راهنمای خرید دوچرخه ؛ کوهستان، برقی، کودکانه و …

خرید دوچرخه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

خرید دوچرخه به مسیر مورد استفاده آن و نیازهای دوچرخه‌سوار بستگی دارد. در این مقاله با 10 مورد از بهترین انواع دوچرخه‌های موجود در بازار آشنا می‌شویم.

دوچرخه یک وسیله عالی در دنیای مدرن است که علاوه بر حمل‌و‌نقل، می‌تواند در کاهش ترافیک و آلودگی هوا هم نقش پررنگی داشته باشد. برای یک مبتدی خرید دوچرخه مناسب مشکل است؛ چراکه بازار این صنعت دارای تنوع بسیاری از انواع و مدل‌های مختلف دوچرخه است که انتخاب بین آن‌ها می‌تواند گیج‌کننده باشد. خرید دوچرخه به مسیر استفاده آن و نیازهای دوچرخه‌سوار بستگی دارد. آشنایی با انواع دوچرخه و بررسی ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها می‌تواند یک راهنمای خرید مفید و یاری‌دهنده در انتخاب دوچرخه باشد.

راهنمای خرید دوچرخه

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • انواع دوچرخه
    • دوچرخه های جاده ای
    • دوچرخه های کوهستانی
    • دوچرخه های هیبریدی
    • دوچرخه های تخصصی
  • راهنمای خرید دوچرخه
    • دوچرخه کوهستان مریدا مدل BIG NINE 20-D سایز 29
    • دوچرخه جاده اسکات مدل ADDICT 10 -2016 سایز 28
    • دوچرخه جاده جاینت مدل SCR 1 سایز 27.5
    • و…

 


انواع دوچرخه


برای آنکه بدانید چه نوع دوچرخه‌ای برای شما مناسب است، ابتدا باید مشخص کنید که در چه نوع مسیری قصد دوچرخه‌سواری دارید. خرید دوچرخه به مسیر و نوع استفاده شما بستگی دارد. بعضی از انواع دوچرخه فقط برای پیاده‌رو و جاده‌های آسفالت مناسب هستند و بعضی برای مسیر‌های صعب‌العبور. گاهی یک دوچرخه برای هر دو مسیر می‌تواند استفاده شود. بعضی از دوچرخه‌ها فقط برای یک مسیر خاص مناسب هستند؛ در صورتی که بعضی دیگر به راحتی با تغییر لاستیک‌شان برای انواع مسیرها متناسب می‌گردند.

نوع دوچرخهمسیر مناسب
دوچرخه‌های جاده‌ای (مسابقه‌ای، استقامت، سیکلوکراس و مسافرتی) پیاده‌روها و مسیرهای آسفالت
دوچرخه‌های کوهستانی (تریل، متقاطع و همه نوع دوچرخه کوهستانی)مسیرهای ناهموار و ماسه‌ای
دوچرخه‌های هیبریدیمسیرهای آسفالت و یا مسیر کمی ناهموار و ماسه‌ای
دوچرخه‌های تخصصی (کروزر، باری، الکتریکی و تاشو)مسیرهای آسفالت

 

دوچرخه های جاده ای

راهنمای خرید دوچرخه ثابت

دوچرخه‌های جاده‌ای چندمنظوره هستند و برای دوچرخه‌سواری جهت تناسب اندام، دوچرخه‌سواری در شهر، دوچرخه‌سواری در مسیرهای طولانی، مسافرت و مسابقه استفاده می‌شوند. این دوچرخه‌ها معمولا سبک بوده و دسته‌های فرمان آن‌ها به شکل منحنی و روبه پایین است. این شکل‌گیری دسته‌های دوچرخه بسیار مناسب است؛ چراکه بدن شما را در موقعیت ایرودینامیک گذاشته و باعث می‌شود برای دوچرخه‌سواری با سرعت زیاد این نوع دوچرخه‌ها بهترین انتخاب باشند.

همچنین این دوچرخه‌ها به دوچرخه‌سوار تنوع زیادی در نوع گرفتن دسته و راندن دوچرخه می‌دهند. پوزیشن رانندگی ایرودینامیک آن‌ها (خم کردن مچ دست) اگر انعطاف‌پذیری خوبی نداشته باشید، ممکن است فشار زیادی را به پشت شما وارد کند. به این دوچرخه‌ها دوچرخه‌های سرعتی هم گفته می‌شود.

 

دوچرخه های کوهستانی

راهنمای خرید دوچرخه کوهستان

این دوچرخه‌ها دارای طراحی ضد ضربه و سیستم ترمز بهتری هستند. دوچرخه‌های کوهستانی می‌توانند از مسیرهای خاکی، صخره‌ای، رودخانه‌ای و حتی گیاهی به راحتی عبور کنند. این دوچرخه‌ها تعداد دنده کمتری نسبت به دوچرخه‌های جاده‌ی دارند که باعث می‌شود براحتی از مسیرهای با شیب تند عبور کنند.

 

دوچرخه های هیبریدی

راهنمای خرید دوچرخه برقی

طراحی آن میکسی از طراحی دوچرخه‌های جاده‌ای، کوهستانی و مسافرتی است. این دوچرخه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بک دوچرخه اصطلاحا همه کاره باشد. در این دوچرخه‌ها چرخ‌های کم قطر و سریع دوچرخه‌های جاده‌ای، قدرت سریع چرخش دوچرخه‌های کوهستانی و یک زین راحت ضد ضربه در کنار یکدیگر به کار رفته‌اند. دسته‌های آن میکسی از حالت صاف و روبه بالا است تا هنگام رانندگی در ترافیک دید خوبی به دوچرخه‌سوار بدهد.

همچنین بخوانید :

بعضی از دوچرخه‌های هیبریدی دارای سیستم ترمز هستند تا پاسخ‌دهی ترمز آن‌ها را در آب‌وهواهای مختلف بهبود ببخشد. دوچرخه‌های هیبریدی که برای استفاده روزانه استفاده می‌شوند گاهی دارای گلگیر، سیستم روشنایی و سبد هستند. این دوچرخه‌ها نه به اندازه دوچرخه‌های جاده‌ای سریعند و نه به اندازه دوچرخه‌های کوهستانی محکمند؛ اما برای برقراری ارتباط و استفاده روزانه مناسبند.

 

دوچرخه های تخصصی

راهنمای خرید دوچرخه کودک

دوچرخه‌های تخصصی دارای ویژگی‌های مخصوصی هستند که آن‌ها را از انواع دیگر دوچرخه جدا می‌کند. این دوچرخه‌ها شامل دوچرخه‌های کروزر که به آن‌ها دوچرخه‌های گردشی هم می‌گویند، دوچرخه‌های باری، دوچرخه‌های الکتریکی و دوچرخه‌های تاشو می‌شوند.

دوچرخه‌های تخصصی برای دوچرخه‌سواری تفریحی در شهر و کنار ساحل و دریا مناسبند. تایرهای بسیاری از آن‌ها پهن‌تر از 26 اینچ است. دارای صندلی راحت و یک محل نشستن خوب هستند.

 


راهنمای خرید دوچرخه


در این قسمت ما شما را با 10 مدل از دوچرخه‌های موجود در بازار آشنا می‌کنیم. با راهنمای خرید دوچرخه همراه ما باشید.

 

دوچرخه کوهستان مریدا مدل BIG NINE 20-D سایز 29

 

راهنمای خرید دوچرخه کوهستان

دوچرخه مریدا مدل BIG NINE 20-D در سایز 29، دوچرخه‌ای کوهستانی و محصولی از کمپانی تایوانی مریدا است. بدنه این دوچرخه از آلومینیوم ساخته شده که علاوه بر وزن سبک آن جهت حمل، بدنه دوچرخه را محکم و بادوام می‌کند. با خرید دوچرخه مریدا مدل BIG NINE 20-D، شما یک دوچرخه مناسب جاده‌های کوهستانی خواهید داشت. سیستم ترمز به کار رفته در این دوچرخه از نوع دیسکی مکانیکی است که امکان دوچرخه‌سواری در مسیرهای خاکی و سنگی را فراهم می‌آورد؛ چراکه سنگ و خاک در بین این سیستم ترمزی گیر نمی‌کند. این ویژگی‌ها سبب می‌شود شما بتوانید به مدت طولانی با این دوچرخه رانندگی کرده و بدون آن‌که خسته شوید از دوچرخه‌سواری خود لذت ببرید. این محصول دارای ضمانت سلامت و کیفیت کالا بوده و قیمتی حدود 6.000.000 تومان دارد.

 

دوچرخه جاده اسکات مدل ADDICT 10 -2016 سایز 28

راهنمای خرید دوچرخه برقی

بدنه دوچرخه ADDICT 10 ساخته شده از تکنولوژِی HMF است که یک تکنولوژی بسیار سبک محسوب ‌می‌شود. در این دوچرخه برای پایین نگه داشتن وزن دوچرخه، از لوازم پیشرفته SHIMANO سری ULTEGRA استفاده شده است. سیستم تعویض دنده در این دوچرخه فوق‌العاده‌ بالا است. بدلیل مونتاژ منحصربه‌فردی که این دوچرخه دارد، ضریب و کورس دنده‌های آن به راحتی از تنظیم خارج نمی‌شوند و به همین دلیل کیفیت رکاب‌زنی در این دوچرخه بسیار بالا می‌رود که دوچرخه‌سواری را به یک تفریح سالم برای شما تبدیل می‌کند.

استفاده از لوازم و بدنه سبک در این دوچرخه، سبب شده است که دوچرخه‌سواری با این محصول بسیار عالی و لذت‌بخش باشد. خرید دوچرخه ADDICT 10 یک انتخاب مناسب برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای است. این دوچرخه دارای ضمانت بدنه 60 ماهه بوده و حدود قیمتی آن 36.000.000 تومان است.

 

دوچرخه جاده جاینت مدل SCR 1 سایز 27.5

راهنمای خرید دوچرخه کودک

دوچرخه جاینت مدل SCR 1 با سایز 27.5، یک دوچرخه جاده‌ای با بدنه مناسب و قطعاتی با کیفیت عالی است که برای مسیرهای جاده‌ای و مسیرهایی با فاصله‌های طولانی ساخته شده است. در خرید دوچرخه جاینت مدل SCR 1 توجه داشته باشید که بدنه این دوچرخه هم مانند سایر محصولات شرکت جاینت از جنس آلومینیوم و تکنولوژی Aluxx است. آلومینیوم باعث کاهش وزن دوچرخه شده و سرعت و شتاب آن را افزایش می‌دهد. همچنین نوع آلومینیوم استفاده شده در این دوچرخه جز مستحکم‌ترین آلومینیوم‌هاست که قدرت این دوچرخه را تضمین می‌کند.

دسته فرمان این دوچرخه مانند دیگر دوچرخه‌های جاده‌ای به گونه‌ای است که باعث ایجاد حالت ایرودینامیک در بدن دوچرخه‌سوار شده که در نتیجه باعث افزایش سرعت در زمان حرکت می‌شود. این نوع دسته فرمان اجازه کنترل بیشتر بر روی دوچرخه را به دوچرخه سوار می‌دهد. 27 دنده به کار رفته در این دوچرخه، آن را برای مسیرهای با شیب تند مناسب کرده است. ترمز این دوچرخه از نوع لقمه‌ای است.

 

دوچرخه کوهستان ویوا مدل BEST 18 سایز 26

راهنمای خرید دوچرخه شهری

در خرید دوچرخه کوهستانی می‌توان از دوچرخه ویوا ندل Best 18 به عنوان یک انتخاب مناسب نام برد. این دوچرخه ساخت شرکت ویوا محصولی از یک شرکت چینی است. این شرکت به دلیل محصولات باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه خود دارای سهم قابل توجهی در بازار صنعت دوچرخه است. دوچرخه مدل BEST شرکت ویوا دارای کمک فنر و زین بسیار راحتی است که این محصول را برای دوچرخه سواری کوهستان بسیار مناسب کرده است. دوچرخه BEST 18 ویوا دارای گارانتی اصالت و سلامت کالا بوده و قیمت حدودی آن 4.000.000 تومان است.

 

دوچرخه تاشو فلکس پرو مدل Regalia

راهنمای خرید دوچرخه دخترانه

برای خرید دوچرخه های تاشو، به محصولات کمپانی Flex-pro برمی‌خوریم. دوچرخه‌های تاشو کمپانی Flex-pro از محصولات یک کمپانی انگلیسی هستند که تولیدی آن‌ها در چین است. کارآمدی این دوچرخه‌ها سبب شده که این محصولات جایگزین‌های بسیار خوبی برای وسایل نقلیه باشند؛ چراکه بدلیل قابلیت تاشوندگی آن‌ها براحتی در داخل مترو، اتوبوس و حتی خودرو حمل می‌گردند. تمامی قسمت‌های این دوچرخه قابل تنظیم است؛ به همین دلیل برای همه سنین و برای هم زنان و هم مردان مناسبند. این محصول دارای گارانتی اصالت و سلامت کالاست و قیمت آن حدود 2.000.000 تومان است.

 

دوچرخه شهری اپکس مدل Frozen BL سایز 12

راهنمای خرید دوچرخه کودک

خرید دوچرخه مناسب برای کودکان دارای معیارها و ضوابط خاصی است. طراحی بدنه دوچرخه Frozen BL به گونه‌ای است که مناسب شکل بدن کودک، بخصوص دختران است. این مدل دوچرخه مناسب کودکان با رنج سنی 2 تا 5 سال بوده و استفاده از آن بسیار آسان است. دوچرخه مدل Frozen BL دارای چرخ‌های کمکی است که به دوچرخه‌سواران مبتدی برای حفظ تعادل کمک می‌کنند. زین این محصول بسیار نرم و لطیف است. طراحی این محصول توسط گروه متخصص و باتجربه APEX انجام شده است که در طراحی دوچرخه‌های باکیفیت و منحصر‌به‌فرد صاحب نام هستند. این دوچرخه دارای ضمانت 1 ساله الیت بایک بوده و حدود 1.000.000 تومان قیمت دارد.

 

دوچرخه کوهستان ترینکس مدل B1210 سایز 27.5

راهنمای خرید دوچرخه شهری

کمپانی ترینکس یک شرکت سازنده دوچرخه است که محصولات باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به بازار ارائه می‌کند. خرید دوچرخه کوهستان ترینکس مدل B1210 با اندازه 27.5 و طراحی عالی و منحصربه‌فردی که دارد، یک انتخاب عالی در حوزه دوچرخه‌های کوهستان است. تمامی قطعات به کار رفته در این محصول دارای بهترین کیفیت بوده و با سایز 27.5، یکی از سایزهای استاندارد در دوچرخه‌های طراحی شده برای این رشته است. این دوچرخه دارای قطعاتی مانند دوشاخ کمک‌دار و لوازم شرکت شیمانو است که از نکات مثبت بکار رفته در این محصول است.

این دوچرخه 10 سرعته شیمانو و شانژمان شیمانو باعث عملکرد فوق‌العاده تعویض دنده می‌شوند. طراحی دقیق بکار رفته در این دوچرخه آن‌ را تبدیل به یک محصول زیبا و فوق‌العاده کرده است. این دوچرخه دارای گارانتی اصالت و سلامت کالاست و قیمت تقریبی آن 11.000.000 تومان است.

 

دوچرخه شهری اسکات مدل SUB CROSS 40 MEN – 2019 سایز 28

راهنمای خرید دوچرخه دخترانه

شرکت دوچرخه‌سازی اسکات انواع دوچرخه‌ها را با نام‌های متفاوت از یکدیگر جدا کرده است. برای مثال گروه دوچرخه‌های شهری و توریستی این شرکت با نام سابکراس به بازار عرضه شده است. شما در هنگام خرید دوچرخه از این کمپانی باید به دسته مخصوص به آن مراجعه کنید. اسکات در این گروه دوچرخه‌های بانوان و آقایان را از یکدیگر جدا کرده است که یک مزیت برای این شرکت به حساب می‌آید.

در دوچرخه‌های شهری و توریستی، لاستیک‌های باریکتری نسبت به دوچرخه‌های کوهستانی استفاده می‌شود که برای ایجاد اصطکاک کمتر و افزایش راندمان در مسیرهای طولانی است. دوچرخه‌سواران به صورت 90 درجه بر روی زین این دوچرخه‌ها می‌نشینند و با آن حرکت می‌کنند که این موضوع سبب می‌شود فشار کمتری به کتف، مچ دست و شانه‌های آن‌ها وارد شود. این دوچرخه دارای گارانتی 60 ماهه بدنه بوده و قیمت تقریبی آن 6.000.000 تومان است.

 

دوچرخه کوهستان الکس مدل Victory سایز 26

راهنمای خرید دوچرخه ثابت

این دوچرخه یک دوچرخه کوهستان مناسب برای کودکان است. بدنه دوچرخه از جنس آلومینیوم بوده که باعث سبکی و استحکام فوق‌العاده آن می‌گردد. سایز 26 چرخ این محصول برای کودکان بالای 12 مناسب است؛ چراکه دوچرخه‌سواران با سن کم می‌توانند به راحتی آن‌ را کنترل کنند.

تمامی قطعات بکار رفته در این محصول بسیار باکیفیت و از تولیدات شرکت ژاپنی شیمانو بوده و باعث افزایش طول عمر دوچرخه می‌گردند. سیستم ترمز آن لقمه‌ای است که کودک به راحتی برای کنترل دوچرخه می‌تواند از آن استفاده کند. این محصول دارای گارانتی 12 ماهه بدنه فلامینگو و با حدود قیمتی 3.000.000 تومان است.

 

دوچرخه برقی مدل BEINAIQI سایز 26

راهنمای خرید دوچرخه کوهستان

این دوچرخه هم برای بانوان و هم برای آقایان یک محصول مناسب است. جنس بدنه آن از آلومینیوم بوده و به همین دلیل استحکام بالایی دارد و وزن سبک آن، حمل و نقل این محصول را آسان می‌کند. دارای 7 دنده برای حرکت است. ترمز آن از نوع هیدرولیکی دیسکی بوده که با کیفیت بالای خود، محصول را در برابر خطرات احتمالی ایمن می‌کند. این دوچرخه برقی نمایشگر نشان‌دهنده سرعت و اطلاعات جانبی، باتری و شارژر باتری دارد. خرید دوچرخه برقی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت، نسبت به دیگر انواع دوچرخه‌های شهری مناسب‌تر است. حدود قیمتی آن 18.000.000 تومان بوده و دارای گارانتی اصالت و سلامت کالا است.

در این مقاله ضمن آشنایی با انواع دوچرخه و ویژگی‌های آن‌ها، 10 مورد از بهترین دوچرخه‌های موجود در بازار معرفی شد. برای خرید دوچرخه مناسب، با بررسی دقیق این دوچرخه‌ها براحتی می‌توانید محصول مورد نظر خود را پیدا کرده و تهیه کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402