بررسی گوشی ردمی نوت 8 ؛ مشخصات کامل، مزایا و معایب

شیائومی ردمی نوت 8 / Xiaomi Redmi Note 8
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی ردمی نوت 8 یکی از مورد انتظارترین محصولات از برند شیائومی بوده است که در این مقاله از سایت پلازا قصد بررسی گوشی Xiaomi Redmi Note 8 را داریم که پیشنهاد می شود جهت آشنایی با مزیت های برجسته و معایب کلیدی گوشی موبایل ردمی نوت ۸ شیائومی باما همراه باشید.

در دو سه سال اخیر گوشی‌های شیائومی بسیار در کشور ما محبوب شده‌اند؛ چه محصولات بسیار ارزان قیمت ردمی، چه محصولات سری A که از نسخه خام اندروید استفاده می‌کنند و چه گوشی‌های نسبتاً گران قیمت سری Mi. ولی شاید هیچکدام از این سری گوشی‌ها مثل سری ردمی نوت توجه‌ها را به خود جلب نکرده‌اند. این گوشی‌ها نه مثل سری ردمی مصرف‌کننده‌ها را با محدودیت‌هایی مواجه می‌سازند و نه مثل سری Mi کارت بانکیشان را خالی می‌کنند. سری ردمی نوت نیازهای معمول و روزانه‌ افراد مثل وبگردی، پخش موسیقی، استفاده از فضای مجازی و… را با قیمتی نسبتاً کم برطرف می‌سازند. در چند ماه اخیر جدیدترین نسل این گوشی‌ها نیز وارد کشور شده‌ و با قیمتی نسبتاً کم (زیر 3 میلیون تومان) نظر بسیاری را به خود جلب کرده‌ است. در ادامه سعی داریم بیشتر با گوشی ردمی نوت 8 شیائومی آشنا شویم. لطفاً با ما همراه باشید.

شیائومی ردمی نوت 8 / Xiaomi Redmi Note 8

فهرست مطالب


بررسی گوشی ردمی نوت 8 شیائومی


 

گوشی ردمی نوت 8 همانطور که میدانید از بدنه تا سخت افزار با یک سری ویژگی های مهم همراه بوده که قبل از بررسی هریک از بخش های گوشی Xiaomi Redmi Note 8 آنها را بطور اجمالی در قالب یک جدول اماده سازی نموده ایم که در ادامه میتوانید با اصلی ترین اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی موبایل ردمی نوت ۸ شیائومی آشنا شوید.

مشخصات فنی

ویژگی هاردمی نوت 8 شیائومی
بدنهابعاد: 158.3×75.3×8.4 میلی‌متر (6.23×2.96×0.33 اینچ)
وزن: 190 گرم
پوشش شیشه‌ای گوریلا گلس 5 در پشت و جلو، فریم پلاستیکی
تنوع رنگ: آبی نپتونی، سفید مهتابی و مشکی فضایی
دو سیم کارت
نمایشگرنوع: IPS LCD با 16 میلیون رنگ
اندازه: 6.3 اینچ، 97.4 سانتیمتر مربع (نسبت نمایشگر به بدنه: تقریباً 81.7 درصد)
وضوح تصویر: 1080×2340 پیکسل، نسبت تصویر: 19.5:9 (تراکم پیکسلی: تقریباً 409ppi)
سخت افزارچیپ‌ست: کوالکام SDM665 اسنپدراگون 665 (11 نانومتری)
پردازنده مرکزی: هشت‌هسته‌ای (4×2.0 GHz Kryo 260 Gold & 4×1.8 GHz Kryo 260 Silver)
پردازنده گرافیکی: Adreno 610
سیستم عاملاندروید 9 پای

رابط کاربری: MIUI 11

حافظهحافظه داخلی: 32 گیگابایت با رم 3 گیگابایتی / 64 گیگابایت با رم 4 گیگابایتی / 64 گیگابایت با رم 6 گیگابایتی/ 128 گیگابایت با رم 4 گیگابایتی / 128 گیگابایت با رم 6 گیگابایتی
شکاف حافظه: microSDXC (شکاف اختصاصی)
شبکه‌های ارتباطیبی‌سیم: Wi-Fi 802.11 b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
بلوتوث: 4.2, A2DP, LE, aptX
جی‌پی‌اس: دارد، A-GPS, GLONASS, BDS
رادیو: FM
یو‌اس‌بی: 2.0, Type-C 1.0 reversible connector, USB On-The-Go
دوربین اصلیچهارگانه:

واید: 48 مگاپیکسلی f/1.8

اولترا واید: 8 مگاپیکسلی f/2.2

ماکرو: 2 مگاپیکسلی f/2.4

تشخیص عمق: 2 مگاپیکسلی f/2.4

قابلیت‌ها: فلش LED، پانوراما، HDR

ویدیو: 2160p@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps با gyro-EIS

دوربین جلو (سلفی)تک‌لنز: 20 مگاپیکسلی f/2.0 (واید)
خصوصیات: پانوراما، HDR
فیلمبرداری: 1080p@30fps
باتریباتری Li-Po جدانشدنی 4000mAh
قابلیت شارژ 18 واتی

مزایا و معایب ردمی نوت 8

در اولین گام به مزایای گوشی ردمی نوت 8 میپردازیم که باید بدانید مواردی نظیر :

  • تراشه مدل Snapdragon که به نسبت قیمت محصول در سطح بسیار خوبی قرار داشته است.
  • پردازنده گرافیکی Adreno 610 که گزینه خوبی برای نصب بازی های گرافیکی بوده است.
  • دوربین 4 گانه خوب با کیفیت مناسب
  • عرضه محصول در مدل های مختلف و متنوع

حال با معایب گوشی Xiaomi Redmi Note 8 آشنا خواهید شد :

  • حافظه داخلی و رام گوشی در سطح و اندازه محدودی قرار دارد.
  • قیمت نسبتا بالای 220 یورویی که به نسبت دیگر محصولات بیشتر بوده است.
  • باتری 4 هزار میلی آمپری ممکن است برای برخی کاربران کم باشد.

حال با پایان موارد فوق به سراغ بررسی گوشی Xiaomi Redmi Note 8 خواهیم رفت که در ادامه میتوانید بطور کامل با مشخصات گوشی ردمی نوت 8 آشنا شوید. باما در ادامه همراه باشید.

طراحی

ردمی نوت 8 شیائومی نسبت به نوت 8 پرو ارزان‌تر است، ولی بدان معنا نیست که بدنه‌ این دوربین چیزی از بدنه‌ نوت 8 پرو کم دارد. بر خلاف بدنه‌ پلاستیکی رقیبان سامسونگی، بدنه‌ این دوربین از شیشه ساخته شده است. متاسفانه شکل بدنه بسیار قدیمی است و از منحنی‌های نوت 8 پرو در این دوربین خبری نیست. دو طرف بدنه‌ گوشی با گوریلا گلس پنج محافظت شده و خیال ما را از ضربه دیدن صفحه نمایش راحت کرده است.

در قسمت جلویی دستگاه با صفحه نمایش 6.3 اینچی گوشی که از نوع IPS ساخته شده‌ است مواجه می‌شویم. در بالای صفحه نمایش، ناچ قطره‌ای شکلی که یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی را در خود جای داده قرار گرفته است. در پنل پشتی، در گوشه چپ بالا ما با دوربین چهارگانه و تنها فلش گوشی مواجه می‌شویم. همچنین در کنار این دوربین، حسگر اثر انگشت گوشی قرار گرفته است. در لبه پایین یک درگاه USB Type C و جک 3.5 میلی متری تعبیه شده است. بر لبه راست دکمه‌های تنظیم صدا و روشن کردن دستگاه و بر لبه‌ چپ خشاب قرارگیری دو سیم کارت و یک حافظه Micro SD قرار گرفته است. 

ردمی نوت 8 شیائومی بسیار گوشی زیبایی است و با رنگ‌های زیبایی تزئین شده است. به دلیل وجود لبه به جای منحنی، گوشی بسیار خوب در دست قرار می‌گیرد و این یک مزیت نسبت به نسخه پرو محسوب می‌شود.

گوشی ردمی نوت 8 شیائومی

 

نمایشگر

صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 8 شیائومی از نوع IPS LCD در اندازه 6.3 اینچی با وضوح 1080p است. به دلیل کوچکتر بودن صفحه نمایش، نوت 8 از تراکم پیکسلی بیشتری نسبت به نسخه پرو بهره می‌برد. از دیگر مشخصات جذاب این صفحه نمایش، پشتیبانی از تکنولوژی HDR10 است که در دیگر گوشی‌های همراه هم کمتر دیده می‌شود. شیائومی ادعا کرده است که نرخ کنتراست این صفحه نمایش 1:1500 است که در آزمایش‌های ما نیز این نکته تائید شد. مقدار روشنایی صفحه نمایش در تست‌های ما 473 نیت بوده است که اگر تنظیم اتوماتیک روشنایی فعال شود این مقدار به 674 نیت نیز می‌رسد.

مزیت های ذکر شده فوق برای گیمرها و اشخاصی که در حوزه فیلم و سریال فعال هستند مفید بوده که این موضوع میتواند بازتاب های مثبت بسیاری را برای این محصول به همراه داشته باشد. اگر به دنبال خرید محصول هستید در ادامه میتوانید با دیگر اطلاعات سخت افزاری گوشی آشنا شوید.

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 / مشخصات گوشی ردمی نوت 8

 

سخت افزار

پردازنده‌ نوت 8، اسنپدراگون 665 است. عملکرد 665 زیاد تفاوتی با 660 که به روی نوت 7 تعبیه شده بود ندارد. این چیپست براساس معماری 11 نانومتری طراحی شده است که این پردازنده را به گزینه‌ای اقتصادی تبدیل می‌کند. پردازنده‌ 665 نسبت به 660 کمی کندتر است؛ با وجود این که پردازنده‌ گرافیکی قوی‌تری دارد. در بحث عملکرد روزانه، این چیپست قادر است تمام اوامر شما را به نحو احسن انجام دهد؛ البته زمان جا به جایی بین برنامه‌ها شاهد کمی افت فریم هستیم که کمی آزاردهنده است. متاسفانه عملکرد 665 در اجرای بازی‌ها زیاد خوب نیست. در زمان اجرای بازی PUBG، ما شاهد لگ‌ها و افت فریم‌های زیادی هستیم و بعد از چند دقیقه از شروع بازی، پردازنده به شدت گرم می شود.

ما این پردازنده را با برنامه AnTuTu مورد آزمایش قرار دادیم و همان نتایجی که انتظار داشتیم را دریافت کردیم. پردازنده گوشی ردمی نوت 8 شیائومی موفق به کسب نمره‌ 170973 شد که بالاتر از ردمی نوت 7S و Moto one Macro محسوب می‌شود. البته در بحث پردازنده‌ گرافیکی، هر دو گوشی پوزه نوت 8 را به خاک مالیدند.

بررسی گوشی ردمی نوت 8 شیائومی / دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 8

 

باتری

در ردمی نوت 8 پرو یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده است. این باتری از شارژ سریع 18 واتی کوالکام پشتیبانی می‌کند، ولی شارژ خود گوشی 10 واتی است. 30% درصد از باتری خالی ردمی نوت 8 شیائومی در نیم ساعت پر خواهد شد و کل باتری در 2 ساعت و 15 دقیقه پر می‌شود. در آزمایش‌های انجام شده، باتری شیائومی در ردمی نوت 8 توانسته 16 ساعت وبگردی و 14 ساعت نمایش ویدیو را دوام بیاورد؛ این مقدار از متوسط باتری‌های دیگر گوشی‌ها بیشتر است و عملکردی تحسین‌برانگیز محسوب می‌شود. متاسفانه گوشی ردمی نوت 8 شیائومی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند که البته در این رنج قیمت مشکلی محسوب نمی‌شود.

باتری یکی دیگر از قطعات مهمی بوده که برای گیمرها میتواند مقش کلیدی داشته باشد. متاسفانه ظرفیت 4 هزار میلی آمپری محصول شاید نتواند مدت زمان زیادی خدمات به شما بدهد ولی به نسبت صفحه نمایش مناسب و سخت افزار قوی گزینه خوبی بوده است که شیائومی برای تعادل قیمت به اجبار از این ظرفیت در محصول استفاده نموده است.

قیمت ردمی نوت 8

 

سیستم عامل

یکی از مشکلات بزرگ رابط کاربری شیائومی وجود برنامه‌های از پیش نصب شده است و متاسفانه این مشکل در گوشی ردمی نوت 8 شیائومی نیز دیده می‌شود. وقتی برای اولین بار این گوشی را اجرا می‌کنیم، با برنامه‌های پیشنهادی زیادی از طرف گوشی مواجه می‌شویم و اگر شما یک کاربر تازه‌کار باشید، سریع بر گزینه‌ بعدی کلیک می‌کنید و گوشی شروع به دانلود تمام این برنامه‌ها می‌کند. حتی اگر نصب این نرم‌افزارها را رد کنید، با تعداد زیادی از برنامه‌های از پیش نصب شده مواجه می‌شوید که متاسفانه بسیاری از آن‌ها قابل حذف نیستند. به علاوه در حین کار با گوشی، با تبلیغات و برنامه‌های پیشنهادی مختلفی روبرو می‌شویم که بسیار آزاردهنده هستند.

البته کار با این سیستم عامل نقاط مثبتی نیز دارد. برای مثال با گزینه‌های زیادی که گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید محیط سیستم عامل را به سلیقه‌ خود شخصی‌سازی کنید. با برنامه‌ ShareMe می‌توانید فایل‌های حجیم را به راحتی به گوشی‌های دیگر و حتی به کامپیوتر انتقال دهید. به علاوه، برنامه‌های خود شیائومی بسیار خوب طراحی شده‌اند و عملکردی تحسین‌برانگیز را ارائه می‌دهند. شیائومی اگر مقداری از تبلیغات آزاردهنده و برنامه‌های از پیش نصب شده کم می‌کرد، تجربه کار با ردمی نوت 8 شیائومی بسیار برای ما لذت‌بخش‌تر می‌شد.

 

دوربین ها

ردمی نوت 8 شیائومی از همان دوربین 48 مگاپیکسلی نوت 7S استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که سه دوربین دیگر نیز این دوربین را همراهی می‌کنند که شامل یک دوربین اولترا واید، یک ماکرو و یک دوربین تشخیص عمق می‌شوند. 

دوربین اصلی عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. عکس‌های گرفته شده جزئیات را بسیار خوب نشان می‌دهند و رنگ‌ها بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. دوربین نور سایه‌های عکس را تقویت می‌کند تا جزئیات این قسمت‌ها را بهتر نشان دهد. این عملکرد باعث شده است که شاهد کمی نویز در این بخش‌ها باشیم که خوشبختانه زیاد آزاردهنده نیستند.

دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 8

دوربین اولترا واید بهترین عملکرد در این رنج قیمت را به نمایش می‌گذارد. در تنظیم رنگ تفاوتی بین دوربین اصلی و اولترا واید دیده نمی‌شود. مثل دیگر گوشی‌ها، عکس‌های گرفته شده با دوربین اولترا، شارپنس بیشتری نسبت به دوربین اصلی دارند. این باعث می‌شود که ما شاهد جزئیات بیشتری باشیم؛ ولی در قسمت‌های کم نور جزئیات کمتری قابل دیدن هستند که این مشکل مربوط به سخت افزار میان رده گوشی است.

قیمت شیائومی ردمی نوت 8

دوربین ماکرو نیز فوق‌العاده است. با این دوربین می‌توان با 2 سانتی‌متر فاصله از سوژه عکسبرداری کرد. به دلیل اینکه سنسور وضوح کافی را ندارد، جزئیات زیادی در عکس‌ها دیده نمی‌شود. ولی با این حال با این دوربین ماکرو می‌توانید از زاویه‌های جالبی از سوژه عکسبرداری کنید. به دلیل وجود دوربین تشخیص عمق، ما شاهد بوکه‌های خوبی هستیم. ویدیوهای 4K 30 فریم این گوشی نیز فوق‌العاده هستند و وضوح خوبی دارند.

دوربین 13 مگاپیکسلی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. عکس‌های گرفته شده با آن پر از جزئیات است، کنتراست و رنگ‌ها عالی هستند و محدوده‌ دینامیکی حتی بدون HDR قابل قبول است. حالت پرتره هم بدون اشکال است. به خوبی سوژه را تشخیص داده و آن را از دیگر قسمت‌های عکس جدا می‌کند.

گوشی ردمی نوت 8 شیائومی

 

قیمت

در تاریخ 9 بهمن 1398، قیمت‌های مختلف ردمی نوت 8 شیائومی به شرح زیر است:

 نسخه 32 گیگابایتی بین 2249000 تا 2350000 تومان

 نسخه 64 گیگابایتی بین 2179000 تا 2850000 تومان

نسخه 128 گیگابایتی بین 2400000 تا 3160000 تومان

همانطور که شاهد بودید گوشی موبایل ردمی نوت ۸ شیائومی در مدل های مختلفی عرضه شده است که این موضوع سبب شده تا قیمت های مختلفی برای آن درنظر گرفته شود. البته قیمت گذاری محصول به نسبت بازار و با عرضه مدل های جدیدتر کمتر خواهد شد که در آینده میتوانید این گوشی را با قیمت کمتری از بازارهای داخلی خریداری کنید. نظرتان در این مورد چیست ؟ باما در بخش نظرات همراه باشید.

قیمت ردمی نوت 8 / قیمت شیائومی ردمی نوت 8

سخن پایانی

گوشی ردمی نوت 8 شیائومی بهترین پردازنده یا بهترین دوربین را ندارد، ولی با این حال ادعایی هم ندارد که گوشی فوق‌العاده‌ای است. نوت 8 یک گوشی میانه رده ارزان قیمت است که می‌تواند عملکرد خوبی را به شما ارائه دهد. نمایشگر نوت 8 اندازه‌ای بزرگ دارد و نوردهی آن بسیار خوب است، پردازنده‌اش می‌تواند اکثر بازی‌های شما را نسبتاً خوب اجرا کند و دوربینش عکس‌های جذابی در روز و شب ثبت می‌کند. باتری این گوشی نیز یک روز کامل را دوام می‌آورد و نیاز شما را به پاور بانک برطرف می‌سازد. امیدواریم توانسته باشیم شما را در خرید این گوشی زیبا راهنمایی کنیم. نظر شما در مورد ردمی نوت 8 شیائومی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما بنویسید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402