.

 

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی

یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین راه‌های فروش و رونق بخشیدن به کسب و کار اینترنتی، استفاده از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی است. اینستاگرام و فیسبوک هر دو برنامه‌هایی در سطح جهانی هستند که تقریباً در همه جای دنیا استفاده می‌شوند. این برنامه‌ها بستری را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا در ازای دیدن تبلیغات، به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنند و محصولات خود را در آن به فروش برسانند.

 


10 قدم برای شروع یک کسب و کار اینترنتی


آغاز کسب و کار اینترنتی چندان هم سخت نیست. هر کسی می‌تواند با کمی مطالعه و داشتن یک ایده خوب، کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کند. در ادامه با آموزش رایگان استارت کسب و کار اینترنتی شما را به سمت تجارت آنلاین و پر‌سود خود هدایت خواهیم کرد.

 

قدم اول: یک ایده عالی داشته باشید

هر کسب و کار اینترنتی موفقی از یک ایده عالی شروع می‌شود. این ایده باید بتواند به سؤالاتی مانند کسب و کار اینترنتی شما در مورد چیست؛ مشتری‌های شما چه کسانی هستند؛ بازار هدف شما چیست؛ چه خدماتی را ارائه می‌دهید؛ محصولات اصلی شما چیست و رقبای شما چه کسانی هستند؛ پاسخ دهد. باید بدانید که پاسخ دادن به این سوال‌ها کار ساده‌ای نیست؛ بنابراین نباید زود ناامید شوید.

ایده اصلی یک کسب و کار اینترنتی باید ساده، عملی و بدون نیاز به بودجه آنچنانی باشد. کافیست به دنیای اطرافتان نگاه کنید. چه مشکلاتی در اطراف خود می‌بینید که می‌توانید به نحوی برطرفشان کنید؟ چه کار‌هایی در حال انجام هستند که می‌توانید روند انجام آن را سرعت ببخشید؟ اگر برای این سؤالات جوابی یافتید، تبریک می‌گوییم! شما از همین الان برنده هستید.

آموزش رایگان استارت کسب و کار اینترنتی

به یاد داشته باشید که ما آنقدر درگیر مسائل و مشکلات مختلف می‌شویم که گاهی پیدا کردن راه حل برای یک مشکل کوچک و ساده، در زندگی روزمره سخت می‌شود و حتی فکر یافتن یک راه حل مستقیم و کاربردی، بسیار دور به نظر می‌رسد. کافیست کمی تمرکز داشته و همه فکر و حواسمان را برای یافتن یک راه حل و در پی آن یک ایده عالی بگذاریم.

 

قدم دوم: نیاز‌ها و بازار خود را بشناسید

به عنوان شخص برنده، با یک ایده فوق‌العاده، باید نیاز‌ها را بررسی و آن‌ها را برطرف کنید. باید بازار درستی که مناسب شماست را پیدا کرده و بر روی آن تمرکز کنید. ارائه یک ایده خوب در کسب و کار اینترنتی اگرچه خیلی عالیست، اما اولین قدم شما خواهد بود. حالا باید اولین حرکت برنده را انجام دهید.

باید با جزئیات کامل نیاز‌ها و بازار خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که شما برای حل یک مشکل، راه حل عالی دارید و این ایده عالی از شما یک برنده می‌سازد. برای کمک به شما در این مرحله، پیشنهاد می‌کنیم مشتری‌های خود را در اینترنت جستجو کنید. در مورد مشکلات خود از مردم بپرسید. اینترنت دنیای آزادی است که می‌توانید در انجمن‌های مختلف آن عضو شده، سؤالات خود را بپرسید و از دیگران کمک بگیرید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

یک راه دیگر هم این است که به سایت‌ها و صفحاتی که خدمات مشابه شما را ارائه می‌دهند، سری بزنید. ببینید رقبای احتمالی شما برای تأمین نیاز‌ها چه می‌کنند. خوب ببینید و از آن‌ها یاد بگیرید.

 

قدم سوم: ویترین؛ خدمت یا کالایی که می‌فروشید، قابلیت‌ها و دوام محصول یا خدمتتان را روشن کنید

باید یک قدم اساسی بردارید. هر محصولی برای خودش می‌جنگد، پس باید بگذارید محصول شما هم بتواند خودش را معرفی کند. زمان آن رسیده است که محصول و یا خدمتی که ارائه می‌دهید را به عنوان ستاره نمایش جلو بیاندازید. در این مرحله باید مشخص کنید که این کار با جزئیاتش چگونه انجام می‌شود. برای این کار باید بتوانید به این سؤالات پاسخ بدهید:

  • محصولات / خدمات شما چیست؟
  • محصولات / خدمات شما چگونه کار می‌کنند؟
  • ارتباط بین محصولات / خدمات شما و کاربران بالقوه آن چیست؟
  • آیا محصول / خدمات، خود به اندازه کافی قوی است که بتواند برای خود در بازار بجنگد؟

مشاغل اینترنتی

حقیقت این است که در کسب و کار اینترنتی هم مانند هر کسب و کار دیگری، موضوع عرضه و تقاضا اهمیت دارد. هر جایی که نیازی باشد، جایی هم برای ارائه محصول یا خدمات شما وجود دارد.

 

قدم چهارم: تحقیقات بازار

یک قدم به عقب برگردید تا ببینید چطور می‌توانید به محصول خود اعتبار بخشیده و محصولات ترند را ارزیابی کنید. تنها با این روش می‌توانید به درستی مراحل بعدی را هم پیش بروید.

شما تا کنون یک ایده خوب بدست آورده‌اید، بازار بالقوه را کشف کرده‌اید و حتی یک راه حل دقیق هم ارائه داده‌اید. روند رشد شما به عنوان یک کسب و کار اینترنتی نوپا، تا به اینجا عالیست. حالا وقت آن رسیده که به عقب برگردیم و همه قسمت‌ها را با هم تلفیق کنیم: ایده و محصول یا خدمت، چطور این‌ها با هم در ارتباط کامل قرار می‌گیرند.

شما باید در بازار تحقیق کنید. تحقیقات در بازار شامل موارد زیادی می‌شود. مهم است که خدمت و یا محصول شما با بازار هدف هماهنگی داشته باشد. باید برای اطمینان از این قضیه، وقت بگذارید. باید برخی از محصولات رایج را در نظر بگیرید و آن‌ها را ارزیابی کنید. حتماً باید در مورد کلیدواژه‌ها هم کمی تحقیق کنید. باید واکنش مشتریان احتمالی خود را در مورد محصولات خود تخمین بزنید.

شغل اینترنتی

در این راه زحمات زیادی پیش رویتان قرار دارد؛ اما یکی از کار‌هایی که در این مسیر کمک‌تان خواهد کرد، این است که در یک صفحه وب سایت، در مورد محصول و یا خدمات خود به مردم بگویید و ببینید که آیا آن‌ها علاقه‌ای نشان می‌دهند و مایلند برای خدمات شما هزینه‌ای بپردازند؟ به این صورت خیلی زود متوجه خواهید شد که مردم چه چیزی را راجع به خدمت و یا محصول شما دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند. آیا به آن علاقه‌مند هستند یا خیر؟ آیا حاضرند برای آن هزینه کنند یا خیر؟ در این مرحله اطلاعات مفید بسیار زیادی در مورد روند ایجاد کسب و کار اینترنتی خود کسب خواهید کرد.

 

قدم پنجم: رقبای خود را بشناسید و قبل از جنگ برنده باشید

مشاغل آنلاین

در دنیای کسب و کار اینترنتی و رقابت‌های آن، باید بدانید که در حال حاضر چه عملکردی مفید است و چه چیزی باید بهبود پیدا کند. برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خود در بازار آنلاین، باید مارک و موقعیت خود را در آن تعریف کنید؛ رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید که چطور کار‌های مربوط به کسب و کار را انجام می‌دهند. باید بدانید رقبای شما چه کسانی هستند؟ چه مشکلی را برای مردم حل می‌کنند؟ مشتری آن‌ها کیست؟ چه محصولات و یا خدماتی ارائه می‌دهند؟ بازخورد مردم نسبت به محصولات و خدمات آن‌ها چیست؟

 

قدم ششم: قوانین تجارت آنلاین را بیاموزید

شغل آنلاین

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای پیشرفت در هر زمینه‌ای، میل به یادگیری است. مطمئنا در هر کسب و کاری فاکتور‌هایی وجود دارد که به همه آن‌ها مسلط نیستید. اگر میل به یادگیری را در خود زنده نگه دارید، احتمال اینکه تبدیل به یک کارآفرین و یا یک تاجر آنلاین شوید، تقویت می‌شود. در این مسیر حتماً باید به امور مربوط به حریم خصوصی، حق چاپ و حقوق دیجیتال، فروش بین الملل و مالیات فروش آنلاین وارد باشید.

 

قدم هفتم: فروشگاه خود را بسازید

حالا که از این مراحل گذشتید، ساخت یک وب سایت خوب که معرف خدمات و محصولات شما باشد، در اولویت قرار دارد. ساخت یک وب سایت و فروشگاه مجازی نکات ریز و درشت زیادی دارد که باید رعایت کنید.

کسب و کار آنلاین

 

به وب سایت خود روح بدهید

برای وب سایت خود محتوای قوی بسازید و به این نحو به آن روح ببخشید. یک محتوای قوی مهم‌ترین چیز است. مشتری‌های شما با توجه به محتوای تولید شده در وب سایتتان تصمیم می‌گیرند که برای خدمت و یا محصول شما هزینه پرداخت کنند یا خیر؟ به یاد داشته باشید که همه مشتری‌ها از ابتدا مشتری نیستند. بسیاری از آن‌ها فقط یک بازدید کننده هستند. از لحظه شروع بازدید، تا تبدیل شدن به یک مشتری، همه چیز به محتوایی که در سایت تولید شده است، ربط دارد.

به یاد داشته باشید که از دیدگاه مشتری بنویسید و همیشه آن‌ها را در طی مراحل فروش، راهنمایی کنید. شما باید به مشتری‌های خود در پاسخ به سؤال «چه چیزی برای من وجود دارد؟» پاسخگو باشید.

 

به وب سایت خود شکل بدهید

مهم است که طراحی و شکل ظاهری وب سایتتان را درست کنید. بهتر است آن را ساده و کاربر پسند نگه دارید. هیچ بازدید کننده‌ای برای بررسی سایت شما زمان طولانی‌ای صرف نمی‌کند و شما باید با ظاهر زیبا و کاربر پسند وب سایت خود، در عرض چند ثانیه مشتری‌ها را جذب کرده و زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید.

 

بهینه سازی مهم است

به سادگی می‌توانید از بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، به عنوان روشی برای گرفتن ترافیک رایگان از نتایج جستجوی گوگل، استفاده کنید. سئو کمک می‌کند به طور طبیعی تعداد مراجعه‌کنندگان به وب سایت را افزایش دهید. در‌واقع به رسمیت شناختن نام تجاری که خود، منجر به افزایش درآمد می‌شود، نتیجه اجرای سئو به طور مؤثر است.

 

اطلاعات ارزشمند منتشر کنید

مردم از اینترنت استفاده می‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. بنابراین یک ترفند دیگر، ارائه اطلاعات رایگان است که کاربران بیشتری را به سایت شما می‌کشاند.

 

قدم هشتم: همه چیز را در مورد محصول روشن کنید

کسب و کار اینترنتی

 باید محصول خود را بشناسید و بدانید نیاز به محصول شما در کجا و چطور وجود دارد. بی‌شک مشتریانی هستند که مایلند راه‌هایی برای تهیه محصول شما پیدا کنند. بنابراین پس از شناسایی بازار، طراحی سایت و تولید محتوا، حالا وقت آن رسیده است که در این مرحله محصول فیزیکی خود را آماده کنید. باید یاد بگیرید که چطور محصول خود را آماده کنید تا سود بیشتری داشته باشید. چند پیشنهاد ساده:

  • مستقیم با تولید کنندگان کار کنید
  • با عمده فروشان کار کنید
  • یا فقط محصولات خود را تهیه کنید.

 

قدم نهم: بازاریابی را به عنوان یک قدم دقیق‌تر به سوی خدمات مشتریان، جدی بگیرید

کسب و کار اینترنتی

 

بازاریابی ایمیلی انجام دهید

می‌توانید یک کمپین ایمیلی راه‌اندازی کنید. لیست ایمیل یکی از مهم‌ترین دارایی‌هایی است که هنگام رشد یک تجارت آنلاین می‌توانید داشته باشید. به اینصورت شما فهرستی از مشتریان بالقوه خود دارید.

 

تکنیک‌های فروش را یاد بگیرید

با بالا‌تر بردن سطح رضایت مشتری‌ها، آن‌ها را دوباره به فروشگاه اینترنتی خود بکشانید.

 

قدم دهم: از متخصصان و مشاغل آنلاین موفق یاد بگیرید

کسب و کار اینترنتی

شما خواه ناخواه با آزمون و خطا‌های پی‌درپی، مسیر درست را خواهید یافت؛ اما برای سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار اینترنتی جدید خود، بهتر است از متخصصان این حرفه کمک بگیرید. از تجربه‌های صاحبان مشاغل و کسب و کار‌های شبیه به خود استفاده کنید.

 


سخن نهایی


در این مقاله برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق، قدم به قدم با شما همراه شدیم. دیدید که کسب درآمد از راه مشاغل اینترنتی، چندان هم دشوار نیست. با پشتکار و در نظر گرفتن تنها چند نکته ظریف می‌توانید کسب و کار اینترنتی خودتان را داشته باشید.

اولین نفری باشید که به این مطلب رای می‌دهید
امتیاز به مطلب

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

1 2 3 4 5
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha