معرفی بهترین برنامه‌ها و سایت‌های تعیین جهت قبله با گوشی برای اندروید و آیفون

بهترین برنامه های قطب نما و قبله نما
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین برنامه قبله نما موبایل ابزاری برای یافتن جهت‌ قبله است. علاوه بر اپلیکیشن ها، سایت های زیادی هم وجود دارند که برای تعیین جهت قبله با گوشی برای نماز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه با معرفی این اپ ها و ابزارهای آنلاین با پلازا همراه باشید.

قبله نما نوعی قطب نمای تغییر شکل داده شده است که توسط مسلمانان جهان برای شناسایی جهت قبله مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اسلام، جهتی که برای نماز خواندن باید به سمت آن ایستاد، قبله نام دارد و به سمت شهر مکه است و به صورت مشخص جهت خانه کعبه را نشان می‌دهد. در حالی که قطب‌نماهای معمولی جهت شمال را نشان می‌دهند، سمت نماز خواندن مسلمانان، با توجه به شهرهایی که در آن قرار دارند، توسط نشانه‌های موجود روی قبله نما مشخص می‌شود؛ به همین خاطر در هر نقطه از زمین جهت ثابتی برای قبله وجود ندارد و برای این که بتوانید جهت درست را پیدا کنید، باید از بهترین برنامه قبله نما موبایل کمک بگیرید.

فهرست مطالب

بهترین برنامه قبله نما موبایل

قبله نما معمولا از صفحه‌ای مدرج و گرد و همین طور یک قطب‌نمای مغناطیسی تشکیل شده است. در گوشی‌های موبایل، وجود سنسور مجاورتی برای شناسایی قبله الزامی است. در این جا قصد داریم که چندین اپ تعیین جهت قبله با گوشی را معرفی کنیم. اگر به دنبال دانلود بهترین نرم افزار قبله نمای اندروید هستید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

1. اذان گو (اوقات شرعی-تقویم-قبله نما)؛ بهترین برنامه قبله نما دقیق

برنامه قبله نما

برنامه اذان گو برای افرادی که به دنبال برنامه‌ای مذهبی برای پخش اذان و یادآوری اوقات شرعی و مناسبت‌ها هستند، بسیار مناسب است. در این برنامه قبله نما برای اندروید قابلیت‌های مختلفی از جمله پخش و محاسبه زمان اذان، تقویم کامل چهار زبانه، قبله نمای دقیق براساس موقعیت جغرافیایی، قابلیت اطلاع‌رسانی هنگام نزدیک شدن به زمان قضای نمازهای پنج‌گانه و موارد دیگر است.

  • دانلود برنامه قبله نما اذان گو برای: اندروید 

2. اپلیکیشن قبله نما Muslim Pro؛ از بهترین اپلیکیشن های قبله نما برای نماز

بهترین برنامه قبله نما

Muslim Pro یکی از بهترین برنامه های قبله نما برای مسلمانان است. این اپلیکیشن دارای یک قبله نما به همراه نقشه‌ای است که جهت مکه را نشان می‌دهد. تقویم هجری قمری این برنامه روزهای مهم را نشان می‌دهد و می‌توانید مساجد اطراف خود را به راحتی با نقشه آن پیدا کنید. این برنامه یکی از محبوب‌ترین‌ها بین مسلمانان است و توسط بیش از 80 میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود. Muslim Pro زمان دقیق اذان را بر اساس موقعیت شما اعلام می‌کند و صداهای موذن‌های بسیاری در آن برای اذان گفتن وجود دارند.

قرآن هم در این برنامه به صورت صوتی و متنی به همراه ترجمه‌های مختلفی از آن هم وجود دارد. اگر به دنبال یک برنامه قبله نما با قابلیت‌های فراوان برای مسلمانان در آیفون هستید، Muslim Pro یکی از بهترین گزینه‌ها است.

  • دانلود اپلیکیشن قبله نما Muslim Pro برای: اندروید | iOS

3. برنامه قبله نما iSalam: Qibla Compass؛ اپ تعیین جهت قبله با گوشی

بهترین برنامه قبله یاب

iSalam ادعا می‌کند که اولین قبله نمای دنیا با قابلیت دسترسی آسان برای افرادی است که مشکلات بینایی دارند. با این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی قبله را از هر جایی که هستید پیدا کنید. با این برنامه، وقتی گوشی را می‌چرخانید تا قبله را پیدا کنید، رنگ آن طلایی است؛ اما وقتی قبله را پیدا کردید، رنگ طلایی آن از بین می‌رود تا افراد کم‌بینا راحت‌تر بتوانند جهتی که باید نماز را بخوانند را پیدا کنند. iSalam طراحی زیبایی دارد و با قابلیت‌های خود، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

  • دانلود برنامه قبله نما iSalam: Qibla Compass برای: iOS

4. اپلیکیشن قبله یاب Qibla Compass؛ از بهترین برنامه های قبله یاب

اپلیکیشن قبله یاب

این برنامه یک قبله نما آنلاین گوشی است که می‌تواند جهت قلبه را در هر نقطه‌ای از دنیا به‌شما نشان دهد. با این برنامه می‌توانید از طریق GPS گوشی جهت دقیق مکه را پیدا کنید. همچنین امکان پیدا کردن نزدیک‌ترین مسجد و دسترسی به تقویم اسلامی نیز در این برنامه امکان‌پذیر است.

5. اپلیکیشن Qibla Finder / Direction؛ از بهترین ابزارهای قبله نما برای نماز

برنامه قبله نما

کار با این اپ تعیین جهت قبله با گوشی کار با آن بسیار ساده است و فقط کافی است گوشی را روی یک سطح صاف قرار داده تا برنامه به‌صورت خودکار و پس از تشخیص موقعیت مکانی شما، جهت قبله را به‌شما نشان دهد.

  • دانلود اپلیکیشن Qibla Finder / Direction برای: اندروید

6. اپلیکیشن قبله یاب Qibla Finder Compass %100؛ قبله نما هوشمند بدون نیاز به اینترنت

اپلیکیشن قبله یاب

گزینه دیگری که برای دانلود بهترین برنامه قبله یاب اندروید و iOS می‌توانید مدنظر قرار دهید، برنامه Qibla Finder Compass %100 است. این برنامه هم مانند سایر برنامه‌ها از طریق GPS جهت قبله را به‌شما نشان می‌دهد. ویژگی این برنامه این است که برای نشان داده قبله شما نیازی به اتصال اینترنت ندارید.

7. قبله نما ؛ قبله نما دقیق فارسی برای گوشی

برنامه قبله نما

یک برنامه دیگر قبله نما برای نماز، این اپلیکیشن فارسی است. این برنامه علاوه بر نشان داده قبله، وقت نماز را نیز به‌شما اعلام می‌کند و در کنار آن می‌توانید زاویه خود با کعبه را هم مشاهده کنید.

  • دانلود اپلیکیشن قبله نما برای: اندروید

8. اپلیکیشن Qibla Compass (Kaaba Locator)

نصب قبله نما روی گوشی

این اپلیکیشن مخصوص iOS است و طراحی ساده ای هم دارد. یک جهت یاب روی صفحه اول نشان داده می‌شود که در همه حال و بسته به موققیت شما، جهت قبله را به شما نشان خواهد داد.

  • دانلود اپلیکیشن Qibla Compass برای: iOS

9. اپلیکیشن قبله یاب Digital Compass – Qibla؛ از بهترین اپلیکیشن های قبله نما برای نماز

تشخیص قبله با گوشی

این برنامه هم برای اندروید و هم iOS عرضه شده است و می‌تواند جهت قبله را به شما نشان دهد. علاوه بر این دارای ویژگی‌های اضافی مثل نقشه، مختصات، موقعیت خورشید و ماه و اوقات شرعی است و حتی بدون اینترنت نیز کار می‌کند.

10. اپلیکیشن قبله یاب Accurate Qibla Direction

تعیین جهت قبله با گوشی

اپلیکیشن بعدی و آخرین برنامه در این فهرست، Accurate Qibla Direction است. این برنامه هم با کمک GPS گوشی موقعیت قبله را تشخیص و به شما نشان می‌دهد. همچنین دارای تقویم اسلامی است و رابط کاربری آن نیز به نسبت سایر برنامه‌ها جذاب تر است.

  • دانلود اپلیکیشن Accurate Qibla Direction برای: اندروید

11. برنامه Azan Time Pro؛ از بهترین برنامه های قبله یاب

11. برنامه Azan Time Pro نصب قبله نما روی گوشی

این برنامه نه تنها یک قبله نما بلکه مجموعه ای از ابزارهای مفید و کارآمد برای مسلمانان بوده است که اصلی ترین آن می توان به وجود قرآن کریم در کنار ترجمه اشاره داشت که این مورد با فونت های مناسبی همراه بوده است. وجود زنگ هشدار برای بیدار شدن در هنگام اذان و اشتراک گذاری آنلاین بخش های مختلف برنامه از دیگر نکاتی است که می‌توان به آن اشاره داشت. برای دانلود قبله نما لینک مستقیم iOS و اندروید آن در زیر قرار داده شده است.

12. برنامه قطب نما قبله اندروید؛ بهترین اپلیکیشن قبله نما برای نماز

12. برنامه قطب نما قبله اندروید

با استفاده از این قطب نما و قبله نما می‌تواند بسیاری از نیازهای خود از یک برنامه مناسب برای مسلمانان را تحت پوشش قرار دهید که بد نیست بدانید این برنامه گزینه بسیار خوبی برای پیدا نمودن موقعیت مکانی در شرایط مختلف بوده که امکان پیدا نمودن قبله به صورت آفلاین نیز در اختیار شما خواهد بود.

  • دانلود برنامه قطب نما قبله برای: اندروید

14. برنامه Muslim Mate

برنامه قبله نما برای نماز

این برنامه با در اختیار داشتن یک قطب نما و نقشه گزینه خوب دیگری در این زمینه تشخیص قبله با گوشی بوده که با استفاده از نقشه ها می توانید مساجد و رستوران های اطراف خود را پیدا کنید. تبدیل تاریخ هجری به میلادی و بالعکس در کنار تقویم هجری از دیگر ویژگی های این برنامه بود که در آن می‌توان به اذکار روزانه و رویدادهای اسلامی دسترسی داشته باشید. اطلاعات مفید در زمینه آب و هوا به صورت روزانه در کنار اعلان های قابل کنترل از دیگر نکات مهم این برنامه بوده که دستیابی به تمامی آنها به صورت رایگان برای شما در نظر گرفته شده است.

معرفی سایت های قبله نما آنلاین

اگر تمایلی به نصب قبله نما روی گوشی ندارید، می‌توانید از ابزارهای آنلاین برای پیدا کردن قبله هم استفاده کنید. این ابزارها سایت‌هایی هستند که با دریافت موقعیت مکانی شما، جهت قبله را نشان می‌دهد. علاوه بر آن‌ها می‌توانید با جستجو برای «معرفی قبله نما آنلاین» در گوگل، به سایت‌های دیگری نیز دسترسی پیدا کنید.

1. سایت Qibla Finder

اپلیکیشن قبله یاب

این سایت یکی از سایت های قبله نما آنلاین برای پیدا کردن قبله است. در این سایت یک قطب‌نما و نقشه وجود دارد و شما با کلیک روی گزینه Find My Location می‌توانید موقعیت خود را به سایت ارائه کرده و سپس جهت قبله نما را روی نقشه به شکل آنلاین مشاهده کنید.

2. وبسایت Halaltrip؛ سایت قبله نما آنلاین

قبله نما آنلاین گوشی

حلال تریپ یک وبسایت مسافرتی برای مسلمانان است که مقصدهای گردشگری حلال را به آن‌ها نشان داده و پیشنهاد می‌کند. همچنین رستوران‌های حلال و مسجدها نیز در این سایت قابل دیدن هستند. اما این سایت یک قابلیت دیگر هم دارد و آن هم قبله نما آنلاین است. مانند سایت بالا شما کافی است موقعیت خود را به قبله‌یاب سایت ارائه و سپس جهت قبله را به‌صورت آنلاین مشاهده کنید.

سوالات متداول

1. بهترین ابزار ها و برنامه های قبله نما آنلاین کدام ها هستند؟

حلال تریپ و Qibla Finder دو نمونه از ابزار آنلاین بدون نیاز به نصب برنامه برای پیدا کردن قبله هستند. در میان برنامه‌ها نیز اپ‌های Aibla Compass و Qibla Finder بهترین اپلیکیشن های قبله نما برای نماز هستند.

2. آیا به جز اپ های گوشی ابزار تعیین جهت قبله آنلاین دیگری وجود دارد؟

به جز برنامه می‌توانید با مراجعه به سایت‌های آنلاین قبله‌یاب، جهت قبله را پیدا کنید. طرز کار این سایت‌ها نیز مانند برنامه‌ها است و با دریافت موقعیت مکانی شما، جهت قبله را نشان می‌دهند.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی داشتیم به چند نمونه از بهترین سایت ها و  برنامه های قبله نما موبایل که می‌توانید برای پیدا کردن جهت قبله در هر مکان و زمانی از آن‌ها استفاده کنید. همچنین به‌جز اپلیکیشن‌های معرفی شده، بدون نیاز به نصب برنامه اضافی و از طریق سایت‌های بالا هم می‌توانید قبله را پیدا کنید. از نظر شما بهترین برنامه قبله نما کدام است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402