خودکار هوشمند چیست ؟ معرفی بهترین قلم های هوشمند 2020

smartpen/ خودکار هوشمند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

چنانچه شما نیز جزء افرادی هستید که با وجود به‌روز بودن، نوشتن بر روی دفترچه یادداشت را به تایپ کردن ترجیح می‌دهند، تکنولوژی خودکار هوشمند مختص شماست. در این‌جا می‌توانید با جدیدترین خودکارهای هوشمند آشنا شوید.

امروزه، تکنولوژی و فناوری در همه صنعت‌ها راهی برای خود باز کرده‌اند و اکنون نوبت این است که قلم‌های معمولی جای خود را به قلم‌های هوشمند بدهند. ترکیب فناوری‌هایی چون سنسورهای حساس به فشار، اسکن نوری، اتصال وایرلس، دوربین‌های بسیار کوچک و باتری‌های طولانی مدت، به سازندگان دستگاه‌های دیجیتال کمک کرده است تا بتوانند قلم‌ لمسی را به بازار عرضه کنند.

قلم لمسی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


خودکار هوشمند چیست؟


یک قلم لمسی، در واقع قلمی است که دارای یک دوربین، ضبط و یک کامپیوتر داخلی است و به کاربران امکان ضبط، ذخیره و بارگذاری داده را می‌دهد. قلم‌های هوشمند Livescibe در‌ حال‌ حاضر، با محصول اصلی‌ خود، یعنی قلم لمسی پلاس بر بازار مسلط شده‌‌اند. از‌ آنجا‌ که قلم لمسی پلاس روی یک پلت‌فرم منبع باز جاوا ساخته شده‌ است، توسعه‌دهندگان مشتاق و بااستعداد شروع به تکمیل و گسترش طراحی آن کرده‌اند؛ به‌طوریکه احتمالاً در آینده نزدیک با عرضه مدل پیشرفته آن یعنی قلم هوشمند اکو، شاهد تحولات جدیدتر و هیجان‌انگیزتری خواهیم بود.

قلم هوشمند چیست /what-is-smatpen

 


قلم هوشمند چگونه کار می‌ کند؟


یک دوربین مادون قرمز در نوک قلم وجود دارد که هر آنچه را می‌نویسید ضبط می‌کند. بدین‌صورت‌که با استفاده از كاغذهای مخصوص كه از یک سیستم موقعیت‌یابی نقطه استفاده می‌كنند، دوربین اجازه می‌دهد الگوی نقاط نوشتاری شما را پیگیری و ضبط كند. علاوه‌بر‌این، کنترل‌هایی نیز در پایین صفحه وجود دارند که ویژگی‌های صوتی آن را فعال می‌کنند. برای فعال کردن ضبط صدا، کافی است دکمه On موجود بر روی خودکار هوشمند را فشار دهید. برای انتقال یادداشت‌ها و صوت‌های ضبط‌شده به رایانه، باید قلم را در جعبه‌اش قرار داده و سپس آن را به دستگاه خود وصل کنید. پس از انتقال داده‌ها، می‌توانید به یادداشت‌ها و آهنگ‌های صوتی خود در یارانه دسترسی داشته باشید.

خودکار هوشمند / قلم هوشمند smartpen

 


مزایا و معایب قلم هوشمند


در این بخش، مزایا و معایب قلم لمسی را بیان می‌کنیم.

 

مزایا

  • امکان ضبط صداهای طولانی (400 تا 800 ساعت) را بر حسب اندازه حافظه دارد؛ به‌عنوان مثال 4 گیگابایت یا 8 گیگابایت فراهم می‌کند.
  • به‌دلیل استفاده از باتری قابل شارژ، امکان شارژ مجدد آن وجود دارد.
  • نمایشگر OLED، وضعیت خودکار هوشمند (ضبط، بازی و توقف) را در زمان استفاده از آن نشان می‌دهد.
  • با وجود دوربین، میکروفون و بلندگو، قلم لمسی در هنگام نوشتن یک سخنرانی، هر دو نوع متن و گرافیک نوشته شده در دفترچه یادداشت و همچنین صدای سخنران را ضبط می‌کند. قابل ذکر است که میکروفون تعبیه شده در قلم، صدا را به‌صورت واضح و شفاف ضبط کرده و بلندگوی آن صدای کامل و مشخصی را پخش می‌کند.
  • این دستگاه شگفت‌انگیز، دارای اتصال USB نیز است که با آن می‌تواند به‌منظور انتقال فایل‌های ضبط شده به رایانه یا لپ‌تاپ متصل شود. پس از آن امکان به‌اشتراک‌گذاری این فایل‌ها برای دوستان و همکاران‌تان فراهم می‌شود.

 

معایب

  • با نوع خاصی از مقاله‌ها یا دفترچه یادداشت‌ها کار می‌کند.
  • هزینه قلم بسیار بالا است.
  • می‌تواند مورد سوء‌استفاده قرار بگیرد.
  • ظرفیت ذخیره‌سازی آن بستگی به اندازه حافظه دارد.

قلم لمسی با نوک باریک

 


بهترین قلم‌ های هوشمند 2020


چنانچه در خرید قلم هوشمند سردرگم هستید، این بخش از مقاله را از دست ندهید. در این‌جا، ما با معرفی بهترین قلم‌های هوشمند 2020، به شما در جستجوی مناسب‌ترین قلم کمک می‌کنیم.

 

دفترچه یادداشت و قلم چندبار مصرف Rocketbook

RocketBook Smart Pen/ قلم هوشمند روکت بوک

این دفترچه یادداشت که با قلم‌ Pilot Frixion به‌صورت هماهنگ کار می‌کند، روش جذابی را برای ضبط کردن یادداشت‌ها و طراحی‌ها ارائه داده و امکان انتقال آن‌ها را از طریق برنامه رایگان Rocketbook (در اندروید و اپل) به Google Drive ،Dropbox ،Evernote ،Box ،OneNote ،Slack iCloud و حتی ایمیل فراهم می‌کند. با خرید این نوع قلم، یک دفترچه یادداشت 11 اینچی Rocketbook با هسته 8.5 x، یک قلم Pilot Frixion و یک پارچه تمیز‌کننده میکروفیبر به شما عرضه می‌شود.

 

خودکار هوشمند Livescribe Echo

قلم لمسی چیست

Livescrib، یک نام معروف در عرصه قلم لمسی است و محصول اکو آن، تمام عناصر مورد نیاز شما را دارد. بدین‌معنی‌که آنچه شما می‌نویسید، جلسات و سخنرانی‌ها را ذخیره کرده و کلیه آن‌ها را با یک نرم افزار رایگان به رایانه شما منتقل می‌کند. با داشتن 2 گیگابایت حافظه در دستگاه، می‌توانید بیش از 200 ساعت صوت یا هزاران صفحه یادداشت را ذخیره کنید.

کاغذ مخصوص Livescrib dot که برای کار کردن قلم مورد نیاز است، کاغذهایی معمولی هستند که با یک الگوی منحصر‌به‌فرد از میکرودات‌ها (به‌عنوان یک سیستم GPS) کار می‌کنند و به قلم امکان می‌دهد آنچه را که می‌نویسید ضبط کند. کاغذها، متناسب با نیاز شما در اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی ارائه می‌شوند. شما حتی می‌توانید کاغذ مخصوص خود را به‌صورت رایگان از داخل Echo Desktop روی چاپگر خود چاپ کنید. با خرید این قلم لمسی، یک دفترچه یادداشت 50 صفحه‌ای، دو کارتریج جوهر، یک کابل USB و یک درپوش به شما ارائه می‌شود.

 

خودکار Moleskin و Ellipse

خودکار هوشمند چیست

مجموعه ابزارهای نوشتاری هوشمند Moleskine Pen + Ellipse، شامل قلم و یک دفترچه یادداشت با کاغذ طراحی شده با یک فناوری کد است. برنامه طراحی شده (در اندروید و اپل) برای این ست هوشمند، یادداشت‌های دفترچه شما را به دستگاه‌تان منتقل کرده و یادداشت‌های آنالوگ‌تان را به نوشته‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند. علاوه‌بر‌این، امکان به‌اشتراک‌گذاری، جستجو، ویرایش و سازمان‌دهی یادداشت‌ها را نیز فراهم می‌کند. یادداشت‌ها می‌تواند به‌صورت PDF ذخیره شده یا در Google و Evernote بارگذاری گردند. با خرید این ست هوشمند، یک کابل شارژ USB، یک پر کننده جوهر قلم و یک کتابچه راهنمای کاربر به‌همراه قلم و دفترچه یادداشت به شما عرضه می‌شود.

 

دفترچه یادداشت هوشمند Wacom Bamboo Folio

قلم لمسی چیست

با استفاده از دفترچه یادداشت Wacom Bamboo Folio و تنها با فشردن یک دکمه، آنچه با قلم و کاغذ معمولی نوشته شده‌ است، به یک فایل دیجیتالی قابل اشتراک تبدیل می‌شود. حداکثر ضخامت دفترچه در حدود 80 صفحه است. برنامه رایگان Wacom Inkspace، دست‌نوشته‌های شما را به یک متن دیجیتالی قابل تبدیل به فایل JPG، فایل PNG، فایل PDF، فایل SVG یا فایل WL تبدیل می‌کند. یک گزینه اختیاری نیز وجود دارد که امکان دسترسی به سرویس ابری رایگان Inkspace به‌منظور تبدیل یادداشت‌های شما به متن، برچسب‌گذاری ایده‌های شما بر روی کاغذ یا تبدیل آن‌ها به اسناد را فراهم می‌سازد. در این‌صورت، می‌توانید از آن برای همگام‌سازی اطلاعات خود در ابر استفاده کرده و آن را به برنامه Dropbox، برنامه Evernote و برنامه OneNote منتقل کنید. بدین‌منظور، شما به یک گوشی هوشمند اندروید یا اپل دارای بلوتوث با برنامه Wacom Inkspace نیاز دارید.

 

خودکار هوشمند Neo N2

قلم لمسی با نوک باریک

قلم Neo N2، یادداشت‌های شما را با یک دوربین داخلی و به کمک برنامه Neo Notes دیجیتالی می‌کند. این برنامه با برنامه‌هایی مانند Evernote، برنامه Google Drive Manager OneNote و Creative Cloud سازگار است. پردازنده دو هسته‌ای ARM9 تعبیه شده در قلم، بیش از 120 فریم در ثانیه را ضبط کرده و تا 256 سطح فشار را محاسبه می‌کند. قلم دیجیتالی دارای 90 مگابایت حافظه داخلی است. شما می‌توانید متن و طراحی‌ها را به رسانه‌های اجتماعی نیز تبدیل کنید. قلم هوشمند Neo از نوک قلم استاندارد از نوع D1 استفاده می‌کند و شما می‌توانید آن را پس از هر‌بار اتمام جوهر، مجدداً پر کنید.

 

خودکار هوشمند NewYes

NewYes Smartpen/ قلم هوشمند NewYes

قلم لمسی NewYes، دارای یک دوربین داخلی به همراه لنزی است که مکان دقیق هر آنچه را که می‌نویسید و ترسیم می‌کنید را ضبط می‌کند. این قلم 1.024 سطح فشار را تشخیص و با بلوتوث 4.2، انتقال بی‌سیم کارآمدی را بدون از بین رفتن اطلاعات ارائه می‌دهد و توانایی هشت ساعت نوشتن مداوم را داراست.

برنامه طراحی شده برای این قلم (در اندروید و اپل)، تشخیص دست‌خط را فراهم کرده و متن قابل ویرایشی را از نوشته‌های شما فراهم می‌سازد. همچنین به شما امکان جستجوی کلمات کلیدی دست‌نوشته را نیز ارائه می‌کند. علاوه‌بر‌این، یادداشت‌های صوتی شما را به‌صورت همگام، همراه با یادداشت‌هایتان نگه‌داری می‌کند. دکمه تعبیه شده در قلم به شما امکان می‌دهد در بین سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های ضبط شده خود حرکت کنید. شما می‌توانید با استفاده از آن، به‌سرعت یادداشت‌ها و ایده‌های خود را در فیس‌بوک، واتساپ، اینستاگرام، توییتر و ایمیل با دوستان خود به اشتراک بگذارید و اطلاعات خود را در یک آلبوم یا به‌صورت PDF ذخیره کنید. با خرید این خودکار هوشمند، یک دفترچه یادداشت مخصوص، یک پر کننده جوهر و یک شارژر USB نیز به شما ارائه می‌شود.

 

قلم هوشمند Livescrib 3 نسخه Black Edition

قلم لمسی چیست

قلم دیجیتالی Livescrib 3 در جهت انتقال اطلاعات دست نوشته از کاغذ به تبلت یا تلفن هوشمند، از برنامه رایگان Livescrib + (در اندروید و اپل) و فناوری هوشمند بلوتوث استفاده می‌کند. حافظه داخلی قلم، یادداشت‌های شما را ضبط و ذخیره می‌کند. این قلم از میکروفون تلفن همراه یا تبلت شما برای ضبط صداهای همگام با نوشته‌هایتان بر روی کاغذ مخصوص (با یک دوربین مادون قرمز سریع) استفاده می‌کند. پس از ذخیره یادداشت‌ها در تلفن هوشمند، می‌توانید آن‌ها را طبقه‌بندی و برچسب‌گذاری کرده و با حداکثر چهار دستگاه اندروید یا اپل به اشتراک بگذارید.

این خودکار هوشمند، در صورتی که کامل شارژ شود تا 14 ساعت قابل استفاده است. کاغذ Livescrib dot به قلم امکان می‌دهد مکان هر آنچه را که می‌نویسید یا ترسیم می‌کنید ضبط کند. کنترل‌ها و برچسب‌های تعبیه شده روی کاغذهای Livescrib به قلم در برقراری ارتباط با برنامه کمک می‌کنند. در این ست نوشتاری هوشمند، شما می‌توانید انواع و اندازه‌های مختلفی از کاغذها را انتخاب کنید.

در این مقاله ابتدا توضیحی مختصر درباره خودکار هوشمند و مزایا و معایب آن دادیم. درانتها هم به معرفی بهترین قلم های هوشمند 2020 پرداختیم. آیا شما تجربه کار با این خودکارهای هوشمند را داشته‌اید؟ شما می‌توانید در پایین همین صفحه، نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402