بررسی گوشی شیائومی می مکس 3 ؛ مشخصات، قیمت و دوربین

گوشی شیائومی می مکس 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی شیائومی می مکس 3 سومین تلفن هوشمند در رده می‌مکس محصولات شیائومی است و نسبت به دو محصول قبلی ارتقا‌ یافته‌ است. در این مقاله به بررسی این گوشی می پردازیم.

اگر می‌خواهید با بودجه‌ای محدود یک گوشی دارای صفحه‌نمایش بزرگ بخرید، اگر می‌خواهید زیاد پرس‌و‌جو نکنید و تبلت هم نمی‌خواهید، بعید است نمونه‌ای بهتر از می مکس 3 شیائومی پیدا کنید. گوشی شیائومی می مکس 3 با عملکرد بهتر، یک لنز دوربین دوم در عقب و صفحه‌نمایش 18:9، حاصل ارتقای گوشی می مکس 2، اما با همان قیمت است. در این مقاله به بررسی مشخصات شیائومی می مکس 3 می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

گوشی شیائومی می مکس 3

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


بررسی گوشی شیائومی می مکس 3


حتی اگر عاشق گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش بزرگ نباشید، ندیدن جذابیت می مکس 3 به‌عنوان نسخه اَبَرسایز گوشی محبوب 5 Redmi Note دشوار است. گوشی شیائومی می مکس 3 تلفن هوشمند خوش‌قیمتی با صفحه‌نمایش بزرگ است که می‌توانید با آن بازی کنید، فیلم تماشا کنید و ترتیب کارهایتان را بدهید؛ این گوشی دارای عملکرد مناسبی برای استفاده روزانه است.

با وجود این که در تبلیغات نشان می‌دهند گوشی شیائومی می مکس 3 را می‌توان با یک دست استفاده کرد، نباید تظاهر کرد که این گوشی چیزی غیر از یک تلفن غول پیکر است. اما برخی از افراد واقعا تلفن‌های بزرگ را دوست دارند و اهمیتی نمی‌دهند که برای کار با آن‌ها باید دو دستی به گوشی بچسبند. این فقط ااشخاص با دست‌های بزرگ نیستند که برای تلفن‌های هوشمندشان، صفحه بزرگ می‌خواهند. افرادی نیز هستند که مشکل بینایی دارند یا برای لذت بیشتر از مولتی‌مدیا و بازی‌ها، پنل بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند.

با این حساب، آیا گوشی شیائومی می مکس 3 برای همه مناسب نیست؟ برای پاسخ به این سوال باید به خواندن مقاله ادامه دهید.

 

مشخصات فنی

ویژگی هاگوشی شیائومی می مکس 3
ابعاد و وزن ابعاد: 176.2×87.4×8 میلی‌متر

وزن: 221 گرم

نمایشگر6.9 اینچی با رزولوشن 1080×2160 پیکسل
پردازندهکوالکوم SDM636 اسنپدراگون 636
سیستم عاملاندروید 8.1 اوریو؛ MIUI 9.5
حافظهکارت حافظه microSDXC

حافظه داخلی: 64 گیگابایت با رم 4 گیگابایتی / 128 گیگابایت با رم 6 گیگابایتی

دوربیندوربین اصلی: دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0

سنسورهاسنسور اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما

 

طراحی ظاهری

گوشی mi max 3 شیائومی

همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، گوشی شیائومی می مکس 3 بسیار بزرگ است. افرادی که دست‌های متوسطی دارند، با فشار روی انگشت شست خود می‌توانند انگشتشان را به سمت دیگر صفحه‌نمایش برسانند، گرچه برای دسترسی به گوشه هیچ شانسی ندارند. البته این موضوع برای خیلی از افراد بد نیست؛ در حالی که استفاده از دو دست برای به‌کار بردن یک گوشی برای برخی ناراحت‌کننده است، برای همه اینگونه نیست.

همچنین بخوانید :

یک گوشی بزرگ از سمت پایین راحت‌تر رها می‌شود. با این که شیائومی در گوشی شیائومی می مکس 2 از 3Gorilla Glass استفاده کرده است، در مورد گوشی شیائومی می مکس 3 نمی‌توان چنین ادعایی داشت. حتی مطمئن نیستیم در گوشی شیائومی می مکس 3 هیچ نوع محافظ صفحه‌نمایشی وجود دارد؛ بنابراین مواظب باشید آن را نیندازید!

شیائومی با توجه ویژه به بدن انسان، قاب گوشی را فوق‌العاده سبک و نازک با ضخامت فقط 8 میلی‌متر و وزن 221 گرم تولید کرده است. همچنین لبه‌های آن در قسمت عقب دستگاه تا لبه کنار صفحه نمایش خمیده شده است و باعث می‌شود در دست کمتر احساس ناخوشایند داشته باشید.

با وجود تردید در مورد محافظت از صفحه نمایش، گوشی شیائومی می مکس 3 بسیار خوب ساخته شده است. این گوشی دارای طراحی فلزی بدون بدنه با سطح مات (جهت جلوگیری از لغزندگی بیش از حد آن) است. دوربین با لنز دوگانه به شکل عمودی در یک شکاف، پشت گوشی قرار دارد.

 

نمایشگر

گوشی mi max 3 شیائومی

با بزرگ‌تر بودن صفحه‌نمایش، نسبت ابعاد جدید 18:9 (بدون هیچ بریدگی) نه تنها لازم، بلکه خوشایند است. در واقع شیائومی می‌توانست این نسبت را کمی بالاتر ببرد؛ چون در حال حاضر شاهد تلفن‌هایی هستیم که نمایشگرهایی با نسبت 19.5:9 دارند. این موضوع نگه‌داشتن گوشی شیائومی می مکس 3 را آسان‌تر می‌کند. همچنین طراحی را بهتر می‌کند و آن را مطابق با رابط‌های اخیر تلفن نگه می‌دارد.

صفحه‌نمایش گوشی شیائومی می مکس 3 خود یک پنل IPS است که حاکی از رنگ‌های واقعی و زاویه دید بسیار خوب است. همچنین فوق‌العاده روشن است که دیدن آن زیر نور خورشید را آسان‌تر می‌کند. با استفاده از ابزار Spyder، میزان روشنایی آن 440 نیت اندازه‌گیری شده است.

این صفحه نمایش، یک پنل full-HD+ است که جای تعجب ندارد؛ هیچ تلفن شیائومی تاکنون رزولوشن بالاتری نداشته است. احتمالا این موضوع تا حد زیادی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. منصفانه این است که نیازی هم به وضوح بالاتر نیست؛ با داشتن وضوح 2160*1080 پیکسل، تراکم آن 345 پیکسل در اینچ محسوب می‌شود که از اندازه کافی بیشتر است.

 

دوربین

گوشی شیائومی می مکس 3

گوشی شیائومی می مکس 2 دارای یک دوربین اصلی با لنز 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است و همه این‌ها برای گوشی شیائومی می مکس 3 تغییر کرده‌اند. در پشت شیائومی می مکس 3 دو لنز 12 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی دیده می‌شود که در کنار هم قادر به ایجاد عکس‌هایی با افکت بوکه و زمینه محو هستند.

دوربین اصلی دارای یک دیافراگم با حداکثر گشودگی f/1.9 و حسگر با پیکسل‌های 1.4 میکرون است. فوکوس اتوماتیک دو پیکسل دارد و می‌تواند در 4K فیلم‌برداری کند. از برنامه دوربین می‌توانید چند تنظیم دستی را تغییر دهید، اما تا حد زیادی گمان می‌کنیم خودتان به این دوربین هوش مصنوعی اجازه می‌دهید صحنه را برای شما انتخاب کند. مثل همیشه فیلترهای زمان واقعی نیز قابل استفاده هستند و می‌توانید HDR را به‌صورت خودکار رها کنید یا آن را روشن یا خاموش کنید.

کیفیت عکس‌های گوشی شیائومی می مکس 3 چشمگیر است. حتی در نور کم، متن قابل خواندن است و برای روشن کردن صحنه و در تمایز بین سایه‌های سیاه بسیار خوب عمل می‌کند. وقتی زوم کنید، مقداری از جزئیات از دست می‌رود و حالت HDR تفاوت چندانی در نتایج کلی ایجاد نمی‌کند، اما رنگ‌ها بسیار واقعی هستند.

در قسمت جلویی یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قرار دارد که تنظیمات یکسانی با دوربین اصلی دارد. همچنین می‌توانید از آن برای باز کردن قفل تلفن از طریق تشخیص چهره استفاده کنید.

 

سخت افزار و پردازنده

می مکس 3 شیائومی

گوشی شیائومی می مکس 3، اسنپدراگون 625 را با 636 تعویض کرده، با سرعت 1.8 گیگاهرتز و گرافیک 509Adreno یکپارچه شده است. از آنجا که چنین عملکردی از تراشه جدید هشت‌هسته‌ای 14 نانومتری بهره می‌برد، احتمالا اگر مدل رم 6 گیگابایتی را آزمایش کنیم، نتایج بهتری می‌بینیم.

عملکرد گرافیک نیز بهبود یافته است. پیش از این در آزمون GFXBench T-Rex قادر به دستیابی به 22 فریم در ثانیه بود. نسل جدید می مکس حداکثر 34 فریم در ثانیه را پشتیبانی می‌کند. در استفاده‌های واقعی، گوشی Mi Max 3 شیائومی با برنامه‌ها، حتی دوربین، سریع راه‌اندازی می‌شود و تلفن به‌ندرت مکث می‌کند. سنسور اثر انگشت که در قسمت عقب دستگاه قرار دارد نیز به خوبی کار می‌کند.

حافظه داخلی 64 گیگابایتی یا 128 گیگابایتی در دسترس است و از طریق کارت حافظه بیشتر نیز می‌شود. اما اگر بخواهید حافظه قابل جابه‌جایی اضافه کنید، نمی‌توانید از قابلیت دو سیم کارت گوشی شیائومی می مکس 3 استفاده کنید؛ زیرا هر دو از یک شکاف ترکیبی استفاده می‌کنند.

شیائومی mi max 3

از لحاظ اتصال، تحت‌تأثیر گوشی شیائومی می مکس 3 که از مادون قرمز (Blaster IR) بهره می‌برد قرار می‌گیریم؛ زیرا این اتصال در تلفن‌های هوشمندِ روز باورنکردنی است. با وجود پذیرفته شدن USB-C در می مکس 2، گوشی شیائومی می مکس 3 هنوز یک جک هدفون جداگانه دارد که بسیاری از کاربران را خوشحال می‌کند. همچنین شیائومی می مکس 3 دارای یک بلندگو با صدای بلند است که با وارد کردن هدفون گوشی، افکت صوتی استریو ایجاد می‌کند.

 

نرم افزار

گوشی شیائومی می مکس 3 در زمان خرید، MIUI 9 را اجرا می‌کند؛ اما بلافاصله یک اعلان شما را به بارگیری MIUI 10 دعوت می‌کند. این اولین باری است که UI جدید مبتنی بر اندروید اوریو را به‌طور صحیح امتحان می‌کنیم. چندین برنامه شیائومی از پیش نصب شده‌اند که برخی از آن‌ها ممکن است مفید باشند.

نسخه شیائومی می مکس 3 مورد بررسی دارای رام گلوبال است، اما در چین از خدمات گوگل استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین هیچکدام از برنامه‌ها روی ROM چینی از پیش نصب نشده‌اند. پیکربندی آن‌ها را می‌توانید از طریق فروشگاه App Mi انجام دهید؛ اما خریدن نسخه گلوبال با تنظیمات کامل بسیار ساده‌تر است.

شایان ذکر است قابلیت‌های موجود در MIUI برای حالت کار با یک دست است که در ابتدا به آن‌ها اشاره شد. این‌ها در همه تلفن‌های شیائومی موجود هستند، اما در بعضی از آن‌ها بیشتر مورد نیاز هستند. در اصل، کل صفحه‌نمایش را می‌توان به گوشه پایین چپ یا راست جمع کرد که باعث آسان‌تر شدن حرکت در یک دست می‌شود.

همچنین حالت تقسیم صفحه‌نمایش در منوی مولتی تسکینگ موجود است که در اینجا دوباره مفیدتر از بسیاری از تلفن‌هاست. در این حالت می‌توانید همزمان مشاهده کنید که در هر دو برنامه چه کاری انجام می‌دهید. این قابلیت به ویژه هنگامی که برای پیدا کردن اطلاعات خاص مانند آدرس از یک برنامه به برنامه دیگر می‌روید، بسیار مفید است.

فبلت شیائومی می مکس 3 / مشخصات شیائومی می مکس 3

ویژگی‌های معرفی شده با 10MIUI شامل حرکات تمام صفحه است (ممکن است این موارد را در 9MIUI  امتحان کرده باشید، اما اکنون کاملا یکپارچه هستند) که به شما امکان می‌دهد دکمه‌های نویگیشن را از روی صفحه حذف کرده و با ضربه‌های تند و شدید به سادگی به عقب یا خانه بروید. بعلاوه 10MIUI فرصت می‌دهد طراحی مجددی برای منوی مولتی تسکینگ که کارت‌های برنامه را در یک شبکه نشان می‌دهد داشته باشید و دیدن یکباره بیش از یک کارت برایتان آسانتر شود.

همچنین دقیقا  مانند اندروید پای، یک نوار لغزنده صدا وجود دارد و پنل دسترسی سریع که از بالای صفحه پایین می‌آید دوباره طراحی شده است. علاوه بر این، حالت تصویر در تصویر و تکمیل خودکار وجود دارد. تجربه کلی نسبت به همیشه، به اندروید استاندارد نزدیک‌تر است، اما در طراحی هنوز هم به شیائومی خیلی نزدیک‌تر است.

 

باتری

عمر باتری برای سلول 5،500 میلی‌آمپر ساعتی، دو برابر ظرفیت موجود در برخی از تلفن‌های اندرویدی، بسیار خوب است. بدیهی است که مدت زمان ماندگاری آن به نحوه استفاده شما از می مکس بستگی دارد، اما می‌توانیم ببینیم دو روز به‌راحتی قابل دستیابی است. شیائومی می‌گوید این باتری برای 17 ساعت پخش ویدیو خوب است.

شارژ بی‌سیم وجود ندارد، اما می مکس 3 از شارژ سریع 3.0 پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید باتری شیائومی مکس 3 را تنها در یک ساعت، 71 درصد شارژ کنید. آنچه در اینجا تا حدی حیرت‌انگیز است این است که شیائومی این شاهکار را تنها به بهای افزودن 2 میلی‌متر به ارتفاع دستگاه، یک میلی‌متر به عرض و فقط کسری از یک میلی‌متر در میان گوشی به‌دست آورده است؛ آخری به لطف یک باتری با ظرفیت بیشتر اتفاق افتاده است.

مشخصات گوشی شیائومی می مکس 3

 

قیمت

فبلت شیائومی می مکس 3 پس از رونمایی در جولای 2018، به بازار عرضه شد. در زمان عرضه قیمت گوشی می مکس 3 شیائومی با رم 6 گیگابایتی 299.99 دلار بوده است. اما در حال حاضر با مبلغی حدود 3,800,000 تومان عرضه می‌شود.

وقتی کمتر از 250 پوند برای تلفن هزینه می‌کنید، انتظار چیزهای خوبی ندارید، اما می مکس 3 ممکن است شما را غافلگیر کند. این سریع‌ترین تلفنی نیست که امروز می‌توانید پیدا کنید، اما دارای صفحه‌نمایش بسیار بزرگ، زیبا، دوربین‌های توانمند و برخی قابلیت‌های مفید دیگر است.

در ادامه می‌توانید نقاط قوت و ضعف این گوشی را مشاهده کنید.

نقاط قوت:

  • صفحه‌نمایش بزرگ
  • وجود حالت تقسیم صفحه‌نمایش
  • باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی
  • عکس‌های با نور روز
  • مناسب بودن قیمت شیائومی می مکس 3
  • مادون قرمز
  • کارت حافظه
  • سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره

نقاط ضعف

  • NFC ندارد
  • دوربین لنز با زاویه دید عریض ندارد
  • عکس‌های با نور شب
  • شارژ بی‌سیم ندارد
  • مشترک بودن شکاف کارت حافظه و سیم کارت دوم

قیمت شیائومی می مکس 3 / قیمت گوشی می مکس 3 شیائومی

در این مقاله به بررسی مشخصات گوشی شیائومی می مکس 3 پرداختیم. شیائومی Mi Max 3 سومین مدل در خط می مکس (پس از می مکس و می مکس 2) است که بلافاصله با صفحه‌نمایش جدید خود از مدل‌های قبلی متمایز شد. شیائومی اندازه این گوشی را از 6.44 در نسل دوم به 6.9 اینچ افزایش داده است.

همچنین برخی تغییرات در داخل ایجاد شده است؛ تراشه اسنپدراگون 636 جایگزین اسنپدراگون 625 شده است. در این روند تراشه گرافیکی از 506Adreno به 509Adreno ارتقا یافته است. همچنین می مکس 3 سریع‌تر از مدل قبلی خود است. نظر شما درباره این گوشی شیائومی چیست؟ به نظر شما آیا ارزش خرید دارد؟

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402