آموزش نوشتن بیوگرافی اینستاگرام + نمونه های جذاب

آیا شما کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام هستید؟‌ آیا در بیوگرافی اینستاگرام خود مطلبی نوشته‌اید؟ در این مقاله قصد داریم نحوه نوشتن بیو اینستاگرام جذاب و زیبا را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

آیا از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می‌کنید؟ اینستاگرام اکنون یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موجود در میان کاربران است. همانطور که می‌دانید، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو است. نسخه اولیه اینستاگرام در اکتبر 2010 منتشر شد و از همان ابتدا محبوبیت بسیاری در میان کاربران بدست آورد. کاربران این برنامه تا سال 2012 به 300 میلیون نفر رسید. اینستاگرام برای سیستم عامل اندروید و iOS و با چندین زبان زنده دنیا در دسترس است.

روش نوشتن بیوگرافی اینستاگرام

شما می‌توانید پروفایل شخصی خود را در اینستاگرام بسازید و دوستان و آشنایان خود را در آنجا دنبال کنید. از طریق حساب کاربری خود می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهای مورد علاقه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو ار قابلیت‌های اولیه اینستاگرام است؛ این برنامه اکنون بسیار توسعه یافته و در نسخه‌های به روز رسانی شده آن می‌توانید قابلیت‌های جدیدتری از جمله استوری (Story) و لایو (Live) را نیز مشاهده کنید.

برخی افراد علاوه بر حساب کاربری شخصی، یک حساب کاربری کسب و کار هم برای خود ایجاد می‌کنند تا از طریق این صفحه کسب و کار خود را توسعه داده و آن را به سایر افراد نیز معرفی کنند. ما در این مقاله قصد داریم نحوه نوشتن بیوگرافی اینستاگرام را به طور کامل به شما آموزش دهیم. اگر می‌خواهید بیو اینستاگرام جذابی برای حساب کاربری خود بنویسید و توجه کاربران را از طریق آن به پروفایل خود جلب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


بیو اینستاگرام چیست؟


بیو اینستاگرام اولین چیزی است که یک کابر در هنگام مشاهده پروفایل اینستاگرام شما می‌بیند. گاهی اوقات کاربران ممکن است ابتدا عکس‌های شما را ببینند اما بیو اینستاگرام شما همان چیزی است که کاربر در هنگامی که تصمیم می‌گیرد شما را دنبال کند یا خیر، به آن توجه خواهد کرد.

روش نوشتن بیو اینستاگرام

بیو شما در پروفایل اینستاگرامتان در زیر نام شما و یا نام شرکت قرار می‌گیرد که محلی مناسب برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم درباره شما و یا نام تجاریتان است. بیو اینستاگرام شرح کوتاهی از اینکه شما که هستید و چه کاری انجام می‌دهید و یا خلاصه کوتاهی از شرکت شما است که معرف محصولات و حوزه فعالیت نام تجاریتان است.

اکثر نام‌های تجاری در قسمت بیو، اطلاعات تماس خود را نیز اضافه می‌کنند که به کاربران امکان می‌دهند در صورت نیاز با آن‌ها تماس بگیرند. شما همچنین می‌توانید برای بیشتر دیده شدن پروفایل خود از ایموجی و هشتگ نیز استفاده کنید که این کار به جذب دنبال کنندگان ویژه، کمک بسیاری می‌کند.

پیش از شروع باید کاملا مشخص کنید که می‌خواهید در بیوگرافی اینستاگرام خود چه چیزهایی بنویسید. به عبارت دیگر، بیو شما باید با سبک نام تجاریتان مطابقت داشته باشد، بنابراین پیش از آنکه وارد مراحل بعدی شوید و چیزی را منتشر کنید، باید تصمیم بگیرید که قصد دارید دقیقا چه چیزی را به نمایش بگذارید.

به خاطر داشته باشید که شما می‌خواهید بازدیدکنندگان پروفایل خود را به دنبال کننده تبدیل کنید و برای نوشتن بیو تنها  150 کاراکتر، یک پیوند خارجی و 30 کاراکتر دیگر در قسمت نام کاربری خود در اختیار دارید.

 


ویژگی های یک بیوگرافی خوب در اینستاگرام


برای جذب بازدیدکنندگان به پروفایل خود باید از بیوهای جذاب و خاص استفاده کنید. در این قسمت به چندین نکته درباره نوشتن یک بیوگرافی اینستاگرام جذاب اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌های یک بیوگرافی جذاب در اینستاگرام عبارتند از:

  1. بیو باید طوری نوشته شود که دنبال‌کننده به راحتی و سادگی بتواند با شما ارتباط برقرار کند.
  2. اطلاعات مهم و ضروری درباره نام تجاری و نقاط فروش منحصربه‌فرد خود را حتما در بیو ذکر کنید.
  3. بیو شما نشان‌دهنده شخص شما، شخصیت و نام تجاریتان است؛ بنابراین باید با سبک و عملکرد شما در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مطابقت داشته باشد. برای نمونه نباید بیو اینستاگرام خود را طوری بنویسید که مخاطب را گیج کند. بیو باید واضح و ساده باشد تا افراد را به خواندن آن ترغیب کند.
  4. یک پلتفرم جذاب برای اشتراک‌گذاری اطلاعات ارزشمند باشید و فعالیت‌هایی داشته باشید که مخاطب هدف بتواند با شما همراه شود. برای نمونه مشارکت در رویدادی که قرار است در فروشگاه رقم بخورد، آزمایش نام تجاری و یا کلیک بر روی پیوند فروشگاه اینترنتی شما.

آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

 

به طور کلی سعی کنید در نوشتن بیوگرافی اینستاگرام خود از کلمات و عبارات ساده اما جذاب استفاده کنید تا مخاطب را به خواندن آن ترغیب کنید. اگر در بیو خود از عبارات و جملات طولانی و خسته کننده استفاده کنید، قطعا مخاطب جذب بیو شما نمی‌شود و صفحه شما را نیز دنبال نخواهد کرد. پس در نوشتن بیو اینستاگرام خود بسیار دقت کنید.

 


آموزش نوشتن بیوگرافی اینستاگرام


برای نوشتن یک بیوگرافی جذاب در اینستاگرام باید به چندین نکته توجه کنید. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید یک بیو جالب برای اینستاگرام خود بنویسید. این نکات کلیدی عبارتند از:

 

1. مخاطبان خود را بشناسید

مشتریان شما چه کسانی هستند؟ آیا می‌دانید در کجا زندگی می‌کنند؟ چند سال سن دارند؟ میزان درآمد آن‌ها چقدر است؟ چه نوع مشاغلی دارند و تفریحات آن‌ها در زمان اوقات فراغتشان چیست؟

اگر بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، آنگاه بهتر می‌توانید یک بیو جذاب برای اینستاگرام خود بنویسید تا از این طریق، بتوانید صفحه خود را برای مخاطبانی که می‌خواهید اجناس خود را به آن‌ها بفروشید، جذاب و گیراتر سازید.

روش نوشتن بیو اینستاگرام

به نوع زبان و نمادهایی که می‌خواهید در بیو خود استفاده کنید نیز فکر کنید. آیا مخاطب، لحن و منابع شما را متوجه خواهد شد؟ زبانی که از آن استفاده می‌کنید باید متناسب با مشتریانتان باشد. پیش از نوشتن هرچیز، همیشه به این فکر کنید که چه کسانی این نوشته را خواهند خواند، آیا لحن و سبک نوشتن شما برای آن مخاطب مناسب است؟

سعی کنید کلماتی بنویسید که به بهترین شکل ممکن بتوانند نام تجاری شما را توصیف کنند. برای نمونه می‌توانید از کلماتی چون «قابل اعتماد»، «خانواده محور»، «اخلاقی» و … استفاده کنید. نیازی نیست بیو خود را به صورت رسمی بنویسید. اینستاگرام یک برنامه رسمی نیست؛ بنابراین سعی کنید رویکردی دوستانه‌تر و صمیمی‌تری را برای نوشتن بیو اینستاگرام خود در پیش بگیرید.

 

2. بیو اینستاگرام خود را تنظیم کنید

پیش از هر چیز، ابتدا نام خود را اضافه کنید. اگر بیوگرافی اینستاگرام شما درباره خودتان است، آنگاه فقط باید نام خود را بنویسید؛ اما اگر بیو اینستاگرام شما درباره نام تجاریتان است؛ پس باید نام کسب و کار خود را در آنجا بنویسید. به این ترتیب کاربران می‌توانند شما را پیدا کنند، بنابراین سعی کنید از املا یا حروف اختصاری بی‌معنی و مفهوم استفاده نکنید.

روش نوشتن متن در بیو اینستاگرام

شما همچنین می‌توانید از قوانین سئو (SEO) نیز در بخش نام کاربری بیو اینستاگرام خود استفاده کنید تا فرصتی را برای رتبه‌‌بندی در نتایج جستجو بدست آورید. برای نمونه، به جای آنکه فقط به نوشتن نام خود و یا نام تجاریتان در قسمت بیو اکتفا کنید، می‌توانید در آن قسمت از کلمات مرتبط نیز استفاده کنید. به این ترتیب، اگر افراد در گوگل یا موتورهای جستجو دیگر، کلمات مرتبط شما را برای حساب‌های اینستاگرام جستجو کنند، مشخصات حساب کاربری شما به احتمال زیاد در فهرست نتایج یافت شده از جستجو آن‌ها قرار خواهد داشت. با این حال، به خاطر داشته باشید که شما در قسمت بیوگرافی اینستاگرام تنها مجاز به استفاده از 30 کاراکتر هستید، بنابراین بیو شما باید مختصر و مفید باشد.

 

3. از هشتگ های داغ اینستاگرام استفاده کنید

به این نکته نیز توجه داشته باشید که بیو اینستاگرام شما تنها راه موجود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شما و یا نام تجاریتان نیست. با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید تا پروفایل شما را پیدا کنند. از کدام هشتگ‌ها می‌خواهید استفاده کنید؟ برای آنکه از رقبای خود عقب نمانید، می‌توانید هشتگ‌هایی که آنها استفاده می‌کنند را بررسی کنید.‌

آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

اما به یاد داشته باشید که باید تنها از هشتگ‌هایی که به شما، صنعت شما و نام تجاریتان مربوط می‌شوند، استفاده کنید. در غیر این صورت، دنبال کننده خاص و مرتبط خود را جذب نخواهید کرد.

شما می‌توانید از منابع زیر برای پیدا کردن هشتگ‌های داغ موجود در اینستاگرام استفاده کنید:

  1. Instagram Hashtag Directory
  2. Keyword Tool For Instagram
  3. All Hashtag
  4. Instavast Hashtag Generator 
  5. HashMe Hashtag Generator App

4. علایق خود را بیو اینستاگرام بنویسید

شما می‌توانید در عرض چند ثانیه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. سعی کنید این کار را هم از طریق نام تجاری خود و هم از طریق علایق و سلایق‌تان انجام دهید.

برای نمونه، جف بیزوس، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک آمازون در بیو اینستاگرام خود از عباراتی چون Amazon ،Blue Origin و Washington Post استفاده کرده است؛ اما در زیر این کلمات نیز پیوند انجام امور خیریه شرکت خود را نیز ذکر کرده است و بسیاری از عکس‌های وی نیز مرتبط با اقدامات خیرخواهانه او هستند.

گذاشتن آدرس در بیو اینستاگرام

این صفحه باعث شده است تا کاربرانی که مانند وی به این امور علاقه دارند نیز به او ملحق شده و در انجام این امور با او مشارکت کنند.

 

5. به صفحه شخصی خود لینک بدهید

اگر یک وب‌سایت برای تبلیغات دارید، اطمینان حاصل کنید که در بیو اینستاگرام شما، پیوندی برای اتصال به این وب‌سایت وجود داشته باشد. اگر دارای چندین نام تجاری هستید و هریک از آن‌ها، دارای سایتی مجزا هستند، آنگاه ممکن است بخواهید در بیوگرافی اینستاگرام خود از بیش از یک پیوند استفاده کنید.

گذاشتن آدرس در بیو اینستاگرام

وب سایتی به نام Linktree وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بیش از یک پیوند به بیو خود اضافه کنید، بنابراین می‌توانید به آدرس وب‌های مختلف متصل شوید. این امر همچنین در مواردی که شما در پروفایل اینستاگرام خود دائما محصولات و یا موارد جدیدی را به نمایش می‌گذارید نیز کارآمد است.

شما با استفاده از این روش می‌توانید به جای آن که آدرس پیوندهای مختلف خود را در استوری اینستاگرام که پس از 24 ساعت پاک می‌شوند به اشتراک بگذارید، از شیوه دائمی‌تری استفاده کنید تا دنبال کنندگان شما به این پیوندها دسترسی داشته باشند.

 

6. از ایموجی های جذاب در بیو استفاده کنید

لازم نیست حساب کاربری اینستاگرام شما خیلی حرفه‌ای به نظر برسد. در بیو خود از ایموجی استفاده کنید تا نام تجاری خود را جذاب سازید. بهترین ویژگی ایموجی‌ها این است که محدودیت‌های زبانی را ندارند و هر کس در هر کجای دنیا می‌تواند پیام و احساس موجود در آن‌ها را به درستی متوجه شود و دچار سردرگمی و ابهام نشود. علاوه بر این ویژگی، ایموجی‌ها بامزه و سرگرم کننده هستند و به بیو شما روح می‌بخشند. ایموجی‌ها می‌توانند جذابیت و میزان مشارکت دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام شما را تا %48 افزایش دهند.

برای نمونه به بیو صفحه اینستاگرام Marie Forleo توجه کنید. او در بیو خود از ایموجی‌های مختلف استفاده کرده است تا صفحه خود را جذاب‌تر و خواندنی‌تر سازد. علاوه بر این، استفاده هوشمندانه از ایموجی‌های جالب و مرتبط، توجه مخاطب را به اطلاعات مهم دیگری که در صفحه خود ذکر کرده است نیز جلب می‌کند.

 

نمونه بیوگرافی اینستاگرام

از ایموجی‌ها همچنین می‌توانید در جهت پشتیبانی از پیوندها و سایر بخش‌های مهمی که بیو خود نوشتید نیز استفاده کنید. برای نمونه به بیو صفحه اینستاگرام Tony Robbins توجه کنید. او با استفاده از ایموجی (👇) در دو طرف جمله خود، توجه شما را به پیوند پایین صفحه جلب می‌کند و کاربران را ترغیب می‌کند تا از آن پیوند بازدید کنند.

گذاشتن آدرس در بیو اینستاگرام

حال که نکات لازم درباره نوشتن بیوهای جذاب برای حساب کاربری اینستاگرام خود را آموخته‌اید، دیگر وقت آن است که بیوگرافی اینستاگرام خود را بر اساس این موارد مجددا بنویسید. اگر می‌خواهید تعداد دنبال کنندگان و لایک‌های خود را افزایش دهید، علاوه بر اشتراک گذاری مطالب مفید و کارآمد، باید یک بیو جذاب و خواندنی برای پروفایل اینستاگرام خود بنویسید. فراموش نکنید که بیو اینستاگرام اولین چیزی است که یک بازدیدکننده از پروفایل شما به آن توجه می‌کند، پس سعی کنید در نوشتن بیو خود دقت کنید. استفاده از ایموجی‌های مرتبط نیز می‌تواند به جذاب‌تر ساختن بیو شما کمک بسیاری کند. تعداد ایموجی‌های موجود در صفحه کلید شما بسیار زیاد هستند و برای هر موضوعی که اراده کنید می‌توانید ایموجی مربوط به آن را پیدا کنید. برای نوشتن بیوهای جذاب همچنین می‌توانید از بیو افراد دیگر نیز الهام بگیرید. با جستجو در صفحات کاربری مختلف می‌توانید انواع بیوهای مختلف را ببینید و از آن‌ها برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام خود کمک بگیرید. فراموش نکنید که می‌توانید لینک سایت و یا صفحات کاریتان را نیز در بیو خود ذکر کنید.

امیدورایم بتوانید با استفاده از مطالب این مقاله، جذاب ترین بیوها را برای صفحات کاربری شخصی و کاری خود بنویسید. لطفا نظرات خود را در قسمت ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

اولین نفری باشید که به این مطلب رای می‌دهید
امتیاز به مطلب

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

1 2 3 4 5
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha