دانلود بازی های برای تقویت حافظه ؛ اندروید و iOS

بازی برای تقویت حافظه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از محبوب‌ترین سبک‌های بازی موبایل، عناوین تقویت حافظه هستند. در این مقاله به بهترین بازی‌ برای تقویت حافظه می‌پردازیم.
محبوبیت بازی‌ های تقویت حافظه به دوران کنسول Nintendo DS و سری بازی‌های Brain Age برمی‌گردد؛ آثاری که برای نخستین بار بر تقویت سلول‌های خاکستری مخاطبان تمرکز می‌کردند. عمده‌ آثار برجسته‌ای که برای تقویت حافظه منتشر می‌شوند از چهارچوبی یکسان استفاده می‌کنند؛ یعنی مجموعه‌ای از مینی‌گیم‌های بصری و ریاضی که ویژگی‌های ذهنی مختلف مخاطب را می‌سنجند. این بازی‌ها خصوصیت‌های ویژه‌ای نیز دارند؛ از جمله نمودارهایی جذاب که میزان پیشرفت بازیکنان را نشان می‌دهند و پرداخت‌های درون برنامه‌ای که به منظور دسترسی به محتوای بیشتر در بازی قرار داده شده‌اند.

دانلود بازی های برای تقویت حافظه ؛ اندروید و iOS

فهرست مطالب


معرفی بازی های برای تقویت حافظه


شعار سازندگان بازی های تقویت هوش و حافظه، ساخت بازی برای تقویت حافظه است. در ادامه سعی می‌کنیم تا بهترین آثاری که به عنوان بازی ذهن و حافظه برای پلتفرم‌های اندروید و iOS در دسترس هستند را بررسی کنیم. با این تفاسیر نباید این لیست را ساده از دست دهید و باما همراه باشید که موارد نامبرده را با لینک دانلود در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

بازی تقویت حافظه Lumosity

دانلود بازی های برای تقویت حافظه ؛ اندروید و iOS

این بازی موبایل مجموعه‌ای از مینی‌گیم‌های ریز و درشت است که بر تقویت حافظه‌، ظرفیت حل مسائل، میزان حوصله و سطح تفکر مخاطب تمرکز دارد. هر کدام از بخش‌های آن شامل سه بازی می‌شوند و هر کدام از این مینی‌گیم‌ها به خوبی ذهن مخاطب را به چالش کشیده و از تنوع خوبی برخوردار هستند. اکثر این بازی‌ها زمان‌بندی دارند و مخاطب برای تکمیل آن‌ها نیاز به سرعت عمل و انتقال ذهنی بالایی دارد.
بازی موبایل Lumosity تجربه‌ای مفید و سرگرم‌کننده برای تمامی افراد در همه سنین است. مینی‌گیم‌های تعاملی این بازی راهی مناسب برای تقویت ذهن و آموختن نحوه‌ کارکرد آن هستند. روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به تجربه‌ این بازی می‌پردازند. این عنوان را می‌توان یکی از نامزدهای بهترین بازی برای تقویت حافظه به حساب آورد.

لینک دانلود بازی Lumosity برای اندروید

لینک دانلود بازی Lumosity برای iOS

بازی تقویت حافظه Fit Brains Trainer

بازی برای تقویت حافظه

بازی موبایل Fit Brains Trainer یکی از محبوب‌ترین عناوین برای تقویت ذهن و حافظه است. این بازی توسط دکتر پل ناسبام، یکی از بزرگ‌ترین جراحان مغز و اعصاب آمریکا ساخته شده است. بازی Fit Brains Trainer بیش از 360 مرحله متنوع دارد. این بازی‌ها با هدف بهبود حافظه، سرعت پردازش ذهن، تمرکز، توانایی حل مسائل و توانایی‌های بصری کاربران طراحی شده‌اند.


کاربران این برنامه می‌توانند با استفاده از نمودارهای قرار داده شده در آن، عملکرد مغز خود را در پنج حوزه‌ مختلف مشاهده کرده و وضعیت خود را با دیگران مقایسه کنند. بازی‌های مختلف این برنامه در 10 دسته‌ مختلف قرار می‌گیرند که هر کدام بر حوزه‌های ذهنی متفاوتی تمرکز می‌کنند. این بازی به صورت رایگان برای پلتفرم‌های اندروید و iOS در دسترس است.

لینک دانلود بازی Fit Brains Trainer برای اندروید

لینک دانلود بازی Fit Brains Trainer برای iOS

بازی تقویت حافظه CogniFit Brain Fitness

بازی افزایش حافظه و تمرکز

این برنامه مجموعه‌ای از بازی‌های جذاب، روان و اعتیادآور را برای تقویت توانایی‌های آگاهانه‌ افراد چون حافظه و تمرکز ارائه می‌دهد. بازی Cognitive Brain Fitness توسط گروهی از دانشمندان حوزه‌ اعصاب و روان طراحی شده و یکی از بهترین عناوین در حوزه‌ بازی برای تقویت حافظه است.
کاربران این برنامه می‌توانند میزان پیشروی و تحلیل‌های اختصاصی از نحوه‌ کارکرد ذهن خود را مشاهده کرده و با دوستان خود به رقابت بپردازند. درجه‌ سختی بازی‌های این برنامه، بسته به سطح و توانایی‌های ذهن مخاطب تغییر می‌کند. مخاطبان این برنامه به طور متوسط هفته‌ای 20 دقیقه آن را تجربه می‌کنند. کاربران می‌توانند با تهیه‌ اشتراک ماهانه‌ این بازی به قیمت 13 دلار، به انجام کامل بخش‌های مختلف آن بپردازند.

لینک دانلود بازی CogniFit Brain Fitness برای اندروید

لینک دانلود بازی CogniFit Brain Fitness برای iOS

بازی تقویت حافظه Brain Fitness Pro

بازی ذهن و حافظه

این بازی یکی از چالش‌‌برانگیزترین عناوین موجود در این فهرست است. بازی Brain Fitness Pro براساس تحقیقات سوزان جیگی و مارتین بوشکل طراحی شده و مجموعه‌ای از بازی‌های تصویری و صوتی را ارائه می‌دهد. تمرکز اصلی این برنامه بر تقویت حافظه‌ فعال کاربران است؛ حافظه‌ فعال بخشی از ذهن است که برای مسائلی چون به خاطر سپردن شماره تلفن‌ها و حل مسائل پیچیده و طولانی به کار می‌رود.


درجه‌ سختی این بازی براساس عملکرد پیوسته‌ کاربر در طول تست‌های مختلف تغییر می‌کند. علاوه بر این مخاطبان می‌توانند از طریق نمودارهای قرار داده شده در بازی، میزان پیشرفت خود را مشاهده کنند. این عنوان زمینه‌ای مناسب برای تمرین بخش آگاهانه‌ مغز ارائه داده و وسیله‌ای مناسب برای بهبود عملکرد شغلی و تحصیلی افراد است. از ویژگی‌های برجسته‌ این بازی برای تقویت حافظه می‌توان به رابط کاربری مناسب و دوستانه‌ آن اشاره کرد.

لینک دانلود بازی Brain Fitness Pro برای اندروید

بازی تقویت حافظه Happify

بازی تقویت هوش و حافظه

اگر به دنبال اندکی شادی در زندگی مدرن و شلوغ خود هستید، این بازی برای شما ساخته شده است. بازی Happify از مجموعه‌ای از امتحان‌ها، نظرسنجی‌ها و مقالات روحیه‌بخش تشکیل شده است. این برنامه بر ساخت پایه‌های مثبت‌اندیشی تاکید دارد. Happify را می‌توان ابزاری مناسب برای کنترل استرس و احساسات دانست.


بازی‌ها و فعالیت‌های قرار داده شده در این عنوان، اساسی علمی دارند. تکنیک‌های به کار رفته در این برنامه براساس تحقیقات دانشمندان و کارشناسان حوزه‌ مثبت‌اندیشی و حاصل سال‌ها کار و تجربه در این زمینه هستند. طبق آمار اعلام شده توسط سازندگان، بیش از 80 درصد کسانی که به تجربه‌ این بازی می‌پردازند، نتیجه‌ آن را در زندگی روزانه‌ خود احساس می‌کنند. این بازی برای تقویت ذهن به صورت رایگان برای اندروید و iOS در دسترس است.

لینک دانلود بازی Happify برای اندروید

لینک دانلود بازی Happify برای iOS

بازی تقویت حافظه Peak

بازی افزایش حافظه و تمرکز برای اندروید

این برنامه‌ یکی از جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین آثار در حوزه‌ بازی برای تقویت حافظه است. Peak شامل مجموعه‌ای متنوع از مینی‌گیم‌هایی‌ست که در دسته‌های مختلفی چون حافظه، زبان، سرعت انتقال ذهنی و تمرکز قرار می‌گیرند.
در مجموع بیش از 30 بازی مختلف در این برنامه گنجانده شده‌اند. تنوع خوب این بازی‌ها از تکراری شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. Peak یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها برای تقویت حافظه برای پلتفرم‌های اندروید و iOS است. از ویژگی‌های کلیدی این برنامه می‌توان به سیستم مربی (Coach) اشاره کرد؛ این سیستم عملکرد کاربر در بازی‌های مختلف را بررسی کرده و راه‌های مناسبی را برای بهبود ذهن به او ارائه می‌دهد.

لینک دانلود بازی Peak برای اندروید

لینک دانلود بازی Peak برای iOS

بازی تقویت حافظه Elevate – Brain Training Games

بازی برای تقویت حافظه

بدون شک Elevate یکی از بهترین عناوین در دسته‌ بازی برای تقویت حافظه است. این بازی از منظر بصری و سادگی شباهت زیادی با برنامه‌ Peak دارد. Elevate شامل بیش از 30 مینی‌گیم مختلف است که بر تقویت بخش‌های مختلف ذهن تمرکز کرده و تاثیر مثبتی بر بهبود توانایی‌هایی چون حافظه، تمرکز، محاسبات، درک منطقی و دیگر موارد دارند.


این برنامه به صورت مرتب آمار عملکرد مخاطبان را بررسی کرده و درجه‌ سختی مینی‌گیم‌های آن بسته به این آمار تغییر می‌کند. سازندگان بازی ادعا می‌کنند که تجربه‌ مرتب این بازی در طول هفته، منجر به افزایش اعتماد به نفس و توانایی‌ ذهنی افراد می‌شود. Elevate هم به صورت رایگان و هم در قالب نسخه‌ پولی برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر شده است. بدیهی است که نسخه‌ پولی امکانات بیشتری را در بر داشته و کامل‌ترین نسخه بازی است.

لینک دانلود بازی Elevate برای اندروید

لینک دانلود بازی Elevate برای iOS

سخن پایانی

آیا شما به بازی‌های سبک تقویت حافظه علاقه دارید؟ تجربیات خود را از این عناوین در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید گزینه های مدنظر خود را برای تقویت این فهرست برایمان به اشتراک بگذارید که با انجام چنین کاری به تقویت مقاله از زوایای مختلف کمک خواهید نمود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402