Вход на сайт казино через рабочее зеркало Вавада . Вы попадете на официальный сайт Vavada casino, где можно регистрироваться.

افیلیت مارکتینگ چیست؟ چگونه از آن برای کسب درآمد استفاده کنیم؟

بازاریابی همکاری در فروش
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در دنیای تجارت مدرن به لطف پیشرفت ارتباطات و تکنولوژی، راه‌های زیادی برای بازاریابی ایجاد شده است. در این مطلب به بررسی یکی از هیجان‌انگیزترین این راه‌ها با عنوان افیلیت مارکتینگ می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین عناصر تجارت در بازارهای شلوغ قرن بیست و یکم، بازاریابی است. بازاریابی به صورت ساده لغتی است که به مطالعه و مدیریت روابط داد و ستدی اطلاق می‌شود. این مفهوم روند تجاری خلق روابط با مشتریان راضی را تشریح می‌کند. بازاریابی یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای جذب مشتریان است. این امر می‌تواند در راستای جلب نظر مصرف‌کنندگان یا دیگر سازمان‌ها انجام بگیرد. یکی از روش‌ها در این مهم، بازاریابی همکاری در فروش است. در این مقاله سیستم همکاری در فروش را بررسی می‌کنیم.

affiliate marketing چیست

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


افیلیت مارکتینگ چیست؟


سیستم همکاری در فروش روندی است که در آن فرد یا سازمانی با انجام بازاریابی برای فرد یا سازمانی دیگر، درصدی از فروش آن را به عنوان دستمزد دریافت می‌کند. حوزه‌ تخصصی همکار بازاریاب تاثیری در روند سیستم افیلیت مارکتینگ ندارد. در صنعت بازاریابی چهار فاکتور مهم فروشنده، اعضای شبکه، ناشر (همکار) و مشتری وجود دارند. با افزایش پیچیدگی ساختار بازارها در سال‌های اخیر، گروه‌های جدیدی شامل سازمان‌های مدیریت همکاری، ابر همکاری‌ها و خرده فروشان خارجی نیز ظهور یافته‌اند.

افیلیت مارکتینگ چیست

فعالیت‌های گروه‌های افیلیت مارکتینگ معمولا با سایر روش‌های بازاریابی چون بازاریابی اینترنتی رابطه‌ای تنگاتنگ دارند. با این حال اموری چون انتشار مطلبی مبنی بر بررسی یک محصول تنها در سیستم همکاری فروش مشاهده می‌شوند. افیلیت مارکتینگ شباهت‌های زیادی با روش بازاریابی ارجاعی نیز دارد. هر دوی این روش‌ها شامل استفاده از سازمانی خارجی برای تبلیغ محصولات می‌شوند. از تفاوت‌های این دو روش می‌توان به نقطه اتکای آن‌ها در سازمان اشاره کرد. مهم‌ترین عنصر در افیلیت مارکتینگ، انگیزه‌های مالی هستند؛ این در حالی است که بازاریابی ارجاعی سنگ بنای خود را بر اعتماد دو طرفه و روابط شخصی بنا می‌کند.

 


تاریخچه افیلیت مارکتینگ


شاید بتوان سرآغاز افیلیت مارکتینگ را مفهوم تقسیم سود دانست. این مفهوم در سال 1994 راه خود را به تجارت الکترونیکی باز کرد. مفهوم بازاریابی همکاری نخستین بار توسط ویلیام توبین (William Tobin) ارائه شد. توبین توانست با استفاده از این روش بازاریابی برای سازمان خود بیش از شش میلیون دلار سود رسانی به ارمغان بیاورد.

بازاریابی معرف

کمپانی آمازون در سال 1996 شروع به استفاده از سیستم افیلیت مارکتینگ کرد. همکاران این سازمان در سایت‌های خود، بنرها و لینک‌های آن را به اشتراک گذاشته و از این طریق در سودآوری آن مشترک می‌شدند. آمازون توانست سیستم بازاریابی همکاری را به درستی اجرا کرده و به الگویی مناسب در آن تبدیل شود. این سازمان در سال 2000 امتیاز تجاری استفاده از روش افیلیت مارکتینگ را ثبت کرد. بازاریابی همکاری از آن زمان رشد سریع و قابل توجهی را تجربه کرد. در حال حاضر بسیاری از سازمان‌های فعال در حوزه‌های خرده فروشی، سرگرمی، شرط‌بندی، مسافرت، ارتباطات، تحصیلات، نشریات و دیگر موارد از بازاریابی افیلیت استفاده می‌کنند.

 


افیلیت مارکتینگ چطور کار می‌کند؟


مهم‌ترین ویژگی سیستم بازاریابی همکاری تقسیم وظایف بازاریابی و خلق محصولات بین تمامی ذی‌نفعان است. این روش زمینه را برای استفاده از مهارت‌ها و استعدادهای افراد و سازمان‌های مختلف فراهم می‌کند. این امر منجر به بروز استراتژی‌های پر بازده می‌شود. در هر سیستم افیلیت مارکتینگ سه گروه فروشنده و تولید کننده، همکار یا بازاریاب و مصرف کننده وجود دارند.

بازاریابی معرف

فروشنده می‌تواند خرده فروش، مغازه‌دار یا تولیدکننده‌ محصول باشد. این محصول می‌تواند شی فیزیکی مانند محصولات خانگی یا سرویس‌های آموزشی باشد. این فروشنده در برخی موارد به عنوان برند نیز خطاب می‌شود. او نقشی فعال در تمامی قسمت‌های بازاریابی محصول دارد. همکار یا ناشر، فرد یا سازمانی است که محصولات تولیدکننده را برای مشتریان احتمالی تبلیغ می‌کند. به عبارت دیگر، بازاریابان همکار، مصرف‌‌کنندگان را متقاعد به خرید محصولات می‌کنند. آن‌ها در صورت موفقیت در کار خود، بخشی از سود به دست آمده را به عنوان کمیسیون دریافت خواهند کرد. مصرف کنندگان نیز مهم‌ترین عامل‌ پیش‌برنده‌ بازاریابی همکاری هستند. آن‌ها با خرید محصولات، منبع درآمد شماره یک تولیدکننده و بازاریاب به حساب می‌آیند.

 


چرا باید سیستم افیلیت مارکتینگ استفاده کرد؟


یک بازاریاب دلایل زیادی برای گرایش به سیستم بازاریابی همکاری دارد. درآمد دائمی و پایدار را می‌توان مهم‌ترین آن‌ها دانست. یک فرد شاغل در حوزه‌ی افیلیت مارکتینگ ممکن است حتی در هنگام خواب خود نیز درآمد داشته باشد. آن‌ها با سرمایه‌‌گذاری در محصولات مناسب تا زمان سوددهی آن درآمدی ثابت خواهند داشت. در سیستم بازاریابی همکاری نیازی به وجود بخش پشتیبانی مشتریان نیست. افراد و سازمان‌های فعال در حوزه‌ افیلیت مارکتینگ تنها رابطی بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده هستند.

بازاریابی معرف

شاید بتوان یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های افیلیت مارکتینگ را امکان کار از خانه دانست. علاوه بر این، شروع به کار در این حوزه نیازی به سرمایه چشم‌گیر ندارد. هر کس می‌تواند در سیستم بازاریابی همکاری مشغول به کار شود. آزادی عمل بالای این شغل آن را به انتخابی مناسب برای فریلنسرها تبدیل کرده است. افراد شاغل در حوزه‌ افیلیت مارکتینگ مسیر کاری خود را آزادانه مشخص می‌کنند. آن‌ها کنترل کاملی بر زندگی حرفه‌ای خود دارند. حرفه بازاریابی همکاری درآمد و پاداشی متناسب با عملکرد فرد به او عطا می‌کند. از مهم‌ترین نکات در افیلیت مارکتینگ سئو است. یک فرد شاغل در این حوزه باید به خوبی ارزش‌های سئو را درک کرده و مهارت بالایی در پیاده‌سازی صحیح آن پیدا کند.

 


انواع بازاریابی همکاری در فروش


اکثر بازاریابان فعال در سیستم بازاریابی همکاری از روش‌هایی ثابت برای جذب و حفظ مشتریان استفاده می‌کنند. با این حال بین سازمان‌ها و افراد این حوزه تفاوت‌هایی وجود دارد. یکی از فعال‌ترین گروه‌ها در زمینه‌ افیلیت مارکتینگ، اینفلوئنسرها هستند. اینفلوئنسر فردی است که به وسیله‌ محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی، توانایی تاثیر گذاری بر جمع کثیری از مردم را دارد. آن‌ها از طریق سیستم بازاریابی همکاری سود خوبی به جیب می‌زنند. دومین گروه فعال در حوزه‌ افیلیت مارکتنیگ، بلاگرها هستند. آن‌ها با آگاهی از نحوه‌ کار موتورهای جستجوگر اینترنتی، تاثیر فراوانی در میزان فروش یک محصول دارند.

سیستم افیلیت مارکتینگ

از دیگر انواع بازاریابی همکاری خلق سایت‌های کوچک متمرکز است. سازمان‌های همکار می‌توانند با اشتراک تصاویر و لینک‌های مختص به بخشی از محتوای تولیدکننده، توجه گروه خاصی از مشتریان را به آن جلب کنند. یکی دیگر از راه‌های بازاریابی همکاری استفاده از اصول بازاریابی ایمیلی است. این روش با وجود قدیمی بودن هنوز کارآیی خود را از دست نداده و می‌تواند راهی مناسب برای شناساندن یک محصول به مخاطبان باشد. عامیانه‌ترین راه بازاریابی همکاری، تبلیغ محصولات در سایت‌های بزرگ و مشهور است. این سایت‌ها معمولا بخشی برای بنرها و لینک‌های متمرکز بر این حوزه دارند. آن‌ها بخشی از درآمد خود را از طریق برقراری ارتباط بین مخاطبان خود و همکاران دریافت می‌کنند.

 


بهترین سازمان‌های افیلیت مارکتینگ در سال 2019


افراد و سازمان‌ها برای موفقیت در حوزه‌ افیلیت مارکتینگ نیاز به رعایت اصول بازاریابی سنتی و مدرن دارند. در ادامه سعی می‌کنیم تا با سه سازمان فعال در حوزه‌ بازاریابی همکاری در سال گذشته آشنا شویم.

 

شرکت Awin

بازاریابی معرف

آوین بزرگ‌ترین شبکه‌ فعال در حوزه‌ بازاریابی همکاری است. این پلتفرم شامل بیش از 15000 تبلیغ‌ کننده و 200000 ناشر فعال می‌شود. همکاران یا ناشران می‌توانند تبلیغ‌کنندگان مورد نظر خود را انتخاب کرده و به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. از ویژگی‌های مثبت آوین می‌توان به سرعت بالای آن اشاره کرد.

 

شرکت CJ Affiliate

سیستم بازاریابی همکاری در فروش

یکی دیگر از سیستم‌‌های بازاریابی همکاری، سی‌جی افیلیت است. محدوده‌ کاری این پلتفرم جهانی بوده و تاسیس آن به سال 1998 برمی‌گردد. سی‌جی افیلیت از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و ناشران می‌توانند انواع تبلیغ‌ کننده را در آن بیابند. با این حال دشواری و زمان‌بر بودن برقراری ارتباط آن را به انتخاب دوم بسیاری از افراد تبدیل کرده است.

 

Amazon Associates

بازاریابی همکاری در فروش

آمازون به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین سایت‌های جهان، انتخابی عالی برای افرادی است که علاقه به سیستم بازاریابی همکاری دارند. استفاده از برنامه‌های تبلیغاتی آمازون بسیار آسان و سریع بوده و لیست محصولات‌ متنوع، تضمین‌ کننده انواع مشتری است. با این حال کمیسیون‌های پایین از تبدیل آن به بهترین انتخاب ممکن جلوگیری می‌کنند.

آیا شما تا کنون از افیلیت مارکتینگ استفاده کرده‌اید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
Allie Villanueva
.
20 اسفند 1402، 20:09
پاسخ
0
0
What topics would you like to see covered in future posts? Let us know in the comments.
avatar
Stephany
.
23 فروردین 1399، 01:10
پاسخ
0
0
ممنون از اطلاعات مفید
avatar
Hamed
.
04 بهمن 1398، 09:03
پاسخ
0
1
افیلیت مارکتینگ یکی از بهترین شیوه های پول درآوردنه
avatar
سمیرا شریفی
.
04 بهمن 1398، 09:03
پاسخ
0
1
ممنون از توضیحات خوبتون درمورد افیلیت مارکتینگ. به نظرم برای کسب درآمد میشه روی این روش هم حساب کرد
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402