گوگل هوم چیست ؛ با 18 ویژگی جذاب دستیار Google Home آشنا شوید

دستگاه گوگل هوم / google home
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دستگاه گوگل هوم یک گجت دیجیتال و اسپیکر هوشمند بوده که توسط گوگل ساخته شده است. در این مطلب می‌خواهیم مروری بر دستیار Google Home داشته و جذاب‌ترین ویژگی‌های آن را بیان کنیم.

تمامی گجت‌ها، لوازم خانگی و سایر وسایل اطراف ما رفته رفته هوشمندتر می‌شوند و تصور آینده‌ای که همه چیز به هم متصل است و می‌توانیم همه آن‌ها را به صورت دقیق، کنترل و مدیریت کنیم، کار چندان سختی نیست. گوگل هوم یکی از این دستگاه‌ها بوده و یک اسپیکر هوشمند محسوب می‌شود.

دستیار google home

گوگل در نوامبر 2016 وارد بازار اسپیکرهای هوشمند شد و در حال حاضر، پنج دستگاه خانگی را در این رده به فروش می‌رساند؛ گوگل هوم مینی به قیمت 50 دلار، گوگل هوم به قیمت 100 دلار، گوگل هوم مکس به قیمت 300 دلار، نست هاب به قیمت 130 دلار و نست هاب مکس به قیمت 230 دلار که همه آن‌ها دارای دستیار گوگل هستند. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم گوگل هوم چیست و چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.

راه اندازی گوگل هوم

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


دستگاه گوگل هوم چیست


اسپیکر گوگل هوم به عنوان رقیبی برای آمازون اکو از سوی این غول فناوری طراحی شده است. دستگاه گول هوم اساسا به عنوان وسیله‌ای برای قرارگیری دستیار گوگل طراحی شده است. دستیار گوگلی که از طریق گوگل هوم به آن دسترسی دارید، همانی است که در گوشی‌های اندروید جدید قرار دارد؛ اما با توجه به قرار گرفتن تمرکز روی خانه، تاکید زیادی روی کنترل خانه هوشمند دارد.

دستیار هوشمند گوگل هوم

دستیار Google Home همواره به محیط خود گوش فرا می‌دهد، اما هیچ چیزی را ضبط نمی‌کند و تا زمانی که کلمات از پیش تعیین‌شده، یعنی «اوکی گوگل» یا «هی گوگل» را نگویید، به دستورات شما پاسخ نمی‌دهد.

اسپیکر گوگل هوم

علاوه بر دستورات صوتی، هر دستگاه گوگل هوم دارای یک سری دکمه‌های فیزیکی است. با این دکمه‌ها می‌توانید میزان صدا را تغییر دهید، میکروفون را قطع کنید و موسیقی را از طریق یک رابط فیزیکی، قطع یا پخش کنید.

 


18 کاربرد و ویژگی جالب دستیار Google Home


در این بخش قصد داریم 18 کاربرد و ویژگی جالب گوگل هوم را به شما بازگو کنیم. در ویدیوی بالا می‌توانید برخی از کاربردهای دستیار هوشمند گوگل را در کنترل خانه تماشا کنید.

 

1. وقتی می‌خوابید، نویز سفید پخش کنید

با اسپیکر هوشمند گوگل می‌توانید هنگام خواب، صدای نویز سفید پخش کنید یا شاید هم ترجیح بدهید صدای بارش قطرات باران را بشنوید و به خواب بروید. این صدا تا زمانی که به خواب بروید، در اتاق پخش خواهد شد. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که در یک زمان مشخص حتما خاموش شود، می‌توانید برایش تایمر خواب را تنظیم کنید.

گوگل هوم

 

2- پخش همزمان هر صدایی برای تمام گوگل هوم های موجود در خانه

اگر بیش از یک دستگاه گوگل هوم در خانه دارید، می‌توانید به طور همزمان در آن‌ها صدایی را پخش کنید. می‌توانید به اسپیکر بگویید زمان شام است تا به همه اعضای خانه که دارای گوگل هوم هستند، این پیام به راحتی به صورت یک زنگ شام برسد. همین کار را می‌توانید برای فرستادن فرزندانتان به مدرسه انجام دهید و بگویید: «OK Google, broadcast that it’s time for school» که به معنی وقت مدرسه رفتن است.

این ویژگی حتی وقتی که در خانه نیستید هم عمل می‌کند. با گفتن جمله «OK Google, broadcast I’m on my way home»، صدایی در دستگاه‌های خانه پخش می‌شود و به اعضای خانواده اطلاع می‌دهد که در راه خانه هستید.

دستیار گوگل هوم / google home

 

3- ابزاری کنترلی برای خانه هوشمند

هم‌اکنون دستیار هوشمند گوگل می‌تواند بیش از 1500 محصول هوشمند خانگی بیش از 100 برند مختلف را کنترل کند. شما می‌توانید از این دستگاه بخواهید تا نور اتاق را کم یا زیاد کند؛ درجه حرارت را با کم و زیاد کردن سیستم گرمایش تنظیم کرده و کتری یا مایکروویو را خاموش یا روشن کند. شما با استفاده از گوگل هوم هاب می‌توانید مرکزی برای تمامی لوازم هوشمند خانگی خود داشته و آن‌ها را روی صفحه نمایش، کنترل کنید. برای مشاهده لیست کامل محصولات سازگار با دستیار Google Home می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

دستگاه گوگل هوم

 

4-با گوگل هوم ورزش کردن را به خودتان یادآوری کنید

اگر کسی هستید که همیشه دیگران باید به شما بگویند که ورزش کنید، دستگاه گوگل هوم می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. شما می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید تا هر چند بار که می‌خواهید، در زمان‌های مشخصی از روز به شما یادآوری کند.

اسپیکر هوشمند گوگل هوم

 

5-  برقراری تماس های هندزفری ( Hands-Free)

دستیار Google Home می‌تواند با کمک ویژگی تماس گرفتن هندزفری، تماس شما را با هر یک از مخاطبین گوگل برقرار کند. فقط کافی است بگویید «Hey Google, call…» و گوگل هوم به صورت خودکار آن شماره را برایتان می‌گیرد.

این اسپیکر هوشمند همچنین می‌تواند صداهای مختلف را تشخیص دهد؛ بنابراین اگر آن را با چند نفر به اشتراک بگذارید، متوجه خواهد شد که چه کسی از او می‌خواهد تماس را برقرار کند. اگر از او بخواهید با مادرتان تماس بگیرد، متوجه می‌شود که با مادر چه کسی تماس بگیرد.

دستیار هوشمند گوگل هوم

 

6- پیدا کردن گوشی تلفن گمشده

اگر گوشی تلفن همراه‌تان را در خانه پیدا نمی‌کنید، دستیار Google Home می‌تواند آن را برایتان پیدا کند. کافی است به بگویید «Hey Google, find my phone» تا با تلفن همراه شما تماس بگیرد. این ویژگی برای هر دو نوع گوشی اندروید و آیفون کار می‌کند.

دستیار هوشمند گوگل هوم

 

7-قابلیت تغییر وضعیت به حالت شب یا Night Mode

ویژگی حالت شب، نور دستگاه را کاهش داده و بلندی صدا را نیز کم می‌کند. در این صورت دیگر مزاحم بقیه اعضای خانواده نخواهد بود. شما می‌توانید این ویژگی را به صورت دستی روشن و خاموش کنید و یا به اسپیکر برنامه بدهید تا در زمان‌های مشخصی، این ویژگی فعال یا غیر فعال شود.

گوگل هوم هاب این کار را خودش به صورت خودکار انجام می‌دهد؛ یعنی وقتی حس کرد که فضای اتاق تاریک شده است، روشنایی صفحه نمایش را تنظیم می‌کند.

دستگاه گوگل هوم / google home

 

8- روشن و خاموش کردن تلویزیون

اگر تلویزیون شما از HDMI CEC پشتیبانی می‌کند (که بیشتر تلویزیون‌های جدید دارای این استاندارد هستند) و همچنین یک دستگاه کروم کست متصل به تلویزیون دارید، می‌توانید از گوگل هوم برای روشن و خاموش کردن تلویزیون استفاده کنید.

دستیار google home

 

9- بخواهید برایتان داستان بگوید!

اسپیکر گوگل هوم دارای قابلیت‌های خوبی برای کل خانواده است. می‌توانید از آن بخواهید برایتان قصه بگوید، با شما بازی کند و حتی برایتان بیت باکس اجرا کند.

راه اندازی گوگل هوم

 

10- اسپیکر گوگل هوم می‌تواند به زبان های مختلف صحبت کند

دستگاه گوگل هوم قادر به صحبت به زبان‌های مختلف از کشورهای سراسر جهان است. ایتالیایی، آلمانی، ژاپنی، اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی و … از جمله این زبان‌ها هستند. یکی از بروزرسانی‌های جدیدی که در این زمینه اضافه شده، قابلیت تشخیص زبان به صورت آنی است؛ یعنی دستگاه می‌فهمد که شما به چه زبانی صحبت می‌کنید و به همان زبان پاسخ می‌دهد. فعلا زبان‌هایی که در این حالت پشتیبانی می‌شوند عبارتند از انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و ژاپنی. گوگل می‌گوید در آینده، زبان‌های بیشتری را هم اضافه خواهد کرد.

اسپیکر گوگل هوم

 

11- مغازه ها و کسب‌و‌کارهای محلی را برایتان جستجو و پیدا می‌کند

اگر نیاز به صدا زدن یک لوله‌کش دارید، با گفتن جمله «OK Google, find me a plumber»، دستگاه گوگل هوم نزدیک‌ترین لوله‌کش به منزلتان را پیدا می‌کند. گوگل می‌گوید تمامی پیشنهاداتی که در این زمینه می‌دهد، توسط خودش و شرکت‌هایی مانند HomeAdvisor و Porch بررسی شده‌اند.

دستیار google home

 

12- تنظیم برنامه روزانه در همان ابتدای صبح

شما می‌توانید یک روتین یا برنامه روزمره را برای اسپیکر گوگل هوم تعریف کنید تا با گفتن یک عبارت ساده، اجرا شود. برای مثال وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، با گفتن جمله «Hey Google, good morning» کاری کنید که دستگاه شما برنامه آن روز، اخبار، ترافیک و آب‌وهوا را برایتان بازگو کند.

در مثالی دیگر، با گفتن جمله «Hey Google, good night» می‌توانید کاری کنید تا چراغ‌ها را خاموش کرده و دمای خانه را پایین بیاورد. همچنین می‌توانید روتین را طوری تنظیم کنید تا به شما بگوید که فردا چه برنامه‌ای دارید.

دستیار google home

 

13- اسپیکر گوگل هوم برایتان جک و لطیفه تعریف می کند.

فقط کافی است بگویید: «Hey Google, tell me a joke» تا برایتان خیلی راحت جک تعریف کند.

راه اندازی گوگل هوم

 

14- از آن بخواهید تا موارد مختلف را به جای شما به خاطر بسپارد

تصور کنید یک صندوق یا قفل دوچرخه رمزدار دارید. شما می‌توانید با گفتن جمله «Hey Google, remember my locker combo is…» از دستگاه گوگل هوم بخواهید تا رمز آن را به خاطر بسپارد.

دستیار گوگل هوم

 

15- دستیار Google Home در آشپزخانه به شما کمک می کند

اسپیکر گوگل هوم می‌تواند در پخت‌و‌پز به شما کمک کند. می‌توانید دستور‌العمل‌های مختلف غذایی را از آن سوال کنید یا مثلا بپرسید یک پیمانه، چند قاشق غذاخوری است.

اسپیکر گوگل هوم

 

16- هر صبح با موسیقی دلخواه تان شما را از خواب بیدار می کند

گوگل هوم می‌تواند به عنوان یک ساعت زنگ‌دار عادی هم کار کند و همچنین می‌تواند با موسیقی دلخواه‌تان، شما را از خواب بیدار کند. کافی است جمله «Hey Google, set an alarm for 8 a.m. that plays….» را هنگام شب بگویید.

دستگاه google home

 

17- تماشای سریالهای مورد علاقه تان را به شما یادآوری می کند

دیگر نگران نباشید؛ دیدن هیچ سریال و فیلمی را با گوگل هوم از دست نمی‌دهید و این دستگاه هوشمند آن را به شما یادآوری می‌کند. می‌توانید با دستور «Hey Google, remind me to watch ‘Grown-ish’ every Wednesday at 8 p.m» به آن بگویید که راس فلان ساعت به شما یادآوری کند تا برنامه مورد علاقه‌تان را ببینید.

راه اندازی گوگل هوم

 

18- از آن بخواهید تا به شما خبرهای خوبی بدهد

اگر از شنیدن خبرهای ناراحت‌کننده و بد خسته شده‌اید، گزینه‌ای در دستگاه گوگل هوم وجود دارد که به شما خبرهای خوبی می‌دهد. با گفتن جمله «Hey Google, tell me something good»، این اسپیکر هوشمند به شما خبرهای خوبی از افرادی می‌دهد که مشکلات جوامع و دنیا را حل می‌کنند. البته این ویژگی در حالت آزمایشی بوده و فقط برای کاربران آمریکایی در دسترس است.

اخبار گوگل هوم

متاسفانه استفاده از گوگل هوم در ایران به علت محدودیت‌ها و مسائل فیلترینگ، چندان آسان نیست ولی اگر بتوانید از مشکلات آن عبور کرده و استفاده کنید، قطعا تجربه‌ای لذت بخش برای شما خواهد بود. در این مطلب سعی کردیم برخی از کاربردهای جالب این دستگاه را با شما در میان بگذاریم. نظر شما درمورد دستیار Google Home چیست؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران7 دیدگاه
avatar
کیهان کو
.
13 تیر 1401، 10:33
پاسخ
0
0
داخل ایران هم میشه ازش استفاده کرد
avatar
.
13 آذر 1399، 11:36
پاسخ
0
0
سلام .من گوگل هوم مینی دارم .اکبند فقط یکبار جهت تست ازش استفاده کردم.واقعا صدا وکارآیی بینطیری داره. اما متاسفانه به کارمن نمیاد میخوام بفروشم.واقعا یکبار تست کردم هرکس ببینه خودش متوجه میشه
avatar
زهرا شاهوردی
.
08 آبان 1401، 21:35
پاسخ
0
0
@
سلام میشه بکید فعالش کردید؟تحریمه ایران چ جوری فعال کردید ممنون میشم توضیح بدید
avatar
Omid
.
04 دی 1398، 10:02
پاسخ
0
0
دستیار هوشمند جاست گوگل اسیستنت
avatar
سروش
.
25 آذر 1398، 00:54
پاسخ
0
0
عجب چیز باحالیه این گوگل هوم! چقدر ویژگی داره مرسیییی
avatar
محمد
.
24 آذر 1398، 23:53
پاسخ
0
1
قیمت گوگل هوم چنده؟ چجوری میشه سفارش داد؟
نمایش 2 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402