بررسی گوشی موتورولا وان زوم (One Zoom) ؛ میان‌رده‌ای با دوربین پیشرفته

قیمت گوشی motorola one zoom
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی موتورولا وان زوم محصولی میان رده با باتری و دوربین پیشرفته است و ویژگی‌هایی در حد و اندازه یک گوشی پرچمدار دارد که ما در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

موتورولا از جمله شرکت‌هایی است که به تولید گوشی‌های میان‌رده‌ای که ارزش خرید بالایی دارند ادامه می‌دهد و ظاهرا هر سال نیز در حال ارتقای محصولاتش است و بر روی قیمت تمام شده محصول که مناسب و مقرون‌به‌صرفه باشد، تمزکر زیادی دارد. در این میان گوشی هوشمند موتورولا وان زوم (Motorola One Zoom) از جدیدترین دستاوردهایش است که از یک دوربین چهارگانه پیشرفته بهره می‌برد؛ به‌طوری که قادر خواهد بود در این بخش، دوربین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار را نیز به چالش بکشد. با این حساب در ادامه این مقاله، ما قرار است ویژگی‌های موتورولا وان زوم را مورد بررسی قرار دهیم و با موضوعات زیر نیز شما را همراهی خواهیم کرد.

motorola-one-zoom-2/ گوشی موتورولا وان زوم

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:


بررسی گوشی موتورولا وان زوم (One Zoom)


گوشی موتورولا وان زوم از آن دست گوشی‌های میان رده‌ای است که می‌تواند در حد و اندازه‌های یک پرچمدار ظاهر شود. هرچند در این زمینه از پردازنده ضعیفی برخوردار است، اما باید بگوییم که در بخش باتری، نمایشگر و دوربین ویژگی‌های برازنده‌ای دارد.

 

مشخصات فنی

با توجه به اینکه گوشی موتورولا وان زوم مشخصات فنی قابل توجهی دارد، پیش از پرداخت به بررسی دقیق این گوشی هوشمند، نگاهی به مشخصات کلی آن خواهیم داشت. بدین منظور جدولی را در نظر گرفته‌ایم تا در یک نگاه بتوانید با مشخصات کلی موتورولا وان زوم آشنا شوید.

مشخصاتگوشی موتورولا وان زوم
ابعادابعاد: 8.8×75×158 میلی‌متر
وزن: 190 گرم
نمایشگر6.39 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 2340×1080 پیکسل
پردازندهپردازنده محاسباتی: اسنپدراگون 645
پردازنده گرافیکی: آدرنو 612
حافظهحافظه رم: 4 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی: 128 گیگابایت قابل ارتقا از طریق میکرو SD
دوربیندوربین اصلی چهارگانه: 48 مگاپیکسل (واید) + 8 مگاپیکسل (تله فوتو) + 16 مگاپیکسلی (آلتراواید)، 5 مگاپیکسلی (تشخیص عمق)
دوربین سلفی: 25 مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید 9 پای
امنیت و سنسورهاسنسور اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما و بلوتوث
باتری4000 میلی‌آمپرساعتی مجهر به شارژ سریع 15 وات
رنگ‌هابژ، بنفش کیهانی و خاکستری
قیمتحدود 400 یورو

 

طراحی ظاهری

در مورد طراحی ظاهری گوشی موتورولا وان زوم باید اشاره کنیم که کناره‌‌های این گوشی از ضخامت تقریبا بالایی به عنوان یک گوشی امروزی برخوردار بوده، اما به طور کلی با توجه به سایر مشخصات موتورولا وان زوم ویژگی پذیرفته‌ای است. خوب است بدانید ابعاد این گوشی 8.8×75×158 میلی‌متر بوده و وزن آن نیز 190 گرم است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه آن نیز 81.6 درصد خواهد بود. علاوه بر این بهره‌مندی از بدنه پشتی شیشه‌ای مقاوم در برابر گرد و غبار نیز از دیگر ویژگی‌های خوب در زمینه طراحی موتورولا وان زوم به شمار می‌رود. همچنین باید اشاره کنیم که بدنه پشتی میزبان دوربین اصلی گوشی با لنز چهارگانه خواهد بود که در آرایشی به شکل مستطیل در بالای آرم موتورولا قرار گرفته‌اند.

one-zoom-motorola/ گوشی Motorola One Zoom

تنوع رنگی موتورولا وان زوم نیز در رنگ‌های بژ، خاکستری و بنفش قابل انتخاب بوده و علاوه بر این در طراحی ظاهری گوشی درگاه USB-C برای شارژ گوشی و همچنین جک هدفون 3.5 میلی‌متری صدا نیز مشاهده می‌شود که مقبول بسیاری از کاربران گوشی‌های میان رده و یا آن دسته از کاربرانی است که از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنند. اگر تمایل دارید که با مکانیزم کار جک هدفون آشنا شوید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر موضوعات اشاره شده ناگفته نماند شاید وزن 190 گرمی اندکی برای یک گوشی سنگین باشد، اما باید بگوییم با توجه به اندازه ابعاد آن و طراحی اروگونومیکی که در موتورولا وان زوم شاهد هستیم، کاربران با خیال راحت می‌توانند آن را در دست نگه دارند.

motorola-one-zoom-2/ مشخصات گوشی موتورولا وان زوم

 

نمایشگر

گوشی موتورولا وان زوم از یک نمایشگر 6.39 اینچی سود می‌برد. جنس این نمایشگر از نوع سوپر امولد است. همچنین این نمایشگر با رزولوشن 2340×1080 پیکسل تصاویر را بسیار شفاف و زنده بر روی نمایشگر نشان خواهد داد. در این قسمت ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که گوشی‌های رده بالا به آن مجهز هستند و این موضوع به قیمت خوب آن نیز اشاره دارد و با توجه به این موضوع آنچه که کاربر از یک نمایشگر خوب انتظار دارد را برآورده خواهد کرد.

از طرف دیگر خوب است بدانید که نمایشگر یاد شده میزبان حسگر اثر انگشت ادغام شده نوری با صفحه نمایش خواهد بود. همچنین در مورد دوربین سلفی نیز باید اشاره کنیم که دوربین سلفی این گوشی هوشمند در مرکز نمایشگر در یک بریدگی قطره‌ای قرار گرفته است.

motorola-one-zoom-5/ قیمت گوشی motorola one zoom

 

عملکرد سخت افزاری

در بخش سخت افزاری موتورولا از پردازنده میان رده اسنپدراگون 645 شرکت کوالکام برای تأمین نیروی مورد نیاز پردازش بهره گرفته است که دلیل پایین بودن قیمت نیز استفاده از این پردازنده می‌تواند باشد. این پردازنده با یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایت همراه شده است که این میزان حافظه از طریق یک کارت میکرو SD نیز قابل ارتقا خواهد بود. هرچند مشخصات گوشی موتورولا وان زوم در این بخش را نمی‌توان در برابر مشخصات گوشی‌های پرچمدار قرار داد، اما باید اشاره کنیم که براساس آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام شده، هیچگونه تاخیری در انجام کارهای معمول در این محصول مشاهده نشده است.

motorola-one-zoom-3/ قیمت موتورولا وان زوم

 

سیستم عامل

موتورولا وان زوم یک گوشی اندرویدی است که با توجه به میان رده بودن به اندروید 10 مجهز نشده و بر روی سخت افزار خود، سیستم عامل اندروید 9 پای را اجرا می‌کند.

دوربین ها

دوربین که درواقع می‌تواند پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها را در مشخصات موتورولا وان زوم داشته باشد، شامل دوربین اصلی چهارگانه در بدنه پشتی و دوربین سلفی در بدنه جلویی است. دوربین پشتی این گوشی هوشمند از چهار لنز قدرتمند پشتیبانی می‌کند. این لنزها شامل لنز 48 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.7، لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/2.4، لنز 16 مگاپیکسلی آلتراواید با دیافراکم f/2.2 و لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق هستند.

motorola-one-zoom-camera/ بررسی موتورولا وان زوم

همچنین بخوانید :

همچنین پشتیبانی از بزرگنمایی اپتیکال 3x و استفاده از آن در زمانی که موردنیاز است از دیگر مشخصه‌های موتورولا وان زوم محسوب می‌شود. هرچند که این ویژگی ممکن است به خوبی ویژگی‌های مشابه در پیکسل 3A نباشد، اما باید اشاره کنیم که با توجه به قیمت این گوشی هوشمند، مشخصه قابل توجهی است. با توجه به ویژگی‌های یاد شده می‌توان تصاویر باکیفیتی را با دوربین وان زوم ثبت کرد و حتی کیفیت تصویر در نور کم نیز حفظ خواهد شد. اما باید اشاره کنیم که اگر نور خیلی ضعیف باشد، در تصویر ثبت شده نویزهایی مشاهده خواهد شد و جزئیات تصویر در مقایسه با تصاویر ثبت شده با پیکسل 3A تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت. در اینجا می‌‎توانید اطلاعات خوبی در مورد پیکسل 3A به دست آورید.

در بخش دوربین سلفی هم ما شاهد یک دوربین سلفی تکی، اما با ظرفیت 25 مگاپیکسل خواهیم بود که می‌تواند انتخاب مناسبی را برای دوستداران عکاسی سلفی رقم بزند.

one-zoom / مشخصات گوشی موتورولا وان زوم

 

باتری

در بخش باتری نیز شاهد باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپرساعتی در این گوشی هوشمند هستیم که وظیفه تأمین انرژی را بر عهده دارد. این باتری مجهز به شارژ سریع با قدرت 15 وات است. شارژر این محصول سیمی بوده و از طریق درگاه USB عمل شارژ انجام خواهد شد. ناگفته نماند با توجه به مشخصات گوشی و آزمایش‌های انجام شده، بعد از انجام کارهای روزمره با این گوشی در اتمام روز 20 تا 30 درصد از شارژ گوشی نیز باقی مانده بود و به‌طورکلی براساس بیان سایت GSMARENA، مدت زمان دوام باتری حدود 90 ساعت است.

 

قیمت

این گوشی هوشمند قیمتی در حدود 450 دلار دارد. البته ناگفته نماند که قیمت بیان شده امکان دارد در نقاط مختلف اندکی تفاوت داشته باشد. اما با همه این‎‌ها با توجه به مشخصاتی که از گوشی موتورولا وان زوم بیان شد، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای یک گوشی میان رده خواهد بود که برخی ویژگی‌هایش به ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار نیز نزدیک است و از برخی از جهات با آن‌ها برابری می‌کند.

motorola-one-zoom/ گوشی موتورولا وان زوم

 


سخن پایانی


با توجه به اطلاعاتی که از گوشی موتورولا وان زوم بیان کردیم، شاهد باتری، دوربین و نمایشگر قدرتمند در این گوشی هوشمند بودیم. در این راستا باید اشاره کنیم با توجه به دوربین پیشرفته 4گانه که این گوشی هوشمند از آن بهره‌مند است، علاقه‌مندان به عکاسی یکی از طرفداران آن خواهند بود. از طرف دیگر عمر بالای باتری نیز در این گوشی قابل توجه بوده و نمایشگر شفاف آن نیز به تکمیل شدن ویژگی‌های برجسته آن افزوده است. با این حساب همه ویژگی‌های یاد شده باعث شده‌اند تا موتورولا وان زوم به انتخابی برای افرادی که به دنبال یک گوشی میان رده خوب هستند تبدیل شود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا با مشخصات خوبی که وان زوم دارد، حاضر می‌شوید آن را در فهرست انتخاب خود قرار دهید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402