جالب ترین شغل های دنیا ؛ از فضانوردی تا هل دهنده افراد در مترو

جالب ترین شغل های دنیا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

معمولا بحث شغل و کار که پیش می‌آید، به فکر شغل های معمول می‌افتیم که هیجانات کنترل‌ شده‌ای دارند اما کمتر پیش می‌آید که ذهنمان به سمت عجیب ترین شغل های دنیا برود. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به سرگرم کننده ترین شغل های جهان داشته باشیم.

جایی بین شغل رویایی شما و شغل واقعیتان، جالب ترین شغل های دنیا قرار دارند؛ عناوین شغلی که برخی افراد صاحبشان هستند. شغل‌هایی که ممکن است حتی به گوش شماهم نخورده باشند اما در کمال ناباوری وجود دارند. این حقیقت به ما نشان می‌دهد که مشاغل زیادی در دسترس است که می‌توان برای استخدام در این شغل‌ها اقدام کرد اما به دلیل بی‌خبری به سمت آنها نمی‌رویم.

شغل رویایی شما چیست؟ دوست دارید هر روزتان را صرف چه کاری بکنید؟ برخی از افراد در دنیا شغل‌هایی دارند که حتی شنیدن نام آنها برای ما تازگی دارد. شغلی‌هایی عجیب و حتی گاهی رویایی! ما 16 تا از جذاب ترین و جالب ترین شغل های دنیا را انتخاب کرده‌ایم. شاید برخی از آن‌ها دریچه‌های جدیدی به روی شما بگشایند. با این مقاله پلازا همراه ما باشید.

فهرست مطالب

جذاب ترین و عجیب ترین شغل های دنیا

در ادامه 16 تا از سرگرم کننده ترین شغل های جهان را انتخاب کرده‌ایم تا با آن‌ها آشنا شویم. رتبه‌بندی ما براساس یک نظرسنجی یا جامعه آماری بالاست. شاید اسم بعضی از این شغل‌ها تا به حال به گوشتان نخورده باشد؛ ولی آنقدر جالب هستند که ارزش فکر کردن داشته باشند! در ویدیوی زیر می‌توانید 10 عنوان از شغل‌های عجیب دنیا را مشاهده کنید.

1. آزمایش کننده بازی‌ های ویدیویی

جذاب ترین مشاغل دنیا / معرفی شغل های جذاب دنیا

آزمایش‌کننده بازی‌های ویدیویی شخصی است که برای شرکت‌های تولید بازی‌های ویدیویی کار می‌کند تا قبل از انتشار نسخه نهایی برای عموم، بازی‌های ویدیویی را به‌طور کامل آزمایش کند. آزمایش‌کنندگان بازی نسخه‌ای از بازی را دریافت می‌کنند که نزدیک به مراحل نهایی آن است. سپس باید چندین بار بازی را از ابتدا تا انتها انجام دهند تا از اشکالات یا اشتباهات درون بازی پرده‌برداری کنند. بدون آزمایش‌کنندگان بازی، اشکالات و اشتباهات فراوانی در بازی‌ها خواهد بود، که احتمالاً امکان بازی با آن‌ها وجود نخواهد داشت و اعتبار شرکت تولید بازی‌های ویدیویی از بین خواهد رفت.

آزمایش‌کنندگان بازی‌ها برای هر پلتفرم و ژانر مورد نیاز هستند. بسته به موقعیت مکانی و شرکت، آزمایش‌کنندگان بازی‌هایی را روی سیستم عامل‌های مختلف انجام می‌دهند. بازی‌های چند نفره آنلاین، بازی‌های اکشن و بازی‌های یادگیری فقط برخی از ژانرهای بازی‌هایی هستند که یک آزمایش‌کننده بازی باید آن‌ها را انجام دهد و قبل از انتشار کاملا ارزیابی کند.

پس از کشف یک اشکال، آزمایش‌کنندگان بازی باید شرح آنچه اتفاق افتاده را همراه با راهنمایی‌هایی که به‌طور دقیق چگونگی پیدا کردن اشکال در بازی را توصیف می‌کنند بنویسند. پس از ارسال این اطلاعات به برنامه‌نویسان، از آزمایش‌کنندگان خواسته می‌شود نسخه‌های اصلاح شده بازی را آزمایش کنند تا نسخه نهایی ایجاد شود. قطعا برای دوستداران بازی‌های ویدیویی، این شغل می‌تواند در بین سرگرم کننده ترین شغل های جهان قرار بگیرد.

2. سرپرست جزیره خصوصی

جالب ترین شغل های جهان / شغل های لوکس دنیا

زندگی در یک جزیره خصوصی ممکن است مختص ثروتمندان و افراد مشهور به‌نظر برسد؛ اما می‌توان به یک سرپرست جزیره تبدیل شد. یک سرپرست جزیره در یک جزیره خصوصی زندگی می‌کند، با این حال مسئولیت‌های زیادی خواهد داشت. این کار می‌تواند باعث انزوا شود؛ زیرا وقتی سایر افراد در آن ساکن نیستند، سرپرست جزیره خصوصی تنها می‌ماند. وظایف عمومی سرپرست حول و حوش حفظ زمین‌ها و همچنین هرگونه خانه و یا سازه‌ای که ممکن است در آنجا ساخته شده باشد می‌چرخد. او باید برای ورود مالک نیز جزیره را آماده کند.

به‌نظر می‌رسد سرپرست جزیره به مهارت‌های مختلفی از نجاری و لوله‌کشی گرفته تا تخصص برق و باغبانی و محوطه‌سازی نیاز خواهد داشت. او باید تا حد ممکن درباره محیط جزیره اطلاعات کسب کند تا بتواند تصمیمات عاقلانه‌ای در مورد باغبانی آنجا بگیرد. هرگونه ساختاری در این جزیره باید به درستی نگهداری شود که ممکن است شامل محکم کردن پنجره‌ها و درها قبل از طوفان، ترمیم اجزای آسیب‌دیده یا خراب داخل خانه و یا حتی انجام تعمیرات عمومی لازم در طول عمر یک سازه باشد. خیلی اوقات، سرپرست جزیره باید همه این موارد را با منابع محدود انجام دهد؛ زیرا ممکن است دسترسی به فروشگاه‌ها یا سایر مراکز خرده‌فروشی دشوار باشد.

زمانی که صاحب جزیره حضور دارد، سرپرست جزیره علاوه بر وظایف عادیش که هنگام تنهایی در جزیره انجام می‌دهد، آنچه را که صاحبان جزیره نیاز دارند فراهم خواهد کرد. همچنین ممکن است سرپرست نیاز داشته باشد کمک‌های اولیه و CPR را آموزش ببیند تا در صورت بروز شرایط اضطراری در جزیره، خصوصاً در مواقعی که کسی در آنجا حضور دارد، آن‌ها را به کار ببرد. این شغل می‌توانید یکی از شغل های لوکس دنیا به نظر بیاید اما از آنجایی فرد سرپرست جزیره است نه صاحب آن مسئولیت‌های فراوانب خواهد داشت.

3. یابنده دوچرخه از عجیب ترین شغل های دنیا

معرفی شغل های جذاب دنیا

شهر آمستردام واقع در هلند یکی از شهرهایی در دنیاست که افراد در آن از دوچرخه‌ها زیاد استفاده می‌کنند. اگرچه از وجود این دوچرخه‌ها قدردانی می‌شود اما سالانه تعداد زیادی دوچرخه رها شده در این کشور نیز وجود دارند. این دوچرخه‌ها معمولا در انتهای کانال‌ها یا زیر آب پیدا می‌شوند.

یکی از جالب ترین شغل های دنیا که قصد آشنایی شما را با آن داریم یابنده دوچرخه است. در این شهر کمپانی به نام واترنت (Waternet) وجود دارد که وظیفه آن مدیریت آب و فاضلاب شهر آمستردام است. از این رو واترنت سالانه تعدادی زیادی یابنده دوچرخه استخدام می‌کند تا این دوچرخه‌های بدون صاحب را پیدا کنند. سالانه بین 12 تا 15 هزار دوچرخه به مکان‌هایی برای تعمیر و استفاده دوباره فرستاده می‌شوند. از آنجایی که پیدا کردن اشیای گمشده همواره کاری هیجان‌انگیز است، نام یابنده دوچرخه را در فهرست معرفی شغل های جذاب دنیا آوردیم.

4. فضانورد

جذاب ترین شغل دنیا / جذاب ترین شغل های جهان

در سال 1958 سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) کلمه Astronaut (به معنی دریانورد در میان ستارگان) را برای زن و مردی که به منظور سفر به فضا آموزش می‌بینند به تصویب رساند. این کلمه در زبان فارسی به فضانورد ترجمه شده است. فضانورد فردی است که برای خلبانی یا مسافرت در یک فضاپیما، کار در فضا و انجام فعالیت‌های مرتبط با اکتشافات فضایی انسان آموزش دیده است. در حالی که پرواز به فضا ممکن است عادی به‌نظر برسد، هر سفر به فضا می‌تواند قدم زدن بین موفقیت و فاجعه باشد. بنابراین فضانوردان تحت آموزش‌های گسترده‌ای قرار می‌گیرند.

در ابتدا، یک فضانورد تنها ناظر بود؛ یعنی فقط آنچه را که اتفاق می‌افتاد مشاهده و مستندسازی می کرد. طولی نکشید که ناسا درک کرد تعامل انسان مورد نیاز است. امروزه دو نوع فضانورد برای هر پرواز هوایی انتخاب می‌شود: فضانوردان متخصص ماموریت و فضانوردان خلبان.

فضانوردان متخصص ماموریت برای انجام آزمایشات، پرتاب ماهواره‌ها و حفظ فضاپیما و تجهیزات با خلبانان کار می‌کنند. سوابق آن‌ها می‌تواند در مهندسی، علوم پایه یا پزشکی باشد. آن‌ها همچنین می‌توانند به عنوان مربی فضانورد مشغول به کار شوند. فضانوردان خلبان به عنوان خلبان فضایی و فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی خدمت می‌کنند. آن‌ها مسئول خدمه، انجام مأموریت و موفقیت آن و همچنین ایمنی پرواز هستند.

فضانورد هنگامی که در مدار است، بیشتر وقت خود را در کارگاه یا ایستگاه فضایی می‌گذراند و گاهی اوقات باید برای انجام تعمیرات یا مستقر شدن ماهواره و غیره در فضا قدم بزند. هنگام انجام این کار لازم است فضانورد برای محافظت از خود، لباس فضایی یا Extravehicular mobility unit بپوشد. اکثر مأموریت‌ها دو تا سه هفته به طول می‌انجامند، اما ماموریت‌های طولانی مدت ممکن است تا شش ماه ادامه داشته باشند. آموزش ماموریت‌های طولانی مدت بسیار سخت است و تقریباً دو تا سه سال طول می‌کشد. اگرچه فضانوردی به دلیل اینکه زیاد در عناوین اخبار، فیلم‌ها و کتاب‌ها تکرار شده عادی به‌نظر می‌رسد اما در حقیقت سفر به فراسوی زمین یکی از عجیب ترین شغل های دنیا است.

5. خلبان

جذاب ترین شغل های جهان / جالب ترین شغل های دنیا

بالاترین فرد در سیستم هدایت و کنترل و نظارت هواپیما خلبان است که در واقع فرمانده هواپیمایی است که میلیون‌ها دلار ارزش دارد. یک خلبان هواپیمایی در پروازهای طولانی یا کوتاه برای اهداف تفریحی، شغلی یا تجاری بار یا مسافر را از راه هوایی جابه‌جا می‌کند. هواپیما معمولاً توسط دو خلبان اداره می‌شود؛ یکی کاپیتان و فرمانده خواهد بود و دیگری افسر اول پشتیبانی. خلبانان معمولاً برای جلوگیری از خستگی، به نوبت پرواز می‌کنند؛ در حالی که یکی از آن‌ها کنترل هواپیما را بر عهده دارد، دیگری با مرکز کنترل ترافیک هوایی در ارتباط است و مدارک را کامل می‌کند. در بعضی موارد، مانند پروازهای طولانی، ممکن است سه یا چهار خلبان در هواپیما حضور داشته باشند تا هر کدام بتوانند در طول پرواز به حد کافی استراحت کنند.

مسئولیت کلی در مورد عملکرد ایمن و کارآمد هواپیما و ایمنی خدمه و مسافران بر عهده خلبان است. او با مسئولیت سنگین و تعهد شخصی مواجه است. آن‌ها باید دوره‌‌های آموزشی دقیق را پشت سر بگذارند و به دنبال آن هر شش ماه یک بار آموزش ببینند تا مجوز مورد نیاز شغلشان باطل نشود. داشتن توانایی مدیریت بحران و حفظ قوه تعقل و تفکر و خونسردی حتی تا دم مرگ، توانایی‌هایی است که یک خلبان به آن نیاز دارد. از سوی دیگر یک خلبان به لحاظ تنظیم ساعات پرواز در اوقات متفاوت نمی‌تواند برنامه‌ریزی دقیقی برای زندگی شخصی خود داشته باشد و بیشتر باید از یک برنامه شناور استفاده کند؛ چراکه هر هفته یا هر ماه برنامه پروازها تغییر می‌کند. برای آشنایی با بهترین شرکت‌های هواپیمایی می‌توانید به این مطلب هم سری بزنید. خلبانی می‌تواند یکی از سرگرم کننده ترین شغل های جهان محسوب شود.

6. هل دهنده افراد از عجیب ترین شغل های دنیا

شغل های خنده دار

شهر توکیو در ژاپن شلوغ‌ترین شهر جهان از لحاظ استفاده از مترو و سیستم حمل و نقل عمومی است. روزانه افراد زیادی برای رسیدن به محل‌های کار خود باید خیلی سریع سوار مترو شوند تا از کار عقب نمانند. یکی از شغل های خنده دار دنیا هل دهنده افراد است.

هل دهنده‌های افراد یونیفرمی مخصوص دارند و با کلا‌ه و دستکش مخصوصشان شناخته می‌شوند. آنها در ایستگاه‌های ژاپن حضور دارند و وظیفه هل دادن افراد به صورت کاملا حرفه‌ای طوری که به کسی آسیب نرسد را دارند. بالاخره ژاپن کشور عجیبی است و افراد همواره عجله دارند. این شغل جز عجیب ترین شغل های دنیا محسوب می‌شود‌.

7. ستاره راک

جذاب ترین شغل ها / عجیب ترین شغل های دنیا

ستاره راک از جمله سرگرم کننده ترین شغل های جهان عضوی از گروه راک است که به کانون توجه این گروه تبدیل می‌شود. معمولاً او پیشرو گروه است و می‌تواند هر کسی در این گروه باشد که به‌عنوان سخنگو معرفی می‌شود و نقش زیادی در تصویر عمومی گروه دارد. وظیفه اصلی ستاره راک نوشتن آهنگ‌ها و اجرای آن است؛ اما او همچنین باید به‌عنوان سخنگوی گروه در مصاحبه‌ها و … شرکت کند. یک ستاره راک با تهیه‌کنندگان، روزنامه‌نگاران، مدیران تور و بسیاری دیگر کار می‌کند.

همچنین بخوانید :

او هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام دهد. یک ستاره راک بالقوه می‌تواند کار خود را با اجرای رایگان در هر جا شروع کند و با درآمد کمی کار کند؛ زیرا این کار انعطاف‌پذیر است و به وی اجازه می‌دهد تا تور خودش را انجام دهد. این مسیر برای همه گروه‌های راک مشترک است؛ باید سال‌ها بی‌امان تور کنند، چند آلبوم بیرون بدهند تا بعد از گذشت چند سال در معرض دید رسانه‌ها قرار بگیرند. مردم فکر می‌کنند که گروه‌ها یک شبه موفق می‌شوند؛ تقریباً هرگز این اتفاق رخ نمی‌دهد. سختی‌های زیادی وجود دارد که مخاطبان اصلا آن‌ها را نمی‌بینند. در مجموع می‌توان گفت که ستاره راک برای طرفداران موسیقی از جالب ترین شغل های دنیا محسوب می‌شود.

8. عکاس نشنال جئوگرافیک

جذاب ترین مشاغل / شغل های لوکس دنیا

عکاسی در نشناا جئوگرافیک می‌تواند جز سرگرم کننده ترین شغل های جهان باشد. انجمن نشنال جئوگرافیک (National Geographic) از بزرگ‌ترین سازمان‌های مردم‌نهاد در جهان است که هدف خود را بر شناساندن و پاسداری از محیط‌زیست، باستان‌شناسی، زیست‌شناسی و علوم جغرافیایی بنا کرده ‌است. نشنال جئوگرافیک، انعکاس طبیعت است؛ جایی که انسان با طبیعت از دریچه جغرافیا سخن می‌گوید. تصاویر آن‌ها از واقعیت هم واقعی‌تر و قابل لمس‌‌تر است. نشنال جئوگرافیک برای درک بهتر مقالات و گزارش‌ها درباره مناظر گوشه و کنار جهان، تصمیم گرفت عکس‌هایی با استانداردهای مخصوص خود داشته باشد. در دهه 1930 لوئیز ماردن نویسنده و عکاس برجسته نشنال جئوگرافیک، نشریه را متقاعد کرد که اجازه دهند از دوربین‌های 35 میلیمتری کوچک که بر روی دوربین‌های حجیم‌تر با شیشه‌های روکش‌دار و سه‌پایه سوار می‌شود استفاده کند.

انجمن عکس نشنال جئوگرافیک وظیفه و ماموریت خود را گفتن داستان‌های مشترک از طریق عکس‌های خاص و جسورانه بیان می‌کند. عکس‌های ارسالی عکاسان و متخصصان سراسر جهان را در موضوعات مختلف از قبیل طبیعت، حیوانات، معماری، فرهنگ، غذا، منظره، مردم، مکان‌ها، ورزشی و غیره را بر روی سایت خود منتشر می‌کند. اما برای انتشار این عکس‌ها دستور‌العمل‌هایی نیز ذکر شده است که اگر تصاویر مطابق با نکات و دستورالعمل‌ها نباشد، منتشر نخواهد شد؛ بنابراین نگاه به این دستورالعمل می‌تواند تکنیک‌هایی به عکاسی ما بیفزاید.

نشنال جئوگرافیک از عکاسی اخلاقی پشتیبانی می‌کند که به دقت فرهنگ، اکوسیستم و حیات وحش را نمایش می‌دهد. آن‌ها انتظار دارند که رفاه مردم، حیوانات و محیط‌زیست مقدم بر عکاسی باشند. به عبارت دیگر اشخاص، اشیاء، حیوانات و یا محیط آن‌ها به دلیل خلق یک تصویر آسیب نبینند و یا دستکاری نشوند. محدودیتی وجود ندارد؛ هر کسی که امکانات لازم برای استاندارد عکس‌های نشنال جئوگرافیک را داشته باشد و بتواند با رعایت اصول بالا عکاسی کند، یک عکاس بالقوه نشنال جئوگرافیک است و می‌تواند عکس‌هایش را برای آن ارسال کند. سفر به دل طبیعت یا مکان‌های مختلف و حل شدن در آن، سبک زندگی یک عکاس نشنال جئوگرافیک خواهد شد. آیا شما هم از طرفداران عکاسی هستید؟ پس قطعا این شغل در فهرست جالب ترین شغل های دنیا برای شما قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با سازمان نشنال جئوگرافیک می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

9. حمل کننده ظرف غذا از عجیب ترین شغل های دنیا

بیهوده ترین شغل های دنیا

شاید وقتی نام حمل کننده ظرف غذا را بشنوید به‌نظر شما جز بیهوده ترین شغل های دنیا باشد. اما هندی‌ها با شما هم‌نظر نیستند. در کشور هند افراد میل شدیدی به خوردن غذاهای تازه طبخ شده و گرم دارند از این‌رو افرادی به نام داباوالا (به معنی حمل کننده ظرف) وجود دارند که با دریافت مبلغ مشخصی ظرف‌های غذای کارمندان را از خانه به محل کار آنها می‌برند. این کار هم به نوبه خود یکی از جالب ترین شغل های دنیا است. بردن تعداد زیادی غذا برای افراد مختلف حافظه قوی‌ای می‌خواهد.

10. طراح مد

جذاب ترین مشاغل جهان / رویایی ترین شغل های دنیا

طراحان مد جایگاه ویژه‌ای در جهان ما دارند و قطعا این شغل درآمدزا در بین سرگرم کننده ترین شغل های جهان قرار می‌گیرد. استعداد و دیدگاه طراحان لباس نقش مهمی در نحوه نگاه مردم دارد و همچنین در محیط فرهنگی و اجتماعی نقش دارد. آن‌ها عاشق مطالعه رویدادهای مد، طراحی اولیه و انتخاب مواد هستند و در تمام جنبه‌های تولیدی طرح‌های خود نقش دارند. آن‌ها در ایجاد میلیون‌ها، اگر نگوییم میلیاردها، لباس و لوازم جانبی كه سالانه توسط مصرف‌كنندگان خریداری می‌شود نقش دارند.

طراحان لباس در سطوح مختلف صنعت مد وجود دارند؛ از مزون‌های معروف گرفته تا طراحان ناشناخته مد که برای تولیدی‌های لباس آماده کار می‌کنند، تا طراحان مدی که تنها تغییرات کوچکی در طرح‌های موجود ایجاد می‌کنند.

هم اکنون طراحان مد در حال استفاده از فناوری‌های جدیدی هستند؛ مانند اسکن بدنه برای تناسب بهتر سفارش یا فناوری‌های بافندگی بدون درز که فقط با فشار ساده یک دکمه می‌توانند لباس تولید کنند.

مراحل طراحی  از مفهوم طراحی تا تولید نهایی، ماه‌های زیادی طول می‌کشد. تحقیق در مورد روندهای فعلی مد و پیش‌بینی روندهای آینده، اولین قدم برای ایجاد طرح است. برخی از طراحان مد تحقیقات خود را انجام می‌دهند و برخی دیگر از گزارش‌های منتشر شده توسط گروه‌های صنفی صنعت مد استفاده می‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که در آینده نزدیک برای یک فصل خاص چه سبک‌ها، رنگ‌ها و پارچه‌هایی محبوب خواهند بود. با وجود این همه حساسیت در کار و جذابیت‌های کلی، طراحی مد می‌تواند از جالب ترین شغل های دنیا باشد. برای آشنایی با ثروتمندترین طراحان لباس می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

11. خریدار سری از عجیب ترین شغل های دنیا

جذاب ترین شغل های دنیا / سرگرم کننده ترین شغل های جهان

یکی دیگر از جالب و  عجیب ترین شغل های دنیا خریداران سری شناخته می‌شود. خریداران سری به عنوان پیمانکاران مستقل توسط فروشگاه‌ها، مؤسسات مالی، رستوران‌ها، مراکز خرده‌فروشی، فروشگاه‌های اینترنتی، ارائه‌دهندگان خدمات و سایر مشاغل مشابه به‌منظور سنجش خدمات مشتری، کیفیت محصول و محیط کلی موسسات یاد شده استخدام می‌شوند.

مسئولیت‌های اصلی آن‌ها شامل خرید و تهیه گزارش در مورد تجربیات خریدشان است. خریداران سری با تظاهر به این که مشتری عادی هستند، ضمن مشاهده و تعیین عوامل مختلفی که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشد، نقش مهمی در برآورده کردن انتظارات مشتریان ایفا می‌کنند. برای اکثر افراد، خرید سری یک شغل پاره‌وقت است. وظایف روزانه خریداران سری به شرح زیر است:

  • بازدید از فروشگاه‌های مختلف و موسسات دیگر
  • در صورت لزوم خرید یک محصول خاص یا نوعی محصول
  • ارزیابی و مستند کردن تجربه خرید
  • نوشتن و تشکیل گزارش در مورد تجربه کلی خرید

12. مشاور و طراح فنگ شویی

رویایی ترین شغل های دنیا

طراحی داخلی خانه اصلا شغل عجیبی نیست. اما یکی از عجیب ترین شغل های دنیا طراح فنگ شویی است. فنگ شویی به صورت تحت الفظی به معنای باد و آب دو عنصر درحال ستیز در طبیعت است. مشاور و طراحان فنگ شویی به افراد کمک می‌کنند تا در انتخاب چیدمان منزل خود فراتر از یک طراحی ساده و ایجاد هارمونی بروند. در واقع در اینجا دیگر مسئله مسئله انرژی مثبت و تعادل عناصر درمیان است. مشاوران فنگ شویی یکی از جذاب ترین شغل های جهان را دارند زیرا ضمن هدایت افراد برای برقراری تعادل و نظم در طبیعت همواره باعث رسیدن انرژی مثبت و حس خوب به مردم هستند.

13. مهمان خانه دار بومی

جالب ترین مشاغل دنیا / راحت ترین شغل های دنیا

مهمان‌خانه بومی (تخت و صبحانه)، یک مهمانخانه یا هتل کوچک است که حدوداً چهار تا بیست اتاق دارد؛ اگرچه بعضی از آن‌ها بیش از بیست اتاق دارند. مهمان‌خانه بومی، به تنهایی یا با کمک همسر و اعضای خانواده، محیطی راحت و شبیه خانه را فراهم می‌کند. این افراد که مهمان‌خانه دار، مالک تخت و صبحانه یا صاحب B&B نیز نامیده می‌شوند، اتاق‌ها را تمیز می‌کنند، به مهمان‌ها اتاق واگذار می‌کنند، کتاب‌ها و مدارک را نگهداری می‌کنند و بعضی از وعده‌های غذایی را تدارک می‌بینند.

آن‌ها همچنین مرتب با مهمانان در تعامل هستند و اطلاعاتی در مورد تورها، موزه‌ها، رستوران‌ها، تماشاخانه‌ها و مناطق تفریحی ارائه می‌دهند. گرچه ممکن است یک مهمان‌خانه بومی در قلب یک شهر بزرگ باشد، اما بیشتر آن‌ها در شهرهای کوچک، روستاها و در کنار اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها یا رودخانه‌ها واقع شده‌اند. برخی مهمان‌خانه‌های بومی قایق یا قایق‌خانه‌ای هستند؛ کشتی موزه الکساندر هنری CCGS یک نمونه از آن‌هاست. در بعضی مکان‌ها، محوطه نگهبانان سابق فانوس دریایی پس از پایان کاربری به اتاق‌های مهمان‌خانه بومی تبدیل شده‌اند. برای یک خانم خانه دار این کار یکی از راحت ترین شغل های دنیا محسوب می‌شود.

14. قایق ران (گوندولا) از عجیب ترین شغل های دنیا

راحت ترین شغل های دنیا

شاید با دیدن‌ عنوان قایق‌ران فکر کنید این شغل با تمام‌ مزایای خود قطعا جز عجیب ترین شغل های دنیا نیست. اما این قایق‌رانی که قرار است از آن برای‌ شما تعریف کنیم، یک سری فرق‌هایی با یک قایقران معمولی دارد.

گوندولاران‌ها (Gondolier) در واقع کرجی‌بانان یا قایق‌رانانی هستند که در کشور ایتالیا و شهر ونیز حضور دارند. آنها با قایق‌های مشکی رنگ و دراز خود طول کانال ونیز را پارو می‌زنند و وظیفه حمل گردشگر‌ها که معمولا زوج‌های عاشق هستند را دارند. این شغل از هزاران سال پیش در ایتالیا مرسوم است و در گذشته راهی برای حمل و نقل محسوب می‌شد. قایق‌رانی آن هم در کانال زیبای ونیز یکی از رویایی ترین شغل های دنیا می‌تواند باشد.

15. گرداننده پناهگاه بدون کشتن حیوانات

جذاب ترین شغل جهان / رویایی ترین شغل های دنیا

پناهگاه حیوانات مکانی موقتی برای نگهداری حیوانات بی‌‌جا، گمشده یا رها شده است. بیشتر حیوانات این پناهگاه‌ها، سگ‌ و گربه‌ هستند. به پناهگاه حیوانات، حفاظت‌گاه حیوانات نیز گفته می‌شود. حیوانات این پناهگاه‌ها معمولا به وسیله سازمان‌های حمایت از حیوانات یا در کشورهای پیشرفته، به وسیله آمبولانس‌های حیوانات به پناهگاه آورده می‌شوند. حیواناتی که به پناهگاه آورده می‌شوند را معمولا دو هفته در قرنطینه نگه می‌دارند تا اگر حیوان بیماری واگیرداری دارد، بیماری به دیگر حیوانات سرایت نکند.

در کشورهای غربی غالبا حیواناتی که گم شده و به پناهگاه آورده‌اند را تا دو هفته در انتظار پیدا شدن صاحبشان نگه می‌دارند و پس از دو هفته برای فروش یا نگهداری به صاحبانی جدید ارائه می‌کنند. پناهگاه‌های حیوانات معمولا با سازمان‌های گوناگونی که برای پیدا کردن صاحبان اصلی یا جدید برای حیوانات تلاش می‌کنند همکاری دارند. برخی از پناهگاه‌ها سیاست مبنی بر کشتن حیوانات در صورت پر شدن پناهگاه را دنبال نمی‌کنند و تنها در صورت هار بودن حیوان یا بیماری بدون درمان، او را معدوم می‌کنند. به این‌گونه پناهگاه‌ها، پناهگاه‌های بدون کشتن گفته می‌شود.

گردانندن پناهگاه حیوانات یکی از سرگرم کننده ترین شغل های جهان به حساب می‌آید. شما هم می‌توانید یک گرداننده پناهگاه بدون کشتن حیوانات باشید. قطعا اگر به حیوانات علاقه دارید، این شغل برایتان جزو جالب ترین شغل های دنیا خواهد بود. می‌توان پناهگاه را با ترکیبی از کارکنان و داوطلبانی که برای کار خود حقوق دریافت می‌کنند راه‌اندازی کرد. مهم است که کارمندان و داوطلبان در یک سطح با مهارت‌های حرفه‌ای آشنا شوند و آموزش ببینند؛ برای این که وظایفی مانند غذا دادن و یا نظافت به‌درستی انجام شود و پذیرندگان حیوانات در بازدیدهای خود با رفتارهای ناخوشایند و غیردوستانه و ناکارآمد روبرو نشوند.

16. مروارید یاب

سرگرم کننده ترین شغل های جهان

یکی از زیباترین شغل های دنیا مرواریدیابی است. اصلا دیدن آن دانه‌های سفید و جذاب نیز انسان‌ را به وجد می‌آورند چه برسد که به دنبالشان بگردی و بتوانی آنها را پیدا کنی. در کشورهایی که به اقیانوس راه دارند، افراد ماهر در شنا با اخذ مدرک غواصی با دستگاه اکسیژن (Scuba Certification) به زیر دریا می‌روند و صدف‌ها را می‌یابند. پیدا کردن مروارید به طور کلی یکی از سرگرم کننده ترین شغل های جهان است زیرا همواره در جستجوی زیبایی هستید.

کلام آخر

به پایان این‌ مقاله پلازا درباره عجیب ترین شغل های دنیا رسیدیم. شغل‌های جالب زیادی در جهان وجود دارند که اگر به آنها علاقمند باشیم می‌توانند لذت‌ بخش‌ترین ساعان زندگیمان را رقم بزنند. به نظر شما از بین موارد بالا کدام یک از سرگرم کننده ترین شغل های جهان به حساب می‌آمد؟ چه چیز عجیب و جالبی در این شغل‌ها دیدید که شما را به خود جذب کرد؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402