آموزش جامع مدیریت و حذف برنامه های اپل واچ

مدیریت اپلیکیشن های اپل واچ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مدیریت برنامه های اپل واچ کار چندان سختی نیست و در این مطلب می‌خواهیم نحوه مدیریت، نصب، تغییر آرایش و حذف اپلیکیشن های اپل واچ را با هم مرور کنیم.

اگر از کاربران جدید اپل واچ هستید، احتمالا سوالاتی درباره نحوه مدیریت برنامه های اپل واچ دارید. این برنامه‌ها عملکرد متفاوتی نسبت به آنچه انتظار دارید، خواهند داشت و به نوعی بخشی از برنامه‌هایی که در آیفون خود نصب کرده‌اید هستند. در این مطلب به نحوه نصب، تغییر آرایش و حذف اپلیکیشن های اپل واچ می‌پردازیم. برای آشنایی با بهترین برنامه های اپل واچ در سال 2020 می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

نرم افزار های اپل واچ

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • مدیریت برنامه های اپل واچ
    • نحوه پیدا کردن و نصب برنامه های اپل واچ
    • آموزش تغییر آرایش برنامه های اپل واچ
    • مدیریت اعلان های اپلیکیشن های اپل واچ
    • مدیریت نرم افزارهای اپل واچ در داک
  • حذف برنامه های اپل واچ
    • پاک کردن برنامه ها از طریق اپل واچ
    • حذف برنامه ها ی اپل واچ از طریق گوشی آیفون
    • آموزش حذف اپلیکیشن های اپل واچ از داک

 


مدیریت برنامه های اپل واچ


 

نحوه پیدا کردن و نصب برنامه های اپل واچ

نصب برنامه های Apple Watch شبیه نصب آن‌ها در گوشی نیست. اپلیکیشن های اپل واچ برای watchOS مستقل نیستند و به صورت یکپارچه با برنامه‌های iOS عرضه می‌شوند. شما می‌توانید کاری کنید که برنامه iOS به صورت خودکار، نسخه watchOS خود را نصب کند یا این ویژگی را خاموش کنید تا به صورت دستی انتخاب کنید که کدام نرم افزارهای اپل واچ نصب شوند. اگر می‌خواهید برنامه‌ها به صورت خودکار نصب شوند، برنامه My Watch را در گوشی آیفون خود اجرا کرده و به بخش General بروید و گزینه Automatic App Install را روشن کنید.

نصب برنامه های اپل واچ

اگر نمی‌خواهید تعداد زیادی از اپلیکیشن‌هایی که در گوشی خود استفاده می‌کنید در ساعت شما نصب شوند، می‌توانید راه دیگری را انتخاب کنید. اولین قدم، خاموش کردن گزینه Automatic App Install همانطوری که در بالا گفتیم است. حال برای اضافه کردن نرم افزارهای اپل واچ، برنامه Watch را در آیفون باز کرده و گزینه Search یا App Store را از پایین صفحه انتخاب و اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کنید. حال کافی است گزینه Get را برای نرم افزارهای اپل واچ رایگان و Buy را برای برنامه‌های پولی انتخاب کنید تا برنامه دانلود شود.

نصب برنامه های apple watch

اگر نصب خودکار را خاموش کرده‌اید یا یک اپلیکیشن شخص ثالث اپل واچ را حذف کرده‌اید و می‌خواهید آن را بازگردانید، می‌توانید به راحتی برنامه های اپل واچ قدیمی را که حذف کرده‌اید یا هنوز نصب نکرده‌اید را پیدا کنید. برای این کار به برنامه Watch در آیفون خود بروید و در بخش My Watch به پایین صفحه بروید. در بخش Available Apps برنامه‌هایی که می‌توانید در اپل واچ نصب کنید، فهرست شده‌اند. برای نصب کافی است گزینه Install که جلوی آن‌ها قرار دارد را انتخاب کنید.

نصب نرم افزار های اپل واچ

 

آموزش تغییر آرایش برنامه های اپل واچ

وقتی به بخش نرم افزارهای اپل واچ می‌روید، آن‌ها به صورت خوشه‌ای قرار گرفته‌اند که حالت Grid View نام دارد و ممکن است دسترسی به آن‌ها در این حالت برای برخی از کاربران، دشوار باشد. شما می‌توانید با کشیدن انگشت روی صفحه، بین این خوشه از اپلیکیشن های اپل واچ جابه‌جا شوید و با استفاده از چرخاندن تاج دیجیتال، اندازه آیکون‌ها را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید. این‌ها ویژگی‌های جالبی هستند ولی مخصوصا اگر یک ساعت 38 میلی‌متری و انگشتان بزرگ داشته باشید، کار کردن با آن کمی سخت خواهد شد.

شما امکان تغییر آرایش برنامه های اپل واچ را دارید و با watchOS 5.0 یا نسخه بالاتر، می‌توانید به صورت فهرست‌وار هم برنامه‌ها را مشاهده کنید. ابتدا برای تغییر آرایش برنامه های اپل واچ، اپلیکیشن Watch را از آیفون خود اجرا کرده و به تب My Watch در پایین رفته و گزینه App Layout را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید به تغییر آرایش برنامه های Apple Watch بپردازید و وقتی کارتان تمام شد، تغییرات با ساعت شما سینک می‌شود.

تغییر آرایش برنامه های apple watch

شما می‌توانید از خود ساعت هم به تغییر آرایش اپلیکیشن های اپل واچ بپردازید. برای این کار با زدن تاج دیجیتال به صفحه اصلی برنامه‌ها رفته و روی برنامه‌ای که می‌خواهید آن را جابه‌جا کنید زده و نگه دارید. حال می‌توانید برنامه را به جای مورد نظر خود برده و رها کنید.

تغییر آرایش برنامه های اپل واچ

برای تغییر نحوه نمایش نرم افزارهای اپل واچ از Grid View به List View، روی صفحه برنامه‌ها زده و محکم نگه دارید. با این کار، منوی تغییر نمایش را مشاهده می‌کنید. گزینه List View را انتخاب کنید تا نمایش به صورت فهرست‌وار درآید و مدیریت برنامه‌ها آسان شود. در این حالت، نرم افزارهای اپل واچ به ترتیب الفبا قرار می‌گیرند و می‌توانید به راحتی و با سوایپ کردن، برنامه مورد نظر خود را پیدا کرده و باز کنید.

تغییر آرایش برنامه های اپل واچ

 

مدیریت اعلان های اپلیکیشن های اپل واچ

تفاوت زیادی بین نحوه ارائه نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های شخص ثالث و پیش‌فرض Apple Watch وجود دارد. برای اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، تنظیماتی وجود دارد که می‌توانید از طریق اپلیکیشن Watch آیفون تغییر دهید. برای اپلیکیشن های اپل واچ شخص ثالث فقط می‌توانید اعلان آن‌ها را روشن یا خاموش کنید.

نوتیفیکیشن‌های ساعت اپل زمانی که روی مچ شما قرار دارد و باز است، نمایش داده می‌شود. نوتیفیکیشن‌های از دست داده شده هم با سوایپ کردن به پایین بعد از بیدار کردن ساعت، مشاهده می‌شوند. این اعلان‌ها وقتی در حال استفاده از آیفون هستید، نمایش داده نمی‌شوند.

زمانی که نشانگر اعلان روشن است ( که به صورت پیش‌فرض اینگونه است)، یک نقطه سرخ در بالای واچ‌فیس ظاهر می‌شود. برعکس، وقتی Notification Privacy روشن است، جزئیات زمانی که روی یک هشدار ضربه می‌زنید، نمایش داده می‌شوند. این تنظیمات به صورت پیش‌فرض، خاموش است که یعنی اعلان‌ها به صورت پاپ‌آپ در ساعت نمایش داده می‌شوند. برای مدیریت اعلان‌های اپل واچ، اپلیکیشن Watch را باز کرده و تب My Watch را از پایین انتخاب کنید. گزینه Notifications را در بالای صفحه انتخاب کنید. در بالای صفحه جدید دو گزینه Notifications Indicator و Notification Privacy رامشاهده می‌کنید که اولی برای نمایش دادن یا ندادن نقطه قرمز و دومی هم برای نشان دادن یا ندادن پاپ‌آپ اعلان است.

مدیریت اعلان برنامه های apple watch

در پایین همین صفحه روی برنامه‌ای که می‌خواهید نحوه نمایش اعلان‌های ان را تغییر دهید، ضربه بزنید. در صفحه جدید سه گزینه در اختیار خواهید داشت که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Allow Notifications / زمانی که این گزینه روشن است، تمام اعلان‌های این برنامه را مشاهده خواهید کرد.
  • Send to Notification Center / برعکس گزینه بالا، اعلان‌ها به بخش مربوطه خود منتقل می‌شوند و هیچ پاپ‌آپی مشاهده نمی‌کنید.
  • Notifications Off / این گزینه باعث می‌شود هیچ اعلانی از سمت نرم افزارهای اپل واچ  ارسال نشود.

البته علاوه بر موارد بالا، برخی از نرم افزارهای اپل واچ دارای تنظیمات دیگری هم هستند. برای مثال، در برنامه Activity اعلانی برای یادآوری بلند شدن در صورت نشستن زیاد (Stand Reminders) و یا اعلانی برای انجام اهداف ماهانه ورزشی وجود دارد. برنامه Podcast هم همین‌گونه است و تنظیمات اعلان مخصوص به خود را دارد.

مدیریت اعلان نرم افزار های اپل واچ

یکی از گزینه‌هایی که در iOS 12 و watchOS 5 معرفی شد، قابلیت Deliver Quietly است. این قابلیت، عملکردی شبیه به موارد بالا را دارد و به شما اجازه می‌دهد تا در همان لحظه دریافت اعلان، تنظیمات را اعمال کنید. برای این کار، ساعت را بیدار کرده و از بالای صفحه به پایین سوایپ کنید تا فهرست اعلان‌های خود را مشاهده کنید. روی اعلانی که می‌خواهید تنظیمات را اعمال کنید، به سمت چپ سوایپ کرده و دکمه سه نقطه کنار هم (…) را بزنید. حال می‌توانید گزینه Deliver Quietly را انتخاب کنید. با این کار، نوتیفیکیشن‌های آن برنامه به بخش Notification Center خواهند رفت.

آموزش برنامه های اپل واچ

شما می‌توانید اعلان‌ها را با انتخاب گزینه Turn Off on Apple Watch به کلی خاموش کنید. اگر می‌خواهید گزینه Deliver quietly را غیرفعال کنید، باید مراحل بالا را تکرار کرده و گزینه Deliver Prominently را انتخاب کنید.

 

مدیریت نرم افزارهای اپل واچ در داک

داک قسمتی در اپل واچ است که به صورت پیش‌فرض، 10 برنامه آخری که باز کرده‌اید در آن به نمایش گذاشته می‌شود و به عنوان نوعی میان‌بر عمل می‌کند. این قسمت با زدن دکمه کناری ساعت اپل قابل دسترس است. شما می‌توانید کاری کنید که این قسمت به جای 10 اپلیکیشن آخر باز شده، برنامه‌های محبوب شما را نشان دهد. برای این کار برنامه Watch را در آیفون باز کرده و از تب My Watch گزینه Dock را انتخاب کنید.

حذف برنامه های اپل واچ

در بخش Dock Ordering گزینه Favorites را انتخاب کرده و سپس در صفحه بعد، Edit را در قسمت بالا و سمت راست بزنید. علامت سبز مثبت را در کنار برنامه‌هایی که در قسمت Do Not Include قرار دارد، بزنید تا به قسمت برنامه‌های محبوب شما در داک وارد شوند.

مدیریت برنامه های اپل واچ

برای تغییر آرایش برنامه های اپل واچ در داک، باید از طریق گوشی آیفون خود اقدام کنید. همچنین این امر تنها در صورتی ممکن است که Favorites را همانطور که در بالا گفتیم، فعال کرده باشید. برای تغییر آرایش، برنامه Watch را در آیفون باز کرده و از تب My Watch، گزینه Dock را انتخاب کنید و سپس Edit را در قسمت بالا و سمت راست بزنید.

حذف برنامه های اپل واچ

حال قسمت‌هایی را که در سمت راست هر اپلیکیشن به صورت چند خط روی هم هستند را گرفته و به هر ترتیبی که می‌خواهید، بکشید. بعد از اینکه کارتان تمام شد، گزینه Done را در بالا و سمت راست بزنید.

مدیریت برنامه های اپل واچ

 


حذف برنامه های اپل واچ


در حالی که بسیاری از کاربرها بر این باورند که برنامه های Apple Watch کاربرد آن‌چنانی ندارند، برخی دیگر هنوز هم به دنبال استفاده کاربردی از این اپلیکیشن‌ها هستند. کاربرد این اپ‌ها به خصوص زمانی که بخواهید بدون نیاز به آیفون به بیرون از منزل بروید مشخص می‌شود. با این حال، تعدادی از کاربرها به اپلیکیشن‌های ساعت هوشمند خود احتیاجی ندارند و می‌خواهند آن‌ها را پاک کنند. حذف برنامه های اپل واچ کار آسانی است که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

حذف برنامه های اپل واچ

 

پاک کردن برنامه ها از طریق اپل واچ

حذف کردن یک برنامه به صورت مستقیم از Apple Watch مشابه حذف اپلیکیشن از گوشی است. با زدن دکمه تاج، به بخش اپلیکیشن های اپل واچ بروید و روی آیکون برنامه‌ای که می‌خواهید آن را حذف کنید، زده و نگه دارید تا آیکون  آن به لرزش درآید و یک علامت ضربدر در کنار آیکون نشان داده شود. روی آن ضربدر زده و گزینه Delete App را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با این کار، برنامه فقط از ساعت شما حذف می‌شود و نه آیفون؛ همچنین شما نمی‌توانید برنامه‌های اصلی و اولیه اپل را از ساعت خود حذف کنید.

حذف برنامه های اپل واچ

اگر از حالت نمایش فهرستی (List View) استفاده می‌کنید، می‌توانید برنامه مورد نظر را به سمت چپ سوایپ کرده و آیکون حذف را بزنید و سپس با زدن روی Delete App، پاک کردن برنامه را تایید کنید.

حذف برنامه های اپل واچ

 

حذف برنامه ها ی اپل واچ از طریق گوشی آیفون (مخفی کردن)

شما می‌توانید با استفاده از گوشی آیفون خود هم به پاک کردن برنامه های اپل واچ بپردازید. برای این کار، برنامه Apple Watch را در گوشی باز کرده و در بخش My Watch، به پایین و بخش Installed on Apple Watch بروید. حال روی برنامه‌ای که می‌خواهید حذف کنید زده و گزینه Show App on Apple Watch را غیرفعال کنید. توجه داشته باشید که این کار، به پاک کردن برنامه های اپل واچ از ساعت می‌پردازد نه آیفون شما. اگر می‌‌خواهید آن را برگردانید، گزینه Install را از بخش Available Apps در قسمت My Watch همانطور که در بخش نصب برنامه‌ها گفتیم، انتخاب کنید.

پاک کردن برنامه های اپل واچ

 

آموزش حذف اپلیکیشن های اپل واچ از داک

بروزرسانی watchOS 3 در سال 2016 یک ویژگی جدید به نام داک را برای اپل واچ معرفی کرد. زمانی که دکمه کناری را فشار دهید، می‌توانید وارد بخش داک شوید که برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید را در خود جای داده است. استفاده از میان‌بر باعث صرفه‌جویی و دستیابی سریع به برنامه های Apple Watch می‌شود. شما می‌توانید داک را مستقیما از خود ساعت یا گوشی آیفون مدیریت کنید.

برای حذف برنامه های اپل واچ از داک از طریق خود ساعت اپل، به داک رفته و روی برنامه‌ای که می‌خواهید پاک کنید، به سمت چپ سوایپ کنید. حال دکمه ضربدر قرمز را که ظاهر شده است را بزنید. دقت داشته باشید که با این کار، برنامه از ساعت حذف نمی‌شود بلکه فقط از قسمت داک پاک می‌شود.

مدیریت برنامه های اپل واچ

برای حذف برنامه‌های قسمت داک از طریق گوشی آیفون، کافی است برنامه Watch را باز کرده و از بخش My Watch، گزینه Dock را انتخاب کنید. حال گزینه Edit را در قسمت بالا و سمت راست انتخاب کنید.

حذف برنامه های اپل واچ

حال علامت منفی قرمز کنار هر برنامه‌ای که می‌خواهید حذف کنید را زده و گزینه Remove را انتخاب کنید. وقتی کارتان تمام شد، گزینه Done را بزنید.

پاک کردن برنامه های اپل واچ

مدیریت برنامه های اپل واچ شاید در ابتدا کمی سخت و زمان‌گیر باشد، اما وقتی به آن عادت کردید و چندین بار انجام دادید، به همان سادگی مدیریت اپلیکیشن‌ها در سایر دستگاه‌های iOS شما است. در این مطلب سعی کردیم راه‌های مختلف نصب، مدیریت و حذف برنامه های Apple Watch را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر مشکلی در این زمینه دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
حسن
.
05 بهمن 1398، 01:17
پاسخ
0
0
نرم افزارهای ساعت هوشمند اپل تنوع زیادی ندارن چراا
avatar
مریم
.
04 بهمن 1398، 18:26
پاسخ
0
0
کسی که کار با گوشی های هوشمند رو بلده مطمنا با اپلیکیشن های اپ واچ هم میتونه راحت کنه بخصوص با توضیحات این پستتون.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402