سریال دراکولا ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

بازیگر سریال دراکولا / بازیگران سریال دراکولا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مدتی است که سریال Dracula با انتشار خود بازخوردهای مختلفی از سوی منتقدین و مخاطبان دریافت کرده است. در این مقاله داستان، بازیگران و نمرات منتقدین را در رابطه با سریال دراکولا بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.

سریال دراکولا یک سریال تلویزیونی انگلیسی در سبک وحشت (Horror) است که توسط مارک گاتیس (Mark Gatiss) و استیون موفات (Steven Moffat) ساخته شده است. این سریال از رمانی به همین نام نوشته برام استوکر (Bram Stoker) الهام گرفته است. سریال دراکولا از طریق شبکه‌های بی‌بی‌سی وان (BBC One) و نتفلیکس (Netflix) پخش شده و شامل سه قسمت می‌شود. کلیس بنگ (Claes Bang) به عنوان بازیگر نقش اصلی سریال هنرنمایی می‌کند. جا دارد اشاره کنیم که سریال Dracula در اول ژانویه 2020 (11 دی 1398) منتشر شده و برای سه روز متوالی پخش شد. در این مقاله قصد داریم با بررسی داستان این سریال، بازیگران آن را معرفی کرده و سپس به نمرات و نظرات منتقدین بپردازیم. با پلازا همراه باشید.

سریال دراکولا / سریال dracula

در این مقاله می‌خوانید:

 


داستان فصل اول سریال دراکولا 2019


در قسمت یک از فصل اول سریال دراکولا شاهد قهرمان داستان هستیم که قصد سفر به انگلستان را دارد. این واقعه همزمان با عزیمت کردن جاناتان هارکر (Jonathan Harker) به قصر دراکولا در ترنسیلوانیا (Transylvania) اتفاق می‌افتد که در نتیجه آن دراکولا بدون آن‌که هارکر اطلاعی داشته باشد از او تغذیه کرده و تبدیل به فردی جوان و بشاش می‌شود؛ در حالی که خود پارکر ضعیف، پیر و لاغرمردنی می‌گردد. پس از یکسری وقایع هارکر موفق می‌شود که از قلعه گفته شده فرار کند. هارکر متوجه می‌شود که تبدیل به یک زامبی (Undead) شده است و قصد کشتن خود را می‌کند. دراکولا در پی این قضیه به ماجراجویی‌های خود ادامه داده و در قسمت دوم شاهد هستیم که به انگلستان سفر می‌کند و به کشتن و تغذیه از افراد ادامه می‌دهد. او قربانیان خود را به دقت انتخاب می‌کند؛ چراکه می‌خواهد از خون هر کدام از این افراد ویژگی‌ها و خاطراتی را که می‌خواهد به دست آورد.

سریال دراکولا 2019 / سریال دراکولا بی بی سی

پس از یکسری وقایع دیگر در کشتی و فرار برخی از افراد، شاهد غرق شدن دراکولا و راه رفتن او در زیر دریا و رسیدن به ساحل ویتبی (Whitby) در قسمت سوم هستیم. او در این قسمت از طریق فردی به نام Dr. Zoe در مورد خود یکسری اطلاعات به دست می‌آورد. سپس شاهد علاقه‌مند شدن فردی به نام لوسی وستنرا به او هستیم که دراکولا را بدون آن‌که ترسی از او داشته باشد و یا اهمیتی دهد به خانه خود دعوت می‌کند. پس از این واقعه مشخص می‌شود خود لوسی جزو زامبی‌ها (Undead) است و توسط دکتری به نام Seward کشته شده است. دراکولا و لوسی از ترس‌های همدیگر حرف می‌زنند و او در مورد خود به این قضیه پی می‌برد که از مرگ می‌ترسد و بر همین اساس به لوسی که ترسی از مرگ ندارد علاقه‌مند شده است. در پایان این قسمت شاهد مرگ لوسی بر اثر سرطان و اقدام به خودکشی دراکولا در نتیجه آن از طریق مکیدن خون Dr. Zoe هستیم؛ چراکه این خون برای او سمی محسوب می‌شود.

 


تریلر سریال دراکولا


در این قسمت تریلر سریال دراکولا را مشاهده خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 


بازیگران سریال Dracula


در سریال دراکولا بازیگرانی همانند کلیس بنگ (Claes Bang) و دالی ولز (Dolly Wells) ایفای نقش می‌کنند. در فهرست زیر اسامی بازیگران سریال دراکولا و نقش‌های آن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید:

نام بازیگرنقش
کلیس بنگ / Claes Bangکنت دراکولا / Count Dracula
دالی ولز / Dolly Wellsخواهر آگاتا وان هلزینگ / Sister Agatha Van Helsing
چان هفرنان / John Heffernanجاناتان هارکر / Jonathan Harker
مورفید کلارک / Morfydd Clarkمینا موری / Mina Murray
ژوانا اسکان لان / Joanna Scanlanمادر ارشد / Mother Superior
جاناتان آریس / Jonathan Arisکاپیتان سوکولوف / Captain Sokolov
ساشا داوان / Sacha Dhawanدکتر شارما / Dr Sharma
کلیو راسل / Clive Russelولنتین / Valentin
ناتاشا رادسکی / Natasha Radskiمادر / Mother
لیدیا وست / Lydia Westلوسی وستنرا / Lucy Westenra
مارک گاتیس / Mark Gatissفرنگ رنفیلد / Frank Renfield
متیو بیرد / Mathew Beardجک سیوارد / Jack Seward
لیندسی مارشال / Lyndsey Marshalبلاکس‌هام / Bloxham
کاترین شل / Catherine Schellدوشس والریا / Duchess Valeria
سارا نیلز / Sarah Nilesمگ /  Meg

بازیگر سریال دراکولا / بازیگران سریال دراکولا

 


نمرات منتقدین به فصل اول سریال دراکولا


تاکنون در سایت متاکریتیک 8 نقد از سوی منتقدین برای سریال دراکولا نوشته شده است و نکته قابل توجه آن جاست که برخی منتقدین بالاترین نمره و برخی دیگر نمره پایینی به فصل اول سریال دراکولا اختصاص داده‌اند. در ادامه نقدهای نوشته شده را در رابطه با سریال دراکولا به همراه نمرات منتقدین بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.

 

The Telegraph / مایکل هوگن: 100

این روایت از دراکولا به شکل شگفت‌‌آوری کامل محسوب می‌شود؛ هم به شکلی وحشت‌آور درگیرکننده، هم شدیدا زیرکانه و هم به طور کلی از همه نظر عالی است.

 

The Guardian / لوسی منگن: 100

سریال دراکولا یک نامه عاشقانه با رنگ‌ و بوی کلاسیک، زیبا و عطری خوشایند و همچنین مقداری کافی خون برای تمامی طرفداران فیلم‌های گوتیک محسوب می‌شود. این سریال خانه‌ای است برای تمامی دراکولاهایی که قبل از این آمده و رفته‌اند؛ اما در عین حال منحصربه‌فرد نیز هست. علاوه بر تمام این‌ها همانند سریال شرلوک، در سریال دراکولا نیز شاهد جست‌وجوی موشکافانه و هوشمندانه‌ای هستیم که قصد دارد به شکلی که باید ما را به سمت و سوی هسته اصلی داستان سوق دهد. فراموش نکنید که از تک تک لحظات و جنبه‌های مختلف این سریال لذت ببرید.

 

RogerEbert.com / بریان تالریکو: 80

برخی از بخش‌های قسمت اول سریال دراکولا از نظر ریتم کمی کند و به طور کلی برخی از بخش‌های فیلمنامه و تلاش‌های آن برای ایجاد فضای طنز و برقراری دیالوگ‌های امروزی، کمی از نظر لحن آنطور که باید تاثیر خود را برجای نمی‌گذارند؛ اما در نیم ساعت پایانی اتفاقاتی می‌افتند که سبب می‌شوند نفس خود را حبس کرده و مشتاقانه سراغ قسمت‌های بعدی برویم.

تریلر سریال دراکولا / تیزر سریال دراکولا

 

The Independent / اد کامینگ: 80

در بهترین شکل خود سریال دراکولا که توسط استیون موفات (Steven Moffat) و مارک گاتیس (Mark Gatiss) ساخته شده است، اظهار تشکری عاشقانه نسبت به جنبه‌های ترسناک‌تر دراکولا است. سریال دراکولا موفق شده است که جنبه‌های تاریک‌تر رمان را حفظ کرده و به آن انرژی و لطافت طبع جدیدی ببخشد.

 

Wall Street Journal / جان اندرسون: 80

سریال دراکولا که آخرین نسخه از سری آثار طولانی دراکولا که نقطه آغاز آن به رمان برام استوکر (Brak Stoker) در سال 1897 برمی‌گردد محسوب می‌شود، در زمینه طنز و بذله‌گویی کمی شتاب به خرج می‌دهد؛ بذله‌هایی که مقدار بی‌احتیاطی در آن‌ها کم هم نیست. با وجود آن‌که می‌توان گفت در این نسخه از دراکولا طنز و شیطنت به مقدار کافی وجود دارد، از سوی دیگر می‌توان اذعان کرد حداقل به همین مقدار خوف و وحشت واقعی نیز در آن موجود است. آقای بنگ نقش دراکولا را به شیوه خاص خود و تا حدودی پست و تحقیرآمیز (به شکلی رضایت‌بخش) بازی کرده است؛ اما در عین حال قادر است در لحظاتی که شخصیتش به چالش کشیده می‌شود، درنده‌خویی و بدوی‌گری خود را نیز برای ما نشان دهد.

 

TV Guide / تیم سورت: 50

افسوس که قسمت پایانی فصل اول سریال دراکولا افتضاح است؛ چرا که قسمت اول آن محشر بود.

سریال دراکولا فصل 2 / سریال دراکولا فصل دوم

 

Salon / ملانی مک‌فارلند: 40

این بازگویی از داستان دراکولا خسته‌کننده است. مشکلات فیلم‌نامه سبب شده‌اند عملکرد بازیگران نیز تحت تاثیر قرار گیرد؛ بازیگرانی که با نبود این مشکلات به احتمال زیاد می‌توانستند توجه مخاطب را به سوی خودشان جلب کنند. مهمترین عامل نجات قسمت اول، دالی ولز است که برخی از خنده‌دارترین دیالوگ‌ها را با حالت خشک و تند و تیز مختص به خود بیان می‌کند.

 

Slant Magazine / استیون اسکالف: 38

فرقی نمی‌کند که سریال دراکولا راهکارهای خنده‌دار و تاریخ مصرف گذشته برای مقوله‌هایی همانند گشت‌و‌گذار در قلعه تودرتوی دراکولا و یا گره‌افکنی‌های ساده و قابل تخمین ارائه دهد؛ این سریال از این جهت که همواره به دنبال جلب توجه ماست خسته‌کننده محسوب می‌شود.

نقد و بررسی سریال دراکولا / امتیاز سریال دراکولا

در ابتدا با اشاره کوتاهی به سریال دراکولا داستان آن را برایتان تشریح کردیم و سپس با معرفی گروه بازیگران سریال به نمرات منتقدین در رابطه با آن پرداختیم. نظر شما در رابطه با سریال دراکولا چیست؟ نظرات خود را می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402