بررسی فری بادز 3 هواوی ؛ مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه

قیمت فری بادز 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هدست فری بادز 3 هواوی (Huawei FreeBuds 3) هدستی کوچک با طراحی مشابه ایرپادز 2 شرکت اپل بوده و دارای عمر باتری خوب و ویژ‌گی‌های جالب و مفیدی است.

طرفداران موسیقی همیشه از هدست‌ها، MP3 پلیرها و گجت‌های مشابه آن استقبال کرده‌اند. مسائلی چون بزرگی، وزن زیاد و دیگر مشکلاتی از این قبیل، سازندگان این وسایل الکترونیک را به سمتی سوق داده که گجت‌های پیشرفته‌تری را با اندازه‌های کوچکتر و ویژگی‌های بیشتر به مصرف‌کنندگان عرضه کنند. فری بادز 3 هواوی نیز از این قبیل هدست‌ها است. با بررسی فری بادز 3 هواوی (Huawei FreeBuds 3) با پلازا همراه باشید.

هواوی فری بادز 3

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


بررسی فری بادز 3 هواوی


فری بادز هواوی

در برررسی فری بادز 3 هواوی به طراحی، کیفیت صدا، قابلیت حذف صدای مزاحم، فناوری اتصال و باتری این محصول می‌پردازیم.

توضیحاتموارد

 USB Type-C 5V 1.2A 6W :با استفاده از سیم

(Qi standard (2W :بی‌سیم

شارژر

حدود 1 ساعت برای شارژ محفظه (با استفاده از سیم)

حدود 1 ساعت برای گوشی‌ها (شارژ از طریق قراردادن گوشی‌ها درون محفظه)

زمان مورد نیاز برای شارژ
کنترل فعال نویز (ANC)حذف صدای مزاحم

4.5 گرم برای هر یک از گوشی‌ها

48 گرم برای محفظه

وزن

(دقیقه.) 30mAh برای هر گوشی هدست

(دقیقه.) 410mAh برای محفظه

باتری

41.5×20.4×17.8 mm برای هر یک از گوشی‌های هدست

60.9×21.8 mm برای محفظه

ابعاد

4 ساعت با یک بار شارژ

20 ساعت با محفظه

مدت زمان پخش موسیقی
یا دوبار ضربه بر هر یک از هدست‌ها می توانید عملکردهای آن را کنترل کنیدکنترل
باز / بی‌سیم / بلوتوثفاکتور ظاهری
نسخه 5.1سازگاری با بلوتوث
HUAWEI Kirin A1چیپ بولوتوث
بلهقابلیت تشخیص هنگام به گوش گذاشتن
IPX4 splash resistantمقاومت در برابر آب
مشکی و سفیدرنگ‌ ها

 

طراحی

فری بادز 3 هواوی (Huawei FreeBuds 3) هدستی بی‌سیم از نوع Open-fit یا باز است؛ این امر به این معنی است که در انتهای آن، نوک سیلیکونی وجود ندارد. هدست‌ به طور کامل کانال گوش شما را پُر نمی‌کند؛ پس هنوز می‌توانید صداهای محیط را بشنوید. به همین دلیل این دسته از هدست‌ها به طور کلی راحت‌تر هستند و معمولاً می‌توانید از آن‌ها به مدت طولانی‌تری استفاده کنید. با این حال، همان‌طور که قبلاً نیز گفتیم، صدای محیط را از صدای در حال پخش هدست‌ جدا نکرده و باس آن‌ها نیز به اندازه سایر مدل‌ها متمرکز نیست.

بعضی از مردم هدست‌های باز را ترجیح می‌دهند؛ چراکه با این هدست‌ها، راحتی بیشتری را تجربه خواهند کرد. فری بادز 3 هواوی (Huawei FreeBuds 3) نیز یکی از این هدست‌ها است که وجود آن‌ها در گوش نه تنها باعث ناراحتی و آزار شما نخواهد شد، بلکه احساس بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت. راحتی این هدست به حدی است که حتی اگر آن را به مدت چند ساعت به طور مداوم در گوش خود بگذارید، باز هم هیچ مشکلی نخواهید داشت و اذیت نمی‌شوید.

مشخصات فری بادز 3

هر یک از گوشی‌های این هدست‌، وزنی کمتر از 5 گرم دارد و همین امر نیز باعث می‌شود کاملاً فراموش کنید که فری بادز 3 هواوی را در گوش خود دارید. کیس یا محفظه این هدست‌ها نیز بسیار سبک است و وزنی کمتر از 50 گرم دارد؛ کمی از محفظه AirPods 2 بزرگتر است، اما درست مثل آن در جیبتان به راحتی قرار می‌گیرد.

بیایید دوباره به بحث AirPod های اپل برگردیم. واضح است که فری بادز 3 هواوی (Huawei FreeBuds 3) عمیقا از هدست‌های اپل الهام گرفته است؛ به طوری که در نگاه اول نمی‌توان متوجه تفاوت AirPods 2 و فری بادز 3 هواوی از یکدیگر شد. با بررسی بیشتر متوجه می‌شوید که چند تفاوت جزئی در شکل ظاهری این دو هدست‌ موجود است. به عنوان مثال می‌توان به این مسئله اشاره کرد که فری بادز 3 هواوی کمی بزرگتر بوده و همین امر استقرار آن در گوش را با ثبات‌تر می‌کند. قسمت پایینی و بلند Airpod، از همین قسمت در فری بادز 3 هواوی نیز کوتاهتر است.

 

 کیفیت صدا

کیفیت صدای هدست‌های فری بادز 3 هواوی عالی است؛ مانند سایر هدست‌هایی که در این ابعاد هستند و میدرنج قدرتمندی نیز دارند. آوازها و سازها بسیار واضح شنیده می‌شوند و باس خوبی نیز برای عمق دادن به صدا وجود دارد. صدای فری بادز 3 هواوی بسیار بلند می‌شود؛ با این حال هرچه به 100٪ حجم صدا نزدیک می‌شوید، صدا کمی ضعیف شده و گوش را آزار داده و باس اصلی خود را از دست می‌دهد.

بررسی فری بادز 3

فری بادز 3 هواوی در برابر (AirPods (2-gen اپل ضعیف‌تر است. هدست‌های اپل دارای باس قوی‌تر و دینامیک صدای بهتری هستند و به طور کلی میزان صدای بلندتری نیز دارند. علاوه بر این با توجه به اینکه AirPods Pro به جای اینکه بصورت باز باشند درون گوش قرار می‌گیرند، به نظر می‌رسد حتی صدای بهتری نیز داشته باشند.

در رابطه با کیفیت تماس این هدست‌ها نیز باید بگوییم که فری بادز 3 هواوی دارای میکروفن‌های دوتایی است. آن‌ها در زیر مجرای آیرودینامیکی قرار گرفته‌اند تا اثر باد را خنثی کنند. هدست‌ را با چند تماس آزمایش کردیم و طبق گفته کسانی که با آنها تماس گرفتیم، صدا را بلند و واضح شنیده‌اند.

 

 قابلیت حذف صدای مزاحم

فری بادز 3 هواوی (Huawei FreeBuds 3) حداکثر تا 15 دسی‌بل کنترل فعال نویز (ANC) را ارائه می‌دهد؛ بطوریکه فوراً می‌توانید متوجه آن شوید. با این حال این میزان زیاد هم چشمگیر نیست. حذف صدای مزاحم باتجزیه و تحلیل صدای مزاحم موجود در محیط شما از طریق میکروفون‌های موجود در هر گوشی هدست‌، ایجاد شکل موج از آن و سپس ایجاد یک شکل موج مخالف و با فاز معکوس برای حذف صدای مزاحم یا نویز عمل می‌کند. تاثیر این ویژگی را در موقعیت‌های شامل نویز ثابت با فرکانس پایین بهتر می‌توانید ببینید؛ مثلاً هنگامی که صدای یک فن یا صدای یکنواخت یک موتور، صدای پس‌زمینه باشد.

تاریخ عرضه فری بادز 3

ANC یا کنترل فعال نویز فری بادز 3 هواوی بسیار تلاش می‌کند تا صدای مزاحم اطراف را حذف کند؛ اما چندان خوب عمل نمی‌کند. بزرگترین دلیل آن طراحی باز گوشی‌ها است که همین امر موجب می‌شود که در جداسازی سر و صدای محیط ناتوان ظاهر شود. دلیل دیگر عدم تداوم ANC است؛ گاهی اوقات به طور تصادفی صدای مزاحم را حذف نکرده و موجب می‌شود که تجربه مناسبی از ویژگی حذف صدای مزاحم این هدست‌ها نداشته باشیم (مثل وقتی که صدای شیر آبی ناگهان برای یک یا دو ثانیه قابل شنیدن می‌شود).

اگر از هدست‌های باکیفیت با قابلیت کنترل فعال نویز استفاده نکرده‌اید، تحت‌تأثیر این ویژگی فری بادز 3 هواوی (Huawei FreeBuds 3) قرار خواهید گرفت؛ اما اگر قبلاً برخی از بهترین هدست‌ها را امتحان کرده‌اید، توانایی ANC هدست‌های فری بادز 3 هواوی را متوسط ​ارزیابی خواهید کرد.

 

فناوری اتصال

می توانید از گوشی‌های این هدست‌ برای گوشی‌های دارای سیستم عامل iOS استفاده کنید؛ اما ابتدا باید پارامترهای حذف صدای مزاحم و عملکردهایی که در اثر دوبار ضربه بر گوشی‌های چپ و راست این هدست‌ صورت می‌گیرد را در برنامه اندورید مخصوص این هدست‌ها تنظیم کنید. ما از تلفن اندرویدی خود برای راه‌اندازی و نصب به‌روزرسانی‌ها استفاده کردیم و تنها آن زمان بود که آن‌ها را با آیپد خود جفت (Pair) کردیم.

هدست بی سیم هواوی فری بادز 3

برنامه اندروید مخصوص این هدست‌ها، بدون هیچ مشکلی فری بادز 3 هواوی را پیدا کرد. اگر بخواهید به صورت دستی گوشی و هدست‌ها را با هم جفت کنید، می‌توانید از منوی بلوتوث استفاده کنید. اگر گوشی هواویی دارید که نسخه EMUI 10 بر روی آن نصب است، هدست‌ها از ویژگی Wearing detection (قابلینی که توسط آن هدست‌ها می‌توانند تشخیص دهند که بر گوش قرار دارند) نیز برخوردارند. در این وضعیت هماهنگی صدا بین هدست‌های چپ و راست بدون مشکل بود. علاوه بر این شرکت هواوی مشکلی را که در اتصال این هدست‌ها به هنگام دوی آهسته پیش می‌آمد، در به روز رسانی اخیر حل نمود.

 

 باتری

می‌توانید فری بادز 3 هواوی را با کابل USB یا به صورت بی‌سیم شارژ کنید. اگر شارژ بی‌سیم را انتخاب کنید، می‌توانید از شارژر مخصوص و فوق سریع شرکت هواوی یا گوشی‌ای با قابلیت شارژ معکوس استفاده نمایید. گوشی‌های Samsung Galaxy S10 و Huawei Mate 30 Pro یا Note 10 از این قبیل گوشی‌ها هستند.

هدست بی سیم فری بادز 3 هواوی

با یک بار شارژ کامل فری بادز 3 هواوی، این هدست می‌تواند حدود چهار ساعت به صورت مداوم موسیقی پخش کند؛ البته فعال کردن کنترل نویز باعث می‌شود تا باتری بیشتری مصرف شود. اگر محفظه این هدست‌ها به صورت کامل شارژ شده باشد، می‌توانید 16 ساعت دیگر به عمر باتری اضافه کنید. در این صورت به صورت کلی، عمر باتری این هدست‌ها به حدود 20 ساعت خواهد رسید. در صورت استفاده از گوشی‌های هووای دارای EMUI 10، شاهد بهترین نتیجه خواهید بود.

این هدست‌ها عمر باتری خوبی دارند. در آزمایش‌های خود با حجم صدایی در حدود 90% توانستیم حدود 3 تا 4 ساعت به موسیقی گوش دهیم. سپس، دو روز کامل از آن برای گوش دادن به موزیک استفاده نمودیم و این مدت زمانی بود که طول کشید تا بالاخره چراغ باتری محفظه هدست‌ قرمز شود.

 


قیمت و تاریخ عرضه هدست بی سیم فری بادز 3 هواوی


این هدست‌ها از 14 نوامبر (23 آبان 1398) در اروپا، 18 نوامبر (27 آبان 1398) در خاورمیانه و 22 نوامبر (1 آذر 1398) در آمریکای لاتین و کشورهای خاور دور وارد بازار شده‌اند؛ البته این هدست‌ها در ایالات متحده آمریکا عرضه نخواهند شد. می‌توانید فری بادز 3 هواوی را در سایت‌هایی همچون Amazon، سایت Argos و John Lewis تهیه کنید. قیمت اولیه آن‌ها از 179 یورو آغاز می‌شود.

در این مقاله به بررسی فری بادز 3 هواوی و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. نظر شما درباره این هدست‌ها چیست؟ اگر قصد خرید یک هدست خوب را داشته باشید، ترجیح می‌دهید فری بادز 3 هواوی یا ایرپادز 2 اپل را بخرید؟ لطفا در پایین همین صفحه، نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402